Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.186
Rīgā 2005.gada 31.augustā (prot. Nr.37(246), 6.p.)
Par Noteikumiem par pamatpiedāvājuma izstrādes kārtību, iekļaujamo informāciju un publicēšanu
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likuma 17.panta pirmo daļu un pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 8.panta otro daļu, 39.panta trešo daļu un ceturtās daļas 1.punktu un 44.panta otro daļu, likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 9.panta otro daļu, padome nolemj:
1. Apstiprināt Noteikumus par pamatpiedāvājuma izstrādes kārtību, iekļaujamo informāciju un publicēšanu (pielikumā).
2. Noteikt, ka šī lēmuma 1.punktā minētie noteikumi stājas spēkā pēc konkrēto tirgu analīzes pabeigšanas ar atsevišķu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumu.
Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja p.i. R.Jonītis
Apstiprināts ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmumu Nr.186 31.08.2005. sēdē (protokola Nr.37(246), 6.p.)
Noteikumi par pamatpiedāvājuma izstrādes kārtību, iekļaujamo informāciju un publicēšanu
Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 39. panta trešo daļu, ceturtās daļas 1.punktu un 44.panta otro daļu
I. Vispārīgais jautājums
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants ar būtisku ietekmi tirgū (turpmāk - komersants), kuram Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk - Komisija) ir noteikusi caurredzamības saistības, izstrādā piekļuves vai starpsavienojumu, iekārtu kopīgas izmantošanas, nomāto līniju vai atsaistītas piekļuves abonentlīnijām pamatpiedāvājumu (turpmāk - pamatpiedāvājums) un pamatpiedāvājumā iekļaujamo informāciju, tās detalizācijas līmeni un prasības attiecībā uz pamatpiedāvājuma publicēšanu.
II. Pamatpiedāvājuma izstrādāšanas kārtība
2. Komersants izstrādā un publicē pamatpiedāvājumu viena mēneša laikā no Komisijas lēmuma par attiecīgo saistību noteikšanu spēkā stāšanās dienas.
3. Komersants izstrādā pamatpiedāvājumu, ievērojot vienlīdzīgas attieksmes principu, atbilstoši Komisijas noteiktajām saistībām.
4. Komersants, kuram Komisija ir noteikusi vienlīdzīgas attieksmes pienākumu, izstrādā pamatpiedāvājumu, kurā iekļautā informācija ir detalizēti atdalīta, lai nodrošinātu, ka elektronisko sakaru komersants - pakalpojumu saņēmējs - nemaksā par iekārtām vai aprīkojumu, kas pieprasītajam pakalpojumam nav nepieciešamas.
5. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj pamatinformāciju un specifisko informāciju.
III. Pamatpiedāvājumā iekļaujamā pamatinformācija
6. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj šādu pamatinformāciju:
6.1. par piedāvātiem pakalpojumiem un to aprakstiem;
6.2. par pakalpojumu pieteikšanas un ierīkošanas kārtību un termiņiem;
6.3. par informēšanas kārtību par plānotajām izmaiņām elektronisko sakaru tīklā, tai skaitā par papildu izmaksām, kas saistītas ar izmaiņu ieviešanu;
6.4. par tehniskiem noteikumiem, prasībām un nosacījumiem, tai skaitā tehniska rakstura ierobežojumiem, elektrodrošības un elektromagnētiskās saderības nosacījumiem un atsauces uz attiecīgajiem standartiem;
6.5. par nepieciešamo pasākumu aprakstu elektronisko sakaru tīklu aizsardzībai un drošībai, pušu sadarbībai un savstarpējās informācijas sniegšanai par drošības apdraudējumiem vai pārkāpumiem, tai skaitā par savienoto elektronisko sakaru tīklu vai iekārtu neatļautu lietošanu, pasākumiem elektronisko sakaru tīklu integritātes nodrošināšanai;
6.6. par bojājumu pieteikšanas un novēršanas nosacījumiem;
6.7. par pieejas nosacījumiem tehniskām telpām un iekārtām;
6.8. par piedāvāto pakalpojumu kvalitātes nosacījumiem;
6.9. par norēķinu nosacījumiem un termiņiem;
6.10. par pakalpojumu tarifiem;
6.11. par pušu atbildību;
6.12. par strīdu izšķiršanas kārtību;
6.13. par sarunu par līguma noslēgšanu termiņiem un kārtību;
6.14. par līguma noslēgšanas procedūru un grozījumu veikšanas nosacījumiem;
6.15. par pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanu un līguma izbeigšanas nosacījumiem;
6.16. līguma paraugs.
7. Komersants pamatpiedāvājumā norāda atbildīgās personas kontaktinformāciju.
IV. Pamatpiedāvājumā iekļaujamā specifiskā informācija
8. Komersants starpsavienojuma pamatpiedāvājumā papildus iekļauj šādu specifisko informāciju:
8.1. par noslodzes apjoma prognozēšanu un noslodzes uzskaites nosacījumiem;
8.2. par nosacījumiem abu pušu rīcībai pie noslodzes izmaiņām;
8.3. par starpsavienojumu izveides kārtību un nosacījumiem;
8.4. par maršrutēšanas un tranzīta pakalpojumu nodrošināšanas nosacījumiem;
8.5. par operatora izvēles un operatora iepriekšējas izvēles pakalpojumu nodrošināšanas nosacījumiem, ja komersantam ir šo pakalpojumu nodrošināšanas saistības;
8.6. par izsaucošā numura identifikācijas nosacījumiem;
8.7. par numura pārvietošanas, identifikācijas koda uzturēšanas un citu ar numerācijas izmantošanu saistīto pakalpojumu sniegšanas kārtību un nosacījumiem;
8.8. par izveidoto starpsavienojumu pārbaudes un testēšanas kārtību un apjomu, elektronisko sakaru tīklu un pakalpojumu savstarpējās savietojamības pārbaudi, informēšanas kārtību par pārbaudes rezultātiem un iespējamiem pakalpojumu pārtraukumiem.
9. Komersants iekārtu kopīgas izmantošanas pamatpiedāvājumā papildus iekļauj šādu specifisko informāciju:
9.1. uzskaitījums par piedāvāto iekārtu veidiem, kurā ir vismaz šādas saistītās iekārtas:
9.1.1. kabeļu kanalizācija, tai skaitā kabeļu šahtas;
9.1.2. antenu masti un torņi;
9.2. par kopīgi izmantoto iekārtu ekspluatācijas nosacījumiem;
9.3. par iekārtu kopīgai izmantošanai pieejamām telpām.
10. Komersants nomāto līniju pamatpiedāvājumā papildus iekļauj informāciju par nomāto līniju veidiem, norādot katram nomāto līniju veidam atbilstošus standartus.
11. Komersants atsaistītas piekļuves abonentlīnijai pamatpiedāvājumā papildus iekļauj šādu specifisko informāciju:
11.1. par atsaistītas piekļuves abonentlīnijai (tai skaitā pilnīgas piekļuves un kopējas piekļuves) veidiem atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam;
11.2. par atsaistītas piekļuves abonentlīnijai fizisko atrašanās vietu jeb adresi, ja šāda informācija nav noteikta par ierobežotas pieejamības informāciju normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
11.3. par atsaistītai piekļuvei abonentlīnijai paredzēto iekārtu izvietošanu, ja šāda informācija nav noteikta par ierobežotas pieejamības informāciju normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
11.4. par atsaistītai piekļuvei abonentlīnijai paredzēto iekārtu izvietošanas nosacījumiem un ierobežojumiem;
11.5. par atsaistītai piekļuvei abonentlīnijai paredzēto iekārtu izvietošanas pārbaudes nosacījumiem elektronisko sakaru komersantam, kas vēlas saņemt atsaistītu piekļuvi abonentlīnijai;
11.6. par maksimālo dzīslu pāru skaitu, kas paredzēts ekspluatācijas rezervei vienā kabelī, ja tas atšķiras no Komisijas normatīvajos aktos noteiktā;
11.7. par atsaistītai piekļuvei paredzēto abonentlīniju tehnisko prasību izpildes nosacījumiem.
12. Komersants, ja tas ir nepieciešams pakalpojumu sniegšanai, var iekļaut pamatpiedāvājumā arī citu specifisko informāciju.
V. Pamatpiedāvājuma publicēšanas prasības
13. Komersants, kuram Komisija ir noteikusi caurredzamības saistības, publicē pamatpiedāvājumu savā tīmekļa vietnē vai laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
14. Komersants rakstiski informē Komisiju par pamatpiedāvājuma publicēšanas vietu ne vēlāk kā triju darba dienu laikā pēc publicēšanas.
15. Ja Komisija konstatē, ka publicētais pamatpiedāvājums neatbilst Komisijas noteiktām prasībām, komersants divu nedēļu laikā pēc Komisijas lēmuma par nepieciešamo grozījumu veikšanu pamatpiedāvājumā spēkā stāšanās, ja Komisijas lēmumā nav noteikts citādi, veic grozījumus un publicē pamatpiedāvājumu ar grozījumiem.
16. Komersants rakstiski informē Komisiju par pamatpiedāvājuma ar grozījumiem publicēšanas vietu ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā pēc publicēšanas.
17. Komersants nodrošina, ka savā tīmekļa vietnē publicētais pamatpiedāvājums ir bez izdrukāšanas ierobežojumiem.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja p.i. R.Jonītis