Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 12.11.2022. - ... / Spēkā esošā
Ministru kabineta noteikumi Nr.229

Rīgā 2006.gada 21.martā (prot. Nr.16 54.§)
Uztura padomes nolikums
Izdoti saskaņā ar Pārtikas aprites uzraudzības likuma 19.panta otro daļu
(MK 21.05.2013. noteikumu Nr.272 redakcijā)
I. Vispārīgais jautājums

1. Uztura padome (turpmāk — padome) ir koordinējoša un konsultatīva institūcija, kuras darbības mērķis ir veicināt uztura politikas īstenošanu, analizējot ar uzturu saistītās sabiedrības veselības problēmas un sniedzot priekšlikumus šo problēmu risināšanai.

II. Padomes funkcijas, uzdevumi un tiesības

2. Padomes funkcijas:

2.1. koordinēt darbību, kas saistīta ar uztura politikas izstrādi un īstenošanu, kā arī sniegt konsultācijas attiecīgajā jomā;

2.2. veicināt uzturzinātnes attīstību Latvijā.

3. Padomes uzdevumi:

3.1. sniegt priekšlikumus par valsts politikas prioritātēm uztura jomā;

3.2. sniegt priekšlikumus politikas plānošanas dokumentu izstrādāšanā un aktualizēšanā uztura jomā;

3.3. izvērtēt esošos normatīvos aktus uztura jomā un apzināt jaunu normatīvo aktu nepieciešamību;

3.4. apzināt un izvērtēt sabiedrības veselības problēmas, kas saistītas ar uzturu, kā arī sniegt priekšlikumus šo problēmu risināšanai;

3.5. apzināt ar uzturu saistītos veselības riska faktorus un sniegt priekšlikumus pētījumu veikšanai uztura jomā.

4. Padomes tiesības:

4.1. ierosināt nepieciešamo politikas plānošanas dokumentu un normatīvo aktu projektu izstrādi;

4.2. pieprasīt un bez maksas saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām un ieinteresētajām komercsabiedrībām padomes uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju;

4.3. uzaicināt piedalīties padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām nozaru ekspertus un konsultantus;

4.4. lēmumu sagatavošanā iesaistīt ekspertus.

III. Padomes struktūra

5. Padomes sastāvā ir:

5.1. veselības ministrs (vai viņa pilnvarota persona) – padomes priekšsēdētājs;

5.2. Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvis;

5.3. Labklājības ministrijas pārstāvis;

5.4. Latvijas Diētas ārstu asociācijas pārstāvis;

5.5. Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes pārstāvis;

5.6. Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvis;

5.7. Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas pārstāvis;

5.8. Latvijas Pediatru asociācijas pārstāvis;

5.9. Latvijas Universitātes pārstāvis;

5.10. Latvijas Uzturzinātnes speciālistu biedrības pārstāvis;

5.11. Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas pārstāvis;

5.12. Pārtikas un veterinārā dienesta pārstāvis;

5.13. Rīgas Stradiņa universitātes pārstāvis;

5.14. Slimību profilakses un kontroles centra pārstāvis;

5.15. Veselības ministrijas pārstāvis;

5.16. Zemkopības ministrijas pārstāvis;

5.17. Latvijas Diētas un Uztura Speciālistu Asociācijas pārstāvis.

(MK 12.02.2019. noteikumu Nr. 64 redakcijā, kas grozīta ar MK 08.11.2022. noteikumiem Nr. 699)

IV. Padomes darba organizācija un lēmumu pieņemšana

6. Padomes priekšsēdētājs:

6.1. plāno un organizē padomes darbu;

6.2. sasauc un vada padomes sēdes;

6.3. apstiprina padomes sēžu darba kārtību;

6.4. paraksta padomes sēžu protokolus un citus dokumentus;

6.5. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv padomi.

7. Padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus veic padomes priekšsēdētāja norīkots padomes loceklis.

(MK 21.05.2013. noteikumu Nr.272 redakcijā)

8. Padomes sēdes notiek ne retāk kā reizi gadā. Padomes ārkārtas sēdi var sasaukt, ja to pieprasa padomes priekšsēdētājs vai vismaz trešdaļa no padomes locekļiem.

(MK 08.11.2022. noteikumu Nr. 699 redakcijā)

9. Padomes sēdes laiku un darba kārtību visiem padomes locekļiem paziņo ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms padomes sēdes.

10. Padomes sēdes ir atklātas, izņemot gadījumus, ja padomes locekļi lemj citādi.

11. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās ne mazāk kā puse padomes locekļu. Katram padomes loceklim ir viena balss.

(Grozīts ar MK 21.05.2013. noteikumiem Nr. 272; MK 12.02.2019. noteikumiem Nr. 64)

12. Padome pieņem lēmumus ar klātesošo padomes locekļu vienkāršu balsu vairākumu, atklāti balsojot. Ja balsu skaits sadalās līdzīgi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.

13. Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs.

14. Sekretariāts nodrošina padomes sēžu protokolēšanu. Protokolā ieraksta darba kārtības jautājumus un pieņemtos lēmumus, kā arī norāda personas, kuras ir piedalījušās sēdē, un personas, kuras ir ziņojušas par attiecīgo jautājumu.

15. Sēdes protokolu paraksta padomes priekšsēdētājs un protokolētājs.

(MK 08.11.2022. noteikumu Nr. 699 redakcijā)

16. Ja padomes loceklis nepiekrīt padomes lēmumam, viņam ir tiesības izteikt savu viedokli rakstiski un lūgt to pievienot sēdes protokolam.

17. Sekretariāts piecu darbdienu laikā pēc padomes sēdes elektroniski nosūta sēdes protokola projektu visiem padomes locekļiem. Padomes locekļi triju darbdienu laikā pēc protokola projekta saņemšanas elektroniski informē padomes sekretariātu par saskaņojumu vai nosūta komentārus. Pēc protokola parakstīšanas tā kopiju nosūta visiem padomes locekļiem.

(MK 08.11.2022. noteikumu Nr. 699 redakcijā)

18. Padomes sekretariāta funkcijas veic Veselības ministrija valsts budžetā kārtējam gadam šim mērķim paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Veselības ministrs G.Bērziņš
12.11.2022