1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.1.prioritātes “Augstākā izglītība un zinātne” 1.1.2.pasākuma “Augstākās izglītības attīstība” 1.1.2.2.aktivitātes “Atbalsts augstākās izglītības studiju uzlabošanai” 1.1.2.2.1.apakšaktivitāti “Studiju programmu satura un īstenošanas uzlabošana un akadēmiskā personāla kompetences pilnveidošana” (turpmāk – apakšaktivitāte);
1.2. prasības projekta iesniedzējam;
1.3. projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Apakšaktivitātes mērķis ir uzlabot studiju programmu saturu un atbilstību tautsaimniecības vajadzībām, izstrādāt jaunas studiju programmas un kursus un pilnveidot akadēmiskā personāla kvalifikāciju.
3. Apakšaktivitātes mērķa grupa ir augstākās izglītības institūcijas, akadēmiskais personāls, augstākās izglītības programmās studējošie, darba devēji un profesionālās organizācijas.
4. Augstākās izglītības institūcija šo noteikumu izpratnē ir valsts vai privātpersonas dibināta un noteiktā kārtībā Latvijas Republikā reģistrēta augstskola vai koledža neatkarīgi no attiecīgās augstskolas vai koledžas juridiskā statusa.
5. Apakšaktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 12.punktā minētās darbības un veicinot šādu apakšaktivitātes uzraudzības rādītāju sasniegšanu:
5.1. iznākuma rādītājus:
5.1.1. 60 uzlabotu augstākās izglītības programmu atbilstoši darba tirgus vajadzībām, no kurām:
5.1.1.1. Rīgas plānošanas reģionā – 37;
5.1.1.2. Vidzemes plānošanas reģionā – 3;
5.1.1.3. Kurzemes plānošanas reģionā – 5;
5.1.1.4. Zemgales plānošanas reģionā – 8;
5.1.1.5. Latgales plānošanas reģionā – 7;
5.1.2. 1500 akadēmiskā personāla, kas pilnveidojis kvalifikāciju projekta ietvaros, no kuriem:
5.1.2.1. Rīgas plānošanas reģionā – 700;
5.1.2.2. Vidzemes plānošanas reģionā – 150;
5.1.2.3. Kurzemes plānošanas reģionā – 200;
5.1.2.4. Zemgales plānošanas reģionā – 250;
5.1.2.5. Latgales plānošanas reģionā – 200;
5.2. rezultāta rādītāju – 50 procentu augstākās izglītības institūciju īsteno uzlabotās studiju programmas (īpatsvars attiecībā pret kopējo augstākās izglītības institūciju skaitu).
6. Apakšaktivitātes ietvaros īstenotos projektus finansē no Eiropas Sociālā fonda, nacionālā publiskā finansējuma un privātiem līdzekļiem. Kopējais apakšaktivitātei pieejamais finansējums ir 5 199 888 lati, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 4 419 904 latu apmērā, valsts budžeta finansējums ne vairāk kā 194 996 latu apmērā un privātais finansējums ne mazāk kā 197 664 latu apmērā. Līdz šo noteikumu 67.punktā minētā netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēra noteikšanai maksimālā projektu attiecināmo izmaksu kopsumma ir 4 679 899 lati.
7. Apakšaktivitāti īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā. Sadarbības iestāde atlasi organizē par visu apakšaktivitātē pieejamo finansējumu un ne vairāk kā divās projektu iesniegumu atlases kārtās.
8. Sadarbības iestādei ne vēlāk kā līdz 2010.gada 31.decembrim ir tiesības atkārtoti organizēt atklātas projektu iesniegumu atlases kārtu, ja nav apgūts viss apakšaktivitātē pieejamais finansējums.
9. Apakšaktivitātes ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas nodrošina Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Atbildīgā iestāde:
9.1. nodrošina apakšaktivitātes uzraudzību un kontroli;
9.2. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par apakšaktivitātes īstenošanu;
9.3. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 6.punktā minētais pieejamais finansējums apakšaktivitātes īstenošanai, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi apakšaktivitātes līmenī.
10. Apakšaktivitātes ietvaros sadarbības iestādes funkcijas nodrošina Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde:
10.1. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu:
10.1.1. izstrādā projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapu, projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku un projekta iesnieguma vērtēšanas un projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
10.1.2. sniedz informāciju projekta iesniedzējam par projekta iesnieguma sagatavošanas nosacījumiem;
10.1.3. izstrādā un apstiprina projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas (turpmāk – komisija) nolikumu;
10.1.4. izveido komisiju;
10.1.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;
10.2. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas izstrādā vienošanās projektu par projekta īstenošanu un līguma projektu par projekta īstenošanu saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, un iesniedz tos saskaņošanai atbildīgajā iestādē;
10.3. slēdz ar finansējuma saņēmēju atbilstoši tā juridiskajam statusam vienošanos par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās dokuments) vai līgumu par projekta īstenošanu (turpmāk – līgums) un nosaka projekta īstenošanas prasības finansējuma saņēmējam;
10.4. nodrošina projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā:
10.4.1. veic pārbaudes projekta īstenošanas vietā un uzrauga Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projekta līmenī;
10.4.2. trīs gadus pēc darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” slēgšanas nodrošina projekta radīto ieņēmumu uzraudzību atbilstoši Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 55.panta 4.punktā noteiktajām prasībām;
10.5. sniedz Izglītības un zinātnes ministrijai informāciju valsts budžeta līdzekļu pieprasījuma sagatavošanai par apstiprinātajiem projektiem;
10.6. izskata finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;
10.7. sagatavo un iesniedz atbildīgajā iestādē informāciju par apakšaktivitātes īstenošanu un tai pieejamā finansējuma apguvi, pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma sniedz informāciju par atsevišķu projektu;
10.8. sagatavo maksājumu prognozi un iesniedz to maksājumu iestādē;
10.9. sagatavo Eiropas Sociālā fonda līdzekļu pieprasījumu prognozi kārtējam un nākamajam gadam un iesniedz to vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē;
10.10. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumus un sagatavo izdevumu deklarāciju;
10.11. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par noslēgtā vienošanās dokumenta vai līguma noteikumu izpildes prasībām un izpildi;
10.12. apstiprina grozījumus projektā;
10.13. uzkrāj datus par projekta īstenošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
10.14. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par noslēgto vienošanās dokumentu vai līgumu ar finansējuma saņēmēju.
12. Projekta ietvaros atbalstāmās darbības ir:
12.1. esošo studiju programmu, kursu un moduļu uzlabošana vai jaunu studiju programmu, kursu un moduļu izstrāde (tai skaitā starpdisciplināru);
12.2. studiju kvalitātes uzlabošana, attīstot un ieviešot inovatīvu pieeju un risinājumus (studiju organizācijas un norises uzlabošana, studiju intelektuālo resursu modernizēšana, jaunu tehnoloģiju un mācību metožu ieviešana studiju procesā,
e-studiju attīstība, ārvalstu akadēmiskā personāla piesaiste, mācību līdzekļu izstrāde, tai skaitā mācību grāmatu un laboratorijas darbu izstrāde);
12.3. kvalifikācijas prasībām atbilstošas prakses īstenošana pie nozares saimnieciskās darbības veicēja vai zinātniskajās institūcijās (tai skaitā ārvalstīs studiju programmās izglītības tematiskajās jomās – inženierzinātnes un tehnoloģijas, ražošana un pārstrāde, dzīvās dabas zinātnes, fizikālās zinātnes,
datorika –, izglītības programmu grupās – lauksaimniecība, mežsaimniecība, ārstniecība, farmācija, vides aizsardzība – un projekta ietvaros no jauna izstrādātajās starpdisciplinārajās studiju programmās jauno tehnoloģiju ieviešanai);
12.4. augstskolu vai koledžu akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveidošana, tai skaitā stažēšanās pie nozares saimnieciskās darbības veicēja, citās Latvijas vai ārvalstu augstskolās vai zinātniskajās institūcijās.
14. Projekta iesniedzējs var iesniegt projekta iesniegumu un īstenot projektu individuāli vai partnerībā ar citu Latvijas vai ārvalstu augstākās izglītības institūciju, zinātnisko institūciju, darba devēju organizāciju vai nozares saimnieciskās darbības veicēju, noslēdzot ar partneri sadarbības līgumu par projekta īstenošanu. Ja projektu īsteno partnerībā, projekta iesniegumu iesniedz vadošais partneris, kurš ir atbildīgs par projekta īstenošanu un ir uzskatāms par projekta iesniedzēju un, ja projekts tiek apstiprināts, par finansējuma saņēmēju. Ja projektā ir iesaistīti sadarbības partneri, to izvēle ir pamatota (sadarbības partneru kompetence atbilst projektā plānotajām aktivitātēm, un projekta iesniegumā pamatots, kāpēc partneru iesaiste ir nepieciešama).
15. Ja projekta iesniedzējs ir privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija, tai ir jāatbilst šādiem nosacījumiem:
15.1. tai nav valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu un citu valsts noteikto obligāto nodokļu parādu;
15.2. tā nav pasludināta par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas procesā un tās saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta.
16. Projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 35 140 latu un maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 702 804 lati.
17. Maksimālais pieļaujamais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējuma apmērs ir 85 procenti no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
18. Nacionālo finansējumu projekta īstenošanai nodrošina:
18.1. projekta iesniedzējam – valsts dibinātai augstākās izglītības institūcijai, kas ir valsts budžeta iestāde, – 15 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas no valsts budžeta līdzekļiem;
18.2. projekta iesniedzējam – valsts dibinātai augstākās izglītības institūcijai, kas nav valsts budžeta iestāde, vai privātpersonas dibinātai augstākās izglītības institūcijai – vismaz 15 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas no projekta iesniedzēja vai sadarbības partnera rīcībā esošajiem vai kredītresursu līdzekļiem vai ieguldījumiem natūrā (ieguldījumi natūrā nepārsniedz septiņus procentus no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas).
19. Šo noteikumu 18.2.apakšpunktā minētos ieguldījumus natūrā veido, projekta iesniedzējam vai sadarbības partnerim nodrošinot brīvprātīgo darbu bez atlīdzības (turpmāk – brīvprātīgais darbs) Latvijas Republikā šo noteikumu 49.2.apakšpunktā minēto izmaksu ietvaros. Viena un tā pati persona projekta ietvaros nevar saņemt atlīdzību un veikt brīvprātīgo darbu. Brīvprātīgā darba vērtību nosaka, izmantojot sadarbības iestādes izstrādātu metodiku par ieguldījumiem natūrā, ņemot vērā darbā pavadīto laiku un stundas atalgojuma likmi par līdzvērtīgu darbu pie projekta iesniedzēja, vai pēc Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes datiem, ja līdzvērtīgs darbs pie projekta iesniedzēja iepriekš nav veikts. Ieguldījumu natūrā novērtējums ir spēkā visu projekta īstenošanas laiku. Ieguldījumi natūrā ir attiecināmi, ja to vērtību ir iespējams neatkarīgi novērtēt un auditēt.
20. Sadarbības iestāde atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, kā arī maksājumu veikšanas un izdevumu deklarācijas sagatavošanas kārtību, pārskaita finansējuma saņēmējam, kas nav valsts budžeta iestāde, avansa maksājumu sadarbības iestādes noteiktajā apmērā, nepārsniedzot 20 procentu no projektam paredzētā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmēra vienošanās dokumentā vai līgumā noteiktajā termiņā un kārtībā.
21. Paziņojumu par projektu iesniegumu atlases uzsākšanu (turpmāk – paziņojums) izsludina sadarbības iestāde, pirms tam paziņojuma tekstu saskaņojot ar atbildīgo iestādi. Paziņojumā norāda:
21.1. attiecīgajai kārtai pieejamo finansējuma apmēru;
21.2. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 darbdienām no izsludināšanas dienas;
21.3. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu un kārtību;
21.4. tīmekļa vietni, kurā publicēti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti;
21.5. citu informāciju, kuru sadarbības iestāde uzskata par nepieciešamu norādīt paziņojumā.
22. Paziņojumu pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai izsludina ne agrāk kā mēnesi un ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
23. Paziņojumu sadarbības iestāde publicē:
23.1. laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”;
23.2. sadarbības iestādes tīmekļa vietnē (www.viaa.gov.lv).
24. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz, ievērojot šādas prasības:
24.1. vienā projektu iesniegumu atlases kārtā atļauts iesniegt vienu projekta iesniegumu;
24.2. projekta iesniegumu veido aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa (1.pielikums) un šādi pielikumi:
24.2.1. rakstisks apliecinājums par projektam nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu, ja projekta iesniedzējs nav valsts budžeta iestāde (apliecinājumu par līdzfinansējuma nodrošināšanu no pašu līdzekļiem vai ieguldījumiem natūrā izsniedz projekta iesniedzējs vai sadarbības partneris, apliecinājumu par līdzfinansējuma nodrošināšanu no kredītresursu līdzekļiem izsniedz attiecīgā kredītiestāde);
24.2.2. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
24.2.3. projekta iesniedzēja sagatavots projekta finansēšanas plāna projekts valsts budžeta iestādēm saskaņā ar budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ja projekta iesniedzējs ir valsts budžeta iestāde (2.pielikums);
24.2.4. sadarbības partnera vai partneru apliecinājums par dalību projekta īstenošanā, ja projekta īstenošanā ir paredzēts iesaistīt vienu vai vairākus sadarbības partnerus (3.pielikums);
24.3. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona. Ja projekta iesniegumu paraksta pilnvarota persona, tam pievieno attiecīgo pilnvarojumu.
25. Projekta iesniedzējs papildus šo noteikumu 24.punktā minētajiem pielikumiem var iesniegt:
25.1. Valsts ieņēmumu dienesta izziņu par nodokļu samaksu, kas izdota ne agrāk kā 20 darbdienas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (ja projekta iesniedzējs ir privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija);
25.2. Uzņēmumu reģistra izziņu, kas apliecina, ka projekta iesniedzējs nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas procesā un tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta (ja projekta iesniedzējs ir privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija);
25.3. citus dokumentus, kurus projekta iesniedzējs uzskata par nepieciešamiem, lai pamatotu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
26. Ja projekta iesniedzējs neiesniedz šo noteikumu 25.1. un 25.2.apakšpunktā minētās izziņas, sadarbības iestāde tās iegūst Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
27. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu sadarbības iestādē var iesniegt:
27.1. papīra formā trijos eksemplāros (viens oriģināleksemplārs ar norādi “oriģināls” un divas kopijas ar norādi “kopija”). Projekta iesniegumam pievieno identisku projekta iesnieguma veidlapas elektronisko versiju un valsts budžeta iestādēm – finansēšanas plāna projekta elektronisko versiju elektroniskajā datu nesējā. Visus dokumentus ievieto iepakojumā un aizzīmogo;
27.2. elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā.
28. Sadarbības iestāde reģistrē projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu sadarbības iestāde projekta iesniedzējam izsniedz personīgi uzreiz vai 10 darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām nosūta pa pastu vai elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
29. Apakšaktivitātes ietvaros iesniegto projekta iesniegumu vērtē šo noteikumu 10.1.3.apakšpunktā minētā komisija. Komisijas sastāvā iekļauj Valsts izglītības attīstības aģentūras, Izglītības un zinātnes ministrijas un Augstākās izglītības padomes pārstāvjus.
30. Komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes, atbildīgās iestādes un Latvijas Darba devēju konfederācijas pārstāvji. Komisija vērtēšanas procesā var pieaicināt vienu vai vairākus ekspertus (bez balsstiesībām).
31. Uzsākot darbu, komisijas locekļi, eksperti un novērotāji paraksta apliecinājumu, ka komisijas sēžu laikā iegūto informāciju un dokumentu saturu neizpaudīs trešajām personām, kā arī komisijas locekļi un eksperti paraksta apliecinājumu, ka nav tādu apstākļu, kuru dēļ viņi varētu pārkāpt normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajai personai un kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrētā projekta iesnieguma apstiprināšanā.
33. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem (4.pielikums), ievērojot šos noteikumus, sadarbības iestādes izstrādātu un apstiprinātu projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību un normatīvos aktus, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, kā arī izmantojot projekta iesnieguma vērtēšanas un projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku.
34. Projekta iesniegumu vispirms vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, tad – 2.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem, 3.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem un 4.punktā minētajam finansējuma piešķiršanas kritērijam.
35. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem kritērijiem, atbilstības kritērijiem un finansējuma piešķiršanas kritērijam vērtē ar “Jā” (atbilst) vai “Nē” (neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.
36. Sadarbības iestāde pieņem lēmumu projekta iesniegumu apstiprināt, ja atbilstība visiem šo noteikumu 4.pielikuma 1.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, 2.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem un 4.punktā minētajam finansējuma piešķiršanas kritērijam ir novērtēta ar “Jā”.
37. Sadarbības iestāde pieņem lēmumu noraidīt un tālāk nevērtēt projekta iesniegumu, ja:
37.1. projekta iesniedzējs neatbilst šo noteikumu 4.pielikuma 2.13.apakšpunktā minētajam kritērijam;
37.2. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 4.pielikuma 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5., 1.6., 1.9., 1.10., 1.11., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6., 2.8., 2.9., 2.10. vai 2.11.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;
37.3. vērtējumā par atbilstību kādam no šo noteikumu 4.pielikuma 3.3., 3.4. vai 3.9.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem projekta iesniegums saņēmis mazāk par vienu punktu un kvalitātes kritēriju kopvērtējumā ir saņēmis mazāk par 10 punktiem.
38. Sadarbības iestāde pieņem lēmumu noraidīt projekta iesniegumu, ja tas šo noteikumu 4.pielikuma 4.punktā minētajā finansējuma piešķiršanas kritērijā ir novērtēts ar “Nē”.
39. Ja projektu iesniegumu atlases kārtā vairāki projektu iesniegumi saņem vienādu punktu skaitu un minētajiem projektu iesniegumiem attiecīgajā kārtā finansējums nav pietiekams, prioritāri ir atbalstāms projekts, kurš paredz studiju programmu uzlabošanu vai jaunu studiju programmu izstrādi veselības aprūpē, vides aizsardzībā, starpdisciplinārās studiju programmās vai studiju programmās aviācijas nozarē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 3.1.3.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam.
40. Sadarbības iestāde var pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt vienošanās dokumentu vai līgumu. Minētajā lēmumā var ietvert šādus nosacījumus:
40.1. projekta iesnieguma precizēšana atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1.7., 1.8., 1.12., 1.13., 1.14., 2.7., 2.12. vai 2.14.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem;
40.2. izmaksu precizēšana, bet nepārsniedzot šo noteikumu 53.punktā minēto izmaksu ierobežojumu;
40.3. cita sadarbības iestādes noteikta tiesiski pamatota darbība, lai noslēgtu vienošanās dokumentu vai līgumu.
41. Sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas dienas nosūta:
41.1. projekta iesniedzējam – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, noraidīšanu vai apstiprināšanu ar nosacījumu;
41.2. ministrijai, kuras institucionālā padotībā atrodas projekta iesniedzējs – valsts dibināta augstākās izglītības institūcija, kas ir valsts budžeta iestāde, – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu (kopiju) un projekta iesniedzēja iesniegto informāciju atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 6.1.apakšpunktam un 2.pielikumam.
42. Ja projekta iesniegums ir apstiprināts ar nosacījumu, projekta iesniedzējs lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktajā termiņā, kas nepārsniedz 30 darbdienas no lēmuma spēkā stāšanās dienas, nodrošina nosacījumu izpildi un iesniedz sadarbības iestādē izvērtēšanai nepieciešamo informāciju. Lēmumā noteiktajā termiņā informāciju par nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs var iesniegt ne vairāk kā divas reizes.
43. Sadarbības iestāde 20 darbdienu laikā pēc lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktā termiņa izvērtē projekta iesniedzēja iesniegto informāciju un sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi (turpmāk – atzinums).
44. Ja projekta iesniedzējs nodrošina lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi lēmumā noteiktajā termiņā, sadarbības iestādes atzinums ir pozitīvs un sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā no atzinuma parakstīšanas dienas nosūta:
44.1. projekta iesniedzējam – atzinumu;
44.2. ministrijai, kuras institucionālā padotībā atrodas projekta iesniedzējs – valsts dibināta augstākās izglītības institūcija, kas ir valsts budžeta iestāde, – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu (kopiju), atzinumu (kopiju) un projekta iesniedzēja iesniegto informāciju atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 6.1.apakšpunktam un 2.pielikumam.
45. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi vai nenodrošina to lēmumā noteiktajā termiņā, sadarbības iestādes atzinums ir negatīvs un projekta iesniegums ir uzskatāms par noraidītu. Sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā pēc atzinuma parakstīšanas nosūta atzinumu projekta iesniedzējam.
46. Sadarbības iestāde 10 darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai pozitīva atzinuma parakstīšanas iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā informāciju par apakšaktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem un projektu īstenošanai nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu.
47. Sadarbības iestāde 10 darbdienu laikā pēc vienošanās dokumenta noslēgšanas rakstiski informē par noslēgto vienošanos ministriju, kuras institucionālā padotībā atrodas finansējuma saņēmējs – valsts dibināta augstākās izglītības institūcija, kas ir valsts budžeta iestāde.
48. 20 darbdienu laikā pēc lēmuma saņemšanas par projekta iesnieguma noraidīšanu vai šo noteikumu 45.punktā minētajos gadījumos projekta iesniedzējam ir tiesības pieprasīt sadarbības iestādei informācijas apriti regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izsniegt divas iesniegtā projekta iesnieguma kopijas.
49. Projekta ietvaros attiecināmās izmaksas iedala šādās izmaksu pozīcijās:
49.1. projekta administratīvās izmaksas;
49.2. projekta aktivitāšu īstenošanas izmaksas šo noteikumu 12.punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
49.3. projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu.
50. Šo noteikumu 49.1.apakšpunktā minētās izmaksas ir projekta netiešās izmaksas. Šo noteikumu 49.2. un 49.3.apakšpunktā minētās izmaksas ir projekta tiešās izmaksas.
51. Šo noteikumu 49.1.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija var ietvert:
51.1. atlīdzības izmaksas projekta administrēšanas darbu veikšanai, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja projekta administrēšanā iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā ienākuma nodokļu maksātāja;
51.2. komandējumu un darba braucienu izdevumi;
51.3. sakaru pakalpojumu izmaksas (pasta, telekomunikāciju un interneta pakalpojumi);
51.4. biroja preču un inventāra izmaksas (vērtībā līdz 150 latiem par vienību), izņemot mēbeles;
51.5. telpu un mēbeļu īre, ja projekta administrēšanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās adreses;
51.6. projekta vadībai nepieciešamo informācijas tehnoloģiju aprīkojuma īre (datortehnika, programmatūra, printeris un datu glabāšanas aprīkojums).
52. Šo noteikumu 49.2.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija var ietvert šādas izmaksas:
52.1. atlīdzības izmaksas projekta aktivitāšu īstenošanā iesaistītajām personām (konsultantiem, ekspertiem, speciālistiem, akadēmiskajam personālam un zinātniekiem, stažēšanās vadītājiem, prakses vadītājiem prakses vietā, studējošajiem prakses laikā, redaktoriem, maketētājiem, tulkiem un citām projekta aktivitāšu īstenošanā iesaistītajām personām), tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja projekta īstenošanā iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā ienākuma nodokļa maksātāja;
52.2. civiltiesiskā apdrošināšana augstskolu un koledžu akadēmiskajam personālam stažēšanās laikā, ārvalstu akadēmiskajam personālam viesdocēšanas laikā Latvijā un augstākās izglītības programmās studējošajiem prakses laikā;
52.3. ceļa izdevumi uz stažēšanās vietu augstskolu un koledžu akadēmiskajam personālam, uz viesdocēšanas vietu Latvijā ārvalstu akadēmiskajam personālam un uz prakses vietu vai studiju norises vietu citā augstākās izglītības institūcijā augstākās izglītības programmās studējošajiem;
52.4. izdevumi par naktsmītni stažēšanās laikā augstskolu un koledžu akadēmiskajam personālam, viesdocēšanas laikā Latvijā ārvalstu akadēmiskajam personālam un prakses laikā vai studiju norises laikā citā augstākās izglītības institūcijā augstākās izglītības programmās studējošajiem;
52.5. mācību materiālu un izdales materiālu izmaksas;
52.6. ar apmācību, semināru un konferenču organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas, tai skaitā izdales materiālu nodrošinājums;
52.7. komandējumu un darba braucienu izdevumi;
52.8. pārējās projekta aktivitāšu īstenošanas izmaksas:
52.8.1. biroja preču un inventāra izmaksas (vērtībā līdz 150 latiem par vienību), izņemot mēbeles;
52.8.2. nemateriālo ilgtermiņa ieguldījumu izmaksas – datorprogrammu iegādes izmaksas, tai skaitā specializēto e-apmācību un studiju procesa vadības datorprogrammu, licenču un autortiesību iegādes izmaksas, kas ir noteiktas proporcionāli projekta īstenošanas laikposmam;
52.8.3. mācību un izziņas literatūras iegādes un mācību un izziņas literatūras un periodikas abonēšanas izmaksas uz projekta īstenošanas laiku;
52.8.4. transporta izmaksas (degvielas izmaksas, transportlīdzekļu īre, transporta pakalpojumu pirkšana un maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu);
52.8.5. sakaru pakalpojumu izmaksas (pasta, telekomunikāciju, interneta pakalpojumi);
52.8.6. nepieciešamo informācijas tehnoloģiju aprīkojuma īre (datortehnika, programmatūra, printeris, datu glabāšanas un kopēšanas aprīkojums) un citu materiāltehnisko līdzekļu īre projekta īstenošanas laikā;
52.9. pakalpojumu izmaksas, kas ir pamatotas un saistītas ar projekta aktivitāšu īstenošanu.
53. Šo noteikumu 49.3.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija nepārsniedz divus procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām.
54. Attiecināmo izmaksu neatgūstamie pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas.
56. Finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda, nacionālā publiskā finansējuma vai privātajiem līdzekļiem nav attiecināmas izmaksas, kuras:
56.1. neatbilst šo noteikumu 53.punktā minētajam izmaksu apmēra ierobežojumam;
56.2. nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā vai kuru maksājumi veikti vēlāk nekā mēnesi pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;
56.3. nav pamatotas ar izmaksas attaisnojošiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ;
56.4. neatbilst pamatotas finanšu vadības principiem, īpaši naudas vērtībai un izmaksu efektivitātei un nav saistītas ar projekta īstenošanas aktivitātēm
57. Ja finansējuma saņēmējs izstrādā jaunu studiju programmu, tas kopā ar projekta īstenošanas noslēguma ziņojumu sadarbības iestādē iesniedz Augstākās izglītības programmu licencēšanas komisijas lēmuma kopiju par augstākās izglītības programmas licencēšanu vai licences kopiju augstākās izglītības programmas īstenošanai.
58. Ja finansējuma saņēmējs uzlabo esošo studiju programmu vai izstrādā vai uzlabo studiju kursu, moduli vai mācību līdzekli, tas kopā ar projekta īstenošanas noslēguma ziņojumu sadarbības iestādē iesniedz divu ārējo ekspertu atzinumus (viens eksperts no citas augstākās izglītības institūcijas, otrs eksperts no nozares, profesionālās organizācijas vai sociālo partneru institūcijas) par veikto uzlabojumu kvalitāti studiju programmā, studiju kursā, modulī vai mācību līdzeklī un atbilstību tautsaimniecības vajadzībām vai izstrādātā studiju kursa, moduļa vai mācību līdzekļa kvalitāti un atbilstību tautsaimniecības vajadzībām.
59. Ja finansējuma saņēmējs projektā paredz kvalifikācijas prasībām atbilstošas prakses īstenošanu pie nozares saimnieciskās darbības veicēja vai zinātniskajās institūcijās, pirms prakses sākuma augstākās izglītības institūcija, prakses nodrošinātājs un studējošais slēdz rakstisku līgumu par prakses īstenošanu. Minētajā līgumā norāda vismaz prakses mērķus, uzdevumus, prakses plānojumu, prakses sasniegumu vērtēšanas kārtību, prakses ilgumu, līgumslēdzēju pušu pienākumus, tiesības un atbildību, līguma izbeigšanas nosacījumus, kā arī savstarpējo norēķinu kārtību.
60. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanu var uzsākt, pirms noslēgts līgums vai vienošanās dokuments, bet ne vēlāk kā divus mēnešus pēc līguma vai vienošanās dokumenta noslēgšanas. Projektu īsteno ne ilgāk kā 36 mēnešu laikā no projekta īstenošanas uzsākšanas dienas. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
61. Ja finansējuma saņēmējs īsteno projektu ilgāk nekā 24 mēnešu laikā, tas 24 mēnešu laikā no projekta īstenošanas uzsākšanas dienas nodrošina finansējuma apguvi ne mazāk kā 60 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
62. Ja finansējuma saņēmējs nenodrošina finansējuma apguvi šo noteikumu 61.punktā noteiktajā apmērā un termiņos, sadarbības iestādei ir tiesības lemt par projekta finansējuma samazināšanu vai projekta pārtraukšanu.
63. Grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.
64. Finansējuma saņēmējs, neizdarot grozījumus projektā, var veikt projekta izmaksu pārdali:
64.1. starp šo noteikumu 49.2. un 49.3.apakšpunktā noteiktajām izmaksu pozīcijām, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas un ievērojot šo noteikumu 53.punktā noteikto izmaksu ierobežojumu;
64.2. šo noteikumu 49.2. un 49.3.apakšpunktā minēto pozīciju ietvaros.
65. Finansējuma saņēmējs, sniedzot sadarbības iestādei maksājuma pieprasījumu, pievieno skaidrojumu par šo noteikumu 64.punktā minētās izmaksu pārdales pamatotību. Ja minētais skaidrojums nav iesniegts vai iesniegtais skaidrojums nav pamatots, sadarbības iestāde izmaksu pārdali var uzskatīt par nenotikušu.
66. Finansējuma saņēmējs nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās aktuālās informācijas ievietošanu tīmekļa vietnē, ja tāda ir, ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
67. Lai noteiktu šo noteikumu 49.1.apakšpunktā minēto administratīvo izmaksu attiecināmību un apmēru, Ministru kabinets lemj par netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēru.
68. Līdz šo noteikumu 67.punktā minētā netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēra noteikšanai administratīvās izmaksas netiek plānotas.
69. Pēc šo noteikumu 67.punktā minētā netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēra noteikšanas administratīvās izmaksas plāno saskaņā ar netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēru.
70. Ja projekta īstenošana ir sākta, pirms noteikts šo noteikumu 67.punktā minētais netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmērs, netiešo izmaksu nemainīgo likmi piemēro no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
Darbības programmas numurs un nosaukums: | 1. Cilvēkresursi un nodarbinātība |
Prioritātes numurs un nosaukums: | 1.1. AUGSTĀKĀ IZGLĪTĪBA UN ZINĀTNE |
Pasākuma numurs un nosaukums: | 1.1.2. AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS ATTĪSTĪBA |
Aktivitātes numurs un nosaukums: | 1.1.2.2. ATBALSTS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS STUDIJU UZLABOŠANAI |
Apakšaktivitātes | 1.1.2.2.1. STUDIJU PROGRAMMU SATURA UN ĪSTENOŠANAS UZLABOŠANA UN AKADĒMISKĀ PERSONĀLA KOMPETENCES PILNVEIDOŠANA |
Projektu iesniegumu atlases veids: | AtklātA projektu iesniegumu atlase |
Atbildīgā iestāde: | Izglītības un zinātnes ministrija |
1. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI | Vērtējums (Jā/Nē) | ||
1.1. | Projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā | N | |
1.2. | Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā | N | |
1.3. | Projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā | N | |
1.4. | Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši norādītajai projekta iesnieguma veidlapai, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas | N | |
1.5. | Projekta iesniegums ir iesniegts papīra formā (iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots)), vai elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā | N | |
1.6. | Projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona | N | |
1.7. | Projekta iesniegumam ir pievienoti visi prasītie pielikumi | P | |
1.8. | Projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst noteiktajam projekta īstenošanas periodam | P | |
1.9. | Projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīti pilnos latos | N | |
1.10. | Projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums nepārsniedz pieļaujamo procentuālo apmēru | N | |
1.11. | Projekta iesniegumā pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma atbilst minimālo attiecināmo izmaksu summai, kas nav mazāka par 35 140 LVL un maksimālo attiecināmo izmaksu summai, kas nepārsniedz 702 804 LVL | N | |
1.12. | Projekta iesniegumā attiecināmās izmaksas pa gadiem norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un atbilst projekta budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām | P | |
1.13. | Projekta iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksu pozīcijas atbilst noteiktajām attiecināmajām izmaksām | P | |
1.14. | Projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz noteiktos izmaksu ierobežojumus | P | |
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | Vērtējums (Jā/Nē) | ||
2.1. | Projekta mērķis atbilst apakšaktivitātes mērķim – uzlabot studiju programmu saturu un atbilstību tautsaimniecības vajadzībām, izstrādāt jaunas studiju programmas un kursus un pilnveidot akadēmiskā personāla kvalifikāciju | N | |
2.2. | Projekts paredz īstenot vienu vai vairākas šādas atbalstāmās darbības: 2.2.1.esošo studiju programmu, kursu un moduļu uzlabošana vai jaunu studiju programmu, kursu un moduļu izstrāde (tai skaitā starpdisciplināru); 2.2.2.studiju kvalitātes uzlabošana, attīstot un ieviešot inovatīvu pieeju un risinājumus (studiju organizācijas un norises uzlabošana, studiju intelektuālo resursu modernizēšana, jaunu tehnoloģiju un mācību metožu ieviešana studiju procesā, e-studiju attīstība, ārvalstu akadēmiskā personāla piesaiste, mācību līdzekļu izstrāde, tai skaitā mācību grāmatu un laboratorijas darbu izstrāde); 2.2.3.kvalifikācijas prasībām atbilstošas prakses īstenošana pie nozares saimnieciskās darbības veicēja vai zinātniskajās institūcijās (tai skaitā ārvalstīs studiju programmās izglītības tematiskajās jomās – inženierzinātnes un tehnoloģijas, ražošana un pārstrāde, dzīvās dabas zinātnes, fizikālās zinātnes, datorika –, izglītības programmu grupās – lauksaimniecība, mežsaimniecība, ārstniecība, farmācija, vides aizsardzība – un projekta ietvaros no jauna izstrādātajās starpdisciplinārajās studiju programmās jauno tehnoloģiju ieviešanai); 2.2.4.augstskolu vai koledžu akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveidošana, tai skaitā stažēšanās pie nozares saimnieciskās darbības veicēja, citās Latvijas vai ārvalstu augstskolās vai zinātniskajās institūcijās | N | |
2.3. | Projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības | N | |
2.4. | Projektā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu | N | |
2.5. | Projektā uzlabojamā vai izstrādājamā studiju programma vai kursi nav uzlaboti vai izstrādāti 2004.-2006.gada plānošanas perioda Eiropas Savienības struktūrfondu projektu ietvaros | N | |
2.6. | Projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu | N | |
2.7. | Projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi formulēti un izmērāmi (sasniedzamie rezultāti ir norādīti vienībās ar konkrētām vērtībām) | P | |
2.8. | Projektā plānotie rezultāti un to rādītāji veicina šādu apakšaktivitātes iznākumu rādītāju sasniegšanu – vismaz 60 uzlabotu augstākās izglītības programmu atbilstoši darba tirgus vajadzībām un 1500 akadēmiskā personāla, kas pilnveidojis kvalifikāciju projekta ietvaros | N | |
2.9. | Projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze), un tie ir atbilstoši projekta vajadzībām | N | |
2.10. | Projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas | N | |
2.11. | Projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laikposmam, tās ir nepieciešamas un pamatotas, lai sasniegtu projekta mērķus un īstenotu plānotās darbības | N | |
2.12. | Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanā noteiktajām publicitātes prasībām | P | |
2.13. | Projekta iesniedzējs ir augstākās izglītības institūcija | N | |
2.14. | Projekta iesniedzējs atbilst šādām prasībām: 2.14.1.nav valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu un citu valsts noteikto obligāto nodokļu parādu (ja projekta iesniedzējs ir privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija); 2.14.2.nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas procesā un tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta (ja projekta iesniedzējs ir privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija) | P | |
3. KVALITĀTES KRITĒRIJI | Vērtējums (punktu skala) | ||
3.1. | Projekts ir vērsts uz studiju programmu uzlabošanu vai jaunu studiju programmu izstrādi šādos virzienos1: 3.1.1. Cits virziens, kas nav minēts šī kritērija 3.1.2. un 3.1.3.apakšpunktā (izņemot vispārējās izglītības dabaszinātņu un matemātikas pedagogus, profesionālās izglītības un profesionālās ievirzes pedagogus, speciālās izglītības pedagogus2); 3.1.2. Lauksaimniecība, mežsaimniecība, zivsaimniecība, veterinārija, transporta pakalpojumi, radošās industrijas; 3.1.3. Veselības aprūpe, vides aizsardzība, starpdisciplinārās studiju programmas un studiju programmas aviācijas nozarē |
1
2 3 |
Kritērijs nav izslēdzošs |
3.2. | Sadarbība studiju programmu uzlabošanā vai jaunu studiju programmu izstrādē: 3.2.1. Izstrādē vai uzlabošanā ir iesaistīts tikai projekta iesniedzējs; 3.2.2. Izstrādē vai uzlabošanā bez projekta iesniedzēja ir iesaistīta vēl cita Latvijas augstskola; 3.2.3. Izstrādē vai uzlabošanā bez projekta iesniedzēja ir iesaistīta ārvalstu augstskola vai nozares saimnieciskās darbības veicējs, vai darba devēju organizācija, vai zinātniskā institūcija; 3.2.4. Izstrādē vai uzlabošanā bez projekta iesniedzēja ir iesaistītas vairākas augstskolas, tai skaitā ārvalstu augstskola un nozares saimnieciskās darbības veicējs vai darba devēju organizācija, vai zinātniskā institūcija |
0 1 2
3 |
Kritērijs nav izslēdzošs |
3.3. | Augstskolu vai koledžu akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveide: 3.3.1.Projektā nav paredzēta augstskolu vai koledžu akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveide; 3.3.2.Projektā paredzēta augstskolu vai koledžu akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveide esošo studiju programmu īstenošanā; 3.3.3.Projektā paredzēta augstskolu vai koledžu akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveide esošo studiju programmu un projekta ietvaros jauno izstrādāto vai uzlaboto studiju programmu īstenošanā |
0 1
2 |
Jāsasniedz vismaz 1 punkts |
3.4. | Projektā paredzētie pasākumi augstskolu vai koledžu akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveidei: 3.4.1. Projektā nav paredzēti pasākumi augstskolu vai koledžu akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveidei; 3.4.2. Stažēšanās Latvijas augstskolās vai Latvijas zinātniskajās institūcijās; 3.4.3. Stažēšanās ārvalstu augstskolās vai ārvalstu zinātniskajās institūcijās, vai pie nozares saimnieciskās darbības veicēja 3.4.4. Divi no trim 3.4.3.apakšpunktā minētajiem pasākumiem; 3.4.5. Visi trīs 3.4.3.apakšpunktā minētie pasākumi |
0 1 2 3 4 |
Jāsasniedz vismaz 1 punkts |
3.5. | Projekta atbalsts koledžu akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveidei: 3.5.1.Projektā nav paredzēts sniegt atbalstu koledžu akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveidei; 3.5.2.Projektā ir paredzēts sniegt atbalstu vienas koledžas akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveidei; 3.5.3.Projektā ir paredzēts sniegt atbalstu divu vai vairāku koledžu akadēmiskā personāla kvalifikācijas pilnveidei |
0 1 2 |
Kritērijs nav izslēdzošs |
3.6. | Studiju programmu uzlabošanā vai jaunu studiju programmu izstrādē: 3.6.1.Nav iekļauts nekas no 3.6.2., 3.6.3. vai 3.6.4.apakšpunktā minētā; 3.6.2.Ir iekļauta jaunu mācību līdzekļu izstrāde, kas balstās uz jaunām tehnoloģijām; 3.6.3.Ir iekļauta starpdisciplināru programmu (kursu, moduļu) izstrāde jauno tehnoloģiju ieviešanai vai zinātniskā darba iemaņu uzlabošanai; 3.6.4.Ir iekļauta jaunu mācību līdzekļu izstrāde, kas balstās uz jaunām tehnoloģijām, un starpdisciplināru kursu izstrāde jauno tehnoloģiju ieviešanai vai zinātniskā darba iemaņu uzlabošanai |
0 1 2
3 |
Kritērijs nav izslēdzošs |
3.7. | Projekta ieguldījums augstākās izglītības institūcijas starptautiskās konkurētspējas paaugstināšanā: 3.7.1. Projektā nav paredzēts izstrādāt studiju kursus kādā no Eiropas Savienības valodām; 3.7.2. Projektā ir paredzēts izstrādāt studiju kursus kādā no Eiropas Savienības valodām; 3.7.3. Projektā paredzēts izstrādāt studiju kursus kādā no Eiropas Savienības valodām un paredzēts iesaistīt ārvalstu akadēmisko personālu, kas konkursa kārtībā ievēlēti par profesoriem, asociētajiem profesoriem vai vadošajiem pētniekiem |
0 1 2 | Kritērijs nav izslēdzošs |
3.8. | Atbalsta pasākumi kvalifikācijas prasībām atbilstošas prakses nodrošināšanai: 3.8.1.Projekta ietvaros nav paredzēti atbalsta pasākumi kvalifikācijas prasībām atbilstošas prakses nodrošināšanai; 3.8.2.Projekta ietvaros ir paredzēti atbalsta pasākumi kvalifikācijas prasībām atbilstošas prakses nodrošināšanai pie atbilstoša profila saimnieciskās darbības veicēja vai zinātniskajās institūcijās |
0 2 | Kritērijs nav izslēdzošs |
3.9. | Projekta īstenošanas risku (programmas aktualitātes zudums, nepietiekams studējošo skaits, nepietiekams akadēmiskā personāla skaits, neatbilstoša infrastruktūra, iespējamais izmaksu sadārdzinājums, nav pieejama sadarbība ar nozares saimnieciskās darbības veicējiem vai zinātniskām institūcijām un citi riski) izvērtējums: 3.9.1.Projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums vai iespējamie riski identificēti daļēji un nav izstrādāts pasākumu plāns identificēto risku novēršanai; 3.9.2.Projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi; 3.9.3.Projekta iesniegumā ir veikts iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pasākumu plāns visu identificēto risku novēršanai vai samazināšanai |
0
1
2 | Jāsasniedz vismaz 1 punkts |
3.10. | Projekta ietekme uz vienlīdzīgu iespēju horizontālo prioritāti: 3.10.1.Projektā nav paredzētas specifiskas aktivitātes augstākās izglītības pieejamības uzlabošanai personām ar funkcionāliem traucējumiem; 3.10.2.Projektā ir paredzētas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanā augstākās izglītības iegūšanai personām ar funkcionāliem traucējumiem |
0
2 |
Kritērijs nav izslēdzošs |
3.11. | Projekta ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti: 3.11.1. Projekta rezultātā nav paredzēta e-resursu un e-risinājumu izmantošanas palielināšana studiju programmu īstenošanā; 3.11.2. Projekta rezultātā ir paredzēta e-resursu un e-risinājumu izmantošanas palielināšana studiju programmu īstenošanā; 3.11.3. Projekta rezultātā ir paredzēta e-resursu un e-risinājumu izmantošanas palielināšana un dažādošana studiju programmu īstenošanā |
0
1
2 |
Kritērijs nav izslēdzošs |
3.12. | Projekta ietekme uz ilgspējīgas attīstības horizontālo prioritāti: 3.12.1. Projektā nav paredzēts izstrādāt starpdisciplināru kursu vai programmu, kas vērsta uz ilgspējīgu attīstību vai vides aizsardzību; 3.12.2. Projektā ir paredzēts izstrādāt starpdisciplināru kursu vai programmu, kas vērsta uz ilgspējīgu attīstību vai vides aizsardzību | 0 2 | Kritērijs nav izslēdzošs |
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS | Vērtējums (Jā/Nē) | ||
Ja projekta iesniegums atbilst 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5., 1.6., 1.9., 1.10., 1.11., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6., 2.8., 2.9., 2.10., 2.11. un 2.13.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, kā arī 3.3., 3.4. un 3.9.apakšpunktā minētajā vērtēšanas kritērijā katrā ir saņēmis vismaz vienu punktu un kvalitātes kritēriju kopvērtējumā ir saņēmis vismaz 10 punktus, tad, sarindojot projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu, projekta iesniegumam pietiek apakšaktivitātes atlases kārtā pieejamā finansējuma. | N |
Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. Kritērijos, kur tas nepieciešams, ir norādīts minimālais punktu skaits, kas ir jāsasniedz, lai projekta iesniegums netiktu noraidīts.
Projekta iesniegumus vērtē ar “Jā” (atbilst) vai “Nē” (neatbilst) saskaņā ar administratīvajiem kritērijiem, atbilstības kritērijiem un finansējuma piešķiršanas kritēriju. Kritērijos, kas ir vērtējami ar “Jā” vai “Nē”, ir divas vērtējuma iespējas:
N – Negatīvā vērtējuma gadījumā projekta iesniegumu noraida;
P – Var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā termiņā.
Skaidrojums par apakšaktivitātes ieviešanu:
Projektu iesniegumu atlasi plānots izsludināt ne vairāk kā divās kārtās.
1 Prioritāri tiek atbalstīti tie studiju virzieni, kuros ir apzināts un pamatots kvalificētu speciālistu trūkums un skaidri definēts darba devēju pieprasījums, kā arī tie studiju virzieni, kuriem ES struktūrfondu atbalsts nebija pieejams 2004.-2006.gada plānošanas perioda ietvaros
2 Minēto pedagogu studiju programmu uzlabošanai 2007.-2013.gada perioda ES fondu atbalsts plānots citās darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” aktivitātēs