Valsts ieņēmumu dienesta rīkojums Nr.687
Rīgā 2004.gada 30.aprīlī
Par muitas procedūras - ievešana uz laiku - noformēšanu
1. Lai nodrošinātu vienveidīgu muitas procedūras - ievešana uz laiku - noformēšanu, pamatojoties uz Eiropas Kopienas Komisijas 1993.gada 2.jūlija regulu Nr. 2454/93 par Eiropas Kopienas Muitas kodeksa piemērošanas kārtību, apstiprinu muitas procedūras - ievešana uz laiku - noformēšanas kārtību.
2. Rīkojumu publicēt laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Ģenerāldirektora pirmais vietnieks,
Galvenās muitas pārvaldes direktors M.Tols
Muitas procedūras - ievešana uz laiku - izpildes kārtība
I. Kārtībā lietotie termini
Pilns atbrīvojums no muitas nodokļa - ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu neiekasēšana par precēm, kuras ieved uz laiku un par kurām ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumus būtu jāveic, ja tās izlaistu brīvam apgrozījumam.
Daļējs atbrīvojums no muitas nodokļa - daļēja ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu iekasēšana par precēm, kuras ieved uz laiku un par kurām ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumus būtu jāveic, ja tās izlaistu brīvam apgrozījumam.
Ārvalstu preces - preces, kas netiek uzskatītas par Kopienas precēm atbilstoši 1993.gada 2.jūlija regulas Nr. 2454/93 par Eiropas Kopienas Muitas kodeksa piemērošanas kārtību (turpmāk - Kopienas regula 2454/93) 313.pantam.
Pieteikums - deklarētāja pieteikums Valsts ieņēmumu dienesta reģionālajai muitas iestādei piemērot precēm procedūru - ievešanu uz laiku (izmanto Kopienas regulas 2454/93 67.pielikuma "Pieteikums atļaujai izmantot muitas procedūru ar ekonomisku nozīmi / īpašu izlietošanu" veidlapu).
Atļauja - muitas iestāžu atļauja izmantot procedūru - ievešana uz laiku. Izsniedz Valsts ieņēmumu dienesta reģionālajā muitas iestādē (izmanto Kopienas regulas 2454/93 67.pielikuma "Atļauja izmantot muitas procedūru ar ekonomisku nozīmi / īpašu izlietošanu" veidlapu).
Vienotā atļauja - atļauja izmantot procedūru - ievešana uz laiku - vairākās Eiropas Savienības dalībvalstu teritorijās. Izsniedz Valsts ieņēmumu dienesta reģionālajā muitas iestādē (izmanto Kopienas regulas 2454/93 67.pielikuma "Atļauja izmantot muitas procedūru ar ekonomisku nozīmi/īpašu izlietošanu" veidlapu), iepriekš saskaņojot ar attiecīgo Eiropas Savienības dalībvalstu muitas iestādēm.
Noslēguma muitas punkts - muitas punkts vai punkti, kas atļaujā uzrādīti kā tādi, kam ir tiesības pieņemt deklarācijas, lai piemērotu atpakaļizvešanas procedūru vai piemērot citu muitas režīmu.
ATA karnete - 1990.gada 26.jūnija Stambulas konvencijā par pagaidu ievešanu paredzēto preču pagaidu ievešanas, izvešanas un tranzīta muitas deklarācija, kura dod iespēju identificēt preces un kurā ir iekļauts starptautiski atzīts galvojums.
II. Vispārīgie jautājumi
1. Ievešana uz laiku ļauj izmantot Kopienas muitas teritorijā ārvalstu preces, kas paredzētas atpakaļizvešanai neizmainītā veidā, izņemot parastā nolietojuma izmaiņas, kas radušās, tās lietojot. Preces, kuras ievestas uz laiku, pilnīgi vai daļēji atbrīvo no ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumiem un nepiemēro tām tirdzniecības politikas pasākumus.
2. Precēm, kuras ieved uz laiku, jābūt identificējamām.
3. Ievešanu uz laiku piemēro, iesniedzot galvojumu ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu parāda, kas varētu rasties, segšanai, izņemot:
3.1. materiāliem, kuri pieder aviosabiedrībām, kuģošanas sabiedrībām vai dzelzceļa sabiedrībām, vai pastam un kurus izmanto starptautiskajā satiksmē, ja vien tiem ir īpašas atšķirības zīmes;
3.2. tarai, kuru ieved tukšu un uz kuras ir neizdzēšams, nenoņemams marķējums;
3.3. materiāliem glābšanas darbiem, kas domāti valstij vai apstiprinātām organizācijām;
3.4. medicīniskas, ķirurģiskas un laboratoriju iekārtām, kas domātas slimnīcai vai medicīnas iestādei, kurai šādas iekārtas steidzami vajadzīgas;
3.5. precēm, kuras deklarē mutiski;
3.6. precēm, kurām piemēro ievešanu uz laiku, izmantojot ATA karneti.
4. Maksimālais termiņš, kādā preces var tikt pakļautas procedūrai - ievešana uz laiku, nedrīkst pārsniegt 24 mēnešus.
5. Muitas iestādes, kuras ir tiesīgas izsniegt atļauju vienkāršotā kārtībā un tiesīgas pieņemt ATA karnetes, lai pieteiktu preces ievešanai uz laiku, ir noteiktas Valsts ieņēmumu dienesta 2004.gada 7.aprīļa rīkojumā Nr.564 "Par ievešanu uz laiku".
III. Preces, kurām piemēro ievešanu uz laiku ar pilnu atbrīvojumu no muitas nodokļa
6. Ievešanu uz laiku ar pilnu atbrīvojumu no muitas nodokļa piemēro:
6.1. precēm, kas minētas Kopienas regulas 2454/93 232.pantā un kuras ieved privātpersona. Minētām precēm var piemērot deklarēšanu ar aktu;
6.2. precēm, kas minētas Kopienas regulas 2454/93 229.pantā. Minētām precēm, var piemērot mutisko deklarēšanu;
6.3. paliktņiem, konteineriem, transporta līdzekļiem, kas minēti Kopienas regulas 2454/93 556., 557., 558., 559., 560., 561. un 562.pantā;
6.4. ceļotāju vestiem priekšmetiem personiskai lietošanai un sporta piederumiem, jūrnieku iedzīvei, kas minēti Kopienas regulas 2454/93 563. un 564.pantā;
6.5. materiāliem glābšanas darbiem, medicīniskām, ķirurģiskām un laboratoriju iekārtām, dzīvniekiem, priekšmetiem lietošanai pierobežā, kas minēti Kopienas regulas 2454/93 565., 566. un 567.pantā;
6.6. skaņas, attēla vai datu nesējiem, reklāmas materiāliem, aroda piederumiem, mācību materiāliem un zinātnes inventāram, kas minēti Kopienas regulas 2454/93 568., 569. un 570.pantā;
6.7. tarai, veidnēm, formām, sagatavēm, rasējumiem, skicēm, mērinstrumentiem, kontroles un testēšanas rīkiem un tamlīdzīgiem priekšmetiem, īpašiem rīkiem un instrumentiem, precēm pārbaudēm un pārbaudāmām precēm, paraugiem, aizstājošiem ražošanas līdzekļiem, kas minēti Kopienas regulas 2454/93 571., 572., 573., 574. un 575.pantā;
6.8. precēm sarīkojumiem vai pārdošanai, kas minētas Kopienas regulas 2454/93 576.pantā;
6.9. rezerves detaļām, piederumiem un iekārtām, kas minētas Kopienas regulas 2454/93 577.pantā;
6.10. citām precēm saskaņā ar Kopienas regulas 2454/93 578.panta nosacījumiem. Minētām precēm atļauju izsniedz vispārējā kārtībā.
7. Ja priekšmeti personiskai lietošanai, sporta vajadzībām ievestās preces vai transportlīdzekļi tiek deklarēti procedūras piemērošanai mutiski vai ar kādu citu aktu, muitas iestādes var pieprasīt rakstisku deklarāciju, ja ir liela ievedmuitas nodokļu summa vai pastāv nopietns risks, ka netiks izpildīti ar procedūru saistītie pienākumi.
IV. Preces, kurām piemēro ievešanu uz laiku ar daļēju atbrīvojumu no muitas nodokļa
8. Precēm, kurām nevar piešķirt pilnu atbrīvojumu no muitas nodokļa saskaņā ar kārtības 6.punktu, var piešķirt daļēju atbrīvojumu no muitas nodokļa.
9. Ievešanu uz laiku ar daļēju atbrīvojumu no muitas nodokļa nepiemēro patēriņa precēm un precēm, kuras atbilstoši normatīvajiem aktiem aizliegts ievest uz laiku.
10. Piemērojot daļēju atbrīvojumu no muitas nodokļa, ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumu summa nosakāma 3% apmērā no ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumiem, kas būtu maksājami par minētajām precēm, ja tās izlaistu brīvam apgrozījumam. Šī summa maksājama par katru Latvijā pavadīto mēnesi. Minētā summa kopumā nedrīkst pārsniegt ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumus, kādi aprēķināmi dienā, kad pieņemta deklarācija par preču pieteikšanu ievešanai uz laiku, ja prece tiktu izlaista brīvam apgrozījumam. Minēto summu muitas iestādes iekasē, pabeidzot procedūru. Aprēķinot ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumus, nepilns mēnesis pielīdzināms pilnam mēnesim.
11. Piešķirot atļauju ievešanai uz laiku ar daļēju atbrīvojumu no muitas nodokļa, muitas iestāde ņem vērā muitas procedūras piemērošanas mērķi, preču derīguma termiņu, ja tāds attiecīgajām precēm paredzēts, un citus būtiskus apstākļus.
12. Ja precēm, kurām piešķirts daļējs atbrīvojums no muitas nodokļa, mainās preču lietotājs, tad sākotnējais preču lietotājs maksā kārtības 10.punktā noteiktos ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumus par nepilno mēnesi kā par pilnu mēnesi.
13. Ja muitas parāds rodas par precēm, kurām piemēro ievešanu uz laiku ar daļēju atbrīvojumu no muitas nodokļa, to aprēķina kā starpību starp ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumiem deklarācijas par muitas procedūras piemērošanu pieņemšanas dienā un ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumiem, kas veikti, piemērojot ievešanu uz laiku ar daļēju atbrīvojumu no muitas nodokļa.
V. Vienkāršotā kārtība atļaujas saņemšanai, piemērojot procedūru - ievešana uz laiku ar pilnu atbrīvojumu no muitas nodokļa
14. Vienkāršotā kārtībā atļauju saņemt var visos gadījumos, izņemot gadījumu, ja preces ieved uz laiku, piemērojot daļēju atbrīvojumu no muitas nodokļa, un ja precēm, kuras ieved uz laiku, nevar piemērot trešās nodaļas nosacījumus un tām nav ekonomiskas ietekmes (attiecīgās preces ieved ne biežāk kā reizi gadā, preces paliek Latvijā ne ilgāk kā trīs mēnešus un preču kopējā vērtība nepārsniedz 2000 latu).
15. Muitas deklarācijas (turpmāk -VAD) iesniegšana muitas iestādē - deklarācija ir uzskatāma par iesniegumu, un deklarācijas pieņemšana uzskatāma par atļaujas izsniegšanu. VAD iesniedz muitas iestādē, kuras kompetencē ir vieta, kur preces paredzēts izmantot.
16. Mutiskā deklarēšana - deklarētājs deklarē preču ievešanu uz laiku, iesniedzot muitas iestādē iesniegumu (sk. kārtības 24.punktu). Iesniegums uzskatāms par muitas deklarāciju un iesnieguma apstiprināšana muitas iestādē uzskatāma par atļaujas izsniegšanu. Mutiski var deklarēt preču ievešanu uz laiku precēm, kas minētas Kopienas regulas 2454/93 229.pantā.
17. Deklarēšana ar aktu - deklarētājs deklarē preču ievešanu uz laiku, veicot šādas darbības:
17.1. iziešana caur "zaļo koridoru" "nav nekā deklarējama" muitas punktos, kuros darbojas divu koridoru sistēma;
17.2. iziešana caur muitas punktu, kurā nedarbojas minētā divu koridoru sistēma, pēc savas iniciatīvas neiesniedzot muitas deklarāciju.
Šādas darbības uzskata par preču deklarēšanu. Deklarēt ar aktu preču ievešanai uz laiku var preces, kuras ieved privātpersona, kas minētas Kopienas regulas 2454/93 232.pantā. Ja minētās preces atrodas pasažieru bagāžā un tās pārvadā pa dzelzceļu bez pasažiera pavadības, un deklarē muitai bez pasažiera personiskas klātbūtnes, tad var izmantot Kopienas regulas 2454/93 38.a pielikumā minēto dokumentu tajā paredzētos termiņos, ievērojot tajā paredzētos nosacījumus.
18. ATA karnetes uzrādīšanu Valsts ieņēmumu dienesta noteiktajā muitas iestādē uzskata par iesniegumu atļaujas saņemšanai. Šajā gadījumā ATA karnetes akceptēšanu uzskata par atļaujas izsniegšanu, bet pašu ATA karneti uzskata par muitas deklarāciju.
VI. Vispārējā kārtība atļaujas saņemšanai, piemērojot procedūru - ievešana uz laiku
19. Lai saņemtu atļauju, persona, kas izmanto šīs preces vai uzņemas atbildību par to turpmāku izmantošanu, iesniedz pieteikumu (Kopienas regulas 2454/93 67.pielikums) atļaujas saņemšanai Valsts ieņēmumu dienesta reģionālajā muitas iestādē, kuras teritorijā attiecīgās preces paredzēts izmantot.
20. Atļauju vai pamatotu atteikumu izsniegt atļauju muitas iestāde izsniedz 30 dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas. Atļauja stājas spēkā tās izsniegšanas dienā.
21. Atļauju izsniedz trīs eksemplāros. Vienu atļaujas eksemplāru izsniedz iesnieguma iesniedzējam, otru atļaujas eksemplāru trīs dienu laikā nosūta tai Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes nodaļai, kurā persona reģistrēta kā nodokļu maksātājs. Trešais atļaujas eksemplārs paliek muitas iestādē, kura ir izsniegusi atļauju.
22. Muitas iestāde pēc personas iesniegta pieteikuma pieņem lēmumu par muitas procedūras piemērošanas termiņa pagarināšanu. Pieteikumu iesniedz, iekams beidzies termiņš preču ievešanai uz laiku.
23. Lai saņemtu vienoto atļauju muitas procedūrai - ievešana uz laiku, pieteikums iesniedzams reģionālajā muitas iestādē, kuru kompetencē ir pirmā izmantošanas vieta. Muitas iestāde pārsūta pieteikumu un atļaujas projektu pārējām Eiropas Savienības muitas iestādēm, kuru kompetencē ir pārējās izmantošanas vietas, un tās 15 dienās apliecina saņemšanas datumu. Iesaistītās Eiropas Savienības muitas iestādes visus iebildumus iesniedz 30 dienās pēc atļaujas projekta saņemšanas. Ja iebildumi ir iesniegti minētajā termiņā, bet nav panākta vienošanās, pieteikumu noraida, ciktāl pret to iebilsts. Muitas iestādes drīkst atļauju izdot, ja par atļaujas projektu 30 dienās nav saņemti iebildumi. Saskaņotās atļaujas kopiju tā nosūta visām Eiropas Savienības muitas iestādēm, kuru kompetencē ir pārējās izmantošanas vietas.
VII. Muitas iestādē iesniedzamie dokumenti, piemērojot procedūru - ievešana uz laiku
24. Ja preces deklarē mutiski, deklarētājs iesniedz iesniegumu, kuru uzraksta divos eksemplāros, no kuriem vienu muitas iestāde vizē un nodod deklarētājam un kurā norādīta šāda informācija:
24.1. iesnieguma iesniedzēja un, ja iesniedzējs un deklarētājs nav viena un tā pati persona, arī preču īpašnieka vārds, uzvārds, personas kods un deklarētā dzīvesvietas adrese vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese;
24.2. preču lietotāja vārds, uzvārds, personas kods vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese, ja preču lietotājs un iesnieguma iesniedzējs vai deklarētājs nav viena un tā pati persona;
24.3. atsauce uz Kopienas regulas 2454/93 pantu, ar kuru saskaņā tiek pieprasīta ievešana uz laiku;
24.4. laikposms, kurā precēm paredzēts piemērot ievešanu uz laiku;
24.5. vieta, kur preces paredzēts izmantot;
24.6. preču vērtība un daudzums;
24.7. paredzamais noslēguma muitas punkts.
25. Ja preces deklarē vienkāršotā kārtībā, iesniedzot muitas deklarāciju, deklarētājs iesniedz:
25.1. iesniegumu (iesniegums nav nepieciešams, ja deklarētājs minēto informāciju ir ierakstījis muitas deklarācijā), kurā norādīta šāda informācija:
25.1.1. iesnieguma iesniedzēja un, ja iesniedzējs un deklarētājs nav viena un tā pati persona, arī preču īpašnieka vārds, uzvārds, personas kods un deklarētā dzīvesvietas adrese vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese;
25.1.2. preču lietotāja vārds, uzvārds, personas kods vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese, ja preču lietotājs un iesnieguma iesniedzējs vai deklarētājs nav viena un tā pati persona;
25.1.3. atsauce uz Kopienas regulas 2454/93 pantu, ar kuru saskaņā tiek pieprasīta ievešana uz laiku;
25.1.4. laikposms, kurā precēm paredzēts piemērot ievešanu uz laiku;
25.1.5. vieta, kur preces paredzēts izmantot;
25.1.6. paredzamās pārvešanas formalitātes;
25.1.7. paredzamais noslēguma muitas punkts;
25.2. rēķinu, uz kura pamata deklarē preču muitas vērtību;
25.3. muitas vērtības deklarāciju (ja nepieciešams);
25.4. galvojumu;
25.5. muitas deklarāciju.
26. Ja preces deklarē vispārējā kārtībā, deklarētājs iesniedz:
26.1. reģionālās muitas iestādes izsniegtu atļauju;
26.2. rēķinu, uz kura pamata deklarē preču muitas vērtību;
26.3. muitas vērtības deklarāciju (ja nepieciešams);
26.4. galvojumu;
26.5. muitas deklarāciju.
27. Ievešanai uz laiku ar daļēju atbrīvojumu no muitas nodokļa muitas iestādē iesniedz:
27.1. reģionālās muitas iestādes izsniegtu atļauju;
27.2. rēķinu, uz kura pamata deklarē preču muitas vērtību;
27.3. muitas vērtības deklarāciju (ja nepieciešams);
27.4. dokumentus, kas vajadzīgi, lai piemērotu tarifa atvieglojuma režīmu (ja tādi ir);
27.5. pārējos dokumentus, kas nepieciešami, lai piemērotu noteikumus, ar kuriem reglamentē deklarēto preču laišanu brīvā apgrozībā;
27.6. galvojumu;
27.7. muitas deklarāciju.
VIII. Preču pārvietošana
28. Pārvešana starp dažādām vienā atļaujā norādītām vietām var notikt bez muitas formalitātēm.
29. Pārvešana no viena atļaujas turētāja pie otra atļaujas turētāja Latvijas Republikas teritorijā, notiek otram atļaujas turētājam, piemērojot muitas procedūru ievešana uz laiku ar rakstisku muitas deklarāciju.
30. Ja preču pārvešanu veic starp diviem atļaujas turētājiem, kas reģistrēti dažādās dalībvalstīs, tad izmanto T5 kontroleksemplāru:
30.1. pirmais atļaujas turētājs aizpilda T5 kontroleksemplāru trīs eksemplāros (viens oriģināls, divas kopijas);
30.2. pirmais atļaujas turētājs iesniedz T5 kontroleksemplāra komplektu atļaujā norādītajā kompetentajā muitas iestādē, muitas ierēdnis:
30.2.1. A ailē - uzrāda muitas punkta nosaukumu, kodu un dokumenta reģistrēšanas numuru;
30.2.2. B ailē - uzrāda uzraudzības muitas punkta nosaukumu un kodu, uz kuru ir jāatgriež galamērķa muitas iestādes apstiprināts T5 kontroleksemplārs;
30.2.3. aizpilda D aili un apstiprina T5 kontroleksemplāra komplektu ar parakstu un muitas iestādes posteņa zīmogu;
30.2.4. patur T5 kontroleksemplāra kopiju;
30.3. pirmais atļaujas turētājs preces un T5 kontroleksemplāra pirmo un otro eksemplāru nosūta otrajam atļaujas turētājam;
30.4. otrais atļaujas turētājs uzrāda preces atļaujā norādītajā uzraudzības muitas iestādē un iesniedz T5 kontroleksemplāra pirmo un otro eksemplāru, kā arī piemēro muitas procedūru - ievešana uz laiku - ar rakstisku muitas deklarāciju.
30.5. otrā atļaujas turētāja atļaujā norādītajā uzraudzības muitas iestādē muitas ierēdnis:
30.5.1. aizpilda J aili un apstiprina T5 kontroleksemplāra komplektu ar parakstu un muitas iestādes posteņa zīmogu;
30.5.2. nosūta T5 kontroleksemplāra oriģinālu uz muitas iestādi, kas norādīta T5 veidlapas B ailē;
30.5.3. patur T5 kontroleksemplāra kopiju;
30.5.4. noformē muitas procedūru - ievešana uz laiku - ar rakstisku muitas deklarāciju;
30.6. pirmā atļaujas turētāja uzraudzības muitas iestāde, saņemot pirmo eksemplāru, slēdz procedūru - ievešana uz laiku;
30.7. Ja sešu mēnešu laikā pēc dienas, kad izsniegts T5 kontroleksemplārs, T5 kontroleksemplārs ar pienācīgu galamērķa muitas punkta atzīmi nav saņemts pirmā atļaujas turētāja uzraudzības muitas iestādē, pirmā atļaujas turētāja uzraudzības muitas iestāde pieņem lēmumu par ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu iekasēšanu. Lēmumu sastāda trīs eksemplāros. Pirmo eksemplāru nosūta atļaujas turētājam, otro eksemplāru Valsts ieņēmuma dienesta Galvenajai muitas pārvaldei, bet trešo eksemplāru patur uzraudzības muitas iestāde. Muitas ierēdnis, kas sagatavo lēmumu par ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu iekasēšanu, ievada Centrālajā muitas informācijas sistēmā.
31. Tādu preču pārvešanai, kurām piemērota muitas procedūra ievešana uz laiku ar daļēju atbrīvojumu, starp diviem atļaujas turētājiem, kas reģistrēti dažādās dalībvalstīs, pirms piemēro kārtības 30.punktu, pirmais atļaujas turētājs nomaksā ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumus, kas paredzēti kārtības 10.punktā.
32. Preču pārvešanai, kas saistīta ar palielinātu risku (sk. Kopienas regulas 2454/93 44.c.pielikumu), vajadzīgs nodrošinājums ar tādiem pašiem nosacījumiem, kādi noteikti tranzīta procedūrai.
IX. Muitas procedūras pabeigšana
33. Ievešanu uz laiku pabeidz, preces izvedot atpakaļ vai piemērojot citu muitas procedūru.
34. Deklarāciju par muitas procedūras pabeigšanu iesniedz atļaujā norādītajā muitas procedūras pabeigšanas muitas iestādē, izņemot gadījumu, ja piemēro vienkāršoto kārtību atļaujas saņemšanai saskaņā ar kārtības 15. vai 16.punktu.
35. Ja uz laiku ievestās preces izlaiž brīvam apgrozījumam, ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu maksājumus aprēķina atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas ir spēkā dienā, kad tiek sākta ievešana uz laiku, un Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam.
36. Aprēķinot kopējo muitas ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu summu par laikposmu, kurā piemērota ievešana uz laiku, piemēro refinansēšanas likmi.
37. Refinasēšanas likmi nepiemēro precēm, kurām piemērota procedūra - ievešana uz laiku saskaņā ar Kopienas regulas 2454/93 556., 557., 558., 559., 560., 561., 563., 565., 568.pantu, 573.panta b) punktu un 576.pantu.
38. Ja preces sarīkojumiem vai pārdošanai, kurām piemērota procedūra - ievešana uz laiku, saskaņā ar Kopienas regulas 2454/93 576.pantu, tiek izlaistas brīvā apgrozībā, ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu parāda apmēru nosaka pēc šīm precēm piemērotiem aprēķinu elementiem brīdī, kad tiek piemērota muitas procedūra - izlaišana brīvam apgrozījumam.
39. Ja preces sarīkojumiem, kurām piemērota procedūra - ievešana uz laiku saskaņā ar Kopienas regulas 2454/93 576.panta 1.punktu, ir patērētas, iznīcinātas vai bez maksas izdalītas attiecīgā pasākuma dalībniekiem, pasākuma rīkotājs iesniedz muitas procedūras iesākšanas muitas iestādē iesniegumu ar lūgumu atļaut precēm piemērot muitas procedūru - izlaišana brīvam apgrozījumam - pamatojoties uz preču izmantošanas mērķi. Iesniegumā norāda preču kodus saskaņā ar kombinēto nomenklatūru, preču nosaukumu, daudzumu, vērtību un izmantošanas mērķi. Minētajām precēm jāatbilst attiecīgā pasākuma mērķim un apmeklētāju skaitam. Minētā kārtība nav attiecināma uz alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem un degvielu.
X. Administratīvā sadarbība
40. Lai citiem muitas punktiem, kas iesaistīti procedūras piemērošanā, būtu pieejama atbilstīga informācija, pēc attiecīgās personas lūguma vai pēc muitas iestāžu ierosmes var izdot informācijas lapu INF 6 (Kopienas regulas 2454/93 71.pielikums), ar ko paziņo elementus ievedmuitas nodokļa un citu obligāti maksājamo nodokļu parāda vai jau iekasētās nodokļu summas noteikšanai pārvadājamām precēm.