1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēs un Ieslodzījuma vietu pārvaldē iestādes vadītāja vai viņa pilnvarotas amatpersonas izveidota vērtēšanas komisija novērtē Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālo dienesta pakāpi (turpmāk - amatpersona) darbību un tās rezultātus.
3. Amatpersonu, kas iecelta amatā vai pārcelta citā amatā, novērtē, ja tā amatā ir nodienējusi vismaz sešus mēnešus.
4. Amatpersona un amatpersonas tiešais vadītājs aizpilda amatpersonas novērtēšanas veidlapu (1.pielikums) un amatpersonas novērtēšanas protokola (2.pielikums) attiecīgās sadaļas.
5. Amatpersonas tiešais vadītājs organizē individuālu novērtēšanas interviju, nosaka intervijas laiku un vietu un paziņo par to amatpersonai.
6. Amatpersona un amatpersonas tiešais vadītājs novērtēšanas intervijā aizpilda tās novērtēšanas protokola sadaļas, kurās nosaka:
6.1. uzdevumus nākamajam novērtēšanas periodam;
6.2. amatpersonas novērtējumu.
7. Novērtēšanu atliek šādos gadījumos:
7.1. amatpersona ir atstādināta no amata pienākumu izpildes;
7.2. amatpersonas pārejošas darbnespējas laikā, kā arī laikā, kad amatpersona atrodas atvaļinājumā, komandējumā vai nepilda pienākumus citu attaisnojošu iemeslu dēļ.
8. Pamatojoties uz amatpersonas novērtēšanas protokolā norādīto informāciju, vērtēšanas komisija novērtē amatpersonu.
9. Vērtēšanas komisijas sastāvā ir vērtēšanas komisijas priekšsēdētājs un ne mazāk kā divi komisijas locekļi.
10. Vērtēšanas komisija var novērtēt amatpersonu, ja komisijas sēdē piedalās ne mazāk kā puse no komisijas sastāva.
11. Ja amatpersonas tiešais vadītājs amatpersonu novērtējis ar "daļēji neatbilst noteiktajām prasībām" vai "neatbilst noteiktajām prasībām" un amatpersona nepiekrīt tiešā vadītāja novērtējumam, vērtēšanas komisijas sēdē piedalās arī novērtējamā amatpersona un amatpersonas tiešais vadītājs.
12. Ja vērtēšanas komisija amatpersonu novērtējusi ar "daļēji neatbilst noteiktajām prasībām" vai "neatbilst noteiktajām prasībām", amatpersonu novērtē atkārtoti pēc sešiem mēnešiem.
14. Vērtēšanas komisija aizpilda amatpersonas novērtēšanas protokola attiecīgo sadaļu un pieņem lēmumu ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsis sadalās vienādi, izšķirošā ir vērtēšanas komisijas priekšsēdētāja balss.
(Pielikums MK 15.04.2014. noteikumu Nr.194 redakcijā)
Vārds | Uzvārds | ||||
Struktūrvienība | |||||
Amats | |||||
Dienesta pakāpe | |||||
Amatā kopš |
Novērtēšanas periods | no | līdz |
Iepriekšējās novērtēšanas datums | |
Iepriekšējais novērtējums (novērtējuma pakāpe) |
Amatpersonas pašnovērtējums
Iepriekšējā novērtēšanā noteiktie uzdevumi | Noteiktie izpildes kritēriji |
|
I. Amata pienākumu un uzdevumu izpilde
Amata pienākumu izpilde novērtēšanas periodā |
|
Amata pienākumu izpildes pašnovērtējums
(ierakstīt logā atbilstošo pakāpi)
A 1 – atbilst noteiktajām prasībām, var virzīt iecelšanai augstākā amatā (amatpersona kvalitatīvi veic amata pienākumus, dienesta pienākumu izpilde pārsniedz izvirzītās prasības) | A 2 – atbilst noteiktajām prasībām (amatpersona kvalitatīvi veic amata pienākumus) |
B – daļēji atbilst noteiktajām prasībām (amatpersona nepietiekami kvalitatīvi veic kādu no amata pienākumiem, konstatēti konkrēti trūkumi, kurus iespējams novērst periodā līdz nākamai novērtēšanai) | C – neatbilst noteiktajām prasībām (amatpersona nepietiekami kvalitatīvi veic amata pienākumus, konstatēti konkrēti trūkumi) |
Tiesību aktos, amata aprakstā un iepriekšējā amatpersonas darbības un tās rezultātu novērtēšanas protokolā noteiktie uzdevumi, kas novērtēšanas periodā nav izpildīti | |
| |
Uzdevumu izpildi kavējošie faktori | |
personiskie faktori | valsts vai iestādes līmeņa faktori |
|
II. Amatpersonai nepieciešamo kompetenču pašnovērtējums
Novērtējuma pakāpes:
A – attiecīgā prasme ir attīstīta tādā līmenī, ka ļauj labi veikt amata pienākumus
B – attiecīgā prasme ir pietiekama, lai varētu veikt amata pienākumus minimālā līmenī, taču vajadzētu to attīstīt
C – attiecīgās prasmes trūkums traucē amata pienākumu izpildi
Sadarbība ar kolēģiem | Personīgā atbildība |
Spējas un vēlme sadarboties ar citiem grupas ietvaros, strādāt komandā. Spējas iesaistīt citus uzdevumu izpildē un lēmumu pieņemšanā. Prasme attiecas gan uz sadarbību ar pakļautajiem darbiniekiem, gan viena līmeņa darbiniekiem, gan vadītājiem | Spējas atbildīgi izpildīt pienākumus. Nav nepieciešama papildu kontrole un uzraudzība. Vēlme paaugstināt savu kvalifikāciju. Spējas patstāvīgi izpildīt uzdevumu, ar pašiniciatīvu uzņemties pienākumus un uzdevumus, aktīvi iesaistīties problēmsituāciju risināšanā, izpildīt saistības, uzdotos pienākumus paveikt termiņā. Entuziasms un iniciatīva |
Sadarbība ar sabiedrību (ja nepieciešama, pildot amata pienākumus) | Darba plānošana un kontrole |
Prasme uzturēt pastāvīgus kontaktus ar cilvēkiem, noskaidrot sabiedrības vajadzības un attiecīgi uz tām reaģēt, veidot savstarpējās attiecības, ar pozitīvu sadarbību uzlabot iestādes prestižu. Sabiedriskums, komunikabilitāte | Spēja izvēlēties prioritātes, izstrādāt darba grafiku, organizēt un plānot darbu gan tuvāku, gan tālāku mērķu sasniegšanai, nodrošināt laika un resursu efektīvu izmantošanu. Prasme ietver ne tikai plānu izstrādāšanu, bet arī regulāru darba un plāna atbilstības pārbaudi un nepieciešamo labojumu veikšanu. Prasme ietver pieejamās informācijas pārbaudi, lomu un funkciju skaidru definēšanu darba procesā, informācijas glabāšanu, darba rezultātu atbilstības pārbaudi noteiktajiem kvalitātes kritērijiem |
Komunikācija (saskarsme) | Problēmu risināšana |
Spējas pārliecināt citus pieņemt kādu uzskatu vai uzsākt darbību. Spējas uzklausīt un pieņemt citu viedokli. Prasme ietver apzinātu citas personas (personu grupas) ietekmēšanu, izmantojot pieejamo informāciju, argumentus, uzskates līdzekļus, psiholoģiskas ietekmēšanas veidus, lai sasniegtu noteiktu mērķi | Spējas atrast un iegūt nepieciešamo informāciju. Spējas iegūt tik daudz informācijas, cik nepieciešams visiem problēmas aspektiem, nošķir noderīgo informāciju no nederīgās un svarīgo informāciju no nesvarīgās. Spējas ātri un precīzi iedziļināties pieejamā informācijā, pārbaudīt visu pieejamo informāciju, lai izprastu situāciju, un izdarīt loģiskus secinājumus. Spējas identificēt un apvienot cēloņus un ieguvumus, kā arī pieņemt pareizos lēmumus |
Personāla vadība (ja padotībā ir darbinieki) | Ētiskums |
Prasmju un personības īpašību kopums, kas ļauj efektīvi dot uzdevumus padotajiem, nodrošināt atgriezenisko saikni, panākt padoto atbalstu izvirzītajiem uzdevumiem, motivēt viņus darbam | Iestādes (valsts pārvaldes) misijas, vērtību un ētikas principu pieņemšana un ievērošana, interešu konflikta nepieļaušana, disciplīnas ievērošana. Līdzdalība noziedzīgu nodarījumu atklāšanā valsts dienestā |
III. Turpmākās darbības un attīstības pašnovērtējums
1. Uzdevumi, kas sasniedzami nākamajā novērtēšanas periodā, trūkumi, kurus nepieciešams novērst (lai veiktu kvalitatīvu nākamo novērtēšanu, uzdevumiem jābūt iespējami precīzi definētiem, izmērāmiem, sasniedzamiem, orientētiem uz konkrētu rezultātu un ar konkrētu izpildes termiņu) |
2. Nepieciešamās izmaiņas amata aprakstā (ja nepieciešams, norādīt, kādas izmaiņas būtu nepieciešamas, lai pilnveidotu konkrēto amata aprakstu) |
3. Mācību vajadzības (īpašības, prasmes, iemaņas, zināšanas, kuras jāattīsta, lai veicinātu darba efektivitāti. Mācību kursi, kurus būtu nepieciešams apmeklēt) |
4. Iespējamā karjeras attīstība (ja amatpersona vēlas mainīt savus dienesta apstākļus, norādīt, kādā dienestā, kādā amatā iespējama karjeras attīstība un kāda ir tās motivācija) |
Amatpersona | ____________________________ | _________ | ______________________ |
2. sadaļa
Tiešā vadītāja novērtējums
Novērtējamās amatpersonas tiešais vadītājs | |
Vārds, uzvārds | |
Struktūrvienība, amats |
Novērtējamās amatpersonas vārds, uzvārds |
Iepriekšējā novērtēšanā amatpersonai noteiktie uzdevumi | Izpildes kritēriji |
|
I. Amatpersonas amata pienākumu un uzdevumu izpilde
Amata pienākumu izpilde novērtēšanas periodā | Konkrēti apliecinājumi pienākumu izpildei |
|
Amata pienākumu izpildes novērtējums
(ierakstīt logā atbilstošo pakāpi)
A 1 – atbilst noteiktajām prasībām, var virzīt iecelšanai augstākā amatā (amatpersona kvalitatīvi veic amata pienākumus, dienesta pienākumu izpilde pārsniedz izvirzītās prasības) | A 2 – atbilst noteiktajām prasībām (amatpersona kvalitatīvi veic amata pienākumus) |
B – daļēji atbilst noteiktajām prasībām (amatpersona nepietiekami kvalitatīvi veic kādu no amata pienākumiem, konstatēti konkrēti trūkumi, kurus iespējams novērst periodā līdz nākamai novērtēšanai) | C – neatbilst noteiktajām prasībām (amatpersona nepietiekami kvalitatīvi veic amata pienākumus, konstatēti konkrēti trūkumi) |
Tiesību aktos, amata aprakstā un iepriekšējā amatpersonas darbības un tās rezultātu novērtēšanas protokolā noteiktie uzdevumi, kas novērtēšanas periodā nav izpildīti | |
| |
Uzdevumu izpildi kavējošie iemesli | |
no amatpersonas atkarīgi iemesli | no amatpersonas neatkarīgi iemesli |
|
|
II. Amatpersonai nepieciešamo kompetenču novērtējums
Novērtējuma pakāpes:
A – attiecīgā prasme ir attīstīta tādā līmenī, ka ļauj labi veikt amata pienākumus
B – attiecīgā prasme ir pietiekama, lai varētu veikt amata pienākumus minimālā līmenī, taču vajadzētu to attīstīt
C – attiecīgās prasmes trūkums traucē amata pienākumu izpildi
Prasme | Prasmes apraksts | Novērtējuma pakāpe |
Sadarbība ar kolēģiem | ||
Sadarbība ar sabiedrību (ja nepieciešama, pildot amata pienākumus) | ||
Komunikācija (saskarsme) | ||
Problēmu risināšana | ||
Darba plānošana un kontrole | ||
Personīgā atbildība | ||
Personāla vadība (ja padotībā ir darbinieki) | ||
Ētiskums |
III. Amatpersonas darbības un attīstības plāns
1. Uzdevumi, kas sasniedzami nākamajā novērtēšanas periodā, trūkumi, kurus nepieciešams novērst (lai veiktu kvalitatīvu nākamo novērtēšanu, uzdevumiem jābūt iespējami precīzi definētiem, izmērāmiem, sasniedzamiem, orientētiem uz konkrētu rezultātu un ar konkrētu izpildes termiņu) |
2. Nepieciešamās izmaiņas amata aprakstā |
3. Mācību vajadzības (īpašības, prasmes, iemaņas, zināšanas, kuras jāattīsta, lai veicinātu darba efektivitāti. Mācību kursi, kurus nepieciešams apmeklēt) |
4. Iespējamā karjeras attīstība (amatpersonas iespējamā karjeras attīstība un tās motivācija) |
Amatpersonas tiešais vadītājs | __________________ | ________ | _________________ |
Amatpersonas novērtēšanas protokols
Amatpersonas vārds, uzvārds, struktūrvienība, amats | |
Amatpersonas tiešā vadītāja vārds, uzvārds, struktūrvienība, amats | |
Individuālās novērtēšanas intervijas datums |
Amatpersonas pašnovērtējums | Amatpersonas tiešā vadītāja novērtējums | Vērtēšanas komisijas lēmums |
1. Uzdevumi, kas sasniedzami nākamajā novērtēšanas periodā, trūkumi, kurus nepieciešams novērst | ||
(aizpilda amatpersona) | (aizpilda amatpersonas tiešais vadītājs) | (aizpilda vērtēšanas komisijas sekretārs) |
2. Nepieciešamās izmaiņas amata aprakstā | ||
(aizpilda amatpersona) | (aizpilda amatpersonas tiešais vadītājs) | (aizpilda vērtēšanas komisijas sekretārs) |
3. Mācību vajadzības | ||
(aizpilda amatpersona) | (aizpilda amatpersonas tiešais vadītājs) | (aizpilda vērtēšanas komisijas sekretārs) |
4. Iespējamā karjeras attīstība | |||||
(aizpilda amatpersona) | (aizpilda amatpersonas tiešais vadītājs) | (aizpilda vērtēšanas komisijas sekretārs) | |||
Novērtējuma pakāpe | Novērtējuma pakāpe | Novērtējuma pakāpe |
Vērtēšanas komisijas priekšsēdētājs | . | . | |
(vārds, uzvārds) | (paraksts) | ||
Vērtēšanas komisijas locekļi: | . | . | |
(vārds, uzvārds) | (paraksts) | ||
. | . | ||
(vārds, uzvārds) | (paraksts) | ||
Amatpersona | . | . | |
(vārds, uzvārds) | (paraksts) | ||
Amatpersonas tiešais vadītājs | . | . | |
(vārds, uzvārds) | (paraksts) |