Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2009. gada 5. maija noteikumus Nr. 404 "Valsts aģentūras “Latvijas Zivju resursu aģentūra” nolikums".

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.794

Rīgā 2004.gada 14.septembrī (prot. Nr.53 34.§)

Valsts aģentūras "Latvijas Zivju resursu aģentūra" nolikums

Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 8.panta trešo daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Valsts aģentūra "Latvijas Zivju resursu aģentūra" (turpmāk - aģentūra) ir Zemkopības ministrijas pārraudzībā esoša valsts iestāde.

2. Aģentūras darbības mērķis ir nodrošināt Latvijā ar Baltijas jūras, Rīgas jūras līča un iekšējo ūdeņu zivju resursiem un vides stāvokli sabalansētas, ilgtspējīgas zvejas un makšķerēšanas iespējas.

II. Aģentūras funkcijas, uzdevumi un tiesības

3. Aģentūrai ir šādas funkcijas:

3.1. īstenot valsts politiku zivju krājumu atražošanas jomā un Zivju resursu atražošanas valsts programmas pasākumus;

3.2. nodrošināt zinātnisko pamatojumu zivju resursu racionālai un ilgtspējīgai apsaimniekošanai Latvijas jurisdikcijā esošajos iekšējos un jūras piekrastes ūdeņos, teritoriālajos ūdeņos un Eiropas Ekonomikas zonas ūdeņos;

3.3. nodrošināt zinātnisko pamatojumu un atbilstoši kompetencei pārstāvēt Latvijas intereses Eiropas Savienības institūcijās un zivsaimniecības starptautiskajās organizācijās jautājumos, kas saistīti ar zivju resursu novērtējumu un racionālu izmantošanu, kā arī ar akvakultūru un bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu;

3.4. sniegt publiskus pakalpojumus atbilstoši kompetencei;

3.5. veicināt sabiedrības informētību zivju resursu racionālas un ilgtspējīgas apsaimniekošanas jautājumos.

4. Lai nodrošinātu funkciju izpildi, aģentūrai ir šādi uzdevumi:

4.1. nodrošināt zivju mazuļu audzēšanu zivju resursu papildināšanai dabiskajās ūdenstilpēs saskaņā ar Zivju resursu atražošanas valsts programmā paredzētajiem zivju mazuļu izlaišanas apjomiem;

4.2. katru gadu izstrādāt rekomendācijas par zivju resursu mākslīgo atražošanu jūras un iekšējos ūdeņos;

4.3. ieviest jaunas zivju audzēšanas tehnoloģijas, optimizēt zivju mazuļu audzēšanas procesu, attīstīt jaunu, Latvijas apstākļiem perspektīvu zivju un citu ūdens organismu (hidrobiontu) sugu audzēšanu;

4.4. veikt vietējiem zivju audzēšanas apstākļiem atbilstošu selekcijas darbu, lai akvakultūras vajadzībām atražotu svarīgāko zivju sugu vaislas baru;

4.5. pētīt zivju resursus un to stāvokli, novērtēt zvejas un makšķerēšanas ietekmi uz zivju resursiem un bioloģisko daudzveidību;

4.6. katru gadu, kā arī pēc valsts institūciju pieprasījuma izstrādāt operatīvus ieteikumus par zveju, makšķerēšanu, zivju resursu un bioloģiskās daudzveidības aizsardzību, kā arī sniegt priekšlikumus par nozvejas apjoma un zvejas rīku skaita limitiem un zvejas un makšķerēšanas regulēšanas pasākumiem;

4.7. novērtēt zvejniecības sektora ekonomisko stāvokli atbilstoši Latvijas zivsaimniecības datu vākšanas kārtējā gada programmai;

4.8. katru mēnesi ievadīt nozvejas datus par jūras piekrastes zveju vienotajā Latvijas zivsaimniecības kontroles un informācijas sistēmā;

4.9. nodrošināt ceturkšņa pārskatu sagatavošanu Centrālajai statistikas pārvaldei par zveju iekšējos ūdeņos;

4.10. nodrošināt zinātniskos datus Latvijas dalībai un zivsaimniecības nozares interešu aizstāvēšanai attiecīgajās Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības Ministru Padomes struktūrās un to darba grupās, kā arī Starptautiskās Jūras pētniecības padomes (ICES) un Starptautiskās Baltijas jūras zvejniecības komisijas (IBSFC) komitejās, darba grupās un darba sanāksmēs;

4.11. nodrošināt Latvijas dalību zivsaimniecības zinātnes starptautiskajās sadarbības programmās un projektos;

4.12. nodrošināt zivju resursu un nozvejas bioloģisko datu un zvejas kuģu darbības ekonomisko datu vākšanu, ikgadēju apkopošanu un datu bāzes uzturēšanu atbilstoši Eiropas Komisijas prasībām un Latvijas zivsaimniecības datu vākšanas programmai;

4.13. izstrādāt ūdenstilpju zivsaimnieciskās ekspluatācijas noteikumus;

4.14. veikt saimnieciskās darbības dēļ zivju resursiem nodarītā zaudējuma ekspertīzes, novērtēt zaudējumus un noteikt zaudējumu kompensācijas veidus;

4.15. konsultēt, apmācīt un izglītot ieinteresētās personas jautājumos, kas saistīti ar ūdenstilpju zivsaimniecisko apsaimniekošanu, zivju audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu, licencētās zvejas un makšķerēšanas ieviešanu;

4.16. organizēt un vadīt seminārus un konferences jautājumos, kas saistīti ar zivju resursiem un to apsaimniekošanu, kā arī citos aģentūras kompetencē esošajos jautājumos;

4.17. sniegt informāciju plašsaziņas līdzekļos, sagatavot publikācijas un specializētus informatīvos izdevumus par zivju resursiem un to apsaimniekošanu, kā arī par citiem aģentūras kompetencē esošajiem jautājumiem.

5. Aģentūrai ir šādas tiesības:

5.1. pieprasīt un saņemt no juridiskajām un fiziskajām personām aģentūras uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju;

5.2. veikt līgumdarbus un iekasēt maksu par sniegtajiem pakalpojumiem;

5.3. ar finanšu ministra atļauju ņemt aizņēmumus un uzņemties saistības Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajā kārtībā;

5.4. iegādāties aģentūras darbībai nepieciešamo mantu, kā arī atsavināt aģentūras valdījumā esošo valsts kustamo mantu.

III. Aģentūras pārvalde

6. Aģentūras darbu vada direktors. Direktors veic Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas.

7. Aģentūras direktoru pieņem darbā un atbrīvo no darba zemkopības ministrs.

IV. Aģentūras finansēšana un aģentūras manta

8. Aģentūras budžetu veido:

8.1. valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

8.2. pašu ieņēmumi, to skaitā ieņēmumi par aģentūras sniegtajiem maksas pakalpojumiem un valsts vai pašvaldību pasūtījumu izpildi;

8.3. ziedojumi, dāvinājumi un ārvalstu finansiālā palīdzība;

8.4. aģentūras valdījumā esošās kustamās mantas atsavināšanā iegūtie finanšu līdzekļi.

9. Aģentūrai Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajā kārtībā ir tiesības ņemt aizņēmumus un uzņemties saistības, ja saņemta finanšu ministra atļauja. Pirms finanšu ministra atļaujas saņemšanas aģentūra attiecīgā darījuma nosacījumus saskaņo ar Zemkopības ministriju.

10. Aģentūra ar tās valdījumā nodoto mantu rīkojas Publisko aģentūru likuma 16.pantā noteiktajā kārtībā.

V. Aģentūras darbības tiesiskuma nodrošināšana un pārskatu sniegšana

11. Aģentūras darbinieku lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu aģentūras direktoram.

12. Aģentūras direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Zemkopības ministrijā. Zemkopības ministrijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

13. Pārskatus par aģentūras funkciju izpildi un līdzekļu izlietojumu aģentūra sniedz pārvaldes līgumā noteiktajā kārtībā un termiņā.

VI. Noslēguma jautājums

14. Noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 1.novembri.

Ministru prezidents I.Emsis

Zemkopības ministrs M.Roze

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 1.novembri.

01.11.2004