1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā:
1.1. valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" (turpmāk – sabiedrība) nodrošina izsaucēja atrašanās vietas datu saņemšanu no elektronisko sakaru komersantiem, kas sniedz publiski pieejamus balss telefonijas pakalpojumus (turpmāk - komersants), un šo datu apstrādi, uzturēšanu un nodošanu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, Valsts policijai, neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, gāzes avārijas dienestam, Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centram (turpmāk - Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs) un numura "112" dienestam (turpmāk - operatīvie dienesti), izveidojot un uzturot atrašanās vietas informācijas datubāzi (turpmāk - datubāze);
1.2. komersants elektronisko sakaru tīklu tehnisko iespēju robežās (tīkla tehniskās iespējas raksturo bāzes staciju skaits, no kurām iespējams veikt mērījumus, signālu pārraides apstākļi konkrētā reģionā un izsaucēja galiekārtas funkcionālās iespējas) nosaka izsaucēja atrašanās vietu un nodod šos datus sabiedrībai;
1.3. nosaka, apstrādā un nodod izsaucēja atrašanās vietas datus, ja no publiskā fiksētā vai publiskā mobilā telefonu tīkla ir izsaukts numurs (savienojums ir noticis) "01", "02", "03", "04", "110", "112", "113", "114" vai Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra numurs;
1.4. izsaucēja atrašanās vietas datus izmanto operatīvo dienestu pienākumu veikšanai.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
2. Atkarībā no elektronisko sakaru tīkla veida (publiskais fiksētais vai publiskais mobilais telefonu tīkls) un pārraidāmās informācijas veida datubāzē tiek uzturēti šādi dati:
2.1. tālruņa abonenta numurs;
2.2. pieslēguma punkta adrese vai ģeogrāfiskās koordinātas atbilstoši Valsts zemes dienesta adrešu reģistram;
2.3. taksofona numurs un atrašanās vietas adrese vai ģeogrāfiskās koordinātas atbilstoši Valsts zemes dienesta adrešu reģistram;
2.4. izsaucēja galiekārtas atrašanās vietas dati vai ģeogrāfiskās koordinātas atbilstoši Valsts zemes dienesta adrešu reģistram;
2.5. izsaucēja galiekārtas identifikācijas dati un, ja tiek izmantots abonenta identifikācijas modulis vai cits identifikācijas modulis, arī abonenta vai izsaucēja numurs.
4. Lai publiskajā fiksētajā un publiskajā mobilajā telefonu tīklā noteiktu izsaucēja atrašanās vietas datus, sabiedrība izveido un uztur datubāzi, kā arī nodrošina iespēju operatīvajiem dienestiem tai pieslēgties.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
5. Sabiedrība nodrošina komersantiem un operatīvajiem dienestiem pieejamību datubāzei nepieciešamās informācijas nodošanai un saņemšanai 24 stundas diennaktī ar gada pieejamības varbūtību 0,999 (datubāze drīkst būt nepieejama vienu stundu un 26 minūtes gada laikā).
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
6. Komersants nodod sabiedrībai izsaucēja atrašanās vietas datus elektroniskā veidā.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
7. Datu formātu, izmantojamo datu pārraides tīklu, datu drošības nosacījumus, atbildīgās personas un citus būtiskus nosacījumus nosaka līgumos, kurus sabiedrība slēdz ar komersantiem, operatīvajiem dienestiem un Valsts zemes dienestu.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
8. Valsts zemes dienests nodrošina sabiedrībai piekļuvi adrešu reģistram tiešsaistes režīmā.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
9. Ja ir veikts izsaukums un savienojums ir noticis, komersants, kas nodrošina publisko fiksēto telefonu tīklu, nodod sabiedrībai šo noteikumu 2.1., 2.2. un 2.3.apakšpunktā minēto informāciju ne vēlāk kā sekundes laikā pēc sabiedrības pieprasījuma par izsaucēja atrašanās vietas datiem vai arī šo noteikumu 2.1., 2.2. un 2.3.apakšpunktā minēto informāciju par visiem abonentu sarakstiem.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
10. Ja komersants nodevis sabiedrībai šo noteikumu 2.1., 2.2. un 2.3.apakšpunktā minēto informāciju par visiem abonentu sarakstiem un pēc minētās informācijas nodošanas radušās izmaiņas, komersants precizētās ziņas sabiedrībai nodod ne vēlāk kā 24 stundu laikā pēc izmaiņu veikšanas.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
11. Izsaucēja atrašanās vietas datu pieprasījuma apstrāde pēc izsaucēja numura datubāzē notiek automātiski bez savienojuma pārtraukuma (tiešsaistes režīmā).
12. Sabiedrība ne vēlāk kā sekundes laikā no brīža, kad komersants tai nodevis izsaucēja atrašanās vietas datus, nodrošina datu pieejamību attiecīgajam operatīvajam dienestam.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
13. Komersants, kas nodrošina publisko mobilo telefonu tīklu, pēc izsaucēja atrašanās vietas datu pieprasījuma saņemšanas no sabiedrības nekavējoties sava elektronisko sakaru tīkla tehnisko iespēju robežās nodod šo noteikumu 2.4. un 2.5.apakšpunktā minēto informāciju sabiedrībai. Ja šo noteikumu 2.4. un 2.5.apakšpunktā minētās informācijas nodošana nav iespējama, komersants nekavējoties sava elektronisko sakaru tīkla tehnisko iespēju robežās informē par to sabiedrību.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
14. Ja no publiskā mobilā telefonu tīkla ir izsaukts numurs (savienojums ir noticis) "01", "02", "03", "04", "110", "112", "113", "114" vai Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra numurs, komersants ar elektronisko sakaru tīkla tehniskajām iespējām atbilstošu precizitāti nosaka izsaucēja galiekārtas atrašanās vietu vai ģeogrāfiskās koordinātas (ja izsaucēja tālrunim ir identifikācijas karte, - arī abonenta vai izsaucēja numuru) un sniedz sabiedrībai datus par tām.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
15. Sabiedrība ne vēlāk kā sekundes laikā no brīža, kad komersants tai nodevis izsaucēja atrašanās vietas datus, nodrošina datu pieejamību attiecīgajam operatīvajam dienestam.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
16. Sabiedrība datubāzes izveidošanai, uzturēšanai un atrašanās vietas datu apstrādei var izmantot bāzes staciju antenu atrašanās vietas datus un attiecīgās šūnas identifikācijas parametrus, kas jau ir tās rīcībā.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
17. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2006.gada 19.decembra noteikumus Nr.1013 "Noteikumi par izsaucēja atrašanās vietas datu noteikšanu, apstrādi, uzturēšanu un nodošanu" (Latvijas Vēstnesis, 2006, 204.nr.).
19. Līdz izsaukumu apstrādes centra "112" vienotas tehnoloģiskās platformas izstrādei un ieviešanai datubāzes veidošanu un uzturēšanu nodrošina sabiedrība.
(Grozīts ar MK 13.03.2012. noteikumiem Nr.181)
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta Direktīvas 2002/22/EK par universālo pakalpojumu un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (universālā pakalpojuma direktīva) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2002, L 108/56).