Tiesību akts: zaudējis spēku
Attēlotā redakcija: 24.03.2007. - 17.02.2009. / Vēsturiskā
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2009. gada 10. februāra noteikumus Nr. 120 "Kārtība, kādā personas saņem profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus".
Ministru kabineta noteikumi Nr.274

Rīgā 2003.gada 27.maijā (prot. Nr.31 7.§)
Kārtība, kādā personas saņem profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus

(Noteikumu nosaukums grozīts ar MK 20.03.2007. noteikumiem Nr.189)

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
17.panta pirmo daļu un 26.panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā personas saņem profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus (turpmāk — pakalpojums).

(Grozīts ar MK 20.03.2007. noteikumiem Nr.189)

2. (Svītrots ar MK 20.03.2007. noteikumiem Nr.189.)

3. Personai ir tiesības saņemt pakalpojumu atkārtoti ne agrāk kā piecus gadus pēc iepriekšējā pakalpojuma saņemšanas.

4. Profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējs (turpmāk - pakalpojuma sniedzējs) ir normatīvajos aktos noteiktā kārtībā reģistrēta juridiskā persona:

4.1. kura nodrošina pakalpojuma sniegšanu atbilstoši šo noteikumu III nodaļā noteiktajām prasībām;

4.2. kurai ir Izglītības un zinātnes ministrijas izsniegta licence profesionālās izglītības programmu īstenošanai;

4.3. kuras profesionālās izglītības programmas ir akreditētas vai sagatavotas akreditācijai;

4.4. kura ir reģistrēta sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā.

(Grozīts ar MK 20.03.2007. noteikumiem Nr.189)

II. Pakalpojuma saņemšanas kārtība

5. Lai saņemtu pakalpojumu, persona:

5.1. iesniedz pakalpojuma sniedzējam šādus dokumentus:

5.1.1. iesniegumu, kurā norādīta izvēlētā profesionālās izglītības programma un profesija;

5.1.2. ģimenes ārsta izziņu par personas pašreizējo veselības stāvokli;

5.2. uzrāda pakalpojuma sniedzējam šādus dokumentus:

5.2.1. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas izsniegtu invaliditātes izziņu ar norādi par pakalpojuma nepieciešamību;

5.2.2. pasi;

5.2.3. dokumentus, kas apliecina iepriekš iegūto izglītību un kvalifikāciju;

5.2.4. invalīda apliecību.

6. Pakalpojuma sniedzējs:

6.1. izvērtē saņemtos dokumentus, nosakot personas iepriekšējās izglītības un kvalifikācijas atbilstību izvēlētās profesionālās izglītības programmas prasībām;

6.2. izvērtē personas veselības stāvokļa atbilstību izvēlētajai profesijai;

6.3. nosaka personas profesionālo piemērotību un rehabilitācijas iespējas;

6.4. pieņem lēmumu par pakalpojuma nodrošināšanu;

6.5. piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas informē personu par pakalpojuma nodrošināšanas laiku un nosacījumiem.

7. Ja pieņemts lēmums atteikt pakalpojumu, pakalpojuma sniedzējs piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par to rakstiski informē personu, norādot atteikuma pamatojumu un lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību.

8. Ja personu neapmierina pieņemtais lēmums, persona var to apstrīdēt Sociālo pakalpojumu pārvaldē mēneša laikā no lēmuma saņemšanas dienas. Sociālo pakalpojumu pārvaldes direktora pieņemto lēmumu persona ir tiesīga pārsūdzēt tiesā.

(MK 19.10.2004. noteikumu Nr.867 redakcijā)

9. Personai ir tiesības iesniegt pakalpojuma sniedzējam vai Sociālo pakalpojumu pārvaldei priekšlikumus un iebildumus pret saņemtā pakalpojuma kvalitāti.

(Grozīts ar MK 19.10.2004. noteikumiem Nr.867)

III. Prasības pakalpojuma sniedzējam

(Nodaļa svītrota ar MK 20.03.2007. noteikumiem Nr.189)

IV. Noslēguma jautājumi

(Nodaļa svītrota ar MK 20.03.2007. noteikumiem Nr.189)

Ministru prezidents E.Repše

Labklājības ministre D.Staķe
24.03.2007