1. Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) konsultatīvā padome (turpmāk — padome) ir konsultatīva institūcija, kura izveidota, lai īstenotu Latvijas sadarbību ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju (Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD)).
2. Padomes darbības mērķis ir sekmēt valsts pārvaldes iestāžu un nevalstisko institūciju tiešu sadarbību, lai veidotu un īstenotu vienotu sadarbības politiku ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju (OECD).
3. Padomei ir šādas funkcijas:
3.1. izstrādāt ieteikumus un rīcības plānu vienotas sadarbības politikas īstenošanai ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju (OECD);
3.2. noteikt prioritārās jomas sadarbībai ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju (OECD);
3.3. koordinēt Latvijas dalību Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) komitejās, darba grupās un programmās;
3.4. veikt nacionālās kontaktpersonas funkcijas Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) Starptautisko investīciju un multinacionālo uzņēmumu (CIME) komitejā;
3.5. veicināt attiecīgo Latvijas ministriju pārstāvju iesaisti Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) komitejās, darba grupās, viesu ekspertu programmās un pasaules forumos novērotāja vai pilntiesīga dalībnieka statusā;
3.6. sniegt regulārus pārskatus par Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) darbību un mērķiem, kā arī par pasākumiem, kas veikti sadarbībā ar Latviju.
4. Padomei ir tiesības:
4.1. atbilstoši savai kompetencei pieprasīt un saņemt no valsts pārvaldes iestādēm darbam nepieciešamo informāciju;
4.2. ja nepieciešams, veidot apakšgrupas, lai prioritārajās jomās veicinātu sadarbību ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju (OECD);
4.3. ja nepieciešams, sniegt vērtējumus par tiesību aktu projektu un starptautisko līgumu projektu atbilstību Latvijas saistībām Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijā (OECD), kā arī izskatīt citus ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju (OECD) saistītus jautājumus;
4.4. sadarboties ar plašsaziņas līdzekļiem.
5. Padomē ir iekļauti:
5.1. pa diviem pārstāvjiem no Ārlietu ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas un Zemkopības ministrijas;
5.2. pa vienam pārstāvim no Labklājības ministrijas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Satiksmes ministrijas, Vides ministrijas, Centrālās statistikas pārvaldes, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas, Konkurences padomes, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas, Valsts ieņēmumu dienesta, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības un Latvijas Darba devēju konfederācijas.
(Grozīts ar MK 05.07.2005. noteikumiem Nr.490; MK 26.05.2009. noteikumiem Nr.472)
6. Padomē iekļaujamos pārstāvjus pilnvaro attiecīgo valsts pārvaldes iestāžu un nevalstisko institūciju vadītāji.
8. Ja nepieciešams, saskaņā ar padomes lēmumu tās darbā var iesaistīt citu institūciju un/vai attiecīgo nozaru ekspertus.
10. Padomes sēdes notiek pēc padomes priekšsēdētāja ierosinājuma, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
12. Darba kārtību un pārējos ar to saistītos materiālus sekretariāts nosūta visiem padomes locekļiem elektroniski ne vēlāk kā četras darbdienas pirms padomes sēdes.
13. Padomes priekšsēdētājs pēc padomes locekļa ierosinājuma var sasaukt padomes ārkārtas sēdi. Padomes ārkārtas sēdes darba kārtību un ar to saistītos materiālus padomes locekļiem nosūta elektroniski ne vēlāk kā divas darbdienas pirms padomes ārkārtas sēdes.
16. Padome lēmumu pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.
18. Padomes lēmumus sekretariāts nosūta visām padomē pārstāvētajām valsts pārvaldes iestādēm un nevalstiskajām institūcijām.
19. Padomes sekretariāts:
19.1. atbilstoši padomes kompetencei koordinē atbildīgo valsts pārvaldes iestāžu un nevalstisko institūciju sadarbību;
19.2. nodrošina informācijas nodošanu attiecīgajām Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) komitejām un Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) Baltijas reģionālās programmas (BRP) sekretariātam;
19.3. nodrošina padomes sanāksmju sagatavošanu un norisi;
19.4. ir atbildīgs par padomei iesniegto jautājumu sagatavošanu izskatīšanai padomes sēdēs;
19.5. piecu darbdienu laikā sagatavo un nosūta elektroniski saskaņošanai padomes sēdes protokolu. Saskaņoto padomes sēdes protokolu apstiprina nākamajā padomes sēdē.
20. Padomes sekretariāta funkcijas veic Ārlietu ministrija likumā par valsts budžetu kārtējam gadam piešķirto līdzekļu ietvaros.