2. Sertifikācija ietver šādus secīgus posmus, kas nepieciešami, lai auditors saņemtu pirmā vai otrā līmeņa sertifikātu:
2.1. pieteikšanās sertifikāta saņemšanai;
2.2. Valsts administrācijas skolas iecelta novērtētāja sniegts auditora zināšanu vērtējums pirmā vai otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai (turpmāk — novērtējums) (1. vai 2.pielikums);
2.3. auditora pārbaudes darba izstrāde pirmā vai otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai (turpmāk — pārbaudes darbs) un pārbaudes darba aizstāvēšana pārbaudījuma laikā;
2.4. sertifikācijas komisijas (turpmāk — komisija) lēmums par attiecīgā līmeņa sertifikāta piešķiršanu.
3. Auditoru var sertificēt divos līmeņos, un auditoram izsniedz attiecīgi pirmā vai otrā līmeņa sertifikātu.
4. Pirmā līmeņa sertifikāts apliecina, ka auditoram ir zināšanas un iemaņas iekšējā audita veikšanā, tai skaitā iekšējā audita plānošanā, darba metožu piemērošanā un pārbaužu veikšanā, tomēr atsevišķos iekšējā audita posmos ir nepieciešama cita auditora uzraudzība.
5. Otrā līmeņa sertifikāts apliecina, ka auditoram ir zināšanas un iemaņas iekšējā audita patstāvīgā veikšanā, tai skaitā iekšējā audita plānošanā, darba metožu izvēlē un piemērošanā, kā arī pieredzi iekšējā audita vadīšanā un uzraudzībā, iekšējā audita stratēģisko un gada plānu izstrādē.
6. Lai saņemtu pirmā vai otrā līmeņa sertifikātu, auditors Valsts administrācijas skolā kārto pārbaudījumu saskaņā ar šajos noteikumos noteikto kārtību.
7. Lai pieteiktos pirmā līmeņa sertifikāta saņemšanai, auditoram ir nepieciešama vismaz 12 mēnešu pieredze darbā ministrijas vai iestādes iekšējā audita struktūrvienībā un iekšējā audita veikšanā, kā arī sertifikāts par iekšējā audita pamatkursa noklausīšanos Valsts administrācijas skolā.
8. Lai pieteiktos otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai, auditoram ir nepieciešama vismaz 24 mēnešu pieredze darbā ministrijas vai iestādes iekšējā audita struktūrvienībā un iekšējā audita veikšanā vai uzraudzībā, pirmā līmeņa sertifikāts, kā arī sertifikāts par iekšējā audita padziļinātā kursa (lietpratējiem) noklausīšanos Valsts administrācijas skolā.
9. Auditors, kas vēlas saņemt pirmā vai otrā līmeņa sertifikātu, iesniedz Valsts administrācijas skolā šādus dokumentus:
9.1. pieteikumu auditora pirmā vai otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai (turpmāk — pieteikums) (3.pielikums);
9.2. Valsts administrācijas skolas izsniegtā sertifikāta kopiju par iekšējā audita pamatkursa noklausīšanos, ja auditors vēlas saņemt pirmā līmeņa sertifikātu, vai par iekšējā audita padziļinātā kursa (lietpratējiem) noklausīšanos, ja auditors vēlas saņemt otrā līmeņa sertifikātu.
10. Valsts administrācijas skola piecu darbdienu laikā pēc pieteikuma saņemšanas rakstiski informē auditoru par Valsts administrācijas skolas noteikto pārbaudes darba tematu pirmā vai otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai (turpmāk — pārbaudes darba temats) (4. vai 5.pielikums) un novērtētāju. Novērtētājs ir auditors, kuram piešķirts otrā līmeņa sertifikāts.
11. Pārbaudījumu pirmā vai otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai saskaņā ar šajos noteikumos noteikto kārtību auditors kārto, ja viņš:
11.1. ir saņēmis novērtētāja vērtējumu;
11.2. ir izstrādājis un ne vēlāk kā 10 darbdienas pirms pārbaudījuma Valsts administrācijas skolā iesniedzis pārbaudes darbu.
12. Novērtētājs vērtē auditora darbu (vismaz reizi sešu mēnešu periodā) un aizpilda vienu no šādām veidlapām:
12.1. ja auditors ir pieteicies pirmā līmeņa sertifikāta saņemšanai, veidlapu "Iekšējā auditora zināšanu novērtējums pirmā līmeņa sertifikāta saņemšanai" (1.pielikums);
12.2. ja auditors ir pieteicies otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai, veidlapu "Iekšējā auditora zināšanu novērtējums otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai" (2.pielikums).
(MK 01.08.2006. noteikumu Nr.626 redakcijā)
13. Novērtētājs norāda audita posma vai darbības novērtējuma pakāpi un novērtē, vai auditors audita posmu vai darbību veicis:
13.1. patstāvīgi;
13.2. patstāvīgi, tomēr atsevišķos jautājumos konsultējoties ar citu auditoru;
13.3. cita auditora uzraudzībā.
14. Novērtētājs 14 darbdienu laikā pēc novērtējuma parakstīšanas iesniedz to Valsts administrācijas skolā, bet novērtējuma kopiju izsniedz auditoram.
16. Lai saņemtu pirmā līmeņa sertifikātu, auditors izstrādā noteikto pārbaudes darbu, norādot galvenos riska faktorus, kā arī nepieciešamās kontroles un pārbaudes metodes.
18. Pārbaudes darba minimālais apjoms ir piecas lapas, maksimālais apjoms — astoņas lapas (A4 formāts, simbolu lielums — 12 punktu).
19. Valsts administrācijas skola nosaka pārbaudījuma norises datumu, vietu un laiku un ne vēlāk kā četras nedēļas pirms noteiktās pārbaudījuma dienas rakstiski paziņo auditoram un attiecīgās ministrijas valsts sekretāram vai iestādes vadītājam.
20. Pārbaudījuma laikā auditors aizstāv patstāvīgi izstrādāto pārbaudes darbu, kā arī atbild uz komisijas locekļu uzdotajiem jautājumiem.
21. Ja auditors nevar ierasties uz pārbaudījumu attaisnojošu iemeslu dēļ, viņam ir tiesības kārtot pārbaudījumu citā ar Valsts administrācijas skolu saskaņotā laikā.
22. Par attaisnojošiem ir uzskatāmi šādi iemesli:
22.1. pārejoša darbnespēja;
22.2. atvaļinājums (ikgadējais, atvaļinājums bez mēneša darba algas saglabāšanas, mācību atvaļinājums un atvaļinājums bērna kopšanai);
22.3. komandējums;
22.4. darbs vai mācības ārvalstīs;
22.5. ministrijas valsts sekretāra vai iestādes vadītāja apstiprinātajā iesniegumā par auditora neierašanos uz pārbaudījumu minētais iemesls;
22.6. ierašanās pēc izsaukuma tiesībaizsardzības iestādēs, dalība tiesas sēdē.
23. Ja auditoram nav attaisnojošu iemeslu vai tie netiek atzīti par attaisnojošiem, komisija pieņem lēmumu par auditora pieteikuma, pārbaudes darba un novērtējuma anulēšanu. Par šo lēmumu Valsts administrācijas skola piecu darbdienu laikā rakstiski paziņo auditoram un attiecīgās ministrijas valsts sekretāram vai iestādes vadītājam. Auditors ir tiesīgs atkārtoti pieteikties pirmā vai otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai, iesniedzot Valsts administrācijas skolā šo noteikumu 9.punktā minētos dokumentus.
24. Ja komisija ir pieņēmusi lēmumu, ka auditors nav nokārtojis pārbaudījumu, Valsts administrācijas skola par to piecu darbdienu laikā rakstiski paziņo auditoram un attiecīgās ministrijas valsts sekretāram vai iestādes vadītājam. Auditors ir tiesīgs atkārtoti pieteikties pirmā vai otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai, iesniedzot Valsts administrācijas skolā šo noteikumu 9.punktā minētos dokumentus.
25. Valsts administrācijas skola kopīgi ar Finanšu ministriju izveido komisiju. Komisijas locekļi ir personas, kurām ir zināšanas iekšējā audita jomā. Komisijas sastāvā ir deviņi locekļi:
25.1. viens Valsts administrācijas skolas pārstāvis;
25.2. viens Finanšu ministrijas pārstāvis;
25.3. divi Valsts kancelejas ieteikti valsts sekretāri vai viņu vietnieki, vai iestāžu vadītāji;
25.4. divi profesionālās biedrības "Iekšējo auditoru institūts" valdes ieteikti auditori, kuri saņēmuši starptautisku CIA (Certified Internal Auditor) sertifikātu;
25.5. trīs Valsts administrācijas skolas ieteikti auditori, kuri saņēmuši otrā līmeņa sertifikātu.
(Grozīts ar MK 01.08.2006. noteikumiem Nr.626)
26. Valsts administrācijas skolas direktors ne vēlāk kā piecas nedēļas pirms katra pārbaudījuma apstiprina komisijas personālsastāvu un ieceļ komisijas priekšsēdētāju.
27. Komisijas locekļiem ir šādi pienākumi:
27.1. iepazīties ar auditora iesniegtajiem dokumentiem (saskaņā ar šo noteikumu 9.punktu), novērtējumu un pārbaudes darbu;
27.2. ja nav iespējams ierasties uz komisijas sēdi, paziņot par to Valsts administrācijas skolai ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms komisijas sēdes;
27.3. ja rodas interešu konflikts, ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms komisijas sēdes paziņot par to komisijas priekšsēdētājam un Valsts administrācijas skolai. Attiecīgais komisijas loceklis nevērtē auditoru, ar kuru šis komisijas loceklis ir interešu konfliktā;
27.4. piedalīties komisijas sēdēs un novērtēt auditora atbilstību pirmā vai otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai izvirzītajām prasībām;
27.5. neizpaust ziņas, kas kļuvušas zināmas pārbaudījuma laikā.
28. Komisijas locekļiem ir tiesības izteikt savu viedokli par pārbaudījuma norisi un auditora sniegtajām atbildēm uz komisijas jautājumiem. Komisijas locekļa viedoklis tiek ierakstīts komisijas sēdes protokolā.
29. Ja nepieciešams, komisija lemj par papildu informācijas pieprasīšanu no novērtētāja vai novērtētāja uzaicināšanu piedalīties komisijas sēdē ar padomdevēja tiesībām.
30. Komisijas sēdes protokolē Valsts administrācijas skolas direktora norīkots protokolētājs. Protokolētājs nav komisijas loceklis. Protokolētāja pienākums ir neizpaust ziņas, kas kļuvušas zināmas pārbaudījuma laikā.
31. Komisijas locekļi savu viedokli par katra auditora atbilstību attiecīgā līmeņa sertifikāta saņemšanai izvirzītajām prasībām sēdē izsaka, aizklāti balsojot ar Valsts administrācijas skolas direktora apstiprināta parauga balsošanas lapām.
32. Komisijas locekļi sēdes beigās iesniedz komisijas priekšsēdētājam balsošanas lapas slēgtās aploksnēs.
33. Komisijas priekšsēdētājs atver aploksnes komisijas locekļu klātbūtnē, saskaita balsis par katru auditoru, ieraksta balsošanas rezultātus protokolā. Komisija pieņem lēmumu par attiecīgā līmeņa sertifikāta piešķiršanu vai nepiešķiršanu auditoram ar vienkāršu balsu vairākumu. Balsīm sadaloties līdzīgi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss.
35. Komisijas locekļi pēc katra pārbaudījuma paraksta protokolu, un komisijas priekšsēdētājs iesniedz to Valsts administrācijas skolā.
36. Valsts administrācijas skola piecu darbdienu laikā pēc protokola parakstīšanas rakstiski paziņo katram auditoram un attiecīgajai ministrijai vai iestādei par komisijas pieņemto lēmumu. Paziņojumā norāda sertifikāta saņemšanas datumu, laiku un vietu.
37. Pirmā vai otrā līmeņa sertifikātu paraksta komisijas priekšsēdētājs un Valsts administrācijas skolas direktors.
38. Valsts administrācijas skola atbilstoši komisijas lēmumam izsniedz auditoram attiecīgā līmeņa sertifikātu.
39. Auditoru, kurš šajos noteikumos noteiktajā kārtībā ir saņēmis pirmā vai otrā līmeņa sertifikātu (turpmāk — sertificēts auditors), Valsts administrācijas skola reģistrē sertificēto auditoru žurnālā.
40. Valsts administrācijas skola pārzina sertificēto auditoru lietas, kurās iekļauts komisijas lēmums, šo noteikumu 9.punktā minētie dokumenti, novērtējums un pārbaudes darbs, kā arī citi ar sertificēto auditoru saistītie dokumenti.
41.1 Valsts administrācijas skola uz kārtējo komisijas sēdi sagatavo pārskatu, kurā apkopoti iekšējo auditoru iesniegtie profesionālās kvalifikācijas paaugstināšanas apliecinājumi (6.pielikums). Iekšējo auditoru profesionālās kvalifikācijas paaugstināšanas apliecinājumus apstiprina valsts sekretārs vai iestādes vadītājs.
(MK 01.08.2006. noteikumu Nr.626 redakcijā)
42. Lai sertifikātu uzturētu spēkā, sertificēts auditors izpilda šādas prasības:
42.1. katru gadu piedalās profesionālās kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumos (ne mazāk kā 20 stundas);
42.2. ne retāk kā reizi divos gados pēc sertifikāta saņemšanas iesniedz Valsts administrācijas skolā šo noteikumu 41.1 punktā minēto apliecinājumu, pievienojot attiecīgos dokumentus (kopijas) par iekšējā auditora profesionālās kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumiem.
(MK 01.08.2006. noteikumu Nr.626 redakcijā)
43. Ja sertificēts auditors nevar izpildīt šo noteikumu 42.punktā minētās prasības, viņš par to rakstiski informē Valsts administrācijas skolu, pievienojot atbilstošus attaisnojuma dokumentus.
44. Par attaisnojošiem uzskatāmi šādi iemesli:
44.1. atvaļinājums bērna kopšanai;
44.2. darbs vai mācības ārvalstīs.
45. Komisija lemj par sertifikāta anulēšanu:
45.1. ja Iekšējā audita likuma 14.panta trešās daļas 2.punktā noteiktajos gadījumos beidzas darba tiesiskās attiecības ar auditoru;
45.2. ja sertificēts auditors pēdējo triju gadu (36 mēnešu) laikā nav iesniedzis Valsts administrācijas skolā šo noteikumu 42. vai 43.punktā noteiktos dokumentus.
(Grozīts ar MK 01.08.2006. noteikumiem Nr.626)
46. Valsts administrācijas skola katru gadu līdz 30.janvārim rakstiski informē Finanšu ministriju par iepriekšējā gadā piešķirtajiem un anulētajiem pirmā un otrā līmeņa sertifikātiem.
47. Auditors vai sertificēts auditors 10 darbdienu laikā pēc komisijas lēmuma paziņošanas ir tiesīgs apstrīdēt komisijas lēmumu, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Valsts administrācijas skolā.
48. Valsts administrācijas skola nodrošina attiecīgā iesnieguma izskatīšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
49. Noteikumu 7., 8., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 18. un 25.punkts stājas spēkā ar 2004.gada 1.jūliju.
50. Līdz 2004.gada 30.jūnijam auditoru sertifikāciju veic šādā kārtībā:
50.1. auditors, kuram šo noteikumu spēkā stāšanās dienā ir 36 mēnešu nepārtraukta darba pieredze ministrijas vai iestādes iekšējā audita struktūrvienībā, var vienlaikus iegūt pirmā un otrā līmeņa sertifikātu, kārtojot vienu pārbaudījumu;
50.2. lai pieteiktos pirmā un otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai, auditors iesniedz attiecīgu pieteikumu (3.pielikums) un šo noteikumu 9.2.apakšpunktā minētos dokumentus;
50.3. auditors aizpilda novērtējuma veidlapu un tai pievieno veikto vai vadīto, vai uzraudzīto auditu sarakstu;
50.4. Valsts administrācijas skola piecu darbdienu laikā pēc pieteikuma saņemšanas rakstiski paziņo auditoram abus pārbaudes darbu tematus pirmā un otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai;
50.5. Valsts administrācijas skola kopīgi ar Finanšu ministriju izveido sertifikācijas komisiju. Par komisijas locekļiem var būt personas, kurām ir zināšanas iekšējā auditā. Komisijas sastāvā ir deviņi locekļi:
50.5.1. viens Valsts administrācijas skolas pārstāvis;
50.5.2. viens Finanšu ministrijas pārstāvis;
50.5.3. divi Valsts kancelejas ieteikti valsts sekretāri vai viņu vietnieki, vai iestāžu vadītāji;
50.5.4. divi profesionālās biedrības "Iekšējo auditoru institūts" valdes ieteikti auditori, kuri saņēmuši starptautisku CIA (Certified Internal Auditor) sertifikātu;
50.5.5. trīs Valsts administrācijas skolas ieteikti auditori.
51. Ja auditors saņēmis starptautisku CIA (Certified Internal Auditor) sertifikātu, viņa sertifikāciju veic šādā kārtībā:
51.1. auditors var vienlaikus iegūt pirmā un otrā līmeņa sertifikātu, kārtojot vienu pārbaudījumu;
51.2. lai pieteiktos pirmā un otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai, auditors iesniedz attiecīgu pieteikumu (3.pielikums);
51.3. Valsts administrācijas skola piecu darbdienu laikā no pieteikuma saņemšanas dienas rakstiski paziņo auditoram abus pārbaudes darbu tematus pirmā un otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai.
Nr. | Audita posms vai darbība | Nepieciešamā novērtējuma pakāpe pirmā līmeņa sertifikāta saņemšanai* | Audita posma vai darbības izpildes novērtējums* | Atsauce uz dokumentu (audita lietas numurs) | Datums | Piezīmes |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. | Audita uzdevuma darba plāna izstrāde: | |||||
1.1. | sistēmas mērķu noteikšana | 2 | ||||
1.2. | kontroles mērķu noteikšana | 2 | ||||
1.3. | paredzamā darba apjoma noteikšana | 2 | ||||
2. | Audita posmu un izpildes pārskatu izstrāde | 2 | ||||
3. | Iekšējās kontroles novērtējuma izstrāde: | |||||
3.1. | kontroles mērķu riska faktoru noteikšana | 2 | ||||
3.2. | risku novēršanai vai samazināšanai nepieciešamās kontroles noteikšana | 2 | ||||
3.3. | nepieciešamās kontroles novērtējums | 2 | ||||
3.4. | pārbaudes metodes noteikšana | 2 | ||||
3.5. | kontroles novērtējums | 2 | ||||
4. | Pārbaudes un izvērtēšana: | |||||
4.1. | intervēšana | |||||
4.1.1. | jautājumu sagatavošana | 2 | ||||
4.1.2. | intervijas organizēšana | 2 | ||||
4.2. | dokumentācijas, procedūru un normatīvo aktu izpēte un analīze | 2 | ||||
4.3. | anketēšana | 2 | ||||
4.4. | testēšana | 2 | ||||
4.5. | pārbaužu kopsavilkumu izstrāde | 2 | ||||
5. | Audita noslēguma ziņojuma izstrāde: | |||||
5.1. | konstatējumu apraksts un pamatojums | 2 | ||||
5.2. | to jomu noteikšana, kurās nepieciešami uzlabojumi | 2 | ||||
5.3. | ieteikumu izstrāde | 2 | ||||
6. | Audita lietas kārtošana | 2 | ||||
7. | Stratēģiskā un gada audita plāna izstrāde: | |||||
7.1. | auditējamo sistēmu (audita vides) noteikšana | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
7.2. | riska novērtējuma izstrāde | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
7.3. | audita stratēģijas izstrāde | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
7.4. | plānu īstenošanai nepieciešamo resursu noteikšana | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
7.5. | esošo resursu noteikšana | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
7.6. | nepieciešamo un esošo resursu saskaņošana | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
7.7. | stratēģiskā audita plāna projekta izstrāde | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
7.8. | gada audita plāna projekta izstrāde | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
7.9. | izstrādāto plānu saskaņošana ar atbildīgajām amatpersonām | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
8. | Audita uzraudzība | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
9. | Audita ieteikumu izpildes pārbaude | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
10. | Audita ilgtermiņa attīstības plāna izstrāde | 1 | neattiecas | neattiecas | ||
11. | Iekšējā audita sistēmas darbības pārskata izstrāde | 1 | neattiecas | neattiecas |
Piezīme.
*Auditors audita posmu vai darbību veicis:
cita auditora uzraudzībā — 1;
patstāvīgi, tomēr atsevišķos jautājumos konsultējoties ar citu auditoru — 2;
patstāvīgi — 3.
(datums) | (novērtētāja paraksts un tā atšifrējums) |
Nr. p.k. | Audita posms vai darbība | Nepieciešamā novērtējuma pakāpe otrā līmeņa sertifikāta saņemšanai* | Audita posma vai darbības izpildes novērtējums* | Atsauce uz dokumentu (audita lietas numurs) | Datums | Piezīmes |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. | Audita uzdevuma darba plāna izstrāde: | |||||
1.1. | sistēmas mērķu noteikšana | 3 | ||||
1.2. | kontroles mērķu noteikšana | 3 | ||||
1.3. | paredzamā darba apjoma noteikšana | 3 | ||||
2. | Audita posmu un izpildes pārskatu izstrāde | 3 | ||||
3. | Iekšējās kontroles novērtējuma izstrāde: | |||||
3.1. | kontroles mērķu riska faktoru noteikšana | 3 | ||||
3.2. | risku novēršanai vai samazināšanai nepieciešamās kontroles noteikšana | 3 | ||||
3.3. | nepieciešamās kontroles novērtējums | 3 | ||||
3.4. | pārbaudes metodes noteikšana | 3 | ||||
3.5. | kontroles novērtējums | 3 | ||||
4. | Pārbaudes un izvērtēšana: | |||||
4.1. | intervēšana | |||||
4.1.1. | jautājumu sagatavošana | 3 | ||||
4.1.2. | intervijas organizēšana | 3 | ||||
4.2. | dokumentācijas, procedūru un normatīvo aktu izpēte un analīze | 3 | ||||
4.3. | anketēšana | 3 | ||||
4.4. | testēšana | 3 | ||||
4.5. | pārbaužu kopsavilkumu izstrāde | 3 | ||||
5. | Audita noslēguma ziņojuma izstrāde: | |||||
5.1. | konstatējumu apraksts un pamatojums | 3 | ||||
5.2. | to jomu noteikšana, kurās nepieciešami uzlabojumi | 3 | ||||
5.3. | ieteikumu izstrāde | 3 | ||||
6. | Audita lietas kārtošana | 3 | ||||
7. | Stratēģiskā un gada audita plāna izstrāde: | |||||
7.1. | auditējamo sistēmu (audita vides) noteikšana | 3 | ||||
7.2. | riska novērtējuma izstrāde | 3 | ||||
7.3. | audita stratēģijas izstrāde | 3 | ||||
7.4. | plānu realizācijai nepieciešamo resursu noteikšana | 3 | ||||
7.5. | esošo resursu noteikšana | 3 | ||||
7.6. | nepieciešamo un esošo resursu saskaņošana | 3 | ||||
7.7. | stratēģiskā audita plāna projekta izstrāde | 3 | ||||
7.8. | gada audita plāna projekta izstrāde | 3 | ||||
7.9. | izstrādāto plānu saskaņošana ar atbildīgajām amatpersonām | 3 | ||||
8. | Audita uzraudzība | 3 | ||||
9. | Audita ieteikumu izpildes pārbaude | 3 | ||||
10. | Audita ilgtermiņa attīstības plāna izstrāde | 3 | ||||
11. | Iekšējā audita sistēmas darbības pārskata izstrāde | 3 |
Piezīme.
*Auditors, kuram piešķirts pirmā līmeņa sertifikāts, audita posmu vai darbību veicis:
cita auditora uzraudzībā — 1;
patstāvīgi, tomēr atsevišķos jautājumos konsultējoties ar citu auditoru — 2;
patstāvīgi — 3.
(datums) | (novērtētāja paraksts un tā atšifrējums) |
(Pielikums grozīts ar MK 01.08.2006. noteikumiem Nr.626)
(Pielikums grozīts ar MK 01.08.2006. noteikumiem Nr.626)
Nr.p.k. | Temata nosaukums (sistēmas nosaukums) |
1 | 2 |
1. | Iestādes un ministrijas politikas un stratēģijas izstrāde un uzraudzība |
2. | Korporatīvā vadība, iekšējās kontroles vide |
3. | Riska vadība |
4. | Informācijas aprite ministrijā, saikne ar padotības iestādēm |
5. | Grāmatvedības uzskaite |
6. | Juridiskie pakalpojumi |
7. | Sabiedriskās attiecības, publicitāte, prese |
8. | Padotības iestāžu darba koordinēšana un uzraudzība |
9. | Budžeta plānošana, izpilde, kontrole |
10. | Finanšu vadība un informācija |
11. | Aktīvu (pamatlīdzekļi, naudas līdzekļi, kapitālieguldījumi) plānošana un izpildes kontrole |
12. | Personāla atalgojuma plānošana, kontrole |
13. | Komandējumu un dienesta braucienu izdevumu plānošana un izpildes kontrole |
14. | Publiskais iepirkums |
15. | Investīciju programmu plānošana un izpildes kontrole |
16. | Cilvēku resursu politika un plānošana |
17. | Darbinieku mācības un kvalifikācijas celšanas plānošana un kontrole |
18. | Darbinieku novērtēšana, stimulēšana un disciplīna |
19. | Darbinieku pieņemšanas un atlases kārtība, konkursa noteikumi, darba nodalīšana |
20. | Slimības lapu reģistrēšanas kārtība, ikgadējo atvaļinājumu plānošana |
21. | Darba noteikumi (līgumā noteiktie pienākumi), to izpildes uzraudzība un atskaites sistēma |
22. | Darba (amata) apraksti, personīgās lietas, to izstrādes un aktualizācijas kārtība |
23. | Darba drošība |
24. | Materiāli tehniskā nodrošinājuma plānošana un izpildes kontrole |
25. | Ēkas, darba telpu un dokumentu drošība |
26. | Dokumentācijas aprite, reģistrācija un kontrole, arhīva vadība |
27. | Drošība un kontrole informācijas tehnoloģijas sistēmā |
28. | Datoru un programmatūru iegādes stratēģiskā plānošana |
29. | Interneta drošība |
30. | Datu bāzu vadība |
31. | Tīkla vadība |
32. | Neparedzētu, neplānotu apstākļu novēršanas vadība |
33. | Datortehnikas un programmatūras apkope |
34. | Interešu konflikta novēršana iestādē, pretkorupcijas pasākumu īstenošana |
35. | Administratīvais process iestādē |
Nr.p.k. | Temata nosaukums |
1 | 2 |
1. | Audita struktūrvienības audita pakalpojumi |
2. | Audita struktūrvienības konsultatīvie pakalpojumi |
3. | Audita struktūrvienības organizatoriskā neatkarība |
4. | Auditora objektivitāte |
5. | Auditora audita pakalpojumi jomās, par kurām auditors iepriekš ir bijis atbildīgs |
6. | Audita darba uzdevumu izpilde jomās, par kurām ir atbildīgs audita struktūrvienības vadītājs |
7. | Auditora konsultatīvie pakalpojumi jomās, par kurām auditors agrāk ir bijis atbildīgs |
8. | Kompetentu padomu un palīdzības saņemšanas nodrošināšana visa darba uzdevuma vai tā daļējai veikšanai |
9. | Atbildība par krāpšanas pazīmju noteikšanu, krāpšanas noteikšanu un izmeklēšanu |
10. | Atbilstoša profesionālā rūpība, nosakot darba apjomu |
11. | Atbilstoša profesionālā rūpība, novērtējot auditējamās sistēmas |
12. | Atbilstoša profesionālā rūpība, nosakot riska vadības, kontroles un korporatīvās vadības atbilstību un efektivitāti |
13. | Atbilstoša profesionālā rūpība, novērtējot kļūdu, neprecizitāšu vai neatbilstību varbūtību |
14. | Atbilstoša profesionālā rūpība, novērtējot audita izmaksas saistībā ar potenciālo ieguvumu |
15. | Iekšējā auditora modrība pret riskiem, kas varētu ietekmēt organizācijas mērķu sasniegšanu, darbību vai resursus |
16. | Nepārtraukta profesionālā izaugsme |
17. | Kvalitātes sistēmas novērtējums |
18. | Darba uzdevuma pārraudzība |
19. | Rezultātu izplatīšana |
20. | Vadības apstiprināto audita ieteikumu ieviešanas uzraudzība |
21. | Vadības pieļautais riska līmenis |
(Pielikums MK 01.08.2006. noteikumu Nr.626 redakcijā)