Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2009. gada 30. jūnija noteikumus Nr. 682 "Valsts izglītības satura centra nolikums".
Ministru kabineta noteikumi Nr.915

Rīgā 2004.gada 9.novembrī (prot. Nr.64 21.§)
Izglītības satura un eksaminācijas centra nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu
I. Vispārīgais jautājums

1. Izglītības satura un eksaminācijas centrs (turpmāk — centrs) ir izglītības un zinātnes ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.

II. Centra funkcijas, uzdevumi un tiesības

2. Centram ir šādas funkcijas:

2.1. izstrādāt pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības (turpmāk — vispārējā izglītība) saturu;

2.2. izstrādāt vienotu vispārējās izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) vērtēšanas sistēmu un valsts pārbaudījumu saturu;

2.3. koordinēt un metodiski atbalstīt vispārējās izglītības pedagogu tālākizglītības sistēmas darbību un attīstību;

2.4. organizēt profesionālo un amata pienākumu veikšanai nepieciešamās valsts valodas prasmes pārbaudi;

2.5. sniegt vispārējās izglītības pedagogiem atbalstu jautājumos, kas saistīti ar vispārējās izglītības saturu, valsts pārbaudījumiem, pedagogu tālākizglītības sistēmu, un citos ar centra darbību saistītos jautājumos;

2.6. izvērtēt un apstiprināt mācību grāmatu atbilstību valsts pamatizglītības standartam un attiecīgā mācību priekšmeta standartam vai valsts vispārējās vidējās izglītības standartam un attiecīgā mācību priekšmeta standartam, sastādīt ieteicamās mācību literatūras sarakstus, veikt valsts iepirkumu mācību līdzekļu izdošanai un iegādei;

2.7. apzināt talantīgos izglītojamos, organizējot un atbalstot mācību priekšmetu olimpiādes Latvijā un veicinot izglītojamo līdzdalību starptautiskajās olimpiādēs;

2.8. sniegt atbalstu Skolotāju tālākizglītības atbalsta fonda darbības organizēšanā, analizēt un vērtēt fondā iesniegtās valsts atzītās studiju programmas un pedagogu profesionālās meistarības kursu programmas.

3. Lai nodrošinātu funkciju izpildi, centrs veic šādus uzdevumus:

3.1. organizē vispārējās izglītības satura apstiprināšanu un korekciju;

3.2. atbilstoši valsts vispārējās izglītības standartiem izstrādā priekšlikumus vispārējās izglītības mācību priekšmetu standartiem un mācību priekšmetu programmu paraugiem;

3.3. atbilstoši valsts vispārējās izglītības standartiem un attiecīgo mācību priekšmetu standartiem izstrādā valsts pārbaudījumu programmas un uzdevumus;

3.4. organizē valsts pārbaudījumu norisi, vērtēšanu un rezultātu paziņošanu;

3.5. pēta un analizē izglītības satura veidošanas, izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) vērtēšanas un vispārējās izglītības pedagogu tālākizglītības pieredzi;

3.6. konsultē un informē izglītības pārvalžu pārstāvjus, pedagogu profesionālās apvienības un asociācijas, izglītības iestāžu administrācijas, mācību priekšmetu pedagogu metodisko apvienību vadītājus un sabiedrību par vispārējās izglītības satura, vispārējās izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) vērtēšanas un vispārējās izglītības pedagogu tālākizglītības jautājumiem;

3.7. koordinē izglītības iestāžu un organizāciju līdzdalību starptautiskajos pasākumos un projektos, kas saistīti ar vispārējās izglītības satura, vispārējās izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) vērtēšanas un vispārējās izglītības pedagogu tālākizglītības jautājumiem;

3.8. veido valsts valodas prasmes pārbaudes darbus un izstrādā valsts valodas prasmes pārbaudes metodiku;

3.9. izskata sūdzības par valsts valodas prasmes novērtējumu vai profesionālo un amata pienākumu veikšanai nepieciešamās valodas prasmes pārbaudes kārtību vai to ārzemnieku sūdzības par valsts valodas zināšanu apjoma un valsts valodas prasmes pārbaudes kārtību, kuri ir tiesīgi pieprasīt pastāvīgās uzturēšanās atļauju;

3.10. nodrošina valsts valodas prasmes apliecību sagatavošanu, uzskaiti un izsniegšanu;

3.11. apkopo un analizē informāciju par pedagogu tālākizglītību un izstrādā attiecīgus priekšlikumus;

3.12. izstrādā pedagogu tālākizglītības projektus, izglītības darbinieku profesionālās pilnveides programmas un metodiku;

3.13. organizē pedagogu tālākizglītības kursus;

3.14. uztur nepieciešamās mācību literatūras informatīvo bāzi, vispārējo izglītību reglamentējošās dokumentācijas informatīvo bāzi un datu informatīvo bāzi;

3.15. nodrošina, lai Izglītības informācijas birojā būtu pieejama aktuālākā informācija par vispārējās izglītības saturu, vispārējās izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) vērtēšanu un vispārējās izglītības pedagogu tālākizglītību.

4. Centram ir šādas tiesības:

4.1. veikt izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) izpēti un analīzi vispārējās izglītības iestādēs;

4.2. veidot ekspertu grupas, konsultatīvās padomes un darba grupas, kā arī izstrādāt projektus centra kompetencē esošo uzdevumu veikšanai;

4.3. sniegt maksas pakalpojumus izglītības jomā saskaņā ar tiesību aktiem, kuri regulē kārtību, kādā no valsts budžeta finansējamās iestādes var sniegt maksas pakalpojumus.

III. Centra struktūra un amatpersonu kompetence

5. Centru vada centra vadītājs. Centra vadītājs ir valsts civildienesta ierēdnis. Centra vadītāju ieceļ amatā un atbrīvo no amata izglītības un zinātnes ministrs.

6. Centra vadītājs pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās valsts pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas.

IV. Centra darbības tiesiskuma nodrošināšana un darbības pārskats

7. Centra darbības tiesiskumu nodrošina centra vadītājs. Centra vadītājs ir atbildīgs par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.

8. Centra vadītājam ir tiesības atcelt centra amatpersonu lēmumus, kā arī iekšējos normatīvos aktus.

9. Centra vadītājs pieņem lēmumu par privātpersonas apstrīdēto centra amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai centra amatpersonas vai darbinieka faktisko rīcību, ja ārējos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

10. Centra vadītāja izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Izglītības un zinātnes ministrijā. Izglītības un zinātnes ministrijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

11. Centra vadītājs ne retāk kā reizi gadā sniedz izglītības un zinātnes ministram pārskatu par nozares politikas īstenošanu, centra funkciju izpildi un budžeta līdzekļu izlietojumu, kā arī normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavo gada publisko pārskatu par nozares politikas īstenošanu.

Ministru prezidents I.Emsis

Izglītības un zinātnes ministrs J.Radzevičs
13.11.2004