1. Noteikumi nosaka valsts pētījumu programmu (turpmāk — programma) pieteikšanas, ekspertīzes un finansēšanas kārtību.
3. Programmas īstenošanai nepieciešamo konkursu organizēšanu, programmas iesniegšanu un vērtēšanu administratīvi nodrošina Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk — ministrija).
4. Ministrija izveido programmu vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija). Komisijas sastāvā iekļauj ministrijas, ar prioritārajiem virzieniem zinātnē saistīto nozaru ministriju, Latvijas Zinātnes padomes (turpmāk – padome) un Latvijas Zinātņu akadēmijas pārstāvjus. Bez balsstiesībām komisijas sastāvā iekļauj Studiju un zinātnes administrācijas (turpmāk – administrācija) pārstāvi.
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
6. Komisijas sēdes vada komisijas priekšsēdētājs. Komisijas priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda komisijas priekšsēdētāja vietnieks.
(Grozīts ar MK 12.11.2013. noteikumiem Nr.1312)
7. Komisijas priekšsēdētājs komisijas sēdes sasauc, kad tas ir nepieciešams, nosūtot komisijas locekļiem rakstisku uzaicinājumu. Uzaicinājums satur izskatāmā jautājuma būtības izklāstu un sēdes organizēšanas nepieciešamības pamatojumu.
8. Par kārtējās komisijas sēdes laiku un vietu komisijas priekšsēdētājs paziņo ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms komisijas sēdes.
9. Komisijas sēdes darba kārtību un materiālus komisijas sēdē izskatāmajos jautājumos sagatavo sekretariāts. Komisijas priekšsēdētājs apstiprina sēdes darba kārtību. Komisijas sekretariāts ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms komisijas sēdes nosūta komisijas locekļiem komisijas sēdes darba kārtību, kā arī materiālus komisijas sēdē izskatāmajos jautājumos. Izņēmuma gadījumā komisijas sekretariāts var nosūtīt komisijas locekļiem komisijas sēdes darba kārtību, kā arī materiālus komisijas sēdē izskatāmajos jautājumos īsākā laikposmā, bet ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms komisijas sēdes. Par izsūtīto materiālu saņemšanas brīdi uzskata to elektronisko kopiju ienākšanas laiku saņēmēja serverī.
10. Komisijas locekļiem ir tiesības ierosināt papildu jautājuma izskatīšanu, iesniedzot komisijas priekšsēdētājam rakstisku iesniegumu ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms komisijas sēdes.
11. Komisijas priekšsēdētājs izvērtē iesniegumu, kas iesniegts šo noteikumu 10.punktā minētajā kārtībā, un lemj par papildu jautājuma iekļaušanu komisijas sēdes darba kārtībā. Par papildu jautājuma iekļaušanu komisijas sēdes darba kārtībā sekretariāts elektroniski informē komisijas locekļus ne vēlāk kā divas darbdienas pirms komisijas sēdes.
(Grozīts ar MK 12.11.2013. noteikumiem Nr.1312)
12. Komisijas sēdēs, kurās izskata jautājumu par atbalstāmajiem vai noraidāmajiem programmu projektiem, komisijas locekļi izvērtē iespējamo interešu konfliktu. Ja interešu konflikta nav, attiecīgais komisijas loceklis paraksta sekretariāta sagatavotu objektivitātes un informācijas neizpaušanas deklarāciju. Ja pastāv interešu konflikts, attiecīgajam komisijas loceklim nav balsstiesību par konkrētā eksperta apstiprināšanu vai par konkrēto atbalstāmo vai noraidāmo programmu.
(Grozīts ar MK 09.12.2008. noteikumiem Nr.1007)
13. Komisija ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās komisijas priekšsēdētājs un ne mazāk kā divas trešdaļas no komisijas locekļiem.
14. Komisija lēmumu pieņem, komisijas balsstiesīgajiem locekļiem savstarpēji vienojoties. Ja vienošanās nav panākta, komisija lēmumu pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss.
15. Ja komisija nevar pieņemt lēmumu, jautājuma izskatīšanu pārceļ uz nākamo komisijas sēdi un uzdod sekretariātam nodrošināt nepieciešamo papildu informāciju.
16. Komisija lēmumu par jautājumiem, kas nav iekļauti komisijas sēdes vai komisijas ārkārtas sēdes darba kārtībā, var pieņemt arī rakstiskas procedūras veidā.
17. Lēmuma pieņemšanas rakstisko procedūru īsteno šādi:
17.1. komisijas priekšsēdētājs nosūta komisijas locekļiem sekretariāta sagatavoto lēmumprojektu, kā arī lēmuma pieņemšanai nepieciešamos materiālus;
17.2. komisijas locekļi triju darbdienu laikā pēc lēmumprojekta saņemšanas pa elektronisko pastu rakstiski paziņo iebildumus vai priekšlikumus par lēmumprojektu;
17.3. ja par lēmumprojektu ir iebildumi vai priekšlikumi, sekretariāts sagatavo izziņu par komisijas locekļu atzinumos sniegtajiem iebildumiem un priekšlikumiem, komisijas priekšsēdētāja viedokli par tiem (norādot, vai attiecīgais iebildums vai priekšlikums ir ņemts vērā vai noraidīts), kā arī par precizēto lēmumprojektu un nosūta izziņu komisijas locekļiem;
17.4. komisijas locekļi triju darbdienu laikā pēc izziņas saņemšanas dienas pa elektronisko pastu rakstiski paziņo iebildumus vai priekšlikumus par precizēto lēmumprojektu. Komisijas priekšsēdētājs izvērtē iebildumus un priekšlikumus un pieņem galīgo lēmumu par iebildumu un priekšlikumu iekļaušanu lēmumprojektā;
17.5. ja iebildumi un priekšlikumi nav saņemti norādītajā termiņā, lēmumu uzskata par pieņemtu;
17.6. sekretariāts sagatavo lēmumprojektu. Lēmumprojektu paraksta komisijas priekšsēdētājs un komisijas sekretārs. Parakstīto lēmumu sekretariāts nosūta komisijas locekļiem divu darbdienu laikā pēc tā parakstīšanas;
17.7. pēc komisijas priekšsēdētāja ierosinājuma komisijas locekļi lemj par lēmuma rakstisko procedūru citos termiņos.
18. Komisijas sēdes protokolē komisijas sekretārs. Komisijas sēdes protokolā norāda komisijas sēdes locekļus, kuri piedalījušies sēdē, darba kārtību, pieņemtos lēmumus, kā arī izteiktos viedokļus un balsojuma rezultātu.
19. Komisijas sēdes protokola projektu sagatavo sekretariāts un ne vēlāk kā divu darbdienu laikā pēc komisijas sēdes nosūta komisijas locekļiem. Par komisijas sēdes protokola projekta saņemšanas brīdi uzskata tā elektroniskās kopijas ienākšanas laiku saņēmēja serverī.
20. Komisijas locekļi divu darbdienu laikā pēc protokola projekta nosūtīšanas rakstiski paziņo iebildumus vai priekšlikumus par protokola projektu. Komisijas priekšsēdētājs izvērtē iebildumus un priekšlikumus un lemj par komisijas sēdes protokola precizēšanu. Ja iebildumi un priekšlikumi nav saņemti norādītajā termiņā, protokolu uzskata par apstiprinātu.
21. Apstiprināto komisijas sēdes protokolu paraksta komisijas priekšsēdētājs un komisijas sekretārs.
24. Programmu mērķu un uzdevumu definēšanai ministrija izsludina priekšlikumu konkursu, publicējot par to paziņojumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un laikrakstā "Zinātnes Vēstnesis", kā arī ministrijas un padomes mājaslapā. Priekšlikumu konkursā var piedalīties zinātnieki, zinātnieku grupas, zinātniskās institūcijas un valsts institūcijas, kā arī komersanti, biedrības un nodibinājumi, iesniedzot ministrijā iesniegumu valsts pētījumu programmu priekšlikumu konkursam (1.pielikums).
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
24.1 Iesniegtos priekšlikumus apkopo komisijas izveidota darba grupa katrā prioritārajā zinātnes virzienā. Darba grupā piedalās komisijas locekļi, ja nepieciešams, pieaicinot attiecīgās nozares pārstāvjus un ekspertus. Darba grupas locekļu skaitu un sastāvu apstiprina komisija. Darba grupa lēmumu pieņem, tās locekļiem savstarpēji vienojoties. Darba grupas pieņemtajiem lēmumiem ir ieteikuma raksturs. Ja vienošanās nav panākta, komisija lēmumu pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Priekšlikumi vērtējami ar “jā” vai “nē” saskaņā ar šādiem kritērijiem:
24.11. vai priekšlikums atbilst prioritārajam virzienam zinātnē;
24.12. vai priekšlikuma pamatojumam un paredzamajiem rezultātiem ir zinātniskā un praktiskā nozīmība;
24.13. vai priekšlikums ir novitāte.
(MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā, kas grozīta ar MK 12.11.2013. noteikumiem Nr.1312)
25. Komisija pieņem lēmumu par atbalstāmajiem priekšlikumiem un, pamatojoties uz tiem, izstrādā programmu konkursa nolikumu. Nolikumā iekļauj katras programmas mērķus, uzdevumus, minimālo programmas finansējuma apmēru, īstenošanas laiku un atbalstāmās darbības. Ministrija apstiprina konkursa nolikumu un izsludina programmu konkursu, publicējot par to paziņojumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un laikrakstā "Zinātnes Vēstnesis". Konkursa nolikumu publicē ministrijas un padomes mājaslapā.
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
26. Programmai ir vadītājs un izpildītāji. Programmas vadītājs ir zinātnieks, kurš strādā zinātniskajā institūtā, valsts augstskolā vai citā zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētā institūcijā.
27. Programmas vadītājs programmas mērķu īstenošanā iesaista izpildītājus, kuru līdzdalība un uzdevumi izklāstīti programmas projektā (turpmāk — projekts). Izpildītāji ir zinātniskie institūti, valsts augstskolas, komercsabiedrības, kā arī citas zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētas institūcijas. Komercsabiedrības programmu īstenošanā var piedalīties ar savu līdzfinansējumu.
28. Programmas vadītājs iesniedz projektu ministrijā konkursa nolikumā noteiktajā termiņā. Projekts ir saturisks un organizatorisks programmas īstenošanas piedāvājums, kuru atbilstoši komisijas definētajiem programmas mērķiem un uzdevumiem izstrādājis programmas vadītājs kopīgi ar izpildītājiem. Projektu izstrādā laikposmam līdz četriem gadiem, un tam jābūt pēc iespējas detalizētākam, lai varētu izvērtēt programmas vadītāja un programmas īstenošanā iesaistīto izpildītāju kompetenci (2.pielikums).
29. Komisija organizē projekta administratīvās atbilstības, kā arī zinātnisko un tautsaimniecisko ekspertīzi. Projekta ekspertīzi veic atbilstoši vērtēšanas kritērijiem (3.pielikums).
30. Ja projekts neatbilst šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 5. vai 8.punktā minētajiem administratīvās atbilstības kritērijiem, projektu noraida. Ja projekts neatbilst šo noteikumu 3.pielikuma 3., 4., 6., 7., 9., 10., 11., 12. vai 13.punktā minētajiem administratīvās atbilstības kritērijiem, projektu nosūta programmas vadītājam precizēšanai. Programmas vadītājs 15 darbdienu laikā no projekta nosūtīšanas dienas precizē projektu un atkārtoti iesniedz ministrijā. Ja atkārtotā administratīvās atbilstības ekspertīze ir negatīva vai projektu neiesniedz noteiktajā termiņā, projektu noraida.
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
31. Projekta zinātnisko ekspertīzi veic padome, iesaistot vismaz trīs attiecīgās zinātnes nozares ekspertus, kas nepārstāv programmas izpildē iesaistītās institūcijas. Zinātniskajiem ekspertiem jābūt kvalificētiem attiecīgās zinātnes nozares zinātniekiem un jāatbilst Zinātniskās darbības likumā noteiktajiem ekspertu kvalitātes kritērijiem.
32. Projekta tautsaimniecisko ekspertīzi veic divi attiecīgās nozares eksperti, kas nepārstāv programmas izpildē iesaistītās institūcijas. Ekspertus deleģē attiecīgās nozares asociācija vai konfederācija. Katrs eksperts sagatavo savu vērtējumu par projektu un iesniedz to komisijai.
33. Komisija, pamatojoties uz zinātniskās un tautsaimnieciskās ekspertīzes rezultātiem, pieņem lēmumu par atbalstāmajiem projektiem, to izpildītājiem un piešķiramo finansējumu atbilstoši projektā plānotajām programmas izmaksām. Komisija lēmumu par projekta apstiprināšanu pieņem ar balsu vairākumu. Ja balsis sadalās vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss.
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
33.1 Pamatojoties uz komisijas lēmumu, ministrija iesniedz Ministru kabinetā rīkojuma projektu, kurā norāda programmu nosaukumus, programmu īstenošanas laiku, mērķus un uzdevumus, kā arī programmu vadītājus (turpmāk – Ministru kabineta rīkojums).
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
34. Informāciju par apstiprinātajām programmām ministrija nedēļas laikā no Ministru kabineta rīkojuma spēkā stāšanās dienas publicē ministrijas un administrācijas mājaslapā.
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
35. Līgumu slēgšanu ar programmu vadītājiem un izpildītājiem, programmu finansēšanu un programmu izpildes pārraudzību administratīvi nodrošina administrācija.
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
36. Četru nedēļu laikā no Ministru kabineta rīkojuma spēkā stāšanās dienas administrācija slēdz vienošanos ar programmas vadītāju un izpildītājiem par programmas īstenošanu Ministru kabineta rīkojumā noteiktajā termiņā (turpmāk – vienošanās). Vienošanās nosaka programmas un tās posmu darbu saturu, izpildes termiņus, kā arī pušu tiesības un sasniedzamos rezultātus. Līgumu par programmas posmu izpildi (turpmāk – līgums) administrācija slēdz ar programmas vadītāju un izpildītājiem atsevišķi par katru gadu. Līgumā nosaka posmu darbu saturu, izpildes termiņus, posma izpildes izmaksas un sasniedzamos rezultātus.
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
36.1 Ja programmu izpildes laiks beidzas pirms Ministru kabineta apstiprināto prioritāro zinātnes virzienu termiņa beigām, programmas vadītājam ir tiesības iesniegt ministrijā iesniegumu par programmas izpildes termiņa pagarināšanu (4.pielikums).
(MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā)
36.2 Pirms lēmuma pieņemšanas par programmas izpildes laika pagarināšanu komisija nosūta saņemto iesniegumu izvērtēšanai zinātniskajiem un tautsaimnieciskajiem ekspertiem šo noteikumu 29., 31. un 32.punktā minētajā kārtībā.
(MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā)
36.3 Komisija, pamatojoties uz zinātniskās un tautsaimnieciskās ekspertīzes rezultātiem, iesniedz ministram priekšlikumu par programmas izpildes laika pagarināšanu un piešķiramā finansējuma apjomu vai par atteikumu pagarināt programmas izpildes laiku.
(MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā)
36.4 Ministrija sagatavo rīkojuma projektu par programmas izpildes laika pagarināšanu. Rīkojumu apstiprina Ministru kabinets.
(MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā)
36.5 Šo noteikumu 36.4 punktā minētā kārtība neattiecas uz šo noteikumu 45.punktā minēto programmu izpildes laika pagarināšanu līdz Ministru kabineta apstiprināto prioritāro zinātnes virzienu termiņa beigām 2009.gadā.
(MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā)
37. Programmas īstenošanai nepieciešamā finansējuma apmēru nosaka atbilstoši projektā plānotajām programmas izmaksām, pamatojoties uz ekspertu vērtējumu par to pamatotību un atbilstību tirgus cenām, pieļaujot procentuālo atšķirību no tirgus salīdzināmās cenas, kas nepārsniedz 10 procentus.
(MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā)
38. Programmas īstenošanai nepieciešamā finansējuma apmēru ministrija paredz valsts budžetā kārtējam gadam atbilstoši valsts budžeta programmā “Zinātne” iedalītajiem līdzekļiem un pēc likuma par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprināšanas paziņo programmas vadītājam.
39. Ja kārtējā gada valsts budžeta programmā “Zinātne” iedalītais finansējums ir mazāks, nekā paredzēts programmas īstenošanai, finansējums katrai programmai tiek piešķirts proporcionāli samazinātā apmērā, ņemot vērā programmu īstenošanai iedalītā finansējuma kopējo apjomu valsts budžetā. Līgumu slēdz pēc tam, kad atbilstoši finansējuma izmaiņām ir izdarītas izmaiņas programmā (vai tās posmā). Finansējuma izmaiņas administrācija saskaņo ar programmas vadītāju. Izmaiņas var attiekties uz uzdevumu izpildes apjomu, taču nedrīkst būtiski mainīt programmas mērķus, kā arī vairāk par pusi no programmā minētajiem galvenajiem izpildītājiem.
(MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā, kas grozīta ar MK 25.06.2009. noteikumiem Nr.592)
40. Pēc programmas (vai tās posma) izpildes programmas vadītājs un izpildītāji kopīgi ar administrāciju atbilstoši līgumā noteiktajam termiņam sastāda programmas (vai tās posma) un programmas ietvaros īstenojamo projektu nodošanas un pieņemšanas aktu.
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
41. Pēc programmas izpildes programmas vadītājs sagatavo izvērstu programmas pārskatu, kurā analizē rezultātus un to praktisko un zinātnisko nozīmi Latvijas tautsaimniecībā.
42. Pēc programmas otrā posma izpildes un programmas izpildes ministrija sadarbībā ar administrāciju organizē programmas rezultātu novērtēšanu, iesaistot tajā ne vairāk kā trīs attiecīgo zinātņu nozaru ekspertus, kas nepārstāv programmas izpildē iesaistītās institūcijas. Ekspertiem jābūt kvalificētiem attiecīgās nozares zinātniekiem. Komisija, pamatojoties uz ekspertīzes rezultātiem, lemj par programmas un tās projektu:
42.1. turpināšanu, pabeigšanu vai finansēšanas pārtraukšanu;
42.2. uzdevumiem nākamajiem posmiem;
42.3. finansējuma apmēru, tai skaitā par finansējuma palielināšanu vai samazināšanu.
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
43. Administrācija, pamatojoties uz līgumu un ministrijas lēmumu par valsts budžeta līdzekļu sadali starp programmām, pārskaita programmu izpildītājiem piešķirto finansējumu, ieskaitot to Valsts kases kontos.
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
44. Visu programmu izpildes nodrošināšanai (piemēram, publicēšanai, šajos noteikumos minētajām ekspertīzēm un uzraudzībai) tiek paredzēti līdzekļi, ne lielāki par vienu procentu no kārtējam gadam ministrijas budžetā programmu finansēšanai iedalītajiem līdzekļiem.
45. Ar Ministru kabineta 2005.gada 20.jūlija rīkojumu Nr.446 “Par Izglītības un zinātnes ministrijas apakšprogrammas 05.12.00 “Zinātnes konkurētspējas veicināšana” pasākumiem un valsts pētījumu programmu finansēšanu 2005.gadā” apstiprināto programmu “Informācijas tehnoloģiju zinātniskā bāze”, “Jaunas zāles un biokorekcijas līdzekļi: konstruēšana, transportformas un darbības mehānisms”, “Modernu funkcionālu materiālu mikroelektronikai, nanoelektronikai, fotonikai, biomedicīnai un konstruktīvo kompozītu, kā arī atbilstošu tehnoloģiju izstrāde”, “Lapu koku audzēšanas un racionālas izmantošanas pamatojums, jauni produkti un tehnoloģijas” un “Letonika: pētījumi par vēsturi, valodu un kultūru” izpildes termiņš tiek pagarināts līdz Ministru kabineta apstiprināto prioritāro zinātnes virzienu termiņa beigām 2009.gadā.
(MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā)
46. Ar Ministru kabineta 2010.gada 29.maija rīkojumu Nr.294 "Par valsts pētījumu programmām" apstiprināto programmu "Inovatīvas enerģijas resursu ieguves un izmantošanas tehnoloģijas un zema oglekļa emisiju nodrošināšana ar atjaunojamiem energoresursiem, atbalsta pasākumi vides un klimata degradācijas ierobežošanai", "Inovatīvu daudzfunkcionālu materiālu, signālapstrādes un informātikas tehnoloģiju izstrāde konkurētspējīgiem zinātņu ietilpīgiem produktiem", "Nacionālā identitāte (valoda, Latvijas vēsture, kultūra un cilvēkdrošība)", "Jaunu profilakses, ārstniecības, diagnostikas līdzekļu un metožu, biomedicīnas tehnoloģiju izstrāde sabiedrības veselības uzlabošanai" vai "Vietējo resursu (zemes dzīļu, meža, pārtikas un transporta) ilgtspējīga izmantošana – jauni produkti un tehnoloģijas" izpildes termiņu var pagarināt uz laiku līdz četriem mēnešiem pēc Ministru kabineta apstiprināto prioritāro zinātnes virzienu termiņa beigām. Komisija šādu lēmumu pieņem pēc programmas vadītāja iesnieguma saņemšanas par programmas izpildes termiņa pagarināšanu un programmas īstenošanas rezultātu izvērtēšanas.
(MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
(Pielikums MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
1. sadaļa – Programmas būtība |
1.1. Programmas atbilstība prioritārajam virzienam zinātnē (norāda plānotā pētniecības virziena atbilstību prioritārajam virzienam zinātnē) (obligāti aizpildāmā sadaļa)
1.2. Programmas mērķi (obligāti aizpildāmā sadaļa)
1.3. Programmas uzdevumi
1.4. Programmas pamatojums (apraksta identificētās zinātniskās vai tehnoloģiskās problēmas, to potenciālos risinājumus, ieguvumus un iespējamos pielietojumus) (obligāti aizpildāmā sadaļa)
1.5. Programmas iespējamie izpildītāji (norāda institūcijas, iesaistāmos speciālistus, zinātniekus)
Institūcija | Speciālisti, zinātnieki |
1. | 1. |
2. | |
3. | |
2. | 1. |
2. | |
3. | |
… | ... |
1.6. Sadarbība ar tautsaimniecības nozares partneriem (norāda ieinteresētās institūcijas un iespējamās sadarbības personas)
Institūcija | Sadarbības personas |
1. | 1. |
2. | |
3. | |
Pamatojums | |
2. | 1. |
2. | |
3. | |
Pamatojums | |
… |
1.7. Programmas aktivitātes
Programmas aktivitāte | Rezultāts skaitliskā izteiksmē | |
skaits | mērvienība | |
2. sadaļa – Programmas paredzamie rezultāti | ||
2.1. Programmas paredzamie rezultāti | Skaits/mērvienība | Laiks mēnešos vai termiņš |
2.2. Paredzamo rezultātu zinātniskā nozīmība (ne vairāk kā 800 rakstu zīmes) (obligāti aizpildāmā sadaļa)
2.3. Paredzamo rezultātu praktiskā, t.sk. tautsaimnieciskā, nozīmība (ne vairāk kā 800 rakstu zīmes) (obligāti aizpildāmā sadaļa)
Iesniedzējs | |||||
(vārds, uzvārds) | (paraksts*) | (datums*) |
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts un "datums" neaizpilda, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
1. sadaļa – Programmas apraksts |
1.1. Programmas nosaukums un nosaukuma saīsinājums (programmas nosaukums ietverams vienā teikumā, īsi un kodolīgi atklājot programmas saturu; programmas nosaukuma saīsinājums ietverams vienā vārdā )
1.2. Programmas vadītājs
vārds, uzvārds | ||||||||||||||||||||||
zinātniskais grāds | ||||||||||||||||||||||
amats | ||||||||||||||||||||||
kontakti | Tālrunis | |||||||||||||||||||||
E-pasts | ||||||||||||||||||||||
1.3. Zinātniskā institūcija, kurā strādā programmas vadītājs | ||||||||||||||||||||||
nosaukums | ||||||||||||||||||||||
reģistrācijas Nr. | ||||||||||||||||||||||
nodokļu maksātāja | ||||||||||||||||||||||
reģistrācijas numurs | ||||||||||||||||||||||
juridiskā adrese | Iela, mājas Nr. | |||||||||||||||||||||
Pilsēta, novads | ||||||||||||||||||||||
Valsts | ||||||||||||||||||||||
Pasta indekss | ||||||||||||||||||||||
1.4. Programmas iesniedzēja kontaktpersona | ||||||||||||||||||||||
vārds, uzvārds | ||||||||||||||||||||||
institūcija | ||||||||||||||||||||||
amats | ||||||||||||||||||||||
kontakti | Tālrunis | |||||||||||||||||||||
E-pasts | ||||||||||||||||||||||
1.5. Programmas izpildītāji | ||||||||||||||||||||||
institūcijas nosaukums | ||||||||||||||||||||||
reģistrācijas Nr. | ||||||||||||||||||||||
nodokļu maksātāja | ||||||||||||||||||||||
reģistrācijas numurs | ||||||||||||||||||||||
juridiskā adrese | Iela, mājas Nr. | |||||||||||||||||||||
Pilsēta, novads | ||||||||||||||||||||||
Valsts | ||||||||||||||||||||||
Pasta indekss | ||||||||||||||||||||||
kontakti | Tālrunis | |||||||||||||||||||||
E-pasts | ||||||||||||||||||||||
1.6. Programmas tautsaimniecības nozares partneri | ||||||||||||||||||||||
institūcijas nosaukums | ||||||||||||||||||||||
reģistrācijas Nr. | ||||||||||||||||||||||
nodokļu maksātāja | ||||||||||||||||||||||
reģistrācijas numurs | ||||||||||||||||||||||
juridiskā adrese | Iela, mājas Nr. | |||||||||||||||||||||
Pilsēta, novads | ||||||||||||||||||||||
Valsts | ||||||||||||||||||||||
Pasta indekss | ||||||||||||||||||||||
kontakti | Tālrunis | |||||||||||||||||||||
E-pasts |
1.7. Kopsavilkums par programmu (ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes) | |||||||||||||||||||||||||||||
1.8. Programmas pamatojums (sniegt īsu ar valsts pētījumu programmai noteiktajiem mērķiem un izvirzītajiem uzdevumiem saistīto zinātnisko un tautsaimniecisko problēmu aprakstu (problēmu un situācijas izklāstam jābūt skaidram un saprotamam). Norādīt sadarbību ar komersantiem un ietekmi uz sabiedrību. Pamatot, kā paredzētie pasākumi risinās attiecīgos jautājumus. Raksturot līdzšinējos pētījumus un iestrādnes attiecīgajā prioritārajā virzienā Latvijā un pasaulē, neatrisinātos problēmjautājumus. Raksturot piedāvātās programmas saistību un atšķirību ar līdzšinējiem pētījumiem un iestrādnēm. Teksta apjoms ne vairāk kā 7200 rakstu zīmes jeb četras A4 lapas) | |||||||||||||||||||||||||||||
1.9. Programmas sabiedriskā aktualitāte (ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes) | |||||||||||||||||||||||||||||
1.10. Programmas izpildītāju līdzdalības pamatojums un to uzdevumi (pamatot programmas izpildītāju piesaisti, aprakstīt to veicamos uzdevumus) | |||||||||||||||||||||||||||||
1.11. Programmas aktivitātes
Nr.p.k. | Programmas aktivitātes | Rezultāts skaitliskā izteiksmē | |
skaits | mērvienība | ||
1.12. Plānotie programmas izpildes rezultāti
Rezultatīvais rādītājs | Plānotie rezultāti | |||||
2014–2017 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | ||
Zinātniskie rezultatīvie rādītāji | ||||||
1. Zinātnisko publikāciju skaits | ||||||
oriģinālie zinātniskie raksti | ||||||
oriģinālie zinātniskie raksti ERIH (A un B) datubāzē iekļautajos žurnālos vai konferenču rakstu krājumos | ||||||
recenzētas zinātniskās monogrāfijas | ||||||
2. Programmas ietvaros aizstāvēto darbu skaits | ||||||
promocijas darbi | ||||||
maģistra darbi | ||||||
3.… | ||||||
Programmas popularizēšanas rezultatīvie rādītāji | ||||||
1. Programmas gaitas un rezultātu popularizēšanas interaktīvie pasākumi, kuru mērķu grupās iekļauti arī izglītojamie, skaits | ||||||
konferences | ||||||
semināri | ||||||
rīkotie semināri | ||||||
populārzinātniskas publikācijas | ||||||
izstādes | ||||||
2. … | ||||||
Tautsaimnieciskie rezultatīvie rādītāji | ||||||
1. Zinātniskajai institūcijai programmas ietvaros piesaistītā privātā finansējuma apjoms | ||||||
1.1. privātā sektora līdzfinansējums programmā iekļauto projektu īstenošanai | ||||||
1.2. ieņēmumi no programmas ietvaros radītā intelektuālā īpašuma komercializēšanas (rūpnieciskā īpašuma tiesību atsavināšana, licencēšana, izņēmumu tiesību vai lietošanas tiesību piešķiršana par atlīdzību) | ||||||
1.3. ieņēmumi no līgumdarbiem, kas balstās uz programmas ietvaros radītajiem rezultātiem | ||||||
2. Programmas ietvaros pieteikto, reģistrēto un spēkā uzturēto patentu vai augu šķirņu skaits | ||||||
Latvijā | ||||||
ārpus Latvijas | ||||||
3. Programmas ietvaros izstrādātās jaunās tehnoloģijas, metodes, prototipi vai pakalpojumi (skaits), kas aprobēti uzņēmumos | ||||||
4. Ieviešanai nodoto jauno tehnoloģiju, metožu, prototipu, produktu vai pakalpojumu skaits (noslēgtie līgumi par intelektuālā īpašuma nodošanu) | ||||||
5. … |
1.13. Programmas īstenošanas analīze
Stiprās puses | Vājās puses |
Iespējas | Draudi |
1.14. Iespējamo risku samazināšanas vai novēršanas plāns (ne vairāk kā 1800 rakstu zīmes) |
1.15. Programmas publicitāte (raksturot programmas rezultātu izplatīšanas un sabiedrības informēšanas stratēģiju, ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes) |
1.16. Programmas ietvaros īstenojamie projekti (norādīt programmas ietvaros īstenojamos projektus, kuri nepieciešami programmas mērķu sasniegšanai un uzdevumu īstenošanai. Norādīt, kāda ir projektu savstarpējā saistība un kāds ir katra projekta ieguldījums programmas mērķa sasniegšanā un uzdevuma īstenošanā) |
1.17. Programmas izpildes termiņš
Projekta numurs | Projekta nosaukums | 1.gads | 2.gads | 3.gads | 4.gads | ||||||||||||
I | II | III | IV | I | II | III | IV | I | II | III | IV | I | II | III | IV | ||
1.18. Programmas īstenošanai nepieciešamais finansējums (euro)
1.gads* | 2.gads** | 3.gads** | 4.gads** | ||
1000–9000 | IZDEVUMI – KOPĀ | ||||
1000 | Atlīdzība | ||||
1100 | Atalgojums, t.sk. | ||||
1110 | Mēnešalga | ||||
Programmas vadītājam | |||||
Projekta Nr.___ vadītājam | |||||
Pārējam zinātnes un administratīvajam personālam | |||||
1150 | Atalgojums fiziskajām personām uz tiesiskās attiecības regulējošu dokumentu pamata | ||||
1200 | Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas | ||||
1210 | Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas | ||||
2000 | Preces un pakalpojumi | ||||
2100 | Mācību, darba un dienesta komandējumi, dienesta, darba braucieni | ||||
2110 | Iekšzemes mācību, darba un dienesta komandējumi, dienesta, darba braucieni | ||||
2120 | Ārvalstu mācību, darba un dienesta komandējumi, dienesta un darba braucieni | ||||
2200 | Pakalpojumi | ||||
2210 | Pasta, telefona un citi sakaru pakalpojumi | ||||
2220 | Izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem | ||||
2230 | Iestādes administratīvie izdevumi un ar iestādes darbības nodrošināšanu saistītie izdevumi | ||||
2231 | Administratīvie izdevumi un sabiedriskās attiecības, kursu un semināru organizēšana | ||||
2232 | Auditoru, tulku pakalpojumi, izdevumi par iestāžu pasūtītajiem pētījumiem | ||||
2243 | Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana | ||||
2264 | Iekārtu un inventāra īre un noma | ||||
2273 | Maksa par zinātniskās pētniecības darbu izpildi | ||||
2300 | Krājumi, materiāli, energoresursi, preces, biroja preces un inventārs | ||||
2310 | Biroja preces un inventārs | ||||
2322 | Degviela | ||||
2340 | Zāles, ķimikālijas, laboratorijas preces, medicīniskās ierīces, medicīniskie instrumenti, laboratorijas dzīvnieki un to uzturēšana | ||||
5000 | Pamatkapitāla veidošana | ||||
5200 | Pamatlīdzekļi | ||||
5220 | Tehnoloģiskās iekārtas un mašīnas | ||||
5230 | Pārējie pamatlīdzekļi | ||||
5233 | Bibliotēku krājumi | ||||
5238 | Datortehnika, sakaru un cita biroju tehnika | ||||
... | ... |
Piezīmes.
1. Infrastruktūras uzturēšanas izdevumi (EKK kodu 2210; 2220;2230 summa) līdz 10 % no kopējās plānotās summas.
2. * Norādīt precīzu izmaksu apmēru.
3. ** Norādīt indikatīvu izmaksu apmēru.
2. sadaļa – Informācija par programmas projektiem |
2.1. Projekts Nr.____ | |||||||||||||||||||||||||
nosaukums | |||||||||||||||||||||||||
projekta vadītāja | |||||||||||||||||||||||||
vārds, uzvārds, | |||||||||||||||||||||||||
zinātniskais grāds | |||||||||||||||||||||||||
institūcija | |||||||||||||||||||||||||
amats | |||||||||||||||||||||||||
kontakti | Tālrunis | ||||||||||||||||||||||||
E-pasts |
Projekta Nr.____ mērķi
Projekta Nr.____ uzdevumi
Projektā Nr.____ īstenojamo pasākumu īss apraksts (norādīt, kā plānotās darbības veicinās programmas mērķu sasniegšanu un uzdevumu īstenošanu, raksturot projekta rezultātu zinātnisko un praktisko nozīmību, plānoto vai iespējamo ietekmi uz tautsaimniecību)
Projekta Nr.____ rezultātu izplatīšanas un sabiedrības informēšanas stratēģija (raksturot projekta rezultātu izplatīšanas un sabiedrības informēšanas stratēģiju, konkrētus pasākumus, t.sk. plānotās konferences, seminārus, populārzinātniskās publikācijas)
Projektā Nr.____ plānotā zinātnes virziena atbilstība prioritārajiem virzieniem zinātnē | |
Plānotais zinātnes virziens | 1. |
2. | |
3. | |
… | |
Sinerģija ar šādu zinātnes virzienu | 1. |
2. | |
3. | |
… |
Projektā Nr.____ plānotās aktivitātes un sasniedzamie rezultāti
Nr.p.k. | Projekta aktivitāte | Apraksts | Rezultāts | Skaits/mērvienība |
Projektā Nr.____ plānotie rezultatīvie rādītāji
Rezultatīvais rādītājs | Plānotie rezultāti | |||||
2014–2017 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | ||
Zinātniskie rezultatīvie rādītāji | ||||||
1. Zinātnisko publikāciju skaits | ||||||
Oriģinālie zinātniskie raksti | ||||||
Oriģinālie zinātniskie raksti | ||||||
recenzētas zinātniskās monogrāfijas | ||||||
2. Programmas ietvaros aizstāvēto darbu skaits | ||||||
promocijas darbi | ||||||
maģistra darbi | ||||||
3.… | ||||||
Programmas popularizēšanas rezultatīvie rādītāji | ||||||
1. Programmas gaitas un rezultātu popularizēšanas interaktīvie pasākumi, kuru mērķu grupās iekļauti arī izglītojamie, skaits: | ||||||
konferences | ||||||
semināri | ||||||
rīkotie semināri | ||||||
populārzinātniskas publikācijas | ||||||
izstādes | ||||||
2. … | ||||||
Tautsaimnieciskie rezultatīvie rādītāji | ||||||
1. Zinātniskajai institūcijai programmas ietvaros piesaistītā privātā finansējuma apjoms | ||||||
1.1. privātā sektora līdzfinansējums programmā iekļauto projektu īstenošanai | ||||||
1.2. ieņēmumi no programmas ietvaros radītā intelektuālā īpašuma komercializēšanas (rūpnieciskā īpašuma tiesību atsavināšana, licencēšana, izņēmumu tiesību vai lietošanas tiesību piešķiršana par atlīdzību) | ||||||
1.3. ieņēmumi no līgumdarbiem, kas balstās uz programmas ietvaros radītajiem rezultātiem | ||||||
2. Programmas ietvaros pieteikto, reģistrēto un spēkā uzturēto patentu vai augu šķirņu skaits | ||||||
Latvijā | ||||||
ārpus Latvijas | ||||||
3. Programmas ietvaros izstrādātās jaunās tehnoloģijas, metodes, prototipi vai pakalpojumi (skaits), kas aprobēti uzņēmumos | ||||||
4. Ieviešanai nodoto jauno tehnoloģiju, metožu, prototipu, produktu vai pakalpojumu skaits (noslēgtie līgumi par intelektuālā īpašuma nodošanu) | ||||||
5. … |
Projekta Nr.____ īstenošanas ilgums | |
(pilni mēneši) | |
Projekta izpildītāji: |
Nr.p.k. | Vārds, uzvārds | Zinātniskais grāds, gads | J* | PLE** | Atalgojums projektā | Amats | Kompetence, veicamie uzdevumi |
Projekta vadītājs | |||||||
1. | |||||||
Zinātnieki | |||||||
1. | |||||||
2. | |||||||
3. | |||||||
… | |||||||
Doktoranti | |||||||
1. | |||||||
2. | |||||||
3. | |||||||
… | |||||||
Maģistranti | |||||||
1. | |||||||
2. | |||||||
3. | |||||||
… |
Piezīmes.
1. * Ailē veidot atzīmi par zinātniekiem, kuri pirmo doktora grādu ieguvuši pēdējo 10 gadu laikā.
2. ** Pilna darba laika ekvivalents (40 stundas nedēļā).
Projekta Nr.____ īstenošanai nepieciešamais finansējums (euro)
1.gads* | 2.gads** | 3.gads** | 4.gads** | ||
1000–9000 | IZDEVUMI – KOPĀ | ||||
1000 | Atlīdzība | ||||
1100 | Atalgojums, t.sk. | ||||
1110 | Mēnešalga | ||||
Projekta Nr.___ vadītājam | |||||
Pārējam zinātnes un administratīvajam personālam | |||||
1150 | Atalgojums fiziskajām personām uz tiesiskās attiecības regulējošu dokumentu pamata | ||||
1200 | Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas | ||||
1210 | Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas | ||||
2000 | Preces un pakalpojumi | ||||
2100 | Mācību, darba un dienesta komandējumi, dienesta, darba braucieni | ||||
2110 | Iekšzemes mācību, darba un dienesta komandējumi, dienesta, darba braucieni (norāda skaitu, personas, vietas) | ||||
2120 | Ārvalstu mācību, darba un dienesta komandējumi, dienesta, darba braucieni (norāda skaitu, personas, vietas) | ||||
2200 | Pakalpojumi | ||||
2210 | Pasta, telefona un citi sakaru pakalpojumi | ||||
2220 | Izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem | ||||
2230 | Iestādes administratīvie izdevumi un ar iestādes darbības nodrošināšanu saistītie izdevumi | ||||
2231 | Administratīvie izdevumi un sabiedriskās attiecības, kursu un semināru organizēšana | ||||
2232 | Auditoru, tulku pakalpojumi, izdevumi par iestāžu pasūtītajiem pētījumiem | ||||
2243 | Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana | ||||
2264 | Iekārtu un inventāra īre un noma | ||||
2273 | Maksa par zinātniskās pētniecības darbu izpildi | ||||
2300 | Krājumi, materiāli, energoresursi, preces, biroja preces un inventārs | ||||
2310 | Biroja preces un inventārs | ||||
2322 | Degviela | ||||
2340 | Zāles, ķimikālijas, laboratorijas preces, medicīniskās ierīces, medicīniskie instrumenti, laboratorijas dzīvnieki un to uzturēšana | ||||
5000 | Pamatkapitāla veidošana | ||||
5200 | Pamatlīdzekļi | ||||
5220 | Tehnoloģiskās iekārtas un mašīnas | ||||
5230 | Pārējie pamatlīdzekļi | ||||
5233 | Bibliotēku krājumi | ||||
5238 | Datortehnika, sakaru un cita biroju tehnika | ||||
... | ... |
Piezīmes.
1. Infrastruktūras uzturēšanas izdevumi (EKK kodu 2210; 2220;2230 summa) līdz 10 % no kopējās plānotās summas.
2. * Norādīt precīzu izmaksu apmēru.
3. ** Norādīt indikatīvu izmaksu apmēru.
Projekta Nr.__ vadītājs | |||||
(vārds, uzvārds) | (paraksts) | (datums) |
3. sadaļa – Pielikumi |
3.1. Programmas vadītāja CV (norādot 10 nozīmīgākās publikācijas un patentus pēdējo piecu gadu laikā)
3.2. Projektu vadītāju un izpildītāju CV (norādot 10 nozīmīgākās publikācijas un patentus pēdējo piecu gadu laikā)
3.3. Informācija par projektā iesaistāmiem doktorantiem un maģistrantiem
Programmas vadītājs | |||||
(vārds, uzvārds) | (paraksts*) | (datums*) |
Piezīme.
* Dokumenta rekvizītus "paraksts un "datums" neaizpilda, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
(Pielikums MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
1.tabula
Nr.p.k. | Administratīvās atbilstības kritēriji | Vērtējums | Vērtējuma pamatojums | |
1. | Programmas projekts iesniegts noteiktā termiņā | N | ||
2. | Projekta iesniedzējs ir zinātnieks, kurš strādā zinātniskā institūcijā, kas ir reģistrēta Zinātnisko institūciju reģistrā – valsts zinātniskais institūts (atvasināta publiska persona vai valsts aģentūra), valsts augstskola vai valsts augstskolas zinātniskais institūts (publiska aģentūra), cita zinātnisko institūciju reģistrā reģistrēta institūcija | N | ||
3. | Programmas projekts ir sagatavots atbilstoši programmas projekta veidlapai, un tā ir pilnībā aizpildīta | P | ||
4. | Programmas projektam pievienota tā elektroniskā versija | P | ||
5. | Programmas vadītājs atbilst normatīvajā aktā par valsts pētījumu programmu pieteikšanas, ekspertīzes un finansēšanas kārtību noteiktajām prasībām | N | ||
6. | Programmas izpildītāji atbilst normatīvajā aktā par valsts pētījumu programmu pieteikšanas, ekspertīzes un finansēšanas kārtību noteiktajām prasībām | P | ||
7. | Programmas, t.sk. programmas projektu, plānotais nepieciešamais finansējums atbilst labas grāmatvedības praksei un ir aritmētiski pareizs | P | ||
8. | Projekta īstenošanas termiņš nepārsniedz konkursa nolikumā paredzēto laikposmu | N | ||
9. | Programmas projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu | P | ||
10. | Programmas projektā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi (sasniedzamie rezultāti ir norādīti vienībās ar konkrētām vērtībām) | P | ||
11. | Programmas projektā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, materiāli tehniskais nodrošinājums), tie ir atbilstoši projekta vajadzībām | P | ||
12. | Programmas projektā norādītās programmas īstenošanas izmaksas atbilst konkursa nolikumā noteiktajām attiecināmajām izmaksām | P | ||
13. | Programmas projektā plānotās aktivitātes atbilst konkursa nolikumā noteiktajām atbalstāmajām darbībām, un to nepieciešamība ir pamatota | P |
Piezīme. Projekta iesniegumus vērtē ar "Jā" un "Nē" saskaņā ar administratīvās atbilstības kritērijiem. Kritērijos, kas ir vērtējami ar "Jā" vai "Nē", ir divas vērtējuma iespējas:
N – ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida;
P – ja konstatē neatbilstību kritērijam, projektu nosūta programmas vadītājam precizēšanai saskaņā ar noteikumu 30.punktu.
2.tabula
Nr.p.k. | Specifiskās vērtēšanas kritēriji | Maksimālais punktu skaits | Vērtējuma pamatojums | |
Programmas projekta kvalitātes kritēriji | ||||
14. | Programmas projekta atbilstība definētajiem valsts pētījumu programmu mērķiem un uzdevumiem | 10 | Jāsasniedz vismaz 7 punkti | |
15. | Skaidri parādīta savstarpējā sasaiste starp programmas definēto mērķi, uzdevumiem un plānotajiem projektiem/pasākumiem, tie pamatoti ar attiecīgiem rezultātiem un indikatoriem | 10 | Jāsasniedz vismaz 7 punkti | |
16. | Programmas projektā ir veikts projekta īstenošanas risku izvērtējums | 10 | Jāsasniedz vismaz 5 punkti | |
17. | Programmas īstenošanā iesaistītie cilvēkresursi ir pamatoti un spēs nodrošināt programmas izpildi (pamatots ar PLE*) | 10 | Jāsasniedz vismaz 6 punkti | |
18. | Programmas īstenošanā iesaistīti jaunie zinātnieki, maģistrantūras un doktorantūras studenti (pamatots ar skaitu PLE*) | 10 | Jāsasniedz vismaz 7 punkti | |
19. | Programmas īstenošanā iesaistīto izpildītāju un tautsaimniecības nozares partneru izvēle ir pamatota | 10 | Jāsasniedz vismaz 6 punkti | |
20. | Programmas izpilde termiņā un paredzētajā kvalitātē ir ticama (pieejamie intelektuālie resursi un iestrādnes par tematu), projektā ir parādīti programmas īstenošanas mehānismi (projekta organizācija, plānošana, metodoloģija) | 10 | Jāsasniedz vismaz 6 punkti | |
21. | Programmas projektā norādītās programmas īstenošanas izmaksas atbilst paredzētajam programmas īstenošanas laikposmam, tās ir nepieciešamas un pamatotas, lai sasniegtu projekta rezultātus un īstenotu plānotās darbības, un atbilst tirgus cenām | 5 | Jāsasniedz vismaz 3 punkti | |
22. | Programmas rezultātu izplatīšanas un popularizēšanas stratēģija ir pamatota un spēs sasniegt programmas rezultātos ieinteresētās puses un plašāku sabiedrību | 5 | Jāsasniedz vismaz 3 punkti | |
Programmas projekta zinātniskās ekspertīzes vērtēšanas kritēriji | ||||
23. | Programmas projektā paredzēto pētījumu zinātniskā kvalitāte un oriģinalitāte | 10 | Jāsasniedz vismaz 6 punkti | |
24. | Programmas projektā ir definēta risināmā problēma, kā arī projekta iesniegumā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu | 15 | Jāsasniedz vismaz 8 punkti | |
25. | Programmas izpildei pieejamais un nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums | 10 | Jāsasniedz vismaz 5 punkti | |
26. | Programmas vadītāja zinātniskā kvalifikācija (pamatota ar CV) | 15 | Jāsasniedz vismaz 7 punkti | |
27. | Programmas izpildē iesaistītā personāla zinātniskā kvalifikācija (pamatota ar CV) | 15 | Jāsasniedz vismaz 7 punkti | |
28. | Pētījumu un paredzamo rezultātu zinātniskā nozīmība (piemēram, pamatota ar starptautiski citējamām publikācijām, patentiem) | 15 | Jāsasniedz vismaz 7 punkti | |
29. | Programmas nozīme Latvijas integrācijas procesā vienotā Eiropas pētniecības telpā | 5 | Jāsasniedz vismaz 3 punkti | |
Programmas projekta tautsaimnieciskās ekspertīzes vērtēšanas kritēriji | ||||
30. | Pamatota programmas un projektu mērķu un uzdevumu sasaiste ar aktuāliem sociāliem un ekonomiskiem izaicinājumiem, raksturojot, kādā veidā plānots šos izaicinājumus risināt | 10 | Jāsasniedz vismaz 6 punkti | |
31. | Pamatota sagaidāmo pētniecības rezultātu novitāte salīdzinājumā ar jau zināmiem risinājumiem, kā arī pētniecības rezultāti vērsti, lai, tos ieviešot, lietotājiem veidotos konkurētspējas priekšrocības, kas ļauj palielināt apgrozījumu un eksporta apjomus | 10 | Jāsasniedz vismaz 6 punkti | |
32. | Definēts plānoto pētniecības rezultātu potenciālais praktiskais lietojums, norādot nozares, kur tie izmantojami, un raksturojot konkrētus izmērāmus ieguvumus | 10 | Jāsasniedz vismaz 6 punkti | |
33. | Skaidri noteikti pētījumu ietvaros sasniedzamie rezultāti un aprakstīti rezultātu nodošanas veidi, kā arī apzināti un norādīti potenciālie tautsaimniecības nozares sadarbības partneri Latvijā vai ārvalstīs | 10 | Jāsasniedz vismaz 6 punkti | |
34. | Programmas pētniecības aktivitātes vai radīto rezultātu komercializēšana palielinās privātā sektora finansējuma piesaisti iesaistītajām zinātniskajām institūcijām | 10 | Jāsasniedz vismaz 6 punkti | |
Programmas projekta kopējais vērtējums |
Piezīme. * Pilna darba laika ekvivalents (40 stundas nedēļā).
1. Izvērtējot programmas projektu pēc zinātniskās un tautsaimnieciskās ekspertīzes kritērijiem, maksimāli iegūstamais punktu skaits atbilstoši vērtēšanas tabulai – 15 punktu.
0 – nav iespējams izvērtēt, jo pieteikumā nav sniegta informācija 1 – grūti izvērtēt, jo pieteikumā nav sniegta pietiekama informācija 2 – neapmierinoši 3 – ļoti vāji 4 – vāji 5 – gandrīz viduvēji 6 – viduvēji 7 – vairāk nekā viduvēji 8 – gandrīz labi 9 – labi 10 – ļoti labi 11 – gandrīz teicami 12 – teicami 13 – gandrīz izcili 14 – izcili 15 – ļoti izcili |
2. Izvērtējot programmas projektu pēc kvalitātes kritērijiem, zinātniskās un tautsaimnieciskās ekspertīzes kritērijiem, maksimāli iegūstamais punktu skaits atbilstoši vērtēšanas tabulai – 10 punktu.
0 – nav iespējams izvērtēt, jo pieteikumā nav sniegta pietiekama informācija 1 – neapmierinoši 2 – ļoti vāji 3 – vāji 4 – gandrīz viduvēji 5 – viduvēji 6 – gandrīz labi 7 – labi 8 – ļoti labi 9 – teicami 10 – izcili |
3. Izvērtējot programmas projektu pēc šā pielikuma 18.punktā minētā kvalitātes kritērija, punktu skaits atbilstoši vērtēšanas tabulai – 10 punktu.
0 – nav iespējams izvērtēt, jo pieteikumā nav sniegta pietiekama informācija |
1 – iesaistīti līdz 3 % jauno zinātnieku, maģistrantūras un doktorantūras studentu |
2 – iesaistīti 3–4 % jauno zinātnieku maģistrantūras un doktorantūras studentu |
3 – iesaistīti 5 % jauno zinātnieku, maģistrantūras un doktorantūras studentu |
4 – iesaistīti 6 % jauno zinātnieku, maģistrantūras un doktorantūras studentu |
5 – iesaistīti 7 % jauno zinātnieku, maģistrantūras un doktorantūras studentu |
6 – iesaistīti 8–9 % jauno zinātnieku, maģistrantūras un doktorantūras studentu |
7 – iesaistīti 9–11 % jauno zinātnieku, maģistrantūras un doktorantūras studentu |
8 – iesaistīti 11–13 % jauno zinātnieku, maģistrantūras un doktorantūras studentu |
9 – iesaistīti 13–16 % jauno zinātnieku, maģistrantūras un doktorantūras studentu |
10 – iesaistīti vairāk nekā 16 % jauno zinātnieku, maģistrantūras un doktorantūras studentu |
4. Izvērtējot programmas projektu pēc kvalitātes un tautsaimnieciskās ekspertīzes vērtēšanas kritērijiem, maksimāli iegūstamais punktu skaits atbilstoši vērtēšanas tabulai – 5 punkti.
0 – nav iespējams izvērtēt, jo pieteikumā nav sniegta pietiekama informācija 1 – vāji 2 – viduvēji 3 – labi 4 – ļoti labi 5 – izcili |
(Pielikums MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā, kas grozīta ar MK 12.11.2013. noteikumiem Nr.1312; grozījumi pielikumā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)