Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2005. gada 25. oktobra noteikumus Nr. 809 "Muitas nodokļa atcelšanas un kvotu konsultatīvās padomes nolikums".

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.878

Rīgā 2004.gada 19.oktobrī (prot. Nr.60 63.§)

Muitas nodokļa atcelšanas un kvotu konsultatīvās padomes nolikums

Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 13.pantu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Muitas nodokļa atcelšanas un kvotu konsultatīvā padome (turpmāk - padome) ir konsultatīva un koordinējoša institūcija.

2. Padomes darbības mērķis ir koordinēt komercsabiedrību iesniegumu par muitas nodokļa atcelšanu un kvotu piemērošanu (turpmāk - iesniegumi) un citu Eiropas Savienības dalībvalstu Eiropas Komisijā iesniegto iesniegumu noraidījumu (turpmāk - iesniegumu noraidījumi) tālāku virzību.

II. Padomes funkcijas, uzdevumi un tiesības

3. Padomes funkcija ir izvērtēt komercsabiedrību iesniegumus un iesniegumu noraidījumus un pieņemt lēmumu par to iesniegšanu Eiropas Komisijā. Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs.

4. Padomei ir šādi uzdevumi:

4.1. izvērtēt iesniegumu un iesniegumu noraidījumu atbilstību Eiropas Komisijas noteiktajām prasībām muitas nodokļa atcelšanas un kvotu jomā;

4.2. sniegt attiecīgajām asociācijām informāciju par citu Eiropas Savienības dalībvalstu iesniegumiem Eiropas Komisijā;

4.3. iesniegumus, iesniegumu noraidījumus un pieņemtos lēmumus iesniegt Finanšu ministrijā.

5. Padomei ir šādas tiesības:

5.1. pieprasīt un bez maksas saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām un ieinteresētajām komercsabiedrībām padomes uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju;

5.2. uzaicināt piedalīties padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām nozaru ekspertus un konsultantus konsultāciju sniegšanai;

5.3. iesaistīt lēmumu sagatavošanā ekspertus;

5.4. ja nepieciešams, uzaicināt piedalīties Eiropas Komisijas sēdēs attiecīgās nozares ekspertus;

5.5. iesniegt finanšu ministram priekšlikumus par nepieciešamajām izmaiņām padomes sastāvā.

III. Padomes sastāvs

6. Padomes sastāvā ir:

6.1. Finanšu ministrijas Muitas likumdošanas departamenta direktors vai direktora vietnieks - padomes priekšsēdētājs;

6.2. trīs Finanšu ministrijas pilnvaroti pārstāvji;

6.3. Ekonomikas ministrijas pilnvarots pārstāvis;

6.4. Zemkopības ministrijas pilnvarots pārstāvis;

6.5. Valsts ieņēmumu dienesta Galvenās muitas pārvaldes pilnvarots pārstāvis;

6.6. Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kameras pilnvarots pārstāvis.

7. Padomes personālsastāvu pēc saskaņošanas ar attiecīgajām institūcijām apstiprina finanšu ministrs.

8. Padomes darbu vada padomes priekšsēdētājs.

9. Padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus veic padomes priekšsēdētāja pilnvarots padomes loceklis.

10. Padomes priekšsēdētājs:

10.1. plāno un organizē padomes darbu;

10.2. sasauc un vada padomes sēdes;

10.3. apstiprina padomes sēžu darba kārtību;

10.4. paraksta padomes sēžu protokolus, lēmumus un citus dokumentus;

10.5. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv padomi.

11. Padomes lietvedību kārto padomes sekretārs. Padomes sekretāru no padomes locekļu vidus ieceļ finanšu ministrs.

12. Padomes sekretārs:

12.1. sagatavo saņemtos iesniegumus un iesniegumu noraidījumus izskatīšanai padomes sēdēs;

12.2. nodrošina padomes locekļus ar informāciju un padomes sēžu darba materiāliem;

12.3. protokolē padomes sēdes.

IV. Iesniegumu un iesniegumu noraidījumu izskatīšanas kārtība

13. Iesniegumus un iesniegumu noraidījumus pieņem padomes sekretārs un nodod padomes locekļiem izvērtēšanai ne vēlāk kā trīs dienas pirms attiecīgās sēdes.

14. Ja nepieciešams, padomes locekļi materiālu izvērtēšanai pieaicina nozaru ekspertus.

15. Atzinumus par padomei iesniegtajiem iesniegumiem un iesniegumu noraidījumiem, kas izskatāmi kārtējā sēdē, padomes locekļi nosūta padomes sekretāram ne vēlāk kā dienu pirms attiecīgās sēdes.

V. Padomes sēdes norises kārtība

16. Padomes sēdes ir atklātas.

17. Padomes sēdes notiek ne retāk kā reizi mēnesī, ja ir saņemti iesniegumi vai iesniegumu noraidījumi. Ja nepieciešams, padomes priekšsēdētājs var sasaukt ārkārtas sēdi. Par ārkārtas sēdi padomes locekļiem paziņo ne vēlāk kā trīs dienas iepriekš.

18. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no padomes locekļiem.

19. Padome lēmumus pieņem sēžu laikā, atklāti balsojot, ar vienkāršu balsu vairākumu. Katram padomes loceklim ir viena balss. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.

20. Padomes lēmumus noformē protokola veidā. Katram padomes loceklim ir tiesības rakstiski iesniegt savu atsevišķo viedokli un pieprasīt tā pievienošanu protokolam. Sēžu protokolus ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc attiecīgās sēdes paraksta padomes priekšsēdētājs un sekretārs. Sēdes protokolu nosūta visiem padomes locekļiem.

21. Padomes sēdēs kā klausītāji var piedalīties visi interesenti, iepriekš informējot par to padomes sekretāru.

22. Padomes darbību materiāltehniski nodrošina Finanšu ministrija.

Ministru prezidents I.Emsis

Finanšu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs A.Radzevičs

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 23.oktobri.

23.10.2004