1. Saistošie noteikumi nosaka Talsu novada pašvaldības pabalsta krīzes situācijā (turpmāk – pabalsts) apmēru, pieprasīšanas un piešķiršanas kārtību, kā arī mājsaimniecības, kurām ir tiesības saņemt pabalstu.
2. Pabalstu ir tiesības saņemt krīzes situācijā nonākušām mājsaimniecībām, kuru deklarētā un faktiskā dzīvesvieta ir Talsu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā.
3. Pabalsta saņemšanai pabalsta pieprasītājs ne vēlāk kā viena mēneša laikā no brīža, kad iestājusies krīzes situācija, Talsu novada pašvaldības iestādē "Talsu novada Sociālais dienests" (turpmāk – Sociālais dienests) vai izmantojot vienoto valsts pārvaldes pakalpojumu portālu (www.latvija.lv) iesniedz iesniegumu un dokumentus, kas apliecina krīzes situācijas apstākļus un pamato materiālas palīdzības nepieciešamību. Parakstot iesniegumu, pabalsta pieprasītājs dod Sociālajam dienestam atļauju izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par (iesnieguma iesniedzēja) mājsaimniecību.
4. Ja šo saistošo noteikumu 3. punktā minētajā termiņā iesniegumu nav bijis iespējams iesniegt objektīvu apstākļu (t.sk. atrašanās ārstniecības iestādē, veselības problēmas, ģimenes apstākļi u.c.) dēļ, pabalsta pieprasītājs iesniegumam pievieno dokumentus, kas apliecina objektīvo apstākļu iestāšanos.
6. Pabalstu mājsaimniecībai piešķir Sociālais dienests, ja tā nonākusi krīzes situācijā, kurā katastrofas vai citu ārēju notikumu dēļ personai vairs nav iespēju izmantot ierastos problēmu risināšanas veidus, pati saviem spēkiem tā nespēj pārvarēt šo notikumu radītās sekas un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība.
8. Pabalstu kalendārā gada laikā piešķir:
8.1. Mājsaimniecībai atsevišķu izdevumu apmaksai – materiāls atbalsts mājsaimniecības sociālās funkcionēšanas un neatkarīgas dzīves nodrošināšanai – līdz 150 euro vienai personai mājsaimniecībā.
8.2. Mājsaimniecībai ārēju notikumu radītu seku novēršanai vai mazināšanai ar Sociālo un veselības jautājumu komitejas iepriekšēju lēmumu – līdz 1000 euro vienai mājsaimniecībai, ņemot vērā iepriekš neparedzēto apstākļu radīto zaudējumu sekas, tikai gadījumos, ja mājsaimniecībai nav tiesību saņemt citu valsts noteiktu pabalstu vai apdrošināšanas atlīdzību, vai tie ir nepietiekami minimālo izdevumu segšanai.
9. Sociālā dienesta lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu var apstrīdēt Talsu novada domē.
11. Ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu atzīt par spēku zaudējušiem Talsu novada domes 2018. gada 28. jūnija saistošos noteikumus Nr. 22 "Par vienreizēju pabalstu krīzes situācijā" (prot. Nr. 15, 4. punkts, lēmums Nr. 234).
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | Talsu novada domes saistošo noteikumu projekts "Par pabalstu krīzes situācijā" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 35. panta otro daļu. Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 35. panta otrā daļa paredz, ka pašvaldība, neizvērtējot mājsaimniecības ienākumus, var piešķirt pabalstu krīzes situācijā. |
2. Īss projekta satura izklāsts | Noteikumu projekts paredz, ka: ‒ pabalstu krīzes situācijā ir tiesības saņemt krīzes situācijā nonākušai mājsaimniecībai, kuras deklarētā un faktiskā dzīvesvieta ir Talsu novada administratīvajā teritorijā; ‒ pabalsts atsevišķu izdevumu apmaksai ir 150,00 euro vienai personai mājsaimniecībā; ‒ ārēju notikumu radītu seku novēršanai vai mazināšanai ar Sociālo un veselības jautājumu komitejas lēmumu līdz 1000,00 euro mājsaimniecībai; ‒ pabalstu piešķir Talsu novada Sociālais dienests, neizvērtējot mājsaimniecības ienākumus. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Izdevumu finansējums jau plānots 2021. gada budžetā. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Nav attiecināms. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Atbildīgā iestāde par saistošo noteikumu izpildi ir Talsu novada Sociālais dienests. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Nav attiecināms. |