Saulkrastu novada domes saistošie noteikumi Nr. SN 19/2025
Saulkrastos 2025. gada 27. augustā
Apstiprināti
Saulkrastu novada domes
2025. gada 27. augusta sēdē
(prot. Nr. 17/2025 § 28)
Izdoti saskaņā
ar
Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu,
Izglītības likuma 17. panta 2.4 daļu
1. Izdarīt Saulkrastu novada domes 2023. gada 28. jūnija saistošajos noteikumos Nr. SN 10/2023 "Kārtība, kādā Saulkrastu novada pašvaldība piešķir un izmaksā kompensāciju par pakalpojumu, kuru bērns saņem pie privātā bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja vai privātajā pirmsskolas izglītības iestādē" (turpmāk - Noteikumi) šādus grozījumus:
1.1. Izteikt Noteikumu nosaukumu šādā redakcijā:
"Kārtība, kādā Saulkrastu novada pašvaldība piešķir un izmaksā kompensāciju par pakalpojumu, kuru bērns saņem pie privātā bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja vai privātajā pirmsskolas izglītības iestādē, ja bērnam nav nodrošināta vieta pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē".
1.2. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Saistošie noteikumi (turpmāk - Noteikumi) nosaka Saulkrastu novada pašvaldības (turpmāk - pašvaldība) kompensācijas (turpmāk - kompensācija) noteikšanas, piešķiršanas un izmaksas kārtību, un nosacījumus kompensācijas atteikšanai vai izmaksas pārtraukšanai gadījumā, ja bērnam nav nodrošināta vieta pašvaldības izglītības iestādē."
1.3. Izteikt 4.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.2. privātie pirmsskolas vecuma bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēji, kuri ir reģistrēti normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, nodrošina pakalpojumus pilnu laiku ne mazāk kā astoņas stundas darba dienā, (turpmāk - Uzraudzības pakalpojuma sniedzējs).".
1.4. Svītrot 4.3. apakšpunktu.
1.5. Svītrot visā Noteikumu tekstā vārdus "vai aukli", "aukli" attiecīgā locījumā.
1.6. Izteikt 6. punktu šādā redakcijā:
"6. Gadījumā, ja bērns izmanto Uzraudzības pakalpojuma sniedzēju un viņam rakstveidā piedāvāta vieta Pirmsskolas iestādē, kurā viņš ir reģistrēts uzņemšanai, bet bērna likumiskais pārstāvis no piedāvātās vietas atsakās, bērns var turpināt apmeklēt Uzraudzības pakalpojuma sniedzēju, saņemot kompensāciju tikai gadījumā, ja atteikto vietu ir izmantojis cits rindā reģistrēts bērns."
1.7. Izteikt 9. punktu šādā redakcijā:
"9. Kompensācijas apmērs par Uzraudzības pakalpojuma sniedzēja pakalpojumu saņemšanu vienam bērnam mēnesī nosaka, izmantojot formulu:
K= | ksp | + kkom + kml |
b |
K - kompensācijas apmērs vienam bērnam mēnesī;
ksp - pašvaldības izglītības iestādē strādājoša pirmsskolas skolotāja palīga darba izmaksas mēnesī iepriekšējā budžeta gadā (tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);
kkom - pašvaldības noteiktās vienam bērnam nepieciešamās vidējās izmaksas mēnesī pašvaldības izglītības iestādē par komunālajiem pakalpojumiem iepriekšējā budžeta gadā;
kml - pašvaldības noteiktās vienam bērnam nepieciešamās vidējās izmaksas mēnesī pašvaldības izglītības iestādē par mācību līdzekļiem un materiāliem (izņemot valsts budžeta dotācijas mācību līdzekļu iegādei) iepriekšējā budžeta gadā;
b - Ministru kabineta noteikumos noteiktais maksimālais bērnu skaits, ko vienlaikus var uzraudzīt fiziska persona, kura sniedz pilna laika bērnu uzraudzības pakalpojumu.".
1.8. Svītrot 10. punktu, 14. punktu, 15.1. apakšpunktu.
1.9. Papildināt 16. punktā aiz vārdiem "Privāto iestādi" ar vārdu "vai".
1.10. Izteikt VII nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"VII. Noslēguma jautājumi".
1.11. Papildināt VII nodaļu ar 35. punktu šādā redakcijā:
"35. Ja lēmums par kompensācijas piešķiršanu ir pieņemts līdz 2025. gada 31. oktobrim, piešķirtās kompensācijas apjoms ir spēkā līdz 2025. gada 31. decembrim."
2. Noteikumi stājas spēkā 2025. gada 1. novembrī.
Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
Mērķis un nepieciešamības pamatojums, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi | Saulkrastu novada pašvaldība mērķtiecīgi īsteno savas ieceres, kas nodrošina iedzīvotājiem vienlīdzīgu pieeju pirmsskolas izglītības pakalpojuma nodrošināšanā. Noteikumu Nr. SN 10/2023 piemērošanas gaitā tika konstatēts, ka ir nepieciešams ieviest vairākus uzlabojumus noteikumu regulējumā un piemērošanā, kas nodrošinātu vienkāršotāku pakalpojuma pieprasīšanas un lēmuma pieņemšanas gaitu un atvieglotu pašvaldības Centrālās pārvaldes darbiniekiem pārbaudot vecāku iesniegumā sniegto informāciju un nodrošināt noteikumu piemērošanu un izpildes kontroli. |
Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus (izņemot saistošo noteikumu projektu par pašvaldības nodevām, kam nenorāda plānoto ietekmi uz pašvaldības budžetu) |
Grozījumi noteikumos samazinās pašvaldības izdevumu daļu
bērnu uzraudzības pakalpojuma izmaksu kompensēšanai sākot
no 2025. gada 1. novembra.
Saskaņā ar noteikumu 9. punkta formulu, kompensācijas apjoms par bērnu uzraudzības pakalpojumu vienam bērnam mēnesī no 2025. gada 1. novembra ir 212,17 euro (936/5 + 21 + 4 = 212,17 euro). Saskaņā ar pašvaldības Izglītības nodaļas rīcībā pieejamajiem datiem, vidēji 17 bērni mēnesī saņem pakalpojumu pie privātā bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja. Bērnu skaits ir mainīgs. Astoņu mēnešu periodā pašvaldība par bērnu uzraudzības pakalpojumu nodrošināšanu privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem (t.sk, auklēm) ir samaksājusi 51690,28 euro. Atbilstoši šajos saistošajos noteikumos noteiktajam aprēķinam, piemērojot kompensācijas apmēru 212,17 euro, kopējā summa būtu 29067,29 euro. Citas budžeta pozīcijas pašvaldībai netiks ietekmētas, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide vai esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu noteikumu izpildi. |
Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
Saistošo noteikumu īstenošanas rezultātā tiek atbalstītas
Saulkrastu novada ģimenes ar bērniem un sekmēta vecāku
ātrāka iesaistīšanās/atgriešanās darba tirgū.
Projekta nav ietekmes uz vidi un nav tiešas ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā un konkurenci. |
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām - gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām |
Lai saņemtu līdzfinansējumu, izglītojamā likumiskais pārstāvis persona iesniedz Saulkrastu novada domē iesniegumu par kompensācijas pieprasīšanu, kuram jāpievieno tikai tādi dokumenti, kurus pašvaldības atbildīgais darbinieks nevar iegūt, sadarbojoties ar citām pašvaldība iestādēm dokumentus. |
Ietekmi uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. |
Izpildes nodrošināšana | Saistošo noteikumu izpildi nodrošina Pašvaldības izglītības darba speciālists. |
Prasību un izmaksu samērīgumu pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Projekts neievieš jaunas izmaksas. Projekts ir piemērots iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. |
Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām (tostarp saistošo noteikumu projekta publiskās izvērtēšanas laikā saņemtos sabiedrības viedokļus) |
Saistošo noteikumu projekts 2025. gada 13. augustā ir ievietots Saulkrastu novada pašvaldības tīmekļa vietnē sadaļā Saistošo noteikumu projekti. Par pašvaldības saistošo noteikumu projektu Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktā termiņā nav saņemti priekšlikumi un ierosinājumi. |
Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis