Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr.343

Rīgā 2007.gada 29.maijā (prot. Nr.31 9.§)
Granta projektu konkursa "Komunikācijas aktivitātes Latvijas sabiedrības izglītošanai par attīstības sadarbību un attīstības izglītība" nolikums
Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka granta projektu konkursa "Komunikācijas aktivitātes Latvijas sabiedrības izglītošanai par attīstības sadarbību un attīstības izglītība" (turpmāk - konkurss) norisi.

2. Attīstības sadarbība ir palīdzības sniegšana mazāk attīstītām valstīm, lai veicinātu šo valstu un to sabiedrību ilgtermiņa sociālo un ekonomisko attīstību. Attīstības izglītība ir aktīvs izglītošanās process, kas, balstoties uz solidaritātes, vienlīdzības, iekļaušanas un sadarbības principiem, veicina sabiedrības izpratni un līdzdalību aktuālu vietējo un globālo jautājumu risināšanā.

3. Projekta iesniedzējs ir persona, kura piesakās dalībai konkursā. Projekta iesniedzējs var būt persona, kurai saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 25.oktobra noteikumu Nr.807 "Noteikumi par granta programmu ieviešanu, vadību, uzraudzību un kontroli attīstības sadarbības politikas īstenošanai" (turpmāk - grantu noteikumi) 3.punktu ir tiesības būt par granta saņēmēju.

4. Grants ir maksājums granta saņēmējam, lai īstenotu projektu, kas nav sais­tīts ar komerciāliem mērķiem un kas nodrošina attīstības sadarbības politikas īstenošanu.

5. Grantu piešķir projekta iesniedzējam, kura projekta iesniegumu Attīstības sadarbības padome (turpmāk - padome) ir atbalstījusi finansēšanai un ar kuru ir noslēgts granta līgums.

6. Konkursa norisē ir šādi posmi:

6.1. konkursa izsludināšana;

6.2. informācijas sniegšana par konkursu;

6.3. projektu sagatavošana;

6.4. projektu iesniegumu noformēšana un iesniegšana;

6.5. projektu iesniegumu izvērtēšana;

6.6. lēmuma pieņemšana un konkursa rezultātu paziņošana;

6.7. granta līguma slēgšana.

7. Konkursā noteiktas šādas prioritātes:

7.1. komunikācijas aktivitātes par attīstības sadarbību;

7.2. attīstības izglītība.

8. Šo noteikumu 7.1.apakšpunktā noteiktās prioritātes mērķis ir informēt un izglītot projektā paredzēto mērķauditoriju, kā arī veidot pozitīvu attieksmi pret attīstības sadarbību un ar to saistītiem jautājumiem.

9. Šo noteikumu 7.2.apakšpunktā noteiktās prioritātes mērķis ir padziļināt projektā paredzētās mērķauditorijas zināšanas un veidot izpratni par attīstības sadarbību Latvijā un pasaulē.

10. Šo noteikumu 7.1.apakšpunktā noteiktās prioritātes mērķauditorija ir:

10.1. Latvijas politiķi un valsts pārvaldes institūciju pārstāvji;

10.2. Latvijas nevalstiskās organizācijas;

10.3. viedokļu līderi (konkrēts indivīds, kurš ir sabiedriski pazīstams un kura viedoklim par noteiktu tematu pievērš uzmanību un uzticas liela daļa sabiedrības);

10.4. Latvijas plašsaziņas līdzekļu pārstāvji.

11. Šo noteikumu 7.2.apakšpunktā noteiktās prioritātes mērķauditorija ir dažādu līmeņu Latvijas izglītības iestāžu un organizāciju izglītojamie un mācībspēki.

12. Kopējais konkursa ietvaros 2007.gadā pieejamais Latvijas valsts budžeta finansējums ir 43000 latu. Finanšu līdzekļi katrai konkursa prioritātei ir sadalīti šādi:

12.1. šo noteikumu 7.1.apakšpunktā noteiktajai prioritātei - 28000 latu;

12.2. šo noteikumu 7.2.apakšpunktā noteiktajai prioritātei - 15000 latu.

13. Minimālā summa, kas konkursa ietvaros pieejama no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem:

13.1. šo noteikumu 7.1.apakšpunktā noteiktajai prioritātei ir 7000 latu;

13.2. šo noteikumu 7.2.apakšpunktā noteiktajai prioritātei ir 5000 latu.

14. Maksimālā summa, kas konkursa ietvaros pieejama no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem:

14.1. šo noteikumu 7.1.apakšpunktā noteiktajai prioritātei ir 14000 latu;

14.2. šo noteikumu 7.2.apakšpunktā noteiktajai prioritātei ir 15000 latu.

15. Projekta administratīvās izmaksas ir paredzētas projekta administrēšanai. Administratīvās izmaksas, ko projekta iesniedzējs pieprasa finansēt no konkursa ietvaros paredzētajiem Latvijas valsts budžeta finanšu līdzekļiem, nedrīkst pārsniegt 15 % no kopējā Latvijas valsts budžeta finansējuma, kas ir paredzēts projekta budžetā.

16. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.

II. Konkursa izsludināšana

17. Ārlietu ministrija (turpmāk - ministrija) izsludina konkursu grantu noteikumu 10.punktā noteiktajā kārtībā un nodrošina konkursa vadību.

18. Ministrija publicē konkursa nolikumu ministrijas mājas lapā internetā (www.mfa.gov.lv).

III. Informācijas sniegšana par konkursu

19. Visām ieinteresētajām personām ir tiesības saņemt papildu informāciju par konkursu.

20. Lai saņemtu papildu informāciju par konkursu, ieinteresētā persona var:

20.1. piedalīties ministrijas rīkotajā ieinteresēto personu sanāksmē;

20.2. iesniegt rakstisku iesniegumu ar jautājumiem par konkursu.

21. Ja ministrija no ieinteresētās personas ir saņēmusi rakstisku iesnie­gumu ar jautājumiem par konkursu, tā piecu dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas sagatavo rakstisku atbildi un elektroniski vai pa faksu, kā arī pa pastu nosūta to ieinteresētajai personai.

22. Lai atbildes uz ieinteresēto personu jautājumiem būtu pieejamas visām ieinteresētajām personām, ministrija tās publicē ministrijas mājas lapā internetā, nenorādot personu, kas uzdevusi jautājumu.

23. Izsludinot konkursu, ministrija norāda vietu un laiku, kad tiks rīkota ieinteresēto personu sanāksme. Sanāksmē ministrija sniedz atbildes uz sanāksmes laikā uzdotajiem jautājumiem par konkursu.

IV. Projektu sagatavošana

24. Sagatavojot projektu, projekta iesniedzējs ņem vērā konkursa prioritātes un mērķus, maksimālo un minimālo projekta budžetu un projekta īstenošanas termiņu un vietu.

25. Projekta iesniedzējs sagatavo projektu vienai no šo noteikumu 7.punktā noteiktajām prioritātēm, ievērojot attiecīgās prioritātes mērķi.

26. Projekta iesniedzējs izvēlas vismaz vienu no šo noteikumu 10. vai 11.punktā noteiktajām mērķauditorijām atbilstoši konkursa prioritātei, kurai ir izstrādāts projekts.

27. Projekta budžetu sastāda latos, un tajā iekļauj visas projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksas.

28. Projekta administratīvajās izmaksās ietilpst:

28.1. atalgojums projekta vadītājam;

28.2. atalgojums grāmatvedim;

28.3. atalgojums citam projekta administrēšanā iesaistītajam personālam;

28.4. projekta laikā izmantoto tehnisko ierīču un telpu (kas netiek nomātas) amortizācijas izmaksas;

28.5. citas izmaksas, kas rodas, administrējot projektu (piemēram, telefona sakaru izmaksas, pasta pakalpojumu izdevumi).

29. Projekta budžetā paredzētās izmaksas ir pamatotas, projekta specifikai un mērķim atbilstošas.

30. Projekta iesniedzējs ir atbildīgs par attiecināmo izmaksu pareizu aritmētisko aprēķinu. Ja aprēķinā ir aritmētiskas kļūdas, apstiprinātam projekta budžetam papildu valsts budžeta finanšu līdzekļi netiek piešķirti.

31. Projekta budžetā paredzētajās izmaksās iekļauj visus attiecināmos nodokļus, kā arī nepieciešamās sociālās apdrošināšanas iemaksas.

32. Projekta iesniedzējs, kas ir tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde vai pašvaldība, ņem vērā, ka projekta finansēšanai paredzētie līdzekļi ir iekļauti ministrijas budžetā kārtējo izdevumu - pakalpojumu ? segšanai. Projekta iesniedzējs, sagatavojot projekta budžetu, neparedz maksājumus projekta īstenošanā vai administrēšanā iesaistīto personu atalgojumam un pamatlīdzekļu vai preču iegādei.

33. Projekta iesniedzējs var izstrādāt projekta budžetu, paredzot tajā līdzfinansējumu, ko var veidot gan finanšu līdzekļi, gan naudas izteiksmē novērtējama ķermeniska vai bezķermeniska lieta, kas tiks izmantota projekta īstenošanā.

34. Līdzfinansējumu projekta budžetā paredz:

34.1. ja projekta iesniedzējs apņemas segt daļu no projekta budžetā paredzētās summas, bet ministrija nodrošina atlikušo projekta budžetā nepieciešamo finansējumu, kas nepārsniedz šo noteikumu 14.punktā noteikto summu;

34.2. ja projekta iesniedzējs piesaista projektā citus līdzfinansētājus, kas apņemas segt daļu no projekta budžetā paredzētās summas, bet ministrija nodrošina atlikušo projekta budžetā nepieciešamo finansējumu, kas nepārsniedz šo noteikumu 14.punktā noteikto summu.

35. Ja projekta budžetā paredzēti šo noteikumu 34.punktā noteiktie līdzfinansējuma gadījumi, projekta iesniedzējs norāda precīzu summu, kāda tiek prasīta no ministrijas.

36. Projekta īstenošanas termiņš:

36.1. projekta īstenošanas sākums - 2007.gada 1.augusts;

36.2. projekta īstenošanas beigas - 2007.gada 30.novembris.

37. Projekta iesniedzējs var paredzēt vēlāku projekta īstenošanas sākuma termiņu, nekā noteikts šo noteikumu 36.1.apakš­punktā, taču nedrīkst paredzēt vēlāku projekta īstenošanas beigu termiņu, nekā noteikts šo noteikumu 36.2.apakšpunktā, izņemot šo noteikumu piektajā nodaļā noteikto gadījumu.

V. Projekta īstenošana 2008.gadā

38. Projekta iesniedzējs var paredzēt projekta īstenošanas beigu termiņu līdz 2008.gada 1.maijam, ja tiek izstrādāti divi projekta īstenošanas posmi:

38.1. pirmais posms - no 2007.gada 1.augusta līdz 2007.gada 30.novembrim;

38.2. otrais posms - no 2008.gada 5.janvāra līdz 2008.gada 1.maijam.

39. Projekta pirmā posma aktivitāšu finansēšanai projekta iesniedzējs ievēro šo noteikumu 13., 14. un 15.punkta nosacījumus par projekta minimālo un maksimālo summu, kā arī projekta administratīvajām izmaksām.

40. Projekta otrā posma aktivitāšu finansēšanai projekta iesniedzējs ievēro šādus nosacījumus:

40.1. maksimālā summa projekta otrā posma aktivitāšu īstenošanai nedrīkst pārsniegt pirmā posma aktivitāšu īstenošanai pieprasītos valsts budžeta finanšu līdzekļus;

40.2. projekta administratīvās izmaksas projekta otrā posma īstenošanai aprēķina, ievērojot šo noteikumu 15.punkta nosacījumus.

41. Ja ir izstrādāti divi projekta īstenošanas posmi atbilstoši šo noteikumu 38.punkta nosacījumiem, projekta iesniedzējs ņem vērā, ka otrā projekta posma finansēšanai līdzekļi tiek paredzēti no 2008.gadā attīstības sadarbības politikas īstenošanai plānotajiem Latvijas valsts budžeta finanšu līdzekļiem. Slēdzot granta līgumu ar projekta iesniedzēju, kurš projekta īstenošanu paredzējis divos posmos, granta līgumā tiek noteikts, ka projekta otrā posma īstenošanai finanšu līdzekļi tiek piešķirti, ja ir pieejams nepieciešamais Latvijas valsts budžeta finansējums.

VI. Projektu iesniegumu noformēšana un iesniegšana

42. Projekta iesniegums ir dokuments, kurā projekta iesniedzējs detalizēti apraksta izstrādāto projektu. Projekta iesniegumu iesniedz ministrijā, tādējādi piesakoties dalībai konkursā.

43. Projekta iesniegumu sagatavo, ievērojot projekta iesnieguma paraugu (1.pielikums).

44. Projekta iesnieguma pielikumā pievieno šādus dokumentus (norādītajā secībā):

44.1. projekta kopsavilkums (2.pielikums);

44.2. rezultātu ietekmes tabula (3.pielikums);

44.3. projekta budžeta tāme (4.pielikums);

44.4. projekta īstenošanā iesaistīto personu dzīves apraksts (Curriculum vitae).

45. Ja projekta budžetā ir paredzēts līdzfinansējums, projekta iesniedzējs projekta iesnieguma pielikumā attiecīgi pievieno projekta iesniedzēja vai projekta iesniedzēja piesaistītā līdzfinansētāja apstiprinājuma vēstuli, kurā tas apņemas segt daļu no projekta budžetā paredzētās summas (norādot precīzu summu).

46. Projekta iesniegumu un tā pielikumus sagatavo datorrakstā latviešu valodā.

47. Projekta iesniegumam pievieno nepieciešamo dokumentu oriģinālus vai to apliecinātas kopijas. Dokumenta kopiju var apliecināt projekta iesniedzēja organizācijas vadītājs vai zvērināts notārs.

48. Projekta iesniegumam izveido satura rādītāju. Projekta iesnieguma lappuses un katru projekta iesnieguma pielikumu numurē.

49. Projekta iesnieguma oriģinālu iesniedz caurauklotu, ar projekta iesniedzēja organizācijas vadītāja apstiprinājumu par projekta iesnieguma kopējo lapu skaitu. Kopā ar projekta iesnieguma oriģinālu iesniedz arī trīs projekta iesnieguma kopijas. Katras kopijas pareizību apliecina projekta iesniedzēja organizācijas vadītājs.

50. Projekta iesniegumu ar visiem pielikumiem iesniedz arī elektroniski uz elektroniskā datu nesēja (CD).

51. Projekta iesnieguma iesniegšanas termiņš ir sešas nedēļas, skaitot no konkursa izsludināšanas dienas. Projekta iesniegumu iesniegšanas beigu datumu nosaka paziņojumā par konkursa izsludināšanu.

52. Projekta iesniegumu ministrijā nogādā personīgi (aizlīmētā aploksnē) vai sūta vēstulē pa pastu. Uz aploksnes, kurā ievietots projekta iesniegums, uzraksta norādi "Konkursam - komunikācijas aktivitātes", projekta iesniedzēja nosaukumu un projekta nosaukumu.

53. Projekta iesniedzējs konkursam var iesniegt ne vairāk par trim projekta iesniegumiem. Katrs projekta iesniegums tiek vērtēts kā atsevišķs projekta iesniegums konkursam.

54. Aizliegts iesniegt vienu un to pašu projekta iesniegumu dažādām konkursa prioritātēm.

55. Projekta iesniedzējs var atsaukt projekta iesniegumu jebkurā konkursa norises stadijā, izņemot gadījumu, ja ar projekta iesniedzēju jau ir noslēgts granta līgums.

VII. Projekta iesniegumu izvērtēšana

56. Projekta iesniegumu izvērtēšanā ir trīs posmi:

56.1. projekta iesniegumu reģistrēšana un atvēršana;

56.2. projekta iesniegumu administratīvā un atbilstības izvērtēšana;

56.3. projekta iesniegumu tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšana.

57. Ministrija reģistrē projekta iesniegumus to iesniegšanas secībā un līdz projekta iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām tos uzglabā neatvērtus.

58. Projekta iesniegumus, kas saņemti pēc projekta iesniegumu iesnieg­šanas termiņa beigām, ministrija nevērtē un neatvērtus nosūta atpakaļ projekta iesniedzējam.

59. Projekta iesnieguma iesniegšanas termiņš ir nokavēts, ja:

59.1. pasta zīmoga datums uz aploksnes, kurā ir ievietots projekta iesniegums, ir vēlāks par projekta iesniegumu iesniegšanas termiņa beigu datumu;

59.2. projekta iesniegums ir atnests pēc iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām;

59.3. projekta iesniegums ir iesūtīts elektroniski pēc iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.

60. Nākamajā darbdienā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām ministrija projektu iesniegumus atver un katram projekta iesniegumam piešķir kārtas numuru.

61. Ministrija izveido projekta iesniegumu administratīvās un atbilstības izvērtēšanas komisiju (turpmāk - administratīvās izvērtēšanas komisija).

62. Administratīvās izvērtēšanas komisija vērtē projekta iesniegumu atbilstoši administratīvās un atbilstības izvērtēšanas kritērijiem, kas noteikti šo noteikumu 5.pielikumā.

63. Ja administratīvās izvērtēšanas komisija konstatē, ka projekta iesnie­gums neatbilst kaut vienam administratīvās un atbilstības izvērtēšanas kritērijam vai arī projekta iesniegumā sniegtā informācija ir neskaidra, ministrija nosaka, ka piecu dienu laikā projekta iesniedzējam jānovērš konstatētās neatbilstības vai jāsniedz papildu skaidrojumi.

64. Ja projekta iesniegums neatbilst vismaz pieciem administratīvās un atbilstības izvērtēšanas kritērijiem, projekta iesniegumu uzskata par neatbilstošu administratīvo un atbilstības izvērtēšanas kritēriju prasībām un projekta iesniedzējam netiek noteikts jauns termiņš konstatēto neatbilstību novēršanai.

65. Ja projekta iesniedzējs šo noteikumu 63.punktā noteiktajā termiņā nenovērš konstatētās neatbilstības vai nesniedz papildu skaidrojumus vai arī atkārtoti izvērtētais projekta iesniegums neatbilst kaut vienam administratīvās un atbilstības izvērtēšanas kritērijam, projekta iesniegums tiek uzskatīts par neatbilstošu administratīvo un atbilstības izvērtēšanas kritēriju prasībām.

66. Administratīvajiem un atbilstības izvērtēšanas kritērijiem neat­bilstošos projekta iesniegumus noraida un tālāk nevērtē.

67. Projekta iesniedzējus, kuri ir maksātnespējīgi vai atrodas likvidācijas procesā, vai kuriem ir nodokļu parādi, noraida, un to iesniegtos projekta iesniegumus nevērtē.

68. Administratīvajiem un atbilstības kritērijiem atbilstošos projekta iesniegumus nodod projekta iesniegumu tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšanai.

69. Ministrija izveido projekta iesniegumu tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšanas komisiju (turpmāk - kvalitātes izvērtēšanas komisija).

70. Kvalitātes izvērtēšanas komisija vērtē projekta iesniegumu atbilstoši tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšanas kritērijiem (6.pielikums).

71. Kvalitātes izvērtēšanas komisija izvērtē projekta iesniegumu atbilstoši katram tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšanas kritērijam un katram kritērijam nosaka punktu vērtējumu.

72. Vērtēšanas punktu sadales kārtību katram tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšanas kritērijam nosaka padome.

73. Izvērtējot projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 6.pielikumā noteiktajam 3.2.kritērijam "Projektā paredzēto aktivitāšu analīze un to nepieciešamība projekta tiešo rezultātu sasniegšanā", lielāku punktu skaitu piešķir, ja projektā ir paredzētas novatoriskas pieejas kādas aktivitātes īstenošanā.

74. Izvērtējot projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 6.pielikumā noteiktajam 2.2.kritērijam "Mērķauditoriju definēšana un to interešu un vajadzību analīze", lielāku punktu skaitu piešķir, ja projektā ir paredzētas vairākas šo noteikumu 10. vai 11.punktā noteiktās vienas prioritātes mērķ­auditorijas.

75. Ja kāds no tehniskās kvalitātes un finanšu kritērijiem tiek novērtēts ar vienu punktu, projekta iesniegumu uzskata par neatbilstošu tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšanas kritēriju prasībām un to noraida.

76. Ja kopējais punktu skaits, novērtējot tehniskās kvalitātes un finanšu kritērijus, ir mazāks par 81, projekta iesniegumu uzskata par neatbilstošu tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšanas kritēriju prasībām un to noraida.

VIII. Lēmuma pieņemšana un konkursa rezultātu paziņošana

77. Kvalitātes izvērtēšanas komisija pēc projektu iesniegumu tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšanas sagatavo projektu iesniegumu vērtējumu sarakstu.

78. Projekta iesniegumu vērtējumu sarakstā iesniegumus sagrupē atbilstoši konkursa prioritātei, kurā projekta iesniegums ir iesniegts, un sakārto iegūto punktu secībā.

79. Ja kvalitātes izvērtēšanas komisija uzskata, ka projekta iesnieguma budžetā ir iekļautas izmaksas, kas nav nepieciešamas projekta īstenošanai vai ir nesamērīgas, tā projekta iesniegumu vērtējumu sarakstā pie attiecīgā projekta iesnieguma sadaļas iekļauj atrunu par nepieciešamību pārskatīt attiecīgā projekta iesnieguma budžetu.

80. Projekta iesniegumu vērtējumu sarakstu iesniedz padomei.

81. Padome izvērtē projekta iesniegumu vērtējumu sarakstu un pieņem lēmumu par projektu iesniegumu atbalstīšanu finansēšanai vai uzdod komisijai atkārtoti izvērtēt visus vai atsevišķus projektu iesniegumus.

82. Finansēšanai atbalsta tos projektu iesniegumus, kas attiecīgajā prioritātē ieguvuši lielāko punktu skaitu. Finansēšanai atbalstāmo projektu iesniegumu skaits katrā prioritātē ir atkarīgs no attiecīgajai konkursa prioritātei piešķirtajiem Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.

83. Ja kādā no prioritātēm finansēšanai atbalstāmo projektu īstenošanai nepieciešama mazāka summa par prioritātei piešķirto finanšu līdzekļu apjomu, padome var pieņemt lēmumu pārdalīt atlikušo summu citās prioritātēs iesniegto projekta iesniegumu finansēšanai.

84. Padome apstiprina konkursa uzvarētājus, pieņemot attiecīgu lēmumu.

85. Padome ir tiesīga pieņemt lēmumu par attiecīgā projekta iesnieguma atbalstīšanu finansēšanai, bet ar atrunu, ka finanšu līdzekļi iesniegumā aprakstītā projekta īstenošanai tiks piešķirti, ja projekta iesniedzējs veiks padomes noteiktās izmaiņas un nedēļas laikā pēc padomes lēmuma paziņošanas iesniegs tās ministrijā.

86. Paziņojumu par lēmuma pieņemšanu ministrija nosūta visiem projekta iesniedzējiem. Paziņojumu nosūta elektroniski vai pa faksu, kā arī pa pastu.

87. Paziņojumu septiņu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un ministrijas mājas lapā internetā.

IX. Granta līguma slēgšana

88. Projekta iesniedzējam, kura projekta iesniegums tika atbalstīts finansēšanai, ministrija piedāvā slēgt granta līgumu (7.pielikums).

89. Ja padome ir lēmusi par projekta budžeta pārskatīšanu šo noteikumu 85.punktā noteiktajā kārtībā, ministrija ar projekta iesniedzēju pārrunās vienojas par projekta budžeta labojumiem.

90. Slēdzot granta līgumu, atkāpes no šo noteikumu 7.pielikumā norādītā parauga pieļaujamas tikai tad, ja to mērķis ir precizēt projekta īstenošanas nosacījumus un ja tie nemaina projekta mērķi un projektā ietvertos risinājumus, kas ir bijuši par pamatu konkursa uzvarētāja apstiprināšanai.

91. Ja granta līgums tiek slēgts ar projekta iesniedzēju, kura projektā ir paredzēti divi projekta posmi, šo noteikumu 7.pielikumā norādītā granta līguma paraugu papildina ar šo noteikumu 41.punktā minēto nosacījumu par finansējuma pieejamību.

92. Ja konkursa uzvarētājs atsakās slēgt granta līgumu, ministrija piedāvā slēgt granta līgumu tam projekta iesniedzējam, kas ir saņēmis nākamo lielāko punktu skaitu attiecīgajā prioritātē, izvērtējot projekta iesnieguma atbilstību tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšanas kritērijiem.

93. Ja ieilgusi projektu iesniegumu izvērtēšana un lēmuma pieņemšana par konkursa uzvarētājiem un tādēļ nav iespējams uzsākt projekta īstenošanu šo noteikumu 36.1.apakšpunktā noteiktajā termiņā, ministrija, slēdzot granta līgumu ar konkursa uzvarētāju, attiecīgi pagarina projekta īstenošanas beigu termiņu.

X. Citi nosacījumi

94. Ministrija izbeidz konkursu, neslēdzot granta līgumu, šādos gadīju­mos:

94.1. visi iesniegtie projekta iesniegumi ir atzīti par neatbilstošiem konkursa nolikumā noteiktajiem kritērijiem un ir noraidīti;

94.2. ir objektīvs pamatojums (nepārvaramas varas apstākļi, pieejamo finanšu līdzekļu trūkums, specifiski apstākļi, kas liedz īstenot projektu), kāpēc ministrija nevar stāties civiltiesiskajās attiecībās (slēgt granta līgumu) ar konkursa uzvarētāju.

95. Ja projekta īstenošanas laikā paliek pāri neizmantoti finanšu līdzekļi, kas projekta īstenošanai tika piešķirti no Latvijas valsts budžeta, projekta īstenotājs tos pārskaita atpakaļ ministrijas kontā.

96. Ja projekta īstenošanas laikā ir nepieciešamas projekta izmaiņas, tās saskaņo ar ministriju. Ja izmaiņas būtiski ietekmē projektā īstenojamās aktivitātes, tās saskaņo ar Attīstības sadarbības padomi.

97. Ja granta līgums ir noslēgts par tāda projekta īstenošanu, kurā ir paredzēti divi projekta posmi atbilstoši šo noteikumu 38.punktā minētajiem nosacījumiem, bet 2008.gadā nav pieejams nepieciešamais finansējums no Latvijas valsts budžeta projekta otrā posma īstenošanai, granta līgums tiek izbeigts. Šādā gadījumā nevienai no pusēm nav tiesību prasīt līguma izpildi vai zaudējumu atlīdzību.

98. Projekta iesniedzējs drīkst iesniegt projekta iesniegumu arī elektroniski, sagatavojot to atbilstoši Elektronisko dokumentu likuma prasībām. Projekta iesniegumu sūta uz elektroniskā pasta adresi mfa.cha@mfa.gov.lv, norādot "Granta projektu konkursam". Sūtot projekta iesniegumu elektroniski, uz projekta iesniedzēju neattiecas šo noteikumu 49., 50. un 52.punktā noteiktās prasības.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Ārlietu ministra vietā - finanšu ministrs O.Spurdziņš
1.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 29.maija noteikumiem Nr.343

Ārlietu ministra vietā - finanšu ministrs O.Spurdziņš
2.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 29.maija noteikumiem Nr.343
Ārlietu ministra vietā - finanšu ministrs O.Spurdziņš
3.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 29.maija noteikumiem Nr.343
Ārlietu ministra vietā - finanšu ministrs O.Spurdziņš
4.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 29.maija noteikumiem Nr.343

Projekta budžeta tāme

(projekta nosaukums)

.
Projekta iesniedzēja nosaukums

I SADAĻA. Projekta īstenošanas izmaksas un administratīvās izmaksas

Nr.Izmaksu veidsVienībaVienību daudzumsIzmaksas par vienu vienībuKopējās izmaksasIzmaksas daļa, ko sedz no ārlietu ministrijas piešķirtā finansējumaIzmaksas daļa ko sedz no projekta īstenotāja līdzfinansējuma
Projekta īstenošanas izmaksas

Šajā sadaļa nenorāda projekta īstenošanā iesaistīto ekspertu atalgojuma apmēru

Dienas, stundas, gabali u.c.SkaitsIzmaksas norādāmas latos, iekļaujot attiecināmos nodokļusLsLsLs

Projekta īstenošanas pirmais posms

Šo rindu iekļauj projekta budžeta tāmē, ja ir paredzēti divi projekta īstenošanas posmi

Aktivitāte Nr.1 "Aktivitātes nosaukums"
1.1.
1.2.
Aktivitāte Nr.2 "Aktivitātes nosaukums"
2.1.
2.2.

Projekta īstenošanas otrais posms

Šo rindu iekļauj projekta budžeta tāmē ja ir paredzēti divi projekta īstenošanas posmi

Aktivitāte Nr.1 "Aktivitātes nosaukums"
1.1.
1.2.
Aktivitāte Nr.2 "Aktivitātes nosaukums"
2.1.
2.2.

Administrēšanas izmaksas

Šajā sadaļā nenorāda atalgojuma apmēru projekta administratīvajam personālam. Šajā sadaļā norāda piemēram amortizācijas izmaksas, sakaru izmaksas

Projekta īstenošanas pirmais posms

Šo rindu iekļauj projekta budžeta tāmē, ja ir paredzēti divi projekta īstenošanas posmi

1.1.
1.2.

Projekta īstenošanas otrais posms

Šo rindu iekļauj projekta budžeta tāmē ja ir paredzēti divi projekta īstenošanas posmi

1.1.
1.2.

Kopējās izmaksas

LsLsLs

II SADAĻA. Projekta īstenošanā iesaistīto personu atalgojums

Nr.

Izmaksu veidsVienībaVienību daudzumsIzmaksas par vienu vienībuKopējās izmaksasIzmaksas daļa, ko sedz no ārlietu ministrijas piešķirtā finansējumaIzmaksas daļa ko sedz no projekta īstenotāja līdzfinansējuma
Projekta īstenošanas izmaksas

Šajā sadaļā norāda projekta īstenošanā iesaistīto ekspertu un projekta vadītāja atalgojumu. Atalgojuma apmērs ir jānorāda katrai personai atsevišķi (norādot vārdu, uzvārdu) katrā aktivitātē

Dienas, stundasSkaitsIzmaksas norādāmas latos, iekļaujot attiecināmos nodokļus un nepieciešamās sociālās apdrošināšanas izmaksasLsLsLs

Projekta īstenošanas pirmais posms

Šo rindu iekļauj projekta budžeta tāmē, ja ir paredzēti divi projekta īstenošanas posmi

Aktivitāte Nr.1 "Aktivitātes nosaukums"
1.1.Piemēram, atalgojums projekta ekspertam (vārds, uzvārds) par darbu pie pirmās aktivitātes īstenošanas
1.2.
1.3.
Aktivitāte Nr.2 "Aktivitātes nosaukums"
2.1.
2.2.

Projekta īstenošanas otrais posms

Šo rindu iekļauj projekta budžeta tāmē ja ir paredzēti divi projekta īstenošanas posmi

Aktivitāte Nr.1 "Aktivitātes nosaukums"
1.1.Piemēram atalgojums projekta ekspertam (vārds, uzvārds) par darbu pie pirmās aktivitātes īstenošanas
1.2.
1.3.
Aktivitāte Nr.2 "Aktivitātes nosaukums"
2.1.
2.2.

Administrēšanas izmaksas

Šajā sadaļā norāda atalgojuma apmēru projekta administrēšanas personālam (piemēram projekta vadītājam, grāmatvedim)

Projekta īstenošanas pirmais posms

Šo rindu iekļauj projekta budžeta tāmē, ja ir paredzēti divi projekta īstenošanas posmi

1.1.
1.2.

Projekta īstenošanas otrais posms

Šo rindu iekļauj projekta budžeta tāmē ja ir paredzēti divi projekta īstenošanas posmi

1.1.
1.2.

Kopējās izmaksas

LsLsLs

III SADAĻA. Kopējās izmaksas

Nr.Izmaksu veidsProjekta pirmajam posmam*Projekta otrajam posmam*Kopējās izmaksasIzmaksu daļa ko sedz no ārlietu ministrijas piešķirtā finansējumaIzmaksas daļa ko sedz no projekta īstenotāja līdzfinansējuma
1.Projekta īstenošanas izmaksasLsLsLsLsLs
2.Administrēšanas izmaksasLsLsLsLsLs
3.Projekta īstenošanas izmaksas atalgojumosLsLsLsLsLs
4.Administrēšanas izmaksas atalgojumosLsLsLsLsLs

Kopējās projekta izmaksas

LsLsLsLsLs

Piezīme.

* Aizpilda ja ir paredzēti divi projekta īstenošanas posmi. Ailē norāda tikai tās izmaksas, kas tiks finansētas no Ārlietu ministrijas piešķirtajiem līdzekļiem.

Ārlietu ministra vietā - finanšu ministrs O.Spurdziņš
5.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 29.maija noteikumiem Nr.343

Ārlietu ministra vietā - finanšu ministrs O.Spurdziņš
6.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 29.maija noteikumiem Nr.343

Ārlietu ministra vietā - finanšu ministrs O.Spurdziņš
7.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 29.maija noteikumiem Nr.343

Ārlietu ministra vietā - finanšu ministrs O.Spurdziņš
02.06.2007