Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2004. gada 13. aprīļa noteikumus Nr. 288 "Reģionālā fonda nolikums".

Ministru kabineta noteikumi Nr. 290

Rīgā 1997.gada 5.augustā (prot. nr.43 35.§)

Reģionālā fonda nolikums

Izdoti saskaņā ar likuma "Par īpaši atbalstāmajiem
reģioniem
" 11.pantu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka Reģionālā fonda (turpmāk - Fonds) izveidošanas mērķus un uzdevumus, kā arī tā uzkrāšanas, izlietošanas un pārvaldīšanas kārtību.

2. Fondu veido šajos noteikumos noteiktajā kārtībā uzkrāti naudas līdzekļi.

3. Fondu pārvalda Ministru kabineta izveidota bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Reģionu attīstība" (turpmāk - Sabiedrība). Sabiedrības statūtus apstiprina Ministru kabinets.

4. Valsts pilnvarnieks Sabiedrībā ir ekonomikas ministrs, kas pēc saskaņošanas ar Reģionālās attīstības padomi (turpmāk - Reģionālā padome) ieceļ Sabiedrības izpilddirektoru.

5. Sabiedrība Fonda darbības programmu un pārskatu publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

II. Fonda izveidošanas mērķis un uzdevumi

6. Fonda izveidošanas mērķis ir paātrināt īpaši atbalstāmo reģionu (turpmāk - reģioni) attīstību un veicināt saimniecisko darbību tajos, kā arī nodrošināt papildu iespējas finansēt projektus, kuru īstenošana attiecīgajā teritorijā dod iespēju radīt jaunas darba vietas un sekmēt šīs teritorijas iedzīvotāju dzīves līmeņa celšanos.

7. Fonda izveidošanas uzdevumi:

7.1. tieši finansēt reģionu attīstības pasākumus un projektus, kā arī daļēji piedalīties reģionu attīstības projektu finansēšanā;

7.2. samazināt projektu realizācijai izmantoto kredītu likmes;

7.3. nodrošināt ieguldījumu dotācijas;

7.4. kreditēt atsevišķus uzņēmējdarbības attīstības projektus, kā arī daļēji piedalīties pašvaldību un reģiona infrastruktūras attīstības projektu finansēšanā.

III. Fonda avoti

8. Fondā tiek ieskaitīti:

8.1. līdzekļi, kas katru gadu Fonda veidošanai tiek iedalīti Ekonomikas ministrijai no valsts budžeta;

8.2. juridisko un fizisko personu (arī ārvalstu un starptautisko organizāciju) mērķiemaksas un dāvinājumi;

8.3. ārvalstu un starptautisko palīdzības institūciju kredīti;

8.4. citi ienākumi (iepriekšējā saimnieciskā gada līdzekļu atlikums, procentu maksājumi par Sabiedrības kontu atlikumiem, maksa par pakalpojumiem, dividendes u.c.).

9. Fondu uzglabā Sabiedrības kontos Latvijas valūtā, ārvalstu valūtās, kā arī vērtspapīros.

IV. Fonda izlietojums

10. Fondu var izlietot:

10.1. ieguldījumiem uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) statūtkapitālā - saistībā ar ieguldījumiem pamatlīdzekļos un izpētes darbā, kā arī patentu iegādei, nepārsniedzot 35 procentus no attiecīgo projektu izmaksām;

10.2. procentu maksājumiem vai daļējiem procentu maksājumiem, kas tiek sekmīgi izmantoti saskaņā ar iesniegto biznesa plānu un noteiktajos termiņos atmaksāti kredītiestādēm;

10.3. vienreizējiem maksājumiem (maksājumi par ekonomiskās izglītības pasākumiem, piemaksa uzņēmumiem par jaunu darba vietu radīšanu u.c.) uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām);

10.4. ieguldījumu dotācijām pamatlīdzekļos (gada pirmsnodokļu peļņas samazinājums uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) par noteiktu ieguldījumu summu), nepārsniedzot 20 procentus no kopējām ieguldījumu izmaksām;

10.5. daļēji - ieguldījumiem reģionu vietējos attīstības fondos un šo reģionu attīstības programmu izstrādei;

10.6. Fonda darbības nodrošināšanai.

11. Atsevišķos gadījumos saskaņā ar ikreizēju Reģionālās padomes lēmumu no Fonda var:

11.1. izsniegt kredītus vai sniegt kredītgarantijas uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām);

11.2. kopīgi ar pašvaldībām finansēt reģiona infrastruktūras attīstību;

11.3. finansēt pašvaldību organizētus uzņēmējdarbību veicinošus pasākumus (arī atalgot minēto pasākumu īstenošanai pieaicinātos speciālistus) saskaņā ar tāmi.

V. Fonda pārvaldīšana un finansējuma pieprasīšanas un piešķiršanas kārtība

12. Fonda darbības nodrošināšanai ikgadējā Fonda izdevumu tāmē tiek paredzēti līdzekļi līdz trīs procentu apmērā no Fonda izdevumu summas. Šo līdzekļu izmantošanas tāmi apstiprina ekonomikas ministrs pēc Sabiedrības izpilddirektora priekšlikuma, un tie ir izmantojami:

12.1. citu uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) (arī kredītiestāžu) darbinieku darba samaksai;

12.2. darba samaksai projektu vadības tehnisko vienību darbiniekiem un pieaicinātajiem ekspertiem;

12.3. Fonda tehniskajai apkalpošanai, kā arī Fonda un Sabiedrības darbībai nepieciešamo izdevumu segšanai;

12.4. Sabiedrības darbinieku darba samaksai.

13. Lēmumu par šo noteikumu 12.punktā minēto līdzekļu piešķiršanu pieņem Sabiedrības izpilddirektors - Sabiedrības izpildinstitūcijas vadītājs.

14. Lai saņemtu finansējumu no Fonda, reģiona attīstības padome (ja tāda nav izveidota, - attiecīgās teritorijas pašvaldība) ne vēlāk kā desmit mēnešus pirms kārtējā saimnieciskā gada sākuma iesniedz Ekonomikas ministrijā apkopotu un motivētu (mērķis, prioritātes) līdzekļu pieprasījumu un atzinumu, pievienojot projektu paketi, kas sakārtota prioritārā secībā. Lai veicinātu reģiona attīstībai nozīmīgu projektu īstenošanu un novērstu līdzekļu sadrumstalošanu, reģionālajai attīstībai paredzētie līdzekļi galvenokārt koncentrējami reģiona attīstības centros, lai veicinātu visa reģiona attīstību.

15. Pieprasījumā jānorāda:

15.1. līdzekļu saņēmēji;

15.2. paredzamais līdzekļu izlietošanas mērķis, prioritātes un veids;

15.3. pieprasītais līdzekļu apmērs un iespējamie kopfinansēšanas avoti;

15.4. atbalsta pasākuma īstenošanas sagaidāmais rezultāts.

16. Ja pieprasījumu iesniedz uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), pieprasījumam jāpievieno:

16.1. biznesa plāns;

16.2. reģistrācijas apliecības kopija;

16.3. statūtu kopija;

16.4. iepriekšējā saimnieciskā gada pārskats;

16.5. apkalpojošo banku izziņa par pieprasītāja finansiālo stāvokli.

17. Reģiona attīstības padomei ir tiesības pieprasīt, ja nepieciešams, papildu informāciju par iesniegtajiem projektiem.

18. Ekonomikas ministrija, pamatojoties uz šo noteikumu 15.punktā minēto pieprasījumu, sagatavo Fonda izlietojuma programmas, ievērojot attīstības centru izveides principus, kā arī izdevumu tāmes projektu kārtējam saimnieciskajam gadam, un iesniedz izvērtēšanai starpministriju komisijā un Reģionālajā padomē. Pēc Reģionālās padomes akcepta Ekonomikas ministrija sagatavo budžeta pieprasījuma projektu izskatīšanai Ministru kabinetā kopā ar attiecīgā gada valsts budžeta projektu.

19. Lēmumu par finansējumu no Fonda apstiprinātās programmas ietvaros pieņem Sabiedrības izpilddirektors.

20. Saņēmējs (pašvaldība, uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)) pēc piešķirtā finansējuma saņemšanas iesniedz Sabiedrībai materiālus par līdzekļu izlietošanas kārtību atbilstoši projekta programmai un tāmei. Visi līdzekļi iekārtu un tehnoloģiju iegādei, pasūtīto darbu samaksai vai kredītprocentu segšanai un nodokļu samaksai tiek ieskaitīti attiecīgajā norēķinu kontā.

21. Ja saņēmējs piešķirtos līdzekļus bez objektīva iemesla neizmanto pieprasījumā paredzētajiem darbiem atbilstoši Reģionālās padomes noteiktajiem mērķiem vai neizmanto tos paredzētajā termiņā, Sabiedrība pēc saskaņošanas ar Reģionālo padomi pieprasa, lai saņēmējs šos līdzekļus atmaksā Fondā.

VI. Kontrole

22. Fonda izlietojumu pārrauga Reģionālā padome.

23. Reģiona attīstības padomei (ja tāda nav izveidota, - attiecīgās teritorijas pašvaldībai) jāveic uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) piešķirto līdzekļu izlietošanas kontrole.

VII. Noslēguma jautājumi

24. Šo noteikumu 14.punktā noteiktais termiņš un šo noteikumu 18.punktā minētā kārtība nav piemērojama, izstrādājot valsts budžeta projektu 1998.gadam. 1997.gadā no Fonda finansējamo līdzekļu pieprasīšanas termiņš ir 1.oktobris.

25. Ekonomikas ministrijai:

25.1. līdz 1997.gada 1.novembrim izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā noteikumus par kārtību, kādā tiek pieprasīts un piešķirts finansējums no Fonda un veikta šo līdzekļu izlietošanas kontrole 1998.gadā;

25.2. līdz 1997.gada 15.septembrim izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā Sabiedrības statūtu projektu.

Ministru prezidents A.Šķēle

Ekonomikas ministra vietā - finansu ministrs R.Zīle

09.08.1997