Darbības ar dokumentu

Darbības ar dokumentu
Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Iekšlietu ministrijas instrukcija

Personas apliecības, pases un atgriešanās apliecības izņemšanas kārtība

Apstiprināta ar Iekšlietu ministrijas 2003. gada 2. jūlija rīkojumu Nr.575

I. Vispārīgie noteikumi

1. Šī instrukcija izdota, lai piemērotu Personu apliecinošu dokumentu likuma 14.panta pirmajā daļā noteikto kārtību, kādā Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Valsts policijas un Valsts robežsardzes iestāde (turpmāk -Iestāde) veic personas apliecības, pases vai atgriešanās apliecības (turpmāk - Dokuments) izņemšanu administratīvā procesa ietvaros.

2. Iestādes amatpersonai ir tiesības bez termiņa ierobežojuma izņemt Dokumentu šādos gadījumos:

2.1.persona Dokumentu ieguvusi nelikumīgi;

2.2.persona ir rakstveidā ziņojusi par Dokumenta zudumu Valsts policijas vai Valsts robežsardzes iestādei, Dokumenta izdevējiestādei vai Latvijas Republikas diplomātiskajai vai konsulārajai pārstāvniecībai, bet turpina lietot nederīgo Dokumentu;

2.3.persona, kas atteikusies no Latvijas pilsonības, nav nodevusi Naturalizācijas pārvaldei vai Latvijas Republikas diplomātiskajai vai konsulārajai pārstāvniecībai personas apliecību vai pasi mēneša laikā no dienas, kad saņēmusi rīkojumu par pilsonības zaudēšanu;

2.4.persona, kurai mainījies tiesiskais statuss (Latvijas valstiskā piederība vai tās veids), mēneša laikā kopš tiesiskā statusa maiņas nav nodevusi pasi vai personas apliecību izdevējiestādei.

3. Pirms Dokumenta izņemšanas Iestāde veic apstākļu izpēti un pārbauda faktus, kas apstiprina Dokumenta izņemšanas pamatotību:

3.1.pārliecinās par personas identitāti;

3.2.veic personas Dokumenta pārbaudi Iedzīvotāju reģistrā un Nederīgo dokumentu reģistrā;

3.3.uzklausa personas sniegtos paskaidrojumus, kā arī, ja nepieciešams, noformē tos rakstveidā;

3.4.nepieciešamības gadījumā pieprasa informāciju kompetentai iestādei, kura nekavējoties sniedz atbildi.

4. Dokumenta izņemšanu noformē atbilstoši šīs instrukcijas prasībām, sastādot lēmumu (turpmāk - Lēmums), un izņemto Dokumentu nosūta Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei.

5. Veicot Dokumenta izņemšanu, Iestādes amatpersona izskaidro personai visus lietas apstākļus un personas tiesības.

6. Dokumentu neizņem, ja, veicot apstākļu izpēti un faktu pārbaudi, Iestādes amatpersona secina, ka Dokuments ir nederīgs vai atzīts par nederīgu Iestādes kļūdas dēļ (piemēram, perforētais pases numurs neatbilst pasē iedrukātajam, Nederīgo dokumentu reģistrā nav atzīmes, ka persona līdz 2002.gada 1.jūlijam rakstveidā ziņojusi Iestādei par Dokumenta atrašanu, bet persona apgalvo pretējo u.tml.). Vienlaikus par konstatēto faktu informē iestādi, kas pieļāvusi kļūdu. Ja kļūdu nav iespējams novērst nekavējoties, personu informē par nepieciešamību vērsties iestādē, kas pieļāvusi kļūdu.

 

II. Lēmuma par Dokumenta izņemšanu noformēšana

7. Lēmumu noformē rakstveidā, kurā norāda:

7.1.Lēmuma izdevējiestādes rekvizītus;

7.2.Lēmuma izdošanas vietu un datumu;

7.3.Lēmuma numuru;

7.4.Lēmuma nosaukumu (nosaukumā norādot Dokumenta, par kura izņemšanu Lēmums tiek noformēts, veidu un numuru un tās personas vārdu (vārdus) un uzvārdu, personas kodu, kurai Dokuments tiek izņemts);

7.5.Dokumenta izņemšanas datumu, izņemšanas iemeslu, izņemšanas iemesla pamatojumu;

7.6.personas, kurai Lēmums izsniegts, vārdu (vārdus), uzvārdu un personas kodu;

7.7.Iestādes amatpersonas, kura izdarījusi izņemšanu, kontaktinformāciju (telefons, fakss, e-pasts);

7.8.iestādi, kam Lēmumu var apstrīdēt, un termiņu, kādā ar iesniegumu par Lēmuma apstrīdēšanu jāvēršas Lēmuma izdevējiestādē;

7.9.Iestādes amatpersonas, kura izdara izņemšanu, ieņemamo amatu, parakstu un paraksta atšifrējumu;

7.10.personas, kurai izņem Dokumentu, parakstu un paraksta atšifrējumu;

7.11.izņemtā Dokumenta virzību.

8. Lēmumu Iestādes amatpersona sastāda trīs eksemplāros. Vienu eksemplāru izsniedz personai, kurai izņem Dokumentu, otrs eksemplārs paliek iestādē, kas dokumentu izņēmusi, bet trešo eksemplāru nosūta Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei.

9. Ja Lēmumu izdod Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, to sastāda divos eksemplāros, no kuriem vienu eksemplāru izsniedz personai, bet otrs eksemplārs paliek Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei.

10. Ja persona, kurai izņem Dokumentu, atsakās Lēmumu parakstīt, Iestādes amatpersona par to visos Lēmuma eksemplāros izdara ierakstu.

Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes

Pasu nodaļas vadītāja Dz.Peneze

Pielikums

IEM575 COPY.GIF (96878 bytes)

02.07.2003