1. Noteikumi nosaka īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās (turpmāk — ministrs) kompetenci.
2. Ministrs vada valsts politikas izstrādāšanu elektroniskās pārvaldes un informācijas sabiedrības jomā, kā arī nodrošina tās īstenošanu.
3. Ministram ir šādi uzdevumi:
3.1. izstrādāt un īstenot vienotu politiku elektroniskās pārvaldes, informācijas sabiedrības un informācijas tehnoloģiju jomā;
3.2. organizēt darbību, kas saistīta ar informācijas tehnoloģiju ieviešanu valsts pārvaldē, lai nodrošinātu valsts pārvaldes modernizāciju un efektivitāti;
3.3. nodrošināt investīciju piesaisti informācijas sabiedrības, elektroniskās pārvaldes un informācijas tehnoloģiju jomai;
3.4. koordinēt un kontrolēt informācijas sabiedrības attīstību veicinošu pasākumu sagatavošanu un izpildi;
3.5. koordinēt vienotas politikas īstenošanu valsts informācijas sistēmu attīstības jomā;
3.6. koordinēt valsts un pašvaldību e-pakalpojumu attīstību un nodrošināt to ieviešanu;
3.7. izstrādāt un īstenot valsts politiku jautājumos, kas saistīti ar interneta pakalpojumu kvalitāti;
3.8. vadīt elektroniskās pārvaldes koordinācijas padomi;
3.9. (svītrots ar MK 07.08.2007. noteikumiem Nr.538);
3.10. koordinēt normatīvo aktu izstrādi informācijas sabiedrības, elektroniskās pārvaldes un informācijas tehnoloģiju jomā, kā arī nodrošināt attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu ieviešanu;
3.11. koordinēt līdzdalību Eiropas Savienības programmās elektroniskās pārvaldes, informācijas sabiedrības un informācijas tehnoloģiju jomā;
3.12. atbilstoši kompetencei nodrošināt Latvijas nacionālās pozīcijas izstrādi, apstiprināšanu un pārstāvēšanu Eiropas Savienībā;
3.13. nodrošināt Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) finansēto pasākumu vadību ministra kompetencē esošajos jautājumos;
3.14. koordinēt valsts pārvaldes institūciju savstarpējo sadarbību, kā arī sadarbību ar pašvaldībām jautājumos, kas saistīti ar elektroniskās pārvaldes lietām;
3.15. izstrādāt priekšlikumus un noteiktā kārtībā iesniegt pieprasījumus par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu elektroniskās pārvaldes, informācijas sabiedrības un informācijas tehnoloģiju jomai, kā arī organizēt valsts budžeta līdzekļu izmantošanu paredzētajiem mērķiem un nodrošināt to izlietojuma kontroli;
3.16. veikt citus ar elektroniskās pārvaldes, informācijas sabiedrības attīstību un informācijas tehnoloģiju ieviešanu saistītus uzdevumus.
4. Ministrs ir tiesīgs:
4.1. atbilstoši kompetencei pieprasīt un saņemt nepieciešamo informāciju un dokumentus no ministrijām, pašvaldībām un citām valsts institūcijām, kā arī nevalstiskajām organizācijām;
4.2. pārstāvēt valsts intereses starptautiskajās un Eiropas Savienības institūcijās jautājumos, kas saistīti ar informācijas sabiedrību, elektronisko pārvaldi un informācijas tehnoloģijām;
4.3. atbilstoši kompetencei sadarboties ar ārvalstu valsts pārvaldes institūcijām, starptautiskajām organizācijām, programmu un projektu pārstāvjiem un ekspertiem elektroniskās pārvaldes, informācijas sabiedrības un informācijas tehnoloģiju jautājumos;
4.4. piedalīties Ministru kabineta izveidotajās padomēs, kuru kompetencē ietilpst ar elektroniskās pārvaldes, informācijas sabiedrības un informācijas tehnoloģijām saistīto jautājumu izskatīšana;
4.5. apstiprināt padotībā esošo iestāžu darba plānus, publiskos gada pārskatus un pieprasījumus nākamajam budžeta gadam;
4.6. iecelt amatā un atbrīvot no amata padotībā esošo iestāžu vadītājus;
4.7. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izdot rīkojumus, instrukcijas un ieteikumus;
4.8. dot rīkojumus padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu vadītājiem;
4.9. atcelt padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu vadītāju rīkojumus vai apturēt attiecīgās iestādes darbību likumā noteiktajos gadījumos, ja rīkojums vai iestādes darbība ir prettiesiska;
4.10. sniegt atzinumus par citu institūciju izstrādātajiem ar informācijas sabiedrības attīstību saistītiem tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektiem.
6. Ministrs politiski vada Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātu un ir atbildīgs Saeimai par tā darbību.