1. Apstiprināt projekta "Vienota enerģētikas kontaktpunkta izveide" (turpmāk – projekts) pasi (pielikums) un projekta izmaksas 1 900 000 euro apmērā (tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 1 615 000 euro apmērā un valsts līdzfinansējumu 285 000 euro apmērā) un iekļaut projektu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" (turpmāk – 1.3.1.1. pasākums) atbalstāmo projektu sarakstā.
2. Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai uzaicināt Būvniecības valsts kontroles biroju iesniegt projekta iesniegumu 1.3.1.1. pasākuma ietvaros.
3. Projektu finansēt 1.3.1.1. pasākuma ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un Ministru kabineta 2024. gada 4. jūnija noteikumiem Nr. 338 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" īstenošanas noteikumi".
4. Noteikt Būvniecības valsts kontroles biroju par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta pasē plānoto mērķu un rezultātu (tai skaitā rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu.
5. Noteikt, ka pēc projekta pabeigšanas projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas nepārsniedz 181 500 euro gadā. Ekonomikas ministrijai finansējumu projekta rezultātu uzturēšanas izmaksu segšanai pieprasīt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu
1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) | Būvniecības valsts kontroles birojs |
1.2. Projekta īstenošanas partneri (indikatīvi) | Valsts vides dienests1 |
2. Saistītie projekti
2.1. Jomas (domēna) arhitektūras nosaukums | Enerģētika |
2.2. Saistība ar citiem projektiem | Projekta ietvaros netiks īstenotas darbības un aktivitātes, kas tikušas vai tiek īstenotas citu projektu un to finansējuma ietvaros. Apliecinām, ka nepastāv dubultā finansējuma risks. |
3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi
3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs | Projekta mērķis ir stiprināt Vienotā kontaktpunkta enerģētikā pienākumu izpildei nepieciešamo kapacitāti, lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 18. oktobra direktīvā 2023/2413/ES (Atjaunīgo energoresursu direktīva) noteikto pienākumu izpildi ar mērķi vienkāršot administratīvo procesu atjaunīgās enerģijas projektu ieviesējiem. Projekta mērķa sasniegšanai tiks īstenotas šādas darbības: 1. Jauna Energoresursu informācijas sistēmas (turpmāk – ERIS) publiska moduļa, Enerģētikas kontaktpunkta informācijas portāla (turpmāk - Kontaktpunkts) izveide, satura pārvaldības rīka uzstādīšana, izstrāde un pielāgošana portāla darbības nodrošināšanas vajadzībām; 2. Veikta atļauju jaunas atjaunīgās elektroenerģijas ražošanas iekārtas vai elektroenerģijas uzkrātuves ieviešanai, ražošanas vai elektroenerģijas uzkrātuves jaudu palielināšanai, atjaunošanai (turpmāk – Atļauja) izsniegšanas un uzraudzības procesa digitalizācija ERIS; 2.1. izveidots risinājums digitālai Atļaujas pieprasīšanai, sagatavošanai, izsniegšanai un uzraudzībai, ar uztveramu un saprotamu procesa soļu un rezultātu attēlojumu; - izstrādāti jauni procesi, ievērojot vienreizes principu un nodrošinot pēc iespējas automatizētu datu saņemšanu no datu pārziņiem: 1) (elektroenerģijas sistēmas operatori (turpmāk - sistēmas operatori); informācija par objekta pieslēguma ierīkošanu izsniegto tehnisko prasību anulēšanu, izsniegtu atļauju darbam ar elektroenerģijas sistēmu; 2) Valsts zemes dienests; kadastra apzīmējuma adrese un telpiskie dati, īpašumtiesību dati; 3) Uzņēmumu reģistrs (UR); subjekta statusa informācijas pārbaude, subjekta paraksttiesīgās personas; 4) Finanšu izlūkošanas dienests: subjekta informācijas pārbaude Apvienoto Nāciju Organizācijas, Eiropas Savienības vai Latvijas Republikas nacionālo sankciju neesamībai; 5) Būvniecības valsts kontroles birojs; informācija par objekta būvniecības stadiju. 2.2. jaunas datu kopas par Atļauju datiem izveide un nodošana Latvijas atvērto datu portālam; 2.3. procesos ieviesta Valsts digitālās attīstības aģentūras (VDAA) koplietošanas komponenšu izmantošana, savlaicīgi risinājuma analīzes fāzē iesaistot Valsts digitālās attīstības aģentūru: Maksājumu modulis, E-adreses komponentes izmantošana, API pārvaldnieka vai Datu izplatīšanas tīkla pakalpojums, Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma Uzņēmumu reģistra datu izmantošanai; 2.4. jaunas interaktīvās problēmu pieteikumu formas un tās apstrādes procesu izveide; 2.5. jaunu lietotāja tiesību lomu izveide BIS un ERIS administrēšanas moduļos. | ||
3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/risināmā problēma) | Eiropas Komisijas plāns REPowerEU Plan un Atjaunīgo energoresursu direktīva paredz vienkāršotu administratīvo saskaņošanas procesu atjaunīgās enerģijas projektu ieviesējiem un informācijas pieejamību, izmantojot Vienotos kontaktpunktus. Saskaņā ar Enerģētikas likumu Enerģētikas un vides aģentūra ir Vienotais kontaktpunkts Latvijā atjaunīgās enerģijas ražošanas iekārtu (ar jaudu sākot ar 500 kilovatiem) ieviesējiem, kuram centralizēti ir jāsniedz visa nepieciešamā informācija par enerģijas ražošanas iekārtu ieviešanai un ekspluatācijas uzsākšanai nepieciešamajām atļaujām un tehniskajām prasībām. Atbilstoši Ministru kabineta 2025.gada 26.augusta rīkojumam Nr.533 "Par Enerģētikas un vides aģentūras pievienošanu Valsts vides dienestam" ar 2025.gada 1.oktobri Enerģētikas un vides aģentūra tiek likvidēta, to pievienojot Valsts vides dienestam (turpmāk – VVD). Lai atjaunīgās enerģijas ražošanas iekārtu un elektroenerģijas uzkrātuvju ieviesējiem nodrošinātu informācijas pieejamību par Atļaujas administratīvo procesu, paredzēts izveidot arī Vienotā kontaktpunkta portālu; portālā arī tiks ievietota informācija par enerģētikas nozares aktualitātēm, enerģētikas nozares telpiskās kartes un datu kopas, kā arī atjaunīgās enerģijas ražošanas iekārtu un elektroenerģijas uzkrātuvju ieviesējiem tiks nodrošināta iespēja pieslēgties ERIS, lai izveidotu un uzraudzītu Atļaujas pieteikumu. Tāpat arī komersanti varēs izmantot iespēju no portāla pieslēgties ERIS, lai izpildītu pienākumus, kas noteikti normatīvajā regulējumā: piem., pienākumiem energoefektivitātes jomā saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 18. oktobra noteikumiem Nr. 660 "Energoefektivitātes monitoringa noteikumi", vai izpildītu pienākumu saistībā ar Ministru kabineta 2023.gada 1.jūnija noteikumiem Nr. 262 "Kārtība, kādā komersanti sniedz informāciju par naftas produktu mazumtirdzniecības cenām". Atļauju izsniegšanas un uzraudzības process šobrīd ir digitalizēts, izmantojot Microsoft Office programmatūras risinājumus. Šis risinājums rada vairākus apgrūtinājumus un arī riskus Atļaujas pieprasītājam vai turētājam un sistēmas operatoriem: - Atļaujas pieprasītājam vai turētājam (turpmāk – klients) viņam ērtā veidā un laikā nav iespējas uzzināt Atļaujas statusu; vienīgā iespēja ir sazināties telefoniski vai rakstiski ar VVD; - Atļaujas turētājam nav iespēja saņemt automātiskus brīdinājumus par tuvojošos termiņiem, bet pienākumu neizpildes gadījumā piešķirto Atļauju var anulēt; - sistēmas operatoriem nav pieejama uzticama datubāze, kurā būtu apkopota informācija par izsniegto atļauju aktuālo statusu un tās turētāju. No VVD puses: - risks Atļauju reģistra neplānotām datu izmaiņām vai daļējam zudumam; - Atļauju izsniegšanas procesā jāveic pārbaudes vairākos citos valsts reģistros – Uzņēmumu reģistrā, kadastra datos, Zemesgrāmatā, Valsts ieņēmumu dienestā, Finanšu izlūkošanas dienesta sankciju sarakstā, kas šobrīd tiek veikts manuāli, prasot nozīmīgu laika resursu; - nav iespējams regulāri informēt Atļaujas turētājus par tuvojošiem svarīgiem termiņiem, jo tas prasītu nesamērīgu laika patēriņu; - Ministru kabineta noteikumu Nr. 821. "Noteikumi par atļaujām jaunas elektroenerģijas ražošanas iekārtas ieviešanai vai elektroenerģijas ražošanas jaudas palielināšanai" 19. punkts paredz, ka Atļaujas turētājs 10 mēnešu laikā pēc šo noteikumu 12. punktā minētā lēmuma spēkā stāšanās dienas uzsāk lēmumā norādītās elektroenerģijas ražošanas iekārtas ieviešanu vai esošās elektroenerģijas ražošanas jaudas palielināšanu, ko apliecina ar sistēmas operatoru noslēgta rakstiska vienošanās par pieslēguma procesa īstenošanas nosacījumiem (turpmāk – vienošanās par pieslēguma procesa īstenošanu) vai esoša pieslēguma ietvaros – pieslēguma līgums, kuru atļaujas turētājs iesniedz birojā kopā ar apliecinājumu. Saņemtā informācija tiek glabāta atsevišķi no Atļauju datiem, apgrūtinot tās ātru atrašanu un izsekojamību; - Atļauju dati ir sabiedrībai būtiska datu kopa un ir jānodrošina to regulāra publicēšana atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra direktīvas (ES) 2018/2001 par no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas izmantošanas veicināšanu 16. panta devītajam punktam. | ||
3.3. Projekta ieguvumi (KPI – piemēram, kvalitātes, efektivitātes, produktivitātes rādītāji) | Ieguvuma rādītāja mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs (iekļaujot norādi par to, kas un kā tiek mērīts un pārbaudīts) | Vērtība (esošā un plānotā) | Sasniegšanas laiks (gads)2 |
3.3.1. Uzlabota efektivitāte 1) samazināts pakalpojuma pieteikšanas laiks un administratīvais slogs elektroenerģijas ražošanas (uzsākšanas) procesa dalībniekiem | 1. Mērīšanas metode – samazināts pakalpojuma pieteikšanas laiks. Informācijas pieejamība vienuviet samazinās laiku, kas nepieciešams atjaunīgās enerģijas ražošanas un elektroenerģijas uzkrātuvju projektu ieviesējiem nepieciešamās informācijas iegūšanai. 2. Mērīšanas metode – samazināts pakalpojuma pieteikšanas laiks, kas saistīts ar visu veicamo darbību izpildes pārnešanu uz ERIS digitālā veidā: 2.1) klients Atļaujas pieteikumu var sagatavot un iesniegt ERIS; ERIS brīdinās par nepilnībām norādītajos datos un nepieļaus kļūdas vai kļūdainu iesniegumu iesniegšanu, kur saskaņā ar normatīvajiem aktiem VVD pienākums ir pieņemt lēmumu par atteikumu izsniegt atļauju; 2.2) klients var iesniegt VVD pieprasītos precizējumus un nepieciešamos dokumentus nākamajos procesa soļos ERIS, aizstājot šī brīža manuālo darbu šo dokumentu apkopošanai, sagatavošanai, sūtīšanai vai atvešanai iesniegšanai VVD. | Samazinājums klienta patērētajam laikam vismaz par 3 h jeb 30% Samazinājums klienta patērētajam laikam vismaz par 4,5 h jeb 70% | 2029 |
3.3.2. pāreja uz modernām datu apstrādes pieejām | Mērāmais rādītājs – samazināts laiks (procentos) saziņai starp iesaistītajām pusēm; ERIS nodrošina ar pakalpojuma izpildi saistīto saziņu starp iesaistītajām pusēm – klients, VVD, sistēmas operators – un pakalpojuma datu uzturēšanu. | Ietaupītais laiks, rēķinot uz vienu Atļauju: samazinājums klientam vismaz 1,5 h jeb 50%. | 2029 |
3.4. Projektā sasniedzamie rezultāti | Mērvienība | Sasniedzamā vērtība | Sasniegšanas laiks (gads) |
3.4.1. ERIS digitalizēts Atļaujas izsniegšanas un administrēšanas process. | Jauns ERIS modulis | 1 | 2028 |
3.4.2. Pilnveidoti datu apmaiņas procesi. | Datu saņemšanas kanālu skaits | 6 | 2029 |
3.4.3. Latvijas atvērto datu portālā publicēta ar Atļauju datiem saistītā datu kopa. | Datu kopu skaits | 1 | 2028 |
3.4.4. izveidots ERIS publiskais modulis Vienotā kontaktpunkta informācijas nodrošināšanai. | ERIS publiskais modulis | 1 | 2028 |
4. Projekta finansējums
4.1. Projekta finansējums (Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām). |
1 900 000 euro (ERAF finansējums 85% apmērā 1 615 000 euro un valsts budžeta finansējums 15% apmērā 285 000 euro) |
4.2. Projekta īstenošanas termiņš |
36 mēneši |
5. Projekta ieguldījums 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" mērķa rādītāju sasniegšanā
5.1. Ietekme uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas rādītājiem3
Ietekme | Atbilstības novērtējums (var būt vairāki varianti) | Īss ietekmes apraksts |
5.1.1. Uzņēmumu digitalizācijas veicināšana | Veicot procesa digitālo transformāciju, turpmāk uzņēmējiem būs iespēja sagatavot un iesniegt atļaujas pieteikumu ERIS. Samazināsies laiks, kas uzņēmējam vajadzīgs šīs informācijas apkopošanai un pārbaudei reģistros. Izsniegtai Atļaujai uzņēmējam nebūs jāiesniedz apliecinājumi no sistēmas operatora, jo šos datus paredzēts saņemt datu apmaiņas veidā starp ERIS un sistēmas operatoru informācijas sistēmām. Atļauju procesa digitālā transformācija un pāreja uz modernām datu apstrādes pieejām palielinās procesa caurspīdīgumu uzņēmējam. | Pozitīva ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, samazinās birokrātiskās prasības, uzlabojas caurspīdība un procesa skaidrība. Atļauju iegūšana ātrāka, lētāka un digitāli pārskatāma, kas atvieglo uzņēmējdarbības uzsākšanu enerģētikas sektorā. |
5.1.2. Eiropas Savienības prasību izpilde | EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES DIREKTĪVA (ES) 2019/1024 (2019. gada 20. jūnijs) par atvērtajiem datiem un publiskā sektora informācijas atkalizmantošanu. Minētā direktīva uzliek par pienākumu publicēt noteiktas datu kopas, kuras definētas kā sabiedrībai svarīgās datu kopas. EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES DIREKTĪVA (ES) 2018/2001 par no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas izmantošanas veicināšanu | Saskaņā ar 14.pantu "Konkrētas augstvērtīgas datu kopas un publicēšanas un atkalizmantošanas kārtība" un I pielikumu. Saskaņā ar 16.panta 1.punktu valstī izveido vai izraugās vienu vai vairākus kontaktpunktus. Minētie kontaktpunkti pēc pieteikuma iesniedzēja pieprasījuma sniedz norādījumus un palīdzību visa administratīvo atļauju pieprasīšanas un piešķiršanas procesa laikā. Saskaņā ar 3.punktu, Kontaktpunkts dara pieejamu procedūru rokasgrāmatu atjaunojamās enerģijas ražošanas projektu izstrādātājiem un sniedz minēto informāciju arī tiešsaistē, skaidri aplūkojot arī nelielus projektus un no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas pašpatērētāju projektus. Visas procedūras laikā pieteikuma iesniedzējam neprasa sazināties ar vairāk kā vienu kontaktpunktu. Kontaktpunkts pieteikuma iesniedzējam pārredzamā veidā palīdz iziet administratīvo atļauju pieprasīšanas procedūru, tostarp veikt darbības saistībā ar vides aizsardzību, līdz brīdim, kad kompetentās iestādes atļauju piešķiršanas procedūras beigās pieņem vienu vai vairākus lēmumus, sniedz tam visu vajadzīgo informāciju un attiecīgā gadījumā iesaista citas administratīvās iestādes. |
5.1.3. IKT atbalsta ilgtspēja (t.sk. resursu un tehnoloģiju konsolidācija) | Atbilst. | ERIS programmatūras un datu izmitināšanai tiks izmantoti centralizēti koplietošanas skaitļošanas un datu apstrādes resursi. Tiks veikta Valsts informācijas tehnoloģiju risinājumu koplietošanas komponenšu izmantošana, savlaicīgi risinājuma analīzes fāzē iesaistot Valsts digitālās attīstības aģentūru. |
5.2. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi4
Skaits | IKT risinājuma nosaukums | Īss apraksts5 | Lietotāju skaits (ar atšifrējumu - saimnieciskās darbības veicēji vai iestādes) | Termiņš ieviešanai produkcijā (gads, ceturksnis) |
1 | Energoresursu informācijas sistēma (VIRSIS Nr. 1272). | ERIS (VIRSIS Nr.1272) tiks pilnveidota funkcionalitāte, nodrošinot vismaz šādas prasības; 1) Izstrādāts jauns ERIS modulis Atļauju pieprasīšanas, izsniegšanas un administrēšanas procesam; paredzētie lietotāji – klienti, VVD darbinieki; 4) paziņojumu funkcionālās komponentes ieviešana, kas nodrošina atgādinājumu un citas informācijas nosūtīšanu klienta e-adresē un e-pastā; 5) izstrādāti jauni procesi, ievērojot vienreizes principu un nodrošinot pēc iespējas automatizētu datu apmaiņu ar iesaistītajām iestādēm/institūcijām (sistēmas operatori, Valsts vides dienests, Valsts vienotā datorizētā zemesgrāmata, Uzņēmumu reģistrs (UR)); Būvniecības informācijas sistēmas (BIS) saskarnes pārizmantošana; Nekustamā īpašuma Valsts kadastra informācijas sistēmas (NĪVKIS) kadastra datu saņemšanai; 6) Atļauju pieprasīšanas, izsniegšanas un administrēšanas procesā ieviesta: - Valsts digitālās attīstības aģentūras (VDAA) koplietošanas komponenšu izmantošana: - maksāšanas iespējai, izmantojot Maksājumu moduli; - automatizētu paziņojumu nosūtīšanai, izmantojot E-adreses komponenti; - datu apmaiņa ar sistēmas operatoriem, izmantojot API pārvaldnieku vai Datu izplatīšanas tīklu (konkrēts viens izmantojamais risinājums tiks precizēts tālākajā analīzes fāzē); - juridisko personu statusa pārbaudei, Uzņēmumu reģistra pakalpojumu Datu izplatīšanas un pārvaldības platformā (DAGR). 7) Jaunajā modulī pieejams Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) e-paraksta risinājums dokumentu parakstīšanai; 8) veikts esošo Atļauju ierakstu imports ERIS; 9) jaunas interaktīvās problēmu pieteikumu formas un tās apstrādes procesu izveide; 10) jaunu lietotāja tiesību lomu izveide BIS un ERIS administrēšanas moduļos; 11) jauna publiska ERIS moduļa, informācijas portāla (Kontaktpunkta) izveide, satura pārvaldības rīka uzstādīšana, izstrāde un pielāgošana portāla darbības nodrošināšanas vajadzībām. | Lietotāju skaits no iestāžu puses: jaunajam modulim lietotāju skaits: 5 1676 saimnieciskās darbības veicēji. | 2027.gada II cet. |
5.3. Ietekme uz pārvaldes centralizētām funkcijām un koplietošanas pakalpojumiem
Ja pasākuma ietvaros plānots pilnveidot pārvaldes centralizētu funkciju vai koplietošanas pakalpojumu, jānorāda informācija par MK jau apstiprinātu centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojuma attīstības plānu (piemēram, Atveseļošanas fonda investīciju ietvaros). Plānojot jaunas centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojuma attīstību to ilgtspējīgs modelis vispirms jāapstiprina MK.
Skaits | Pakalpojums (pakalpojumu grupa) | Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas) | Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu |
N/A |
5.4. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas
Pasākumu ietvaros nepieciešams paredzēt datu pieejamību sekundārai izmantošanai (atvērto datu formā) vai mašīnmācīšanas procesiem. Norādiet, kuras datu kopas tiks sagatavotas pieejamībai.
Skaits | Saturu raksturojošs nosaukums | Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads, ceturksnis) |
1 | Aktivitātes ietvaros tiks sagatavota datu kopa par izsniegtajām Atļaujām datu publicēšanai Latvijas Atvērto datu portālā. | 2028.gada II cet. |
6. Izmaksu un ieguvumu analīze
Digitalizējot Atļauju procesu ERIS, būtiskākie ieguvumi paredzami administratīvā sloga samazinājumā sabiedrībai. Digitāli iesniedzama un digitālā veidā Atļaujas tālākā dzīves ciklā pieejamā informācija par Atļaujām ietaupīs Atļauju turētāju laiku un ļaus tiem skatīt aktuālos datus tiem ērtā veidā un laikā. Tāpat digitālā procesa rezultātā būs procesa uzlabojumi un būtisks paātrinājums Atļauju izmaiņu gadījumu pieteikšanā un vadībā. Kopumā Atļauju administratīvais process tiks paātrināts. Kontaktpunkta risinājuma izveide ļaus realizēt projektu iesniedzējiem vienkāršotu administratīvo saskaņošanas procesu, pēc iespējas vairāk nodrošinās informācijas pieejamību vienuviet. Tāpat ikviens interesents varēs iegūt ar nozari saistošo informāciju.
|
7. Cita būtiska informācija
Projekta ieviešanai būs nepieciešams veikt normatīvo aktu grozījumus Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 821 "Noteikumi par atļaujām jaunas elektroenerģijas ražošanas iekārtas ieviešanai vai elektroenerģijas ražošanas jaudas palielināšanai": • Precizējot iesnieguma iesniegšanas kārtību un sniedzamās informācijas apjomu. • Precizējot publicējamās informācijas apjomu. Finansējuma saņēmējs ir tiešā valsts pārvaldes iestāde un atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 30.septembra noteikumu Nr.576 "Būvniecības valsts kontroles biroja nolikums" 3.punktam īsteno informācijas sistēmu izstrādi un uzturēšanu būvniecības un enerģētikas jomās. Savukārt projekta īstenošanas partneris – Valsts vides dienests (Klimata un enerģētikas ministrijas pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde) ir atjaunīgās enerģijas ražošanas iekārtu (ar jaudu sākot ar 500 kilovatiem) ieviesēju vienotais kontaktpunkts, kur centralizēti ir iespējams saņemt visu nepieciešamo informāciju par enerģijas ražošanas iekārtu ieviešanai un ekspluatācijas uzsākšanai nepieciešamajām atļaujām un tehniskajām prasībām. Finansējuma saņēmējam un projekta īstenošanas partnerim sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā atbalsts saimnieciskai darbībai vai kā komercdarbības atbalsts. |
8. Atbildīgā kontaktpersona
Vārds Uzvārds | Amats | Kontaktinformācija |
Aivars Bojārs | Būvniecības valsts kontroles birojs, Informācijas sistēmu departaments, Energoresursu informācijas sistēmu attīstības nodaļas vadītājs | aivars.bojars@bvkb.gov.lv Tel.: 67013375 |
Lietotie saīsinājumi:
IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
MK – Ministru kabinets
VARAM – Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
1 Atbilstoši Ministru kabineta 2025.gada 26.augusta rīkojumam Nr.533 “Par Enerģētikas un vides aģentūras pievienošanu Valsts vides dienestam” ar 2025.gada 1.oktobri Enerģētikas un vides aģentūra tiek likvidēta, to pievienojot Valsts vides dienestam.
2 Projekta laikā vai 2 gadus pēc projekta noslēguma, ja attiecināms
3 Projekta kopējais finansējums tiek ieskaitīts ERAF 1.3.1.1.pasākuma iznākuma rādītāja “saimnieciskās darbības veicējiem izstrādāto digitālo pakalpojumu, produktu un procesu vērtība” vērtībā.
4 5.2.punktā norādītie lietotāji netiek ieskaitīti 1.3.1.1.pasākuma rezultāta rādītājā “Jaunu un modernizētu publisko digitālo pakalpojumu, produktu un procesu lietotāji”.
5 Iekļaujot norādi pakalpojumam, procesam vai produktam, kas izstrādāts – izveidots/pilnveidots un vai reģistrēts VIRSIS)