Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Valsts iekšējā tirgus aizsardzības biroja lēmums Nr. 10/2002

2002. gada 15. augustā

Lēmums par antidempinga pārbaudes izbeigšanu attiecībā uz Krievijas, Ukrainas un Ungārijas izcelsmes medu

1. Valsts iekšējā tirgus aizsardzības birojs (turpmāk - VITAB) 2002. gada 6. martā pieņēma lēmumu Nr. 2/2002 "Par antidempinga pārbaudes uzsākšanu" attiecībā uz Krievijas, Ukrainas un Ungārijas izcelsmes medu. Lēmums laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicēts un vienlaikus stājās spēkā 2002. gada 12. martā ("Latvijas Vēstnesis" 12.03.2002. Nr. 39/2614).

2. Ieinteresētās personas tika aicinātas izteikt savu viedokli, iesniedzot rakstisku informāciju 2002. gada 15. augustā, un iesniegt pieteikumu par noklausīšanos ne vēlāk kā 40 dienu laikā no pārbaudes uzsākšanas. Ieinteresētās personas šo iespēju neizmantoja.

3. Vienlaikus zināmajām ieinteresētajām personām tika nosūtītas anketas ar jautājumiem, lai iegūtu objektīvu un vispārīgu informāciju par vietējiem ražotājiem un medus importu Latvijas Republikā.

4. Uz nosūtīto anketu atbildes sniedza:

4.1. Ungārijas medus ražotājs un eksportētājs "Golden Nectar Co. Ltd" (23. maijā);

4.2. Medus importētājs no Krievijas Federācijas SIA "Ropask" (25. aprīlī);

4.3. Medus importētājs no Ungārijas un Ukrainas SIA "Vinnis" (6. maijā);

4.4. Vietējie ražotāji, kopsummā 41 persona (laika posmā no 9. aprīļa līdz 12. augustam).

5. Izsūtīto anketu mērķis bija iegūt pierādījumus par to, vai, pirmkārt, medus no Krievijas, Ukrainas un Ungārijas Latvijas Republikā tiek importēts par zemākām cenām, nekā pārdodot vietējā tirgū (dempinga cenu analīze), otrkārt, vai vietējie medus ražotāji cieš zaudējumus, treškārt, vai šāds medus imports (par dempinga cenām) ir vietējo ražotāju zaudējumu cēlonis.

6. Iesniegumu par pārbaudes uzsākšanu bija parakstījuši kopumā 244 vietējie medus ražotāji, iesniegumā norādot, ka viņi, kopā ņemot, 2001. gadā saražojuši 323 686 kg medus un ka Latvijā 2001. gadā vispār tika saražoti 360 000 kg medus. Neviena ieinteresētā puse nesniedza citas ziņas šai jautājumā, un arī VITAB nerada pierādījumus tam, ka šie skaitļi neatbilstu patiesībai.

7. Noteiktajā termiņā atbildes sniedza tikai 10 vietējie ražotāji. Savukārt līdz šā lēmuma pieņemšanas brīdim VITAB bija saņēmis 41 vietējā ražotāja atbildes uz anketās uzdotajiem jautājumiem. Šīs saņemtās atbildes bija lielākoties pēc būtības un noderīgas pārbaudes vajadzībām. Tomēr šajās anketās pārstāvēto vietējo ražotāju kopējais 2001. gadā saražotā medus apjoms bija 112 tonnas, kas nesastāda vairākumu no vietējiem ražotājiem un pat neļauj spriest par iespējamā medus importa par dempinga cenām ietekmi (zaudējumiem vietējiem ražotājiem) uz vietējo ražošanu.

8. Vietējie ražotāji nav iesnieguši nevienu informācijas iesniegšanas termiņa pagarinājuma lūgumu, nav norādījuši uz apstākļiem, kāpēc samērīgā laika posmā atbildes netika sniegtas. Šāda informācijas nesniegšana būtiski kavē visu pārbaudi, un VITAB nevar veikt turpmāko izmeklēšanu saskaņā ar antidempinga pārbaudes grafiku.

9. Analizējot saņemtās vietējo ražotāju atbildes uz anketās uzdotajiem jautājumiem, VITAB secināja, ka 2001. gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo 2000. gadu būtiski ir pieaudzis vietējo ražotāju saražotā medus daudzums, vienlaikus būtiski palielinājušies arī realizācijas apjomi, savukārt vidējā realizācijas cena samazinājusies. Šādu samazinājumu (10% apmērā) daļai vietējo ražotāju varēja izraisīt gan vietējo ražotāju savstarpējās konkurences saasināšanās, gan medus imports, gan citi faktori.

10. Nepietiekamais vietējo ražotāju sadarbošanās līmenis neļauj spriest par konkrētu zaudējumu līmeni, kādu no medus importa apjomu palielināšanās cieš vietējie ražotāji.

11. Nekonstatējot importa par dempinga cenām esamību, zaudējumus vietējiem ražotājiem vai cēlonisko saikni starp importu par dempinga cenām un zaudējumiem vietējiem ražotājiem saskaņā ar Antidempinga likuma 15. panta 1.daļas 1.punktu (nepieciešamās informācijas nesniegšana noteiktajā laikā) un 31. panta 1.daļu (pierādījumu trūkums), antidempinga pārbaude ir nekavējoties izbeidzama.

12. Pamatojoties uz minētajiem faktiem un apsvērumiem, VITAB nolemj izbeigt antidempinga pārbaudi attiecībā uz medus importu no Krievijas, Ukrainas un Ungārijas.

13. Lēmums stājas spēkā tā pieņemšanas brīdī.

Valsts iekšējā tirgus aizsardzības biroja direktore A. Tjuša

TABLICKA COPY.GIF (98694 bytes)

15.08.2002