LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETS
Lēmums Nr. 43 (prot. Nr. 25 3. §)
1. Noteikt, ka Valsts civildienesta pārvaldes darbu vada Ministru kabinets ar Valsts reformu ministrijas starpniecību.
2. Apstiprināt pievienoto Valsts civildienesta pārvaldes nolikumu.
3. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 1993. gada 7. decembra lēmuma Nr. 63 «Par Valsts civildienesta pārvaldes un Valsts administrācijas skolas dibināšanu» 2. punktu.
Ministru prezidents V. BIRKAVS
Valsts reformu ministrs M. GAILIS
Rīgā 1994. gada 10. maijā
Apstiprināts
ar Ministru kabineta
1994. gada 10. maijā lēmumu Nr. 43
I. Vispārīgie noteikumi
1. Valsts civildienesta pārvalde (turpmāk tekstā - «pārvalde») ir valsts reformu ministrijas pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas realizē valsts politiku valsts civildienesta nozarē.
2. Pārvalde savā darbībā ievēro Satversmi, likumus un Ministru kabineta noteikumus un instrukcijas. Pārvalde veic savus uzdevumus, sadarbojoties ar citām valsts pārvaldes un pašvaldību institūcijām, kā arī ar mācību un zinātniskajām iestādēm.
3. Pārvalde ir juridiska persona, tai ir zīmogs ar papildinātā valsts mazā ģerboņa attēlu un pārvaldes pilnu nosaukumu.
II. Uzdevumi
4. Pārvaldes uzdevumi ir:
4.1. analizēt un prognozēt stāvokli valsts civildienestā, apzināt valsts civildienesta perspektīvās vajadzības un plānot to apmierināšanai nepieciešamos pasākumus un resursus;
4.2. koordinēt valsts pārvaldes un pašvaldību institūciju darbību valsts civildienesta nozarē;
4.3. kontrolēt, kā valsts pašvaldību iestādes ievēro likumu «Par valsts civildienestu» un Ministru kabineta noteikumus civildienesta jautājumos;
4.4. sagatavot un iesniegt Valsts reformu ministrijai ziņojumus par likumu un citu valsts civildienesta jautājumos pieņemto normatīvo aktu neievērošanu vai pārkāpšanu, apstākļiem, kas to veicina, un pasākumiem, kas nepieciešami stāvokļa uzlabošanai;
4.5. sekot valsts civildienesta attiecību tiesiskā regulējuma efektivitātei, izstrādāt un iesniegt priekšlikumus tās paaugstināšanai Valsts reformu ministrijā;
4.6. izstrādāt priekšlikumus par valsts civildienesta ierēdņu un ierēdņu kandidātu (turpmāk tekstā - «ierēdņi») nepieciešamo skaitu un izvietojumu valstī;
4.7. veikt kontroles un uzraudzības funkcijas attiecībā uz ierēdņu amatu pretendentu sniegto informāciju.
5. Pārvaldes uzdevumi valsts civildienesta informācijas uzkrāšanas, analīzes un izmantošanas jomā ir:
5.1. veidot vienotu valsts civildienesta ierēdņu un viņu dienesta gaitu raksturojošas informācijas reģistru;
5.2. sniegt operatīvus statistikas datus par ierēdņu skaitu un izvietojumu valsts civiliestādēs;
5.3. sniegt atklātu informāciju valsts civildienesta amatu pretendentiem par šāda dienesta iespējām;
5.4. sniegt valsts civiliestādēm informāciju par esošajiem un iespējamiem pretendentiem uz valsts civildienesta amatiem, pieteikt pretendentus uz vakantajām ierēdņu amatu vietām;
5.5. publicēt informāciju par valsts ierēdņu iecelšanu amatā, atcelšanu, pārcelšanu, atstādināšanu, atlaišanu un citādu valsts civildienesta attiecību izbeigšanos. Vienu reizi gadā brošūras veidā izdot ierēdņu reģistru.
6. Pārvaldes uzdevumi valsts civildienesta efektīva darba nodrošināšanai ir:
6.1. pēc ierēdņu vai valsts civiliestāžu pieprasījuma sniegt valsts civildienesta ierēdņu tiesību un pienākumu skaidrojumu;
6.2. izskatīt ierēdņu iesniegumus un sūdzības;
6.3. izskatīt jautājumus par disciplinārlietu ierosināšanu ierēdņu disciplinārās atbildības gadījumos;
6.4. izstrādāt ierēdņu apbalvošanas programmu;
6.5. izskatīt valsts civiliestāžu un personu iesniegtos materiālus, lai noteiktu ierēdņu darbības atbilstību likumiem un valsts civildienesta ētikas normām. Nosūtīt šādus materiālus valsts civiliestādēm jautājuma izlemšanai par ierēdņu saukšanu pie atbildības.
7. Pārvaldes uzdevumi ierēdņu kvalifikācijas celšanas un pārbaudes jomām
7.1. izstrādāt valsts civildienesta organizācijas un ierēdņu atestācijas vispārīgos noteikumus;
7.2. organizēt ierēdņu kandidātu kvalifikācijas pārbaudes;
7.3. apstiprināt ierēdņu atestācijas rezultātus;
7.4. pārbaudīt ierēdņu amatu pretendentu atbilstību ierēdņa kandidāta statusam;
7.5. izsniegt dokumentus, kas apliecina ierēdņa kandidātu un ierēdņa kvalifikācijas eksāmena un atestācijas pārbaudes nokārtošanu.
III. Tiesības
8. Pārvaldei ir tiesības:
8.1. savas kompetences ietvaros izdot instrukcijas un ieteikumus valsts civildienesta jautājumos;
8.2. saņemt no valsts civiliestādēm informāciju, bet no ierēdņiem - paskaidrojumus, kas nepieciešami pārvaldes uzdevumu izpildei, nepieciešamības gadījumā iepazīties ar civiliestāžu rīcībā esošiem attiecīgiem dokumentiem.
IV. Struktūra
9. Pārvaldes struktūru un darbinieku štatus saskaņā ar valsts budžetā paredzēto štata vienību skaitu un darba samaksas fondu apstiprina valsts reformu ministrs.
10. Pārvaldes darbu vada pārvaldes priekšnieks. Pārvaldes priekšnieku ieceļ amata un atbrīvo no amata Ministru kabinets pēc valsts reformu ministra ieteikuma. Pārvaldes priekšnieks par pārvaldes darbību ir atbildīgs valsts reformu ministram.
11. Pārvaldes priekšnieks veic šādus uzdevumus:
11.1. kopīgi ar Valsts reformu ministriju izstrādā pārvaldes darbības stratēģiju;
11.2. plāno un organizē pārvaldes darbību;
11.3. koordinē pārvaldes sadarbību ar citām valsts civiliestādēm;
11.4. veic citus Ministru kabineta un Valsts reformu ministrijas noteiktos uzdevumus.
12. Pārvaldes priekšniekam ir šādas tiesības:
12.1. bez īpašas pilnvaras pārstāvēt pārvaldi;
12.2. izdot rīkojumus visos pārvaldes kompetencē esošajos jautājumos;
12.3. noteikt pārvaldes struktūrvienību pienākumu sadali;
12.4. iecelt amatā, atbrīvot no amata, pārcelt citā amatā, atstādināt no amata pārvaldes štatu sarakstā esošos ierēdņus un ierēdņu kandidātus, slēgt darba līgumus ar līgumdarbiniekiem.
13. Struktūrvienību darbu vada daļu vadītāji, kuri ir atbildīgi pārvaldes priekšniekam par attiecīgās struktūrvienības uzdevumu izpildi. Struktūrvienības vadītājs veic pienākumu sadali starp struktūrvienības darbiniekiem, kontrole pienākumu izpildi.
V. Darba kārtība
14. Pakļautība:
14.1. katram pārvaldes darbiniekam ir jāpilda sava tiešā priekšnieka rīkojumi;
14.2. jebkurš augstākā ranga darbinieks ir tiesīgs izvēlēties no viņa un viņam padoto ierēdņu un līgumdarbinieku kompetencē esošajiem jautājumiem tos jautājumus, ar kuriem viņš nodarbosies personīgi.
15. Atbildība:
15.1. par katru izskatāmo jautājumu ir atbildīgs darbinieks, kas ir viszemākajā rangā, ja viņa priekšnieks nav noteicis citādu kārtību;
15.2. zemākā amatā esoša darbinieka sagatavoto dokumentu ar savu parakstu apstiprina viņa tiešais priekšnieks;
15.3. pārvaldes priekšniekam ir tiesības noteikt citādu darbinieku atbildības sadalījumu.
Valsts reformu ministrs, Ministru prezidenta biedrs M. GAILIS