1. Saistošie noteikumi nosaka personas, kurām ir tiesības saņemt vienreizēju bērna piedzimšanas pabalstu (turpmāk – pabalsts), pabalsta apmēru, piešķiršanas un izmaksas kārtību Saldus novadā.
3. Pabalsta pieprasījumus izskata un lēmumu pieņem Saldus novada Dzimtsarakstu nodaļa, pabalstu izmaksā Saldus novada pašvaldības Administrācija.
5. Tiesības saņemt pabalstu ir bērna likumiskajam pārstāvim, kurš ir Latvijas Republikas pilsonis, nepilsonis vai ārzemnieks, ja bērna likumiskajam pārstāvim ne mazāk kā pēdējos sešus mēnešus pirms bērna piedzimšanas, kā arī jaundzimušajam no dzimšanas brīža, pamata dzīvesvieta ir deklarēta Saldus novada administratīvajā teritorijā.
7. Lai saņemtu pabalstu, pabalsta pieprasītājs Saldus novada Dzimtsarakstu nodaļā iesniedz iesniegumu.
8. Ja pabalstu pieprasa jaundzimušā bērna aizbildnis, pabalsta pieprasītājs papildus iesniedz bāriņtiesas lēmumu par aizbildnības nodibināšanu (ja lēmums nav Saldus novada pašvaldības rīcībā).
9. Ja bērna piedzimšanas fakts reģistrēts ārvalstīs, pabalsta pieprasītājs papildus iesniedz ārvalsts kompetentās institūcijas izsniegtu dokumentu par bērna piedzimšanas fakta reģistrāciju (ja dokuments par bērna piedzimšanas fakta reģistrāciju sastādīts svešvalodā, nepieciešams pievienot normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apliecinātu tulkojumu valsts valodā).
11. Pabalstu nepiešķir gadījumos, ja jaundzimušais ir ievietots valsts, pašvaldības vai nevalstisko organizāciju bērnu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā un ir pilnā tās apgādībā.
12. Lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu Saldus novada Dzimtsarakstu nodaļa pieņem viena mēneša laikā no visu pieprasīto dokumentu iesniegšanas brīža, pamatojoties uz iesniegtajiem dokumentiem un pārbaudot valsts un pašvaldības datu reģistros pieejamās ziņas par jaundzimušo un viņa vecākiem.
13. Saldus novada Dzimtsarakstu nodaļa informē personu par pieņemto lēmumu, atteikuma gadījumā personu informē rakstiski piecu darba dienu laikā par atteikuma iemeslu, lēmuma apstrīdēšanas termiņu un kārtību.
14. Pabalsts tiek izmaksāts no Saldus novada Dzimtsarakstu nodaļas budžeta līdzekļiem un tiek ieskaitīts pabalsta pieprasītāja norādītajā kredītiestādes kontā 10 darba dienu laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.
15. Saldus novada Dzimtsarakstu nodaļas pieņemto lēmumu var apstrīdēt Saldus novada domes administratīvo aktu strīdu izskatīšanas komisijā (Striķu iela 3, Saldus, Saldus nov., LV-3801).
16. Par bērnu, kurš ir dzimis sešu mēnešu laikā pirms šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās un par kuru nav izmaksāts "Vienreizējs pabalsts ģimenei sakarā ar bērna piedzimšanu" saskaņā ar Saldus novada domes 2013. gada 24. janvāra saistošo noteikumu Nr. 6 "Par vienreizēju pabalstu ģimenei sakarā ar bērna piedzimšanu" nosacījumiem, tiek izmaksāts vienreizējs bērna piedzimšanas pabalsts saskaņā ar šiem noteikumiem.
17. Par bērnu, kurš ir dzimis sešu mēnešu laikā pirms šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās un par kuru nav izmaksāts pabalsts "Dāvana jaundzimuša bērna ģimenei" saskaņā ar Brocēnu novada pašvaldības domes 2019. gada 23. maija saistošo noteikumu Nr. 5 "Par papildu materiālo palīdzību Brocēnu novadā" nosacījumiem, tiek izmaksāts vienreizējs bērna piedzimšanas pabalsts saskaņā ar šiem noteikumiem.
18. Atzīt par spēku zaudējušiem Saldus novada domes 2013. gada 24. janvāra saistošos noteikumus Nr. 6 "Par vienreizēju pabalstu ģimenei sakarā ar bērna piedzimšanu".
Īss projekta satura izklāsts | Noteikumi nosaka personas, kurām ir tiesības saņemt vienreizēju bērna piedzimšanas pabalstu, pabalsta apmēru, piešķiršanas un izmaksas kārtību Saldus novadā. |
Projekta nepieciešamības pamatojums | Sniegt finansiālu atbalstu ģimenēm, kurās ir jaundzimušais. |
Plānotā projekta ietekme uz pašvaldības budžetu | Finanšu līdzekļi izvērtēti, plānojot Saldus novada Dzimtsarakstu nodaļas 2021. gada budžetu. |
Uzņēmējdarbības vide pašvaldības teritorijā | Nav attiecināms. |
Administratīvās procedūras un konsultācijas ar privātpersonām | Saistošos noteikumus sagatavoja Saldus novada Dzimtsarakstu nodaļas speciālisti, tie apspriesti un atbalstīti domes deputātu vadības sanāksmē. |