Ministru kabineta noteikumi Nr.770
Rīgā 2004.gada 7.septembrī (prot. Nr.52 10.§)
Izdoti saskaņā ar likuma "Par bāriņtiesām un pagasttiesām" 13.panta ceturto daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2004.gada 25.marta noteikumos Nr.174 "Audžuģimeņu noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 54.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 12.punktu šādā redakcijā:
"12. Ja bāriņtiesa (pagasttiesa) sniedz pozitīvu atzinumu par laulāto piemērotību audžuģimenes pienākumu veikšanai, laulātie apgūst mācību kursu atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajai mācību programmai un pēc tā apgūšanas saņem apliecību."
2. Svītrot 13.punktu.
3. Aizstāt 28.punktā vārdus "īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās" ar vārdiem "bērnu un ģimenes lietu ministra".
4. Izteikt 43.punktu šādā redakcijā:
"43. Bērnu un ģimenes lietu ministrija nodrošina audžuģimenēm psiholoģisko palīdzību un informatīvo un metodisko atbalstu, kā arī nodrošina audžuģimeņu apmācību."
5. Papildināt noteikumus ar 3.pielikumu šādā redakcijā:
"3.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 25.marta
noteikumiem Nr.174
I. Mācību programmas apraksts
1. |
Prasības attiecībā uz iepriekš iegūto izglītību |
Pamatizglītība |
2. |
Programmas īstenošanas ilgums |
60 akadēmiskās stundas |
3. |
Apmācības forma |
Klātiene |
4. |
Dokuments, kas apliecina programmas apguvi |
Apliecība par audžuģimeņu mācību programmas apguvi |
5. |
Programmas pamatmērķis |
Izglītības procesā dot iespēju apgūt zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai profesionāli pildītu audžuģimenes pienākumus saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 25.marta noteikumiem Nr.174 "Audžuģimeņu noteikumi" |
6. |
Programmas vispārīgie mērķi |
Izglītības procesā dot iespēju audžuģimenēm apgūt zināšanas un prasmes: |
6.1. par ārpusģimenes aprūpes tiesisko regulējumu; |
||
6.2. par bērna attīstību; |
||
6.3. par saskarsmi ģimenē; |
||
6.4. par bērna aprūpi |
||
7. |
Programmas specifiskie mērķi |
Izglītības procesā dot iespēju apgūt zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai sniegtu bārenim vai bez vecāku gādības palikušajam bērnam nepieciešamo aprūpi, kā arī atbalstu un palīdzību līdz brīdim, kamēr bērns var atgriezties savā ģimenē vai, ja tas nav iespējams, tiek adoptēts vai viņam nodibināta aizbildnība |
8. |
Programmas apguves kvalitātes novērtēšana |
Izglītojamie, kuri apguvuši izglītības programmu un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju novērtējumu, kārto noslēguma pārbaudījumu, kas ietver teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu pārbaudi. Apliecību par audžuģimeņu mācību kursa apgūšanu saņem persona, kura eksāmenā ieguvusi ne mazāk kā 4 balles - "gandrīz viduvēji" - 10 ballu vērtējuma skalā |
II. Mācību plāns
Nr. p.k. |
Tēmas | Kontaktstundu skaits | ||
teorija | praktiskās nodarbības | kopā | ||
1. | Tiesiskais regulējums: | 5 | 3 | 8 |
1.1. | bērna ārpusģimenes aprūpes tiesiskais regulējums; | |||
1.2. | audžuģimenes tiesības un pienākumi; | |||
1.3. | valsts un pašvaldību sociālo un bērna tiesību aizsardzības institūciju sistēma | |||
2. | Bērna attīstība: | 5 | 5 | 10 |
2.1. | bērna temperaments un raksturs; | |||
2.2. | bērna psihiskās un fizioloģiskās attīstības posmi; | |||
2.3. | attīstības īpatnības bērnam ar īpašām vajadzībām | |||
3. | Saskarsme ģimenē: | 15 | 15 | 30 |
3.1. | efektīvas saskarsmes priekšnoteikumi ģimenē; | |||
3.2. | bērna audzināšanas metodes; | |||
3.3. | vardarbība, tās veidi un sekas; | |||
3.4. | palīdzība vardarbībā cietušam bērnam; | |||
3.5. | audžubērna ienākšana ģimenē; | |||
3.6. | attiecību modeļi audžuģimenē; | |||
3.7. | konfliktu risināšana audžuģimenē; | |||
3.8. | psiholoģiskā krīze, tās pārvarēšanas metodes | |||
4. | Bērna aprūpe: | 5 | 5 | 10 |
4.1. | bērna aprūpes īpatnības dažādos vecumposmos; | |||
4.2. | aprūpes īpatnības bērnam ar īpašām vajadzībām; | |||
4.3. | higiēnas prasības; | |||
4.4. | pirmā medicīniskā palīdzība | |||
5. | Noslēguma pārbaudījums - eksāmens | 1 | 1 | 2 |
Kopā | 60 |
III. Mācību programmas īstenošanai nepieciešamās pedagogu kvalifikācijas apraksts
Nr. p.k. |
Tēmas nosaukums | Prasības pedagoga izglītībai |
1. | Tiesiskais regulējums | Augstākā profesionālā izglītība tiesību zinātnēs |
2. | Bērna attīstība | Augstākā akadēmiskā vai profesionālā izglītība psiholoģijā vai augstākā profesionālā izglītība sociālajā darbā vai sociālajā pedagoģijā |
3. | Saskarsme ģimenē | Augstākā akadēmiskā vai profesionālā izglītība psiholoģijā |
4. | Bērna aprūpe | Augstākā profesionālā izglītība medicīnā" |
Ministru prezidents I.Emsis
Bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks