1.1. Šie saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka līdzdalības maksājumu apmēru un kārtību par veselības un sociālās aprūpes pieejamību Īslaicīgās sociālās aprūpes nodaļās (turpmāk tekstā – aprūpes nodaļa), kurās tiek ievietotas personas, kuras pēc ārstniecības personas novērtējuma veselības stāvokļa dēļ ir nonākušas ārkārtas situācijā.
2.1. Persona vai tās likumīgais pārstāvis Liepājas pilsētas domes Sociālajā dienestā (turpmāk – Sociālais dienests) iesniedz šādus dokumentus:
2.1.1. rakstisku iesniegumu pakalpojuma piešķiršanai, uzrādot personu apliecinošus dokumentus (pase, ja ir – pensijas vai invalīda apliecības);
2.1.2. ārstniecības personas izsniegtu izziņu par veselības stāvokli;
2.1.3. personas un viņas likumīgo apgādnieku ienākumus apliecinošus dokumentus;
2.1.4. Liepājas pilsētas Pašvaldības policijas Dzīvesvietas deklarēšanas nodaļas izziņu par deklarēto dzīvesvietu Liepājas pilsētā.
2.2. Sociālais dienests trīs darba dienu laikā pēc minēto dokumentu saņemšanas novērtē personas vajadzības pēc pakalpojuma un pieņem lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu.
2.3. Sociālais dienests par pieņemto lēmumu triju darba dienu laikā informē personu vai tā likumīgo pārstāvi, kura iesniegusi pieprasījumu pēc pakalpojuma.
2.4. Sociālais dienests, izsniedzot nosūtījumu uz aprūpes nodaļu, slēdz divpusēju līgumu ar personu, līgumā nosakot pakalpojuma saņemšanas ilgumu, personas līdzdalības maksājuma apmēru par pakalpojumu, savstarpējās tiesības un pienākumus.
3.1. Personas līdzdalības maksājuma apmērs par saņemtajiem pakalpojumiem ir 1% dienā no iepriekšējā mēneša ienākumiem, un tas tiek aprēķināts atbilstoši dienu skaitam, kurās persona saņem pakalpojumu.
3.2. Personas līdzdalības maksājumu vienu reizi mēnesī iekasē Sociālā dienesta pilnvarota persona, ar kuru Sociālajam dienestam noslēgts līgums par pilnīgu individuālo materiālo atbildību.
3.3. Mēneša pēdējā darba dienā iekasēto līdzdalības maksājumu Sociālā dienesta pilnvarotā persona iemaksā Liepājas pilsētas domes (turpmāk – dome) Norēķinu kasē Sociālā dienesta budžetā.
3.4. Ja personai radušies apstākļi, kas varētu būt par pamatu līdzdalības maksas pārformēšanai, personai vai tās likumīgajam pārstāvim ir pienākums trīs darba dienu laikā par to informēt Sociālo dienestu.
3.5. Sociālais dienests sedz maksu par pakalpojumu pilnā apmērā, ja persona dokumentāli pierāda ienākumu neesamību.
4.1. Sociālais dienests rakstiski informē sociālā pakalpojuma pieprasītāju vai tā likumīgo pārstāvi par piešķirtā pakalpojuma apjomu.
4.2. Ja netiek apmierināts sociālā pakalpojuma pieprasītāja pakalpojuma prasījuma apjoms vai sociālais pakalpojums tiek atteikts, pakalpojuma pieprasītājs vai tā likumīgais pārstāvis par to tiek rakstiski informēts, norādot pamatojumu un lēmuma apstrīdēšanas kārtību.
4.3. Ja sociālā pakalpojuma pieprasītājs nav apmierināts ar Sociālā dienesta pieņemto lēmumu, tas ir tiesīgs viena mēneša laikā pēc lēmuma pieņemšanas to apstrīdēt domē.
4.4. Domes pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās brīža.
5.1. Noteikumi publicējami likumdošanā noteiktajā kārtībā. Noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 1.janvāri.
5.2. Noteikumu izpildi kontrolē domes pastāvīgā Sociālo lietu, veselības un sabiedriskās kārtības komiteja.