Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.11

Rīgā 2009.gada 21.janvārī (prot. Nr.2, 4.p.)

Par Noteikumiem par pamatpiedāvājumā iekļaujamo informāciju un publicēšanu

 

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likuma 17.panta pirmo daļu un pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 9.panta otro daļu un Elektronisko sakaru likuma 39. panta trešo daļu, ceturtās daļas 1.punktu un 44.panta otro daļu,

padome nolemj:

1. Apstiprināt Noteikumus par pamatpiedāvājumā iekļaujamo informāciju un publicēšanu (pielikumā).

2. Noteikt, ka šā lēmuma 1.punktā apstiprinātie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

3. Noteikt, ka ar šā lēmuma 1.punktā apstiprināto noteikumu spēkā stāšanos, spēku zaudē ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2007.gada 6.jūnija lēmumu Nr.164 apstiprinātie Noteikumi par pamatpiedāvājumā iekļaujamo informāciju un publicēšanu (Latvijas Vēstnesis, 2007, 94.nr.).

Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva


 

 

Apstiprināti

ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas

2009.gada 21.janvāra lēmumu Nr.11

Noteikumi par pamatpiedāvājumā iekļaujamo informāciju un publicēšanu

Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 39.panta trešo daļu, ceturtās daļas 1.punktu un 44.panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants (turpmāk - komersants), kuram ir būtiska ietekme tirgū un kuram Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk - Regulators) ir noteikusi saistību publicēt piekļuves, starpsavienojumu, iekārtu kopīgas izmantošanas, nomāto līniju, piekļuves datu plūsmai vai atsaistītas piekļuves abonentlīnijām pamatpiedāvājumu (turpmāk - pamatpiedāvājums), publicē pamatpiedāvājumu, kā arī prasības attiecībā uz pamatpiedāvājumā ietveramo informāciju, nepieciešamo tās detalizācijas līmeni un pamatpiedāvājuma publicēšanu.

2. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj vispārīgo un speciālo informāciju.

II. Pamatpiedāvājumā iekļaujamā vispārīgā informācija

3. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj šādu vispārīgo informāciju:

3.1. piedāvātie pakalpojumi un to apraksts;

3.2. pakalpojumu pieteikšanas un ierīkošanas kārtība un termiņi;

3.3. informēšanas kārtība par plānotajām izmaiņām elektronisko sakaru tīklā, tai skaitā par papildu izmaksām saistībā ar izmaiņu ieviešanu;

3.4. tehniskie noteikumi, prasības un nosacījumi, tai skaitā tehniska rakstura ierobežojumi, elektrodrošības un elektromagnētiskās saderības nosacījumi, kā arī atsauces uz attiecīgajiem Latvijas nacionālajiem standartiem, Latvijas nacionālā standarta statusā adaptētajiem un noteiktā kārtībā reģistrētiem starptautisko un reģionālo standartizācijas organizāciju standartiem vai atsevišķu nozaru, institūciju un komersantu standartiem;

3.5. nepieciešamo pasākumu apraksts elektronisko sakaru tīklu aizsardzībai un drošībai, pušu sadarbībai un savstarpējās informācijas sniegšanai par drošības apdraudējumiem vai pārkāpumiem, tai skaitā par savienoto elektronisko sakaru tīklu vai iekārtu neatļautu lietošanu, pasākumiem elektronisko sakaru tīklu un pakalpojumu integritātes un savietojamības nodrošināšanai atbilstoši šajos elektronisko sakaru tīklos un elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanā izmantotajām tehnoloģijām;

3.6. bojājumu pieteikšanas un novēršanas pamatnoteikumi;

3.7. pakalpojuma līmeņa vienošanās (angl. Service Level Agreement) bojājumu pieteikšanas un novēršanas nosacījumi, ja komersants tādus ir noteicis;

3.8. pieejas nosacījumi tehniskām telpām un iekārtām;

3.9. piedāvāto pakalpojumu kvalitātes nosacījumi;

3.10. norēķinu nosacījumi, kārtība un termiņi;

3.11. piedāvāto pakalpojumu tarifi;

3.12. pušu atbildība;

3.13. savstarpējo strīdu izskatīšanas kārtība;

3.14. sarunas par līguma noslēgšanas termiņiem un kārtība;

3.15. līguma noslēgšanas kārtība un grozījumu veikšanas nosacījumi;

3.16. pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana un līguma izbeigšanas nosacījumi;

3.17. līguma paraugs.

4. Komersants pamatpiedāvājumā norāda atbildīgās personas kontaktinformāciju.

III. Pamatpiedāvājumā iekļaujamā speciālā informācija

5. Komersants starpsavienojumu pamatpiedāvājumā iekļauj šādu speciālo informāciju:

5.1. noslodzes apjoma prognozēšana un noslodzes uzskaites nosacījumi;

5.2. nosacījumi abu pušu rīcībai, mainoties noslodzei;

5.3. starpsavienojumu izveides kārtība un nosacījumi;

5.4. maršrutēšanas un tranzīta pakalpojumu, tajā skaitā uz pārvietotiem numuriem, nodrošināšanas nosacījumi;

5.5. operatora izvēles un operatora iepriekšējas izvēles pakalpojumu nodrošināšanas nosacījumi, ja komersantam ir šo pakalpojumu nodrošināšanas saistības;

5.6. izsaucošā numura identifikācijas nosacījumi;

5.7. identifikācijas koda uzturēšanas un citu ar numerācijas izmantošanu saistīto pakalpojumu sniegšanas kārtība un nosacījumi;

5.8. izveidoto starpsavienojumu pārbaudes un testēšanas kārtība un apjoms, elektronisko sakaru tīklu un pakalpojumu savstarpējās savietojamības pārbaude, informēšanas kārtība par pārbaudes rezultātiem un iespējamiem pakalpojumu pārtraukumiem.

6. Komersants iekārtu kopīgas izmantošanas pamatpiedāvājumā iekļauj šādu speciālo informāciju:

6.1. uzskaitījums par piedāvāto iekārtu veidiem, kurā ir vismaz šādas saistītās iekārtas, ja šāda informācija nav noteikta kā ierobežotas pieejamības informācija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā:

6.1.1. kabeļu kanalizācija, tai skaitā kabeļu šahtas;

6.1.2. antenu masti un torņi;

6.2. kopīgi izmantoto iekārtu ekspluatācijas nosacījumi;

6.3. iekārtu kopīgai izmantošanai pieejamās telpas, ja šāda informācija nav noteikta kā ierobežotas pieejamības informācija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

7. Komersants nomāto līniju pamatpiedāvājumā iekļauj speciālo informāciju par nomāto līniju veidiem, norādot katram nomāto līniju veidam atbilstošus standartus.

8. Komersants atsaistītas piekļuves abonentlīnijām pamatpiedāvājumā iekļauj šādu speciālo informāciju:

8.1. atsaistītas piekļuves abonentlīnijām (tai skaitā pilnīgas piekļuves un kopējas piekļuves) veidi atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam;

8.2. atsaistītas piekļuves abonentlīnijām fiziskā piekļuves atrašanās vieta jeb adrese, ja šāda informācija nav noteikta kā ierobežotas pieejamības informācija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

8.3. atsaistītas piekļuves abonentlīnijām paredzēto iekārtu izvietošanas fiziskā atrašanās vieta jeb adrese un izvietošanas iespējas, ja šāda informācija nav noteikta kā ierobežotas pieejamības informācija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

8.4. atsaistītas piekļuves abonentlīnijām paredzēto iekārtu izvietošanas nosacījumi un ierobežojumi;

8.5. atsaistītas piekļuves abonentlīnijām paredzēto iekārtu izvietošanas pārbaudes nosacījumi komersantam, kas vēlas saņemt atsaistītu piekļuvi abonentlīnijai;

8.6. maksimālo dzīslu pāru skaits, kas paredzēts ekspluatācijas rezervei vienā kabelī, ja tas atšķiras no Regulatora normatīvajos aktos noteiktā;

8.7. atsaistītas piekļuves abonentlīnijām tehnisko prasību izpildes nosacījumi.

9. Komersants piekļuves datu plūsmai pamatpiedāvājumā iekļauj šādu speciālo informāciju:

9.1. piekļuves datu plūsmai fiziskā atrašanās vieta jeb adrese, ja šāda informācija nav noteikta kā ierobežotas pieejamības informācija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

9.2. piekļuves datu plūsmai paredzēto iekārtu izvietošanas fiziskā atrašanās vieta jeb adrese un izvietošanas iespējas, ja šāda informācija nav noteikta kā ierobežotas pieejamības informācija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

9.3. piekļuves datu plūsmai paredzēto iekārtu izvietošanas nosacījumi un ierobežojumi.

10. Komersants, kas informāciju pamatpiedāvājumā noteicis kā ierobežotas pieejamības informāciju normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, nosaka kārtību, kādā šī informācija ir publiski pieejama citam komersantam.

11. Komersants, ja tas ir nepieciešams pakalpojumu sniegšanai, var iekļaut pamatpiedāvājumā papildus arī citu informāciju.

IV. Pamatpiedāvājuma publicēšanas prasības

12. Pamatpiedāvājumu komersants publicē divu mēnešu laikā no Regulatora lēmuma par attiecīgo saistību noteikšanu spēkā stāšanās dienas.

13. Pamatpiedāvājumu komersants publicē savā tīmekļa vietnē vai laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

14. Publicējot pamatpiedāvājumu savā tīmekļa vietnē, komersants laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicē informāciju par pamatpiedavājumu tīmekļa vietnes adresi, kurā pieejams pamatpiedāvājums.

15. Komersants rakstiski informē Regulatoru par pamatpiedāvājuma publicēšanas vietu ne vēlāk kā triju darba dienu laikā pēc tā publicēšanas.

16. Ja Regulators konstatē, ka publicētais pamatpiedāvājums neatbilst Regulatora noteiktām prasībām, komersants divu nedēļu laikā pēc Regulatora lēmuma par nepieciešamo grozījumu veikšanu pamatpiedāvājumā spēkā stāšanās, ja Regulatora lēmumā nav noteikts garāks termiņš, veic grozījumus un publicē savā tīmekļa vietnē vai laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" pamatpiedāvājumu ar iekļautiem grozījumiem.

17. Publicējot pamatpiedāvājumu ar iekļautiem grozījumiem savā tīmekļa vietnē, komersants laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicē informāciju par pamatpiedavājumu ar iekļautiem grozījumiem un tīmekļa vietnes adresi, kurā pieejams pamatpiedāvājums ar iekļautiem grozījumiem.

18. Komersants rakstiski informē Regulatoru par pamatpiedāvājuma ar iekļautiem grozījumiem publicēšanas vietu ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā pēc tā publicēšanas, pievienojot pamatpiedāvājuma grozījumus un pamatpiedavājumu ar iekļautiem grozījumiem.

19. Komersants nodrošina, ka tā tīmekļa vietnē publicētais pamatpiedāvājums ir bez izdrukāšanas ierobežojumiem.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva

21.01.2009