1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Saulkrastu novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) piešķir stipendiju studentam vai rezidentam, stipendijas piešķiršanas apmēru, kritērijus, kā arī līguma noslēgšanas kārtību.
2. Pašvaldības stipendija tiek piešķirta ar mērķi veicināt augsti kvalificētu speciālistu piesaisti Pašvaldībā, lai ilgtermiņā nodrošinātu likumā "Par pašvaldībām" noteikto pašvaldības autonomo funkciju īstenošanu un Saulkrastu novada attīstību.
3. Pašvaldības Dome ar lēmumu nosaka stipendiju piešķiršanai atbalstāmās profesionālās studiju specialitātes. Pieteikšanās uz iespēju saņemt stipendiju tiek izsludināta pašvaldības mājaslapā www.saulkrasti.lv un pašvaldības sociālajos tīklos, ņemot vērā nepieciešamību pēc speciālistu piesaistes Pašvaldībā.
4. Pašvaldības budžetā paredzēto līdzekļu ietvaros stipendiju piešķir:
4.1. studentam, kurš studē Latvijas valsts akreditētās izglītības iestādēs, apgūstot akreditētu izglītības programmu kādā no Pašvaldības Domes lēmumā noteiktajām atbalstāmajām specialitātēm;
4.2. rezidentam, kurš iegūst izglītību saskaņā ar akreditētām rezidentūras izglītības programmām medicīnā kādā no Pašvaldības Domes lēmumā noteiktajām atbalstāmajām specialitātēm un kurš ir noslēdzis līgumu ar Pašvaldības administratīvajā teritorijā esošu veselības aprūpes iestādi.
5. Pretendents ir tiesīgs pretendēt uz stipendiju, ja viņš atbilst vienam no šādiem kritērijiem:
5.1. pretendents ir pilna laika augstākās akadēmiskās izglītības vai pilna laika 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmu students, sākot no 3. kursa, bet specialitātē "ārsts" – no 6. kursa;
5.2. pretendents ir maģistrants, doktorants vai rezidents.
7. Stipendija tiek piešķirta tikai tādam pretendentam, kurš atbilst šajos saistošajos noteikumos noteiktajiem stipendiju piešķiršanas kritērijiem, Pašvaldības Domes noteiktajām atbalstāmajām profesionālajām studiju specialitātēm un ir iesniedzis visus saistošo noteikumu 16. punktā noteiktos pretendenta izvērtēšanai nepieciešamos dokumentus.
8. Gadījumā, ja Pašvaldībai nav pieejams finansējums, lai piešķirtu stipendijas visiem pretendentiem, kas atbilst saistošajos noteikumos noteiktajiem kritērijiem, priekšroka saņemt stipendiju ir tam pretendentam, kuram ir augstāks vidējais vērtējums iepriekšējā studiju gadā.
9. Ja diviem vai vairākiem pretendentiem ir līdzvērtīgi sekmju rādītāji, komisijai, atbilstošākā pretendenta izvēlei, ir tiesības aicināt pretendentu uz pārrunām, pieaicinot nozares speciālistus.
10. Pretendentam mēnesī tiek piešķirta stipendija šādā apmērā:
10.1. Pilna vai nepilna laika augstākās izglītības programmās studējošajiem – 50 % no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas stipendijas piešķiršanas brīdī;
10.2. maģistrantūrā studējošajiem – 75 % no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas stipendijas piešķiršanas brīdī;
10.3. doktorantūrā un rezidentūrā studējošajiem – 100 % no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas stipendijas piešķiršanas brīdī.
11. No piešķirtās stipendijas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā Pašvaldība ietur noteiktos obligātos nodokļu un nodevu maksājumus.
12. Pretendents var saņemt tikai vienu Pašvaldības finansējuma atbalsta veidu – pretendentam Pašvaldības stipendiju nepiešķir, ja pretendents jau saņem Pašvaldības finansējumu studiju maksas segšanai.
13. Pašvaldība piešķir un izmaksā stipendiju neatkarīgi no tā, vai pretendents saņem valsts piešķirto stipendiju.
14. Stipendija pretendentam tiek piešķirta uz atlikušo studiju laiku. Pašvaldība stipendiātam maksā stipendiju:
14.1. bakalaura, maģistrantūras un doktorantūras studiju programmās – 12 mēnešus gadā;
14.2. rezidentūras studijās – 12 mēnešus gadā.
15. Ar Domes priekšsēdētāja rīkojumu apstiprināta komisija (turpmāk – komisija) izvērtē pretendentu pieteikumus un tiem pievienotos dokumentus un sagatavo lēmuma projektu par stipendiju piešķiršanu. Lēmumu pieņem dome.
16. Pretendenta izvērtēšanai pretendents iesniedz Pašvaldībā šādus dokumentus:
16.1. pieteikumu, kurā norādīts pretendenta vārds, uzvārds, adrese, e-pasta adrese un tālrunis, izglītības iestāde, tās adrese, e-pasta adrese un tālrunis, fakultāte, tās adrese, e-pasta adrese un tālrunis, studiju programmas nosaukums, tās ietvaros iegūstamās specialitātes (kvalifikācijas, profesijas) nosaukums, studiju programmas uzsākšanas un paredzamais beigšanas datums; Pieteikuma paraugs pievienots noteikumu pielikumā.
16.2. iepriekšējās izglītības dokumenta kopiju un sekmju izrakstu;
16.3. izziņu no izglītības iestādes, kas apliecina, ka pretendents apgūst studiju programmu šajā izglītības iestādē, norādot specialitāti (kvalifikāciju, profesiju), kuru pretendents apgūst studiju programmas ietvaros, studiju programmas uzsākšanas un paredzamo beigšanas datumu. Izziņu iesniedz, ja šo informāciju objektīvu iemeslu dēļ nevar iegūt Pašvaldība.
16.4. izziņu no izglītības iestādes par pretendenta sekmju vērtējumu katrā mācību priekšmetā pēdējā pabeigtajā studiju gadā. Izziņu iesniedz, ja šo informāciju objektīvu iemeslu dēļ nevar iegūt Pašvaldība.
16.5. izglītības iestādes un citu institūciju rekomendācijas vai raksturojumus;
16.6. rekomendāciju no konkrētās studiju programmas direktora;
16.7. esošā vai potenciālā darba devēja rekomendācija;
16.8. pretendenta parakstītu apliecinājumu, ka stāsies darba tiesiskajās attiecībās studiju laikā vai pēc studiju pabeigšanas ar Pašvaldību vai tās izraudzīto darba devēju un veiks noteikto darbu specialitātē 3 gadus pēc studiju programmas pabeigšanas, vai darba devēja apliecinājumu par darba tiesisko attiecību nodibināšanu ar stipendiātu studiju laikā vai pēc studiju pabeigšanas.
17. Visiem iesniedzamajiem dokumentiem jābūt sagatavotiem latviešu valodā. Svešvalodās iesniegtiem dokumentiem jābūt pievienotam normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tulkojumam valsts valodā.
18. Komisija vērtē tikai tos pretendentu pieteikumus, kuru iesniegtie dokumenti pilnībā atbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām.
21. Par stipendijas piešķiršanu pretendents slēdz līgumu ar Pašvaldību, līgumā nosakot piešķirtās stipendijas apmēru un izmaksas kārtību, līdzēju saistības un atbildību, līguma izbeigšanas kārtību.
22. Pretendents, kuram piešķirta stipendija, katru gadu līdz 1. oktobrim iesniedz pašvaldībā izziņu no izglītības iestādes, kas apliecina, ka Pretendents turpina apgūt studiju programmu, kura norādīta saistošo noteikumu 16.1. punktā noteiktajā pieteikumā, un kurā norādīts Pretendenta sekmju vērtējums katrā mācību priekšmetā iepriekšējā studiju gadā. Šajā punktā minēto izziņu iesniedz, ja šo informāciju objektīvu iemeslu dēļ nevar iegūt Pašvaldība.
23. Stipendijas piešķiršanai atkārtoti nevar pretendēt, ja students no izglītības iestādes ir atskaitīts par nesekmību.
24. Pretendentam stipendija nav jāatmaksā, izņemot šādus gadījumus, kad izmaksātā stipendija ir jāatmaksā pilnā apmērā:
24.1. Pretendents izbeidz studijas studiju programmā, neiegūstot noteikto specialitāti;
24.2. Pretendents pārtrauc studijas studiju programmā uz laiku, kas ir ilgāks par 2 gadiem;
24.3. Pretendents nepilda ar Pašvaldību noslēgtā līguma par stipendijas piešķiršanu noteikumus;
24.4. Pretendents nav iesniedzis lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju;
24.5. Pretendents sniedzis Pašvaldībai nepatiesas ziņas;
24.6. Pretendents kādā no Pašvaldības iestādēm vai kapitālsabiedrībām nav faktiski veicis darbu specialitātē, kura norādīta saistošo noteikumu 16.1. punktā noteiktajā pieteikumā, vismaz trīs gadus pēc studiju programmas pabeigšanas. Laikā, kurā faktiski ir veikts darbs, netiek ieskaitīts laiks, kurā Pretendents ilgāk kā divus mēnešus neveic darbu, tostarp arī šādu attaisnojošu iemeslu dēļ, piemēram, bērna kopšanas atvaļinājums, pārejoša darbnespēja un tamlīdzīgi.
25. Domes lēmums par stipendijas pārtraukšanu vai atmaksāšanu pārsūdzams tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Saulkrastu novada pašvaldībai
Raiņa iela 8, Saulkrasti, Saulkrastu novads
LV- 2160
Vārds: | |
Uzvārds: | |
Personas kods: | |
Dzīvesvietas adrese: | |
Mobilā telefona Nr: | |
E-pasts: |
Iegūstamā studiju kvalifikācija: | |
Zinātniskais grāds: | |
Studiju programmas nosaukums: | |
Studiju programmas ietvaros iegūstamās specialitātes (kvalifikācijas, profesijas) nosaukums | |
Augstākās izglītības iestāde, fakultāte: | |
Studiju uzsākšanas gads augstākās izglītības iestādē: | |
Studiju paredzamais beigšanas datums |
(paraksts un paraksta atšifrējums) |
20____. gada ____ . ______________________
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu nepieciešamības pamatojums ietverts likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 4. punktā kā pašvaldības autonomās funkcijas cita starpā noteikts gādāt par iedzīvotāju izglītību. Minētā likuma 43. panta trešā sadaļa nosaka, ka pašvaldības Dome var pieņemt saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi. Saistošo noteikumu mērķis ir piesaistīt novadam jaunos speciālistus, atbalstot topošos speciālistus materiāli studiju laikā. |
2. Īss projekta satura izklāsts | Saistošo noteikumu mērķis ir piesaistīt novadam jaunos speciālistus, atbalstot topošos speciālistus materiāli studiju laikā. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Izdevumi noteikumu piemērošanai tiks plānoti pašvaldības 2022. gada budžetā. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz sociāli ekonomisko stāvokli (uzņēmējdarbības vidi) pašvaldības teritorijā | Saistošie noteikumi tiešā veidā neietekmē uzņēmējdarbības vidi Saulkrastu novada pašvaldības teritorijā. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Institūcija, kurā privātpersona var vērsties Noteikumu piemērošanā, ir Saulkrastu novada dome. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Izstrādājāt Saistošos noteikumus nav notikušas konsultācijas ar privātpersonām. |