Ministru kabineta noteikumi Nr.396
Rīgā 2002.gada 3.septembrī (prot. Nr.37 1.§)
Izdoti saskaņā ar Muitas likuma 24.panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā tiek izpildīta muitas procedūra - tranzīts (turpmāk - tranzīta procedūra).
2. Deklarējot preces tranzīta procedūrai, izmanto vienoto administratīvo dokumentu (VAD) vai attiecīgo TIR karnetes vai ATA karnetes lapu, kas izmantojama tranzīta procedūras piemērošanai (turpmāk - tranzīta deklarācija). Deklarējot preces tranzīta procedūrai preču pārvadājumos pa dzelzceļu, par tranzīta deklarāciju var izmantot dzelzceļa pavadzīmi vai natūrlapu. Deklarējot preces tranzīta procedūrai preču pārvadājumos pa cauruļvadiem, izmanto preču nodošanas un pieņemšanas aktu. Deklarējot elektroenerģiju tranzīta procedūrai, izmanto saskaņošanas aktu. Deklarējot militāra rakstura preču kravas tranzīta procedūrai, izmanto ceļošanas pavēli (1.pielikums).
3. Ja, veicot tranzīta procedūru, vienā tranzīta deklarācijā jāietver divi vai vairāki preču veidi, tranzīta procedūru var vienkāršot un preču deklarēšanai izmantot kravas sarakstu, kas izmantojams saskaņā ar preču deklarēšanas kārtību un kurā ietver šādas ziņas:
3.1. preču apraksts, iepakojuma marķējums, numerācija un skaits;
3.2. preču nosūtītāja valsts;
3.3. preču bruto svars (kilogramos).
4. Noformējot tranzīta procedūru elektroniski muitas iestādē, kurā precēm tiek uzsākta tranzīta procedūras piemērošana (turpmāk - nosūtītāja muitas iestāde), par tranzīta deklarāciju izmanto tranzīta pavaddokumentu (2.pielikums). Kravas saraksts vai preču saraksts (3.pielikums), uz kuru ir atsauce tranzīta pavaddokumentā, uzskatāms par neatņemamu šī dokumenta daļu un nav atdalāms no tā.
II. Tranzīta procedūras apraksts
5. Tranzīta deklarācija attiecas vienīgi uz precēm, kas atrodas vienā transportlīdzeklī un paredzētas pārvietošanai no nosūtītājas muitas iestādes līdz muitas iestādei, kurā precēm tiek pabeigta tranzīta procedūras piemērošana (turpmāk - saņēmēja muitas iestāde). Ja tranzīta deklarācija ir dzelzceļa pavadzīme, tā attiecas uz visiem transportlīdzekļiem, kas minēti dzelzceļa pavadzīmē.
6. Ja viens un tas pats transportlīdzeklis tiek izmantots preču pārvietošanai starp vairākām preču nosūtītājām muitas iestādēm un preču saņēmējām muitas iestādēm, katrai tranzīta procedūrai izmanto atsevišķu tranzīta deklarāciju. Preču pārvadājumos pa dzelzceļu tranzīta deklarāciju (dzelzceļa pavadzīmi) var izmantot vairākām tranzīta procedūrām.
7. Uzsākot tranzīta procedūru, principāls vai viņa pārstāvis iesniedz nosūtītājai muitas iestādei, kura ar Valsts ieņēmumu dienesta rīkojumu ir pilnvarota noformēt tranzīta procedūru, atbilstoši aizpildītu un ar parakstu apstiprinātu tranzīta deklarāciju un preču pavaddokumentu (preču pārvadājumos pa dzelzceļu vai cauruļvadiem - šo noteikumu 32. vai 38.punktā minētos dokumentus).
8. Ja tranzīta deklarācija noformēta atbilstoši preču deklarēšanas kārtībai, nosūtītāja muitas iestāde to nekavējoties pieņem un reģistrē Valsts ieņēmumu dienesta noteiktajā kārtībā, piešķirot tranzīta deklarācijai numuru. Tranzīta deklarācijā norāda ziņas par veiktajiem preču identificēšanas pasākumiem un preču nogādāšanas termiņu saņēmējā muitas iestādē, kā arī izdara atzīmi par preču izlaišanu. Preču nogādāšanas termiņu saņēmējā muitas iestādē nosaka, ņemot vērā transportlīdzekļa iespējas, maršrutu un tranzītā pārvadājamo preču veidu. Autopārvadājumos nosūtītāja muitas iestāde preču nogādāšanas termiņu saņēmējā muitas iestādē nosaka pēc pārvadātāja ierosinājuma, ņemot vērā muitas iestāžu darba laiku un to, ka minētais termiņš nedrīkst pārsniegt 48 stundas.
9. Ja preču nogādāšanas termiņš saņēmējā muitas iestādē beidzas pēc muitas iestādes darba laika, preces nogādā un tranzīta deklarāciju iesniedz saņēmējā muitas iestādē nākamās darbdienas laikā.
10. Pēc šo noteikumu 8.punktā noteiktās reģistrēšanas nosūtītāja muitas iestāde patur tai paredzēto tranzīta deklarācijas eksemplāru, bet pārējos eksemplārus atdod principālam vai viņa pārstāvim. Šiem tranzīta deklarācijas eksemplāriem tranzīta procedūras laikā jāatrodas kopā ar attiecīgajām precēm.
11. Tranzīta pavaddokumentam piemēro tos pašus nosacījumus kā citiem dokumentiem, kuriem tranzīta procedūras laikā jāatrodas kopā ar attiecīgajām precēm.
12. Ja tranzīta pārvadājuma laikā notikusi avārija vai nepārvaramas varas iedarbība vai nozaudēti muitas nodrošinājumi, principāls vai viņa pārstāvis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izdara atbilstošu atzīmi tranzīta deklarācijā un saskaņā ar Muitas likuma 92.pantu informē muitas iestādes.
13. Pārvadātājs veic nepieciešamos ierakstus tranzīta deklarācijas (VAD) 4. un 5.formulārā saskaņā ar vienotā administratīvā dokumenta aizpildīšanas, iesniegšanas, pieņemšanas, reģistrēšanas, preču pieteikšanas un uzrādīšanas kārtību, bet preču pārvadājumos pa dzelzceļu - attiecīgajā dzelzceļa pavadzīmes ailē un uzrāda tos kopā ar kravu tuvākajā muitas iestādē šādos gadījumos:
13.1. ja ir mainīts iepriekš noteiktais maršruts;
13.2. ja pārvadāšanas gaitā nodrošinājums ir bojāts nepārvaramas varas dēļ;
13.3. ja preces tiek pārvietotas uz citu transportlīdzekli;
13.4. nenovēršamu briesmu gadījumā, ja radusies nepieciešamība nekavējoties daļēji vai pilnīgi izkraut transportlīdzekli, kā arī ja radusies situācija, kas ietekmē vai var ietekmēt principāla vai pārvadātāja spējas pildīt savas saistības.
14. Šo noteikumu 13.3.apakšpunktā noteikto preču pārvietošanu uz citu transportlīdzekli veic muitas iestādes uzraudzībā. Atzītajam nosūtītājam vai atzītajam saņēmējam muitas iestāde var atļaut preču pārvietošanu arī bez muitas uzraudzības. Preču pārvietošana uz citu transportlīdzekli bez muitas uzraudzības nav piemērojama paaugstināta riska precēm.
15. Tranzīta procedūra tiek pabeigta, kad preces un attiecīgā tranzīta deklarācija tiek nogādāta saņēmējā muitas iestādē vai atzītajam saņēmējam.
16. Kad saņēmēja muitas iestāde saņēmusi preces un attiecīgo tranzīta deklarāciju, tā tranzīta deklarācijā izdara nepieciešamās kontroles atzīmes, kas apliecina tranzīta procedūras pabeigšanu, un nekavējoties nosūta nosūtītājai muitas iestādei tranzīta deklarācijas atpakaļ nosūtāmo eksemplāru (tranzīta deklarācijas piekto eksemplāru). Preču pārvadājumos pa dzelzceļu saņēmēja muitas iestāde dzelzceļa pavadzīmē vai natūrlapā izdara nepieciešamās atzīmes par tranzīta procedūras pabeigšanu un nosūta pavadzīmes kopiju Valsts ieņēmumu dienesta Galvenajai muitas pārvaldei.
17. Tranzīta procedūru ir atļauts pabeigt citā muitas iestādē, kura tranzīta deklarācijā nav norādīta par saņēmēju muitas iestādi. Minētā muitas iestāde kļūst par saņēmēju muitas iestādi, lai veiktu tranzīta procedūras kontroli.
18. Ja saņēmēja muitas iestāde ir mainīta, tranzīta deklarācijas atpakaļ nosūtāmajā eksemplārā (tranzīta deklarācijas piektajā eksemplārā) ailē "Saņēmējas muitas iestādes kontrole" muitas iestāde izdara šādu atzīmi - "Atšķirības - saņēmēja muitas iestāde (nosaukums un kods)". Preču pārvadājumos pa dzelzceļu muitas iestāde izdara attiecīgu atzīmi dzelzceļa pavadzīmē vai natūrlapā un nosūta pavadzīmes kopiju Valsts ieņēmumu dienesta Galvenajai muitas pārvaldei.
19. Lai vienkāršotu muitas formalitātes, Valsts ieņēmumu dienests atļauj personām darboties kā atzītajiem nosūtītājiem, uzsākot tranzīta procedūru atļaujā norādītajās telpās bez preču un attiecīgo dokumentu uzrādīšanas nosūtītājā muitas iestādē, ja persona:
19.1. pēdējo sešu mēnešu laikā regulāri (ne retāk kā reizi nedēļā) piemēro tranzīta procedūru;
19.2. izmanto vispārējo galvojumu iespējamā muitas parāda segšanai;
19.3. nodrošina muitas iestādes amatpersonai pieeju visiem dokumentiem, kuru uzrādīšana nepieciešama, lai precēm piemērotu attiecīgu muitas režīmu;
19.4. gada laikā nav atkārtoti sodīta saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu par administratīvajiem pārkāpumiem muitas jomā, kas saistīti ar muitas maksājumu apmēra samazināšanu;
19.5. saņēmusi Valsts ieņēmumu dienesta atļauju iesniegt muitas deklarācijas elektroniski un tranzīta deklarācijā norādāmās ziņas nosūta uz muitas iestādi apstrādāšanai ar datoru.
20. Lai vienkāršotu muitas formalitātes, Valsts ieņēmumu dienests atļauj personām darboties kā atzītajiem saņēmējiem, pabeidzot tranzīta procedūru atļaujā norādītajās telpās bez preču un attiecīgo dokumentu uzrādīšanas saņēmējā muitas iestādē, ja persona:
20.1. pēdējo sešu mēnešu laikā regulāri (ne retāk kā reizi nedēļā) saņem preces, kurām piemērota tranzīta procedūra;
20.2. reģistrē preces preču uzskaites reģistrā un nodrošina muitas iestādes amatpersonai pieeju visiem dokumentiem, kuru uzrādīšana nepieciešama, lai precēm piemērotu attiecīgu muitas režīmu;
20.3. gada laikā nav atkārtoti sodīta saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu par administratīvajiem pārkāpumiem muitas jomā, kas saistīti ar muitas maksājumu apmēra samazināšanu.
21. Valsts ieņēmumu dienests izsniedz atzītajam nosūtītājam vai atzītajam saņēmējam atļauju, kurā norādīta šāda informācija:
21.1. telpas vai teritorijas, no kurām ir tiesības uzsākt tranzīta procedūru vai saņemt preces, kurām piemērota tranzīta procedūra;
21.2. informācijas un dokumentu apmaiņas kārtība ar muitas iestādēm;
21.3. uzraudzības muitas iestāde;
21.4. atzītā nosūtītāja zīmoga un nodrošinājumu izmantošanas kārtība;
21.5. atzītā nosūtītāja zīmoga nospieduma paraugs;
21.6. preču saraksts, kurām aizliegts piemērot tranzīta procedūru - uzsākt tranzīta procedūru atzītā nosūtītāja telpās vai pabeigt atzītā saņēmēja telpās.
22. Atzītā nosūtītāja nodrošinājumi atbilst šādām prasībām:
22.1. tie ir viegli pārbaudāmi un identificējami;
22.2. tos nevar noņemt vai atvērt nesalaužot;
22.3. jebkuri bojājumi ir uzreiz redzami;
22.4. tos nav iespējams izmantot vairāk par vienu reizi, izņemot daudzkārtējās izmantošanas nodrošinājumus. Daudzkārtējās izmantošanas nodrošinājumus var identificēt katru lietošanas reizi;
22.5. tie ir grūti atdarināmi vai viltojami, tajos iestrādāti vismaz trīs pretviltošanas elementi;
22.6. to veids un lielums var atšķirties atkarībā no izmantotās uzlikšanas sistēmas, bet izmērs ir tāds, lai identifikācijas zīmes būtu viegli salasāmas;
22.7. tie ir izgatavoti no pietiekami stipra materiāla, lai nepieļautu nejaušu salaušanu vai nepamanāmus bojājumus;
22.8. tie ir numurēti.
23. Atzītā nosūtītāja nodrošinājuma paraugus apstiprina Valsts ieņēmumu dienests.
24. Atzītā nosūtītāja nodrošinājumus neizmanto smagsvara, lielgabarīta, vienveidīgām beramām kravām un dzīviem dzīvniekiem. Šādām kravām par identifikācijas līdzekli izmanto preču aprakstu, ja tas ir pietiekami detalizēts, lai preču daudzumu un veidu varētu viegli pārbaudīt.
25. Ja cita persona ir ļaunprātīgi izmantojusi atzītā nosūtītāja zīmogus, bet atzītais nosūtītājs nevar pierādīt, ka veicis visus nepieciešamos drošības pasākumus atzītā nosūtītāja zīmogu saglabāšanai, atzītais nosūtītājs ir atbildīgs par visu muitas maksājumu samaksu.
26. Valsts ieņēmumu dienests anulē atzītā nosūtītāja vai atzītā saņēmēja statusu, ja konstatē, ka attiecīgā persona ir pārkāpusi šo noteikumu 19., 20. vai 21.punktā (izņemot 20.1. un 21.1.apakšpunktu) noteiktās prasības vai izsniegtajā atļaujā minētos nosacījumus.
27. Lai veiktu tranzīta procedūru, principāls vai viņa pārstāvis nosūtītājā muitas iestādē iesniedz galvojumu par iespējamā muitas parāda vai citu maksājumu samaksu, izņemot gadījumu, kad principāls vai viņa pārstāvis tiek atbrīvots no galvojuma sniegšanas saskaņā ar Muitas likuma 93.panta otro vai trešo daļu.
III. Tranzīta procedūras kontrole
28. Valsts ieņēmumu dienesta Galvenā muitas pārvalde kontrolē tranzīta procedūras izpildi, salīdzinot nosūtītājas muitas iestādes informāciju ar saņēmējas muitas iestādes informāciju.
29. Ja tranzīta deklarācijas atpakaļ nosūtāmais eksemplārs (tranzīta deklarācijas piektais eksemplārs), kurā ir saņēmējas muitas iestādes atzīmes par procedūras pabeigšanu, netiek saņemts nosūtītājā muitas iestādē 20 dienu laikā pēc tranzīta procedūras uzsākšanas, nosūtītāja muitas iestāde paziņo principālam vai viņa pārstāvim par tranzīta procedūras nepabeigšanu un muitas parāda rašanos saskaņā ar Muitas likuma 180.pantu. Šī punkta nosacījumi neattiecas uz preču pārvadājumiem pa dzelzceļu.
30. Principāls vai viņa pārstāvis tranzīta procedūras pabeigšanu var apstiprināt, iesniedzot nosūtītājā muitas iestādē šādus dokumentus:
30.1. saņēmējas muitas iestādes vai atzītā saņēmēja apstiprinātu tranzīta deklarāciju vai cita preču pavaddokumenta eksemplāra kopiju;
30.2. citas valsts muitas iestādes noformētu muitas dokumentu (oriģinālu vai muitas iestādes apstiprinātu kopiju), kas apliecina, ka tranzīta procedūrā esošās preces ir faktiski izvestas no muitas teritorijas (ja ar attiecīgo valsti Latvijai ir noslēgts līgums par savstarpējo sadarbību muitas jomā).
31. Principāls ir atbildīgs par transportlīdzeklim uzlikto muitas vai citu nodrošinājumu saglabāšanu. Ja muitas nodrošinājums ir bojāts, principāls ir atbildīgs par preces iztrūkumu un radušos muitas parādu. Par preces nosaukuma vai šķiras neatbilstību kravas pārvadājuma dokumentos norādītajām ziņām un faktiskajai precei ir atbildīgs kravas nosūtītājs.
32. Ja preces saņēmējā muitas iestādē netiek nogādātas noteiktajā termiņā, kā arī ja 10 dienu laikā pēc muitas parāda paziņošanas nosūtītājā muitas iestādē netiek iesniegti šo noteikumu 30.punktā minētie dokumenti, muitas parāds jāsamaksā nekavējoties.
IV. Tranzīta procedūras piemērošana atsevišķiem transporta veidiem
33. Veicot tranzīta procedūru preču pārvadāšanai pa dzelzceļu, tranzīta deklarācijas vietā var izmantot natūrlapu vai dzelzceļa pavadzīmi, ja ievēroti šādi nosacījumi:
33.1. natūrlapā vai dzelzceļa pavadzīmē ir norādītas ziņas, kas nepieciešamas tranzīta procedūras piemērošanai;
33.2. natūrlapā vai dzelzceļa pavadzīmē nosūtītāja muitas iestāde un saņēmēja muitas iestāde izdara atzīmi, ka preces atrodas tranzīta procedūrā;
33.3. muitas iestāde patur natūrlapas vai dzelzceļa pavadzīmes kopiju un reģistrē to savā uzskaites sistēmā.
34. Dzelzceļa darbinieki palīdz muitas iestādei veikt muitas kontroli - pēc muitas iestādes pieprasījuma uzrāda kravas un to pavaddokumentus, kā arī norīko speciālistus pārbaudes darbiem. Pēc muitas amatpersonas pamatota (norādot iemeslu) rakstiska lēmuma preču nodošanas stacijā ar aizturēto kravu tiek veiktas visas kravas operācijas (pārkraušana, izkraušana, iekraušana). Saņēmējs vai nosūtītājs sedz ar muitas kontroli (piemēram, ar pārkraušanu un pārvietošanu) saistītās izmaksas.
35. Preču pārvadājumos pa dzelzceļu pārvadātājs ir tranzīta procedūras principāls, izņemot gadījumu, ja principāla atbildību uzņemas cita persona.
36. Pēc vilciena sastāva noformēšanas, bet ne vēlāk par vilciena atiešanas laiku, principāls elektroniski nodrošina Valsts ieņēmumu dienestu ar informāciju par natūrlapām.
37. Transportējot pa dzelzceļu muitas kontrolei pakļautās preces no Latvijas Republikas brīvās zonas muitas iestādes uz dzelzceļa stacijas muitas iestādi, tām piemēro tranzīta procedūru un noformē tranzīta deklarāciju.
38. Piesakot tranzīta procedūru precēm, kas tiek pārvadātas pasažieru vilcienu bagāžas vagonos, pārvadātāja pilnvarotais pārstāvis preču nodošanas un pieņemšanas stacijas muitas iestādē iesniedz tranzīta deklarāciju.
39. Pārvietojot preces pa cauruļvadiem, tranzīta procedūru veic vienkāršotā kārtībā:
39.1. tranzīta procedūra tiek uzsākta, ievedot preces muitas teritorijā, un pabeigta, izvedot preces no muitas teritorijas;
39.2. cauruļvada operators ir principāls;
39.3. principāls ir atbildīgs par visu saņemto preču uzskaiti un muitas iestādes savlaicīgu informēšanu par preču saņemšanu, iesniedzot preču nodošanas un pieņemšanas aktu kopijas vai, ja saņemta attiecīga muitas iestāžu atļauja, nosūtot ziņas elektroniski;
39.4. tranzīta procedūru kontrolē muitas iestāde, kuras teritoriālajā uzraudzībā atrodas pārvadātājs;
39.5. principāls preci nodod termināla rezervuāros vai dabasgāzes pazemes krātuvēs saskaņā ar nodošanas un pieņemšanas aktu.
V. Transportlīdzekļu un konteineru izmantošana tranzīta procedūras piemērošanai
40. Tranzīta procedūru atļauts veikt, ja preces tiek pārvadātas īpaši aprīkotos transportlīdzekļos un konteineros.
41. Īpaši aprīkoti transportlīdzekļi un konteineri ir transportlīdzekļi un konteineri, kas ir piemēroti preču pārvadāšanai ar muitas nodrošinājumiem, t.i., to kravas nodalījumi ir izgatavoti un aprīkoti, ievērojot šādus nosacījumus:
41.1. preces nevar izņemt no noplombētā kravas nodalījuma vai iekraut tajā bez muitas nodrošinājumu noņemšanas;
41.2. kravas nodalījumiem var viegli un efektīvi uzlikt muitas nodrošinājumus;
41.3. kravas nodalījumos nav slepenu vietu preču slēpšanai;
41.4. visas preču novietošanai paredzētās vietas ir viegli pieejamas muitas kontrolei.
42. Konteiners ir transportlīdzekļa aprīkojums (tilpne, noņemama cisterna, dzelzceļa cisterna vai līdzīga ierīce), kas atbilst šādām pazīmēm:
42.1. tas ir pilnīgi vai daļēji noslēgts, lai izveidotu nodalījumu preču novietošanai;
42.2. tas ir paredzēts vairākkārtējai izmantošanai;
42.3. tas dod iespēju pārvadāt preces ar vienu vai vairākiem transportlīdzekļiem, nepārkraujot tā saturu;
42.4. tas ir piemērots pārvietošanai no viena transportlīdzekļa uz citu transportlīdzekli;
42.5. tas ir piemērots vienkāršai preču iekraušanai un izkraušanai;
42.6. tā iekšējais tilpums ir vismaz viens kubikmetrs.
43. Ja preces tiek pārvietotas vienkopus, par vienu transportlīdzekli tiek uzskatīts:
43.1. sauszemes ceļa transportlīdzeklis kopā ar piekabi (piekabēm) vai puspiekabi (puspiekabēm);
43.2. savienotu vilciena platformu (vagonu) sastāvs;
43.3. kuģi, kas veido vienotu virkni;
43.4. konteineri, kas iekrauti vienā transportlīdzeklī šī punkta izpratnē.
44. Ja saņemta attiecīga muitas iestāžu atļauja, preces, kuras svara, izmēru vai fizisko īpašību dēļ nav iespējams pārvadāt noslēgtos transportlīdzekļos un konteineros, var pārvadāt transportlīdzekļos un konteineros, kas nav īpaši aprīkoti.
VI. Noslēguma jautājums
45. Līdz 2003.gada 1.jūlijam atzītā nosūtītāja nodrošinājumus iegādājas Valsts ieņēmumu dienestā.
Ministru prezidents A.Bērziņš
Finansu ministrs G.Bērziņš
2.pielikums
Ministru kabineta
2002.gada 3.septembra
noteikumiem Nr.396
Tranzīta pavaddokumenta aizpildīšanas kārtība
1. Tranzīta pavaddokumentu sagatavo, pamatojoties uz pēdējās tranzīta deklarācijas datiem (ko aizpildījis deklarētājs un/vai pārbaudījusi muita). Aizpildot tranzīta pavaddokumentu, norāda šādus datus:
1.1. PRN - procedūras reģistrācijas numurs;
1.2. 3.ailē ieraksta šādus datus:
1.2.1. pirmajā sadaļā - konkrētās izdrukātās lapas numurs;
1.2.2. otrajā sadaļā - kopējais izdrukāto lapu skaits, t.sk. preču saraksts (neizmanto, ja ir tikai viena prece);
1.3. 8.ailes labajā pusē ieraksta muitas iestādes adresi, uz kuru nosūtāma tranzīta pavaddokumenta atpakaļ nosūtāmā kopija;
1.4. 53.ailē norāda, ka nedrīkst mainīt saņēmēju muitas iestādi;
1.5. C ailē ieraksta šādus datus:
1.5.1. nosūtītājas muitas iestādes adrese;
1.5.2. nosūtītājas muitas iestādes reģistrācijas numurs;
1.5.3. tranzīta deklarācijas pieņemšanas datums;
1.5.4. atzītā nosūtītāja vai saņēmēja vārds, uzvārds vai nosaukums un pilnvaras numurs;
1.6. D ailē ieraksta šādus datus:
1.6.1. pārbaudes rezultāti;
1.6.2. ja nepieciešams, norāde "Saņēmēju muitas iestādi mainīt nedrīkst";
1.6.3. ja nepieciešams, norāde "Noteikts maršruts".
2. Izdrukājot tranzīta pavaddokumentu, ņem vērā šādus nosacījumus:
2.1. ja saņēmēja muitas iestāde ir pieslēgta datorizētajai tranzīta sistēmai un neizmanto kravas sarakstu, izdrukā tikai A kopiju;
2.2. ja saņēmēja muitas iestāde ir pieslēgta datorizētajai tranzīta sistēmai un izmanto kravas sarakstu, izdrukā A kopiju un B kopiju;
2.3. ja deklarētā saņēmēja muitas iestāde nav pieslēgta datorizētajai tranzīta sistēmai, neatkarīgi no tā, vai kravas sarakstu izmanto vai neizmanto, izdrukā A kopiju un B kopiju.
3. Nosūtot pārbaudes rezultātus, ņem vērā šādus nosacījumus:
3.1. saņēmēja muitas iestāde ir tā pati, kas norādīta tranzīta pavaddokumentā, un tā ir pieslēgta datorizētajai tranzīta sistēmai:
3.1.1. ja tā neizmanto kravas sarakstu, pārbaudes rezultātus nosūtītājai muitas iestādei paziņo elektroniski;
3.1.2. ja tā izmanto kravas sarakstu, pārbaudes rezultātus nosūtītājai muitas iestādei paziņo, nosūtot tranzīta pavaddokumenta B kopiju un kravas sarakstu;
3.2. saņēmēja muitas iestāde ir tā pati, kas norādīta tranzīta pavaddokumentā, bet tā nav pieslēgta datorizētajai tranzīta sistēmai - pārbaudes rezultātus paziņo, izmantojot tranzīta pavaddokumenta B kopiju, tai skaitā kravas sarakstu vai preču sarakstu (ja tādi ir), neatkarīgi no tā, vai kravas sarakstu izmanto vai neizmanto;
3.3. tranzīta pavaddokumentā norādītā muitas iestāde ir pieslēgta datorizētajai tranzīta sistēmai, bet saņēmēja muitas iestāde ir cita, un tā nav pieslēgta datorizētajai tranzīta sistēmai:
3.3.1. ja saņēmēja muitas iestāde neizmanto kravas sarakstu, pārbaudes rezultātus paziņo, nosūtot nosūtītājai muitas iestādei tranzīta pavaddokumenta fotokopiju un A kopiju (kopā ar preču sarakstu, ja tāds ir izmantots);
3.3.2. ja saņēmēja muitas iestāde izmanto kravas sarakstu, pārbaudes rezultātus paziņo, nosūtot nosūtītājai muitas iestādei tranzīta pavaddokumenta B kopiju (kopā ar kravas sarakstu);
3.4. tranzīta pavaddokumentā norādītā muitas iestāde nav pieslēgta datorizētajai tranzīta sistēmai, bet saņēmēja muitas iestāde ir cita, un tā ir pieslēgta datorizētajai tranzīta sistēmai:
3.4.1. ja saņēmēja muitas iestāde neizmanto kravas sarakstu, pārbaudes rezultātus nosūtītājai muitas iestādei paziņo elektroniski;
3.4.2. ja saņēmēja muitas iestāde izmanto kravas sarakstu, pārbaudes rezultātus paziņo, izmantojot tranzīta pavaddokumenta B kopiju un kravas sarakstu.
4. Ja izmanto kravas sarakstu, tranzīta pavaddokumenta A un B kopijas izdrukā no datorizētās sistēmas. Šādā gadījumā:
4.1. kopējo kravas sarakstu skaitu norāda 4.ailē, neaizpildot 3.aili;
4.2. ailē "Preču apraksts" attiecīgi ieraksta "Skatīt kravas sarakstu (-us) Nr.____";
4.3. izdrukā arī aili "Papildu informācija".
5. Citu specifisku informāciju par precēm norāda attiecīgajos kravas sarakstos un pievieno tranzīta pavaddokumentam.
Finansu ministrs G.Bērziņš