Tiesību akts: spēkā esošs
Ministru kabineta noteikumi Nr.189

Rīgā 2008.gada 17.martā (prot. Nr.17 11.§)
Noteikumi par darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.2.1.2.2.apakšaktivitāti "Vērtspapīru birža mazām un vidējām komercsabiedrībām"
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.2.prioritātes "Finanšu pieejamība" 2.2.1.pasākuma "Finanšu resursu pieejamība" 2.2.1.2.aktivitātes "Stratēģisko investoru piesaiste" 2.2.1.2.2.apakšaktivitāti "Vērtspapīru birža mazām un vidējām komerc­sabiedrībām" (turpmāk - aktivitāte);

1.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu (turpmāk - projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības projektu iesniedzējam;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Finansējums šo noteikumu ietvaros tiek piemērots, pamatojoties uz Eiropas Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulu (EK) Nr. 1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī 2006.gada 28.decembrī, Nr. L 379, 5.-10.lpp.) (turpmāk - Komisijas regula Nr. 1998/2006).

3. Aktivitātes mērķis ir sekmēt sīkās, mazās vai vidējās komerc­sabiedrības statusam atbilstošo akciju sabiedrību pieeju finansējumam, lai modernizētu un attīstītu komercdarbību, uzsāktu akciju kotāciju un tās kotētu vismaz divus gadus vienā no Rīgas Fondu biržas (turpmāk - birža) sarakstiem, tajā skaitā alternatīvajā vērtspapīru tirgū. Aktivitātes ietvaros sasniedzamais uzraudzības rādītājs - 50 sīkās, mazās vai vidējās komercsabiedrības statusam atbilstošās akciju sabiedrības ir uzsākušas akciju kotāciju biržā.

4. Aktivitātes mērķa grupa ir akciju sabiedrības, kas atbilst sīkās, mazās vai vidējās komercsabiedrības statusam, kā arī investori.

5. Aktivitātes īstenošanas veids ir atklāta projektu iesniegumu atlase.

6. Aktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgās iestādes funkcijas veic Ekonomikas ministrija (turpmāk - atbildīgā iestāde). Sadarbības iestādes funkcijas veic valsts aģentūra "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" (turpmāk - sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

7. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes kompetence:

7.1. atbildīgās iestādes kompetence:

7.1.1. nodrošināt aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tajā skaitā īstenot n+3 un n+2 principu aktivitātes līmenī, saskaņā ar Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006 (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī 2007.gada 31.jūlijā, Nr. L 210, 25.-78.lpp.), ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999 (turpmāk - Padomes regula Nr. 1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktu;

7.1.2. sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes īstenošanu;

7.2. sadarbības iestādes kompetence:

7.2.1. izveidot projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk - komisija) un izstrādāt komisijas darbības kārtību;

7.2.2. pirms projektu iesniegumu pieņemšanas izstrādāt, apstiprināt un publicēt sadarbības iestādes mājaslapā internetā (www.liaa.gov.lv) projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu, projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku, līguma paraugu par projekta īstenošanu, starpposma un noslēguma pārskata formu, kā arī izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu;

7.2.3. veikt projektu iesniegumu atlasi un nodrošināt vērtēšanu pēc vērtē­šanas metodikas saskaņošanas ar atbildīgo iestādi;

7.2.4. pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu un informēt par to projekta iesniedzēju;

7.2.5. slēgt ar finansējuma saņēmēju līgumu par projekta īstenošanu (turpmāk - līgums), izvērtēt un pieņemt lēmumu par projekta grozījumiem;

7.2.6. nodrošināt aktivitātes ietvaros apstiprināto projektu uzraudzību un kontroli;

7.2.7. analizēt problēmas aktivitātes un projektu īstenošanā, kā arī sniegt atbildīgajai iestādei priekšlikumus par aktivitātes un projektu īstenošanas uzlabošanu;

7.2.8. pārbaudīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja maksājuma piepra­sījumu un sagatavot izdevumu deklarāciju;

7.2.9. sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes ietvaros iesniegtiem projektu iesniegumiem;

7.2.10. nodrošināt datu uzkrāšanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā par projektu iesniegumiem un projektiem;

7.2.11. sniegt informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu, projekta īstenošanu un līguma nosacījumu izpildi.

8. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēja (turpmāk - finansējuma saņēmējs) līdzekļiem. Aktivitātes ietvaros pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 1 012 037,76 lati.

9. Maksimāli pieļaujamā finansējuma intensitāte ir 75 % no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.

II. Projekta iesniedzējam noteiktās prasības

10. Aktivitātes ietvaros finansējumu var saņemt komercreģistrā reģistrētas akciju sabiedrības, kuru pamatkapitālā ir vairāk nekā 75 % privātā kapitāla daļu.

11. Finansējuma piešķiršanas vispārīgie nosacījumi:

11.1. finansējumu var saņemt, ja projekta iesniedzējs projekta iesniegšanas brīdī atbilst sīkās, mazās vai vidējās komercsabiedrības statusam saskaņā ar Eiropas Komisijas 2004.gada 25.februāra Regulas (EK) Nr. 364/2004 (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī 2004.gada 28.februārī, Nr. L 063, 22.-29.lpp.), ar ko groza Regulu (EK) Nr. 70/2001, iekļaujot tās darbības jomā atbalstu pētniecībai un attīstībai, I pielikumu;

11.2. uz finansējumu nevar pretendēt projekta iesniedzējs, ja:

11.2.1. tas divu gadu laikā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas ir kotējies biržas sarakstos;

11.2.2. tas ar tiesas nolēmumu atzīts par maksātnespējīgu (tai skaitā atrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā), tā saimnieciskā darbība ir izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas atrodas likvidā­cijas procesā;

11.2.3. tas nav samaksājis nodokļus un citus valsts vai pašvaldību noteiktos obligātos maksājumus pilnā apmērā un normatīvajos aktos noteiktajos termiņos;

11.2.4. tas pēdējo divu gadu laikā pirms projekta iesniegšanas dienas sadarbības iestādē apzināti sniedzis nepatiesu informāciju saistībā ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;

11.2.5. tā interesēs fiziska persona ir izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un saskaņā ar Krimināllikumu tam ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;

11.2.6. tas saņēmis vai paredz saņemt finansējumu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem;

11.2.7. tas nav ievērojis vai ir pārkāpis finansējuma saņemšanas nosacī­jumus;

11.2.8. tas projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā centies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt sadarbības iestādes darbiniekus.

12. Aktivitātes ietvaros projektus finansē, ievērojot Komisijas regulas Nr. 1998/2006 1.panta 1.punktā un 2.panta 2.punktā noteiktos ierobežojumus.

13. Aktivitātes ietvaros nevar pretendēt uz finansējumu, ja projekta iesniedzējs projektu īsteno kādā no neatbalstāmajām nozarēm (1.pielikums):

13.1. tērauda rūpniecība;

13.2. sintētisko šķiedru ražošana;

13.3. lauksaimniecības produktu ražošana;

13.4. zivsaimniecība un akvakultūra;

13.5. ogļu rūpniecība;

13.6. alkoholisko dzērienu ražošana;

13.7. tabakas izstrādājumu ražošana;

13.8. kuģu būve;

13.9. tirdzniecība;

13.10. finanšu starpniecība;

13.11. komercpakalpojumi;

13.12. azartspēles.

14. Ja projekta iesniedzējs darbojas kādā no šo noteikumu 13.punktā minētajām nozarēm vai kādā no Komisijas regulas Nr. 1998/2006 1.panta 1.punktā minētajām nozarēm, kurām regulu nepiemēro, projekta iesniedzējs nodrošina atbalstāmās nozares projekta īstenošanas finanšu plūsmas skaidru nodalīšanu no citu darbības nozaru finanšu plūsmām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 50.panta izpratnē.

15. Iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai (izņemot iepirkumu par šo noteikumu 20.1. un 20.2.apakšpunktā minētajām izmaksām), finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas regulē iepirkuma procedūras veikšanu.

16. Finansējuma saņēmējam pirms līguma slēgšanas ar iepirkuma procedūrā noteikto uzvarētāju ir tiesības saskaņot ar sadarbības iestādi iepirkuma procedūras atbilstību normatīvo aktu prasībām. Projekta iesniedzēja veikto iepirkuma procedūru sadarbības iestāde pārbauda pēc līguma noslēgšanas.

17. Finansējuma saņēmējs nodrošina aktuālas informācijas par projekta īstenošanas procesu ievietošanu (ne retāk kā reizi trijos mēnešos) finansējuma saņēmēja mājaslapā internetā (ja tāda ir).

III. Atbalstāmās un neatbalstāmās darbības

18. Finansējumu piešķir vienas kategorijas akciju kotācijas uzsākšanai un kotēšanai līdz trijiem gadiem biržas sarakstos.

19. Aktivitātes ietvaros projekta iesniedzējs var saņemt finansējumu tikai par kotāciju vienā sarakstā šo noteikumu 18.punktā minētajā termiņā. Projekta iesniedzējs nevar saņemt finansējumu, pārejot no viena biržas saraksta uz citu.

IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

20. Aktivitātes ietvaros attiecināmās izmaksas ir šādas:

20.1. iekļaušanās maksa (biržas regulētajā tirgū) vai tirdzniecības uzsākšanas maksa (biržas alternatīvajā tirgū) - vienreizējs maksājums par finan­sējuma saņēmēja emitēto vērtspapīru iekļaušanu vai tirdzniecības uzsākšanu biržas sarakstā;

20.2. gada maksa - ikgadējs maksājums par finansējuma saņēmēja emitēto vērtspapīru kotēšanu biržas sarakstā;

20.3. konsultāciju izmaksas alternatīvajā vērtspapīru tirgū - maksājumi biržas sertificētajiem konsultantiem, kas sadarbojas ar finansējuma saņēmēju, palīdzot tam izpildīt kotēšanas prasības, kā arī veicina kapitāla tirgus uzticību finansējuma saņēmēja emitētajiem vērtspapīriem.

21. Aktivitātes ietvaros neattiecināmās izmaksas ir šādas:

21.1. pievienotās vērtības nodoklis, nodevas un soda maksājumi;

21.2. izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma sagatavošanu;

21.3. izmaksas, kas saistītas ar pāreju no viena biržas saraksta uz citu;

21.4. konsultāciju izmaksas, kas ir saistītas ar akciju kotēšanu biržas sarakstos, izņemot alternatīvo vērtspapīru tirgu;

21.5. izmaksas, kas radušās, pirms noslēgts līgums ar sadarbības iestādi;

21.6. izmaksas, kas ir saistītas ar projekta īstenošanai nepieciešamā konta atvēršanu un uzturēšanu;

21.7. citas izmaksas, kuras šo noteikumu 20.punktā nav noteiktas kā attiecināmas.

22. Aktivitātes ietvaros atbalsta tikai tādas attiecināmās izmaksas, kuras ir tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, ir samērīgas un pamatotas.

23. Projekta iesniedzējs aktivitātes ietvaros var saņemt finansējumu vienam projektam.

24. Viena projekta ietvaros maksimāli pieļaujamais finansējuma apmērs trijos gados ir 20 000 latu, nepārsniedzot:

24.1. 10 000 latu pirmajā projekta īstenošanas gadā;

24.2. 5 000 latu otrajā projekta īstenošanas gadā;

24.3. 5 000 latu trešajā projekta īstenošanas gadā.

25. Finansējumu aktivitātes ietvaros nevar apvienot ar finansējumu citu finansējuma programmu vai individuālo finansējumu projektu ietvaros attiecībā uz tām pašām attiecināmajām izmaksām.

26. Kotāciju biržā uzsāk gada laikā no līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi. Finansējuma saņēmējs noslēguma pārskatu iesniedz četru gadu laikā no līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi, bet ne vēlāk kā 2015.gada 1.jūlijā.

27. Finansējuma saņēmējs uzsāk projekta īstenošanu pēc līguma noslēg­šanas ar sadarbības iestādi.

V. Projektu iesniegumu atlases izsludināšana un projektu iesniegumu iesniegšana

28. Projektu iesniegumu iesniegšanu izsludina par visu aktivitātei pieejamo finansējumu vienu reizi. Projektu iesniegumu savstarpējā salīdzināšana notiek kalendāra mēneša ietvaros.

29. Paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu, pārtraukšanu vai izbeigšanu sadarbības iestāde, saskaņojot ar atbildīgo iestādi, izsludina:

29.1. laikrakstā "Latvijas Vēstnesis";

29.2. sadarbības iestādes mājaslapā internetā (www.liaa.gov.lv).

30. Paziņojumā par projektu iesniegumu pieņemšanu norāda aktivitātei pieejamā finansējuma apmēru, projektu iesniegumu iesniegšanas sākuma un beigu termiņu, projektu iesniegumu iesniegšanas vietas adresi un projektu iesniegšanas elektroniskā pasta adresi. Paziņojumā minētā informācija ir saistoša projekta iesniedzējam, sadarbības iestādei, atbildīgajai iestādei un vadošajai iestādei.

31. Lai pieteiktos finansējuma saņemšanai, projekta iesniedzējs sadarbības iestādē iesniedz projekta iesniegumu. Projekta iesniegums sastāv no:

31.1. projekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums);

31.2. papildus iesniedzamajiem dokumentiem:

31.2.1. deklarācija par komercsabiedrības atbilstību sīkās, mazās vai vidējās komercsabiedrības kategorijai, kas sagatavota saskaņā ar normatīvajiem aktiem par saimnieciskās darbības veicēju deklarēšanos atbilstoši sīkās, mazās vai vidējās komercsabiedrības definīcijai;

31.2.2. ne agrāk kā 30 kalendāra dienas pirms projekta iesniegšanas izdota Valsts ieņēmumu dienesta izziņa par nodokļu samaksu un vidējo komercsa­biedrībā strādājošo darbinieku skaitu pēdējos divos gados (atsevišķi pa gadiem) vai piekrišanas vēstule (3.pielikums), kurā projekta iesniedzējs pilnvaro sadarbības iestādi pieprasīt šo informāciju no Valsts ieņēmumu dienesta;

31.2.3. gada pārskats par pēdējiem diviem noslēgtajiem pārskata gadiem ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi par saņemšanu vai gada ienākumu deklarācija (ar pielikumiem) par pēdējiem diviem pārskata gadiem ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi par saņemšanu (jaundibinātai komercsabiedrībai jāiesniedz operatīvais finanšu pārskats, uz kura pamata, iesniedzot projekta iesniegumu, tika noteikta atbilstība sīkās, mazās vai vidējās komercsabiedrības kategorijai);

31.2.4. uzskaites veidlapa par saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka minimālā atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un minimālā atbalsta uzskaites veidlapas formu;

31.2.5. biržas izziņa, kas ietver vēsturisku un aktuālu informāciju par projekta iesniedzēja kotāciju biržā, vai piekrišanas vēstule (4.pielikums), kurā projekta iesniedzējs pilnvaro sadarbības iestādi pieprasīt šo informāciju no biržas;

31.2.6. akcionāru pilnsapulces protokola izraksts, kurā ir lēmums par akciju kotācijas uzsākšanu biržā.

32. Projekta iesniegumu var iesniegt papīra formā vai elektroniska dokumenta veidā. Projekta iesniegumu papīra formā iesniedz sadarbības iestādē vai nosūta pa pastu ierakstītā vēstulē. Projekta iesniegumu, kas noformēts elektroniska dokumenta veidā, iesniedz sadarbības iestādē, nosūta pa pastu ierakstītā vēstulē vai nosūta uz sadarbības iestādes elektroniskā pasta adresi, kas norādīta paziņojumā par projektu iesniegumu iesniegšanu.

33. Iesniedzamie dokumenti atbilst šādām prasībām:

33.1. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts, sagatavots datorrakstā latviešu valodā, tajā lietotā naudas vienība ir lats;

33.2. ja papildus iesniedzamie dokumenti nav latviešu valodā, dokumen­tiem pievieno apliecinātu dokumentu tulkojumu latviešu valodā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā;

33.3. projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu minētajām prasībām.

34. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, ievēro šādas prasības (šo noteikumu 31.2.2. un 31.2.5.apakšpunktā minēto vēstuli iesniedz atsevišķi):

34.1. projekta iesniegumu iesniedz divos eksemplāros, no kuriem viens ir oriģināleksemplārs un viens - kopija (uz oriģināleksemplāra pirmās lapas ir norāde "oriģināls", uz kopijas pirmās lapas ir norāde "kopija");

34.2. visi projekta iesnieguma eksemplāri ir cietos vākos, cauraukloti, lapas ir sanumurētas, pēdējās lapas otrā pusē diegu gali ir pielīmēti, uzlīme ir apzīmogota un uz tās ir informācija par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, apliecinājums par dokumentu kopiju pareizību, projekta iesniedzēja nosaukums, projekta iesnieguma sagatavošanas datums, dokumenta izstrādāša­nas vieta un projekta iesniedzēja amatpersonas paraksts.

35. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, ievēro šādas prasības:

35.1. projekta iesniegumu izstrādā un noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē elektronisko dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu;

35.2. projekta iesniegumu izstrādā DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;

35.3. projekta iesniegums ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu pirms projekta iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.

36. Ja projekta iesniegumu sūta pa pastu, par projekta iesnieguma iesniegšanas dienu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas dienu. Ja rodas šaubas, projekta iesniedzējam jāpierāda, kad sūtījums nodots pastā.

37. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, nosūtot uz sadarbības iestādes elektroniskā pasta adresi, par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku ir uzskatāms brīdis, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, bet sadarbības iestādei pēc projekta iesniedzēja lūguma jāizskata minētais gadījums, informējot par rezultātiem.

38. Ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par projekta iesnieguma iesniegšanas datumu uzskata sadarbības iestādes norādīto saņemšanas reģistrā­cijas datumu.

39. Projekta iesniedzēja pienākums ir sagatavot un uzglabāt savu projekta iesnieguma oriģinālu vai tā atvasinājumu ar juridisku spēku līdz projektu iesniegumu vērtēšanas beigām, bet, ja projekts tiek apstiprināts, - līdz 2021.gada 31.decembrim.

40. Sadarbības iestāde 15 darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma iesnieg­šanas rakstiski paziņo projekta iesniedzējam projekta iesnieguma reģistrācijas numuru.

VI. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmumu pieņemšana

41. Aktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina sadarbības iestādes izveidota projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk - komisija). Komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji. Komisiju izveido šādā kārtībā:

41.1. komisijas vadītāju un balsstiesīgos komisijas locekļus apstiprina sadarbības iestādes vadītājs;

41.2. komisijas sastāvu saskaņo atbildīgā iestāde;

41.3. komisijas sēdēs novērotāja statusā drīkst piedalīties vadošās iestādes un atbildīgās iestādes pārstāvji.

42. Komisijas darbību nosaka sadarbības iestādes izstrādāta un apstipri­nāta kārtība.

43. Ja projekta iesniegumā nav informācijas, lai varētu izvērtēt projekta iesnieguma atbilstību vienam vai vairākiem vērtēšanas kritērijiem, vai ja minētā informācija nav salasāma vai nav sniegta latviešu valodā, projekta iesniegums neatbilst attiecīgajam kritērijam vai attiecīgajā kritērijā piešķir zemāko novērtējumu.

44. Projekta iesniegumus vērtē pēc šādiem vērtēšanas kritērijiem (5.pieli­kums):

44.1. kvalitātes kritēriji:

44.1.1. projekta iesniedzēja darbības ilgums;

44.1.2. projekta iesnieguma atbilstība horizontālajai prioritātei "makro­ekonomiskā stabilitāte" - projekta iesniedzējs plāno saņemt mazāku atbalsta intensitāti nekā maksimāli pieļaujamā;

44.2. atbilstības kritēriji:

44.2.1. projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji:

44.2.1.1. projekta iesniedzējs atbilst šo noteikumu 10.punktā un 11.2.1. un 11.2.2.apakš­punktā noteiktajām prasībām;

44.2.1.2. projekta iesniedzējs atbilst šo noteikumu 11.1. un 11.2.3.apakš­punktā noteiktajām prasībām;

44.2.2. projekta atbilstības kritēriji:

44.2.2.1. projektu plānots pabeigt noteiktajā termiņā;

44.2.2.2. vērtējot projektus rindas kārtībā, aktivitātē paliek finansējums;

44.2.3. projekta izmaksu atbilstības kritēriji:

44.2.3.1. izmaksas atbilst šo noteikumu 20., 21. un 22.punktā noteiktajām prasībām;

44.2.3.2. projekta izmaksas ir aprēķinātas aritmētiski pareizi, ievērojot šo noteikumu 23. un 25.punktā minētās prasības;

44.2.3.3. pieprasītais atbalsta apmērs ir aprēķināts aritmētiski pareizi, ievērojot šo noteikumu 9. un 24.punkta nosacījumus;

44.2.3.4. plānotie izdevumi ir ekonomiski pamatoti, nepieciešami projekta īstenošanai un nodrošina fiziski izmērāmus rezultātus;

44.2.4. projekta nozares atbilstības kritēriji:

44.2.4.1. nozare, kurā tiks īstenots projekts, ir noteikta saskaņā ar Saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju NACE 2.red.;

44.2.4.2. saskaņā ar šo noteikumu 12. un 13.punktu projekta īstenošanas nozare ir atbalstāma;

44.3. administratīvie kritēriji:

44.3.1. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi šo noteikumu 31.punktā minētie papildus iesnie­dzamie dokumenti, un tie ir noformēti atbilstoši Latvijas Republikas normatī­vajiem aktiem;

44.3.2. projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta;

44.3.3. projekta iesnieguma oriģināls ir ar sanumurētām lapām;

44.3.4. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu - dzēsumu, aizkrā­sojumu, svītrojumu un papildinājumu;

44.3.5. projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks;

44.3.6. projekta iesniegumā finanšu aprēķins ir veikts latos;

44.3.7. projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu pieņemšanas termiņā;

44.3.8. projekta iesnieguma veidlapa ir aizpildīta datorrakstā latviešu valodā;

44.3.9. projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros.

45. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem kritērijiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar "Jā" vai "Nē" ("Jā" - atbilst, "Nē" - neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. Projekta iesnieguma atbilstību vērtē, pamatojoties uz šo noteikumu 44.punktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem un izmantojot projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās insti­tūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu un nosaka Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības.

46. Kritēriju vērtēšanas secība:

46.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 44.3.7.apakš­punktā minētajam kritērijam. Ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 44.3.7.apakšpunktā minētajam kritērijam, projekta iesnieguma vērtēšanu par atbilstību pārējiem kritērijiem neturpina;

46.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 44.3.7.apakšpunktā minētajam kritērijam, vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 44.2.1.1., 44.2.2.2., 44.2.4.2. un 44.3.5.apakšpunktā minētajiem kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kaut vienam no 44.2.1.1., 44.2.2.2., 44.2.4.2. vai 44.3.5.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu par atbilstību pārējiem kritērijiem neturpina;

46.3. ja projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 44.2.1.1., 44.2.2.2., 44.2.4.2., 44.3.5. un 44.3.7.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 44.1.apakš­punktā minētajiem kritērijiem;

46.4. visus kalendāra mēneša ietvaros iesniegtos projektu iesniegumus, kuros vērtēta atbilstība šo noteikumu 44.1.apakš­punktā minētajiem kritērijiem, sarindo dilstošā secībā pēc iegūtā punktu skaita. Pēc pārējiem kritērijiem turpina vērtēt tikai tos projektu iesniegumus, kuros pēc projektu iesniegumu savstarpējās salīdzināšanas izpildītas 47.2. un 47.3.apakšpunktā minētās prasības.

47. Sadarbības iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas lēmumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja izpildīti šādi nosacījumi:

47.1. projekta iesniegums atbilst visiem atbilstības kritērijiem un visiem administratīvajiem kritērijiem (izņemot šo noteikumu 49.punktā minētos gadījumus);

47.2. projekta iesniegums ir saņēmis vismaz 55 punktus projektu iesnie­gumu kvalitātes kritērijos;

47.3. projekta iesniegums, savstarpēji salīdzinot projektu iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam saskaņā ar projektu iesniegumu kvalitātes kritērijiem un šo noteikumu 28.punktā minētajiem nosacījumiem, ir saņēmis augstāku vērtējumu. Ja vairāki projektu iesniegumi saņem vienādu punktu skaitu, pieņemot lēmumu par projektu iesniegumu apstiprināšanu, priekšroku dod projekta iesniegumam ar mazāku finansējuma intensitāti. Ja arī finansējuma intensitāte ir vienāda, priekšroku dod projekta iesniegumam ar augstāku novērtējumu šo noteikumu 44.1.1.apakš­punktā minētajā kritērijā.

48. Sadarbības iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas lēmumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja tiek izpildīts vismaz viens no šādiem nosacījumiem:

48.1. projekta iesniedzējs neatbilst projekta iesniedzēja atbilstības kritērijiem, kuri minēti šo noteikumu 44.2.1.1. un 44.2.4.2.apakšpunktā;

48.2. projekta iesniegums neatbilst atbilstības kritērijam, kurš minēts šo noteikumu 44.2.2.2.apakšpunktā;

48.3. projekta iesniegums neatbilst administratīvajam kritērijam, kurš minēts šo noteikumu 44.3.5. vai 44.3.7.apakšpunktā;

48.4. sarindojot projektu iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam saskaņā ar kvalitātes kritērijiem, projekta iesniegums izsludinātās projektu iesniegumu atlases finansējuma ietvaros nav saņēmis pietiekamu punktu skaitu un tam nepietiek finansējuma;

48.5. projekta iesniegums nav saņēmis vismaz 55 punktus par atbilstību kvalitātes kritērijiem.

49. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt līgumu par projekta īstenošanu:

49.1. precizēt projekta iesniegumu atbilstoši atbilstības kritērijiem un administratīvajiem kritērijiem (izņemot atbilstības kritērijus, kas minēti šo noteikumu 44.2.1.1., 44.2.2.2. un 44.2.4.2.apakšpunktā, un administratīvos kritērijus, kas minēti šo noteikumu 44.3.5. un 44.3.7.apakšpunktā);

49.2. precizēt projekta iesnieguma izmaksu tāmi, ja ir pieļautas aritmētis­kas aprēķinu kļūdas. Veicot precizējumus, attiecināmo izmaksu kopsumma, atbalsta apjoms un intensitāte nevar tikt palielināta;

49.3. iesniegt papildu informāciju, ja projekta iesniegumā nav ietverta pilnīga informācija vai tā nav skaidri saprotama;

49.4. no projekta attiecināmajām izmaksām izslēgt izmaksas, kas minētas šo noteikumu 21.punktā;

49.5. precizēt finansējuma apmēru atbilstoši šo noteikumu 9. un 24.pun­kta prasībām;

49.6. precizēt projekta īstenošanas laiku;

49.7. apliecināt, ka nodokļu maksājumi un citi valsts vai pašvaldību noteiktie obligātie maksājumi veikti pilnā apmērā un normatīvajos aktos noteiktajos termiņos;

49.8. noformēt projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 33. un 34.punktā noteiktajām prasībām;

49.9. iesniegt papildu informāciju, lai noteiktu projekta iesniedzēja atbilstību šo noteikumu 11.1.apakšpunktā noteiktajām prasībām.

50. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu sadarbības iestāde norāda projekta iesniedzējam pieprasīto papildu vai precizējošo informāciju, kas minēta šo noteikumu 49.punktā, un termiņu, kurā informācija ir iesniedzama. Pēc informācijas iesniegšanas kvalitātes kritēriju vērtējums netiek mainīts.

51. Sadarbības iestādes lēmumā ietverto nosacījumu izpildes termiņš nevar būt ilgāks par trijiem kalendāra mēnešiem no lēmuma nosūtīšanas dienas. Informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs iesniedz sadarbības iestādei izvērtēšanai. Sadarbības iestāde izvērtē projekta iesniedzēja iesniegto informāciju un sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā ietvertajam nosacījumam. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai arī nosacījumi netiek izpildīti lēmumā ar nosacījumu noteiktajā termiņā, projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. Atzinumu par to, ka lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti, sadarbības iestāde divu darbdienu laikā no atzinuma parakstīšanas dienas nosūta projekta iesniedzējam.

52. Šo noteikumu 51.punktā minēto nosacījumu izpildei noteiktais termiņš nevar tikt pagarināts.

53. Laužot līgumu par projekta īstenošanu, ja nav sasniegts projekta mērķis, sadarbības iestāde pieprasa no finansējuma saņēmēja pilnā apmērā atmaksāt izmaksāto finansējumu.

54. Kārtību, kādā projekta iesniedzējs ir tiesīgs apstrīdēt vai pārsūdzēt pieņemtos lēmumus, nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likums. Šo noteikumu 51.punktā minētā atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmuma ar nosacījumu tiesiskuma kontroli.

VII. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi

55. Sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam izmaksājamo finansējuma apmēru nosaka, pamatojoties uz projekta attiecināmo izmaksu tāmi un iesniegtajiem izdevumus apliecinošiem dokumentiem.

56. Finansējuma saņēmējs saņem finansējumu, ja ir izpildīti šādi nosacī­jumi:

56.1. pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu un finansējuma saņēmējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu;

56.2. projekta īstenošanai ir atvērts atsevišķs norēķinu konts bankā, kurā tiek veikti un saņemti visi ar projekta īstenošanu saistītie maksājumi;

56.3. līgums par projekta īstenošanu noslēgts, pirms finansējuma saņēmējs ir uzsācis projekta atbalstāmās darbības;

56.4. finansējuma saņēmēja emitētās akcijas ir iekļautas biržas sarakstā;

56.5. īstenojot projektu, ir nodrošināta atsevišķa ar projekta īstenošanu saistīto saimniecisko darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaite atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Kopienas, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā;

56.6. ir sagatavots un līgumā par projekta īstenošanu paredzētajā laikā sadarbības iestādē iesniegts starpposmu vai noslēguma maksājuma pārskats un ir pievienotas dokumentu kopijas saskaņā ar noslēgto līgumu par projekta īstenošanu;

56.7. pēc sadarbības iestādes veiktās projekta īstenošanas uzraudzības pārbaudes un iesniegto starpposmu vai noslēguma pārskatu pārbaudes projekta īstenošanas izmaksas tiek atzītas par attiecināmām un pamatotām un starpposmu vai noslēguma pārskats ir apstiprināts.

57. Sadarbības iestādei ir tiesības samazināt starpposma vai noslēguma maksājuma summu šādos gadījumos:

57.1. ja faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredzēts projekta iesniegumā;

57.2. ja nav īstenota kāda no līgumā par projekta īstenošanu paredzētajām aktivitātēm, bet tiek sasniegts projekta mērķis;

57.3. ja nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti;

57.4. ja projekta izmaksu tāmē norādītajām attiecināmajām izmaksām nav sniegts atbilstošs izmaksu veidošanās mehānisma un izmaksu apjoma pamatojums;

57.5. ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā ir maldinājis sadarbības iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju;

57.6. ja iepirkumu procedūra nav veikta atbilstoši normatīvo aktu prasībām.

58. Sadarbības iestādei ir tiesības starpposmu maksājumu pieprasījumu vai noslēguma maksājuma pieprasījuma izvērtēšanas laikā, kā arī pēc maksā­juma veikšanas pieprasīt no finansējuma saņēmēja papildu informāciju, kas saistīta ar starpposmu vai noslēguma pārskatu.

59. Sadarbības iestādei ir tiesības starp­posmu maksājumu pieprasījumu vai noslēguma maksājuma pieprasījuma izvērtēšanas laikā pieaicināt ekspertu, lai pārbaudītu, vai projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas nav nepamatoti augstas.

60. Maksājumus veic ar bezskaidras naudas norēķinu atsevišķā projekta īstenošanai atvērtā finansējuma saņēmēja kontā, kuru finansējuma saņēmējs norāda starp­posmu vai noslēguma ziņojumā.

61. Maksājumu par šo noteikumu 20.1. un 20.2.apakšpunktā minētajām izmaksām var pieprasīt pēc tam, kad veikta biržas noteiktā iekļaušanās maksa, tirdzniecības uzsākšanas maksa un gada maksa. Ja kotēšanās gada maksa vai tirdzniecības uzsākšanas maksa ir pieprasīta pirms perioda beigām, par kuru samaksāta gada maksa vai tirdzniecības uzsākšanas maksa, tad atbilstošā perioda beigās nepieciešams iesniegt apliecinājumu par to, ka finansējuma saņēmējs ir kotējies biržas sarakstā pilnu periodu.

62. Ja finansējuma saņēmējs pārtrauc akciju kotēšanu un akciju kotēšana biržas sarakstos nav veikta divus gadus, saņemtais finansējums ir jāatmaksā pilnā apmērā.

63. Maksājumu par šo noteikumu 20.punktā minētajām izmaksām var pieprasīt ne biežāk kā reizi gadā.

Ministru prezidents I.Godmanis

Ekonomikas ministrs K.Gerhards
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.189
Nozaru saraksts, kurām nav paredzēts atbalsts

Neatbalstāmo nozaru ierobežojumi ir attiecināmi uz komercsabiedrību ražotajiem produktiem vai pakalpojumiem, kurus komercsabiedrības piedāvā tirgū, izņemot gadījumus, ja specifiski norādīts citādi.

I. Tērauda rūpniecība

1. Atbilstoši Valsts reģionālā atbalsta pamatnostādņu 2007.-2013.gadam 1.pielikumam1 tērauda rūpniecības nozares ierobežojums ir attiecināms uz komercsabiedrībām, kas ražo šādus produktus:

Nr.
p.k.

Izstrādājums

Kombinētās nomenklatūras kods (KN 20072)

1.

Čuguns

7201

2.

Ferosakausējumi

7202 11 20, 7202 11 80, 7202 99 10

3.

Dzelzsrūdas tiešā reducēšanā iegūtie produkti un citi porainās dzelzs produkti

7203

4.

Dzelzs un neleģētais tērauds

7206

5.

Dzelzs vai neleģētā tērauda pusfabrikāti

7207 11 11, 7207 11 14, 7207 11 16, 7207 12 10, 7207 19 12, 7207 19 80, 7207 20 11, 7207 20 15, 7207 20 17, 7207 20 32, 7207 20 52, 7207 20 80

6.

Dzelzs vai neleģētā tērauda plakani velmējumi

7208 10 00, 7208 25 00, 7208 26 00, 7208 27 00, 7208 36 00, 7208 37 00, 7208 38 00, 7208 39 00, 7208 40 00, 7208 51, 7208 52, 7208 53, 7208 54 00, 7208 90, 7209 15 00, 7209 16, 7209 17, 7209 18, 7209 25 00, 7209 26, 7209 27, 7209 28, 7209 90, 7210 11 00, 7210 12, 7210 20 00, 7210 30 00, 7210 41 00, 7210 49 00, 7210 50 00, 7210 61 00, 7210 69 00, 7210 70, 7210 90, 7211 13 00, 7211 14 00, 7211 19 00, 7211 23, 7211 29 00, 7211 90, 7212 10, 7212 20 00, 7212 30 00, 7212 40, 7212 50, 7212 60 00

7.

Dzelzs vai neleģētā tērauda karsti velmēti stieņi brīvi tītos saišķos

7213 10 00, 7213 20 00, 7213 91, 7213 99

8.

Pārējie dzelzs vai neleģētā tērauda stieņi

7214 20 00, 7214 30 00, 7214 91, 7214 99, 7215 90 00

9.

Dzelzs un neleģētā tērauda leņķi, fasonprofili un speciālie profili

7216 10 00, 7216 21 00, 7216 22 00, 7216 31, 7216 32, 7216 33, 7216 40, 7216 50, 7216 99 00

10.

Nerūsējošs tērauds

7218 10 00, 7218 91 10, 7218 91 80, 7218 99 11, 7218 99 20

11.

Nerūsējošā tērauda plakani velmējumi

7219 11 00, 7219 12, 7219 13, 7219 14, 7219 21, 7219 22, 7219 23 00, 7219 24 00, 7219 31 00, 7219 32, 7219 33, 7219 34, 7219 35, 7219 90, 7220 11 00, 7220 12 00, 7220 20, 7220 90

12.

Nerūsējošā tērauda stieņi

7221 00, 7222 11, 7222 19, 7222 30 97, 7222 40 10, 7222 40 90

13.

Citāda leģētā tērauda plakani velmējumi

7225 11 00, 7225 19, 7225 30, 7225 40, 7225 50, 7225 91 00, 7225 92 00, 7225 99 00, 7226 11 00, 7226 19, 7226 20 00, 7226 91, 7226 92 00, 7226 99

14.

Citāda leģētā tērauda stieņi

7224 10, 7224 90 02, 7224 90 03, 7224 90 05, 7224 90 07, 7224 90 14, 7224 90 31, 7224 90 38, 7227 10 00, 7227 20 00, 7227 90, 7228 10 20, 7228 20 10, 7228 20 91, 7228 30 20, 7228 30 41, 7228 30 49, 7228 30 61, 7228 30 69, 7228 30 70, 7228 30 89, 7228 60, 7228 70, 7228 80 00

15.

Rievkonstrukcijas

7301 10 00

16.

Sliedes un gulšņi

7302 10 21, 7302 10 23, 7302 10 29, 7302 10 40, 7302 10 50, 7302 10 90, 7302 40 00, 7302 90 00

17.

Bezšuvju caurules, cauruļvadi un dobie profili

7303 00, 7304

18.

Metināta dzelzs vai tērauda caurules un cauruļvadi, kuru ārējais diametrs pārsniedz 406,4 mm

7305

Piezīmes.

1. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, C 54, 04.03.2006., 33.-34.lpp.

2. 2 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, L 301, 31.10.2006., 448.-472.lpp. (Komisijas 2006.gada 17.oktobra Regula (EK) Nr. 1549/2006, ar ko groza I pielikumu Padomes Regulā (EEK) Nr. 2658/87 par tarifu un statistikas nomenklatūru un kopējo muitas tarifu).

II. Sintētisko šķiedru ražošana

2. Atbilstoši Valsts reģionālā atbalsta pamatnostādņu 2007.-2013.gadam 2.pielikumam1 ierobežojums attiecas uz komersantiem, kuri iesaistīti šādos mākslīgo šķiedru ražošanas palīgprocesos:

2.1. visu veidu poliestera, poliamīda, akrila vai polipropilēna šķiedru un diegu (neatkarīgi no to izmantošanas veida) ekstrūzija vai teksturēšana;

2.2. polimerizācija (ieskaitot polikondensāciju), ja tā ir apvienota ar ekstrūziju izmantoto iekārtu ziņā;

2.3. jebkādi palīgprocesi, kas saistīti ar vienlaicīgu ekstrūzijas vai teksturēšanas jaudu uzstādīšanu, ko veic projekta iesniedzējs vai cits tās grupas uzņēmums, kurā tas ietilpst, un kuri attiecīgajā komercdarbības veidā izmantoto iekārtu ziņā parasti tiek apvienoti ar šādām jaudām.

3. Sintētisko šķiedru ražošanas nozare ietilpst Eiropas Savienības Ekonomiskās darbības statistiskās klasifikācijas (turpmāk - NACE) 2.red. grupā 20.6 "Sintētisko šķiedru ražošana" (NACE 1.1.red. grupa 24.7 "Sintētisko šķiedru ražošana").

Piezīme. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, C 54, 04.03.2006., 35.lpp.

III. Lauksaimniecības produktu ražošana

4. Ierobežojums attiecas uz Eiropas Kopienas dibināšanas līguma I pielikumā minēto lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, kā arī tādu produktu ražošanu un tirdzniecību, kas atdarina vai aizstāj pienu un piena produktus, kā norādīts Padomes 1987.gada 2.jūlija Regulas (EEK) Nr. 1898/87 par to apzīmējumu aizsardzību, kurus izmanto piena un piena produktu tirdzniecībā1, 3.panta 2.punktā.

Piezīme. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, L 182, 03.07.1987., 36.lpp. Regula, kurā jaunākie grozījumi izdarīti ar 1994.gada Pievienošanās aktu.

IV. Zivsaimniecība un akvakultūra

5. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 03.nodaļu "Zivsaimniecība" (NACE 1.1.red. B sekcija "Zvejniecība").

V. Ogļu rūpniecība

6. Atbilstoši Padomes 2002.gada 23.jūlija Regulai Nr. 1407/2002 par valsts atbalstu ogļu rūpniecībai1 ogles definē kā augstas kvalitātes, vidējas kvalitātes, kā arī zemas kvalitātes A un B kategorijas ogles ANO Eiropas Ekonomikas komisijas izstrādātās starptautiskās ogļu kodifikācijas sistēmas2 nozīmē.

7. Ogļu rūpniecības nozare ietilpst NACE 2.red. 05.nodaļā "Ogļu un brūnogļu (lignīta) ieguve" (NACE 1.1.red. grupa 10.1 "Akmeņogļu ieguve, apstrāde un aglomerācija" un grupa 10.2 "Brūnogļu (lignīta) ieguve, apstrāde un aglomerācija").

Piezīmes.

1. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, L 205, 02.08.2006., 1.-8.lpp.

2. 2 Starptautiskā vidējas kvalitātes un augstas kvalitātes ogļu kodifikācijas sistēma (1998); Ogļu slāņa starptautiskā klasifikācija (1998) un Starptautiskā zemas kvalitātes ogļu kodifikācijas sistēma (1999).

VI. Alkoholisko dzērienu ražošana

8. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 11.nodaļu "Dzērienu ražošana", izņemot klasi 11.06 "Iesala ražošana" un klasi 11.07 "Bezalkohola dzērienu ražošana; minerālūdeņu un pudelēs iepildītu citu ūdeņu ražošana" (NACE 1.1.red. grupa 15.9 "Dzērienu ražošana", izņemot klasi 15.97 "Iesala ražošana" un klasi 15.98 "Minerālūdeņu un bezalkoholisko dzērienu ražošana").

VII. Tabakas izstrādājumu ražošana

9. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 12.nodaļu "Tabakas izstrādājumu ražošana" (NACE 1.1.red. 16.nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana").

VIII. Kuģu būve

10. Atbilstoši Nostādnēm par valsts atbalstu kuģu būvei1 kuģu būve tiek definēta kā pašpiedziņas jūras tirdzniecības kuģu būve Kopienā.

11. Kuģu būves nozare ietilpst NACE 2.red. klasē 30.11 "Kuģu un peldošo iekārtu būve" (NACE 1.1.red. klase 35.11 "Kuģu būve un remonts").

Piezīme. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, C 317, 30.12.2003., 11.lpp.

IX. Tirdzniecība

12. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. G sadaļu "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu un motociklu remonts", izņemot grupu 45.2 "Automobiļu apkope un remonts" (NACE 1.1.red. G sekcija "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu, motociklu individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu remonts", izņemot grupu 50.2 "Automobiļu apkope un remonts" un grupu 52.7 "Individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu remonts").

X. Finanšu starpniecība

13. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. K sadaļu "Finanšu un apdrošināšanas darbības" (NACE 1.1.red. J sekcija "Finanšu starpniecība").

XI. Komercpakalpojumi

14. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. L sadaļu "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 77.nodaļu "Iznomāšana un ekspluatācijas līzings" (NACE 1.1.red. 70.nodaļa "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 71.nodaļa "Transportlīdzekļu, mašīnu un iekārtu, individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu iznomāšana").

XII. Azartspēles

15. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 92.nodaļu "Azartspēles un derības" (NACE 1.1.red. klase 92.71 "Azartspēles un derības").

Ekonomikas ministrs K.Gerhards
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.189

01.JPG (59919 bytes)

02.JPG (87875 bytes)

03.JPG (108241 bytes)

04.JPG (83364 bytes)

05.JPG (80052 bytes)

06.JPG (89003 bytes)

07.JPG (119672 bytes)

08.JPG (156443 bytes)

Ekonomikas ministrs K.Gerhards
3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.189
09.JPG (54881 bytes)
Ekonomikas ministrs K.Gerhards
4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.189
10.JPG (51744 bytes)
Ekonomikas ministrs K.Gerhards
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā

5.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.189
Vērtēšanas kritēriji

Darbības programmas nosaukums un numurs:

2.

Uzņēmējdarbība un inovācijas

Prioritātes nosaukums un numurs:

2.2.

finanšu pieejamība

Pasākuma nosaukums un numurs:

2.2.1.

finanšu resusrsu pieejamība

Aktivitātes nosaukums un numurs:

2.2.1.2.

Stratēģisko investoru piesaiste

Apakšaktivitātes nosaukums un numurs

2.2.1.2.2.

Vērtspapīru birža mazām un vidējām komercsabiedrībām

Projektu atlases veids:

Atklāta projektu iesniegumu atlase

Atbildīgā iestāde:

Ekonomikas ministrija

.

1. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Minimālais punktu skaits atsevišķam kritērijam vai vairākiem kritērijiem

Negatīvā vērtējuma gadījumā projekta iesniegumu noraida (apzīmējums izveidotajā kolonnā - N)

Negatīvā vērtējuma gadījumā var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (ka projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam, lēmuma noteiktajā laikā) (apzīmējums izveidotajā kolonnā - P)

Punktu skaits

Min-55 punkti (visu kritēriju kopsumma)

1.

Projekta iesniedzēja darbības ilgums:

N
Min - 40

1.1.

Projekta iesniedzējs ir dibināts ne vairāk kā pirms 2 gadiem

58

1.2.

Projekta iesniedzējs ir dibināts pirms 2 - 4 gadiem

70

1.3.

Projekta iesniedzējs ir dibināts pirms 4 - 6 gadiem

64

1.4.

Projekta iesniedzējs ir dibināts pirms 6 - 8 gadiem

52

1.5.

Projekta iesniedzējs ir dibināts pirms 8 - 10 gadiem

46

1.6.

Projekta iesniedzējs ir dibināts pirms vairāk nekā 10 gadiem

40

1.1.

KVALITĀTES KRITĒRIJI PAR HORIZONTĀLAJĀM PRIORITĀTĒM

2.

Horizontālā prioritāte "Makroekonomiskā stabilitāte"
Projekta iesniedzējs plāno saņemt mazāku atbalsta intensitāti nekā maksimāli pieļaujāmā

N
Min - 15

2.1.

Pieprasītā atbalsta intensitāte ir samazināta vismaz par 5 procentpunktiem

30

2.2.

Pieprasītā atbalsta intensitāte ir samazināta mazāk par 5 procentpunktiem

15

2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā/Nē

2.1.

PROJEKTA IESNIEDZĒJA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

1.

Projekta iesniedzējs ir Komercreģistrā reģistrēta akciju sabiedrība

N

2.

Projekta iesniedzēja statuss atbilst mazā vai vidējā komersanta statusam un tas ir pareizi noteikts

P

3.

Projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteiktos obligāto maksājumu parādu

P

4.

Projekta iesniedzējs nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas vai tiesiskās aizsardzības procesā, tās saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar Komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā

N

5.

Projekta iesniedzējs nav veicis kotāciju Rīgas Fondu biržā pēdējo divu gadu laikā

N

2.2.

PROJEKTA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

1.

Aktivitātes finansējums: vērtējot projektus rindas kārtībā, aktivitātē pietiek finansējums

N

2.

Projektu plānots pabeigt noteiktajā termiņā

P

2.3.

PROJEKTA NOZARE

1.

Nozare, kurā tiks īstenots projekts, ir noteikta saskaņā ar Saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju NACE 2.red.

P

2.

Nozare, kurā tiks īstenots projekts, ir atbalstāma.

Neatbalstāmās nozares ir:

1. Tērauda rūpniecība;

2. Sintētisko šķiedru ražošanas nozare;

3. Lauksaimniecības produktu ražošanas nozare;

4. Zivsaimniecības un akvakultūras nozare;

5. Ogļu rūpniecības nozare;

6. Alkoholisko dzērienu ražošanas nozares;

7. Tabakas izstrādājumu ražošanas nozare;

8. Kuģu būves nozare;

9. Tirdzniecības nozare;

10. Finanšu starpniecības nozare;

11. Komercpakalpojumu nozare;

12. Azartspēļu nozare.

N

3.

Projekta izmaksas

3.1.

Projekta atbalstāmās izmaksas atbilst noteiktajām attiecināmajām izmaksām

P

3.2.

Projekta izmaksas (kopējās projekta atbalstāmās izmaksas, kopējās projekta neatbalstāmās izmaksas un kopējās projekta izmaksas) projekta izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi un ir ievēroti programmā noteiktie atbalstāmo izmaksu ierobežojumi

P

3.3.

Pieprasītais atbalsta apmērs ir aprēķināts pareizi, ievērojot noteikto atbalsta apmēru, t.i., trīs gados LVL 20 000

P

3.4.

Plānotie izdevumi ir ekonomiski pamatoti, nepieciešami projekta īstenošanai un nodrošina (fiziski izmērāmu) rezultātu rašanos

P

3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā/Nē

1.

Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai un ir pievienoti visi papildus iesniedzamo dokumentu sarakstā minētie dokumenti un tie ir noformēti atbilstoši LR normatīvo aktu prasībām

P

2

Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta

P

3.

Projekta iesnieguma oriģināls ir ar sanumurētām lapām

P

4.

Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu - dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu

P

5.

Projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks

N

6.

Projekta iesniegumā lietotā naudas vienība ir lats (LVL)

P

7.

Projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu pieņemšanas termiņā

N

8.

Projekta iesnieguma veidlapa ir aizpildīta latviešu valodā un datorrakstā

P

9.

Projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros

P

Ekonomikas ministrs K.Gerhards
04.04.2008