1. Medicīnas ētikas komiteja (turpmāk — komiteja) ir konsultatīva institūcija, kas izveidota ārstniecības iestādē vai ārstniecības personu profesionālajā biedrībā (turpmāk — biedrība) ar medicīnas ētiku saistītu jautājumu risināšanai.
2. Komitejas sastāvs nosakāms atkarībā no ārstniecības personu skaita ārstniecības iestādē vai biedru skaita biedrībā, bet ne mazāks par sešiem dalībniekiem. Lai izveidotu komiteju, minimālais ārstniecības personu vai biedru skaits ārstniecības iestādē vai biedrībā ir 20 personu vai biedru. Ja ārstniecības iestādē vai biedrībā ārstniecības personu vai biedru skaits ir mazāks par 20, vairākas iestādes vai biedrības kom i teju var izveidot kopīgi. Ārstniecības iestādē vai biedrībā, kurā ir liels ārstniecības personu vai biedru skaits, var izveidot apakškomisijas.
3. Komitejas dalībniekus ievēlē aizklātā balsošanā ārstniecības iestādes vai biedrības pilnsapulcē, kurā piedalās ne mazāk kā puse no kopējā ārstniecības personu vai biedru skaita.
4. Komitejai attiecīgajā ārstniecības iestādē vai biedrībā ir šādas funkcijas:
4.1. sniegt ārstniecības personām vai biedriem konsultācijas un ieteikumus ar medicīnas ētiku saistītajos jautājumos, kā arī konsultēt medicīnas ētikas jomā pieņemto normatīvo aktu piemērošanas jautājumos;
4.2. izskatīt, ievērojot konfidencialitāti, jebkuru fiziskās vai juridiskās personas iesniegumu un sūdzību ar medicīnas ētiku saistītajos jautājumos, kas attiecas uz attiecīgās iestādes ārstniecības personu vai biedru darbību un jaunu ārstniecībā izmantojamo medicīnisko tehnoloģiju izmantošanu, un rezultātus paziņot ieinteresētajām personām;
4.3. izvērtēt jaunu ārstniecībā izmantojamo medicīnisko tehnoloģiju atbilstību ētikas normām un rezultātus paziņot attiecīgās iestādes administrācijai;
4.4. iesniegt priekšlikumu attiecīgajai profesionālās asociācijas sertifikācijas komisijai par ārstniecības personas sertifikāta anulēšanu, ja ārstniecības personas darbība ir bijusi pretrunā ar Latvijas Ārstu ētikas kodeksu.
5. Komitejai ir šādas tiesības:
5.1. pieprasīt un saņemt 15 dienu laikā no ārstniecības iestādēm, biedrībām un ārstniecības personām komitejas darbam nepieciešamo informāciju;
5.2. uzaicināt uz komitejas sēdi ārstniecības personas vai citas kompetentas personas un saņemt no tām nepieciešamo informāciju;
5.3. pieaicināt darbam komitejā speciālistus un ekspertus un saņemt to atzinumus .
6. Komitejas dalībnieki, aizklāti balsojot, no komitejas dalībnieku vidus ievēlē priekšsēdētāju, priekšsēdētāja vietnieku un sekretāru.
7. Komitejas priekšsēdētājs izstrādā sēžu darba kārtību un organizē jautājumu izskatīšanu un dokumentu sagatavošanu.
10. Komitejas sēdes ir atklātas. Ja komitejas sēdē paredzēts izskatīt jautājumus, kas attiecas uz amatpersonu darbību vai pacientu privāto dzīvi, ārstēšanu, slimības diagnozi un prognozi, komiteja pieņem lēmumu, ka sēde ir slēgta, un uzaicina ieinteresētās personas piedalīties sēdē.
11. Komitej a galīgo lēmumu pieņem balsojot. Ja balsis sadalās līdzīgi, izšķirošā ir komitejas priekšsēdētāja balss. Komitejas darbā pieaicinātajām personām ir padomdevēja tiesības.
12. Komitejas lēmumi tiek nosūtīti ieinteresētajām personām trīs darbadienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas.
13. Komitejas lēmumu var pārsūdzēt Latvijas Ārstu biedrības medicīnas ētikas komitejā divu nedēļu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas.
14. Komitejas priekšsēdētājs un tās dalībnieki, kā arī komitejas darbā pieaicinātās personas par darbu komitejā atalgojumu nesaņem.
15. Komitejas darbību finansiāli un materiāltehniski nodrošina tā ārstniecības iestāde vai biedrība, kurā komiteja ir izveidota.