Izdarīt Ministru kabineta 1999.gada 27.aprīļa noteikumos Nr.148 "Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 1999, 133./135.nr.; 2002, 10.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 7.punktu šādā redakcijā:
"7. Katrs dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un pārvadātājs izstrādā satiksmes drošības iekšējās uzraudzības kārtības sistēmu. Katrs dzelzceļa darbinieks — dzelzceļa speciālists vai cita persona, kuras darbs saistīts ar dzelzceļa ekspluatāciju, — pildot darba pienākumus, nodrošina savlaicīgus un kvalitatīvus pasažieru un kravu pārvadājumus un vilcienu kustības un manevru darbu drošību saskaņā ar šajos noteikumos un citos normatīvajos aktos noteiktajām dzelzceļa ekspluatācijas prasībām."
2. Aizstāt 40.punktā vārdus "pēc saskaņošanas ar pārvadātāju" ar vārdiem "pēc tam, kad par attiecīgajiem darbiem ir paziņots pārvadātājam".
3. Papildināt 118.3.apakšpunktu aiz vārda "rezerves" ar vārdu "(sezonas)".
4. Aizstāt 126.3.apakšpunktā vārdu "neatbilst" ar vārdu "atbilst".
5. Aizstāt 141.4.apakšpunktā vārdu "depo" ar vārdu "pārvadātāja".
6. Aizstāt 149.punktā vārdus "lokomotīvju depo" ar vārdu "pārvadātāja".
7. Izteikt 171.punktu šādā redakcijā:
"171. Par signālu un to rādījumu skaidru redzamību, kā arī par signālierīču apgaismojumu (signālierīcēm, kurām apgaismojums ir paredzēts) ir atbildīgs dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs vai pārvadātājs, kura pārziņā ir signālierīce."
8. Izteikt 195.punkta pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Attiecīgi apmācīti darbinieki, kurus norīko pārvadātāju un vilces ritošā sastāva remonta uzņēmumu vadītāji, nodrošina elektroierīču un ekipēšanas iekārtu, kā arī kontakttīkla atvienotāju pārslēgšanu uz ceļiem, kur apskata ritošā sastāva jumta iekārtas."
9. Papildināt 210.punktu ar teikumu šādā redakcijā:
"Stacijas ceļus un pārmijas atver vilcienu kustībai pēc tam, kad saņemts dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja atbildīgā darbinieka rakstisks paziņojums, telefonogramma vai telegramma par to, ka ceļa darbi vai darbi inženierbūvēs ir pabeigti un ka nav šķēršļu netraucētai un drošai vilcienu kustībai."
10. Izteikt 216.punktu šādā redakcijā:
"216. Ekipēšanas iekārtu un citu lokomotīvju un vagonu saimniecības būvju un ierīču izvietojums, tehniskās iekārtas un ekipēšanas iekārtas pārvadātāja un ritošā sastāva remonta uzņēmumos, tehniskās apkopes punktos, darbnīcās un vagonu sagatavošanas punktos nodrošina vilcienu kustību noteiktajā apjomā, efektīvu ritošā sastāva izmantošanu, tehnisko apkopi un remontu, kā arī drošus darba apstākļus."
11. Izteikt 220.3.apakšpunktu šādā redakcijā:
"220.3. pastāvīgās dislokācijas vietas nosaukums;".
12. Svītrot 240.punktā aiz vārda "sastāva" vārdu "un".
13. Izteikt 244.punktu šādā redakcijā:
"244. Par lokomotīves un vilciena pirmā vagona sakabināšanas pareizību ir atbildīgs lokomotīves vadītājs (mašīnists). Vilciena lokomotīvi atkabina no sastāva un piekabina sastāvam lokomotīves brigādes darbinieki. Ja lokomotīvi apkalpo tikai lokomotīves vadītājs (mašīnists) (bez palīga), pārvadātājs norīko attiecīgi apmācītu darbinieku."
14. Izteikt 246.punktu šādā redakcijā:
"246. Vilcienu ekspluatācijā un manevru darbos aizliegts lietot vilces līdzekļus, kuri negarantē kustības drošību un drošības tehnikas ievērošanu."
15. Izteikt 249.punkta otro teikumu šādā redakcijā:
"Kontrolpunktu izvietojumu nosaka pārvadātājs pēc saskaņošanas ar dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju."
16. Aizstāt 253.punktā vārdus "vagonu depo un rūpnīcās" ar vārdiem "un vagonu remonta uzņēmumos".
17. Papildināt 269.punktu ar otro un trešo teikumu šādā redakcijā:
"Stacijas tehniskās rīcības akta izpildi uzrauga stacijas priekšnieks. Stacijas priekšnieks ir tiesīgs dot saistošus norādījumus visiem dzelzceļa darbiniekiem neatkarīgi no viņu tiešās pakļautības."
18. Aizstāt 270.punkta otrajā teikumā vārdus "lokomotīvju depo" ar vārdu "pārvadātāja".
19. Aizstāt 327.3.apakšpunktā vārdu "depo" ar vārdiem "remonta vai tehniskās apkopes punkta".
20. Izteikt 343.punktu šādā redakcijā:
"343. Aizliegts uz staciju ceļiem atstāt vilces līdzekli darba stāvoklī bez vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista) vai viņa palīga uzraudzības, bet uz pārējiem ceļiem — bez tā darbinieka uzraudzības, kurš pārzina vilces līdzekļa apkalpošanu."
21. Izteikt 359.punktu šādā redakcijā:
"359. Vilcienus stacijā pieņem, ieejas (maršruta) luksoforā degot atļaujošam signālam, uz brīviem ceļiem, kuri šim nolūkam paredzēti stacijas tehniskās rīcības aktā. Ja ieejas (maršruta) luksoforā deg aizliedzošs signāls vai ja ieejas (maršruta) luksofora pamatugunis ir nodzisušas vai nesaprotamas, vilcienu drīkst pieņemt stacijā tikai izņēmuma gadījumos saskaņā ar kārtību, kāda noteikta šo noteikumu 4.1.apakšpunktā minētajā instrukcijā. Ja vilcienu stacijā pieņem, ieejas (maršruta) luksoforā degot aizliedzošam signālam, vilciena ātrums nedrīkst pārsniegt 20 kilometru stundā, bet vilces līdzekļa vadītājam (mašīnistam) jābūt sevišķi uzmanīgam un gatavam nekavējoties apturēt vilcienu, ja rodas šķēršļi tālākai kustībai."
22. Svītrot 361.punktā vārdus "no (uz) depo".
23. Papildināt 409.punktu aiz vārdiem "divceļu iecirkņos" ar vārdiem "pa kustības pareizo ceļu".
24. Papildināt 439.punktu aiz vārdiem "vilciena lokomotīvi" ar vārdiem "vai aiz tā braucošo lokomotīvi bez vagoniem".