Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.599
Rīgā 2007.gada 12.decembrī (prot. Nr.48, 14.p.)
Par Vispārējās atļaujas noteikumiem
Saskaņā ar Administratīvā procesa spēkā stāšanās likuma 17.panta pirmo daļu, likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 9.panta otro daļu un Elektronisko sakaru likuma 8.panta otro daļu un 34.panta pirmo daļu,
padome nolemj:
1. Apstiprināt Vispārējās atļaujas noteikumus (pielikumā).
2. Noteikt, ka šā lēmuma 1.punktā apstiprinātie noteikumi stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
3. Noteikt, ka šā lēmuma 1.punktā apstiprināto noteikumu 17.1., 17.4., 17.10. un 17.11. apakšpunkts stājas spēkā 2008.gada 1.aprīlī.
4. Noteikt, ka šā lēmuma 1.punktā apstiprināto noteikumu 21. un 22.punkts stājas spēkā 2008.gada 1.jūnijā.
5. Ar šā lēmuma 1.punktā apstiprināto noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas ar 2005.gada 25.maija lēmumu Nr.118 apstiprinātie Vispārējās atļaujas noteikumi (Latvijas Vēstnesis, 2005, Nr.90).
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva
Apstiprināts
ar Sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas komisijas padomes
2007.gada 12.decembra lēmumu Nr.599
Vispārējās atļaujas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 34. panta pirmo daļu
1. Vispārīgie jautājumi
1. Šie noteikumi nosaka vispārējās atļaujas nosacījumus, kas ir saistoši elektronisko sakaru komersantam, kurš nodrošina elektronisko sakaru tīklu vai sniedz elektronisko sakaru pakalpojumu saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk - Regulators) noteikto un publicēto elektronisko sakaru tīklu un elektronisko sakaru pakalpojumu sarakstu.
2. Ja elektronisko sakaru komersants pārtrauc visiem lietotājiem nodrošināt kādu no elektronisko sakaru tīkliem vai sniegt kādu no elektronisko sakaru pakalpojumiem, kas paredzēti Regulatora noteiktajā un publicētajā elektronisko sakaru tīklu un elektronisko sakaru pakalpojumu sarakstā, elektronisko sakaru komersants par to rakstveidā paziņo Regulatoram:
2.1. ne vēlāk kā 30 dienas pirms elektronisko sakaru tīkla nodrošināšanas izbeigšanas vai elektronisko sakaru pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanas, ja tas notiek plānoti;
2.2. ne vēlāk kā vienu darba dienu pēc elektronisko sakaru tīkla nodrošinājuma izbeigšanas vai elektronisko sakaru pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanas citos gadījumos.
3. Ja elektronisko sakaru komersants vispār pārtrauc nodrošināt elektronisko sakaru tīklu vai sniegt elektronisko sakaru pakalpojumu visiem lietotājiem, elektronisko sakaru komersants nosūta Regulatoram rakstveida paziņojumu ar lūgumu izslēgt elektronisko sakaru komersantu no elektronisko sakaru komersantu saraksta.
4. Regulators izslēdz elektronisko sakaru komersantu no elektronisko sakaru komersantu saraksta pēc elektronisko sakaru komersanta rakstveida paziņojuma saņemšanas saskaņā ar šo noteikumu 3.punktu, ja elektronisko sakaru komersants ir samaksājis valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu un iesniedzis Regulatoram ar valsts nodevas aprēķinu saistīto informāciju.
2. Vispārējās atļaujas nosacījumi
5. Elektronisko sakaru komersants veic iemaksas universālā pakalpojuma finansēšanai Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
6. Lai nodrošinātu elektronisko sakaru pakalpojumu savietojamību, operatoram ir tiesības un, ja to pieprasa cits elektronisko sakaru komersants, arī pienākums vest sarunas par piekļuvi elektronisko sakaru tīklam vai starpsavienojumu izveidi un slēgt piekļuves vai starpsavienojuma līgumu. Starpsavienojuma līgumu noformē trijos eksemplāros, un desmit darba dienu laikā pēc līguma noslēgšanas tā vienu eksemplāru iesniedz Regulatoram.
7. Elektronisko sakaru komersants ievēro nacionālajā numerācijas plānā iekļautos numerācijas izmantošanas nosacījumus un, nodrošinot elektronisko sakaru tīklu vai sniedzot elektronisko sakaru pakalpojumu, nodrošina izsaukumu maršrutēšanu atbilstoši nacionālajam numerācijas plānam un Eiropas numerācijas telpas numuriem.
8.Elektronisko sakaru komersants nodrošina lietotājiem iespēju izsaukt nacionālajam numerācijas plānam un Eiropas numerācijas telpai atbilstošos numurus saskaņā ar elektronisko sakaru komersanta noslēgtajiem starpsavienojumu līgumiem.
9. Elektronisko sakaru komersants, nodrošinot elektronisko sakaru tīklu vai sniedzot elektronisko sakaru pakalpojumu, ievēro normatīvajos aktos noteiktās attiecīgās administratīvās teritorijas vides, pilsētu un lauku teritoriālās plānošanas prasības.
10. Elektronisko sakaru komersants, ierīkojot elektronisko sakaru tīklu un izbūvējot tā infrastruktūras būves (kabeļu kanalizāciju, kabeļu akas, stabus, mastus, torņus, konteinerus, taksofonu kabīnes) valsts, pašvaldības vai privātā īpašumā iepriekš saskaņo projektu ar nekustamā īpašuma īpašnieku vai valdītāju.
11. Elektronisko sakaru komersants elektronisko sakaru tīkla ierīkošanu īpaši aizsargājamās dabas teritorijās saskaņo ar attiecīgās teritorijas administrāciju vai reģionālo vides pārvaldi.
12. Elektronisko sakaru komersants rakstiski vienojas ar nekustamā īpašuma īpašnieku vai viņa pilnvarotu personu par kārtību, kādā elektronisko sakaru komersanta darbinieki var piekļūt elektronisko sakaru tīklam, kas atrodas attiecīgajā nekustamajā īpašumā, kā arī par kārtību, kādā puses apmainās ar nepieciešamo informāciju.
13. Elektronisko sakaru komersanti savstarpēji vienojas par tehniskajiem nosacījumiem, finanšu garantijām un atlīdzību par kopīgā izmantošanā nodotās infrastruktūras darbības nodrošināšanu.
14. Elektronisko sakaru komersants ievēro normatīvajos aktos noteiktās prasības datu aizsardzībai elektronisko sakaru nozarē.
15. Elektronisko sakaru komersants, izņemot normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos, neizpauž ziņas par lietotājiem bez viņu rakstveidā izteiktas piekrišanas, kā arī neizpauž ziņas par informāciju, kuru pārraida vai kura ir pārraidīta, izmantojot elektronisko sakaru tīklu, vai kuru var iegūt, sniedzot elektronisko sakaru pakalpojumus.
16. Elektronisko sakaru komersants ievēro normatīvajos aktos noteiktās patērētāju tiesību aizsardzības prasības.
17. Elektronisko sakaru komersants elektronisko sakaru pakalpojumu līgumā ar abonentu iekļauj šādu informāciju:
17.1.elektronisko sakaru pakalpojumu apraksts;
17.2.abonentam sniegto elektronisko sakaru pakalpojumu veidi, piegādes termiņš, abonenta numurs vai adrese, publiskā elektronisko sakaru tīkla pieslēguma punkta un elektronisko sakaru pakalpojuma saņemšanas vieta, ja šāda informācija ir pieejama;
17.3.elektronisko sakaru pakalpojumu apmaksas kārtība un rēķina piegādes adrese;
17.4.abonentam sniegto elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes nosacījumi, kas ietver vismaz šādas elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes parametru vērtības:
17.4.1.balss telefonijas pakalpojumiem fiksētajā telefonu tīklā, minimālā runas pārraides kvalitātes vērtība, kas noteikta izmantojot piecu ballu novērtēšanas sistēmu saskaņā ar Starptautiskās Telekomunikāciju Savienības (ITU) rekomendāciju ITU-T P.862[1], un bojājumu novēršanas laiks savā fiksētajā telefonu tīklā, kuru pārsniedzot, abonentam ir tiesības saņemt kompensāciju vai samazinātu abonēšanas maksu;
17.4.2.balss telefonijas pakalpojumiem mobilajā telefonu tīklā, minimālā runas pārraides kvalitātes vērtība, izmantojot piecu ballu novērtēšanas sistēmu saskaņā ar Starptautiskās Telekomunikāciju Savienības (ITU) rekomendāciju ITU-T P.862 un maksimālais īsziņas piegādes laiks savā mobilajā telefonu tīklā;
17.4.3.publisko interneta piekļuves pakalpojumiem, garantētais pieslēguma ātrums (augšupielādes un lejupielādes) posmā no galalietotāja pieslēguma punkta līdz Latvijas interneta apmaiņas punktam, pakalpojuma pieejamība un bojājumu novēršanas laiks, kuru pārsniedzot abonentam ir tiesības saņemt kompensāciju vai samazinātu abonēšanas maksu;
17.4.4.televīzijas programmu pārraides pakalpojumiem elektronisko sakaru tīklā, minimālā attēla kvalitātes vērtība, saskaņā ar 1.tabulā noteikto televīzijas pārraides pakalpojumu kvalitātes piecu ballu novērtēšanas sistēmu, un bojājumu novēršanas laiks, kuru pārsniedzot abonentam ir tiesības saņemt kompensāciju vai samazinātu abonēšanas maksu;
Televīzijas programmu pārraides pakalpojumu kvalitātes piecu ballu novērtēšanas sistēma
1.tabula
Balles |
Televīzijas programmu pārraides pakalpojumu kvalitātes novērtējums |
Novērtējuma paskaidrojums |
5 |
Teicama kvalitāte |
Traucējumi un kropļojumi nav redzami |
4 |
Laba kvalitāte |
Traucējumi un kropļojumi ir redzami, bet netraucē |
3 |
Apmierinoša kvalitāte |
Traucējumi un kropļojumi mazliet traucē |
2 |
Vāja kvalitāte |
Traucējumi un kropļojumi traucē |
1 |
Slikta kvalitāte |
Traucējumi un kropļojumi ļoti traucē |
17.4.5.elektronisko sakaru pakalpojumiem, kas nav minēti šo noteikumu 17.4.1., 17.4.2., 17.4.3. un 17.4.4. punktos, pakalpojumu kvalitātes parametrus un to vērtības nosaka pats elektronisko sakaru komersants.
17.5.elektronisko sakaru komersanta sniegto elektronisko sakaru pakalpojumu lietošanas noteikumi;
17.6.kompensācijas un atlīdzības noteikumi, kas piemērojami, ja nav ievēroti elektronisko sakaru pakalpojumu līgumā iekļauto elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes nosacījumi;
17.7.strīdu izšķiršanas un abonenta pretenziju iesniegšanas kārtība;
17.8.informācija par atļauju apstrādāt abonenta datus, lai tos publicētu un izmantotu komerciālos nolūkos;
17.9.normatīvajos aktos noteiktie elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanas un elektronisko sakaru pakalpojumu līguma izbeigšanas nosacījumi;
17.10.normatīvajos aktos noteiktais nosacījums par abonenta iespēju izvēlēties saņemt bez maksas detalizētu rēķinu;
17.11.informācija par elektronisko sakaru komersanta sniegto elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes parametru (kvalitātes deklarāciju) un tarifu publisku pieejamību.
18. Ja elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanai ar galalietotāju netiek slēgts līgums rakstveidā:
18.1.elektronisko sakaru komersants nodrošina elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēja identifikāciju;
18.2.elektronisko sakaru komersants nodrošina sniegto elektronisko sakaru pakalpojumu apraksta, elektronisko sakaru pakalpojumu lietošanas noteikumu, elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes parametru (kvalitātes deklarāciju), elektronisko sakaru pakalpojumu tarifu un informācijas par strīdu izšķiršanas un galalietotāja pretenziju iesniegšanas kārtību publisku pieejamību.
19. Elektronisko sakaru komersants elektronisko sakaru tīkla iekārtu kārtējo plānoto tehnisko apkopi veic pēc iespējas mazākās slodzes stundās.
20. Elektronisko sakaru komersants sava elektronisko sakaru tīkla darbību lietotājiem nodrošina 24 stundas diennaktī, ja elektronisko sakaru komersants un lietotājs rakstiski nevienojas citādi.
21. Elektronisko sakaru komersants nodrošina lietotājiem un abonentiem informāciju par palīdzības dienesta tālruņa numuru un iespēju sazināties bez maksas ar šo palīdzības dienestu 24 stundas diennaktī, lai pieteiktu elektronisko sakaru tīkla bojājumus vai elektronisko sakaru pakalpojuma saņemšanas traucējumus.
22. Elektronisko sakaru komersants nodrošina, ka tiek reģistrēti visi palīdzības dienestā saņemtie elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāju un abonentu pieteikumi par elektronisko sakaru tīklu bojājumiem, elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitāti un sniegto elektronisko sakaru pakalpojumu neprecīziem rēķiniem, izņemot gadījumus, kad šie pieteikumi jau ir reģistrēti iepriekš fiksētas elektronisko sakaru tīkla avārijas dēļ.
23. Elektronisko sakaru komersants ievēro normatīvajos aktos noteiktos nelikumīga satura informācijas pārraidīšanas ierobežojumus.
24. Elektronisko sakaru komersants neveicina piekļuvi informācijai, kuras izplatīšana internetā ir aizliegta saskaņā ar normatīvajiem aktiem. Pēc lietotāja pieprasījuma interneta piekļuves pakalpojumu sniedzējs nodrošina informāciju par iespēju izmantot programmu (filtru), kas ierobežo tādu materiālu pieejamību, kuros propagandēta cietsirdīga uzvedība, vardarbība, erotika, pornogrāfija un kuri rada draudus bērna garīgajai attīstībai, kā arī nodrošina satura filtra uzstādīšanu, ja abonents un elektronisko sakaru komersants par to savstarpēji vienojušies.
25. Elektronisko sakaru komersants, kas sniedz publiskos datu un elektronisko ziņojumu pārraides vai publiskos interneta piekļuves pakalpojumus ar īslaicīgu pārraidītās informācijas uzglabāšanu, un ja tas tiek veikts vienīgi informācijas pārraidīšanas nolūkā ar noteikumu, ka informācija netiek uzglabāta ilgāk par informācijas pārraidīšanai nepieciešamo laiku, ir atbildīgs par pārraidītās informācijas saturu šādos gadījumos:
25.1. ja elektronisko sakaru komersants ierosina informācijas pārraidi, vai;
25.2. ja elektronisko sakaru komersants izvēlas pārraidāmās informācijas saņēmēju, vai;
25.3. ja elektronisko sakaru komersants izvēlas vai pārveido pārraidāmo informāciju.
26. Elektronisko sakaru komersantam, izņemot šo noteikumu 25.punktā noteiktos gadījumus, nav pienākums pārraudzīt informācijas saturu, ko tas pārraida, kā arī nav pienākums meklēt faktus un apstākļus, kas norāda uz nelikumīga satura informācijas pārraidi.
27. Elektronisko sakaru komersants sniedz Regulatoram informāciju normatīvajos akots noteiktajā apjomā un kārtībā.
28. Elektronisko sakaru komersants pēc Regulatora pieprasījuma sniedz informāciju, kas nepieciešama Regulatora funkciju izpildei vai vispārējās atļaujas nosacījumu izpildes uzraudzībai.
29. Elektronisko sakaru komersants, kas nav uzsācis vai ir pārtraucis elektronisko sakaru tīkla nodrošināšanu vai elektronisko sakaru pakalpojuma sniegšanu un nav nosūtījis Regulatoram rakstveida paziņojumu saskaņā ar šo noteikumu 2. vai 3.punktu, sniedz Regulatoram informāciju saskaņā ar šo noteikumu 27.un 28. punktu.
30. Elektronisko sakaru komersants vienlaicīgi ar elektronisko sakaru tīkla nodrošināšanas vai elektronisko sakaru pakalpojuma sniegšanas uzsākšanu paziņo Regulatoram par katra konkrētā elektronisko sakaru tīkla vai elektronisko sakaru pakalpojuma veida, kas noteikts Regulatora publicētajā elektronisko sakaru tīklu un elektronisko sakaru pakalpojumu sarakstā, darbības uzsākšanas datumu.
31. Ārkārtas situācijās elektronisko sakaru komersantam ir pienākums veikt visus nepieciešamos pasākumus, lai tehnisko iespēju robežās turpinātu nodrošināt elektronisko sakaru tīklu vai sniegt elektronisko sakaru pakalpojumu, ievērojot vispārējās atļaujas nosacījumus un normatīvajos aktos noteiktās prasības. Elektronisko sakaru komersants, kurš sniedz balss telefonijas pakalpojumus, ārkārtas situāciju gadījumā tehnisko iespēju robežās veic darbības saistībā ar elektronisko sakaru tīklu vai elektronisko sakaru pakalpojuma nodrošināšanu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, Valsts policijai, neatliekamās medicīniskās palīdzības un gāzes avārijas dienestam, Jūras spēku Krasta apsardzes dienestam, Jūras glābšanas un koordinācijas centram, kā arī numura "112" dienestam un valsts pārvaldes iestādēm normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
32. Elektronisko sakaru komersants nodrošina elektronisko sakaru tīkla iekārtu darbību, ievērojot normatīvajos aktos noteiktos elektromagnētiskā starojuma ietekmes ierobežojumus.
33. Elektronisko sakaru komersants ievēro normatīvajos aktos noteiktās prasības par elektromagnētiskā starojuma ietekmes ierobežošanas pasākumiem.
34. Elektronisko sakaru komersants veic starpsavienojumu, ievērojot šādas minimālās prasības:
34.1.nodrošina sava elektronisko sakaru tīkla identifikāciju - starptautiskā signalizācijas vai nacionālā signalizācijas punkta koda identifikāciju;
34.2.nodrošina sava elektronisko sakaru tīkla izsaucošā numura identifikāciju un pārraidi visiem izsaukumiem uz cita elektronisko sakaru komersanta elektronisko sakaru tīklu;
34.3.nodrošina nemainīta izsaucošā numura pārraidi sava elektronisko sakaru tīkla ietvaros un pārraidi uz citu elektronisko sakaru tīklu;
34.4.neaizstāj izsaucošo numuru, kas saņemts pareizā formātā no cita elektronisko sakaru komersanta elektronisko sakaru tīkla, ar citu numuru vai neierobežo tā pārraidi;
34.5.nodrošina nemainīta izsaucošā numura pārraidi pāradresācijas gadījumā visos elektronisko sakaru tīkla savienojuma posmos, ja tas tiek saņemts pareizā formātā no cita elektronisko sakaru komersanta elektronisko sakaru tīkla;
34.6.aizstāj izsaucošo numuru, kas nav saņemts pareizā formātā no citas valsts elektronisko sakaru komersanta elektronisko sakaru tīkla, ar citu numuru, izmantojot numerācijas resursus, kas piešķirti lietošanā šim elektronisko sakaru komersantam vai ierobežo tā pārraidi;
34.7.nodrošina signalizācijas un noslodzes plūsmas darbību elektronisko sakaru tīklu savstarpējai savienošanai, lai:
34.7.1.neradītu neefektīvu noslodzi, kas nelietderīgi noslogo signalizācijas kanālu un elektronisko sakaru tīklu savstarpējo savienojumu;
34.7.2.neradītu traucējumus signalizācijas tīkla darbībā;
34.7.3.neietekmētu elektronisko sakaru pakalpojuma darbību.
34.8.atbild par savas signalizācijas konfigurāciju un nodrošina tās darbību atbilstoši lietojamiem standartiem un starpsavienojuma līguma nosacījumiem;
34.9.veic signalizācijas pārbaudes, savstarpēji vienojoties ar citu elektronisko sakaru komersantu par testa procedūru, izveidojot starpsavienojumu vai mainot signalizācijas programmnodrošinājuma versiju;
34.10.nodrošina, ka signālu pārraides plūsma elektronisko sakaru tīklu savstarpējai savienošanai nav mazāka kā 2048 kbit/s, ar turpmāko pieauguma soli 2048 kbit/s;
34.11.nodrošina, ka elektronisko sakaru tīklu savstarpēja savienošana nepazemina savienotajos elektronisko sakaru tīklos sniegto elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitāti un šo tīklu drošību. Katrs elektronisko sakaru komersants atbild par elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitāti un noslodzi, kas ir uzsākta vai maršrutēta šī elektronisko sakaru komersanta tīklā un pabeigta citā elektronisko sakaru tīklā;
34.12.nosaka vismaz šādus pieslēguma punkta saskarnes parametrus elektronisko sakaru tīklu savstarpējai savienošanai:
34.12.1.signalizācijas veids;
34.12.2.pieslēguma punkta saskarnes mehāniskie parametri;
34.12.3.pieslēguma punkta saskarnes elektriskie parametri.
35. Elektronisko sakaru komersants nodrošina elektronisko sakaru tīkla iekārtu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām elektrodrošības un elektromagnētiskās saderības prasībām.
36. Operatoram ir tiesības nodrošināt elektronisko sakaru tīkla aizsardzību pret neautorizētu piekļuvi.
37. Operatoram ir tiesības pārtraukt elektronisko sakaru pakalpojuma sniegšanu galalietotājam, kas izmanto neautorizētu piekļuvi šī operatora elektronisko sakaru tīklam vai bez operatora piekrišanas lieto galalietotāja pieslēgumu komercdarbībai elektronisko sakaru nozarē.
38. Elektronisko sakaru komersantam ir tiesības bez Regulatora radiofrekvenču spektra lietošanas tiesību piešķiršanas izmantot komercdarbībai koplietojamās radiofrekvenču spektra joslas saskaņā ar Ministru kabineta noteikto radiofrekvenču spektra joslu sadalījumu radiosakaru veidiem un iedalījumu radiosakaru sistēmām, kā arī radiofrekvenču spektra joslu izmantošanas vispārīgajiem nosacījumiem.
39. Elektronisko sakaru komersants ievēro normatīvajos aktos noteiktās prasības par radiosakaru tīklu vai radioiekārtu uzstādīšanu un lietošanu.
40. Elektronisko sakaru komersants ievēro obligāti piemērojamos Latvijas Republikas nacionālos standartus, kā arī Eiropas Kopienu Oficiālajā Vēstnesī publicētajā standartu vai specifikāciju sarakstā noteiktos obligāti piemērojamos standartus.
41. Elektronisko sakaru komersants maksā ikgadējo valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu normatīvajos aktos noteiktajā apmērā un kārtībā.
3. Noslēguma jautājumi
42. Šo noteikumu 5.punktā noteikto nosacījumu elektronisko sakaru komersants izpilda pēc Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās, kas izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 66.panta otro daļu.
43. Šo noteikumu 17.1., 17.4., 17.10., un 17.11. punktā noteiktie elektronisko sakaru pakalpojuma līgumā ietveramie nosacījumi attiecas uz tiem elektronisko sakaru pakalpojuma līgumiem, kas noslēgti pēc 2008.gada 1.aprīļa. Elektronisko sakaru komersants veic grozījumus elektronisko sakaru pakalpojumu līgumos, kas noslēgti līdz 2008.gada 1.aprīlim, pēc abonenta rakstiska pieprasījuma.
Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Šajos noteikumos ir iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Savienības direktīvām:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 7. marta Direktīva 2002/20/EK par elektronisko komunikāciju tīklu un pakalpojumu atļaušanu (atļauju izsniegšanas direktīva) //OJL 108, 24.04.2002.;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7. marta Direktīva 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva) //OJL 108, 24.02.2004.;
3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7. marta Direktīva 2002/22/EK par universālo pakalpojumu un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko sakaru tīkliem un pakalpojumiem (universālā pakalpojuma direktīva) //OJL 108, 24.02.2004.;
4) Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada 8. jūnija Direktīva 2000/31/EK par dažiem informācijas sabiedrības pakalpojumu tiesiskiem aspektiem, jo īpaši elektronisko tirdzniecību, iekšējā tirgū (direktīva par elektronisko tirdzniecību) //OJL 178, 17.07.2000.;
5) Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 9.marta Direktīva 1999/5/EK par radioiekārtām un telekomunikāciju termināla iekārtām un to atbilstības savstarpējo atzīšanu //OJL 091 07.04.1999.;
6) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta Direktīva 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām un to savstarpēju savienojumu (piekļuves direktīva) //OJL 108, 24.04.2002.;
7) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 12.jūlija Direktīva 2002/58/EK par personas datu apstrādi un privātās dzīves aizsardzību elektronisko komunikāciju nozarē (direktīva par privāto dzīvi un elektronisko komunikāciju) //OJL 201, 31.07.2002.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva