Darbības ar dokumentu

Darbības ar dokumentu
Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Satiksmes ministrijas pavēle Nr. 83

1996. gada 19. septembrī

Par izmaiņām eksāmena Ceļu satiksmes noteikumos un Satiksmes drošībā pieņemšanas kārtībā

Sakarā ar jauno Ceļu satiksmes noteikumu stāšanos spēkā 1996. gada 1. janvārī un nolūkā ieviest Eiropas Savienības valstu praksei atbilstošas eksāmena biļetes Ceļu satiksmes noteikumos un Satiksmes drošībā, kā arī lai paaugstinātu autovadītāju sagatavošanas līmeni,

1. Apstiprināt:

1.1. eksāmena biļešu Ceļu satiksmes noteikumos un Satiksmes drošībā pamatjautājumus (1. pielikums);

1.2. eksāmena biļešu Ceļu satiksmes noteikumos un Satiksmes drošībā papildjautājumus C1, C kategorijas vadītājiem (2. pielikums);

1.3. eksāmena biļešu Ceļu satiksmes noteikumos un Satiksmes drošībā papildjautājumus D1, D kategorijas vadītājiem (3. pielikums);

1.4. "Instrukciju par eksāmena Ceļu satiksmes noteikumos un Satiksmes drošībā pieņemšanas kārtību" (4. pielikums).

2. Noteikt, ka:

2.1. 1. punktā minētie eksāmenu biļešu jautājumi Ceļu satiksmes noteikumos un Satiksmes drošībā un "Instrukcija par eksāmena Ceļu satiksmes noteikumos un Satiksmes drošībā pieņemšanas kārtību" stājas spēkā ar 1996. gada 1. oktobri;

2.2. nepieciešamības gadījumā, lai pilnveidotu eksāmena biļešu jautājumus Ceļu satiksmes noteikumos un Satiksmes drošībā, Ceļu satiksmes drošības direkcija ir tiesīga tajos izdarīt attiecīgas izmaiņas.

3. Pavēles izpildi kontrolēt Autoceļu departamenta direktora vietniekam J. Kancēvičam.

Satiksmes ministrs V. Krištopans

4. pielikums

Instrukcija par eksāmena Ceļu satiksmes noteikumos un Satiksmes drošībā pieņemšanas kārtību

1. Eksāmenu Ceļu satiksmes noteikumos un Satiksmes drošībā (turpmāk - eksāmenu) kārto rakstiski, atbildot uz eksāmena biļešu jautājumiem. Gadījumos, kad pretendents pietiekamā līmenī nepārvalda ne latviešu, ne krievu valodu, ir pieļaujams eksāmenu kārtot mutiski.

2. Lai iegūtu A1, A2, A, B1 vai B kategorijām atbilstīgu transportlīdzekļu vadītāja apliecību, pretendentam jāatbild uz ar Satiksmes ministrijas 1996. gada 19. septembra pavēli Nr. 83 (turpmāk - ar SM pavēli) apstiprinātajiem 30 pamatjautājumiem; lai iegūtu C1 vai C kategorijām atbilstošu transportlīdzekļu vadītāja apliecību, pretendentam papildus 30 pamatjautājumiem jāatbild uz ar SM pavēli apstiprinātajiem C1, C kategorijas vadītājiem paredzētiem 5 papildjautājumiem, bet, lai iegūtu D1 vai D kategorijām atbilstošu transporlīdzekļu vadītāja apliecību, - papildus 30 pamatjautājumiem jāatbild uz ar SM pavēli apstiprinātajiem D1, D kategorijas vadītājiem paredzētiem 5 papildjautājumiem.

3. Eksaminācijas telpā visiem redzamā vietā jābūt novietotam pareizi aizpildītam eksāmena rezultātu kartītes paraugam un pulkstenim.

4. Pirms eksāmena inspektoram jāpārliecinās par to, ka pretendents atbilst iesniegtajos personu apliecinošajos dokumentos norādītajai personai, jāizsniedz biļetes komplekts, eksāmena rezultāta kartīte un jāpaskaidro tās aizpildīšanas kārtība.

5. Kad pretendents ir aizpildījis eksāmena rezultāta kartīti (skat. pielikumu Nr. 1), inspektors paskaidro eksāmena norises kārtību un vajadzības gadījumā atbild uz pretendenta jautājumiem. Pēc tam inspektors dod atļauju sākt darbu un vienlaicīgi tiek uzsākta kontrollaika atskaite.

6. Eksāmenam atvēlētais laiks ir 30 minūtes.

7. Eksāmena norises kārtība:

7.1. Eksāmenu katrs pretendents kārto patstāvīgi, bez citu personu vai palīgmateriālu palīdzības, un, ja šis noteikums pēc inspektora aizrādījuma atkārtoti tiek pārkāpts, vainīgo pretendentu izraida no eksaminācijas telpas un eksāmenu rezultātu kartītē ieraksta - "izraidīts".

7.2. No katrā jautājumā piedāvātajām atbildēm jāizvēlas viena pareizā, kuras numuru ieraksta eksāmena rezultāta kartītē virs attiecīgā jautājuma numura. Jebkurš labojums atbildē vai neatbildēts jautājums ir uzskatāms par nepareizu atbildi.

7.3. Kad atbildēts uz eksāmena biļetes jautājumiem vai arī beidzies kontrollaiks, biļetes vākus aizver un uz tiem noliek eksāmena rezultāta kartīti.

7.4. Beidzoties kontrollaikam vai arī tad, ja pretendents pirms kontrollaika beigām beidzis atbildēt uz eksāmena jautājumiem, inspektors paņem biļetes un eksāmena rezultāta kartītes pārbaudei.

8. Eksāmena rezultāta kartītē inspektors ieraksta biļetes kodu.

Biļetes kodu sastāda skaitļu kopa, kas veidojas katrā ailē, no kreisās uz labo ierakstot tās biļetes nosacīto numuru, no kuras ir ņemti jautājumi.

Piemērs:

biļetes kods 15 6 8 20 27 13

tas nozīmē, ka jautājumi no Nr. 1 līdz Nr. 5 ir ņemti no 15. biļetes, jautājumi no Nr. 6 līdz Nr. 10 - no 6. biļetes,... Nr. 21 līdz Nr. 30 - no 27. biļetes, C vai D kategorijas biļešu jautājumi - no 13. biļetes.

9. Eksāmena rezultātu nosaka, salīdzinot eksāmena rezultāta kartītēs norādītās atbildes ar pareizo atbilžu tabulu. Nepareizās atbildes eksāmena rezultāta kartītē inspektors apvelk ar apli, zem jautājuma numura norādot pareizās atbildes numuru.

10. Eksāmens ir ieskaitīts, ja pretendents nav pieļāvis vairāk kā 3 nepareizas atbildes. Jebkurš labojums atbildē vai neatbildēts jautājums ir uzskatāms par nepareizu atbildi.

11. Atkarībā no eksāmena rezultāta galvenais inspektors eksāmena rezultāta kartītē izdara ierakstu "ieskaitīts" vai "slikti", kuru apstiprina ar savu parakstu.

12. Eksāmenam beidzoties, inspektors paziņo eksāmena rezultātus un uzaicina pretendentus atstāt eksāmenu zāli. Eksāmena rezultāts tiek fiksēts protokolā, kuru ar savu parakstu apstiprina visi eksāmena komisijas locekļi.

13. Gadījumos, kad eksāmena vērtējums ir "slikti", pēc mācību iestādes pilnvarota pārstāvja vai pretendenta lūguma inspektors sniedz paskaidrojumus par to, kādos jautājumos un kāpēc atbildes ir nepareizas.

19.09.1996