Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 04.09.2015. - ... / Spēkā esošā
Ministru kabineta noteikumi Nr.624

Rīgā 2011.gada 9.augustā (prot. Nr.47 33.§)
Pārtikas nozares padomes nolikums
I. Vispārīgais jautājums

1. Pārtikas nozares padome (turpmāk – padome) ir konsultatīva un koordinējoša institūcija, kas izveidota, lai veicinātu konkurētspējīgas un ilgtspējīgas pārtikas nozares attīstību.

II. Padomes funkcijas, uzdevumi un tiesības

2. Padomei ir šādas funkcijas:

2.1. koordinēt ar pārtikas nozari saistītos jautājumus;

2.2. nodrošināt pārtikas nozarei būtisku problēmu risināšanu;

2.3. veicināt pārtikas nozares attīstību, sekmējot tās konkurētspēju vietējā un starptautiskajā tirgū, kā arī pārtikas produktu eksportu.

3. Padome pilda šādus uzdevumus:

3.1. izvērtē ar pārtikas nozari saistītus jautājumus un par tiem sniedz viedokli (arī Ministru kabinetam, Saeimas komisijām un attiecīgām ministrijām);

3.2. sniedz priekšlikumus par valsts politikas prioritātēm pārtikas nozarē;

3.3. izvērtē un sniedz viedokli par tiesību aktiem, to projektiem un attīstības plānošanas dokumentiem, kā arī plānotajiem pasākumiem, kas saistīti ar pārtikas nozari;

3.4. izvērtē citu jomu ietekmi uz Latvijas pārtikas nozari (arī tiesību aktus un lēmumus, kas pieņemti atbilstoši nozaru politikai citās jomās);

3.5. pārtikas nozarei būtiskos jautājumos nodrošina informatīvo saikni starp pārtikas nozares pārstāvjiem un valsts pārvaldes iestādēm, kā arī to saskaņotu rīcību.

4. Padomei ir šādas tiesības:

4.1. pieprasīt un saņemt no valsts pārvaldes iestādēm, kā arī pārtikas nozares pārstāvjiem padomes darbam nepieciešamo informāciju;

4.2. ierosināt nepieciešamo tiesību aktu projektu izstrādi;

4.3. uzaicināt ekspertus piedalīties (ar padomdevēja tiesībām) padomes sēdēs.

III. Padomes struktūra

5. Padomes sastāvā ir:

5.1. zemkopības ministrs – padomes priekšsēdētājs;

5.2. Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētājs – padomes priekšsēdētāja vietnieks;

5.3. Finanšu ministrijas pārstāvis;

5.4. Ekonomikas ministrijas pārstāvis;

5.5. divi Zemkopības ministrijas pārstāvji;

5.6. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvis;

5.7. Veselības ministrijas pārstāvis;

5.8. Pārtikas un veterinārā dienesta pārstāvis;

5.9. četri Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas pārstāvji;

5.10. Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes pārstāvis;

5.11. Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas pārstāvis;

5.12. Zemnieku saeimas pārstāvis;

5.13. Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas pārstāvis;

5.14. Latvijas Sabiedrības veselības asociācijas pārstāvis;

5.15. Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras pārstāvis.

(Grozīts ar MK 25.08.2015. noteikumiem Nr.488)

6. Padomes sastāvu apstiprina zemkopības ministrs, pamatojoties uz šo noteikumu 5.punktā minēto iestāžu un organizāciju pilnvarojumu.

IV. Padomes darba organizācija

7. Padomes priekšsēdētājs:

7.1. sasauc un vada padomes sēdes;

7.2. apstiprina padomes sēdes darba kārtību;

7.3. paraksta padomes sēdes protokolu un citus dokumentus;

7.4. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv padomi;

7.5. ja nepieciešams, pieaicina ekspertus dalībai (ar padomdevēja tiesībām) padomes sēdēs.

8. Padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā padomes darbu vada padomes priekšsēdētāja vietnieks.

9. Padomes priekšsēdētājs sasauc padomes sēdi, kā arī ārkārtas sēdi, ja to pieprasa vairāk nekā puse no padomes locekļiem.

10. Aktuālu jautājumu operatīvai izlemšanai padomes priekšsēdētājs no padomes locekļiem var organizēt darba grupu, ja nepieciešams, pieaicinot tajā ekspertus.

11. Padomes sēdes ir atklātas, ja padomes locekļi nelemj citādi.

12. Padomes locekļiem ir balsstiesības padomes sēdēs.

13. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no tās locekļiem.

14. Padomes lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu, atklāti balsojot. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.

15. Padomes sēdes protokolē. Padomes sēdes protokolā norāda sēdes darba kārtībā iekļautos jautājumus, pieņemtos lēmumus, sēdes dalībniekus un personas, kas izteikušās par konkrēto jautājumu, kā arī atšķirīgos viedokļus.

16. Padomes locekļi piecu darbdienu laikā pēc protokola projekta saņemšanas elektroniski informē padomes sekretariātu par saskaņojumu vai nosūta iebildumus.

17. Saskaņoto protokolu paraksta padomes priekšsēdētājs un protokolētājs.

18. Padomes darbību materiāltehniski nodrošina Zemkopības ministrija tai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

19. Padomes sekretariāta funkcijas pilda Zemkopības ministrija.

20. Padomes sekretariāts:

20.1. apkopo padomes locekļu priekšlikumus par sēdes darba kārtībā iekļaujamajiem jautājumiem un sagatavo padomes sēdes darba kārtības projektus un citus atbilstošus sēdes materiālus;

20.2. ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms padomes sēdes un ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms ārkārtas padomes sēdes elektroniski paziņo visiem padomes locekļiem padomes sēdes laiku un darba kārtību, kā arī nosūta viņiem padomes sēdē izskatāmos dokumentus;

20.3. piecu darbdienu laikā pēc padomes sēdes sagatavo un elektroniski nosūta visiem padomes locekļiem saskaņošanai sēdes protokola projektu;

20.4. nosūta visiem padomes locekļiem elektroniski saskaņotā un parakstītā protokola kopiju;

20.5. nodrošina informācijas un dokumentu apriti starp padomes locekļiem, valsts pārvaldes iestādēm un citiem iesaistītajiem partneriem;

20.6. veic citus uzdevumus, kas saistīti ar padomes darba lietvedības kārtošanu un materiāltehnisko nodrošinājumu.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Zemkopības ministrs J.Dūklavs
04.09.2015