Ministru kabineta rīkojums Nr. 114
Rīgā 2017. gada 14. martā (prot. Nr. 12 35. §)
1. Apstiprināt Attīstības sadarbības politikas plānu 2017. gadam (turpmāk - plāns).
2. Noteikt Ārlietu ministriju par atbildīgo institūciju plāna īstenošanā.
3. Par atbildīgajām institūcijām atsevišķu plānā ietverto pasākumu īstenošanā noteikt Centrālo statistikas pārvaldi, Finanšu ministriju, Iekšlietu ministriju, Izglītības un zinātnes ministriju, Labklājības ministriju, Nodrošinājuma valsts aģentūru, Pārtikas un veterināro dienestu, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, Tieslietu ministriju, Tiesu administrāciju, Valsts augu aizsardzības dienestu, Valsts izglītības un attīstības aģentūru, Valsts izglītības un satura centru, Valsts robežsardzi.
4. Plāna īstenošanu nodrošināt atbilstoši Ārlietu ministrijas valsts budžeta programmā 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
5. Šā rīkojuma 3. punktā minētajām atbildīgajām institūcijām, kā arī līdzatbildīgajām institūcijām attiecīgo pasākumu īstenošanu nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Ministru prezidenta vietā -
zemkopības ministrs Jānis Dūklavs
Ārlietu ministra vietā -
iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis
(Ministru kabineta
2017. gada 14. marta
rīkojums Nr. 114)
Izmantoto saīsinājumu saraksts
ANO | Apvienoto Nāciju Organizācija |
ĀM | Ārlietu ministrija |
CRS ++ | OECD DAC oficiālās attīstības palīdzības uzskaites sistēma |
ES | Eiropas Savienība |
FM | Finanšu ministrija |
LAPAS | Biedrība "Latvijas Platforma attīstības sadarbībai" |
LPS | Biedrība "Latvijas Pašvaldību savienība" |
NAP2020 | Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2014.-2020. gadam |
NKI | nacionālais kopienākums |
PSO | pilsoniskās sabiedrības organizācijas |
OAP | oficiālā attīstības palīdzība |
OECD | Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija |
OECD DAC | OECD Attīstības palīdzības komiteja |
PBG | Pasaules Bankas grupa |
PKC | Pārresoru koordinācijas centrs |
SAA | PBG Starptautiskā Attīstības asociācija (IDA) |
I. Plāna kopsavilkums
Attīstības sadarbības politikas plāns 2017.gadam (turpmāk - Plāns) ir izstrādāts, lai veicinātu Latvijas attīstības sadarbības prioritāšu īstenošanu. Plāns nosaka konkrētus pasākumus, lai virzītos uz 2016.gada 13.septembrī pieņemtajās Latvijas Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnēs 2016.-2020.gadam (turpmāk - Pamatnostādnes) noteiktā Latvijas attīstības sadarbības politikas mērķa "sniegt ieguldījumu Apvienoto Nāciju Organizācijas (turpmāk - ANO) Dienaskārtības ilgtspējīgai attīstībai 2030 (turpmāk - Dienaskārtība 2030) ieviešanā attīstības valstīs, jo īpaši Latvijas prioritārajās partnervalstīs, veicinot ilgtspējīgu attīstību un nabadzības izskaušanu, tiesiskumu un labu pārvaldību" sasniegšanu. Plāns stiprina Latvijas kā divpusējā donora lomu, tādējādi īstenojot Latvijas ārpolitiskās intereses, kas noteiktas ārlietu ministra ikgadējā ziņojumā Saeimai par paveikto un iecerēto darbību valsts ārpolitikā.
Galvenās Latvijas attīstības sadarbības jomas visos attīstības sadarbības formātos ir publiskās pārvaldes attīstība un spēju stiprināšana, uzņēmējdarbības attīstība un eksportspējas stiprināšana, valsts drošības struktūru pārvaldība un reformas, demokrātiskas līdzdalības veicināšana un pilsoniskās sabiedrības attīstība un izglītība.
Latvijas attīstības sadarbības aktivitātes attiecīgi oficiālās attīstības palīdzības finansējums (turpmāk - OAP), veidojas no divpusējos un daudzpusējos formātos īstenotām aktivitātēm. Daudzpusējais formāts, kas veido vidēji 90% no kopējā apjoma, galvenokārt ietver starptautiskās iemaksas Eiropas Savienības (turpmāk - ES) budžetā, Eiropas Attīstības fondā, kā arī iemaksas Apvienoto Nāciju Organizācijas (turpmāk - ANO) aģentūrās un citās starptautiskajās institūcijās, iniciatīvās un trasta fondos. Šajos formātos ir svarīgi aizstāvēt galvenās Latvijas prioritārās jomas un reģionus, veicināt Latvijas redzamību. Savukārt Latvijas OAP divpusējā formātā veido vidēji 10% no kopējā apjoma un tā ietver Ārlietu ministrijas budžeta programmu "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" paredzētos līdzekļus; citu valsts iestāžu divpusējai attīstības sadarbībai veltīto finansējumu un ad hoc veidā sniegto palīdzību un humāno palīdzību.
Plānā iekļautās darbības (Ārlietu ministrijas un nozaru ministriju) strukturētas atbilstoši sešiem Pamatnostādņu rīcības virzieniem un tajos ietvertajiem uzdevumiem:
1. Sniegt atbalstu ES Austrumu partnerības un Centrālāzijas valstu ilgtspējīgai attīstībai caur Ārlietu ministrijas divpusējā attīstības sadarbības finansējuma instrumentiem:
Šajā rīcības virzienā ietverto pasākumu īstenošanai paredzēts novirzīt EUR 440 813 jeb lielāko daļu no Ārlietu ministrijas budžeta programmā "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" piešķirtajiem līdzekļiem (EUR 463 813), lai īstenotu dažādus pasākumus.
Pirmkārt, rīkotu granta projektu konkursus: 1) attīstības sadarbības projektu īstenošanai ES Austrumu partnerības valstu, kā arī Centrālāzijas valstu atbalstam; 2) līdzfinansējuma piešķiršanai pilsoniskās sabiedrības organizāciju (turpmāk - PSO) īstenotajiem attīstības sadarbības un globālās izglītības projektiem, kas ieguvuši finansējumu no citiem starptautiskajiem palīdzības finansētājiem.
Otrkārt, īstenotu ilgtermiņa attīstības sadarbības projektus atbilstoši partnervalstu izteiktajām vajadzībām un Latvijas ekspertīzei un/vai projektus, kuru īstenošanā ir piesaistīts citu donoru līdzfinansējums vismaz 50% apmērā. Atbilstoši tiks atbalstītas aktivitātes, kam piesaistīts 50% līdzfinansējums no ASV atbalsta programmas jaunajiem donoriem (Emerging Donors Challenge Programme, turpmāk - EDCP) - Ukrainas 2.1. lauksaimniecības un lauku attīstības un 2.1.pretkorupcijas jomu stiprināšanai, 2.3. Latvijas ekspertīzes nodošana plašākos citu donoru projektos; 2.4. īstenota apmācību programma ES Kaimiņpolitikas valstu, Centrālāzijas un Rietumbalkānu valstu pārstāvjiem; 2.5. nodrošināta Ukrainas pārstāju dalība pavasara skolā "ES semestris Rīgā"; 2.6. kopā ar Zviedrijas Karalistes augstākās revīzijas iestādi stiprinātas Gruzijas, Moldovas un Ukrainas Augstāko revīzijas iestāžu spējas caurskatāmas un efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas izveidē.
Lai veicinātu Austrumu partnerības valstu drošību un stabilitāti, plānots pēc iespējas palielināt Latvijas civilo ekspertu skaitu dalībai starptautiskajās civilajās misijās, tai skaitā Ukrainā un Gruzijā.
2. Stiprināt Latvijas attīstības sadarbības prioritāšu īstenošanu daudzpusējās sadarbības ietvaros, jo īpaši ES, ANO, Pasaules Bankas grupas (turpmāk - PBG) un Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (turpmāk - OECD) ietvaros, tādējādi veicinot Latvijas attīstības sadarbības politikas saskaņotību visos formātos;
Daudzpusējos formātos plānots turpināt iesaistošu pozīciju izstrādi par aktuālajiem jautājumiem, stiprināt dialogu ar Saeimu. 2017.gadā īpaši aktuāli būs iesaistīties jaunā ES attīstības sadarbības politikas pamatdokumenta izstrādē un globālajās diskusijās par Dienaskārtības 2030 ieviešanu.
3. Stiprināt Latvijas attīstības sadarbības ilgtspēju, politikas veidotāju un īstenotāju profesionalitāti un darbības saskaņotību
Atbilstoši Pamatnostādnēm, Ārlietu ministrija ar šo Plānu veicina visas, jo īpaši divpusējās, Latvijas attīstības sadarbības aktivitāšu saskaņotību. 2017.gada Plāns pirmo reizi līdz ar Ārlietu ministrijas attīstības sadarbības budžeta programmas plānošanu ietvert 21 attīstības sadarbības pasākumus, ko 2017.gadā attīstības valstīs plāno īstenot vairāk nekā 12 publiskās pārvaldes iestādes. Ņemot vērā, ka valsts pārvaldes iestāžu aktivitātes veido vidēji divas trešdaļas no Latvijas divpusējā attīstības sadarbības finansējuma, svarīgi veicināt šo aktivitāšu sasaisti ar Ārlietu ministrijas plānoto politiku.
Lai veicinātu PSO un pašvaldību iesaisti attīstības sadarbības aktivitātēs, sabiedrības izpratni par Latvijas attīstības sadarbības sasniegtajiem rezultātiem un atbalstu attīstības sadarbības politikas īstenošanai, no Ārlietu ministrijas attīstības sadarbības budžeta programmas plānots sniegt tiešfinansējumu pilsoniskās sabiedrības organizācijām EUR 23 000 apmērā. Ārlietu ministrija paredzējusi arī organizēt apmācības projektu iesniedzējiem un turpinās sniegt informatīvu, loģistisku un konsulāru atbalstu projektu īstenošanā.
4. Stiprināt Latvijas attīstības sadarbības caurskatāmību un atbilstību starptautiskajiem ziņošanas standartiem
Plānotie pasākumi - Ārlietu ministrijas atbalstīto projektu izvērtēšanas sistēmas stiprināšana un vismaz vienas izvērtēšanas vizītes veikšana partnervalstīs; pāreja uz detalizētāku starptautisko ziņošanu par Latvijas OAP aktivitātēm, pretkorupcijas mācību īstenošana projektu īstenotājiem.
5. Veicināt sabiedrības izpratni par attīstības sadarbības nozīmību, līdzdalību un atbalstu politikas īstenošanai
Ārlietu ministrija izstrādās interaktīvu karti par īstenotajiem attīstības sadarbības projektiem, veiks regulāru dialogu ar partneriem un projektu īstenotājiem.
Turpinot kompetenču pieejā balstītu vispārējās obligātās izglītības satura izstrādi, Izglītības un zinātnes ministrija paredz arī veicināt globālās izglītības iekļaušanu Latvijas izglītības sistēmā un sadarbībā ar UNESCO Latvijas Nacionālo komisiju nodrošinās jaunatnes attīstības sadarbības projekta - ANO modelēšanas spēles un starptautiskā izglītības akcijas "Pasaules lielākā mācību stunda" īstenošanu Latvijā.
6. Īstenot visaptverošu un saskaņotu Latvijas pieeju ilgtspējīgas attīstības veicināšanai pasaulē
2017.gadā paredzēts Latvijas Nacionālā attīstības plāna (NAP2020) vidējā termiņa izvērtējumā, kura ietvaros tiks sniegti priekšlikumi par attīstības sadarbības jautājumu un Dienaskārtības 2030 atspoguļošanu.
Attīstības sadarbības politikas plānošanā un īstenošanā Ārlietu ministrija sadarbojas ar atbildīgajām publiskās pārvaldes institūcijām un pilsoniskās sabiedrības organizācijām un privāto sektoru. Attīstības sadarbības politikas konsultatīvās padome (turpmāk - Padome) 2017. gada 13.janvāra sēdē izskatīja un vienprātīgi konceptuāli saskaņoja Plānu.
II. Esošās situācijas raksturojums
Attīstības sadarbības politikas plāns ir izstrādāts pamatojoties uz Pamatnostādnēm un saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likuma 6. panta pirmo daļu, un nosaka Ārlietu ministrijas 2017. gada budžetā piešķirtā attīstības sadarbības finansējuma izlietojumu, kā arī pirmo reizi iekļauj īstenojamo pasākumu aprakstus ne tikai par Ārlietu ministrijas finansētajām aktivitātēm, bet veicina attīstības sadarbības saskaņotību plašākā mērogā, iekļaujot publiskās pārvaldes iestāžu īstenotās aktivitātes ārpus Ārlietu ministrijas budžeta. Detalizēta situācijas analīze Latvijas attīstības sadarbības politikā iekļauta Pamatnostādņu 2.pielikumā.
Atbilstoši pamatnostādnēm, Latvijas koncentrēties uz noteiktām prioritārām partnervalstīm un prioritārajām jomām tajās, kā arī attīstīs sadarbības iespējas ar citiem starptautiskajiem palīdzības sniedzējiem un veicinās visas Latvijas attīstības sadarbības (Ārlietu ministrijas un citu valsts pārvaldes iestāžu īstenotās) saskaņotību. Plāna īstenošanā svarīga būs visu ieinteresēto pušu sasaiste, īstenojot kopīgas aktivitātes.
Ārlietu ministrijas budžetā divpusējās attīstības sadarbības īstenošanai 2017.gadā piešķirti 463 813 EUR, kas ir par EUR 12 413 vairāk nekā 2016.gadā. Ar piešķirto finansējumu tiks turpinātas jau aizsāktās sadarbības aktivitātes un atbalstītas jaunas attīstības sadarbības iniciatīvas. Stratēģiskie attīstības sadarbības projekti iekļauti Plānā atbilstoši Pamatnostādnēs iekļautiem kritērijiem par pasākumu tiešu iekļaušanu Plānā: 1) Projekti atbilstoši Latvijas stratēģiskajām prioritātēm (t.sk., ārpolitika, drošība, ekonomika) un ģeopolitiskajai situācijai; 2) Trīspusējās sadarbības projektu un/vai aktivitāšu īstenošana, kam piesaistīts citu donoru līdzfinansējums vismaz 50 % apjomā, t.sk. projekti, kas ir izvērtēšanas procesā; 3) Ilgtermiņa attīstības sadarbības projekti atbilstoši partnervalstu izteiktajām vajadzībām un Latvijas ekspertīzei.
Ārlietu ministrijas divpusējā attīstības sadarbības budžeta sadalījums
1. | Projektu konkursi | |
1.1. | Granta projektu konkurss partnervalstu atbalstam, 50% finansējums PSO | 157 000.00 |
1.2. | Līdzfinansējuma konkurss PSO globālās izglītības un attīstības sadarbības projektiem | 25 800.00 |
2. | Politikas plānā iekļautie projekti t.sk., projekti ar donoru līdzfinansējuma piesaisti | |
2.1. | Līdzfinansējums projektam Ukrainas atbalstam lauksaimniecības un lauku attīstības jomā, 50% līdzfinansējumu piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem. | 25 153.491 |
2.2. | Līdzfinansējums projektam Ukrainas atbalstam pretkorupcijas jomā, 50% no līdzfinansējuma piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem. | 40 280.532 |
2.3. | Latvijas ekspertīzes nodošana plašākos citu donoru projektos, t.sk. Latvijas iesaiste ANO Attīstības programmas (turpmāk - UNDP) finansētā e-pārvaldes projektā. | 8 576.98 |
2.4. | Apmācību programma ES Kaimiņpolitikas valstu, Centrālāzijas un Rietumbalkānu valstu pārstāvjiem. Līdzfinansē Šveice, paredzams citu donoru finansējuma oficiālais apstiprinājums. | 110 000.00 |
2.5. | Ukrainas pārstāvju dalība pavasara skolā "EU Semester in Riga" un sadarbības stiprināšana reģionālās attīstības un Eiropas integrācijas pētniecībā un studiju attīstībā. | 40 000.00 |
2.6. | Gruzijas, Moldovas un Ukrainas Augstāko revīzijas iestāžu spēju stiprināšana caurskatāmas un efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas izveidē. Projekts tiek īstenots kopā ar Zviedrijas Karalisti. | 34 000.00 |
3. | Tiešfinansējums PSO | |
3.1. | Biedrība "Latvijas Platforma attīstības sadarbībai" (turpmāk - LAPAS) (dalības maksa ES platformā - EUR 1000, pārējais - atbalsts LAPAS spēju stiprināšanai ar mērķi organizēt un koordinēt sabiedrības informēšanas pasākumus un veicināt PSO iesaisti attīstības sadarbībā). | 19 000.00 |
3.2. | Biedrība "Latvijas Pašvaldību savienība" (turpmāk - LPS) (dalības maksa ES pašvaldību platformā, t.sk., sabiedrības informēšanas pasākumu īstenošanai). | 4 000.00 |
Plāns ir sagatavots, ievērojot deklarācijas par Māra Kučinska vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 62.punktu un Pamatnostādņu 2.daļā aprakstītos starptautiskos, ES un Latvijas plānošanas dokumentus, t.sk. Latvijas Nacionālo attīstības plānu 2014.-2020.gadam, Dienaskārtībai 2030 un Lisabonas līgumu, ar ko groza Līgumu par Eiropas Savienību un Eiropas Kopienas dibināšanas līgumu.
Ja, īstenojot 2017.gada plānā noteiktos pasākumus, rodas situācija, kad nav iespējams īstenot kādu no plānā paredzētajiem pasākumiem vai palicis neizmantots finansējums no attiecīgā pasākuma īstenošanas, par pieejamā finansējuma izlietojumu lemj Ārlietu ministrija saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likumā noteikto.
Plāna mērķis | Noteikt konkrētus pasākumus, lai veicinātu Pamatnostādnēs noteiktā Latvijas attīstības sadarbības politikas mērķa - sniegt ieguldījumu Dienaskārtības 2030 ieviešanā attīstības valstīs, jo īpaši Latvijas prioritārajās partnervalstīs, veicinot ilgtspējīgu attīstību un nabadzības izskaušanu, tiesiskumu un labu pārvaldību - sasniegšanu. | ||||||
Pamatnostādnēs ietvertie politikas rezultāti un rezultatīvie rādītāji 2017.gada beigās |
1. Latvija veicina labu pārvaldību, iekļaujošu
ekonomisko izaugsmi un drošību prioritārajos reģionos
atbilstoši partnervalstu vajadzībām3
- 62 % no ĀM pārvaldītās divpusējās OAP izlietoti publiskās pārvaldes attīstībai un spēju stiprināšanai, t.sk. pretkorupcijai; - 12% % no ĀM pārvaldītās divpusējās OAP atbalsta uzņēmējdarbības attīstību un eksportspējas stiprināšanu; - 6% no ĀM pārvaldītās divpusējās OAP galvenais mērķis ir dzimumu līdztiesība; - 12% no ĀM pārvaldītās divpusējās OAP galvenais mērķis ir atbalsts tieslietu un iekšlietu sistēmas, t.sk. muitas un robežas struktūru, stiprināšana; - Latvijas īstenoto attīstības sadarbības projektos 100% apmērā piesaistīts citu donoru finansējums attiecībā piesaistītais pret ĀM pārvaldīto OAP (neskaitot administratīvās izmaksas un globālo izglītību)4; - ĀM piešķirtais līdzfinansējums Latvijas pilsoniskās sabiedrības organizāciju un pašvaldību īstenotajiem EuropeAid attīstības sadarbības un globālās izglītības projektiem veido vismaz 11 % no projektu kopējā finanšu apjoma; - 77% no ĀM pārvaldītās divpusējās OAP iesaistīta partnervalsts pilsoniskā sabiedrība; 2. Pildot starptautiskās saistības, Latvija tiecas palielināt Oficiālās attīstības palīdzības (OAP) finansējuma apjomu līdz 0.33% no NKI līdz 2030.gadam - OAP apjoms no NKI - 0.1% - Latvijas divpusējās attīstības sadarbības finansējuma apjoms veido 463 813 EUR5 (Ārlietu ministrijas pārvaldītais); 3. Pieaugošs Latvijas sabiedrības atbalsts attīstības sadarbības politikas īstenošanai - 69% sabiedrības uzskata, ka ir svarīgi palīdzēt attīstības valstīm, - 36% Sabiedrības ir informēti par ilgtspējīgas attīstības mērķiem. |
||||||
1. Pamatnostādņu rīcības virziens | 1. Sniegt atbalstu ES Austrumu partnerības un Centrālāzijas valstu ilgtspējīgai attīstībai caur Ārlietu ministrijas pārvaldītā divpusējā attīstības sadarbības finansējuma instrumentiem | ||||||
Nr. P.k. |
Pasākums | Darbības rezultāts | Rezultatīvais rādītājs | Atbildīgā institūcija | Līdzatbildīgās institūcijas | Izpildes
termiņš (ar precizitāti līdz pusgadam) |
|
Pamatnostādņu uzdevums un tā nr. (ja attiecināms)
1.1. uzdevums Nodrošināt Latvijas divpusējās attīstības sadarbības finansēto aktivitāšu sasaisti ar citu donoru aktivitātēm un finansējumu, paplašinot Latvijas sniegtā atbalsta ilgtspēju un redzamību |
|||||||
1 | Projekts Ukrainas atbalstam lauksaimniecības un lauku attīstības jomā, 50% līdzfinansējumu piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem. | Projekta ietvaros tiks nodrošināta iespēja Ukrainas lauksaimniecības ekspertiem apgūt zināšanas un iepazīt Latvijas pieredzi ES normatīvo aktu nosacījumu ieviešanā lauksaimniecības un lauku attīstības jomās lauksaimniecības produkcijas ražošanas, vienotas dzīvnieku reģistrācijas un identifikācijas datu bāzes izveidošanai, pārtikas izsekojamībai, kā arī konsultāciju sistēmās un kooperācijā. Projekta noslēgumā plānota konference Kijevā. | Īstenots projekta 6 aktivitātes. 24 apmācīto ekspertu viedoklis par projektā sniegto zināšanu pārneses kvalitāti. Organizēta noslēguma konference. | Ārlietu ministrija | Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs | 31.12.2017. | |
2 | Projekts Ukrainas atbalstam pretkorupcijas jomā, 50% no līdzfinansējuma piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem. |
1)Sadarbojoties Ukrainas un Latvijas ekspertiem, izveidota
apmācību programma Ukrainas pilsoniskās sabiedrības
pārstāvjiem ar mērķi izveidot uzraudzības pieejas/
mehānismus Ukrainas pretkorupcijas politikai.
2)Izveidoto apmācību programmu Latvijā un Ukrainā apgūs 20 pārstāvji no Ukrainas valsts iestādēm, nevalstiskā sektora un medijiem. 3)Ukrainā noorganizēts atvērts darbseminārs par naudas ietekmi politikā un ar politisko partiju kontroli saistītiem jautājumiem, kurā piedalās visas projektā iesaistītās organizācijas un citi interesanti. |
Īstenots projekts. Izveidota apmācību programma. Apmācīti 20 Ukrainas pārstāvji. Noorganizēts darbseminārs Ukrainā. | Ārlietu ministrija | Rīgas Juridiskā augstskola, biedrība "Sabiedrība par atklātību - Delna", Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs | 31.12.2017. | |
3 | Latvijas ekspertīzes nodošana plašākos citu donoru projektos un aktivitāšu īstenošanai pilsoniskās sabiedrības attīstībai partnervalstīs. | Latvijas pieredze Eiropas normatīvā regulējuma ieviešanā un demokrātijas procesā nodota partnervalstīm, ieguldot to ilgtspējīgā attīstībā. | Īstenots vismaz viens projekts sadarbībā ar UNDP programmas pārstāvniecību Uzbekistānā. Apmācīto partnervalstu pārstāvju skaits. | Ārlietu ministrija | Atkarībā no īstenotā projekta. | 31.12.2017. | |
4 | Apmācību programma ES Kaimiņpolitikas valstu, Centrālāzijas un Rietumbalkānu valstu pārstāvjiem. Programma īstenota sadarbībā ar citiem donoriem, tajā skaitā, ar Šveici. | Programmas ietvaros Austrumu partnerības un Centrālāzijas valstu jaunie līderi apguvuši 3 kursus par ES un starptautiskajām tiesībām, ekonomiku, politiku un finanšu jautājumiem, kā arī iepazinušies ar Latvijas kā ES dalībvalsts zināšanām un pieredzi, apmeklējuši ES un starptautiskās institūcijas. Veicināta reģionu savstarpējā sadarbība un attīstīts absolventu sadarbības tīkls. | Apmācīti vismaz 15 pārstāvji. | Ārlietu ministrija | Rīgas Juridiskā augstskola | 31.12.2017. | |
5 | Ukrainas pārstāvju dalība pavasara skolā "EU Semester in Riga" un sadarbības stiprināšana reģionālās attīstības un Eiropas integrācijas pētniecībā un studiju attīstībā. |
Studenti ir ieguvuši 21 ECTS kredītpunktus un praktisku pieredzi politiskā diskursa attīstībā, t.sk. par pretkorupcijas jautājumiem un starpkultūru izglītību. Turpināti kopīgi projekti un parakstīti jauni sadarbības līgumi starp Ukrainas augstskolām un Latvijas Universitāti par sadarbību reģionālās attīstības problēmu risināšanas un Eiropas integrācijas veicināšanas pētniecībā un studiju attīstībā. |
Izsniegtas 15 studentu apliecības Ukrainas studentiem, studējošo sekmju izraksti, rādītāji par studentu darba gaitām pēc programmas absolvēšanas. | Ārlietu ministrija | Latvijas Universitāte | 31.12.2017. | |
6 | Gruzijas, Moldovas un Ukrainas Augstāko revīzijas iestāžu spēju stiprināšana caurskatāmas un efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas izveidē. Projekts tiek īstenots sadarbībā ar Zviedrijas Augstāko revīzijas iestādi. |
Īstenotas institucionālās spēju stiprināšanas aktivitātes un sniegts atbalsts atbilstošu reformu īstenošanā. Galvenās tēmas starptautisko revīzijas standartu adaptēšanā: - Finanšu revīzijas metodoloģijas pilnveidošana un finanšu revīzijas praktiskie aspekti; - Lietderības revīzijas metodoloģijas pilnveidošana un tās praktiskie aspekti; - Atbilstības revīzijas un revīzijas specifiskās nozarēs (IT sistēmas) u.c. - Darba grupu organizēšana revīziju pilnveidošanas jomā - īstenojot partnerībā ar starptautisko donoru - Zviedrijas Karalisti. Darba grupā iesaistās revidenti, ar praktisku gadījuma analīzi (case study). |
Vismaz 4 semināru ietvaros apmācīti vismaz 90 Gruzijas, Moldovas un Ukrainas Augstāko revīzijas iestāžu pārstāvji. | Ārlietu ministrija | Valsts kontrole | 31.12.2017. | |
7 | Līdzfinansējuma piešķiršana NVO un sociālajiem partneriem, kas ieguvuši finansējumu no citiem attīstības sadarbības finansētājiem, t.sk. EK, attīstības sadarbības un globālās izglītības projektu īstenošanai. | Nodrošināts līdzfinansējums vismaz vienam projektiem ar starptautisko donoru līdzfinansējumu. Prioritāri tiks atbalstīti attīstības sadarbības projekti. | Īstenoto projektu skaits. | Ārlietu ministrija | Atkarībā no konkursa rezultātiem. | 31.12.2017. | |
1.2. uzdevums Nodrošināt aktivitāšu īstenošanu ar dažādu ieinteresēto pušu (publiskā pārvalde, pilsoniskā sabiedrība, privātais sektors, u.c.) iesaisti | |||||||
8 | Veicināt dažādu ieinteresēto pušu iesaisti attīstības sadarbības pasākumu īstenošanā. | Pieaug aktivitāšu skaits, kuras kopīgi īsteno un kur iesaistīti dažādu ieinteresēto pušu pārstāvji no publiskās pārvaldes iestādēm, PSO, privātā sektora, u.c. | Projektu, skaits, kuros iesaistītas PSO, publiskā pārvalde, privātais sektors, u.c. | Ārlietu ministrija | Attīstības sadarbības aktivitāšu īstenotāji | 31.12.2017. | |
1.3. uzdevums Veicināt Latvijas ekspertu iesaisti civilajās, konsultāciju u.c. misijās attīstības valstīs | |||||||
9 | Pēc iespējas palielināt Latvijas civilo ekspertu skaitu dalībai starptautiskajās civilajās misijās. |
Nodrošināta Latvijas iesaiste reģionālās drošības,
stabilitātes un aizsardzības politikas īstenošanā,
stiprinot valstu spējas krīzes situācijā atbalsts drošības
sektora reformām.
Latvijas ekspertu dalība starptautiskajās civilajās misijās, tai skaitā ES Padomdevēja misijā Ukrainā civilā drošības sektora reformu jomā, Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas Speciālajā novērošanas misijā Ukrainā, ES Novērošanas misijā Gruzijā. |
Palielināts Latvijas ekspertu skaits misijās līdz maksimums 30 ekspertiem. | Ārlietu ministrija | Atkarībā no pieprasījuma Aizsardzības ministrija, Iekšlietu ministrija | 31.12.2019. | |
10 | Izstrādāt efektīvus un pieejamus instrumentus Latvijas ekspertu iesaistēs civilajās, konsultāciju u.c. misijās. | Veicināt Latvijas ekspertu apzināšanu un iesaisti starptautiskajās misijās, t.sk. Pasaules Bankas grupā (PBG). Nodrošināt informācijas apmaiņu, lai palielinātu zināšanu apmaiņu un veicinātu aktivitāšu sasaisti. | Izstrādāti un regulāri atjaunoti ekspertu saraksti | Ārlietu ministrija, Finanšu ministrija | LAPAS | 31.12.2017. | |
11 | Eksperta dalība mērķsadarbības (Twinning) projekta "Further development and strengthening of the organizational, administrative and technical capacities of the Audit Authority" ietvaros Maķedonijā. | FM ekspertes Natas Lasmanes kā ES fondu Revīzijas iestādes vadītājas dalība projektā, vienas nedēļas garumā nodrošinot apmācības Maķedonijas Revīzijas iestādes darbiniekiem par tēmām "Major projects" un "Performance auditing" | Novadīts 3 dienu seminārs, apmācīti 32 Maķedonijas Revīzijas iestādes darbinieki | Finanšu ministrija | 2017.gada I pusgads |
||
1.4. uzdevums Īstenot grantu projektu konkursus atbilstoši partnervalstu vajadzībām, 50% no grantu projektu konkursa līdzekļiem novirzot PSO sektora īstenotajiem projektiem | |||||||
12 | Granta projektu īstenošana ES Austrumu partnerības valstu - Gruzijas, Moldovas, Ukrainas, kā arī Centrālāzijas valstu - Kirgizstānas, Tadžikistānas un Uzbekistānas, atbalstam. | Rīkots konkurss saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likuma 5. panta 1.punktu un atbilstoši Pamatnostādņu 4.2. sadaļā noteiktajām prioritārajām partnervalstīm un jomām. | Īstenoti vismaz 4 - 6 granta projekti. | Ārlietu ministrija | Atkarībā no projektu konkursa rezultātiem. | 31.12.2017. | |
2. Rīcības virziens | Stiprināt Latvijas attīstības sadarbības prioritāšu īstenošanu daudzpusējās sadarbības ietvaros, jo īpaši ES, ANO, PBG un OECD ietvaros, tādējādi veicinot Latvijas attīstības sadarbības politikas saskaņotību visos formātos | ||||||
2.1. uzdevums Paaugstināt Latvijas publiskās pārvaldes iestāžu un PSO iesaisti Latvijas pozīciju formulēšanā par aktuālajiem starptautiskās attīstības sadarbības politikas dienaskārtības jautājumiem, jo īpaši Attīstības sadarbības politikas pamatnostādņu 2016.-2020.gadam 4.1. sadaļā minētajām jomām | |||||||
13 | Sadarbība ar valsts pārvaldes iestādēm, PSO un pašvaldībām Latvijas nacionālo pozīciju formulēšanā par aktuālajiem starptautiskās attīstības politikas dienaskārtības jautājumiem. | Ārlietu ministrijas gatavotās pozīcijas par starptautiskajiem attīstības politikas jautājumiem saskaņotas ar attiecīgajām institūcijām un organizācijām (4-5 pozīcijas, t.sk. par jauno ES attīstības sadarbības politikas pamatdokumentu un ES attiecībām ar Āfrikas, Klusā okeāna un Karību reģiona valstīm (post-Kotonū process)). | Saskaņoto pozīciju, informatīvo ziņojumu skaits. | Ārlietu ministrija | 31.12.2017. | ||
14 | Uzturēt regulāru dialogu ar Saeimu par Latvijas attīstības sadarbības politikas mērķiem, prioritātēm un rīcības virzieniem. | Saeima iesaistās attīstības sadarbības politikas mērķu un prioritāšu definēšanā. | Tikšanos skaits par Saeimas pārstāvjiem. | Ārlietu ministrija | LAPAS | 31.12.2017. | |
2.2. uzdevums Nodrošināt pamatnostādņu 4.sadaļā minēto Latvijas prioritāšu iekļaušanu ES attīstības sadarbības politikā, tajā skaitā kopīgās plānošanas procesā un aktivitāšu īstenošanā Latvijai prioritārajās partnervalstīs | |||||||
15 | Dalība ES Kopīgā plānošanā. | Latvijas vēstniecību dalība un Latvijas interešu aizstāvība ES delegāciju partnervalstīs rīkotajās sanāksmēs par Kopīgo plānošanu un kopīgu projektu īstenošanu. | Sanāksmju skaits. | Ārlietu ministrija | 31.12.2017. | ||
16 | Latvijas interešu pārstāvēšana ES attīstības sadarbības politikā. | Dalība ES sanāksmēs (t.sk. 4 ministru līmeņa sanāksmes) un diskusijās par Latvijai prioritāriem jautājumiem. | Ministru līmeņa sanāksmju skaits. | Ārlietu ministrija | 31.12.2017. | ||
2.3. uzdevums iespēju robežās nodrošināt Latvijas iesaisti tās prioritārajos jautājumos ANO Ģenerālās Asamblejas darbā, tostarp par cilvēktiesību, sieviešu līdztiesības, likuma varas un labas pārvaldības, informācijas sabiedrības jautājumiem, ANO Attīstības sistēmas stiprināšanu atbilstoši Dienaskārtībai 2030 | |||||||
17 | Dalība ANO pasākumos par Latvijai prioritārajām tēmām. | Dalība ANO sanāksmēs, paužot Latvijas viedokli prioritāros jautājumus. | Sanāksmju skaits. | Ārlietu ministrija | Nozaru ministrijas | 31.12.2017. | |
2.4. uzdevums Nodrošināt Latvijas līdzdalību OECD Attīstības sadarbības komitejas (turpmāk - OECD DAC) darba grupu sanāksmēs un atbilstošo standartu pilnvērtīgu pārņemšanu, lai kļūtu par DAC dalībvalsti | |||||||
18 | Nodrošināta līdzdalība atklātajās OECD DAC un ekspertu sanāksmēs. | Uzlabota attīstības sadarbības kvalitāte, iesaiste attīstības finansējuma politikas izstrādē un veicināts Latvijas kā atbildīga un uzticama attīstības sadarbības sniedzēja tēls. | Sanāksmju skaits, pārņemtā labās prakse. | Ārlietu ministrija | 31.12.2017. | ||
2.5. uzdevums Īstenot vienotu un visaptverošu pieeju daudzpusējās attīstības sadarbības instrumentu izmantošanai, tostarp PBG Starptautiskās Rekonstrukcijas un attīstības bankas Starptautiskajā attīstības asociācijā (turpmāk - SAA) atbilstoši Latvijas attīstības sadarbības prioritātēm | |||||||
19 | Latvijas valdības vārdā parakstīt saistību apliecinājumu par Latvijas dalību Starptautiskās Attīstības asociācijas resursu 18. papildināšanā. | Parakstīts saistību apliecinājums par Latvijas Republikas dalību Starptautiskās Attīstības asociācijas resursu 18. papildināšanā |
Apliecinājums veikt iemaksas SAA resursu 18. papildināšanā
no 2018.gada. |
Finanšu ministrija | 30.12.2017. | ||
20 | PBG institūciju pamatkapitāla palielināšanas plānošana. | Dalība diskusijās par PBG institūciju pamatkapitāla palielināšanas principu un metodoloģijas izstrādi. | PBG institūciju pamatkapitāla palielināšanas principi un metodoloģija. | Finanšu ministrija | 31.12.2017. | ||
2.6. uzdevums Stiprināt Latvijas iesaisti humānās palīdzības procesos un aktivitātēs atbilstoši starptautiskajiem standartiem un partnervalstu vajadzībām, nodrošinot visaptverošu un koordinētu Latvijas pieeju krīžu risināšanai dažādos formātos un līmeņos | |||||||
21 | Sagatavot valsts materiālajās rezervēs esošos resursus humānās palīdzības sniegšanai6. | Netiek plānots, atkarīgs no nepieciešamības un resursu pieejamības. | Atkarībā no nepieciešamības un resursu pieejamības. | Iekšlietu ministrija | Nodrošinājuma valsts aģentūra, atbildīgie valsts materiālo rezervju glabātāji | Saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumu | |
3. Rīcības virziens | Stiprināt Latvijas attīstības sadarbības ilgtspēju, politikas veidotāju un īstenotāju profesionalitāti un darbības saskaņotību | ||||||
3.1. uzdevums Nodrošināt Latvijas (ĀM un nozaru ministriju) divpusējās attīstības sadarbības aktivitāšu saskaņotību, atbilstoši 4.sadaļā definētajām Latvijas attīstības sadarbības politikas prioritātēm | |||||||
22 | Informatīvs, loģistisks un konsulārs atbalsts valsts pārvaldes iestāžu, PSO īstenotajām aktivitātēm/ pasākumiem attīstības sadarbības jomā. | Veicināta savlaicīga un profesionāla attīstības sadarbības projektu īstenošana. | Sniegts atbalsts 3-5 valsts pārvaldes iestāžu, PSO rīkotajiem pasākumiem attīstības sadarbības jomā. | Ārlietu ministrija | Valsts pārvaldes iestādes, PSO, sociālie partneri | 31.12.2017. | |
23 | Centrālāzijas robežu pārvaldības programmas (BOMCA) projekta 9.posma īstenošana. | Projekta mērķi no 2015.-2018.gadam ir vispārēja drošības uzlabošana Centrālajā Āzijā, atbalsts šo valstu savstarpējās tirdzniecības un tranzīta vienkāršošanai, migrācijas plūsmu kontrole, kā arī sadarbības stiprināšana nelikumīgas preču un personu pārvietošanas mazināšanai. | Īstenoto aktivitāšu skaits. | Valsts robežsardze | Ārlietu ministrija, Rīgas Tehniskās universitātes Starptautisko ekonomisko sakaru un muitas institūts, Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvalde un Pārtikas un veterinārais dienests. | 30.06.2018. | |
24 | ES - Centrālāzijas sadarbība izglītības jomā, t.sk., Izglītības platformas projekta īstenošana. | Sniegts ieguldījums otrās ES - Centrālāzijas izglītības ministru sanāksmes un sanāksmes komunikē sagatavošanā. Sniegts atbalsts izglītības reformu veikšanai Centrālāzijas valstīs Eiropas Savienības - Centrālāzijas izglītības platformas ietvaros. | 7-10 ekspertu iesaiste (atkarīgs no ekspertu atlases rezultātiem) (atkarīgs no ekspertu atlases rezultātiem). | Izglītības un zinātnes ministrija | Ārlietu ministrija, Valsts izglītības attīstības aģentūra, Akadēmiskās informācijas centrs |
2017.gada II pusgads |
|
25 | Latvijas Izglītības un zinātnes ministrijas un Ukrainas Izglītības un zinātnes ministrijas kopīgas sadarbības programma zinātnes un tehnoloģiju jomā. |
1. Turpināta 2016.gadā apstiprināto 6 projektu īstenošana.
2. 2017.gada nogalē izsludināta programmas konkursa nākamā kārta. |
1. 6 projektu īstenošana,
2. Izsludināts jaunais projektu konkurss. |
Valsts izglītības attīstības aģentūra | Izglītības un zinātnes ministrija | 2017.gada II pusgads |
|
26 | Latvijas valsts stipendijas studijām un pētniecībai. | Piešķirtas Latvijas valsts stipendijas studijām un pētniecībai pārstāvjiem no attīstības valstīm, ar kurām ir noslēgti starpvaldību vai starpministriju līgumi, kas paredz stipendiju piešķiršanu. | 10-20 (atkarīgs no saņemtajiem pieteikumiem) | Valsts izglītības attīstības aģentūra | Izglītības un zinātnes ministrija | 2017.gada I pusgads |
|
27 | Latvijas - Moldovas sociālās drošības līguma sagatavošana. | Latvijas - Moldovas sociālās drošības līguma projekta izstrāde, lai attīstītu ciešāku sadarbību sociālās drošības jomā un koordinētu to personu sociālās drošības tiesības uz pabalstiem un pensijām, kuras pārvietojas starp abām valstīm. | Divpusējo sarunu virzība | Labklājības ministrija | 31.12.2017. (atkarībā no divpusējo sarunu gaitas) | ||
3.2. uzdevums Stiprināt Latvijas projektu īstenotāju profesionalitāti, savstarpējo sadarbību un darbības kvalitātes uzlabošanu, jo īpaši spēju iesaistīties EuropeAid, Twinning u.c. lielapjoma daudzgadu projektos, t.sk. kā vadošajiem partneriem | |||||||
28 | Atbalsts LAPAS dalībai ES NVO platformā, atbalsts LAPAS spēju stiprināšanai ar mērķi organizēt un koordinēt sabiedrības informēšanas pasākumus un veicināt PSO iesaisti attīstības sadarbībā. |
1)Eiropas humānās palīdzības un attīstības PSO apvienība -
CONCORD ikgadējā biedru nauda - 1000 EUR.
2)organizēti un koordinēti tematiski sabiedrības informēšanas pasākumi, t.sk., par ilgtspējīgās attīstības mērķu ieviešanu un Latvijas attīstības sadarbības rezultātiem, kā arī, lai veicinātu dalīborganizāciju spēju iesaistīties lielapjoma attīstības sadarbības projektos. |
Īstenoto un koordinēto sabiedrības informēšanas pasākumu
skaits.
Informēto/ iesaistīto cilvēku skaits. PSO iesniegto/apstiprināto attīstības sadarbības projektu skaits |
Ārlietu ministrija | LAPAS | 31.12.2017. | |
29 | Atbalsts Latvijas Pašvaldību savienībai dalībai ES pašvaldību platformā, t.sk., sabiedrības informēšanas pasākumu īstenošanai. |
Dalība ES pašvaldību platformā, kas darbojas attīstības
sadarbības jomā.
Īstenoti sabiedrības (pašvaldību) informēšanas pasākumi. Iesniegti pašvaldību un LPS attīstības sadarbības projekti projektu konkursos. |
Īstenoto un koordinēto sabiedrības un pašvaldību informēšanas pasākumu un dalībnieku skaits. LPS sanāksmju skaits, kurās uzrunāti attīstības sadarbības jautājumi. Iesniegto/apstiprināto attīstības sadarbības projektu skaits. | Ārlietu ministrija | Latvijas Pašvaldību savienība | 31.12.2017. | |
30 | Organizēt spēju stiprināšanas seminārus Latvijas attīstības sadarbības projektu īstenotājiem. | Uzlabotas Latvijas projektu īstenotāju projektu izstrādes, īstenošanas un izvērtēšanas spējas, veicināta pieredzes apmaiņa starp īstenotājiem un labās prakses pārņemšana. | Īstenoto pasākumu un dalībnieku skaits. | Ārlietu ministrija | LAPAS | 31.12.2017. | |
31 | Mērķsadarbības (Twinning) projekta "Tiesiskuma stiprināšana" Maķedonijā īstenošana. | Projekta ietvaros tiek īstenotas trīs komponentes: 1) Stiprināta Maķedonijas Republikas Tieslietu ministrijas kapacitāte, lai nodrošinātu pirms/pēc ES pievienošanās procesa funkciju izpildi, kā arī izstrādāti tiesību aktu piekļuves informācijas tehnoloģiju risinājumi. 2) Uzlabotas attiecīgās tieslietu nozares darbinieku zināšanas un kapacitāte par ES acquis un citiem starptautiskiem standartiem tieslietās, veicinot to transponēšanu valsts normatīvajos aktos. 3) Uzlabotas zināšanas un spējas attiecīgās tieslietu nozares dalībniekiem par Eiropas Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvenciju, kā arī stiprināta Eiropas Cilvēktiesību tiesas spriedumu izpildes sistēma. | Īstenotas trīs komponentes. | Tieslietu ministrija | 2017. gada II puse (projekts noslēdzas) | ||
32 | Mērķsadarbības (Twinning) projekta "Ukrainas Augstākās tiesas institucionālās kapacitātes stiprināšana cilvēktiesību aizsardzības jomā nacionālā līmenī" uzsākšana. | Projekta ietvaros (no 2017.-2019.gadam) tiek īstenotas trīs komponentes: 1) Uzlabots juridiskais ietvars par Ukrainas Augstākās tiesas (AT) darbību saskaņā ar Eiropas Savienības standartiem. 2) Uzlabotas tiesnešu zināšanas. 3) Stiprināta Ukrainas AT institucionālā kapacitāte, apmācot AT darbiniekus, uzlabojot publisku pieeju informācijai par AT lomu, statusu un aktivitātēm un uzlabojot AT darbplūsmu un videokonferenču sistēmas. | Īstenotas trīs komponentes. | Tieslietu ministrija | Projektu plānots noslēgt 2019. gada I pusē. | ||
33 | Mērķsadarbības (Twinning) projekta "Ukrainas tiesību aktu augu aizsardzības un augu veselību jomā tuvināšana ar ES tiesību aktiem un ar tām saistīto kontroļu un laboratorijas pakalpojumu stiprināšana" īstenošana. | Projekts stiprinātu Ukrainas iestādes, lai nodrošinātu cilvēku veselības un vides aizsardzību Ukrainā no iespējamiem riskiem, kas saistīti ar augu aizsardzības līdzekļu (AAL) lietošanu. Projekta aktivitāšu ietvaros tiks atbalstīts Ukrainas Valsts pārtikas drošības un patērētāju aizsardzības dienests, izveidojot normatīvo aktu un pārvaldības sistēmu, kas palīdzētu sasniegt pareizu AAL lietošanu, izveidojot AAL kontroļu sistēmu un uzlabojot Ukrainas laboratoriju sistēmu saskaņā ar ES standartiem | Vismaz 4 normatīvo aktu un Nacionālā rīcības plāna par ilgtspējīgu AAL lietošanu izstrāde, AAL kontroļu administratīvās sistēmas un procedūru pārskatīšana un priekšlikumu sniegšana, apmācīti 100 iekšējie lektori, 3 mācību vizītes un 5 prakses ES dalībvalstīs, u.c. | Valsts augu aizsardzības dienests | 2019. gada I ceturksnis | ||
34 | Mērķsadarbības (Twinning) projekts "Atbalsts Azerbaidžānas Republikas statistikas komitejai valsts statistikas sistēmas modernizācijā atbilstoši Eiropas Savienības standartiem". | Stiprināta Azerbaidžānas Republikas nacionālā statistikas sistēma. | Īstenoto misiju skaits. | Centrālā statistikas pārvalde | 2017.gada decembris | ||
35 | Mērķsadarbības (Twinning) projekts "Kosovas institūciju stiprināšana efektīvas migrācijas pārvaldē". | Organizēti semināri Kosovas institūcijām par patvēruma un migrācijas normatīvā regulējuma stiprināšanu; Nelegālo imigrantu izmitināšanas organizēšanu; veikts Kosovas Nacionālās stratēģijas migrācijas jomā 2013.-2018.gadam un Rīcības plāna novērtējums | 6 semināri. | Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde |
Iekšlietu ministrija,
Valsts robežsardze |
31.12.2018. | |
36 | Atbalsta projekts mobilitātes partnerības ar Azerbaidžānu īstenošanai (MOBILAZE) ar mērķi stiprināt Azerbaidžānas kapacitāti attīstīt un īstenot nacionālo migrācijas politiku. | Veiktas Azerbaidžānas iestāžu darbinieku apmācības legālās migrācijas jautājumos; Organizēta Azerbaidžānas delegācijas izpētes vizīte/ prakse Latvijā par dokumentu drošības jautājumiem. | 2 pasākumi. | Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde | Valsts robežsardze | 31.12.2018. | |
37 | Mērķsadarbības (Twinning) projekts "Atbalsts Moldovas Republikas Nacionālajai pārtikas drošības aģentūrai". | 1. Moldovas nacionālais normatīvais regulējums ir saskaņā ar ES acquis, un tā ir ievesta. 2. Izstrādātas kvalitātes vadības sistēmas procedūras. 3. Pārskatīta kompetentās institūcijas struktūrshēma; Noorganizētas pieredzes apmaiņas vizītes un apmācības. Izstrādāti pārtikas drošību, veterināro, sanitāro, fitosanitāro un barības jomu regulējošie normatīvie akti un oficiālās kontroles procedūras. Izstrādātas tehniskās vadlīnijas un kvalitātes vadības sistēmas procedūras. Apmācīti inspektori. Izstrādāts uzņēmumu uzraudzības plāns. Apmācīti speciālisti. Izstrādāta informācijas pārvaldības sistēma. Izstrādāts Nacionālās pārtikas drošības aģentūras organizatoriskās struktūras pilnveides projekts. | Īstenotas trīs komponentes. | Pārtikas un veterinārais dienests | 2018.gada novembris | ||
38 | Mērķsadarbības (Twinning) projekts "Tiesās nodarbināto apmācības Twinning ietvaros" ("Strengthening Judicial Trainings through Twinning") Gruzijā |
Projekta ietvaros tiek īstenotas četrās komponentes:
1) Tiesnešu amata kandidātu apmācību programmu modernizācija (Francija) 2) Tālākizglītības moduļu (mācību programmu) attīstība un to integrēšana Gruzijas Augstākā tieslietu skola (High School of Justice) stažēšanās programmās (Latvija) 3) Augstākās tieslietu skolas pasniedzēju, apmācību vadības nodaļas, analītiskās un Starptautisko attiecību nodaļas un administrācijas kapacitātes stiprināšana (Latvija) 4) Tiesnešu un citu tiesu darbinieku e-mācību programmas ieviešana (Horvātija). |
Īstenotas četras komponentes | Tiesu administrācija | 31.12.2018. | ||
3.3. uzdevums Iesaistīt privāto sektoru attīstītības sadarbības mērķu sasniegšanā, tajā skaitā, veicinot uzņēmēju iesaisti starptautisko finanšu institūciju (piemēram, Eiropas Investīciju bankas) projektu konkursos attīstības valstīs un iespēju robežās attīstot jaunus nacionālos finansēšanas mehānismus | |||||||
39 | Informēt privāto sektoru par starptautisko finanšu institūciju iepirkumu procedūrām. | Veicināta privātā sektora iesaiste starptautisko finanšu institūciju iepirkumu projektos un nodrošināta informācijas pieejamība par starptautisko finanšu institūciju iepirkumu procedūrām. | Īstenoto pasākumu skaits. | Finanšu ministrija | 31.12.2017. | ||
4. Rīcības virziens | Stiprināt Latvijas attīstības sadarbības caurskatāmību un atbilstību starptautiskajiem ziņošanas standartiem | ||||||
4.2. uzdevums Ieviest daudzgadu (vismaz 2-3 gadu) programmu pieeju attīstības sadarbības aktivitāšu īstenošanā un plānošanā, lai nodrošinātu finansējuma paredzamību un izlietojuma efektivitāti un ražīgumu ilgtermiņā, kā arī elastību finansējuma pārdalē, kad tas nepieciešams | |||||||
40 | Uzsākt attīstības sadarbību regulējošo normatīvo aktu izvērtēšanu. | Sagatavoti ieteikumi attīstības sadarbību regulējošo normatīvo aktu uzlabošanai (Starptautiskās palīdzības likums, MK noteikumi), lai nodrošinātu savlaicīgu un paredzamu finansējuma plānošanu un izlietošanu, t.sk. pāreju uz finansējuma plānošanu 2-3 gadu termiņā. | Izvērtējumu skaits un viens likumprojekts. | Ārlietu ministrija | 31.12.2017. | ||
4.3. uzdevums Sniedzot Latvijas atbalstu, sistemātiski izvērtēt, novērst un pārvaldīt riskus visos palīdzības sniegšanas posmos, jo īpaši korupcijas jomā | |||||||
41 | Rīkot semināru projektu īstenotājiem par pretkorupcijas jautājumiem attīstības sadarbībā. | Latvijas attīstības sadarbības projektu īstenotāji ir informēti par korupcijas riskiem, īstenojot attīstības sadarbības projektus. | Semināra dalībnieku skaits. | Ārlietu ministrija | Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs | 30.06.2017. | |
4.4. uzdevums Nodrošināt pastāvīgu un caurspīdīgu attīstības sadarbības politikas projektu uzraudzību un rezultātu ietekmes izvērtēšanu | |||||||
42 | Uzlabot izvērtēšanas mehānismus, atjaunot izvērtēšanas vizītes. | Uzlabota granta projektu izvērtēšanas anketa, uzlabota vēstniecību izvērtēšanas anketa un veikta vismaz vienas valsts projektu izvērtēšana. | Partnervalstī izvērtēto projektu skaits. | Ārlietu ministrija | 31.12.2017. | ||
4.5. uzdevums Nodrošināt pilnīgu Latvijas pāreju uz OECD DAC oficiālās attīstības palīdzības uzskaites sistēmu (CRS++) | |||||||
43 | Paaugstināt detalizācijas pakāpi Latvijas iesniegtajām OAP atskaitēm. | OECD atskaite par 2016.gada OAP iesniegta detalizēti aktivitāšu līmenī atbilstoši DAC jomu kodiem. | Iesniegto datu detalizācijas pakāpe. | Ārlietu ministrija | Visas nozaru ministrijas | 31.10.2017. | |
5. Rīcības virziens | Veicināt sabiedrības izpratni par attīstības sadarbības nozīmību, līdzdalību un atbalstu politikas īstenošanai | ||||||
5.1. uzdevums Integrēt ilgtspējīgas attīstības un globālās izglītības aspektus izglītībā visās vecuma grupās | |||||||
44 | Latvijas - Ukrainas - Igaunijas jaunatnes attīstības sadarbības projekts - ANO modelēšanas spēle. | Projektā piedalījušies jaunieši no Latvijas, Igaunijas, Ukrainas, Lietuvas u.c. valstīm. Interaktīvos uzdevumos tiešsaistē, klātienes semināros, radošajās darbnīcās un ANO Ģenerālās asamblejas modelēšanas spēlē jaunieši iepazinuši un diskutējuši par risinājumiem izaicinājumiem, kas akcentēti ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķos (4.,5.,9.,16.). Dalība ANO Ģenerālās asamblejas modelēšanas spēlē Ļvivā, Ukrainā. |
Iesaistīti vismaz 100 jaunieši.
Noticis sagatavošanās seminārs un ANO Ģenerālās asamblejas modelēšanas spēle. |
Izglītības un zinātnes ministrija | UNESCO Latvijas Nacionālā komisija | 2017. gada janvāris - aprīlis | |
45 | Starptautiskā izglītības akcija "Pasaules lielākā mācību stunda" Latvijā. | Skolotāji no dažādām izglītības un kultūras iestādēm visā Latvijā iepazinušies ar ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķiem, izstrādājuši stundu vai nodarbību plānus, tos īstenojuši un plānu aprakstus nosūtījuši akcijas koordinatoriem. Koordinatori apkopojuši stundu plānus un sagatavojuši publikāciju, izmantošanai izglītības un kultūras iestāžu ikdienas darbā. | Sagatavota 1 elektroniska publikācija. | Izglītības un zinātnes ministrija | UNESCO Latvijas Nacionālā komisija, LAPAS | 2017.gada. II pusgads |
|
5.2. uzdevums Nodrošināt publisku aktuālāko datu un informācijas pieejamību par Latvijas attīstības sadarbības (divpusējās un daudzpusējās) politiku, tās rezultātiem, īstenotājiem un viņu pieredzi, sadarbojoties ar citiem donoriem, PSO un akadēmisko sektoru | |||||||
46 | Izstrādāt interaktīvo rīku par Latvijas sniegto attīstības palīdzību. | Ārlietu ministrijas mājaslapā lietotājam draudzīgā veidā pieejams pārskats par atbalstītajiem attīstības sadarbības projektiem. | Izveidots interaktīvs rīks. | Ārlietu ministrija | Ārlietu ministrijas finansēto projektu īstenotāji. | 31.03.2017. | |
47 | Regulārs dialogs ar valsts pārvaldes iestādēm, NVO, pašvaldībām un sociālajiem partneriem par Latvijas attīstības sadarbības mērķiem un prioritātēm. |
Koordinācija ar LAPAS 6-8 reizes gadā par aktuāliem
sadarbības jautājumus; Sasauktas divas Attīstības
sadarbības politikas konsultatīvās padomes sēdes; Tikšanās
ar Ārlietu ministrijas atbalstīto projektu īstenotājiem;
Diskusiju pasākumi par aktuālajiem attīstības sadarbības politikas jautājumiem, iesaistot NVO, sociālos partnerus, valsts pārvaldes un pašvaldību pārstāvjus. |
Īstenoto pasākumu skaits. | Ārlietu ministrija | Atkarībā no pasākumu veida. | 31.12.2017. | |
6. Rīcības virziens | Īstenot visaptverošu un saskaņotu Latvijas pieeju ilgtspējīgas attīstības veicināšanai pasaulē | ||||||
6.1. uzdevums NAP vidējā termiņa izvērtējuma procesā izskatīt ar attīstības sadarbību saistītos Dienaskārtības 2030 rezultatīvos rādītājus un sniegt rekomendācijas par to iekļaušanu NAP2020 un nākamajā plānošanas periodā | |||||||
48 | Iesaistīties NAP izvērtējuma procesā, lai pilnvērtīgi atspoguļotu attīstības sadarbības mērķus, aktivitātes un politikas nozīmību. | NAP2020 vidējā termiņa novērtējuma laikā iekļaut attīstības sadarbības jautājumus Latvijas ilgtermiņa plānošanas dokumentos, lai veicinātu Latvijas attīstības iekšējo un ārējo dimensiju saskaņotību un plānotu iesaisti valstij ārpolitiski stratēģiskos reģionos, jo īpaši Austrumu partnerības un Centrālāzijas valstīs | Veiktās izmaiņas NAP atbilstoši Pamatnostādnēm un Dienaskārtībai 2030. | Ārlietu ministrija | PKC, atbilstošās PSO | ||
6.2. uzdevums Stiprināt sasaisti starp Latvijas attīstības sadarbības un ekonomisko politiku un to īstenošanas instrumentiem, jo īpaši veicinot korporatīvās sociālās atbildības principu īstenošanu partnervalstīs | |||||||
49 | Pasākumi atbildīgas uzņēmējdarbības prakses atbalstam un OECD standartu piemērošanai uzņēmumos. | Ilgtspējas indeksa ietvaros pasniegta Godīgas tirdzniecības balva un nodrošināta dalība atbilstošos pasākumos Latvijas uzņēmējiem, lai veicinātu atbildīgas uzņēmējdarbības prakses principu ievērošanu attīstības valstīs. | Pasākumu skaits ar ĀM dalību un viens ĀM rīkots pasākums. | Ārlietu ministrija | Biedrība "Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts", Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs | 30.06.2017. |
III. Teritoriālā perspektīva (nav aktuāli)
IV. Ietekmes novērtējums uz valsts un pašvaldību budžetu
Nepieciešamais papildu finansējums |
Pasākuma realizācijas gads (ja pasākuma realizācija ir terminēta) |
||||||
Uzdevums | Pasākums | Budžeta
programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums |
2017.gads | 2017.gads |
turpmākā laikposmā līdz pasākuma pabeigšanai (ja realizācija ir terminēta) |
turpmāk ik gadu (ja pasākuma izpilde nav terminēta) |
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Finansējums plāna realizācijai kopā | 4 475 192 | 302 907 | 2017 | ||||
tai skaitā | |||||||
Aizsardzības ministrija | 3 080 | ||||||
Ārlietu ministrija | 509 553 | ||||||
Iekšlietu ministrija | 3 524 825 | ||||||
Izglītības un zinātnes ministrija | 203583 | ||||||
Tieslietu ministrija | 234 151 | ||||||
Ārlietu ministrija, Iekšlietu ministrija, Aizsardzības ministrija | Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem | 302 9077 | |||||
1.1.uzdevums | 283 813 | 0 | 0 | 0 | 2017 | ||
1.pasākums
Projekts Ukrainas atbalstam lauksaimniecības un lauku attīstības jomā, 50% līdzfinansējumu piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 25153.498 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
2.pasākums
Projekts Ukrainas atbalstam pretkorupcijas jomā, 50% no līdzfinansējuma piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 40 280.539 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
3.pasākums
Latvijas ekspertīzes nodošana plašākos citu donoru projektos un aktivitāšu īstenošanai pilsoniskās sabiedrības attīstībai partnervalstīs. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 8 578.98 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
4.pasākums
Apmācību programma ES Kaimiņpolitikas valstu, Centrālāzijas un Rietumbalkānu valstu pārstāvjiem. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 110 000 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
5.pasākums
Ukrainas pārstāvju dalība pavasara skolā "EU Semester in Riga" un sadarbības stiprināšana reģionālās attīstības un Eiropas integrācijas pētniecībā un studiju attīstībā. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 40 000 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
6.pasākums
Gruzijas, Moldovas un Ukrainas Augstāko revīzijas iestāžu spēju stiprināšana caurskatāmas un efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas izveidē. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 34 000 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
7.pasākums
Līdzfinansējuma piešķiršana PSO, kas ieguvuši finansējumu no citiem attīstības sadarbības finansētājiem, t.sk. EK, attīstības sadarbības un globālās izglītības projektu īstenošanai. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 25 800 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
1.2.uzdevums | 0 | ||||||
8. pasākums
Veicināt dažādu ieinteresēto pušu iesaisti attīstības sadarbības pasākumu īstenošanā. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
1.3.uzdevums | 122 584 | 302 90710 | |||||
9.pasākums
Pēc iespējas palielināt Latvijas civilo ekspertu skaitu dalībai starptautiskajās civilajās misijās. |
Valsts budžeta programma 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" | 302 90711 | 2019 | ||||
Iekšlietu ministrijas valsts budžeta programma 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" (EUR 65 422) un 06.01.00 "Valsts policija" (EUR 8 342) | 73 764 | ||||||
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 01.04.00 Diplomātiskās misijas ārvalstīs | 45 740 | ||||||
Aizsardzības ministrijas valsts budžeta programma 97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana | 3 080 | ||||||
Ārlietu ministrija, Iekšlietu ministrija, Aizsardzības ministrija | |||||||
10.pasākums
Izstrādāt efektīvus un pieejamus instrumentus Latvijas ekspertu iesaistēs civilajās, konsultāciju u.c. misijās. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00
"Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā
palīdzība",
Finanšu ministrijas valsts budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" |
0 | 2017 | ||||
Ārlietu ministrija,
Finanšu ministrija |
|||||||
11.pasākums
Eksperta dalība Mērķsadarbības (Twinning) projekta "Further development and strengthening of the organizational, administrative and technical capacities of the Audit Authority" ietvaros Maķedonijā. |
Finanšu ministrijas valsts budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" | 0 | |||||
Finanšu ministrija | |||||||
1.4.uzdevums | 157 000 | ||||||
12.pasākums
Granta projektu īstenošana ES Austrumu partnerības valstu - Gruzijas, Moldovas, Ukrainas, kā arī Centrālāzijas valstu - Kirgizstānas, Tadžikistānas un Uzbekistānas, atbalstam. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 157 000 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
2.1.uzdevums | 0 | ||||||
13.pasākums
Sadarbība ar valsts pārvaldes iestādēm, PSO un pašvaldībām Latvijas nacionālo pozīciju formulēšanā par aktuālajiem starptautiskās attīstības politikas dienaskārtības jautājumiem. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
14.pasākums
Uzturēt regulāru dialogu ar Saeimu par Latvijas attīstības sadarbības politikas mērķiem, prioritātēm un rīcības virzieniem. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
2.2.uzdevums | 0 | ||||||
15.pasākums
Dalība ES Kopīgā plānošanā. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
16.pasākums
Latvijas interešu pārstāvēšana ES attīstības sadarbības politikā. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | |||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
2.3.uzdevums | 0 | ||||||
17.pasākums
Dalība ANO pasākumos par Latvijai prioritārajām tēmām. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
2.4.uzdevums | 0 | ||||||
18.pasākums
Nodrošināta līdzdalība atklātajās OECD DAC un ekspertu sanāksmēs. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
2.5.uzdevums | 0 | ||||||
19.pasākums
Latvijas valdības vārdā parakstīt saistību apliecinājumu par dalību Starptautiskās Attīstības asociācijas resursu 18. papildināšanā. |
Finanšu ministrijas valsts budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" | 0 | 2017 | ||||
Finanšu ministrija | |||||||
20.pasākums
PBG institūciju pamatkapitāla palielināšanas plānošana. |
Finanšu ministrijas valsts budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" | 0 | 2017 | ||||
Finanšu ministrija | |||||||
2.6.uzdevums | |||||||
21.pasākums
Sagatavot valsts materiālajās rezervēs esošos resursus humānās palīdzības sniegšanai. |
Valsts budžeta programma 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" | 0 | Saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumiem | 2017 | |||
14.Iekšlietu ministrija | |||||||
3.1.uzdevums | 3 546 431 | ||||||
22.pasākums
Informatīvs, loģistisks un konsulārs atbalsts valsts pārvaldes iestāžu, PSO īstenotajām aktivitātēm/ pasākumiem attīstības sadarbības jomā. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
23.pasākums
Centrālāzijas robežu pārvaldības programmas (BOMCA) projekta 9.posma īstenošana. |
Iekšlietu ministrijas valsts budžeta apakšprogramma 67.13.00 "Eiropas Savienības robežu pārvaldības programmas Centrālāzijā projektu un pasākumu īstenošana", t.sk. no tā ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos (2 671 572 EUR) | 3 347 848 | 2018 | ||||
14.Iekšlietu ministrija | |||||||
24.pasākums
ES - Centrālāzijas sadarbība izglītības jomā, t.sk., Izglītības platformas projekta īstenošana. |
Izglītības un zinātnes ministrijas valsts budžeta programma 16.00.00 " Eiropas Savienības lietas un starptautiskā sadarbība" | 10 000 | 2017 | ||||
Izglītības un zinātnes ministrija | |||||||
25.pasākums
Latvijas Izglītības un zinātnes ministrijas un Ukrainas Izglītības un zinātnes ministrijas kopīgas sadarbības programma zinātnes un tehnoloģiju jomā |
Izglītības un zinātnes ministrijas valsts budžeta programma 05.01.00 "Zinātniskās darbības nodrošināšana" | 118 583 | 2017 | ||||
Valsts izglītības attīstības aģentūra | |||||||
26.pasākums
Latvijas valsts stipendijas studijām un pētniecībai. |
Izglītības un zinātnes ministrijas valsts budžeta programma 70.07.00. "Eiropas Savienības, starptautiskās sadarbības programmu un inovāciju izglītības jomā īstenošanas nodrošināšana" | 70 000 | 2017 | ||||
Valsts izglītības attīstības aģentūra | |||||||
27.pasākums
Latvijas - Moldovas sociālās drošības līguma sagatavošana. |
Labklājības ministrijas 97.01.00 "Labklājības nozares vadība un politikas plānošana" | 0 | 2017 | ||||
Labklājības ministrija | |||||||
3.2..uzdevums | 360 364 | ||||||
28.pasākums
Atbalsts LAPAS dalībai ES NVO platformā, atbalsts LAPAS spēju stiprināšanai ar mērķi organizēt un koordinēt sabiedrības informēšanas pasākumus un veicināt PSO iesaisti attīstības sadarbībā. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 19 000 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
29.pasākums
Atbalsts LPS dalībai ES pašvaldību platformā, t.sk., sabiedrības informēšanas pasākumu īstenošanai. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 4 000 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
30.pasākums
Organizēt spēju stiprināšanas seminārus Latvijas attīstības sadarbības projektu īstenotājiem. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
31.pasākums
Mērķsadarbības (Twinning) projekta "Tiesiskuma stiprināšana" Maķedonijā īstenošana. |
Tieslietu ministrijas valsts budžeta programma 73.07.00 "Pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētie projekti (2014-2020)", no kā 154 463 EUR ir ārvalstu (ES) finansējums un 79 688 EUR ir valsts budžeta līdzekļi | 234 151 | 2017 | ||||
Tieslietu ministrija | |||||||
32.pasākums
Mērķsadarbības (Twinning) projekta "Ukrainas Augstākās tiesas institucionālās kapacitātes stiprināšana cilvēktiesību aizsardzības jomā nacionālā līmenī" uzsākšana. |
Tā kā projektu plānots uzsākt 2017. gada martā, projektam
vēl nav atvērts konts.
Indikatīvi projekts varētu tikt īstenots no Tieslietu ministrijas valsts budžeta programmas 48.00.00 "Tiesiskās un starpvalstu sadarbības pasākumu īstenošana" |
Summa vēl tiek skaņota | 2019 | ||||
Tieslietu ministrija | |||||||
33.pasākums
Mērķsadarbības (Twinning) projekta "Ukrainas tiesību aktu augu aizsardzības un augu veselību jomā tuvināšana ar ES tiesību aktiem un ar tām saistīto kontroļu un laboratorijas pakalpojumu stiprināšana" īstenošana. |
Tā kā projektu plānots uzsākt 2017. gadā, projektam vēl nav atvērts konts un paredzama budžeta programma un precīza summa. | Summa vēl tiek skaņota | 2019 | ||||
Valsts augu aizsardzības dienests | |||||||
34.pasākums
Mērķsadarbības (Twinning) projekta "Atbalsts Azerbaidžānas Republikas statistikas komitejai valsts statistikas sistēmas modernizācijā atbilstoši Eiropas Savienības standartiem" |
Pasākums finansēts Eiropas Komisijas projekta ietvaros, un Centrālās statistikas pārvaldes finansējums nav nepieciešams. | 0 | 2017 | ||||
Centrālā statistikas pārvalde | |||||||
35.pasākums
Mērķsadarbības (twinning) projekts "Kosovas institūciju stiprināšana efektīvas migrācijas pārvaldē" |
Iekšlietu ministrijas valsts budžeta apakšprogramma 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" | 103 213 | 2018 | ||||
14. Iekšlietu ministrija | |||||||
36.pasākums
Atbalsta projekts mobilitātes partnerības ar Azerbaidžānu īstenošanai |
Iekšlietu ministrijas valsts budžeta apakšprogramma 11.01.00 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" | 0 | 2019 | ||||
14. Iekšlietu ministrija | |||||||
37.pasākums
Mērķsadarbības (twinning) projekts "Atbalsts Moldovas Republikas Nacionālajai pārtikas drošības aģentūrai" |
Tā kā projektu plānots uzsākt 2017. gadā, projektam vēl nav atvērts konts un paredzama budžeta programma un precīza summa. | Summa vēl tiek skaņota | 2017 | ||||
Pārtikas un veterinārais dienests | |||||||
38.pasākums
Mērķsadarbības (Twinning) projekts "Tiesās nodarbināto apmācības Twinning ietvaros" ("Strengthening Judicial Trainings through Twinning") Gruzijā |
Tā kā projektu plānots uzsākt 2017. gadā, projektam vēl nav atvērts konts un paredzama budžeta programma un precīza summa. | Summa vēl tiek skaņota | 2018 | ||||
Tiesu administrācija | |||||||
3.3.uzdevums | 0 | ||||||
39.pasākums
Informēt privāto sektoru par starptautisko finanšu institūciju iepirkumu procedūrām. |
Finanšu ministrijas valsts budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" | 0 | 2017 | ||||
Finanšu ministrija | |||||||
4.2.uzdevums | 0 | ||||||
40.pasākums
Uzsākt attīstības sadarbību regulējošo normatīvo aktu izvērtēšanu, lai veicinātu ilgtermiņa finansējuma plānošanu |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
Ārlietu ministrija | |||||||
4.3.uzdevums | 0 | ||||||
41.pasākums
Rīkot semināru projektu īstenotājiem par pretkorupcijas jautājumiem attīstības sadarbībā |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
4.4.uzdevums | 0 | ||||||
42.pasākums
Uzlabot izvērtēšanas mehānismus, atjaunot izvērtēšanas vizītes |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
4.5.uzdevums | 0 | ||||||
43.pasākums
Paaugstināt detalizācijas pakāpi Latvijas atskaitīšanās sistēmā |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
5.1.uzdevums | 5 000 | ||||||
44.pasākums
Latvijas - Ukrainas - Igaunijas jaunatnes attīstības sadarbības projekts - ANO modelēšanas spēle. |
Izglītības un zinātnes ministrijas valsts budžeta programma 16.00.00 "Eiropas Savienības lietas un starptautiskā sadarbība" | 3 800 | 2017 | ||||
Izglītības un zinātnes ministrija | |||||||
45.pasākums
Starptautiskā izglītības akcija "Pasaules lielākā mācību stunda" Latvijā. |
Izglītības un zinātnes ministrijas valsts budžeta programma 16.00.00 "Eiropas Savienības lietas un starptautiskā sadarbība" | 1 200 | 2017 | ||||
Izglītības un zinātnes ministrija | |||||||
5.2.uzdevums | 0 | ||||||
46.pasākums
Izstrādāt interaktīvo rīku par Latvijas sniegto attīstības palīdzību |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
47.pasākums
Regulārs dialogs ar valsts pārvaldes iestādēm, PSO un pašvaldībām par Latvijas attīstības sadarbības mērķiem un prioritātēm |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
6.1.uzdevums | 0 | ||||||
48.pasākums
Iesaistīties NAP izvērtējuma procesā, lai pilnvērtīgi atspoguļotu attīstības sadarbības mērķus, aktivitātes un politikas nozīmību |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija | |||||||
6.2.uzdevums | 0 | ||||||
49.pasākums
Pasākumi atbildīgas uzņēmējdarbības prakses atbalstam un OECD standartu piemērošanai uzņēmumos |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 0 | 2017 | ||||
11.Ārlietu ministrija |
2 Līdzfinansējums jānodrošina USD 42 645 apmērā, attiecīgi aprēķins EUR veikts pēc 27.februāra Eiropas Centrālās bankas mājaslapā publicētā EUR atsauces kursa. Summa tiks aktualizēta, atbilstoši datumam, kad tiks slēgts līgums ar īstenotāju. Izmaiņu gadījumā tās tiks precizētas, starpību pievienojot vai atņemot no 2.3.aktivitātes "Latvijas ekspertīzes nodošana plašākos citu donoru projektos, t.sk. Latvijas iesaiste UNDP finansētā e-pārvaldes projektā"
3 Šajā sadaļā noteiktie procentuālie rezultatīvie rādītāji nesummējas un neveido 100% kopsummu, jo aptver rezultatīvos rādītājus par jomām, sadarbības metodēm un finansējuma avotiem.
4 Rādītājs no bāzes 2015.gadā 425% ir mainījies uz 99% 2016.gadā pozitīvas attīstības dēļ, jo nozaru ministrijas un to padotības iestādes pašas atrod līdzfinansējumu savos budžetos.
5 Ņemot vērā apstiprināto valsts budžetu 2017.gadam, 2017.gadā netiks sasniegts Pamatnostādnēs paredzētais - sasniegt Latvijas divpusējās attīstības sadarbības finansējuma apjomu 1.092 miljoni EUR apmērā. Ierobežotais finansējuma apjoms var ietekmēt arī 1.politikas rezultāta un tā rezultatīvo rādītāju sasniegšanu 2017.gada ietvaros.
6 Ministru kabineta 2009. gada 30. jūnija noteikumu Nr. 659 "Humānās palīdzības saņemšanas un sniegšanas kārtība" 19.2.1. apakšpunkts).
7 Minētais finansējuma apmērs ir indikatīvs un tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", iesniedzot izskatīšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu par civilā eksperta nosūtīšanu misijā. Līdzekļu sadalījums pa ministrijām tiks precizēts atbilstoši faktiskajam dalībnieku skaitam un situācijai.
8 Līdzfinansējums jānodrošina USD 26 630 apmērā, attiecīgi aprēķins EUR veikts pēc 27.februāra Eiropas Centrālās bankas mājaslapā publicētā EUR atsauces kursa. Summa tiks aktualizēta atbilstoši datumam, kad tiks slēgts līgums ar īstenotāju. Izmaiņu gadījumā tās tiks precizētas, starpību pievienojot vai atņemot no 2.3.aktivitātes "Latvijas ekspertīzes nodošana plašākos citu donoru projektos, t.sk. Latvijas iesaiste UNDP finansētā e-pārvaldes projektā"
9 Līdzfinansējums jānodrošina USD 42 645 apmērā, attiecīgi aprēķins EUR veikts pēc 27.februāra Eiropas Centrālās bankas mājaslapā publicētā EUR atsauces kursa. Summa tiks aktualizēta atbilstoši datumam, kad tiks slēgts līgums ar īstenotāju. Izmaiņu gadījumā tās tiks precizētas, starpību pievienojot vai atņemot no 2.3.aktivitātes "Latvijas ekspertīzes nodošana plašākos citu donoru projektos, t.sk. Latvijas iesaiste UNDP finansētā e-pārvaldes projektā"
10 Minētais finansējuma apmērs ir indikatīvs un tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", iesniedzot izskatīšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu par civilā eksperta nosūtīšanu misijā. Līdzekļu sadalījums pa ministrijām tiks precizēts atbilstoši faktiskajam dalībnieku skaitam un situācijai.
11 Minētais finansējuma apmērs ir indikatīvs un tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", iesniedzot izskatīšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu par civilā eksperta nosūtīšanu misijā. Līdzekļu sadalījums pa ministrijām tiks precizēts atbilstoši faktiskajam dalībnieku skaitam un situācijai.
Ārlietu ministra vietā -
iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis