1. Instrukcija nosaka vienotu kārtību, kādā ministrijās, īpašu uzdevumu ministra sekretariātos, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (turpmāk – iestāde) un Valsts kancelejā kontrolē to uzdevumu izpildi, kas doti likumos un Saeimas lēmumos, Ministru kabineta tiesību aktos, Ministru kabineta komitejas sēdes protokollēmumos, Valsts sekretāru sanāksmes protokollēmumos, kā arī Ministru prezidenta rīkojumos un rezolūcijās (turpmāk – uzdevumi).
2. Uzdevumus, par kuru izpildi rakstiski jāinformē Ministru kabinets vai Ministru prezidents vai kuros ir noteikta dokumentu sagatavošana un iesniegšana Ministru kabinetā vai Valsts sekretāru sanāksmē, Valsts kanceleja sadarbībā ar iestādēm kontrolē saskaņā ar šo instrukciju.
3. Uzdevumus, par kuru izpildi nav jāinformē Ministru kabinets vai Ministru prezidents vai kuros nav noteikta dokumentu sagatavošana un iesniegšana Ministru kabinetā vai Valsts sekretāru sanāksmē, iestāde kontrolē patstāvīgi saskaņā ar iestādes vadītāja noteikto kārtību.
5. Iestādes vadītājs nosaka atbildīgo amatpersonu par uzdevumu izpildes kontroli iestādē un triju darbdienu laikā elektroniski informē par to Valsts kanceleju, norādot personas vārdu, uzvārdu, amatu, tālruņa numuru, elektroniskā pasta adresi un faksa numuru.
6. Šīs instrukcijas 5.punktā minētā atbildīgā amatpersona uzrauga, lai iestādes priekšlikumi par uzdevumu izpildes termiņu grozīšanu, pagarināšanu vai uzdevumu aktualitātes zaudēšanu un attiecīgie dokumentu projekti tiktu iesniegti saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 7.aprīļa noteikumos Nr.300 “Ministru kabineta kārtības rullis” (turpmāk – Ministru kabineta kārtības rullis) noteikto kārtību.
7. Valsts kancelejā atbildīgās struktūrvienības par uzdevumu izpildes kontroli (turpmāk – Valsts kancelejas kontroles vienība) ir:
7.1. Valsts kancelejas Juridiskais departaments – par to uzdevumu izpildes kontroli, kuri doti likumos un Saeimas lēmumos, Ministru kabineta tiesību aktos, Ministru kabineta komitejas sēdes protokollēmumos, Valsts sekretāru sanāksmes protokollēmumos un Ministru prezidenta rīkojumos un rezolūcijās, izņemot šīs instrukcijas 7.2.apakšpunktā minētos uzdevumus;
7.2. Valsts kancelejas Dokumentu aprites departaments – par to uzdevumu izpildes kontroli, kuri doti saistībā ar Ministru kabinetam un Ministru prezidentam iesniegto privātpersonu lūgumu, sūdzību, priekšlikumu un jautājumu izskatīšanas gaitu iestādēs atbilstoši Ministru prezidenta rezolūcijām.
8. Šīs instrukcijas 2.punktā minētajiem uzdevumiem Valsts kancelejas kontroles vienība dokumentu aprites un uzdevumu kontroles sistēmā DAUKS (turpmāk – sistēma DAUKS) izdara atzīmes par uzdevuma izpildes kontroles uzsākšanu, uzdevuma izpildes datumu un uzdevuma saturu.
9. Valsts kancelejas kontroles vienība nodrošina iestāžu metodisko vadību vienotas uzdevumu izpildes kontroles jautājumos.
10. Valsts kancelejas Juridiskais departaments septiņu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas apzina likumos un Saeimas lēmumos Ministru kabinetam dotos uzdevumus un par šo uzdevumu izpildi atbildīgās iestādes un sagatavo Ministru prezidenta rezolūcijas projektu ar uzdevumu attiecīgajam Ministru kabineta loceklim nodrošināt Ministru kabinetam dotā uzdevuma izpildi.
11. Ja nav izdevies apzināt par Ministru kabinetam dotā uzdevuma izpildi atbildīgo iestādi, Valsts kancelejas Juridiskais departaments, lai saskaņotu uzdevuma izpildi ar atbildīgo iestādi, septiņu darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas sagatavo un elektroniski nosūta iestādes (atbilstoši pārvaldītajai nozarei) vadītājam vēstuli ar lūgumu piecu darbdienu laikā sniegt informāciju par piekrišanu veikt pasākumus uzdevuma izpildes nodrošināšanai.
12. Iestāde piecu darbdienu laikā pēc šīs instrukcijas 11.punktā minētās vēstules saņemšanas rakstiski informē Valsts kancelejas Juridisko departamentu par piekrišanu nodrošināt uzdevuma izpildi vai izsaka priekšlikumus par atbildīgo iestādi, kuras kompetencē ir uzdevuma izpildes nodrošināšana.
13. Valsts kancelejas Juridiskais departaments septiņu darbdienu laikā pēc šīs instrukcijas 12.punktā minētās atbildes saņemšanas izvērtē to un sagatavo Ministru prezidenta rezolūcijas projektu ar uzdevumu attiecīgajam Ministru kabineta loceklim nodrošināt Ministru kabinetam dotā uzdevuma izpildi. Ja šīs instrukcijas 12.punktā minētajā atbildē norādīta cita atbildīgā iestāde, Valsts kancelejas Juridiskais departaments rīkojas saskaņā ar šīs instrukcijas 11. un 12.punktu.
14. Šīs instrukcijas 2.punktā minētajiem uzdevumiem, kas doti Ministru kabineta tiesību aktos, Ministru kabineta komitejas sēdes protokollēmumos, Valsts sekretāru sanāksmes protokollēmumos, Ministru prezidenta rīkojumos un rezolūcijās, iestāde sistēmā DAUKS izdara atzīmes par uzdevuma izpildes kontroles uzsākšanu, iestādes piešķirto uzdevuma reģistrācijas numuru, izpildes datumu un saturu.
15. Ja uzdevumā nav norādīts konkrēts uzdevuma izpildes datums, iestāde noteikto uzdevuma izpildes datumu saskaņo ar Valsts kancelejas kontroles vienību, izmantojot sistēmas DAUKS saskaņošanas rīku.
16. Valsts kancelejas kontroles vienība, saņemot šīs instrukcijas 15.punktā minēto informāciju, triju darbdienu laikā sistēmā DAUKS izdara atzīmes par uzdevuma izpildes datumu.
17. Pēc šīs instrukcijas 15. un 16.punktā minētās saskaņošanas iestāde vienas darbdienas laikā pārbauda, vai uzdevuma izpildes datums sakrīt ar uzdevuma izpildes datumu, ko sistēmā DAUKS norādījusi Valsts kancelejas kontroles vienība, un, ja konstatēta neatbilstība, maina uzdevuma izpildes datumu iestādes uzdevumu izpildes kontroles sistēmā.
18. Valsts kancelejas kontroles vienība brīdinājuma un atgādinājuma datumus ievada sistēmā DAUKS. Brīdinājumu iestādei sistēma DAUKS nosūta 10 dienas pirms noteiktā uzdevuma izpildes datuma, atgādinājumu – nākamajā dienā pēc noteiktā uzdevuma izpildes datuma. Brīdinājumam ir informatīvs raksturs, un iestāde to pieņem zināšanai.
19. Iestāde regulāri apzina sistēmā DAUKS saņemtos brīdinājumus un atgādinājumus un informē par tiem uzdevumu izpildītājus.
20. Ja nepieciešams sniegt informāciju par uzdevuma izpildes gaitu, iestāde pēc atgādinājuma saņemšanas sagatavo un noteiktā kārtībā nosūta rakstisku vēstuli par uzdevuma izpildes gaitu. Vēstulē norāda:
20.1. Valsts kancelejas uzdevuma kontroles numuru;
20.2. īsu uzdevuma saturu;
20.3. informāciju par to, vai uzdevums ir izpildīts pilnībā vai daļēji, norādot atsauces uz pamatojuma dokumentiem;
20.4. ja uzdevums ir izpildīts pilnībā, – lūgumu izbeigt uzdevuma kontroli;
20.5. ja uzdevums izpildīts daļēji, – neizpildes iemeslus un iespējamo izpildes datumu.
21. Valsts kanceleja septiņu darbdienu laikā pēc šīs instrukcijas 20.punktā minētās informācijas saņemšanas izvērtē to un sagatavo attiecīgu Ministru prezidenta, Valsts kancelejas direktora vai Valsts kancelejas direktora vietnieka tiesību aktu lietās rezolūcijas projektu par turpmāko uzdevuma izpildes virzību, kā arī nodrošina, ka par turpmāko uzdevuma izpildes kontroles virzību tiek informēta iestāde.
22. Valsts kanceleja izbeidz uzdevumu izpildes kontroli, izdarot atzīmes sistēmā DAUKS:
22.1. ja iestādes dokumentu projekti, kas saistīti ar to uzdevumu izpildi, kuros noteikta dokumentu sagatavošana un iesniegšana Ministru kabinetā vai Valsts sekretāru sanāksmē, ir iesniegti, izskatīti, pieņemti, izsludināti, akceptēti vai apstiprināti Ministru kabineta kārtības rullī un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
22.2. ja saistībā ar uzdevumiem, par kuru izpildi rakstiski jāinformē Ministru kabinets, Ministru prezidents, Valsts kancelejas direktors, iestāde ir iesniegusi rakstisku informāciju un tā ir atzīstama par pilnvērtīgu;
22.3. ja pilnvarojums, kurā dots uzdevums, ir zaudējis spēku;
22.4. pamatojoties uz Ministru prezidenta, Valsts kancelejas direktora vai Valsts kancelejas direktora vietnieka tiesību aktu lietās rezolūciju atbilstoši kompetencei.
23. Ja Valsts kanceleja, izvērtējot šīs instrukcijas 20.punktā minēto informāciju, konstatē, ka uzdevums ir izpildīts pilnībā, tā septiņu darbdienu laikā sagatavo attiecīgu Ministru prezidenta, Valsts kancelejas direktora vai Valsts kancelejas direktora vietnieka tiesību aktu lietās rezolūcijas projektu par uzdevuma izpildes kontroles izbeigšanu un informē par to iestādi.
24. Ja Valsts kanceleja, izvērtējot šīs instrukcijas 20.punktā minēto informāciju, konstatē, ka uzdevums ir izpildīts daļēji, tā septiņu darbdienu laikā sagatavo priekšlikumus attiecīgi Ministru prezidentam vai Valsts kancelejas direktoram par jautājuma turpmāko virzību un informē par to iestādi.
25. Ja Valsts kanceleja, izvērtējot šīs instrukcijas 20.punktā minēto informāciju, konstatē, ka uzdevums ir izpildīts daļēji un uzdevuma izpildes kontrole iepriekš tika izbeigta, tā septiņu darbdienu laikā sagatavo priekšlikumus attiecīgi Ministru prezidentam vai Valsts kancelejas direktoram par uzdevuma izpildes kontroles atjaunošanu saskaņā ar agrāk noteikto izpildes termiņu, sistēmā DAUKS paredzot atgādinājuma termiņu – viens mēnesis –, un informē par to iestādi.
27. Ja uzdevums un tā izpildes termiņš noteikts likumā, Ministru kabineta tiesību aktā vai Ministru prezidenta rīkojumā, iestāde priekšlikumus par noteiktā uzdevuma izpildes termiņa grozīšanu iesniedz attiecīga tiesību akta projekta veidā.
28. Iestāde vēstulē ar Ministru kabineta locekļa priekšlikumu par uzdevuma atzīšanu par aktualitāti zaudējušu norāda šīs instrukcijas 20.1. un 20.2.apakšpunktā minēto informāciju un aktualitātes zaudēšanas iemeslus.
29. Iestāde vēstulē ar Ministru kabineta locekļa priekšlikumu par uzdevuma izpildes termiņa grozīšanu norāda šīs instrukcijas 20.1., 20.2., 20.3. un 20.5.apakšpunktā minēto informāciju.
30. Valsts kanceleja, saņemot šīs instrukcijas 28. un 29.punktā minētos priekšlikumus, izvērtē tos un septiņu darbdienu laikā sagatavo attiecīgus priekšlikumus Ministru prezidentam par jautājuma turpmāko virzību.
31. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2002.gada 4.jūnija instrukciju Nr.5 “Vienotā uzdevumu izpildes kontroles kārtība ministrijās un Valsts kancelejā” (Latvijas Vēstnesis, 2002, 86.nr.; 2003, 42., 108.nr.; 2004, 94.nr.).