2. Autopārvadājumu kontroles mērķis ir panākt, lai autopārvadājumi tiktu veikti atbilstoši autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu un Latvijai saistošo starptautisko līgumu prasībām un tiktu nodrošināta valsts, pārvadātāju un patērētāju interešu aizsardzība, tostarp bērnu interešu aizsardzība.
3. Autopārvadājumus kontrolē šādi kontroles dienesti:
3.1. pašvaldību noteikti kontroles dienesti (institūcijas vai amatpersonas) – normatīvajos aktos par pašvaldību kontroles dienestu veikto autopārvadājumu kontroli noteiktajā kārtībā;
3.2. pārvadātāju kontroles dienesti – saskaņā ar attiecīgā pārvadātāja apstiprinātu iekšējo kārtību;
3.3. Latvijas Republikas robežkontroles punktos uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas valsts robežas, uz Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežas, kā arī ostās:
3.3.1. Valsts robežsardze kontrolē:
3.3.1.1. dokumentus, kas apliecina tiesības vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli;
3.3.1.2. transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentus;
3.3.1.3. transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas dokumentus;
3.3.1.4. transportlīdzekļa dokumentus par valsts tehniskās apskates derīguma termiņu;
3.3.1.5. regulāro maršrutu atļaujas starptautiskajiem autobusu maršrutiem;
3.3.1.6. pasažieru sarakstu (formulāru), izdarot atzīmi par pārbaudē konstatētās faktiskās situācijas atbilstību pasažieru sarakstā (formulārā) minētajam, izņemot gadījumus, ja pārvadājumu veic saskaņā ar regulāro starptautisko autobusu maršrutu atļauju;
3.3.2. Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādes kontrolē:
3.3.2.1. lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadāšanas atļaujas un pārvadājuma atbilstību atļaujā norādītajiem nosacījumiem;
3.3.2.2. kravas nostiprināšanas noteikumu prasību izpildi saskaņā ar gabalkravu izvietošanu;
3.3.2.3. transportlīdzekļa faktisko masu vai ass slodzi un gabarītus;
3.3.2.4. bīstamo kravu pārvadājumu noteikumu ievērošanu, par katru pārbaudīto transportlīdzekli sastādot bīstamo kravu autopārvadājumu pārbaudes protokolu trijos eksemplāros (1.pielikums). Protokola pirmo eksemplāru uzglabā kontroles institūcija, kas sastādījusi protokolu, otro eksemplāru izsniedz pārbaudītā transportlīdzekļa vadītājam, trešo eksemplāru nosūta Autotransporta inspekcijai;
3.3.2.5. saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām prasībām starptautiskajiem autopārvadājumiem:
3.3.2.5.1. Latvijas Republikas starptautisko autopārvadājumu atļauju (divpusējiem pārvadājumiem, tranzīta pārvadājumiem uz trešajām valstīm vai no trešajām valstīm) (turpmāk – atļauja) un atļaujā norādītā pārvadājuma atbilstību citiem pārvadājuma dokumentiem un atļauto braucienu skaitam, kā arī izdara atzīmes atļaujas ailē “muitas iestādes zīmogs un datums”, norādot informāciju par robežas šķērsošanas vietu un datumu, simbolu “T”, ja tiek veikts tranzīta pārvadājums, un reģistrē atļaujas sēriju un kārtas numuru muitas informatīvajā sistēmā;
3.3.2.5.2. Eiropas transporta ministru konferences atļaujas esību, kā arī izdara atzīmes minētajai atļaujai pievienotā reģistrācijas žurnāla ailē “Īpašas atzīmes”, norādot robežas šķērsošanas vietu un datumu, un reģistrē atļaujas sēriju un kārtas numuru muitas informatīvajā sistēmā;
3.3.2.5.3. Eiropas Kopienas atļaujas kopijas un Eiropas Kopienas autovadītāja atestāta esību, ja kravas transportlīdzekļa vadītājs nav Eiropas Savienības dalībvalsts piederīgais un veic kravas komercpārvadājumu;
3.3.2.5.4. pašpārvadājuma sertifikāta esību;
3.3.2.5.5. transportlīdzekļa licences kartītes esību;
3.4. Autotransporta inspekcija – atbilstoši šiem noteikumiem un citiem autopārvadājumus reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem.
5. Autotransporta inspekcija, kontrolējot autopārvadājumus, katru gadu organizē pārbaudes tā, lai:
5.1. tās aptvertu vismaz 2 % no darbdienām, kurās strādā to transportlīdzekļu vadītāji, uz kuriem attiecas darba un atpūtas režīma nosacījumi, no 2010.gada 1.janvāra – vismaz 3 % no darbdienām;
5.2. vismaz 30 % no transportlīdzekļu vadītāju darbdienu pārbaužu kopējā skaita tiktu veiktas uz ceļiem un vismaz 50 % – tā saimnieciskās darbības veicēja telpās, kurš nodarbojas ar autopārvadājumiem;
5.3. vismaz sešas reizes gadā tiktu veiktas saskaņotas pārbaudes uz ceļiem, ko vienlaikus veic divu vai vairāku dalībvalstu kontroles iestādes katra savas valsts teritorijā.
(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
5.1 Novērtējot saimnieciskās darbības veicēju risku, ja pārkāpta Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regula (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr. 2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85, un Eiropas Parlamenta un Padomes 1985.gada 20.decembra Regula (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, Autotransporta inspekcijas kontrolieri izmanto šo noteikumu 1.1 pielikumā noteikto pārkāpumu sadalījumu kategorijās pēc to smaguma un 1.2 pielikumā noteiktās formulas un kritērijus saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaita, riska skaitļa un riska pakāpes noteikšanai.
(MK 15.12.2009. noteikumu Nr.1475 redakcijā)
6. Šo noteikumu 3.1., 3.2. un 3.4.apakšpunktā minēto kontroles dienestu darbiniekiem un ierēdņiem (turpmāk – kontrolieris), pildot dienesta pienākumus, ir klāt dienesta apliecība, kura jāuzrāda pēc pieprasījuma. Šo noteikumu 3.punktā minēto kontroles dienestu kontrolieriem, veicot kontroli, ir tiesības:
6.1. pieprasīt transportlīdzekļa vadītājam vai pārvadātāja pārstāvim uzrādīt autopārvadājumus reglamentējošajos normatīvajos aktos norādītos dokumentus, iekāpt un atrasties transportlīdzekļa kabīnē, kā arī veikt reģistrācijas kontrolierīces un ātruma ierobežotājierīces detalizētu pārbaudi (izņemot transportlīdzekļa kustības laikā) atbilstoši normatīvajiem aktiem par minētajām ierīcēm un to lietošanas kārtību;
6.2. kontrolējot autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanu, atrasties kontrolējamā saimnieciskās darbības veicēja teritorijā un telpās atbilstoši šo noteikumu III nodaļas prasībām;
6.3. nemaksājot par braucienu, atrasties transportlīdzekļa salonā tā kustības laikā (izņemot vieglos taksometrus).
(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
7. Autotransporta inspekcijas kontrolieri kontrolējamā transportlīdzekļa vadītājam dod norādījumu apturēt transportlīdzekli uz autoceļiem vietās, kur netiek apdraudēta satiksmes drošība.
8. Ja pēc transportlīdzekļa apturēšanas tiek konstatēts, ka apturētais transportlīdzeklis neatbilst autopārvadājumus reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajām autobusa vai kravu pārvadāšanai paredzētā transportlīdzekļa pazīmēm un nav pakļaujams pārbaudei, apturētā transportlīdzekļa vadītājam nekavējoties ļauj turpināt ceļu.
9. Pēc transportlīdzekļa apturēšanas Autotransporta inspekcijas kontrolieris transportlīdzekļa vadītājam:
9.1. nosauc kontroles institūciju, savu amatu, vārdu un uzvārdu un pēc pieprasījuma uzrāda dienesta apliecību;
9.2. izskaidro apturēšanas iemeslu.
10. Autotransporta inspekcijas kontrolieris apturēto transportlīdzekli novirza uz autoceļa tuvumā esošām piemērotām vietām (piemēram, stāvlaukumiem, degvielas uzpildes staciju teritorijām, kravas iekraušanas un izkraušanas laukumiem):
10.1. transportlīdzekļa faktiskās masas kontrolei (svēršanai) ar autotransporta svariem, kas verificēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par neautomātisko svaru atbilstības novērtēšanu;
10.2. transportlīdzekļa sakabes stāvokļa kontrolei;
10.3. ja kontrolieris konstatē autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumus, kas liedz transportlīdzeklim piedalīties ceļu satiksmē.
11. Transportlīdzekļus, kas pārvadā pasažierus, Autotransporta inspekcijas kontrolieri kontrolē arī autoostās un pieturvietās.
12. Autotransporta inspekcijas kontrolieris, kontrolējot transportlīdzekļus, kuri piedalās ceļu satiksmē, pārbauda:
12.1. transportlīdzekļa vadītāja apliecību;
12.2. transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentus;
12.3. attiecīgajam autopārvadājumam nepieciešamos autopārvadājumus reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktos dokumentus.
13. Pēc šo noteikumu 12.punktā noteikto dokumentu pārbaudes Autotransporta inspekcijas kontrolieris pārbauda autopārvadājuma atbilstību attiecīgo autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu prasībām.
14. Pārbaudot bīstamo kravu pārvadājumu noteikumu ievērošanu, Autotransporta inspekcijas kontrolieris par katru pārbaudīto transportlīdzekli sastāda bīstamo kravu autopārvadājumu pārbaudes protokolu (1.pielikums) divos eksemplāros. Protokola pirmo eksemplāru uzglabā institūcija, kas protokolu sastādījusi, otro eksemplāru izsniedz saimnieciskās darbības veicējam.
(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
(Nodaļas nosaukums grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
15. Autotransporta inspekcijas kontrolieris, ja nepieciešams, pirms plānotās saimnieciskās darbības veicēja kontroles var paziņot saimnieciskās darbības veicējam par kontroles laiku, norādot dokumentus, kas jāsagatavo kontrolei.
(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
16. Saimnieciskās darbības veicējam ir pienākums:
16.1. plānotās kontroles laikā nodrošināt saimnieciskās darbības veicēja pilnvarotā pārstāvja atrašanos kontroles vietā;
16.2. uzrādīt Autotransporta inspekcijas kontrolieriem autopārvadājumus reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktos dokumentus, kas saistīti ar saimnieciskās darbības veicēja autopārvadājumu organizēšanu, un nodrošināt apstākļus kontroles veikšanai.
(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
17. Saimnieciskās darbības veicēju kontrolē vismaz divi Autotransporta inspekcijas kontrolieri.
(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
18. Ierodoties saimnieciskās darbības veicēja telpās, Autotransporta inspekcijas kontrolieri saimnieciskās darbības veicēja pilnvarotajam pārstāvim:
18.1. nosauc kontroles institūciju, savu amatu, vārdu un uzvārdu, kā arī uzrāda dienesta apliecību;
18.2. iepazīstina ar kontroles būtību;
18.3. pieprasa pilnvarojuma apliecinājumu saimnieciskās darbības veicēja autopārvadājumu vadītājam;
18.4. pārliecinās, vai saimnieciskās darbības veicējs sagatavojis kontrolei nepieciešamos kontroliera pieprasītos dokumentus;
18.5. pārbauda uzrādītos dokumentus.
(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
19. Pēc saskaņošanas ar saimnieciskās darbības veicēju dokumentu kontroli var veikt Autotransporta inspekcijas telpās. Par dokumentu nogādāšanu uz Autotransporta inspekcijas telpām noformē nodošanas un pieņemšanas aktu. Aktā norāda kontrolei iesniegtos dokumentus.
(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
20. Ja saimnieciskās darbības veicēja dokumentu kontrole notiek Autotransporta inspekcijas telpās, kontroles ilgums nedrīkst pārsniegt 10 darbdienas, un pēc šā termiņa beigām divu darbdienu laikā, noformējot nodošanas un pieņemšanas aktu, dokumenti jāatdod saimnieciskās darbības veicēja pārstāvim.
(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
21. Saimnieciskās darbības veicēja dokumentu kontroles rezultātus ieraksta saimnieciskās darbības veicēja kontroles aktā (2.pielikums).
(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
22. Saimnieciskās darbības veicēja kontroles aktu paraksta Autotransporta inspekcijas kontrolieri un saimnieciskās darbības veicēja pārstāvis. Ja saimnieciskās darbības veicēja pārstāvis atsakās parakstīt aktu, minēto faktu ieraksta kontroles aktā. Kontroles akta oriģinālu uzglabā Autotransporta inspekcija, akta kopiju izsniedz kontrolētā saimnieciskās darbības veicēja pārstāvim.
(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)
23. Pašvaldības ir tiesīgas pilnvarot autopārvadājumu kontroles dienestus (institūcijas vai amatpersonas) savā administratīvajā teritorijā kontrolēt:
23.1. iekšzemes pasažieru pārvadājumu noteikumu ievērošanu (regulārie un neregulārie pārvadājumi);
23.2. vieglo taksometru pārvadājumu noteikumu ievērošanu;
23.3. autovadītājiem noteikto darba un atpūtas laiku un tā reģistrēšanas ierīces lietošanas noteikumu ievērošanu;
23.4. autoostu un citu līnijbūvju stāvokli un darbības atbilstību pasažieru pārvadājumu prasībām.
(Grozīts ar MK 05.05.2009. noteikumiem Nr.395)
24. Pašvaldību kontroles dienestiem pēc vienošanās ar Autotransporta inspekciju ir tiesības pašvaldības teritorijā veikt Autotransporta inspekcijas nolikumā minētos uzdevumus, izņemot starptautisko autopārvadājumu noteikumu ievērošanas kontroli.
25. Pašvaldību kontroles dienestiem nav tiesību veikt kontroli, apturot transportlīdzekli uz autoceļiem.
26. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2007.gada 24.jūlija noteikumus Nr.517 “Autopārvadājumu kontroles kārtība” (Latvijas Vēstnesis, 2007, 126.nr.).
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Padomes 1995.gada 6.oktobra Direktīvas 95/50/EK par vienotu kārtību, kādā pārbauda bīstamo kravu pārvadāšanu pa autoceļiem, ar grozījumiem, ko izdara Padomes Direktīva 2004/112/EK;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Direktīvas 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 un Nr. 3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā un par Padomes Direktīvas 88/599/EEK atcelšanu;
3) Komisijas 2004.gada 13.decembra Direktīvas 2004/112/EK, ar ko tehnikas attīstībai pielāgo Padomes Direktīvu 95/50/EK par vienotu kārtību, kādā pārbauda bīstamo kravu pārvadāšanu pa autoceļiem;
4) Komisijas 2009.gada 23.janvāra Direktīvas 2009/4/EK par pasākumiem, lai novērstu un atklātu manipulācijas ar tahogrāfu ierakstiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 un Nr. 3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā un par Padomes Direktīvas 88/599/EEK atcelšanu;
5) Komisijas 2009.gada 30.janvāra Direktīvas 2009/5/EK, ar ko izdara grozījumus III pielikumā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 un Nr. 3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā.
(Pielikums MK 15.12.2009. noteikumu Nr.1475 redakcijā)
I. Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulas (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr. 2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85, pārkāpumu grupas
Nr. | Juridiskais pamats | Pārkāpuma veids | Pārkāpuma smagums | |||
VSI1 | SI2 | MI3 | ||||
A | Apkalpe | |||||
A1 | 5.panta 1.punkts | Transportlīdzekļu vadītāju minimālā vecuma neievērošana | X | |||
B | Transportlīdzekļu vadīšanas laikposmi | |||||
B1 | 6.panta 1.punkts | Ikdienas transportlīdzekļu vadīšanas laikposma (9 h) pārsniegšana, ja pagarinājums līdz 10 h nav atļauts | 9 h<...<10 h | X | ||
B2 | 10 h<...<11 h | X | ||||
B3 | 11 h<... | X | ||||
B4 | Ikdienas transportlīdzekļa vadīšanas pagarinātā laikposma (10 h) pārsniegšana, ja pagarinājums ir atļauts | 10 h<...<11 h | X | |||
B5 | 11 h<...<12 h | X | ||||
B6 | 12 h<... | X | ||||
B7 | 6.panta 2.punkts | Iknedēļas transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana | 56 h<...<60 h | X | ||
B8 | 60 h<...<70 h | X | ||||
B9 | 70 h<... | X | ||||
B10 | 6.panta 3.punkts | Divu secīgu nedēļu laikā uzkrātā transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana | 90 h<...<100 h | X | ||
B11 | 100 h<...<112 h 30 | X | ||||
B12 | 112 h 30<... | X | ||||
C | Pārtraukumi | |||||
C1 | 7.pants | Nepārtraukta transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana | 4 h 30<...<5 h | X | ||
C2 | 5 h<...6 h | X | ||||
C3 | 6 h<... | X | ||||
D | Atpūtas laikposmi | |||||
D1 | 8.panta 2.punkts | Nepietiekams ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 11 h, ja saīsināts ikdienas atpūtas laikposms nav atļauts | 10 h<...<11 h | X | ||
D2 | 8 h 30<...<10 h | X | ||||
D3 | ...<8 h 30 | X | ||||
D4 | Nepietiekams saīsinātais ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 9 h, ja saīsināšana ir atļauta | 8 h<...<9 h | X | |||
D5 | 7 h<...<8 h | X | ||||
D6 | ...<7 h | X | ||||
D7 | Nepietiekams sadalītais ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 3 h + 9 h | 3 h + (8 h<...<9 h) | X | |||
D8 | 3 h + (7 h<...<8 h) | X | ||||
D9 | 3 h + (...<7 h) | X | ||||
D10 | 8.panta 5.punkts | Nepietiekams ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 9 h, ja ir vairāki transportlīdzekļa vadītāji | 8 h<...<9 h | X | ||
D11 | 7 h<...<8 h | X | ||||
D12 | ...7 h | X | ||||
D13 | 8.panta 6.punkts | Nepietiekams saīsinātais iknedēļas atpūtas laikposms, kas mazāks par 24 h | 22 h<...<24 h | X | ||
D14 | 20 h<...<22 h | X | ||||
D15 | ...<20 h | X | ||||
D16 | Nepietiekams iknedēļas atpūtas laikposms, kas mazāks par 45 h, ja saīsināts iknedēļas atpūtas laikposms nav atļauts | 42 h<...<45 h | X | |||
D17 | 36 h<...<42 h | X | ||||
D18 | ...<36 h | X | ||||
E | Samaksas veids | |||||
E1 | 10.panta 1.punkts | Saistība starp algu un nobraukto attālumu vai pārvadātās kravas daudzumu | X |
II. Eiropas Parlamenta un Padomes 1985.gada 20.decembra Regulas (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, pārkāpumu grupas
Nr. | Juridiskais pamats | Pārkāpuma veids | Pārkāpuma smagums | ||
VSI1 | SI2 | MI3 | |||
F | Reģistrācijas kontrolierīču uzstādīšana | ||||
F1 | 3.panta 1.punkts | Uzstādītas un izmantotas reģistrācijas kontrolierīces, kurām nav tipa apstiprinājuma | X | ||
G | Reģistrācijas kontrolierīču, transportlīdzekļa vadītāja kartes vai datu reģistrācijas diagrammas izmantošana | ||||
G1 | 13.pants | Reģistrācijas kontrolierīces nedarbojas pareizi (piemēram, reģistrācijas kontrolierīces nav pienācīgi pārbaudītas, kalibrētas un aizzīmogotas) | X | ||
G2 | Reģistrācijas kontrolierīces netiek izmantotas pareizi (piemēram, derīgas transportlīdzekļa vadītāja kartes neizmantošana, tīša ļaunprātīga izmantošana) | X | |||
G3 | 14.panta 1.punkts | Nepietiekams skaits datu reģistrācijas diagrammu | X | ||
G4 | Datu reģistrācijas diagrammas paraugs nav apstiprināts | X | |||
G5 | Nav pietiekami daudz papīra izdrukām | X | |||
G6 | 14.panta 2.punkts | Saimnieciskās darbības veicējs nesaglabā datu reģistrācijas diagrammas, izdrukas un lejupielādētos datus | X | ||
G7 | 14.panta 4.punkts | Transportlīdzekļa vadītājam ir vairāk nekā viena derīga vadītāja karte | X | ||
G8 | 14.panta 4.punkts | Transportlīdzekļa vadītājs izmanto vadītāja karti, kas nav tā personiskā derīgā vadītāja karte | X | ||
G9 | 14.panta 4.punkts | Bojātas transportlīdzekļa vadītāja kartes vai tādas vadītāja kartes izmantošana, kam ir beidzies derīguma termiņš | X | ||
G10 | 14.panta 5.punkts | Reģistrētie un saglabātie dati nav pieejami vismaz 365 dienas | X | ||
G11 | 15.panta 1.punkts | Netīru vai bojātu datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karšu izmantošana, ja dati ir salasāmi | X | ||
G12 | Netīru vai bojātu datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karšu izmantošana, ja dati nav salasāmi | X | |||
G13 | Bojātas, nozaudētas vai nozagtas transportlīdzekļa vadītāja kartes aizstāšana nav pieprasīta septiņu kalendāra dienu laikā | X | |||
G14 | 15.panta 2.punkts | Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karšu nepareiza izmantošana | X | ||
G15 | Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes neatļauta izņemšana, kas ietekmē attiecīgo datu reģistrāciju | X | |||
G16 | Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes neatļauta izņemšana, kas neietekmē reģistrētos datus | X | |||
G17 | Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes izmantošana ilgāk par paredzēto laikposmu, ja dati nav zaudēti | X | |||
G18 | Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes izmantošana ilgāk par paredzēto laikposmu, ja dati ir zaudēti | X | |||
G19 | Manuālā datu ievade netiek izmantota, kad tas tiek prasīts | X | |||
G20 | Netiek izmantota datu reģistrācijas diagramma vai transportlīdzekļa vadītāja karte netiek ievietota pareizajā tahogrāfa atverē (ja ir vairāki transportlīdzekļu vadītāji) | X | |||
G21 | 15.panta 3.punkts | Diagrammā reģistrētais laiks nesakrīt ar transportlīdzekļa reģistrācijas valsts oficiālo pulksteņa laiku | X | ||
G22 | Pārslēgšanas mehānisma nepareiza izmantošana | X | |||
H | Informācijas ierakstīšana | ||||
H1 | 15.panta 5.punkts | Datu reģistrācijas diagrammā nav uzvārda | X | ||
H2 | Datu reģistrācijas diagrammā nav vārda | X | |||
H3 | Nav datu reģistrācijas diagrammas izmantošanas sākuma vai beigu datuma | X | |||
H4 | Nav datu reģistrācijas diagrammas izmantošanas sākuma vai beigu vietas | X | |||
H5 | Datu reģistrācijas diagrammā nav reģistrācijas numura | X | |||
H6 | Datu reģistrācijas diagrammā nav odometra nolasījuma (sākuma) | X | |||
H7 | Datu reģistrācijas diagrammā nav odometra nolasījuma (beigu) | X | |||
H8 | Datu reģistrācijas diagrammā nav transportlīdzekļa nomaiņas laika | X | |||
H9 | 15.panta 5.a punkts | Reģistrācijas kontrolierīcē nav ievadīts valsts apzīmējums | X | ||
I | Informācijas uzrādīšana | ||||
I1 | 15.panta 7.punkts | Atteikšanās pakļauties pārbaudei | X | ||
I2 | Nav iespējams uzrādīt datus par attiecīgo dienu | X | |||
I3 | Nav iespējams uzrādīt datus par iepriekšējām 28 dienām | X | |||
I4 | Nav iespējams uzrādīt transportlīdzekļa vadītāja kartes datus, ja vadītājam ir karte | X | |||
I5 | Nav iespējams uzrādīt manuāli ievadītus datus un izdrukas par attiecīgo dienu un par iepriekšējām 28 dienām | X | |||
I6 | Nav iespējams uzrādīt transportlīdzekļa vadītāja karti | X | |||
I7 | Nav iespējams uzrādīt izdrukas par attiecīgo dienu un par iepriekšējām 28 dienām | X | |||
J | Krāpšana | ||||
J1 | 15.panta 8.punkts | Reģistrācijas diagrammās ierakstīto datu, reģistrācijas kontrolierīcēs vai transportlīdzekļa vadītāja kartē saglabāto datu vai reģistrācijas kontrolierīču izdruku falsifikācija, slēpšana vai iznīcināšana | X | ||
J2 | Manipulācijas ar reģistrācijas kontrolierīcēm, datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karti, kuru dēļ var rasties datu un/vai izdrukās norādītās informācijas falsifikācija | X | |||
J3 | Transportlīdzeklī ir manipulācijas ierīce, ko var izmantot, lai falsificētu datus un/vai izdrukās norādīto informāciju (piemēram, slēdzis, stieple) | X | |||
K | Bojājumi | ||||
K1 | 16.panta 1.punkts | Remontu nav veicis apstiprinātais montieris vai licencētā darbnīca | X | ||
K2 | Remonts nav veikts pa ceļam | X | |||
L | Manuālā datu ievade izdrukās | ||||
L1 | 16.panta 2.punkts | Transportlīdzekļa vadītājs neatzīmē visu informāciju par laikposmiem, kas nav reģistrēti, kamēr reģistrācijas kontrolierīce nedarbojas vai darbojas nepareizi | X | ||
L2 | Datu reģistrācijas pagaidu diagrammā nav norādīts transportlīdzekļa vadītāja kartes numurs un/vai vārds vai uzvārds, un/vai autovadītāja apliecības numurs | X | |||
L3 | Datu reģistrācijas pagaidu diagramma nav parakstīta | X | |||
L4 | 16.panta 3.punkts | Par transportlīdzekļa vadītāja kartes nozaudēšanu vai zādzību nav oficiāli paziņots tās dalībvalsts kompetentajām iestādēm, kurā zādzība notikusi | X |
Piezīmes.
1 VSI – ļoti nopietns pārkāpums.
2 SI – nopietns pārkāpums.
3 MI – neliels pārkāpums.
(Pielikums MK 15.12.2009. noteikumu Nr.1475 redakcijā)
1. Saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaitu nosaka, izmantojot šādu formulu:
P = (VSI * LVSI + SI * LSI + MI * LMI) * T, kur
P – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits;
VSI – ļoti nopietnu pārkāpumu skaits;
SI – nopietnu pārkāpumu skaits;
MI – nelielu pārkāpumu skaits.
Pārkāpumu iedalījumam pēc smaguma atbilstošie punkti:
LVSI – ļoti nopietna pārkāpuma koeficients, vienāds ar 40;
LSI – nopietna pārkāpuma koeficients, vienāds ar 10;
LMI – neliela pārkāpuma koeficients, vienāds ar 1;
T – laika faktors (kārtējam gadam T=3, iepriekšējam gadam T=2, gadam pirms iepriekšējā gada T=1).
2. Saimnieciskās darbības veicēja vispārējā riska skaitli nosaka, izmantojot šādu formulu:
RV = | PY1 + PY2 + PY3 | , kur |
SY1 + SY2 + SY3 |
RV – saimnieciskās darbības veicēja vispārējais riska skaitlis;
PY1 – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits kārtējā gadā;
PY2 – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits iepriekšējā gadā;
PY3 – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits gadā pirms iepriekšējā gada;
SY1 – pārbaužu skaits kārtējā gadā;
SY2 – pārbaužu skaits iepriekšējā gadā;
SY3 – pārbaužu skaits gadā pirms iepriekšējā gada.
Piezīme. Pārbaudot saimnieciskās darbības veicēju, pārbaužu skaitu iegūst, pārbaudīto dienu skaitu dalot ar 28, kas ir līdzvērtīgs uz ceļa pārbaudīto dienu skaitam vienas pārbaudes ietvaros.
3. Saimnieciskās darbības veicēja riska pakāpi nosaka pēc šādiem kritērijiem:
3.1. augsta riska pakāpe, ja RV ≥ 20;
3.2. vidēja riska pakāpe, ja 10 ≤ RV < 20;
3.3. zema riska pakāpe, ja 0,1 ≤ RV < 10;
3.4. riska pakāpe netiek piešķirta, ja RV < 0.
(Pielikums grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)