Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 1995. gada 28. februāra noteikumus Nr. 42 "Noteikumi par Konsultatīvo muitas tarifu padomi".

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETS

Par Konsultatīvās muitas tarifu padomes sastāvu un nolikumu

Noteikumi Nr. 28 (prot. Nr. 25 1. §)

Izdoti saskaņā ar likuma «Par 1925. gada L aprīļa likuma
«Ministru kabineta iekārta» atjaunošanu»
14. panta 3. punktu

 

1. Apstiprināt Konsultatīvo muitas tarifu padomi šādā sastāvā:

Padomes priekšsēdētāja

A. Bataraga - Ekonomikas ministrijas valsts sekretāre

Padomes priekšsēdētājas pirmais vietnieks

A. Kodoliņš- Finansu ministrijas departamenta direktors

Padomes priekšsēdētājas vietniece

I. Sers - Ārlietu ministrijas departamenta direktore

Padomes sekretārs

G. Kozinda - Finansu ministrijas nodaļas vadītājs

Padomes locekļi:

A. Ameters - izglītības, kultūras un zinātnes ministra padomnieks

I. Bārdiņš- Latvijas Zemnieku savienības priekšsēdētaja vietnieks

E. Bendrāte - Valsts statistikas komitejas nodaļas vadītāja

A. Bērziņš- Valsts uzņēmumu departamenta galvenais speciālists

V. Birziņa - satiksmes ministra padomniece

E. Bodža - Ventspils pilsētas Tautas deputātu padomes priekšsēdētāja padomniece

J. Bruņenieks- Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nodaļas vadītājs

D. Gibole - Izglītības, kultūras un zinātnes ministrijas Valsts kultūras pārvaldes speciāliste

U. Grava - Zemkopības ministrijas Valsts meža dienesta nodaļas vadītājs

V. Fūrmanis - Valsts ieņēmumu dienesta Muitas departamenta priekšnieka vietnieks

A. Jurdžs - Latvijas Jūrniecības savienības valdes loceklis

D. Kļaviņš- Latvijas Universitātes lektors

V. Krisbergs - Latvijas Privātuzņēmēju savienības priekšsēdētājs

V. Kulbergs - Latvijas Mazā biznesa asociācijas pārstāvis

M. Melnmate - Tieslietu ministrijas Likumdošanas departamenta referente

I. Millers - Rūpniecības uzņēmumu direktoru padomes pārstāvis

I. Pilvere - Zemkopības ministrijas departamenta direktore

I. Ruduša - Monopoldarbības uzraudzības komitejas priekšsēdētāja

A. Runcis - Ekonomikas ministrijas departamenta direktors

L. Šauriņa - Tirdzniecības un rūpniecības palātas daļas vadītāja

U. Vītoliņš- Latvijas attīstības aģentūras direktors Konsultatīvajā muitas tarifu padomē pārstāvētajām institūcijām ir tiesības pilnvarot darbam padomē citu attiecīgās institūcijas pārstāvi.

2. Apstiprināt pievienoto Konsultatīvās muitas tarifu padomes nolikumu.

3. Atzīt par spēku zaudējušiem šādus Ministru Padomes lēmumus:

3.1. 1992. gada 28. maija lēmuma Nr. 198 «Par preču izvedmuitas pagaidu tarifiem» 3. punkts;

3.2. Preču izvedmuitas pagaidu tarifu piemērošanas kārtības (apstiprināta ar 1992. gada 28. maija lēmumu Nr. 198) 2. punkts;

3.3. 1992. gada 31. jūlija lēmuma Nr. 300 «Par preču ievedmuitas tarifiem un grozījumiem Latvijas Republikas Valdības lēmumos muitas tarifu jautājumos» (Ziņotājs, 1992, 39/40/41) 10.2. apakšpunkts;

3.4. 1993. gada 14. aprīļa lēmums Nr. 192 «Par Muitas tarifu padomes priekšsēdētāju»;

3.5. 1993. gada 19. jūnija lēmums Nr. 325 «Par Muitas tarifu padomes nolikumu» (Ziņotājs, 1993, 28).

Ministru prezidents V.BIRKAVS

Finansu ministrs U.OSIS

Rīgā 1993. gada 14. Decembrī.

APSTIPRINĀTS
ar Ministru kabineta
1993. gada 14. decembra noteikumiem Nr. 28

Konsultatīvās muitas tarifu padomes
NOLIKUMS

Konsultatīvā muitas tarifu padome (tālāk tekstā - «padome») ir neatkarīga institūcija, kura izvērtē muitas tarifus un izstrādā priekšlikumus par grozījumiem tajos, kā ari sniedz atzinumus muitas tarifu jautājumos.

Padomes lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.

I. Padomes sastāvs

1. Padomē ietilpst valsts pārvaldes institūciju un citu institūciju, arī darba devēju un darba ņēmēju asociāciju izvirzīti pārstāvji.

Padomes sēdes vada padomes priekšsēdētājs: Priekšsēdētāja prombūtnes laikā sēdes vada padomes priekšsēdētāja pirmais vietnieks, bet padomes priekšsēdētāja un viņa pirmā vietnieka prombūtnes laikā - priekšsēdētāja vietnieks.

2. Padomes sekretārs ir atbildīgs par padomei iesniegto jautājumu sagatavošanu izskatīšanai padomes sēdēs un padomes pieņemto lēmumu noformēšanu protokola veidā, kā ari vada sekretariāta darbu.

Padomes sekretariāta funkcijas pilda Finansu ministrijas Nodokļu un muitas likumdošanas departamenta Muitas tarifu nodaļas darbinieki.

3. Padomes sastāvu apstiprina Ministru kabinets.

Ja padomes loceklis vai cits attiecīgās institūcijas pilnvarots pārstāvis nav piedalījies trīs padomes sēdēs pēc kārtas, par to informē institūciju, kuru viņš pārstāv.

II. Padomes uzdevumi

Padomei ir šādi uzdevumi:

4. Sniegt atzinumus muitas tarifu politikas jomā.

5. Sniegt atzinumus par iesniegtajiem priekšlikumiem grozīt atsevišķu preču ievedmuitas un izvedmuitas tarifu likmes vai to piemērošanas termiņus. Sniedzot atzinumus, jāievēro šādi mērķi:

5.1. preču ražošanas attīstības veicināšana Latvijā, to preču eksporta stimulēšana, kuras ir konkurētspējīgas ārvalstu noieta tirgos, ārvalstu ražojumu konkurētspējas Latvijas tirgū mērķtiecīga ierobežošana (ja šāda ierobežošana ir valsts interesēs), ņemot vērā:

- Latvijas Republikas līgumus un starptautiskās vienošanās;

- konkrēto preču ražošanas izmaksas un to samazināšanas perspektīvas;

- prognozes par patērētāju pieprasījumu pēc attiecīgajām precēm;

- citus valsts attīstībai un prestižam svarīgus apsvērumus;

5.2. nacionālo resursu racionālas izmantošanas veicināšana;

5.3. valsts budžeta ieņēmumu palielināšana.

6. Izskatīt un izmantot darbā fizisko un juridisko personu priekšlikumus par muitas tarifu grozīšanu atsevišķām precēm.

III. Padomes tiesības

Padomei ir tiesības:

7. Pieprasīt no institūcijām darbam nepieciešamās ziņas un atzinumus.

8. Saņemt no institūcijām atzinumus muitas tarifu grozījumu jautājumos. Ja nepieciešams, atzinumu izstrādē var uzaicināt piedalīties neatkarīgus ekspertus.

9. Ja nepieciešams, uzaicināt piedalīties padomes sēdēs ekspertus un amatpersonas.

10. Padomes pilnvarotajiem pārstāvjiem - piedalīties starpvalstu sarunās, kurās tiek risināti muitas tarifu politikas jautājumi.

IV. Priekšlikumu izskatīšanas un noformēšanas kārtība

11. Padomes sēdes notiek ne retāk kā reizi divās nedēļās. Ja nepieciešams, padomes priekšsēdētājs (vietnieks) var sasaukt ārkārtas sēdes, kuras trīs dienas iepriekš izziņo padomes sekretariāts.

12. Padomes sekretariāts pieņem priekšlikumus par muitas tarifiem, organizē to izvērtēšanu un, ja nepieciešams, nodod tos ekspertiem analīzei.

Kopā ar priekšlikumiem par muitas tarifiem jāiesniedz šādi dokumenti:

- iesniegums (pavadvēstule). Tajā jānorada preces kods saskaņā ar Latvijas preču kombinēto nomenklatūru, preces nosaukums, spēkā esošais muitas tarifs, piedāvātais tarifs;

- ekonomiskais pamatojums. Tajā jānorāda dati par attiecīgās preces ieveduma un izveduma apjomiem Latvijā, preces vidējā tirgus cena Latvijā vai ražošanas izmaksas. Iesniedzējs ekonomiskajam pamatojumam var pievienot arī citus datus;

- sociālekonomisko seku prognoze. Tajā jābūt informācijai par piedāvātā muitas tarifa grozījuma ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību.

Ja nepieciešams, padome priekšlikumu iesniedzējiem var pieprasīt papildmateriālus. Padomes sekretariāts nepieņem izskatīšanai priekšlikumus, kuriem nav pievienoti šajā punktā minētie dokumenti, kā arī priekšlikumus par muitas tarifu nepiemērošanu vai daļēju piemērošanu precēm, kuras fiziskās vai juridiskās personas ieved Latvijā vai izved no Latvijas.

13. Iesniegtos priekšlikumus padomes sekretariāts reģistrē speciālā žurnālā un nosaka to izskatīšanas datumu.

Priekšlikumus par grozījumiem muitas tarifos padome izskata to iesniegšanas secībā.

14. Kārtējās sēdes dokumentus padomes locekļiem izsniedz ne vēlāk kā desmit dienas pirms sēdes. Atzinumi par padomei iesniegtajiem dokumentiem, kas izskatāmi kārtējā sēdē, jāiesniedz padomes sekretariātā ne vēlāk kā trīs dienas pirms sēdes.

15. Padome ir tiesīga pieņemt lēmumus, ja padomes sēdē piedalās vairāk nekā puse no padomes locekļiem.

16. Padomes lēmumus pieņem sēžu laikā atklātā balsošanā. Lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu.

17. Padomes lēmumus noformē protokola veidā.

Katram padomes loceklim ir tiesības pieprasīt sava rakstveidā iesniegtā atsevišķā viedokļa pievienošanu protokolam. Sēžu protokolus paraksta padomes sēdes vadītājs un sekretārs ne vēlāk kā trīs darbadienas pēc kārtējās sēdes. Ar sēdes protokolu var iepazīties visi padomes locekļi.

18. Padomes sekretariāts, ievērojot padomes sēdē pieņemtos lēmumus, sagatavo attiecīgos materiālus par saņemtajiem priekšlikumiem un iesniedz Ministru kabinetam, un informē par to priekšlikumu iesniedzējus:

19. Padomes sēdes ir atklātas. Tajās kā klausītāji var piedalīties visi interesenti.

20. Padomes materiāltehnisko apkalpošanu nodrošina Finansu ministrija.

Finansu ministrs U. OSIS

24.12.1993