1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.2.prioritātes "Izglītība un prasmes" 1.2.1.pasākuma "Profesionālās izglītības un vispārējo prasmju attīstība" 1.2.1.2.aktivitātes "Vispārējo zināšanu un prasmju uzlabošana" 1.2.1.2.2.apakšaktivitāti "Atbalsts vispārējās izglītības pedagogu nodrošināšanai prioritārajos mācību priekšmetos" (turpmāk - apakšaktivitāte);
1.2. Eiropas Sociālā fonda projekta (turpmāk - projekts) iesnieguma vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projekta iesniedzējam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Apakšaktivitātes mērķis ir, piešķirot mērķstipendijas prioritāro mācību priekšmetu pedagogiem, nodrošināt vispārējās izglītības iestādes un profesionālās izglītības iestādes ar nepieciešamajiem prioritāro mācību priekšmetu pedagogiem un veicināt pedagogu piesaistīšanu izglītības iestādēm, tādējādi sekmējot vispārējās izglītības kvalitātes uzlabošanu un nodrošinot izglītojamo sagatavošanu studijām dabaszinātņu un tehnoloģiju programmās.
3. Šajos noteikumos minētā mērķstipendija ir stipendija, kuru piešķir prioritārā mācību priekšmeta pedagogam attiecīgās studiju programmas apgūšanas, pētniecības darba vai radošā darba atbalstam.
4. Šajos noteikumos minētie prioritārie mācību priekšmeti ir:
4.1. fizika;
4.2. ķīmija;
4.3. bioloģija;
4.4. dabaszinības;
4.5. matemātika;
4.6. informātika;
4.7. svešvaloda (kāda no Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas valstu oficiālajām valodām - angļu, bulgāru, čehu, dāņu, franču, grieķu, holandiešu, igauņu, itāļu, īru, īslandiešu, lietuviešu, maltiešu, norvēģu, poļu, portugāļu, rumāņu, slovāku, slovēņu, somu, spāņu, ungāru, vācu vai zviedru valoda).
5. Apakšaktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 10.punktā minēto darbību un veicinot šāda iznākuma rādītāja sasniegšanu – 4000 vispārējās izglītības prioritāro mācību priekšmetu pedagogu, kas saņēmuši mērķstipendiju.
(Grozīts ar MK 29.10.2013. noteikumiem Nr.1241)
6. Apakšaktivitāti īsteno saskaņā ar šiem noteikumiem, normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, un citiem normatīvajiem aktiem.
8. Apakšaktivitātei pieejamais finansējums ir 10 720 939 lati, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums 9 112 799 lati un valsts budžeta finansējums 1 608 140 latu.
(MK 29.10.2013. noteikumu Nr.1241 redakcijā)
9. Maksimālais pieļaujamais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējuma apmērs ir 85 procenti no kopējās projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
10. Apakšaktivitātē atbalstāmā darbība projekta ietvaros ir mērķstipendijas nodrošināšana šo noteikumu 11.punktā minētajiem pedagogiem.
11. Mērķstipendiju piešķir pedagogam:
11.1. kurš vispārējās izglītības iestādes 7.-12.klasē vai profesionālās izglītības iestādē māca prioritāro mācību priekšmetu vai priekšmetus vismaz 12 kontaktstundas nedēļā un apgūst prioritārā mācību priekšmeta vai priekšmetu pedagoga profesionālo kvalifikāciju atbilstošā studiju programmā;
11.2. kurš ir ieguvis noteiktā prioritārā mācību priekšmeta vai priekšmetu pedagoga profesionālo kvalifikāciju atbilstošā studiju programmā, māca prioritāro mācību priekšmetu vai priekšmetus vispārējās izglītības iestādes 7.-12.klasē vai profesionālās izglītības iestādē vismaz deviņas kontaktstundas nedēļā un papildus darbam veic četrus šo noteikumu 73.punktā minētos uzdevumus.
11.1 Projekta ietvaros atbalstu nepiešķir pedagogam, kas saņem mērķstipendiju darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.2.2.1.5.apakšaktivitātē "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos".
(MK 29.06.2010. noteikumu Nr.583 redakcijā)
12. Atbildīgās iestādes funkcijas apakšaktivitātes vadībai, īstenošanai un īstenošanas uzraudzībai veic Izglītības un zinātnes ministrija. Sadarbības iestādes funkcijas veic Valsts izglītības attīstības aģentūra.
13. Atbildīgajai iestādei ir šādas funkcijas:
13.1. nodrošināt projekta iesniegumu atlasi un vērtēšanu:
13.1.1. izstrādāt projekta iesnieguma veidlapu, projekta iesniegumu vērtēšanas un projekta iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
13.1.2. izveidot projekta iesniegumu vērtēšanas komisiju;
13.1.3. izvērtēt projekta iesniegumu un pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtēt lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;
13.2. sagatavot apstiprinātajam projektam nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu;
13.3. uzkrāt datus par projekta iesniegumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
13.4. saskaņot šo noteikumu 76.punktā minētos projekta grozījumus;
13.5. plānot un īstenot informatīvus pasākumus par apakšaktivitātes īstenošanu;
13.6. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 8.punktā minētais pieejamais finansējums apakšaktivitātes īstenošanai, un uzraudzīt pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi apakšaktivitātes līmenī.
14. Sadarbības iestādei ir šādas funkcijas:
14.1. sadarbībā ar atbildīgo iestādi izstrādāt standartvienošanās projektu par projekta īstenošanu;
14.2. slēgt vienošanos ar finansējuma saņēmēju par projekta īstenošanu un noteikt projekta īstenošanas prasības finansējuma saņēmējam saskaņā ar šiem noteikumiem;
14.3. nodrošināt projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veikt pārbaudes projekta īstenošanas vietā un uzraudzīt Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projekta līmenī;
14.4. sniegt atbildīgajai iestādei informāciju par valsts budžeta līdzekļu pieprasīšanu projekta īstenošanai;
14.5. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā;
14.6. sagatavot un iesniegt informāciju atbildīgajai iestādei par projekta īstenošanu un pieejamā finansējuma apguvi;
14.7. sagatavot projekta maksājumu prognozi un iesniegt to maksājumu iestādē, vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē;
14.8. pārbaudīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumus un sagatavot izdevumu deklarāciju;
14.9. sniegt informāciju finansējuma saņēmējam par noslēgtās vienošanās nosacījumu izpildi;
14.10. uzkrāt datus par projekta īstenošanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
14.11. plānot un īstenot sabiedrības informēšanas pasākumus par noslēgto vienošanos ar finansējuma saņēmēju.
16. Projekta iesniedzējs ir valsts pārvaldes institūcija, kas īsteno vienotu studentu kreditēšanas politiku valstī un nodrošina studiju un studējošo kreditēšanas sistēmas darbību un attīstību.
17. Projekta iesniedzējs projektu Latvijā īsteno sadarbībā ar rajonu un republikas pilsētu izglītības pārvaldēm, bet Rīgā – sadarbībā ar pašvaldības institūciju, kas īsteno izglītības pārvaldes funkcijas, un Profesionālās izglītības administrāciju. Pēc administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanas un Profesionālās izglītības administrācijas reorganizācijas projektu īsteno sadarbībā ar Profesionālās izglītības administrācijas tiesību, saistību un mantas pārņēmēju attiecībā uz profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības satura izstrādi, kā arī sadarbībā ar institūcijām, kas ir pārņēmušas izglītības pārvalžu funkcijas.
(MK 29.06.2010. noteikumu Nr.583 redakcijā)
18. Lai īstenotu projektu, projekta iesniedzējs noslēdz sadarbības līgumu ar attiecīgo izglītības pārvaldi, Profesionālās izglītības administrāciju vai pašvaldību, kuras padotībā atrodas attiecīgā izglītības pārvalde.
(MK 29.06.2010. noteikumu Nr.583 redakcijā)
20. Atbildīgā iestāde nosūta uzaicinājumu projekta iesniedzējam iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk - uzaicinājums) saskaņā ar prasībām, kas šo noteikumu 16.punktā minētas projekta iesniedzējam.
21. Uzaicinājumā norāda šādas ziņas:
21.1. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu;
21.2. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu un kārtību tā iesniegšanai personīgi, nosūtīšanai pa pastu vai elektroniski;
21.3. mājaslapas adresi internetā, kurā publicēti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti.
22. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz, ievērojot šādas prasības:
22.1. atļauts iesniegt vienu projekta iesniegumu;
22.2. projekta iesniegumu veido aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa (1.pielikums) un šādi pielikumi:
22.2.1. izglītības pārvalžu partnerības apliecinājumi par dalību projekta īstenošanā, kas ir saskaņoti ar attiecīgo pašvaldību (2.pielikums);
22.2.2. šo noteikumu 18.punktā minētā sadarbības standartlīguma projekts;
22.2.3. šo noteikumu 67.punktā minētā trīspusējā standartlīguma starp pedagogu, attiecīgo izglītības pārvaldi un projekta finansējuma saņēmēju projekts;
22.2.4. šo noteikumu 50.1.apakšpunktā minētās projekta ieviešanas informācijas sistēmas apraksts;
22.2.5. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
22.2.6. projekta iesniedzēja sagatavots projekta finansēšanas plāna projekts (3.pielikums);
22.3. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona un projekta iesniegumam pievieno attiecīgo pilnvarojumu.
23. Projekta iesniedzējs aizpilda projekta iesnieguma veidlapu un noformē projekta iesniegumu, ievērojot šādas prasības:
23.1. projekta iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā un aizpilda visas projekta iesnieguma veidlapas sadaļas;
23.2. projekta iesnieguma kopijas pilnībā atbilst projekta iesnieguma oriģināleksemplāram;
23.3. projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas), lapas sanumurētas, un visi dokumenti ir noformēti atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem par lietvedību;
23.4. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus projekta iesniedzējs nemaina un nedzēš;
23.5. projekta iesnieguma veidlapas sadaļu aizpildīšanā projekta iesniedzējs nodrošina sniegtās informācijas savstarpējo atbilstību - aprakstot projekta aktualitāti, identificējot problēmu un tās risinājumu, saista to ar projekta mērķi, plānotajām projekta aktivitātēm, sagaidāmajiem rezultātiem, izvēlēto mērķa grupu, projekta īstenošanas noteikumiem un attiecināmo izmaksu plānojumu;
23.6. projekta iesnieguma saturā projekta iesniedzējs nodrošina tā atbilstību šo noteikumu 34.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem un šo noteikumu 35.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem;
23.7. projekta iesnieguma aizpildīšanā projekta iesniedzējs nepieciešamās projekta izmaksas plāno atbilstoši šo noteikumu 49. un 59.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām un to apmēra ierobežojumiem, sniedzot projektā plānoto izmaksu pamatojumu un nodrošinot to atbilstību projekta mērķim, plānotajām aktivitātēm un sagaidāmajiem rezultātiem. Valsts budžeta finansējumu projekta iesniegumā plāno tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai.
24. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē var iesniegt:
24.1. papīra formā trijos eksemplāros (viens oriģināleksemplārs ar norādi "oriģināls" un divas kopijas ar norādi "kopija") un elektroniskā veidā uz elektroniskā datu nesēja - visus dokumentus ievieto iepakojumā (aploksnē) un aizzīmogo;
24.2. elektroniska dokumenta formā atbilstoši Elektronisko dokumentu likuma 3.panta otrajā un trešajā daļā noteiktajām prasībām.
25. Šo noteikumu 21.punktā minētajā uzaicinājumā norādītā projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad projekta iesniedzējs projekta iesniegumu var iesniegt personīgi, elektroniski vai nosūtot pa pastu:
25.1. ja projektu iesniedz, nosūtot pa pastu, par iesnieguma iesniegšanas datumu tiek uzskatīts pasta zīmogā norādītais nosūtīšanas datums;
25.2. ja projektu iesniedz elektroniski, par tā iesniegšanas brīdi tiek uzskatīts laiks, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projekta uzsaukuma termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tā šo apgalvojumu pamato.
26. Atbildīgā iestāde reģistrē iesniegto projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam izsniedz personīgi vai divu nedēļu laikā nosūta pa pastu vai elektroniski (paraksta ar drošu elektronisko parakstu).
27. Apakšaktivitātes ietvaros iesniegtā projekta iesnieguma vērtēšanu nodrošina projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk - komisija). Komisijas sastāvā iekļauj Izglītības un zinātnes ministrijas, Labklājības ministrijas un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas pārstāvjus.
28. Komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji. Komisija var pieaicināt vienu vai vairākus ekspertus (bez balsstiesībām).
30. Komisija vērtē projekta iesniedzējus un projekta iesniegumus atbilstoši šo noteikumu 33.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, 34.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem un 35.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem.
31. Vērtēšanu veic, ievērojot atbildīgās iestādes izstrādātu projekta iesniegumu vērtēšanas kārtību, projekta iesniegumu vērtēšanas un projekta iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku, kā arī citus normatīvos aktus.
32. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem kritērijiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar "Jā" un "Nē" ("Jā" - atbilst, "Nē" - neatbilst). Projekta atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē ar noteikto punktu skalu.
33. Administratīvie kritēriji ir šādi:
33.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projekta iesniegumu atlasei;
33.2. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā;
33.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;
33.4. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;
33.5. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 22.2.apakšpunktā minētajai projekta iesnieguma veidlapai, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas;
33.6. projekta iesniegums ir iesniegts atbilstoši noteiktajām prasībām - papīra formā (nepieciešamajā projekta iesnieguma eksemplāru skaitā) (viens oriģināls un divas apliecinātas kopijas), iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas)) vai elektroniska dokumenta formā atbilstoši Elektronisko dokumentu likuma 3.panta otrajā un trešajā daļā noteiktajām prasībām, kā arī visi pievienotie dokumenti ir noformēti atbilstoši noteiktajām prasībām;
33.7. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;
33.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 22.2.apakšpunktā minētie pielikumi;
33.9. projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 78.punktā minētajam projekta īstenošanas periodam;
33.10. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos;
33.11. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 9.punktā minēto pieļaujamo apmēru;
33.12. projekta iesniegumā pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma atbilst šo noteikumu 8.punktā minētajam finansējumam un nepārsniedz to;
33.13. projekta iesniegumā attiecināmās izmaksas pa gadiem norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un atbilst budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām;
33.14. projekta iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu 49. un 59.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;
33.15. projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 51., 54., 55., 57. un 58.punktā minētos izmaksu ierobežojumus.
34. Atbilstības kritēriji (projekta iesniedzēja un projekta iesnieguma atbilstības kritēriji) ir šādi:
34.1. projekta iesniedzējs ir šo noteikumu 16.punktā minētā institūcija;
34.2. projekta mērķis atbilst šo noteikumu 2.punktā minētajam apakšaktivitātes mērķim;
34.3. projekta atbalstāmā darbība atbilst šo noteikumu 10.punktā noteiktajai atbalstāmajai darbībai;
34.4. projekts paredz mērķstipendiju prioritāro mācību priekšmetu pedagogam par noteiktu pētniecības darba vai radošā darba izstrādi vai pedagogam, kurš apgūst prioritārā mācību priekšmeta pedagoga profesionālo kvalifikāciju un strādā izglītības iestādē;
34.5. projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības;
34.6. projekta iesniegums un projektā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;
34.7. projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu;
34.8. projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi formulēti un izmērāmi (sasniedzamie rezultāti ir norādīti vienībās ar konkrētām vērtībām);
34.9. projektā plānotie rezultāti un to rādītāji nodrošina šo noteikumu 5.punktā minētā iznākuma rādītāja sasniegšanu;
34.10. projekta iesniegumā ir norādīta katram rajonam un republikas pilsētai mērķstipendijām pieejamā apmēra teritoriālā kvota, kas aprēķināta proporcionāli attiecīgajā administratīvajā teritorijā 2006./2007.mācību gadā esošajam izglītojamo skaitam vispārējās izglītības iestāžu 7.-12.klasēs un profesionālās izglītības iestādēs;
34.11. projekta īstenošanā kā sadarbības partneri ir iesaistītas rajonu un republikas pilsētu pašvaldību izglītības pārvaldes;
34.12. projekts paredz vienotu pedagogu atlases un mērķstipendiju piešķiršanas nosacījumu piemērošanu visos plānošanas reģionos;
34.13. projekta iesniedzējs apņemas projekta īstenošanā nepieļaut diskrimināciju (dzimuma, rases, etniskās izcelsmes, reliģijas, invaliditātes un citu faktoru dēļ);
34.14. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze), un tie ir atbilstoši projekta vajadzībām;
34.15. projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas;
34.16. projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laikposmam, tās ir nepieciešamas un pamatotas, lai sasniegtu projekta mērķus un īstenotu plānotās darbības;
34.17. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanā noteiktajām publicitātes prasībām.
35. Kvalitātes kritēriji (specifiski ieviešanas un horizontālo prioritāšu atbilstības kritēriji) ir šādi:
35.1. projekta iesniegumā paredzētie prioritāro mācību priekšmetu pedagogu mērķstipendiju piešķiršanas nosacījumi:
35.1.1. nav norādīts, kādā veidā tiks nodrošināta mērķstipendiju piešķiršana (0 punktu);
35.1.2. mērķstipendijas piešķiršanas nosacījumi ir definēti neskaidri vai daļēji, atlases procesā nav paredzēts iesaistīt rajonu un republikas pilsētu izglītības pārvaldes (viens punkts);
35.1.3. mērķstipendijas paredzēts piešķirt atlases kārtībā, atlases nosacījumi ir formulēti, atlases procesā nav paredzēts iesaistīt visas rajonu un republikas pilsētu izglītības pārvaldes (divi punkti);
35.1.4. mērķstipendijas paredzēts piešķirt atlases kārtībā, atlases nosacījumi ir definēti skaidri un saprotami, atlases procesā ir paredzēts iesaistīt visas rajonu un republikas pilsētu izglītības pārvaldes (trīs punkti);
35.2. rajonu un republikas pilsētu izglītības pārvalžu iesaistīšanās projekta aktivitāšu īstenošanā, tai skaitā pedagoga veicamo uzdevumu izpildes un kvalitātes novērtēšanā:
35.2.1. kā sadarbības partneri ir iesaistītas mazāk nekā 50 % no rajonu un republikas pilsētu izglītības pārvaldēm, un tikai daļa no tām ir iesniegušas partnerības apliecinājumu par dalību projekta īstenošanā (viens punkts);
35.2.2. kā sadarbības partneri ir iesaistītas ne mazāk kā 50 % no rajonu un republikas pilsētu izglītības pārvaldēm, un tās ir iesniegušas partnerības apliecinājumu par dalību projekta īstenošanā (divi punkti);
35.2.3. kā sadarbības partneri ir iesaistītas ne mazāk kā 80 % no rajonu un republikas pilsētu izglītības pārvaldēm, un tās ir iesniegušas partnerības apliecinājumu par dalību projekta īstenošanā (trīs punkti);
35.2.4. kā sadarbības partneri ir iesaistītas visas rajonu un republikas pilsētu izglītības pārvaldes, un tās visas ir iesniegušas partnerības apliecinājumu par dalību projekta īstenošanā (četri punkti);
35.3. projekta plānotā ietekme, lai piesaistītu pedagogus prioritāro mācību priekšmetu mācīšanā:
35.3.1. projekts paredz vienādus mērķstipendijas piešķiršanas nosacījumus visiem prioritāro mācību priekšmetu pedagogiem neatkarīgi no to kontaktstundu apjoma prioritāro mācību priekšmetu mācīšanā (viens punkts);
35.3.2. projekts paredz diferencētu pieeju mērķstipendijas piešķiršanai, prioritāri atbalstu paredzot pedagogiem, kas iegūst prioritārā mācību priekšmeta pedagoga profesionālo kvalifikāciju un strādā izglītības iestādē, un pedagogiem, kam ir vairāk kontaktstundu prioritārajos mācību priekšmetos (trīs punkti);
35.4. projekta īstenošanas risku izvērtējums:
35.4.1. projekta iesniegumā nav izvērtēti iespējamie riski (0 punktu);
35.4.2. projekta iesniegumā iespējamie riski izvērtēti nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai ir izstrādāts nepilnīgi (viens punkts);
35.4.3. projekta iesniegumā iespējamie riski ir izvērtēti kvalitatīvi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi (divi punkti);
35.4.4. projekta iesniegumā iespējamie riski ir izvērtēti kvalitatīvi, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu sadārdzinājums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai (trīs punkti);
35.5. specifiski pasākumi, lai mazinātu profesijas segregāciju un sabiedrībā pastāvošos stereotipus par dzimuma ietekmi profesijas izvēlē:
35.5.1. nav paredzēti (0 punktu);
35.5.2. ir paredzēti (divi punkti);
35.6. ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti:
35.6.1. projekts neparedz informācijas sabiedrības veidošanas un attīstības veicināšanu (0 punktu);
35.6.2. projekts paredz informācijas sabiedrības veidošanas un attīstības veicināšanu - projekta aktivitātes ir vērstas uz iespējām izmantot informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumus prioritāro mācību priekšmetu apguvē (divi punkti).
36. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu apstiprina, ja atbilstība visiem šo noteikumu 33. un 34.punktā minētajiem projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem ir novērtēta ar "Jā" un vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 35.punktā minētajiem projekta iesnieguma kvalitātes kritērijiem nav saņemts mazāk par septiņiem punktiem.
37. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu noraida un tālāk nevērtē, ja projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 33.1., 33.2., 33.3., 33.4., 33.5., 33.6., 33.7., 33.10., 33.11., 33.12., 34.1., 34.2., 34.3., 34.4., 34.9., 34.10., 34.11. vai 34.13.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
38. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu noraida un tālāk nevērtē, ja vērtējumā par atbilstību kādam no šo noteikumu 35.1., 35.2. vai 35.4.apakšpunktā minētajiem projekta iesnieguma kvalitātes kritērijiem saņemts mazāk par diviem punktiem.
39. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu var apstiprināt ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību šo noteikumu 33.8., 33.9., 33.13., 33.14., 33.15., 34.5., 34.6., 34.7., 34.8., 34.12., 34.14., 34.15., 34.16. vai 34.17.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
40. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu var ietvert šādus nosacījumus:
40.1. papildu informācijas vai skaidrojuma iesniegšana;
40.2. nepieciešamo pielikumu pievienošana;
40.3. attiecināmo izmaksu precizēšana;
40.4. attiecīgu darbību veikšana, lai nodrošinātu, ka projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 33.8., 33.9., 33.13., 33.14., 33.15., 34.5., 34.6., 34.7., 34.8., 34.12., 34.14., 34.15., 34.16. vai 34.17.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
41. Ja šo noteikumu 40.punktā minēto nosacījumu izpilde ietekmē kāda cita šo noteikumu 33., 34. un 35.punktā minētā vērtēšanas kritērija atbilstības vērtējumu, atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu var papildināt ar atbilstošiem norādījumiem.
42. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc attiecīga lēmuma pieņemšanas nosūta:
42.1. projekta iesniedzējam - lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai projekta iesnieguma noraidīšanu, vai projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu;
42.2. sadarbības iestādei - lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un divas apstiprinātā projekta apliecinātas kopijas vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā atbilstoši Elektronisko dokumentu likuma 3.panta otrajā un trešajā daļā noteiktajām prasībām.
43. Ja projekta iesniegums ir apstiprināts ar nosacījumu, projekta iesniedzējs lēmumā noteiktajā termiņā (nepārsniedzot 20 darbdienas) nodrošina nosacījumu izpildi un iesniedz atbildīgajai iestādei izvērtēšanai informāciju par nosacījumu izpildi.
44. Atbildīgā iestāde 20 darbdienu laikā izvērtē saskaņā ar šo noteikumu 43.punktu iesniegto informāciju un sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi.
45. Ja atzinums ir pozitīvs, atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā nosūta:
45.1. projekta iesniedzējam - atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi;
45.2. sadarbības iestādei - lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi un divas apstiprinātā projekta kopijas vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā atbilstoši Elektronisko dokumentu likuma 3.panta otrajā un trešajā daļā noteiktajām prasībām.
46. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi šo noteikumu 43.punktā minētajā termiņā vai šo noteikumu 44.punktā minētais atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs, projekta iesniegumu uzskata par noraidītu, un atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā par to rakstiski informē projekta iesniedzēju.
47. Sadarbības iestāde ar finansējuma saņēmēju slēdz vienošanos par projekta īstenošanu saskaņā ar normatīvo aktu, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfonda un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.
48. Mēneša laikā pēc tam, kad saņemts lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu, vai šo noteikumu 46.punktā minētajā gadījumā projekta iesniedzējs var pieprasīt atbildīgajai iestādei normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izsniegt divas iesniegtā projekta iesnieguma kopijas.
49. Projekta ietvaros attiecināmās izmaksas plāno šādās izmaksu pozīcijās:
49.1. uzņēmuma līguma izmaksas projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas sagatavošanai;
49.2. projekta administrēšanas izmaksas;
49.3. projekta aktivitāšu īstenošanas izmaksas;
49.4. mērķstipendijas šo noteikumu 11.punktā minētajiem pedagogiem;
49.5. sabiedrības informēšanas un publicitātes izmaksas;
49.6. neparedzētās izmaksas.
(Grozīts ar MK 29.06.2010. noteikumiem Nr.583)
50. Šo noteikumu 49.1.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver šādas izmaksas:
50.1. projekta ieviešanas informācijas sistēmas tehniskās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas;
50.2. standartlīgumu projektu izstrādes izmaksas.
51. Šo noteikumu 49.1.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija nepārsniedz 0,1 procentu no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.
52. Šo noteikumu 49.2.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver šādas izmaksas:
52.1. projekta administrēšanā iesaistīto personu atlīdzība par konkrēta darba vai pakalpojuma izpildi;
52.2. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;
52.3. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izdevumi;
52.4. projekta vajadzībām veiktās administratīvās izmaksas, kas ir noteiktas saskaņā ar pienācīgi pamatotu, godīgu un objektīvu metodi kā procentuālā vai proporcionālā daļa no šādām finansējuma saņēmēja administratīvajām izmaksām:
52.4.1. sakaru pakalpojumu izmaksas;
52.4.2. biroja preču izmaksas;
52.4.3. telpu nomas un telpu apsaimniekošanas izmaksas (elektrība, apkure un ūdensapgāde);
52.5. projekta vadībai un projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešamā informācijas tehnoloģiju aprīkojuma (datoraparatūra, programmatūra, printeris un datu glabāšanas aprīkojums) noma;
52.6. projekta ieviešanas informācijas sistēmas izstrādes un attīstības izmaksas.
(Grozīts ar MK 29.06.2010. noteikumiem Nr.583)
53. Šo noteikumu 49.3.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver šādas izmaksas:
53.1. atlīdzības izmaksas projekta aktivitāšu īstenošanā iesaistītajām personām, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, (pedagogu atlases procesa nodrošināšana, pedagogu iesniegto pārskatu pārbaude un citi uzdevumi atbilstoši noslēgtajam sadarbības līgumam ar projekta iesniedzēju);
53.2. (svītrots ar MK 29.06.2010. noteikumiem Nr.583);
53.3. iekšzemes komandējumi un darba braucienu izdevumi;
53.4. projekta vajadzībām veiktās sakaru pakalpojumu izmaksas, telpu apsaimniekošanas izmaksas (elektrība, apkure un ūdensapgāde) un biroja preču izmaksas, kas ir noteiktas saskaņā ar pienācīgi pamatotu, godīgu un objektīvu metodi kā procentuālā vai proporcionālā daļa no projekta aktivitāšu īstenošanā iesaistītās izglītības pārvaldes sakaru pakalpojumu izmaksām, telpu apsaimniekošanas izmaksām (elektrība, apkure un ūdensapgāde) un biroja preču izmaksām.
(Grozīts ar MK 29.06.2010. noteikumiem Nr.583)
54. Šo noteikumu 49.2.apakšpunktā minētās izmaksu pozīcijas nepārsniedz piecus procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.
55. Šo noteikumu 49.3.apakšpunktā minētās izmaksu pozīcijas nepārsniedz 10 procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.
56. Šo noteikumu 49.4.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver mērķstipendijas piešķiršanu šo noteikumu 11.punktā minētajam pedagogam, un vienas mērķstipendijas apmērs nepārsniedz 150 latu mēnesī. Mērķstipendijas izmaksas ir attiecināmas no dienas, kad attiecīgā izglītības pārvalde ir apstiprinājusi atbalstāmo pedagogu sarakstu, kuri saņems mērķstipendijas.
57. Šo noteikumu 49.5.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija nepārsniedz 0,5 procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.
58. Šo noteikumu 49.6.apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas projekta īstenošanai nepārsniedz 0,5 procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.
(Grozīts ar MK 29.06.2010. noteikumiem Nr.583)
59. Attiecināmo izmaksu neatgūstamie pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas.
(MK 29.06.2010. noteikumu Nr.583 redakcijā)
60. Finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda un valsts budžeta līdzekļiem nav attiecināmas izmaksas, kas nav norādītas šo noteikumu 49. un 59.punktā vai neatbilst šo noteikumu 51., 54., 55., 57. un 58.punktā minētajam izmaksu ierobežojumam. Nav attiecināmas arī tās izmaksas, par kurām projekta aktivitāšu īstenošanas laikā saistības neuzņemas, kuru maksājumi veikti vēlāk nekā mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām vai kuras nav pamatotas ar izmaksu attaisnojošiem dokumentiem.
61. Finansējuma saņēmējs nodrošina vienotu pedagogu atlases un mērķstipendijas piešķiršanas nosacījumu piemērošanu visos plānošanas reģionos, katram rajonam un republikas pilsētai nosakot mērķstipendijām pieejamo finansējuma apmēru – teritoriālo kvotu. Minēto apmēru nosaka, šo noteikumu 49.4.apakšpunktā mērķstipendiju izmaksām plānotos līdzekļus sadalot proporcionāli izglītojamo skaitam vispārējās izglītības iestāžu 7.–12.klasēs un profesionālās izglītības iestādēs attiecīgajā administratīvajā teritorijā 2006./2007.mācību gadā. No 2009./2010.mācību gada teritoriālo kvotu nosaka, šo noteikumu 49.4.apakšpunktā minēto mērķstipendiju izmaksu atlikumu uz 2009.gada 1.septembri attiecīgajā administratīvajā teritorijā sadalot proporcionāli izglītojamo skaitam vispārējās izglītības iestāžu 7.–12.klasēs un profesionālās izglītības iestādēs 2008./2009.mācību gada 1.septembrī attiecīgajā novadā vai republikas pilsētā. Mērķstipendiju skaitu aprēķina, izmantojot šādu formulu:
n – mērķstipendiju skaits attiecīgajā administratīvajā teritorijā;
N – izglītojamo skaits vispārējās izglītības iestāžu 7.–12.klasēs un profesionālās izglītības iestādēs attiecīgajā administratīvajā teritorijā;
K – vidējais izglītojamo skaits vispārējās izglītības iestāžu 7.–12.klasēs un profesionālās izglītības iestādēs uz vienu mērķstipendiju.
(MK 29.06.2010. noteikumu Nr.583 redakcijā)
62. Pēc administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanas teritoriālo kvotu izveidotajiem novadiem un republikas pilsētām aprēķina atbilstoši šo noteikumu 61.punktā minētajai formulai.
62.1 Ņemot vērā pedagogu pieprasījumu pēc mērķstipendijām un finanšu līdzekļu apguves rezultātus, finansējuma saņēmējam ir tiesības pārskatīt novadiem un republikas pilsētām piešķirto mērķstipendiju līdzekļu apmēru, ja nepieciešams, ierosinot līdzekļu pārdali novada vai republikas pilsētai piešķirtā mērķstipendiju līdzekļu apmēra ietvaros.
(MK 29.06.2010. noteikumu Nr.583 redakcijā)
63. Finansējuma saņēmējs sadarbībā ar izglītības pārvaldēm katru gadu mācību gada beigās izsludina pieteikšanos pedagogu mērķstipendijām nākamajam mācību gadam (2007./2008.mācību gadā pieteikšanos mērķstipendijām izsludina pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas).
64. Izglītības pārvalde mācību gada laikā var izsludināt atkārtotu pieteikšanos pedagogu mērķstipendijām, ja nav apgūts attiecīgajā gadā mērķstipendijām paredzētais līdzekļu apmērs, vai pārcelt atlikušo finansējumu uz nākamo mācību gadu projekta īstenošanas termiņa ietvaros, kā arī atbilstoši pedagogu pieprasījumam pēc mērķstipendijām un finanšu līdzekļu apguves rezultātiem var pārdalīt līdzekļus starp novadiem attiecīgajām izglītības pārvaldēm pieejamās teritoriālās kvotas ietvaros.
(MK 29.06.2010. noteikumu Nr.583 redakcijā)
65. Izglītības pārvalde nodrošina pedagoga iesnieguma pārbaudi par mērķstipendijas piešķiršanu un sagatavo mērķstipendijas saņemšanai atbalstāmo pedagogu sarakstu, sarindojot tos prioritārā secībā pēc iegūto punktu skaita, ņemot vērā, ka piešķirtais mērķstipendiju apmērs vienā gadā nedrīkst pārsniegt 50 % no kopējās attiecīgajai izglītības pārvaldei pieejamās teritoriālās kvotas.
66. Izglītības pārvalde informē pedagogu par iesnieguma izskatīšanas rezultātiem piecu darbdienu laikā no dienas, kad tā apstiprinājusi atbalstāmo pedagogu sarakstu, kuri saņems mērķstipendijas.
67. Mērķstipendiju piešķir uz vienu mācību gadu. Ja šo noteikumu 49.4.apakšpunktā minētajām mērķstipendiju izmaksām paredzētais finansējums nav pietiekams, lai mērķstipendiju pedagogam maksātu visu mācību gadu, mērķstipendiju piešķir uz noteiktu mēnešu skaitu. Par mērķstipendijas piešķiršanu noslēdz trīspusēju līgumu starp pedagogu, attiecīgo izglītības pārvaldi un finansējuma saņēmēju. Līgumā nosaka pedagogam papildus veicamos uzdevumus, mērķstipendijas apmēru, tās saņemšanas, kā arī atmaksāšanas nosacījumus. Strīdu par līguma izpildi izskata vispārējās jurisdikcijas tiesā.
(MK 29.06.2010. noteikumu Nr.583 redakcijā)
68. Mērķstipendijas sāk izmaksāt nākamajā kalendāra mēnesī pēc tam, kad šo noteikumu 67.punktā minēto trīspusējo līgumu ir parakstījušas visas puses, ievērojot šo noteikumu 56.punktā minēto mērķstipendijas izmaksu attiecināmības termiņu.
69. Ja pedagogs, kuram ir piešķirta mērķstipendija, pārtrauc studijas pedagoga profesionālās kvalifikācijas ieguvei vai pārtrauc darbu izglītības iestādē, vai ir darbnespējīgs ilgāk par 14 kalendāra dienām mēnesī, viņš nekavējoties rakstiski informē finansējuma saņēmēju un attiecīgo izglītības pārvaldi. Finansējuma saņēmējs, sākot ar nākamo mēnesi pēc mācību pārtraukšanas vai darba attiecību pārtraukšanas, pārtrauc mērķstipendijas izmaksu. Ja attiecīgajā mēnesī pedagoga darbnespēja ir ilgāka par 14 kalendāra dienām, mērķstipendiju par šo mēnesi neizmaksā.
70. Ja pedagogs ir saņēmis mērķstipendiju pēc tam, kad ir pārtraucis studijas pedagoga profesionālās kvalifikācijas ieguvei vai pārtraucis darbu izglītības iestādē, vai arī ir bijis darba nespējīgs ilgāk par 14 kalendāra dienām mēnesī, viņš atmaksā nepamatoti saņemto mērķstipendiju pilnā apmērā par minēto laikposmu. Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs ieturēt nepamatoti izmaksātās summas no nākamajiem mērķstipendijas maksājumiem, ja tādi tiek veikti.
71. Nākamajā mācību gadā pedagogs var atkārtoti pretendēt uz mērķstipendiju. Mērķstipendiju pedagogs var saņemt ne vairāk kā 32 mēnešus.
(Grozīts ar MK 29.06.2010. noteikumiem Nr.583)
72. Izglītības pārvalde mērķstipendiju piešķir šādā prioritārā secībā un apmērā:
72.1. šo noteikumu 11.1.apakšpunktā minētajam pedagogam - 100 latu mēnesī;
72.2. šo noteikumu 11.2.apakšpunktā minētajam pedagogam - 150 latu mēnesī, ja tas māca prioritāro mācību priekšmetu vai priekšmetus 21 vai vairāk kontaktstundu nedēļā;
72.3. šo noteikumu 11.2.apakšpunktā minētajam pedagogam - no 65 līdz 150 latiem mēnesī, ja tas māca no 9 līdz 21 kontaktstundai nedēļā prioritāro mācību priekšmetu vai priekšmetus. Mērķstipendijas apmēru aprēķina proporcionāli kontaktstundu skaitam nedēļā, prioritāri atbalstot pedagogu, kam ir lielāks kontaktstundu skaits nedēļā.
73. Pedagoga pētniecības vai radošā darba uzdevumi:
73.1. obligāti veicamie uzdevumi:
73.1.1. metodiskais darbs izglītības iestādē (mācību priekšmeta mācību metodikas uzlabošana, tajā skaitā pārbaudes darbu izstrāde, vai jaunu mācību līdzekļu aprobācija izglītības iestādē, vai informācijas tehnoloģiju izmantošanas uzlabošana prioritāro mācību priekšmetu apguvē);
73.1.2. konsultatīvais darbs (tematiskās konsultācijas izglītojamajiem mācību motivācijas veicināšanai, mācību sasniegumu uzlabošanai un pasākumu organizēšana izglītojamajiem intereses veicināšanai par attiecīgo mācību priekšmetu, un pedagoģiskās pieredzes nodošana attiecīgā mācību priekšmeta pedagogiem vai metodisko konsultāciju sniegšana jaunajiem pedagogiem);
73.1.3. izpratnes paaugstināšana par vienādām iespējām izglītībā un karjerā un stereotipu mazināšana par dzimuma ietekmi profesijas izvēlē saistībā ar mācāmo prioritāro priekšmetu;
73.2. pēc izvēles veicamie uzdevumi:
73.2.1. zinātniskās pētniecības darbs pedagoģijā (izglītības zinātnē);
73.2.2. izglītojamo pētnieciskās darbības vadība prioritārajā mācību priekšmetā;
73.2.3. prakses vadīšana topošajiem pedagogiem.
74. Finansējuma saņēmējs savā mājaslapā internetā ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu.
75. Grozījumus projektā veic atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, izņemot šo noteikumu 76.punktā minētos gadījumus.
76. Projekta grozījumus saskaņo ar atbildīgo iestādi, ja izmaiņas ir saistītas ar:
76.1. projekta mērķi;
76.2. finansējuma saņēmēja maiņu;
76.3. projekta īstenošanas sākuma un beigu termiņu;
76.4. projekta sasniedzamajiem iznākuma un uzraudzības rādītājiem;
76.5. projekta kopējo attiecināmo izmaksu sadalījumu pa gadiem.
(MK 29.06.2010. noteikumu Nr.583 redakcijā)
77. Ievērojot šo noteikumu 55., 56. un 57.punktā minētos attiecināmo izmaksu ierobežojumus, finansējuma saņēmējs var veikt projekta izmaksu pārdali šo noteikumu 49.3., 49.4. un 49.5.apakšpunktā minēto izmaksu pozīciju ietvaros vai starp minētajām izmaksu pozīcijām, nepārsniedzot 10 procentu no pārdalāmās izmaksu pozīcijas kopējām attiecināmām izmaksām un sniedzot sadarbības iestādei maksājuma pieprasījumā skaidrojumu par izmaksu pārdales pamatotību.
(MK 29.06.2010. noteikumu Nr.583 redakcijā)
78. Projekta īstenošanas ilgums nepārsniedz četrus gadus no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, taču ne vēlāk kā līdz 2013.gada 31.decembrim.
79. Atbildīgā iestāde, sadarbības iestāde un projekta finansējuma saņēmējs uzglabā visus ar projekta īstenošanu saistītos dokumentus (oriģinālus) līdz 2021.gada 31.decembrim.