Ministru kabineta rīkojums Nr.574
Rīgā 2002.gada 10.oktobrī (prot. Nr.43, 37.§)
1. Apstiprināt informatīvo ziņojumu "Mobilo telekomunikāciju licenču izsoles rezultāti".
2. Saskaņā ar Ministru kabineta 2002.gada 9.jūlija noteikumu Nr.299 "Trīs jaunā standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču (viena - arī GSM standartā) izsoles noteikumi" 83.punktu apstiprināt UMTS licenču pārdošanas rezultātus esošajiem mobilo sakaru operatoriem "Tele2 SIA" un "Latvijas mobilais telefons SIA".
3. Satiksmes ministrijai nodrošināt to maksājumu kontroli, kurus par UMTS licenci veic esošie mobilo sakaru operatori.
4. Atzīt par spēku zaudējušiem:
4.1. Ministru kabineta 2001.gada 20.jūnija rīkojumu Nr.316/1 "Par trīs jaunā standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču (viena - arī GSM 1800 standartā) izsoles konsultanta izvēles izsoles norises kārtību" (Latvijas Vēstnesis, 2001, 114.nr.);
4.2. Ministru kabineta 2002.gada 25.jūnija rīkojumu Nr.339 "Par informatīvo ziņojumu "Ieteicamais mobilo telekomunikāciju licenču izsoles organizēšanas modelis un tā īstenošanas stratēģija, un plāns"" (Latvijas Vēstnesis, 2002, 96.nr.).
Ministru prezidents A.Bērziņš
Satiksmes ministrs A.Gorbunovs
Apstiprināts
ar Ministru kabineta
2002.gada 10.oktobra
rīkojumu Nr.574
1. Pamatinformācija
Šis informatīvais ziņojums (turpmāk tekstā - ziņojums) ir sagatavots saskaņā ar līguma, kas noslēgts starp LR Satiksmes ministriju un NERA UK Ltd.1 (turpmāk tekstā - Līgums) III daļas (Līguma speciālie noteikumi) 3.7.punktu (Pakalpojumu izpilde).
Izsoles noteikumu izstrādei un izsoles organizēšanai trīs jaunā standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču (viena - arī GSM standartā) izsoles komisija2 (turpmāk tekstā - Izsoles komisija) izvēlējās konsorciju, kas sastāv no NERA UK Ltd., Hansabanka un zvērinātu advokātu biroja Grunte & Cers (turpmāk tekstā - konsultantu uzņēmējsabiedrība).
Ziņojumā ir izvērtēta konsultantu uzņēmējsabiedrības Līguma darba uzdevuma izpilde (2.daļa), aprakstīti trīs jaunā standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču (viena - arī GSM standartā) izsoles (turpmāk tekstā - izsole) rezultāti (3.sadaļa) un apmaksas nosacījumi licences ieguvējiem (4.sadaļa).
Ņemot vērā Ministru kabineta 2000.gada 1.augusta protokollēmumā (Nr.34 39§ "Par trešā mobilo telekomunikāciju operatora licences izsoli") un Līguma darba uzdevumā3 noteikto, ka pirmpirkuma tiesības uz divām UMTS licencēm ir jau esošajiem mobilo telekomunikāciju operatoriem, izsoles organizēšanai konsultantu uzņēmējsabiedrība ieteica turpmāk minēto licenču izsoles stratēģiju. Pirmkārt, divas UMTS licences par fiksēto cenu pārdot esošajiem mobilo sakaru operatoriem - "SIA Tele2" un "SIA Latvijas mobilais telefons." Otrkārt, GSM/UMTS paketes licence un jebkuras atlikušās licences, kuras neiegādāsies esošie mobilo sakaru operatori, tiks piedāvātas pārdošanai uzņēmumiem, kuri izturējuši pretendentu priekšatlasi un piedalās UMTS/GSM paketes licences izsolē. Konsultantu uzņēmējsabiedrības ieteiktais izsoles modelis bija vienlaicīgi pieaugošās cenas izsole, tā sauktā "pulksteņa izsole."
UMTS licencēm tika noteikta fiksēta cena LVL 5,8 miljonu apmērā. UMTS/ GSM licences sākuma cena bija LVL 7,6 miljoni. Izsoles noteikumos4 tika paredzēta iespēja, ka par abiem licenču veidiem (par UMTS licenci un par UMTS/GSM paketes licenci) var veikt maksājumus pakāpeniski (atliktā maksājuma iespēja).
Izsole piesaistīja divu esošo mobilo telekomunikāciju operatoru piedāvājumus, dodot kopējamos ienākumus par UMTS licenču pārdošanu LVL 11,6 miljonu apmērā. Neviens jaunais mobilo sakaru operators izsolē nepiedalījās.
2. Darba uzdevuma izpilde
Līguma darba uzdevumā ir noteikts sekojošs veicamais darbu apjoms:
1. 1. daļa: izsoles organizēšanas modeļa sagatavošana, tā īstenošanas stratēģija un plāns, kas, savukārt, tika iedalīta četros uzdevumos:
a) Iepazīšanās ar esošo informāciju un izvērtēšana;
b) Licenču nosacījumu izstrāde;
c) Izsoles organizēšanas modeļa, tā īstenošanas stratēģijas un plāna izstrāde;
d) Izsoles noteikumu izstrāde.
2. 2. daļa: Izsoles īstenošana.
Līdz šim konsultantu uzņēmējsabiedrība ir iesniegusi visus ziņojumus un atskaites, kas nepieciešami saskaņā ar Līguma darba uzdevuma 1.daļu, kā arī ir iesniegtas visas ikmēneša darba atskaites saskaņā ar Līguma darba uzdevuma 3.2.punktu.
2.1. Uzdevums 1a: Pārskata ziņojums
Pēc Līguma parakstīšanas 2002.gada 2.aprīlī pirmais konsultantu uzņēmējsabiedrības veiktais uzdevums bija Pārskata ziņojuma sagatavošana saskaņā ar Līguma darba uzdevuma A daļas 3.1.punktu. Ziņojums Izsoles komisijai tika iesniegts 2002.gada 29.aprīlī, un 2002.gada 2.maija Izsoles komisijas sēdē tas tika prezentēts. Tajā pašā dienā izsoles komisija apstiprināja konsultantu uzņēmējsabiedrības sagatavoto Pārskata ziņojumu.
Pārskata ziņojumā tika analizētas četras galvenās jomas, kas attiecas uz izsoli Latvijā:
1. Tirgus situācija, tai skaitā makroekonomiskā situācija Baltijas reģionā un pārskats par telekomunikāciju tirgu; UMTS licencēšana Lietuvā un Igaunijā; galvenie licencēšanas parametri Latvijā;
2. Pārskats par Latvijas telekomunikāciju likumdošanu, par telekomunikāciju nozari regulējošām valsts institūcijām un to funkcijām un par izsniegtajām mobilo telekomunikāciju operatoru licencēm un to nosacījumiem;
3. Pārskats par izsoļu teoriju;
4. UMTS izsoļu pieredze pasaulē.
2.2. Uzdevums 1b: Licenču nosacījumi
Saskaņā ar Līguma darba uzdevuma 3.1.punktu konsultantu uzņēmējsabiedrībai bija noteikts uzdevums "izstrādāt licenču nosacījumus saskaņā ar Latvijas normatīvajiem aktiem".
Konsultantu uzņēmējsabiedrība izstrādāja divu veidu licences - vienu UMTS licenci un vienu UMTS/GSM licenci. Licenču izstrādes procesa laikā tika rīkotas vairākas tikšanās ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk tekstā - Regulators) darbiniekiem. Diskusijās ar Regulatoru tika pārrunātas UMTS un UMTS/GSM licenču pārklājuma saistības, viesabonēšanas nosacījumi, infrastruktūras kopīga izmantošanas un UMTS pakalpojumu definīcijas.
Konsultantu uzņēmējsabiedrība ieteica Regulatoram iekļaut pieejamo E-GSM spektru UMTS/GSM licencē, lai padarītu licenci pievilcīgāku jaunajam mobilo sakaru operatoram. Šis jautājums tika apspriests gan ar Izsoles komisiju, gan Regulatoru, kuram konsultantu uzņēmējsabiedrība sagatavoja un iesniedza informatīvu materiālu par frekvenču piešķiršanas kārtību Eiropas valstīs.
Licences, kas tika sagatavotas, ņemot vērā Izsoles komisijas un Regulatora ieteikumus, noslēgumā tika prezentētas Regulatora padomei 2002.gada 6.jūnija sēdē.
2.3. Uzdevums 1c: Izsoles organizēšanas modeļa, tā īstenošanas stratēģijas un plāna izstrāde
Saskaņā ar Līguma darba uzdevuma daļas 3.1.punktu konsultantu uzņēmējsabiedrība ieteica vairākus variantus izsoles īstenošanas stratēģijai, iesniedza ieteikumus par minimālo licenču pārdošanas cenu un izsoles organizēšanas modeli. Šis uzdevums ietvēra vairākus apakšuzdevumus:
1. Iespējamo izsoles veidu variantu noteikšana;
2. Licenču novērtējums un rekomendētās minimālās cenas;
3. Reklāmas aktivitātes.
Ziņojums par uzdevuma C izpildi tika iesniegts Izsoles komisijai, ievērojot Līguma laika grafikā norādīto termiņu. Diskusijas par E-GSM spektra iekļaušanu UMTS/GSM licences paketē, kas minētas šī ziņojuma 2.2.punktā, aizkavēja ziņojuma iesniegšanu Ministru kabinetā. Konsultantu uzņēmējsabiedrība prezentēja ziņojumu C Ministru kabinetā 2002.gada 18.jūnijā5.
2.3.1. Izsoles veids
Iespējamā izsoles veida analīze sākās nekavējoties pēc līguma parakstīšanas. Sākotnējās diskusijās tika apspriesti šādi varianti:
1. Neatklāto cenu piedāvājumu izsole vai vienlaicīga izsole ar pieaugošu cenu;
2. Vienlaicīga vai secīga 2G licences pārdošana;
3. Solīšana par paketes licenci (UMTS/GSM licence) vai pārdošana atsevišķi.
Bez tam bija svarīgi izlemt, vai licences izmēram jābūt fiksētam vai tas jānosaka izsoles laikā, kā arī, kādam jābūt licences izmēram.
Sagatavotajā ziņojumā C bija doti trīs atšķirīgi izsoles veidu varianti. Tika rekomendēts vispirms pārdot UMTS licences esošajiem mobilo telekomunikāciju operatoriem, kam sekotu UMTS/GSM paketes licences un nepārdoto UMTS licenču, ja tādas būtu, izsole jaunajiem mobilo sakaru operatoriem.
2.3.2. Licences minimālā cena
Licences novērtējums tika veikts, izmantojot šādas metodikas, kuras visas tika aprakstītas Ziņojumā C:
1. Starptautisks salīdzinājums par nesen notikušajiem darījumiem telekomunikāciju sektorā Baltijas un Austrumeiropas reģionā;
2. UMTS un GSM licenču uzņēmējdarbības modeļa izveide Latvijā;
3. Variantu cenu teorijas piemērošana licenču novērtēšanai;
4. Citās 3G izsolēs samaksāto licenču cenu salīdzinoša analīze.
Pēc novērtējuma tika ieteiktas vairākas minimālās cenas. Konsultantu uzņēmējsabiedrība arī ieteica akceptēt atlikto maksāšanas kārtību gan esošajiem mobilajiem telekomunikāciju operatoriem, gan jaunajam telekomunikāciju operatoram.
2.3.3. Izsoles reklamēšana
Izsoles reklamēšana tika plānota un notika visos darba uzdevuma posmos, un tā ietvēra dažādas aktivitātes, kas īsumā aprakstītas šajā nodaļā.
Konsultantu uzņēmējsabiedrība noteica vairākus mobilo telekomunikāciju operatorus, pie kuriem vērsties, un kontaktējās ar tiem jau kopš darba uzdevuma izpildes sākuma. Mērķa solītājiem tika sūtīta jaunākā informācija par Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas (turpmāk tekstā - LR Satiksmes ministrija) mājas lapu, tāpat arī konsultantu uzņēmējsabiedrības gatavotie paziņojumi presei, licenču projekti un izsoles noteikumi. Ar interesentiem tika rīkotas tikšanās, un 2002.gada 24.jūlijā LR Satiksmes ministrijā notika informācijas diena. Mērķa solītājiem iepriekš tika nosūtīta informācijas dienas, dienas kārtība un reģistrācijas anketa.
Konsultantu uzņēmējsabiedrība atkārtoti personīgi kontaktējās ar sekojošām telekomunikāciju kompānijām: TeleDanmark, Radiolinja, MTS, Vimpelcom, Hutchison, Telecom Italia, Telefonica, Deutsche Telekom, Vodafone, Telenor un Orange. Ar minētajām kompānijām, kas sākotnēji izrādīja interesi par izsoli, konsultantu uzņēmējsabiedrībai bija plašas diskusijas par licencēm, telekomunikāciju nozari reglamentējošiem normatīviem aktiem, kā arī citiem jautājumiem.
Reklāmas kampaņas ietvaros konsultantu uzņēmējsabiedrība kontaktējās ar Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banku (turpmāk tekstā - ERAB). ERAB iesniedza Izsoles komisijai vēstuli, kurā ERAB apliecināja savu ieinteresētību finansēt jebkuru izsoles dalībnieku. Vēstule tika publicēta LR Satiksmes ministrijas mājas lapā, un potenciālie izsoles dalībnieki tika par to informēti.
Konsultantu uzņēmējsabiedrība sagatavoja un ar Izsoles komisijas piekrišanu nosūtīja potenciālajiem izsoles dalībniekiem informācijas memorandu, kurā tika sniegta informācija par Latvijas ekonomiku, telekomunikāciju tirgu, telekomunikāciju sektoru regulējošo normatīvo vidi un izsoles procedūru.
Iepazīstinot sabiedrību ar izsoli, konsultantu uzņēmējsabiedrība sniedza prezentāciju par izsoles struktūras pamatprincipiem LR Satiksmes ministrijas organizētajā preses konferencē 2002.gada 29.maijā. Atsevišķi konsultāciju uzņēmējsabiedrības dalībnieki sniedza intervijas Latvijas presei un masu medijiem. Informācija par izsoli tika publicēta arī specializētajos izdevumos par telekomunikācijām un internetā.
Konsultantu uzņēmējsabiedrība sniedza rekomendācijas, kā izvietot informāciju par izsoli LR Satiksmes ministrijas mājas lapā, it īpaši vēršot uzmanību uz to, lai UMTS izsoles sadaļa ir redzama no pirmās lapas. Visa informācija par izsoli, kā arī ar izsoli saistīties dokumenti tika publicēti LR Satiksmes ministrijas mājas lapā.
Konsultantu uzņēmējsabiedrība publicēja paziņojumu par izsoli laikrakstā Financial Times un vietējā laikrakstā "Diena" 2002.gada 24.jūlijā.
2.4. Uzdevums 1d: Izsoles noteikumi
Saskaņā ar Ministru kabineta 2002.gada 25.jūnija rīkojumu Nr.339 "Par informatīvo ziņojumu "Ieteicamais mobilo telekomunikāciju licenču izsoles organizēšanas modelis un tā īstenošanas stratēģija, un plāns"6 konsultantu uzņēmējsabiedrība sagatavoja izsoles noteikumus atbilstoši Līguma darba uzdevuma 3.1.punkta prasībām un Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem. Ministru kabineta noteikumu projekts "Trīs jaunā standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču (viena - arī GSM standartā) izsoles noteikumi" tika iesniegti Izsoles komisijai 2002.gada 24.jūlijā un prezentēts Ministru kabinetā 2002.gada 9.jūlijā.
Ministru kabineta 2002.gada 9.jūlija noteikumos Nr. 299 "Trīs jaunā standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču (viena - arī GSM standartā) izsoles noteikumi"7 (turpmāk tekstā - Izsoles noteikumi) tika iestrādāta licenču piešķiršanas kārtība un potenciālajiem izsoles dalībniekiem izvirzāmie nosacījumi (priekšatlases kritēriji). Izsoles noteikumu struktūra ir sekojoša:
1. Izsoles principi, tai skaitā informācijas izpaušanas ierobežojumi, aizliegtas vienošanās, nepatiesa vai maldinoša informācija, izmaiņas pamatkapitālā;
2. Priekšatlases kritēriji, tai skaitā noteikumi par saistītām juridiskām personām un pretendentu priekšatlases norises kārtību, kur aprakstīta intereses apliecinājuma iesniegšanas kārtība, kā arī dokumenti, kas jāpievieno intereses apliecinājumam.
3. Licenču pārdošana esošajiem mobilo sakaru operatoriem;
4. Izsole jauno mobilo sakaru operatoriem;
5. Izsoles finansiālais nodrošinājums;
6. Licenču izsniegšana un samaksas nosacījumi par licencēm.
Izsoles noteikumu pielikumā tika dota intereses apliecinājuma veidlapa un citi nepieciešamie dokumenti, tai skaitā finansu garantijas veidlapas.
2.5. 2.daļa: Izsoles īstenošana
Līguma darba uzdevuma 3.2.punktā aprakstītās darbības ietver gan izsoles īstenošanu, gan citas darbības, kas aprakstītas augstāk uzdevuma 1.daļā (piem., izsoles dokumentu sagatavošana, izsoles reklāmas aktivitāšu organizēšana, u.c.).
Veicot izsoles īstenošanas aktivitātes, konsultantu uzņēmējsabiedrība atbildēja uz interesentu uzdotajiem jautājumiem (jautājumi un atbildes bija publicēti LR Satiksmes ministrijas mājas lapā) un sagatavoja izsoles norises procedūru, kas bija paredzēta ievērot izsoles gaitā. Tai skaitā konsultantu uzņēmējsabiedrība sagatavoja pārbaudes lapas, kas jāizmanto esošo mobilo operatoru intereses apliecinājumu un finansu piedāvājumu atvēršanas laikā, lai pārbaudītu atbilstību visām priekšatlases kritēriju prasībām. Konsultantu uzņēmējsabiedrība palīdzēja Izsoles komisijai pieteikumu un finansu piedāvājumu izvērtēšanā. Bez tam konsultantu uzņēmējsabiedrība pārbaudīja izsoles dalībnieku iesniegtās finansu garantijas.
2.6. Termiņu ievērošana un resursu izmantošana
Konsultantu uzņēmējsabiedrības sagatavoto ziņojumu iesniegšana atbilda Līguma pielikumā B dotajam ziņojumu iesniegšanas laika grafikam. Termiņi grafikā tika noteikti pēc rekomendētā uzdevumu izpildes laika, kas dots Līguma Darba uzdevuma 5.nodaļā un konsultantu uzņēmējsabiedrības piedāvājumā.
Konsultantu uzņēmējsabiedrība ir ievērojusi arī resursu izmantošanas noteikumus, kas norādīti piedāvājumā un pievienoti Līguma pielikumā C. Atbilstoši konsultantu uzņēmējsabiedrības piedāvājumam tika iesaistīti NERA UK, Ltd., algotie speciālie konsultanti Prof. Tilmans Bergers (Tilman Börgers) un Dr. Čārlzs Džeksons (Charles Jackson). Prof. Bergers strādāja pie Pārskata ziņojuma un izsoles veidiem, bet Dr.Džeksons piedalījās licences sagatavošanā.
2.7. Juridiskie šķēršļi
Līdz šim neviena no izsolē iesaistītajām pusēm nav norādījusi uz juridiskiem šķēršļiem izsoles sagatavošanas un procesa laikā.
3. Izsoles rezultāti
Abas UMTS licences tika pārdotas esošajiem mobilo telekomunikāciju operatoriem, tomēr izsolē nepiedalījās neviens jaunais mobilo telekomunikāciju operators. Izsoles kopējie ienākumi ir LVL 11,6 miljonu apmērā.
Konsultantu uzņēmējsabiedrība uzskata, ka izsoles rezultāts ir ļoti labs, salīdzinot ar licences cenu, kuru esošie mobilo telekomunikāciju operatori sākotnēji bija gatavi maksāt, t.i. LVL 1 uz vienu iedzīvotāju, kas atbilst licences cenai LVL 2,5 miljoni.
No otras puses, izsole nepiesaistīja nevienu jauno mobilo telekomunikāciju operatoru Latvijas tirgum. Mobilo telekomunikāciju operatori, ar kuriem kontaktējās konsultantu uzņēmējsabiedrība, galvenokārt minēja divus iemeslus, kāpēc tie nepiedalījās izsolē. Daži operatori minēja, ka viņi nav ieinteresēti paplašināt savu darbību uz 3G licencēm pašreizējā posmā, it īpaši atzīmējot grūto finansiālo situāciju telekomunikāciju tirgū un vispārējos nedrošos ekonomiskos apstākļus. Citi atzīmēja, ka Latvijas tirgus, viņuprāt, ir pārāk mazs un tāpēc nav interesants, bez tam viņi nav domājuši par investīcijām Baltijas reģionā.
Trīs operatoru grupa (TeleDanmark, Radiolinjia un MTS) izrādīja interesi, bet nepiedalījās izsolē. Iespējams, to varētu saistīt ar striktajiem izsoles termiņiem. Varbūt, ja būtu bijis vairāk laika iekšējām diskusijām, ieinteresētās puses būtu piedalījušās.
Pie tam fakts, ka šī izsole nepiesaistīja trešo operatoru, nenozīmē, ka trešo operatoru nevarēs piesaistīt vēlāk. Īpaši jāatzīmē, ka labāk attīstīta un stabilāka tiesiskā vide radīs vairāk intereses par Latvijas telekomunikāciju industriju.
4. Licences cenas apmaksa
Lai nodrošinātu izsoles piedāvājumu, izsoles dalībniekiem bija jāiesniedz finansu nodrošinājums vai jāsamaksā drošības depozīts pilnas licences cenas apmērā. SIA Tele2 izmantoja bankas garantijas iespēju, bet SIA Latvijas mobilais telefons izlēma iemaksāt prasīto summu Satiksmes ministrijas depozīta kontā Valsts kasē. Licences cenas pilna apmaksa gan SIA Tele2, gan SIA Latvijas mobilais telefons ir jāveic līdz 2002.gada 22.oktobrim.
Izsoles dalībnieki var izvēlēties vienu no diviem maksāšanas veidiem; SIA Latvijas mobilais telefons drīkst izmantot drošības depozītu licences cenas apmaksai:
1. Visas licences cenas apmaksa;
2. Licences cenas pakāpeniska apmaksa (atlaikotais maksājums) saskaņā ar šādu grafiku.
Sākotnējā iemaksa |
Pirmā iemaksa |
Otrā iemaksa |
Trešā iemaksa |
|
Datums |
2002.gada 22.oktobris |
2003.gada 22.oktobris |
2004.gada 22.oktobris |
2005.gada 22.oktobris |
Summa |
LVL 4 100 000 |
LVL 566 000 |
LVL 566 000 |
LVL 568 000 |
Ja esošais mobilo telekomunikāciju operators izvēlas veikt maksājumu pakāpeniski, tam jāiesniedz Izsoles komisijai finansu nodrošinājums, kuram obligāti jāatbilst nesamaksāto iemaksu summai. Garantiju jāsniedz bankai ar pietiekamu kredītreitingu, kas definēts Izsoles noteikumos.
Ja kārtējais maksājums par licenci netiek veikts desmit (10) kalendāro dienu laikā pēc maksājuma termiņa beigām, Satiksmes ministrija ir tiesīga pieprasīt maksājuma garantiju sniegušajai bankai maksājuma izpildi. Ja maksājumi tiek veikti novēloti, uzvarējušajam izsoles dalībniekam ir jāmaksā soda nauda 0,5% (nulle komats pieci procenti) apmērā no laikā nesamaksātās licences cenas par katru nokavēto maksājuma dienu. Satiksmes ministrija ir institūcija, kas kontrolē licences cenas atliktā maksājumu veikšanas prasību ievērošanu.
_______________
1 Līgums par konsultatīvo pakalpojumu sniegšanu trīs
jaunā standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču (viena - arī
GSM 1800 standartā) izsoles nolikuma izstrādē un izsoles
organizēšanā, kas 2002.gada 2.aprīlī noslēgts starp Latvijas
Republikas Satiksmes ministriju un NERA (National Economic
Research Associates) UK Ltd.;
2 Izsoles komisija tika izveidota ar 2001.gada 27.februāra Ministru kabineta rīkojumu Nr.114 "Par izsoles komisijas izveidošanu trīs jaunā standarta (UMTS) mobilo telekomunikāciju licenču (viena - arī GSM 1800 standartā) izsniegšanai" (Latvijas Vēstnesis 2001, 34. nr.) un darbojas saskaņā ar 2001.gada 13.februāra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 71 "Izsoles komisijas nolikums trīs jaunā standarta (UMTS) mobilo telekomunikāciju licenču (viena - arī GSM 1800 standartā) izsniegšanai" (Latvijas Vēstnesis 2001, 31. nr.);
3 Darba uzdevums, 3.1.punkts;
4 Ministru kabineta 2002.gada 9.jūlija noteikumi Nr.299 "Trīs jaunā standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču (viena - arī GSM standartā) izsoles noteikumi" (Latvijas Vēstnesis 2002, 107.nr);
5 Informatīvais ziņojums "Ieteicamais mobilo telekomunikāciju licenču izsoles organizēšanas modelis un tā īstenošanas stratēģija, un plāns";
6 Latvijas Vēstnesis, 2002, 96, nr.;
7 Latvijas Vēstnesis, 2002, 107. nr.;