Ministru kabineta noteikumi Nr.655
Rīgā 2006.gada 15.augustā (prot. Nr.42 23.§)
Valsts budžeta iestāžu un pašvaldību gada pārskatu sagatavošanas kārtība
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 30.panta pirmo un otro daļu
I.Vispārīgais jautājums
1.Noteikumi nosaka kārtību un
apjomu, kādā valsts budžeta iestādes
un pašvaldības (turpmāk - iestādes) sagatavo un iesniedz gada
pārskatus (turpmāk- pārskats).
II.Pārskatu sagatavošanas vispārīgie principi
2.Pārskatu sagatavo:
2.1.saskaņā ar uzkrāšanas principu;
2.2.kā vienas vienības konsolidēto pārskatu, izslēdzot savstarpējos darījumus un atlikumus starp konsolidācijā iesaistītajām vienībām.
3.Reorganizējot vai likvidējot iestādi, sagatavo iestādes darbības slēguma pārskatu.
4.Ja pašvaldības administratīvi teritoriālās reformas ietvaros saimnieciskā gada laikā (izņemot pēdējo kalendāra mēnesi) apvienojas, tās apvieno savus pārskatus no gada sākuma.
5.Ja pārskata periodā notiek iestāžu reorganizācija, padotības maiņa vai publisko aģentūru izveide (vai likvidācija), neveic izmaiņas bilances atlikumos uz gada sākumu, bet norāda atlikumus kā kārtējā perioda darījumu.
6.Publiskās aģentūras iesniedz ministrijā, centrālajā valsts iestādē, pašvaldībā pārskatu, kas sastāv no finanšu pārskatiem un aģentūras vadības ziņojuma par budžeta izpildi.
7.Pārskatu sagatavo, pamatojoties uz grāmatvedības uzskaites datiem, kurus klasificē atbilstoši normatīvajiem aktiem budžeta un grāmatvedības jomā.
8.Pārskats sniedz skaidru un patiesu priekšstatu par iestādes finansiālo stāvokli, tā izmaiņām un budžeta iestādes darbības rezultātu.
9.Lai priekšstats būtu patiess, nepieciešams:
9.1.izvēlēties un lietot konsekventu grāmatvedības politiku;
9.2.norādīt nozīmīgu, ticamu, salīdzināmu un saprotamu informāciju;
9.3.sniegt papildu skaidrojumus, lai pārskatu lietotāji saprastu konkrētu darījumu vai notikumu ietekmi uz budžeta iestādes finansiālo stāvokli vai darbības finansiālajiem rezultātiem.
10.Iestāde izstrādā grāmatvedības politiku, ņemot vērā prasības, kas noteiktas normatīvajos aktos par budžetu un grāmatvedību, kā arī lai nodrošinātu finanšu pārskatu sniegtās informācijas kvalitāti un noderīgumu lietotājiem.
11.Grāmatvedības politiku sagatavo kā aprakstu teksta formā un pievieno pārskatiem. Grāmatvedības politikas apraksts sniedz informāciju par pārskatu sagatavošanā izmantotajām dažādu posteņu novērtēšanas metodēm un uzskaites principiem.
12.Iestāde maina izstrādāto grāmatvedības politiku tikai, ja to nosaka ārējie normatīvie akti vai grāmatvedības politikas maiņa ļauj sagatavot finanšu pārskatus, kas sniedz ticamu un atbilstošu informāciju par darījumu un faktu ietekmi uz iestādes finansiālo stāvokli, darbības rezultātiem un naudas plūsmu.
13.Ja grāmatvedības politiku maina saskaņā ar grozījumiem normatīvajos aktos, iestāde finanšu pārskata pielikumā norāda grāmatvedības politikas maiņas būtību un veidu, kā arī piemērošanas sākuma datumu.
14.Ja finanšu pārskatu posteņu atzīšanā, novērtējumā, izklāstā vai uzrādīšanā ir būtiskas kļūdas, šo kļūdu labojumu ietver kā darījumu pārskata perioda finanšu pārskatā.
15.Kvalitatīvais raksturojums nosaka pārskatā sniegtās informācijas noderīgumu tās lietotājiem. Informācijai jābūt saprotamai, nozīmīgai, ticamai un salīdzināmai:
15.1. informācija ir nozīmīga lietotājiem, ja tā ir saņemta laikus un to var izmantot, izvērtējot pagātnes, tagadnes vai nākotnes notikumus vai apstiprinot iepriekšējos novērtējumus, vai labojot tos;
15.2. informācija ir būtiska, ja tās nenorādīšana vai neprecīza norādīšana var ietekmēt tādus pārskatu lietotāja lēmumus, kuri pieņemti, pamatojoties uz šo informāciju;
15.3. pārskats ir ticams, ja tajā ietverto informāciju, darījumus un citus notikumus atklāj pēc būtības, neitrāli, ievērojot piesardzību, pilnīgi visos būtiskajos aspektos.
16.Iestāde pārskatu sagatavo pēc darbības turpināšanas principa, ja normatīvajos aktos valsts pārvaldes jomā nav noteikts citādi.
17.Ja, sagatavojot pārskatus, iestādes vadība ir informēta par būtiskām neskaidrībām vai apstākļiem, kuri var radīt šaubas par iestādes spēju turpināt nepārtrauktu darbību, šīs neskaidrības un apstākļus skaidro pārskatu pielikumā.
18.Izvērtējot darbības turpināšanas principa piemērotību, ņem vērā visu pieejamo informāciju par turpmākajiem iestādes plāniem, kas aptver vismaz 12mēnešus pēc bilances datuma.
19.Nosakot, vai pārskata postenis vai posteņu (turpmāk - postenis) apvienotā summa ir būtiska, novērtē posteņa raksturu un lielumu vienlaicīgi.
20.Pārskatos atsevišķi norāda posteņus, kas ir būtiski pēc rakstura un satura.
21.Posteņus, kas ir būtiski pēc apjoma, bet pēc rakstura ir līdzīgi, var apvienot. Nebūtiskus posteņus apvieno ar līdzīga rakstura vai funkcijas posteņu summām, un tos nenorāda atsevišķi.
22.Aktīvus un saistības nevar savstarpēji izslēgt (dzēst), izņemot gadījumus, ja tas nepieciešams darījuma ekonomiskās būtības parādīšanai.
23.Ja ieņēmumi, zaudējumi un attiecīgie izdevumi, kas radušies to pašu vai līdzīgu darījumu un notikumu dēļ, ir būtiski, ieņēmumu un izdevumu posteņus nevar savstarpēji izslēgt (dzēst).
24.Posteņu uzskaitījums un klasifikācija visos pārskatu periodos ir vienāda, izņemot gadījumus, ja posteņu uzskaitījums un klasifikācijas maiņa ir paredzēta normatīvajos aktos budžeta un grāmatvedības jomā.
25.Iepriekšējo periodu salīdzināmo informāciju sniedz par visiem pārskatos iekļautajiem rādītājiem, izņemot pirmo reizi sniegtos pārskatus.
26.Mainot posteņu uzskaitījumu vai klasifikāciju pārskatos, salīdzināmo rādītāju pārklasificē (ja tas ir iespējams), lai nodrošinātu tā salīdzināmību ar attiecīgo pārskata periodu. Pārskata pielikumos norāda pārklasifikācijas raksturu, apmēru un iemeslu.
27.Ja salīdzināmo rādītāju nav iespējams pārklasificēt, budžeta iestāde norāda pamatotu iemeslu, kāpēc nav veikta attiecīgā pārklasifikācija, un izmaiņu raksturu, ja rādītājs tiktu pārklasificēts.
28.Pārskats ir nepārprotami identificējams, un tajā esošā informācija nedrīkst atšķirties no tādas pašas informācijas citos pārskatos. Minēto informāciju norāda skaidri un, ja nepieciešams, atkārto, lai nodrošinātu tās pareizu izpratni.
III.Konsolidētie finanšu pārskati
29.Ministrijas, centrālās valsts iestādes un pašvaldības sagatavo konsolidēto finanšu pārskatu.
30.Konsolidētie finanšu pārskati ir ministrijas, centrālās valsts iestādes vai pašvaldības finanšu pārskati, kuri sagatavoti kā vienas iestādes finanšu pārskats.
31.Sagatavojot konsolidēto finanšu pārskatu, izslēdz savstarpējos atlikumus un darījumus.
32.Konsolidācijā iekļautos finanšu pārskatus sagatavo pēc stāvokļa uz vienu un to pašu pārskata datumu.
33.Lai sagatavotu konsolidēto finanšu pārskatu, izmanto vienotu grāmatvedības politiku gan ministrijā, centrālajā valsts iestādē, pašvaldībā, gan padotajā iestādē.
34.Konsolidācija aptver visus finanšu pārskatu posteņus.
35.Lai nodrošinātu ministriju, centrālo valsts iestāžu un pašvaldību padotības iestāžu bilances posteņu, darījumu un citu izmaiņu konsolidāciju, pārskatos detalizēti institucionālie sektori šādos līmeņos:
35.1.valsts struktūras (S130100) un valsts sociālās apdrošināšanas struktūras (S130400):
35.1.1.ministrijas un centrālās valsts iestādes - darījuma partneris, kas ir ministrija(-as), centrālā(-ās) valsts iestāde(-es) un to padotībā esošas iestādes;
35.1.2.valsts struktūras padotības iestādes - darījuma partneri, kas ir ministrijas un centrālās valsts iestādes padotības iestādes;
35.1.3.valsts komersanti - darījuma partneri, kas ir valsts kontrolēti un finansēti komersanti, saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes sagatavoto vispārējās valdības sektora sarakstu;
35.2.pašvaldības struktūras (S130300):
35.2.1.pašvaldības - darījuma partneri, kas ir pašvaldības un to padotības iestādes;
35.2.2.pašvaldības struktūras padotības iestādes - darījuma partneri, kas ir vienas pašvaldības padotības iestādes;
35.2.3.pašvaldību komersanti - darījuma partneri, kas iekļauti Centrālās statistikas pārvaldes sagatavotajā vispārējās valdības sektora sarakstā un kas ir pašvaldības kontrolēti un finansēti komersanti.
36.Izmantojot veidlapu Nr.8-1 SAK un Nr.8-1 BEI "Pārskats par debitoriem (prasībām) un nākamo periodu izdevumiem un avansiem par pakalpojumiem un projektiem" un veidlapu Nr.8-2 SAK un Nr.8-2 BEI "Pārskats par kreditoriem (saistībām)" konsolidētajiem pārskatiem, ministrijas un centrālās valsts iestādes izslēdz posteņus, kas uzrādīti ailē "Valsts struktūras padotības iestādes", pašvaldības izslēdz posteņus, kas uzrādīti ailē "Pašvaldības struktūras padotības iestādes".
37.Šo noteikumu 36.punktā minēto konsolidēto pārskatu ailēs "Valsts struktūras padotības iestādes" un "Pašvaldības struktūras padotības iestādes" ministrijas, centrālās valsts iestādes vai pašvaldības skaitliskā vērtība vienmēr būs nulle.
38.Apvienojot (konsolidējot) budžeta izpildes pārskatu, par pamatu ņem katras budžeta iestādes iesniegto budžeta izpildes pārskatu. Budžeta izpildes pārskatu konsolidē pa budžeta veidiem, apvienojot attiecīgos ieņēmumu un izdevumu posteņus. Attiecīgā budžeta veida izpildes konsolidētā pārskata sagatavošanas gaitā izslēdz transfertus, kurus viena iestāde ir pārskaitījusi citai attiecīgā budžeta veida konsolidācijā iesaistītajai iestādei.
39.Šie noteikumi neattiecas uz finanšu ieguldījumu kapitālsabiedrībās konsolidāciju.
IV.Pārskatu iesniegšana un to saturs
40.Pārskatu iesniedz parakstītu papīra formā.
41.Ministrijas, centrālās valsts iestādes, pašvaldības un Valsts kase var savstarpēji vienoties par pārskatu sagatavošanu un akceptēšanu elektroniski, kas neatceļ pārskata iesniegšanu papīra formā.
42.Katrā pārskatā norāda:
42.1.iestādes nosaukumu un citas ziņas un apzīmējumus tās iestādes identificēšanai;
42.2.informāciju, vai pārskati ir vienas atsevišķas iestādes vai vairāku budžeta iestāžu kopsavilkums;
42.3.pārskata datumu vai periodu atbilstoši tam, kurš ir piemērotāks un atbilst attiecīgajai pārskatu sastāvdaļai;
42.4.pārskatos lietoto valūtu - Latvijas Republikas naudas vienības;
42.5.norādīto skaitļu precizitātes pakāpi - datus norāda apaļās summās, bez decimāldaļas.
43.Pārskats sastāv no:
43.1.finanšu pārskata;
43.2.vadības ziņojuma par budžeta izpildi.
44.Finanšu pārskats sastāv no:
44.1.pārskata par budžeta iestādes finansiālo stāvokli - veidlapa Nr.1 "Bilance" (1.pielikums);
44.2.pārskata par darbības finansiālajiem rezultātiem - veidlapa Nr.4-3 (2.pielikums);
44.3.pašu kapitāla (neto aktīva) izmaiņu pārskata - veidlapa Nr.4-1 (3.pielikums);
44.4.naudas plūsmas pārskata - veidlapa Nr.2-NP (4.pielikums);
44.5.pārskata pielikumiem:
44.5.1.veidlapa Nr.1-1 "Naudas līdzekļu atlikumu un to ekvivalentu izvietojums" (5.pielikums);
44.5.2.veidlapa Nr.4-2 "Pārskats par uzkrājumiem" (6.pielikums);
44.5.3.veidlapa Nr.5 "Nemateriālo ieguldījumu un pamatlīdzekļu izmaiņu pārskats" (7.pielikums);
44.5.4.veidlapa Nr.6 "Krājumu izmaiņu pārskats" (8.pielikums);
44.5.5.veidlapa Nr.7-1 "Līdzdalības radniecīgo kapitālsabiedrību kapitālā izmaiņu pārskats" (9.pielikums);
44.5.6.veidlapa Nr.7-2 "Līdzdalības asociēto kapitālsabiedrību kapitālā izmaiņu pārskats" (10.pielikums);
44.5.7.veidlapa Nr.7-3 "Pārējo ilgtermiņa finanšu ieguldījumu izmaiņu pārskats" (11.pielikums);
44.5.8.veidlapa Nr.7-4 "Ilgtermiņa finanšu ieguldījumu vērtspapīros izmaiņu pārskats" (12.pielikums);
44.5.9.veidlapa Nr.7-5 "Aizdevumu izmaiņu pārskats" (13.pielikums);
44.5.10.veidlapa Nr.8-1 SAK "Pārskats par debitoriem (prasībām) un nākamo periodu izdevumiem un avansiem par pakalpojumiem un projektiem" (14.pielikums);
44.5.11.veidlapa Nr.8-1 BEI "Pārskats par debitoriem (prasībām) un nākamo periodu izdevumiem un avansiem par pakalpojumiem un projektiem" (15.pielikums);
44.5.12.veidlapa Nr.8-2 SAK "Pārskats par kreditoriem (saistībām)" (16.pielikums);
44.5.13.veidlapa Nr.8-2 BEI "Pārskats par kreditoriem (saistībām)" (17.pielikums);
44.5.14.veidlapa Nr.9-1 "Pārskats par aizņēmumiem" (18.pielikums);
44.5.15.veidlapa Nr.9-2 "Pārskats par galvojumiem" (19.pielikums);
44.5.16.veidlapa Nr.2 "Pārskats par budžeta izpildi" (20.pielikums);
44.5.17.veidlapa Nr.22 "Budžeta iestāžu saraksts" (21.pielikums);
44.5.18.veidlapa Nr.8-S "Pārskats par debitoru un kreditoru sastāvu" (22.pielikums);
44.6.valsts budžeta iestādes pārskata pielikumiem:
44.6.1.veidlapa Nr.20 "Valsts budžeta programmas (apakšprogrammas) rezultatīvo rādītāju izpildes pārskats";
44.6.2.veidlapa Nr.3-1 "Pārskats par amata vienību plāna izpildi iestādēs" (23.pielikums);
44.6.3.veidlapa Nr.3-2 "Pārskats par aizsardzības, sabiedriskās kārtības un drošības, tiesību aizsardzības iestāžu amata vienību plāna izpildi" (24.pielikums);
44.6.4.veidlapa Nr.3-3 "Pārskats par amata vienību un audzēkņu plāna izpildi internātskolās, sanatorijas tipa internātskolās, speciālajās internātskolās un sociālās korekcijas izglītības iestādēs" (25.pielikums);
44.6.5.veidlapa Nr.3-4-1 "Pārskats par amata vienību un studējošo apmācības plāna izpildi augstākās izglītības iestādēs" (26.pielikums);
44.6.6.veidlapa Nr.3-4-2 "Pārskats par amatu vienību un izglītojamo apmācības plāna izpildi profesionālās izglītības mācību iestādēs" (27.pielikums);
44.6.7.veidlapa Nr.3-5 "Pārskats par amata vienību plāna izpildi veselības aprūpes iestādēs" (28.pielikums);
44.6.8.veidlapa Nr.3-6 "Pārskats par amata vienību un sociālās palīdzības un sociālās apdrošināšanas pakalpojumu plāna izpildi" (29.pielikums);
44.6.9.veidlapa Nr.3-7 "Pārskats par amata vienību plāna izpildi pārējās mācību un kultūras iestādēs un pasākumos (brīvais laiks, sports, kultūra, reliģija)" (30.pielikums);
44.7.grāmatvedības politikas apraksta.
45.Vadības ziņojumu sagatavo katras iestādes vadība. Vadības ziņojumā norāda:
45.1.galvenos notikumus, kas ietekmējuši iestādes darbību pārskata gadā;
45.2.būtiskās pārmaiņas iestādes darbībā un to ietekmi uz finanšu rezultātiem;
45.3.paredzamos notikumus, kas varētu būtiski ietekmēt iestādes darbību nākotnē.
46.Lai pārskata lietotāji vieglāk izprastu pārskatā ietverto informāciju, iestādes sagatavo paskaidrojumu par bilancē, naudas plūsmas pārskatā, ieņēmumu un izdevumu pārskatā un pašu kapitāla izmaiņu pārskatā uzrādītajiem posteņiem.
V.Pārskatu vispārīgās sadaļas aizpildīšana
47.Pārskata vispārīgā sadaļa sastāv no:
47.1.rindām:
47.1.1.ministrijas, centrālās valsts iestādes, pašvaldības nosaukums;
47.1.2.valsts budžeta iestādes nosaukums;
47.1.3.pārskata periods;
47.2.ailēm:
47.2.1.uz pārskata perioda sākumu;
47.2.2.darījumi;
47.2.3.citas izmaiņas;
47.2.4.valūtas kursa svārstību rezultāts;
47.2.5.pārgrupēšana no grupas grupā;
47.2.6.sākotnējā atzīšana bilancē un izslēgšana;
47.2.7.uz pārskata perioda beigām.
48.Pārskata rindā "Ministrijas, centrālās valsts iestādes, pašvaldības nosaukums" norāda pilnu ministrijas, centrālās valsts iestādes vai pašvaldības nosaukumu. Sadaļā "Kodi" norāda:
48.1.valsts budžeta iestādei - ministrijas vai centrālās valsts iestādes kodu saskaņā ar attiecīgo likumu par valsts budžetu;
48.2.pašvaldībai - pašvaldības kodu saskaņā ar Latvijas Republikas Administratīvo teritoriju un teritoriālo vienību vienoto klasifikatoru.
49.Pārskata rindā "Valsts budžeta iestādes nosaukums" norāda valsts budžeta iestādes pilnu nosaukumu.
50.Pārskata rindā "Pārskata periods" norāda pārskata periodu, kas šajos noteikumos ir gads. Sadaļā "Kodi" norāda pārskata gadu (cipariem).
51.1., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 16., 18., 19., 22., 23., 24., 27., 28., 29. un 30.pielikuma pārskata ailēs "Uz pārskata perioda sākumu" norāda datus atbilstoši iepriekšējā pārskata perioda ailē "Uz pārskata perioda beigām" norādītajiem datiem.
52.1., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 15., 17., 18., 19., 22., 23., 24., 27., 28., 29. un 30.pielikuma pārskata ailēs "Uz pārskata perioda beigām" norāda atbilstošo rādītāju atlikumus gada beigās atbilstoši grāmatvedības uzskaites datiem.
53.7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 18., 19.pielikuma pārskata ailēs "Darījumi (+,-)" norāda atbilstošo posteņu kustību (izmaiņas) naudas darījumu rezultātā. Ar "+" apzīmē darījumu palielinājumu, ar "-" apzīmē darījumu samazinājumu. Darījumu detalizēts iedalījums ir:
53.1.palielinājums - iegāde par naudu;
53.2.samazinājums - pārdošana.
54.6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 18. un 19.pielikuma pārskata ailēs "Citas izmaiņas (+,-)" norāda atbilstošo posteņu kustību (izmaiņas) darījumos, kuros nepiedalās naudas līdzekļi. Ar "+" apzīmē darījumu palielinājumu, ar "-" apzīmē darījumu samazinājumu:
54.1.palielinājumu citu izmaiņu rezultātā, kam var klasificēt darījuma partnera institucionālo sektoru, attiecīgiem posteņiem var veidot:
54.1.1.saņemšana bez atlīdzības;
54.1.2.ieguldītās mantas saņemšana (mantiskā ieguldījuma samazinājums);
54.2.samazinājumu citu izmaiņu rezultātā, kam var klasificēt darījuma partnera institucionālo sektoru, attiecīgiem posteņiem var veidot:
54.2.1.nodošana bez atlīdzības;
54.2.2.ieguldīšana.
55.7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 18. un 19.pielikuma pārskata ailēs atsevišķi norāda citas izmaiņas, kuras nav klasificējamas ar darījuma partnera institucionālo sektoru:
55.1.valūtas kursa svārstību rezultātu;
55.2.pārgrupēšanu (pārvietošanu) no grupas grupā;
55.3.pārvērtēšanu/vērtības samazinājumu;
55.4.sākotnējo atzīšanu bilancē un izslēgšanu, kas nav šo noteikumu 53. un 54.punktā minētās darbības.
56.Pārskatos atlikumus uz perioda sākumu un perioda beigām, izmaiņas vai finanšu aktīvus klasificē pa institucionālajiem sektoriem atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajiem institucionālajiem sektoriem.
57.Pārskatos norādīto datu savstarpējā atbilstība noteikta šo noteikumu 31.pielikumā.
VI.Finanšu pārskatu sagatavošana
58."Pārskats par budžeta iestādes finansiālo stāvokli" - veidlapa Nr.1 "Bilance" (1.pielikums):
58.1.bilance ir iestādes grāmatvedības pārskats, kas pēc stāvokļa uz noteiktu datumu parāda iestādes aktīvu, saistību un pašu kapitāla apjomu. Bilances aktīvā ir sadaļas "Ilgtermiņa ieguldījumi" un "Apgrozāmie līdzekļi", pasīvā - "Pašu kapitāls", "Uzkrājumi" un "Kreditori";
58.2.bilances aktīva kopsumma ir vienāda ar bilances pasīva kopsummu;
58.3.par bilances posteņu izmaiņām pārskata gada laikā sniedz skaidrojumu. Paskaidro datu būtiskākās izmaiņas starp pārskata gada sākuma datiem un pārskata gada beigu datiem;
58.4.nemateriālos ieguldījumus un pamatlīdzekļus bilancē norāda atlikušajā vērtībā, ko aprēķina, no sākotnējās vērtības atskaitot nolietojumu (amortizāciju);
58.5.debitorus un kreditorus bilancē norāda neto vērtībā, kas aprēķināta, no uzskaites vērtības atskaitot izveidoto speciālo uzkrājumu atlikumus.
59.Veidlapa Nr.4-1 "Pašu kapitāla (neto aktīva) izmaiņu pārskats" (3.pielikums) - rindā "Citi darījumi" norāda pašu kapitāla posteņu ietekmējošos darījumus, kas neattiecas uz pārējās rindās minētajiem darījumiem. Šajā rindā nevar uzrādīt darījumu rezultātu, kas saistīts ar budžeta izpildes rezultātu. Šādus darījumus norāda "Ieņēmumu un izdevumu pārskatā".
60.Veidlapa Nr. 2-NP "Naudas plūsmas pārskats" (4.pielikums):
60.1.naudas plūsmas pārskatā naudas plūsmu grupē atbilstoši pamatdarbībai, ieguldījumu un finanšu darbībai;
60.2.pamatdarbība ir darbība, kas nav ieguldījumu vai finanšu darbība;
60.3.ieguldījumu darbība saistīta ar ilgtermiņa ieguldījumu iegādi un pārdošanu;
60.4.finanšu darbība ir darbības virziens, kura rezultātā mainās ieguldījumu, saistību apjoms un sastāvs;
60.5.naudas plūsmas pārskata dati:
60.5.1.valsts budžeta iestādēm, ministrijām un centrālām valsts iestādēm atšķiras ar pārskatā par budžeta izpildi uzrādītajiem datiem par valūtas kursa ieņēmumu zaudējumiem;
60.5.2.pašvaldībām atbilst pārskatā par budžeta izpildi uzrādītajiem datiem.
61.Veidlapa Nr.4-3 "Pārskats par darbības finansiālajiem rezultātiem" (2.pielikums):
61.1.pārskatā veido pāreju no naudas plūsmas pārskata uz iestādes, pašvaldības darbības finansiālajiem rezultātiem, veicot korekcijas par nenaudas darījumiem;
61.2.pārskata rezultāts norāda pārskata gada izpildes rezultātu, kas atbilst bilances tāda paša nosaukuma postenim.
62.Veidlapa Nr.1-1 "Naudas līdzekļu un to ekvivalentu izvietojums" (5.pielikums):
62.1.pārskatā norāda naudas līdzekļu atlikuma uz pārskata perioda beigām un sākumu izvietojumu finanšu iestādēs un Valsts kasē;
62.2.naudas līdzekļu atlikumus norāda sadalījumā pa budžeta veidiem;
62.3.pārskatam pievieno salīdzināšanās izziņas ar kredītiestādēm par kontu atlikumiem uz pārskata perioda beigām.
63.Veidlapa Nr.5 "Nemateriālo ieguldījumu un pamatlīdzekļu izmaiņu pārskats" (7.pielikums):
63.1.pārskatā norāda nemateriālo ieguldījumu un pamatlīdzekļu sākotnējās vērtības un nolietojuma izmaiņas pārskata gadā, kas kopsummā veido to atlikušo (bilances) vērtību;
63.2.ailē "Pārvietošana no grupas grupā" norāda nemateriālo ieguldījumu un pamatlīdzekļu grupas maiņu pārskata perioda laikā. Pārskatā norāda vertikālo pārgrupēšanu - vienā grupā palielinājums, bet otrā grupā samazinājums. Rezultātā šajā ailē rindā "Kopā" veidojas rezultāts, kas vienāds ar nulli.
64.Veidlapa Nr.6 "Krājumu izmaiņu pārskats" (8.pielikums):
64.1.pārskatā norāda krājumu vērtību uz perioda sākumu un beigām, to izmaiņas perioda laikā;
64.2.ailē "Pārvietošana no grupas grupā" norāda krājumu vertikālo pārgrupēšanu - vienā grupā palielinājums, bet otrā grupā samazinājums. Rezultātā šajā ailē rindā "Kopā" veidojas rezultāts, kas vienāds ar nulli.
65.Veidlapa Nr.7-1 "Līdzdalības radniecīgo kapitālsabiedrību kapitālā izmaiņu pārskats" (9.pielikums) un veidlapa Nr.7-2 "Līdzdalības asociēto kapitālsabiedrību kapitālā izmaiņu pārskats" (10.pielikums):
65.1.papildus V nodaļā minētajai informācijai pārskatā sniedz šādas ziņas par posteni:
65.1.1.kapitālsabiedrības nosaukums;
65.1.2.kapitālsabiedrības reģistrācijas numurs;
65.1.3.līdzdalības apjoms perioda sākumā un beigās, kas izteikts procentos;
65.1.4.kapitālsabiedrības pašu kapitāls perioda sākumā un beigās (no kapitālsabiedrības bilances);
65.2.pārskatā norāda uzskaites metodi, saskaņā ar kuru veic līdzdalības radniecīgo vai asociēto kapitālsabiedrību kapitālā uzskaiti. Uzskaites metodi atzīmē ar "x" pret rindu "Uzskaites metode";
65.3.izziņas sadaļā "Avansi par līdzdalību radniecīgo (asociēto) kapitālsabiedrību kapitālā" norāda veiktos avansa maksājumus par minēto posteni, ailē "Līdzdalība (%) perioda beigās" norādot, par kādu daļu (procentuāli) palielināsies līdzdalība kapitālsabiedrībā.
66.Veidlapa Nr.7-3 "Pārējo ilgtermiņa finanšu ieguldījumu izmaiņu pārskats" (11.pielikums):
66.1.pārskatā norāda finanšu ieguldījumus starptautiskajās organizācijās, pārējo līdzdalību kapitālsabiedrību kapitālā, ilgtermiņa prasības par 2.līmeņa fondētajām pensijām un pārējās ilgtermiņa saistības, kas nav uzrādītas citur;
66.2.ailē "Posteņa nosaukums" norāda finanšu institūcijas, kapitālsabiedrības vai citas pārējās ilgtermiņa saistības darījuma partnera nosaukumu;
66.3.ailē "Konta Nr." norāda minētā posteņa uzskaites konta numuru;
66.4.par posteni sniedz informāciju, kas minēta šo noteikumu V nodaļā un 65.1.1., 65.1.2. un 65.1.3.apakšpunktā;
66.5.izziņas sadaļā "Avansi par pārējiem ilgtermiņa finanšu ieguldījumiem" norāda veiktos avansa maksājumus par minēto posteni, ailē "Līdzdalība (%) perioda beigās" norādot, par kādu daļu (procentuāli) palielināsies ilgtermiņa ieguldījums.
67.Veidlapa Nr.7-4 "Ilgtermiņa finanšu ieguldījumu vērtspapīros izmaiņu pārskats" (12.pielikums):
67.1.pārskatā norāda ilgtermiņa finanšu ieguldījumus vērtspapīros;
67.2.papildus šo noteikumu V nodaļā minētajai informācijai pārskatā sniedz šādas ziņas par posteni:
67.2.1.vērtspapīra veids - akcijas, daļas, pajas;
67.2.2.skaits - gabalos;
67.2.3.kopējā nominālvērtība;
67.2.4.emisijas datums - diena, mēnesis, gads (dd.mm.gggg.);
67.2.5.dzēšanas termiņš - diena, mēnesis, gads (dd.mm.gggg.);
67.2.6.termiņš pēc emisijas -
vidēja termiņa (1-5 gadi) vai ilgtermiņa
(5 gadi un vairāk);
67.2.7.valūtas apzīmējums.
68.Veidlapa Nr.7-5 "Aizdevumu izmaiņu pārskats" (13.pielikums):
68.1.pārskatā norāda informāciju par aizdevumiem, nodalot aizdevuma ilgtermiņa daļu, ilgtermiņa aizdevuma īstermiņa daļu un īstermiņa aizdevumus;
68.2.papildus šo noteikumu V nodaļā minētajai informācijai pārskatā sniedz šādas ziņas par posteni:
68.2.1.aizdevuma saņēmēja nosaukums;
68.2.2.aizdevuma mērķis;
68.2.3.līguma parakstīšanas datums - diena, mēnesis, gads (dd.mm.gggg.);
68.2.4.atmaksas termiņš - diena, mēnesis, gads (dd.mm.gggg.);
68.2.5.aizdevuma līguma summa. Ja aizdevums izsniegts ārvalstu valūtā, līguma summu pārrēķina latos pēc Latvijas Bankas noteiktā valūtas kursa pārskata perioda pēdējā dienā.
69.Veidlapa Nr.8-1 SAK un Nr.8-1 BEI "Pārskats par debitoriem (prasībām) un nākamo periodu izdevumiem un avansiem par pakalpojumiem un projektiem" (14. un 15.pielikums) un veidlapa Nr.8-2 SAK un Nr.8-2 BEI "Pārskats par kreditoriem (saistībām)" (16. un 17.pielikums):
69.1.pārskatā norāda prasību vai saistību atlikumus uz perioda beigām un sākumu sadalījumā pa institucionālajiem sektoriem;
69.2.debitorus un kreditorus norāda neto vērtībā, kas aprēķināta, no uzskaites vērtības atskaitot izveidoto speciālo uzkrājumu debitoriem atlikumus.
70.Veidlapa Nr.4-2 "Pārskats par uzkrājumiem" (6.pielikums):
70.1.pārskatā norāda uzkrājumu atlikumu uz perioda sākumu un beigām (neto vērtībā) un tā palielinājumu un samazinājumu pārskata perioda laikā;
70.2.izziņas sadaļā norāda bilances aktīva un pasīva posteņus, kuros veidoti speciālie uzkrājumi, un speciālo uzkrājumu apjomu.
71.Veidlapa Nr.9-1 "Pārskats par aizņēmumiem" (18.pielikums):
71.1.pārskatā norāda informāciju par iestādes aizņēmumiem;
71.2.papildus šo noteikumu V nodaļā minētajai informācijai pārskatā sniedz šādas ziņas par aizņēmumu:
71.2.1.aizdevēja nosaukums;
71.2.2.aizņēmuma mērķis;
71.2.3.līguma parakstīšanas datums - diena, mēnesis, gads (dd.mm.gggg.);
71.2.4.aizņēmuma atmaksas termiņš - diena, mēnesis, gads (dd.mm.gggg.);
71.2.5.noteiktā procentu likme (norādot, vai tā ir mainīga, fiksēta vai bezprocentu);
71.2.6.valūta (apzīmējums), kādā noslēgts aizņēmuma līgums;
71.2.7.aizņēmuma līguma summa. Ja aizņēmums saņemts ārvalstu valūtā, līguma summu pārrēķina latos pēc Latvijas Bankas noteiktā valūtas kursa pārskata perioda pēdējā dienā;
71.3.ailēs "Kopā" norāda kopējās aizņēmuma izmaiņas no līguma spēkā stāšanās dienas līdz pārskata perioda beigām.
72.Veidlapa Nr.9-2 "Pārskats par galvojumiem" (19.pielikums):
72.1.pārskatā norāda informāciju par galvojumiem, uzrādot datus par aizņēmuma neatmaksāto summu uz perioda sākumu un beigām;
72.2.papildus šo noteikumu V nodaļā minētajai informācijai pārskatā sniedz šādas ziņas par aizņēmumu:
72.2.1.aizdevēja nosaukums;
72.2.2.aizņēmuma mērķis;
72.2.3.aizņēmēja nosaukums;
72.2.4.līguma parakstīšanas datums - diena, mēnesis, gads (dd.mm.gggg.);
72.2.5.atmaksas termiņš - diena, mēnesis, gads (dd.mm.gggg.);
72.2.6.valūta (apzīmējums), kādā izsniegts galvojums;
72.2.7.galvojuma summa. Ja galvojums izsniegts ārvalstu valūtā, līguma summu pārrēķina latos pēc Latvijas Bankas noteiktā valūtas kursa pārskata perioda pēdējā dienā;
72.2.8.galvotā aizņēmuma summa. Ja galvojums izsniegts ārvalstu valūtā, galvotā aizņēmuma summu pārrēķina latos pēc Latvijas Bankas noteiktā valūtas kursa pārskata perioda pēdējā dienā;
72.3.ailēs "Kopā" norāda kopējās galvotā aizņēmuma izmaiņas no līguma parakstīšanas dienas līdz pārskata perioda beigām;
72.4.ailē "Galvojuma summa" norāda galvoto aizņēmuma apjomu. Ja negalvo par visu aizņēmumu, šajā ailē norāda tikai summu, par kuru noslēgts galvojuma līgums;
72.5.ailē "Galvotā aizņēmuma summa" norāda kopējo aizņēmuma summu;
72.6.sadaļā "Informācija par budžeta iestādes galvotu aizņēmumu atmaksu, kas iekļauti saistību sastāvā" norāda to galvoto aizņēmumu atmaksu, kas iekļauti saistībās, bet līdz tam ir klasificēti kā galvojumi, t.i., budžeta iestāde vai pašvaldība veic galvotā aizņēmuma atmaksu aizņēmuma ņēmēja vietā.
73.Veidlapa Nr.2 "Pārskats par budžeta izpildi" (20.pielikums):
73.1.pārskatu sagatavo pa šādiem budžeta veidiem:
73.1.1.pamatbudžets;
73.1.2.speciālais budžets;
73.1.3.ziedojumi un dāvinājumi;
73.1.4.citu budžetu līdzekļi;
73.2.valsts budžeta iestādes, ministrijas, centrālās valsts iestādes pārskatu par:
73.2.1.pamatbudžeta un speciālā budžeta izpildi aizpilda par iestādi kopā un par katru programmu, apakšprogrammu, ieņēmumu un izdevumu ekonomisko kategoriju griezumā pilnā apjomā;
73.2.2.ziedojumu un dāvinājumu izpildi - ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas sadaļu - aizpilda par katru izdevumu klasifikācijas funkcijas un apakšfunkcijas kategoriju, ieņēmumu un izdevumu ekonomisko kategoriju pilnā apjomā par iestādi, kopā par ministriju, centrālo valsts iestādi;
73.3.ja saimnieciskā gada likumā par valsts budžetu nav noteikta programma/apakšprogramma, kas bija iekļauta iepriekšējā gada likuma par valsts budžetu struktūrā, pārskata gadā iekļauj salīdzinošo informāciju par šīs programmas/apakšprogrammas izpildi iepriekšējā pārskata gadā atbilstoši iepriekšējā gada likuma par budžetu struktūrai;
73.4.pašvaldības, sagatavojot pārskatu par:
73.4.1.pamatbudžeta un speciālā budžeta izpildi, aizpilda:
73.4.1.1.ieņēmumu un finansēšanas sadaļu - kopā pa pašvaldību;
73.4.1.2.izdevumu sadaļu - par katru izdevumu klasifikācijas funkcijas un apakšfunkcijas kategoriju ekonomisko kategoriju griezumā pilnā apjomā;
73.4.2.ziedojumu un dāvinājumu izpildi, ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas sadaļu aizpilda par katru izdevumu klasifikācijas funkcijas un apakšfunkcijas kategoriju ieņēmumu un izdevumu ekonomisko kategoriju griezumā pilnā apjomā;
73.5.pārskatu par citu budžetu izpildi sagatavo iestādes, iesniedzot informāciju un līdzekļu izpildi par katru saņemto citu budžetu līdzekļu avotu, to norādot rindā "Cita informācija", aizpildot ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas sadaļas;
73.6.rindā "Budžeta veids" norāda
kādu no budžeta veidiem - pamatbudžets, speciālais budžets,
ziedojumi un dāvinājumi, citu budžetu līdzekļi. Sadaļā "Kodi"
norāda atbilstošu budžeta veida kodu: 1 - pamatbudžets,
2 - speciālais budžets, 3 - ziedojumi un dāvinājumi, 4 - citu
budžetu līdzekļi;
73.7.rindā "Valdības funkcionālā kategorija" norāda budžeta izdevumu klasifikācijas atbilstoši valdības funkcijām koda pilnu nosaukumu. Sadaļā "Kodi" norāda valdības funkcijas kodu atbilstoši normatīvajiem aktiem budžeta jomā;
73.8.rindā "Programma" valsts budžeta iestādes norāda programmas nosaukumu atbilstoši saimnieciskā gada likumā par valsts budžetu noteiktajam nosaukumam. Sadaļā "Kodi" norāda atbilstošo programmas kodu;
73.9.rindā "Apakšprogramma" valsts budžeta iestādes norāda apakšprogrammas nosaukumu atbilstoši saimnieciskā gada likumā par valsts budžetu noteiktajam nosaukumam. Sadaļā "Kodi" norāda atbilstošo apakšprogrammas kodu;
73.10.rindā "Cita informācija" norāda informāciju par citu budžetu līdzekļu avotu, norādot tās iestādes nosaukumu, no kuras saņemti līdzekļi, un kādam mērķim saņemti līdzekļi. Ja līdzekļi saņemti no valsts budžeta iestādes, norāda konta numuru, no kura saņemti/ieskaitīti līdzekļi;
73.11.aili "Apstiprināts tāmē gadam" aizpilda tikai valsts budžeta iestādes, uzrādot apstiprinātās tāmes datus pārskata gadam;
73.12.ailē "Apstiprināts likumā/plāns gadam" norāda:
73.12.1.ministrijas, centrālās valsts iestādes, valsts budžeta iestādes - saimnieciskā gada likumā par valsts budžetu noteikto rādītāju apjomu;
73.12.2.pašvaldības - saskaņā ar saistošajiem noteikumiem pašvaldības budžetā apstiprinātos rādītājus;
73.13.ailē "Budžeta izpilde" norāda pārskata gada un iepriekšējā pārskata gada datus par budžeta izpildi atbilstoši ieņēmumu, izdevumu ekonomiskajām un funkcionālajām kategorijām un finansēšanas klasifikācijām pēc naudas plūsmas;
73.14.IVsadaļas "Finansēšana" dati ir vienādi ar pretēju zīmi IIIsadaļas "Ieņēmumu pārsniegums (+), deficīts (-) (I - II)" datiem.
74.Veidlapa Nr.20 "Valsts budžeta programmas (apakšprogrammas) rezultatīvo rādītāju izpildes pārskats":
74.1.pārskatā sniedz informāciju par rezultatīvo rādītāju izpildi, kas apstiprināti saskaņā ar normatīvajiem aktiem budžeta jomā;
74.2.pārskatu veido kā sarakstu, uzrādot apstiprināto rādītāju nosaukumu, to plānu un izpildi saimnieciskajā gadā.
75.Veidlapa Nr.22 "Budžeta iestāžu saraksts" (21.pielikums):
75.1.pārskatā norāda informāciju par iestādēm, kuras ir padotas ministrijai, centrālai valsts iestādei vai pašvaldībai un kuru finanšu informāciju kopsavilkuma bilancē apkopo ministrija, centrālā valsts iestāde vai pašvaldība;
75.2.pārskatā sniedz veidlapā pieprasīto informāciju par katru konsolidācijā iesaistīto iestādi.
76.Veidlapa Nr.8-S "Pārskats par debitoru un kreditoru sastāvu" (22.pielikums):
Pārskatā sniedz sektora S130100, S130400 un S130300 debitorus un kreditorus par katru ministriju, centrālo valsts iestādi vai pašvaldību un to padotības iestādēm, izņemot valsts un pašvaldību kontrolētus un finansētus komersantus.
77.Veidlapa Nr.3-1 "Pārskats par amata vienību plāna izpildi iestādēs" (23.pielikums):
77.1.pārskatu aizpilda valsts budžeta iestādes (izņemot šo noteikumu 78.1.apakšpunktā noteiktās budžeta iestādes);
77.2.amata vienību skaita gada plāna rādītājus aizpilda saskaņā ar iestādes amatu sarakstu, kurš sagatavots atbilstoši Profesiju klasifikatoram;
77.3.faktisko amata vienību skaitu norāda atbilstoši faktiski aizpildītajām amata vienībām;
77.4.faktiskajā amata vienību skaitā perioda sākumā un pārskata perioda beigās norāda arī personas, kuras uz laiku atrodas prombūtnē slimības, atvaļinājuma, komandējuma, brīvdienu vai citu iemeslu dēļ;
77.5.rindas "Civildienesta ierēdņi" un rindas "Pārējie darbinieki" gada plāna datus aizpilda saskaņā ar iestāžu apstiprinātajiem amata sarakstiem. Vidējo amata vienību skaitu par pārskata periodu aprēķina, summējot to faktisko skaitu uz katra mēneša pirmo datumu (sākot ar 1.februāri) un dalot iegūto summu ar pārskata mēnešu skaitu;
77.6.rindā "Civildienesta ierēdņi" norāda valsts civildienesta ierēdņu amata vienību skaitu;
77.7.rindā "Pārējie darbinieki" norāda speciālistu, vecāko speciālistu, vadītāju un to darbinieku skaitu, kas nav valsts civildienesta ierēdņi, bet kuri īsteno iestādei deleģētās funkcijas.
78.Veidlapa Nr.3-2 "Pārskats par aizsardzības, sabiedriskās kārtības un drošības, tiesību aizsardzības iestāžu amata vienību plāna izpildi" (24.pielikums):
78.1.pārskatu aizpilda Aizsardzības ministrija, Iekšlietu ministrija, Tieslietu ministrija un to padotībā esošās valsts budžeta iestādes;
78.2.faktisko amata vienību skaitu norāda atbilstoši faktiski aizpildītajām amata vienībām;
78.3.rindu "Civildienesta ierēdņi", "Karavīri, darbinieki ar speciālajām dienesta pakāpēm, tiesneši" un "Pārējie darbinieki" gada plāna datus aizpilda saskaņā ar iestāžu apstiprinātajiem amatu sarakstiem;
78.4.vidējo amata vienību skaitu pārskata periodā aprēķina, summējot to faktisko skaitu uz katra mēneša pirmo datumu (sākot ar 1.februāri) un dalot iegūto summu ar pārskata mēnešu skaitu;
78.5.faktiskajā skaitā perioda sākumā un pārskata perioda beigās norāda arī personas, kuras uz laiku atrodas prombūtnē slimības, atvaļinājuma, komandējuma, brīvdienu vai citu iemeslu dēļ;
78.6.rindā "Civildienesta ierēdņi" norāda valsts civildienesta ierēdņu amata vienību skaitu;
78.7.rindā "Pārējie darbinieki" norāda speciālistu, vecāko speciālistu, vadītāju un darbinieku skaitu, kuri nav valsts civildienesta ierēdņi, kuriem nav dienesta (militārā dienesta) pakāpes un kvalifikācijas klases, bet kuri īsteno iestādei deleģētās funkcijas.
79.Veidlapa Nr.3-3 "Pārskats par amata vienību un audzēkņu plāna izpildi internātskolās, sanatorijas tipa internātskolās, speciālajās internātskolās un sociālās korekcijas izglītības iestādēs" (25.pielikums):
79.1.pārskatu aizpilda Izglītības un zinātnes ministrija un tās padotībā esošās valsts budžeta iestādes - internātskolas, sanatorijas tipa internātskolas, speciālās internātskolas un sociālās korekcijas izglītības iestādes;
79.2.amata vienību skaita gada plānu aizpilda saskaņā ar iestādes amatu sarakstu, kas sagatavots atbilstoši Profesiju klasifikatoram;
79.3.faktisko amata vienību skaitu norāda atbilstoši faktiski aizpildītajām amata vienībām;
79.4.rindas "Audzēkņu ēdināšanas cilvēkdienu skaits" plāna datus aprēķina, audzēkņu skaitu reizinot ar plānoto vidējo viena audzēkņa ēdināšanas dienu skaitu gadā. Faktisko audzēkņu ēdināšanas cilvēkdienu skaitu aprēķina, summējot faktisko audzēkņu skaitu katras pārskata perioda dienas sākumā pēc iestādē esošajiem operatīvās uzskaites datiem;
79.5.rindas "Pedagoģiskais personāls" un "Pārējie darbinieki" gada plāna datus aizpilda saskaņā ar iestāžu apstiprinātajiem amatu sarakstiem;
79.6.vidējo amata vienību skaitu pārskata periodā aprēķina, summējot to faktisko skaitu katra mēneša pirmajā datumā (sākot ar 1.februāri) un dalot iegūto summu ar pārskata mēnešu skaitu;
79.7.faktiskajā skaitā perioda sākumā un pārskata perioda beigās norāda arī personas, kuras uz laiku atrodas prombūtnē slimības, atvaļinājuma, komandējuma, brīvdienu vai citu iemeslu dēļ.
80.Veidlapa Nr.3-4-1 "Pārskats par amata vienību un studējošo apmācības plāna izpildi augstākās izglītības iestādēs" (26.pielikums):
80.1.pārskatu aizpilda Aizsardzības ministrija, Iekšlietu ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Zemkopības ministrija, Kultūras ministrija, Veselības ministrija un to padotībā esošās valsts budžeta mācību iestādes un pašvaldības;
80.2.amata vienību skaita gada plānu aizpilda saskaņā ar iestādes tāmi un amatu sarakstu, kas sagatavots atbilstoši Profesiju klasifikatoram;
80.3.faktisko amata vienību skaitu norāda atbilstoši faktiski aizpildītajām amata vienībām;
80.4.sadaļā "Augstākās izglītības iestādes":
80.4.1.rindā "Uzņemšana" norāda pārskata gadā imatrikulēto bakalaura studiju un profesionālo studiju programmu studentu skaitu;
80.4.2.rindā "Izlaidums" norāda absolventu skaitu, kas pārskata periodā pabeiguši bakalaura studiju un profesionālo studiju programmu apguvi un ieguvuši diplomu;
80.4.3.rindā "Izstājušies pirms mācību termiņa beigām" norāda atskaitīto studentu skaitu un studentu skaitu, kuri paši izstājušies no augstskolas, nav aizstāvējuši diplomdarbu vai nav nokārtojuši nobeiguma eksāmenu (atbirums);
80.4.4.ailes "Gada plāns" 070.rindas "Studentu skaits gada beigās" datus aprēķina kā 010.rindas "Studentu skaits gada sākumā" un 020.rindas "Uzņemšana" datu summu, no kuras atskaita 050.rindas "Izlaidums" un 060.rindas "Izstājušies pirms mācību termiņa beigām" datus;
80.4.5.ailes "Faktiskā izpilde pārskata periodā" 070.rindas "Studentu skaits gada beigās" datus aprēķina kā 010.rindas "Studentu skaits gada sākumā", 020.rindas "Uzņemšana" un 030.rindas "Ieradušies no citām mācību iestādēm, pārcelti no citiem apmācības veidiem mācību iestādes ietvaros" datu summu, no kuras atskaita 040.rindas "Pārcelti uz citām mācību iestādēm un citiem apmācības veidiem mācību iestādes ietvaros", 050.rindas "Izlaidums" un 060.rindas "Izstājušies pirms mācību termiņa beigām" datus;
80.4.6.ailes "Gada plāns" 080.rindas "Gada vidējais studentu skaits" datus aprēķina kā 010.rindas datu "Studentu skaits gada sākumā" un 020.rindas "Uzņemšana" datu reizinājuma ar 1/3 summu, no kuras atskaita 050.rindas "Izlaidums" datu reizinājumu ar 1/2 un 060.rindas "Izstājušies pirms mācību termiņa beigām" datu reizinājumu ar 0,6;
80.4.7.ailes "Faktiskā izpilde pārskata periodā" 080.rindas "Gada vidējais studentu skaits" datus aprēķina, summējot studentu faktisko skaitu katra mēneša pirmajā datumā (sākot ar 1.februāri) un dalot ar mēnešu skaitu;
80.4.8.ailes "Gada plāns" 090.rindas "Gada vidējais nosacītais studentu skaits" plāna datus (ja kursa mācības ilgst no septembra līdz jūlijam) aprēķina, no 080.rindas "Gada vidējais studentu skaits" datu reizinājuma ar koeficientu 1,0 (finansējums no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem) atskaitot izglītības un zinātnes ministra noteikto studiju vietu skaitu;
80.4.9.ailes "Faktiskā izpilde pārskata periodā" 090.rindas "Gada vidējais nosacītais studentu skaits" datus aprēķina, reizinot 080.rindas "Gada vidējais studentu skaits" faktiskās izpildes datus ar koeficientu 1,0;
80.4.10.340.rindas "Gada vidējais nosacītais studentu skaits" datus aprēķina, reizinot 330.rindas "Gada vidējais studentu skaits" datus ar koeficientu 0,5;
80.4.11.430.rindas "Gada vidējais nosacītais studentu skaits" datus aprēķina, reizinot 420.rindas "Gada vidējais studentu skaits" datus ar koeficientu 0,5;
80.4.12.500.rindas "Gada vidējais nosacītais doktorantu, rezidentu skaits" datus aprēķina, reizinot 490.rindas "Gada vidējais doktorantu skaits" datus ar koeficientu 0,5;
80.5.sadaļā "Dažādi rādītāji":
80.5.1.ailes "Gada plāns" rindas "Amata vienību skaits gada sākumā", rindas "Pedagoģiskais personāls" un rindas "Pārējie darbinieki" datus aizpilda saskaņā ar iestāžu apstiprinātajiem amatu sarakstiem. Amata vienību vidējo skaitu pārskata periodā aprēķina, summējot to faktisko skaitu katra mēneša pirmajā datumā (sākot ar 1.februāri) un dalot iegūto summu ar pārskata mēnešu skaitu;
80.5.2.rindas "Amata vienību skaits gada beigās", rindas "Pedagoģiskais personāls" un rindas "Pārējie darbinieki" faktiskajos datos perioda sākumā un pārskata perioda beigās norāda arī personas, kuras uz laiku atrodas prombūtnē slimības, atvaļinājuma, komandējuma, brīvdienu vai citu iemeslu dēļ;
80.5.3.rindā "Pārējie darbinieki" norāda to saimniecisko darbinieku skaitu, kuri iesaistīti iestādes darbībā (piemēram, santehniķi, apkopēji, sētnieki);
80.5.4.rindā "Vietu skaits dienesta viesnīcā" faktiskās izpildes datos norāda faktiski aizņemtās vietas dienesta viesnīcā.
81.Veidlapa Nr.3-4-2 "Pārskats par amatu vienību un izglītojamo apmācības plāna izpildi profesionālās izglītības mācību iestādēs" (27.pielikums):
81.1.pārskatu aizpilda Aizsardzības ministrija, Iekšlietu ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Zemkopības ministrija, Kultūras ministrija, Veselības ministrija un to padotībā esošās valsts budžeta mācību iestādes;
81.2.sadaļā "Izglītojamo apmācības izpilde":
81.2.1.060.rindā "Izlaidums" un 130.rindā "Izlaidums" norāda absolventu skaitu, kuri pārskata periodā pabeiguši izglītības iestādi un ieguvuši diplomu;
81.2.2.070.rindā "Izstājušies pirms mācību termiņa beigām" un 140.rindā "Izstājušies pirms mācību termiņa beigām" norāda atskaitīto audzēkņu skaitu un to audzēkņu skaitu, kuri paši izstājušies no izglītības iestādes, nav aizstāvējuši diplomdarbu vai nav nokārtojuši nobeiguma eksāmenu (atbirums);
81.2.3.ailes "Gada plāns" 080.rindas "Izglītojamo skaits gada beigās" datus aprēķina kā 020.rindas "Izglītojamo skaits gada sākumā" un 030.rindas "Uzņemšana" datu summu, no kuras atskaita 060.rindas "Izlaidums" un 070.rindas "Izstājušies pirms mācību termiņa beigām" datus;
81.2.4.ailes "Faktiskā izpilde pārskata periodā" 080.rindas "Izglītojamo skaits gada beigās" datus aprēķina, summējot 020.rindas "Izglītojamo skaits gada sākumā", 030.rindas "Uzņemšana" un 040.rindas "Ieradušies no citām mācību iestādēm, pārcelti no citiem apmācības veidiem mācību iestādes ietvaros" datus, no iegūtās kopsummas atskaitot 050.rindas "Pārcelti uz citām mācību iestādēm un citiem apmācības veidiem mācību iestādes ietvaros", 060.rindas "Izlaidums" un 070.rindas "Izstājušies pirms mācību termiņa beigām" datus;
81.2.5.ailes "Gada plāns" 090.rindas "Audzēkņu (klausītāju) gada vidējais skaits" rādītājus iestādei nosaka ministrija kā rezultatīvo rādītāju un pamatskaitli finansējuma piešķiršanai, kas aprēķināts saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 12.oktobra noteikumiem Nr.850 "Noteikumi par profesionālās izglītības programmu izmaksu minimumu uz vienu izglītojamo";
81.2.6.ailes "Faktiskā izpilde pārskata periodā" 090.rindas "Izglītojamo gada vidējais skaits" gada faktiskās izpildes datus aprēķina, summējot audzēkņu faktisko skaitu uz katra mēneša pirmo datumu un dalot ar 12. Ja audzēkņu skaits mēneša laikā mainās, uz mēneša pirmo datumu ņem mēneša vidējo audzēkņu skaitu;
81.2.7.rindas "Gada vidējais nosacītais izglītojamo skaits" datus aprēķina, reizinot rindas "Izglītojamo gada vidējais skaits" datus ar koeficientu 1,0;
81.2.8.170.rindas "Gada vidējais nosacītais izglītojamo skaits" datus aprēķina, reizinot rindas "Izglītojamo gada vidējais skaits" datus ar koeficientu 0,5;
81.2.9.180.rindas "Pavisam gada vidējais nosacītais izglītojamo skaits" datus aprēķina, summējot 100.rindas "Gada vidējais nosacītais audzēkņu (klausītāju) skaits" un 170.rindas "Gada vidējais nosacītais izglītojamo skaits" datus;
81.3.sadaļā "Dažādi rādītāji":
81.3.1.amata vienību skaita gada plānu aizpilda saskaņā ar iestādes tāmi un amatu sarakstu, kas sagatavots atbilstoši Profesiju klasifikatoram;
81.3.2.faktisko amata vienību skaitu norāda atbilstoši faktiski aizpildītajām amata vienībām;
81.3.3.rindas "Amata vienību skaits gada sākumā", rindas "Pedagoģiskais personāls", rindas "Arodapmācības skolotāju amatu vienības" un rindas "Pārējie darbinieki" gada plāna datus aizpilda saskaņā ar iestāžu apstiprinātajiem amatu sarakstiem. Vidējo amata vienību skaitu pārskata periodā aprēķina, summējot to faktisko skaitu katra mēneša pirmajā datumā (sākot ar 1.februāri) un dalot iegūto summu ar pārskata mēnešu skaitu;
81.3.4.rindas "Pedagoģiskais personāls", rindas "Arodapmācības skolotāju amata vienības" un rindas "Pārējie darbinieki" faktiskā skaita datos perioda sākumā un pārskata perioda beigās norāda arī personas, kuras uz laiku atrodas prombūtnē slimības, atvaļinājuma, komandējuma, brīvdienu vai citu iemeslu dēļ;
81.3.5.rindā "Pārējie darbinieki" norāda to saimniecisko darbinieku skaitu, kuri iesaistīti iestādes darbībā (piemēram, santehniķi, apkopēji, sētnieki);
81.3.6.rindā "Vietu skaits dienesta viesnīcā" faktiskās izpildes datos norāda faktiski aizņemtās vietas dienesta viesnīcā.
82.Veidlapa Nr.3-5 "Pārskats par amata vienību plāna izpildi veselības aprūpes iestādēs" (28.pielikums):
82.1.pārskatu aizpilda Aizsardzības ministrija, Veselības ministrija un to padotībā esošās valsts budžeta veselības aprūpes iestādes;
82.2.amata vienību skaita gada plānu aizpilda saskaņā ar iestādes amatu sarakstu, kas sagatavots atbilstoši Profesiju klasifikatoram;
82.3.faktisko amata vienību skaitu norāda atbilstoši faktiski aizpildītajām amata vienībām;
82.4.rindas "Ārsti (likmes), ieskaitot galvenos ārstus un zobārstus", rindas "Vidējais medicīnas personāls", rindas "No tā ar augstāko izglītību", rindas "Jaunākais medicīnas personāls", rindas "Civildienesta ierēdņi" un rindas "Pārējie darbinieki" gada plāna datus aizpilda saskaņā ar iestāžu apstiprinātajiem amatu sarakstiem;
82.5.vidējo amata vienību skaitu pārskata periodā aprēķina, summējot to faktisko skaitu katra mēneša pirmajā datumā (sākot ar 1.februāri) un dalot iegūto summu ar pārskata mēnešu skaitu. Faktiskajā skaitā perioda sākumā un pārskata perioda beigās ieskaita arī personas, kuras uz laiku atrodas prombūtnē slimības, atvaļinājuma, komandējuma, brīvdienu vai citu iemeslu dēļ;
82.6.rindas "Gultasdienu skaits" plāna datus aprēķina, reizinot plānoto gultu skaitu ar vidējo gultu noslogojumu gadā (ņemot vērā reālo noslogojumu iepriekšējos saimnieciskajos gados). Faktisko gultasdienu skaitu aprēķina, summējot slimnieku faktisko skaitu katras pārskata perioda dienas sākumā pēc iestādē esošajiem operatīvās uzskaites datiem.
83.Veidlapa Nr.3-6 "Pārskats par amata vienību un sociālās palīdzības un sociālās apdrošināšanas pakalpojumu plāna izpildi" (29.pielikums):
83.1.pārskatu aizpilda Labklājības ministrijas padotībā esošās sociālās aprūpes iestādes, Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisija un Valsts Sociālās apdrošināšanas aģentūra par aizbildnībā esošu bērnu, aizbildņu un audžuģimeņu skaitu, izmaksājamiem pabalstiem un atlīdzībām;
83.2.amata vienību skaita gada plānu aizpilda saskaņā ar iestādes amatu sarakstu, kas sagatavots atbilstoši Profesiju klasifikatoram;
83.3.faktisko amata vienību skaitu norāda atbilstoši faktiski aizpildītajām amata vienībām;
83.4.rindas "Ārsti", rindas "Pārējais medicīnas personāls", rindas "Pedagoģiskais personāls", rindas "Administratīvais un apkalpojošais personāls", rindas "Sociālie darbinieki" un rindas "Civildienesta ierēdņi" gada plāna datus aizpilda saskaņā ar iestāžu apstiprinātajiem amatu sarakstiem;
83.5.vidējo amata vienību skaitu pārskata periodā aprēķina, summējot to faktisko skaitu katra mēneša pirmajā datumā (sākot ar 1.februāri) un dalot iegūto summu ar pārskata mēnešu skaitu. Faktiskajā skaitā perioda sākumā un pārskata perioda beigās norāda arī personas, kuras uz laiku atrodas prombūtnē slimības, atvaļinājuma, komandējuma, brīvdienu vai citu iemeslu dēļ;
83.6.apkalpojošais personāls ir saimnieciskie darbinieki, kuri iesaistīti iestādes darbībā (piemēram, santehniķi, apkopēji, sētnieki).
84.Veidlapa Nr.3-7 "Pārskats par amata vienību plāna izpildi pārējās mācību un kultūras iestādēs un pasākumos (brīvais laiks, sports, kultūra, reliģija)" (30.pielikums):
84.1.veidlapu aizpilda Aizsardzības ministrija, Iekšlietu ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Zemkopības ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Kultūras ministrija, Veselības ministrija un to padotībā esošās pārējās no valsts budžeta finansētās mācību un kultūras iestādes;
84.2.faktisko amata vienību skaitu norāda atbilstoši faktiski aizpildītajām amata vienībām;
84.3.rindas "Pedagoģiskais personāls" un rindas "Pārējie darbinieki" gada plāna datus aizpilda saskaņā ar iestāžu apstiprinātajiem amatu sarakstiem;
84.4.vidējo amata vienību skaitu pārskata periodā aprēķina, summējot to faktisko skaitu katra mēneša pirmajā datumā (sākot ar 1.februāri) un dalot iegūto summu ar pārskata mēnešu skaitu;
84.5.faktiskajā skaitā perioda sākumā un pārskata perioda beigās norāda arī personas, kuras uz laiku atrodas prombūtnē slimības, atvaļinājuma, komandējuma, brīvdienu vai citu iemeslu dēļ;
84.6.rindā "Pārējie darbinieki" norāda to saimniecisko darbinieku skaitu, kuri iesaistīti iestādes darbībā (piemēram, santehniķi, apkopēji, sētnieki);
84.7.rindā "Audzēkņu (klausītāju) skaits" plānoto gada vidējo audzēkņu (klausītāju) skaitu aprēķina, summējot viņu plānoto skaitu mēnesī un dalot ar mēnešu skaitu;
84.8.pārskata perioda vidējo audzēkņu (klausītāju) skaitu aprēķina, summējot viņu faktisko skaitu pēc saraksta katra mēneša pirmajā datumā (sākot ar 1.februāri) un dalot iegūto summu ar pārskata mēnešu skaitu. Ja audzēkņu (klausītāju) skaits kādā no pārskata perioda mēnešiem ir mainījies nevis mēneša sākumā, bet vēlāk, audzēkņu (klausītāju) vidējo skaitu pēc saraksta attiecīgajā mēnesī nosaka, saskaitot audzēkņu (klausītāju) skaitu katrā mēneša kalendāra dienā un dalot iegūto summu ar kalendāra dienu skaitu mēnesī. Faktisko skaitu perioda sākumā un pārskata perioda beigās nosaka pēc saraksta.
VII.Noslēguma jautājumi
85.Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2005.gada 21.jūnija noteikumus Nr.446 "Valsts budžeta iestāžu un pašvaldību gada pārskatu sagatavošanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2005, 107., 203.nr.; 2006, 90.nr.).
86.Noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 1.janvāri.
87.Pirmo pārskatu sniedz par 2007.gadu.
88.Sagatavojot pirmo pārskatu, neaizpilda veidlapas Nr.4-3 "Pārskats par darbības finansiālajiem rezultātiem" un Nr.2-NP "Naudas plūsmas pārskats" iepriekšējā pārskata gada datus.
89.Ministrija un centrālā valsts iestāde, iesniedzot gada pārskatu Valsts kontrolei, Valsts kontroles noteiktajā kārtībā pievieno tam apliecinājumu par finanšu pārskatos sniegtās informācijas patiesumu.
Ministru prezidenta vietā - aizsardzības ministrs A.Slakteris
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 1.janvāri.
ZIP 309 kb |