Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETS

Par Izglītības, kultūras un zinātnes ministrijas reorganizāciju

Lēmums Nr. 106 (prot. Nr. 42 24. §)

L Saskaņā ar 1994. gada 22. jūnija likumu «Grozījumi likumā «Par 1925. gada 1. aprīļa likuma «Ministru kabineta iekārta» atjaunošanu»» reorganizēt Izglītības, kultūras un zinātnes ministriju un uz tās bāzes izveidot:

1.1. ar 1994. gada 1. oktobri - Izglītības un zinātnes ministriju;

1.2. ar 1994. gada 1. novembri - Kultūras ministriju.

2. Apstiprināt pievienoto Izglītības un zinātnes ministrijas nolikumu.

3. Izglītības un zinātnes ministram J. Vaivadam un finansu ministram U. Osim līdz 1994. gada 1. septembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par attiecīgajiem grozījumiem likumā «Par valsts budžetu 1994. gadam» sakarā ar Izglītības, kultūras un zinātnes ministrijas reorganizāciju.

4. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 1993. gada 7. septembra lēmumu Nr. 37 «Par Izglītības, kultūras un zinātnes ministrijas pagaidnolikumu».

Ministru prezidents V. BIRKAVS

Izglītības un zinātnes ministrs J. VAIVADS

Rīgā 1994. gada 23. augustā

APSTIPRINĀTS
ar Ministru kabineta
1994. gada 23. augusta lēmumu Nr. 106l

Izglītības un zinātnes ministrijas
NOLIKUMS

I

1. Izglītības un zinātnes ministrija (tālāk tekstā - «ministrija») ir valsts pārvaldes institūcija, kas izstrādā valsts politikas projektus izglītības, jaunatnes lietu, sporta un zinātnes joma un organizē apstiprināto projektu realizāciju.

2. Ministrija savā darbībā ievēro Satversmi, likumus, Ministru kabineta lēmumus un šo nolikumu.

II

3. Ministrijas galvenie uzdevumi ir:

3.1. izstrādāt valsts izglītības, zinātnes, jaunatnes lietu un sporta politikas projektus un organizēt apstiprināto projektu izpildi, izstrādāt šo nozaru attīstības stratēģiju un nodrošināt tās izpildi;

3.2. izstrādāt priekšlikumus par valsts budžeta līdzekļu izlietojumu izglītībai sportam un zinātnei, nodrošināt valsts budžeta līdzekļu mērķtiecīgu izlietojumu un šī izlietojuma kontroli;

3.3 .sniegt metodisko palīdzību pašvaldību iestādēm un risināt audzināšanas, izglītības, jaunatnes lietu un sporta iestāžu organizatoriskos jautājumus;

3.4. vadīt ministrijas un tās pakļautībā un pārraudzībā esošo iestāžu darbību izglītības, jaunatnes, sporta un zinātnes attīstības programmas realizācija;

3.5. sadarboties ar citām ministrijām, valsts un pašvaldību iestādēm un sabiedriskajām organizācijām jautājumos, kas skar izglītības, jaunatnes, sporta un zinātnes attīstību valstī;

3.6. sekmēt pedagoģisko un sporta darbinieku izglītošanu un viņu izglītības pilnveidošanu;

3.7. organizēt darbinieku kvalifikācijas prasību izstrādi un nodrošināt to īstenošanu;

3.8. kontrolēt likumu un normatīvo aktu ievērošanu audzināšanas un izglītības iestāžu darbībā;

3.9. pārstāvēt valsts intereses un koordinēt valsts iestāžu darbību starptautisko sakaru jomā jautājumos, kas skar izglītību, jaunatni, sportu un zinātni;

3.10. izstrādāt izglītības, jaunatnes, sporta un zinātnes iestāžu darbības tiesisko pamatojumu;

3.11. nodrošināt likuma «Par budžeta un finansu vadību» prasību izpildi attiecībā uz budžeta pieprasījuma sastādīšanu un iesniegšanu, budžeta izpildi un kontroli par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu;

3.12. veikt grāmatvedības uzskaiti un pārskatu sastādīšanu atbilstoši likumdošanas aktiem.

4. Ministrijas darbu politiski vada izglītības un zinātnes ministrs (tālāk tekstā - «ministrs»), kurš ir atbildīgs Saeimai par ministrijas darbību.

Ministra tiesības un uzdevumi:

4.1. dot tiešu rīkojumu katram ministrijas un tās pakļautībā esošās iestādes darbiniekam;

4.2. iecelt amatā un atbrīvot no amata valsts sekretāru;

4.3. apstiprināt departamentu nolikumus un ministrijas pakļautība esošo iestāžu nolikumus;

4.4. atsaukt jebkuru ministrijas vai tās pakļautībā esošās iestādes darbinieka rīkojumu;

4.5. veikt citus Saeimas un Ministru kabineta noteiktos uzdevumus.

5. Ministrijas parlamentārais sekretārs pārstāv ministra politisko viedokli Saeimā, tās komisijās un citās valsts institūcijās. Ministrs nosaka parlamentārā sekretāra uzdevumus.

6. Ministrijas valsts sekretārs:

6.1. vada ministrijas administratīvo darbu;

6.2. apstiprina ministrijas centrālā aparāta štatu sarakstus saskaņā ar valsts budžetā paredzēto štata vienību skaitu un darba samaksas fondu;

6.3. pieņem darbā un atlaiž no darba ministrijas darbiniekus;

6.4. nodrošina ministrijas darbību piešķirto finansu līdzekļu ietvaros;

6.5. sniedz priekšlikumus par ministriju darbībai nepieciešamo tiesisko un administratīvo nodrošinājumu;

6.6. izdod rīkojumus ministrijas kompetences jautājumos, ja ministrs viņu attiecīgi pilnvarojis;

6.7. valsts sekretārs ir ierēdnis vai ierēdņa kandidāts.

7. Ministrijas valsts sekretāram ir valsts sekretāra vietnieks budžeta un administratīvajos jautājumos un valsts sekretāra vietnieks izglītības jautājumos, kuri ir ierēdņi vai ierēdņa kandidāti.

8. Ministrijas sastāvā ir šādas pamata struktūrvienības:

8.1. Administratīvi saimnieciskais departaments;

8.2. Augstākās izglītības un zinātnes departaments;

8.3. Budžeta un investīciju plānošanas departaments;

8.4. Jaunatnes lietu departaments;

8.5. Kontroles un revīzijas departaments;

8.7. Starptautisko sakaru departaments;

8.8. Stratēģiskās plānošanas departaments;

8.9. Vispārējās izglītības departaments.

9. Departamentu vada departamenta direktors, kurš ir ierēdnis vai ierēdņa kandidāts. Departamenta direktoram var būt vietnieki, kuri ir ierēdņi vai ierēdņa kandidāti.

Departamenta direktors ir tiesīgs dot tiešu rīkojumu katram sava departamenta darbiniekam.

10. Ministrijas departamentos ir šādas nodaļas:

10.1. Administratīvi saimnieciskajā departamentā - Grāmatvedības un uzskaites nodaļa, Vispārējā nodala;

10.2. Augstākās izglītības un zinātnes departamentā - Augstākās izglītības nodaļa, Tirgus pieprasīto pētījumu nodaļa, Valsts pasūtīto pētījumu nodaļa;

10.3. Kontroles un revīzijas departamenta - Izglītības un zinātnes iestāžu kontroles nodaļa, Profesionālas izglītības iestāžu kontroles nodaļa;

10.4. Profesionālās izglītības departamentā - Izglītības attīstības nodala un Mācību iestāžu nodaļa,

10.5. Vispārējās izglītības departamentā - Izglītības darbinieku nodaļa un Mācību satura nodaļa.

11. Ministrija ir šādas pastāvīgas nodaļas:

11.1. Juridiskā nodaļa;

11.2. Pieaugušo izglītības nodaļa;

11.3. Preses centrs.

Nodaļas vada nodaļu vadītāji, kuri ir ierēdņi vai ierēdņa kandidāti.

12. Ministrijai uzticētas valsts funkcijas realizē un par to izpildi ir atbildīgas šādas ministrijas pakļautībā esošās iestādes:

12.1. Izglītības attīstības institūts;

12.2. Izglītības informācijas centrs;

13.3. Izglītības satura un eksaminācijas centrs;

12.4. Izglītības un zinātnes iestāžu pārvalde;

12.5. Izglītības valsts inspekcija;

12.6. Profesionālās izglītības metodiskais centrs;

12.7. Sporta pārvalde.

13. Ministrijas darbiniekus ieceļ amatā un atbrīvo no amata, pamatojoties uz likumu «Par valsts civildienestu» un citiem likumdošanas aktiem. Ministrijas darbinieku uzdevumus un dienesta attiecības nosaka nolikumi, instrukcijas un konkrēto civildienesta darbinieku dienesta pienākumu apraksts.

14. Ministrija ir juridiska persona, un tai ir ģerboņzīmogs ar papildinātā valsts mazā ģerboņa attēlu un ministrijas pilnu nosaukumu. Ministrijai ir pamatbudžeta un speciālā budžeta konti valsts kasē.

15. Ministrijas centrālo aparātu un pakļautībā esošās pārvaldes institūcijas finansē no valsts budžeta.

Izglītības un zinātnes ministrs J. VAIVADS

11.09.1994