Olaines novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. SN9/2025
Olainē 2025. gada 30. jūlijā
Apstiprināti ar
Olaines novada pašvaldības domes
2025. gada 30. jūlija sēdes lēmumu (11. prot., 2. p.)
Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu un 49. panta
pirmo daļu
Izdarīt Olaines novada pašvaldības domes 2024. gada 28. februāra saistošajos noteikumos Nr. SN2/2024 "Olaines novada pašvaldības nolikums" ("Latvijas Vēstnesis", 2024/47.12) šādus grozījumus:
1. aizstāt 5.2. apakšpunktā ciparu un vārdu "8 (astoņu)" ar ciparu un vārdu "15 (piecpadsmit);
2. aizstāt 5.3. apakšpunktā ciparu un vārdu "11 (vienpadsmit)" ar ciparu un vārdu "15 (piecpadsmit)".
Olaines novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Bergs
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu projekts "Grozījumi Olaines novada pašvaldības domes 2024. gada 28. februāra saistošajos noteikumos Nr. SN2/2024 "Olaines novada pašvaldības nolikums"" ir sagatavots ar mērķi palielināt domes deputātu skaitu Sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komitejā un Attīstības un komunālo jautājumu komitejā, lai maksimāli pārstāvētu Olaines novada iedzīvotāju intereses ikvienā izskatāmā jautājumā un nodrošinātu visu jautājumu detalizētu izskatīšanu līdz domes sēdei. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
Nav attiecināms. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Nav attiecināms. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Nav attiecināms. |
6. Izpildes nodrošināšana | Noteikumu izpildes nodrošināšanai papildu resursi nav nepieciešami. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošo noteikumu projekts ir izstrādāts iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai. |
8. Konsultācijas ar privātpersonām, saņemtais sabiedrības viedoklis |
Saistošo noteikumu projekts izskatīts domes 2025. gada 27.
jūnija sēdē un Finanšu komitejas 2025. gada 16. jūlija sēdē
un sabiedrības viedokļa apzināšanai ievietots pašvaldības
tīmekļvietnē www.olaine.lv, pašvaldības kontā sociālajā
tīklā www.facebook.com no 28.06.2025. līdz 11.07.2025.
Noteiktajā termiņā ir saņemts 1 (viens) viedoklis. Iesniegts viedoklis: Personas viedoklis - "Neuzskatu, ka ir nepieciešams palielināt deputātu skaitus komitejās, lai deputāti vārētu "būt vairāk lietas kursā". Viņiem ir visas iespējas būt klāt, klausīties un sagatavoties uz domes sēdēm! Nekas to neliedz darīt! Tas, ka ir jauni deputāti, nenozīmē, ka pirmo reizi ir jauni deputāti. Uzskatu, ka viņi visi zina kā notiek darbs un esošie kolēģi laipni pastāstīs kas ir kas, bez saistošo noteikumu maiņas!". Viedoklis netiek atbalstīts. Skaidrojums: Pašvaldību likums nosaka, ka pašvaldības domes darbs organizējams caur komitejām, likums nosaka minimālo komitejas locekļu skaitu un to, ka pēc iespējas jāievēro proporcionalitāte deputātu skaitam no politikām partijām un vēlētāju apvienībām. Likums nosaka, kādas komitejas ir jāveido obligāti, pieļaujot, ka pašvaldībā var būt izveidotas arī citas komitejas, ko izlemj paši pašvaldības domes deputāti. Citus noteikumus komiteju izveidošanai likums neparedz. Lēmumu par komiteju izveidošanu pieņem deputāti, kas ir ievēlēti brīvās un demokrātiskās vēlēšanās. Deputāti balso brīvi, balstoties uz iekšējo pārliecību, subjektīviem kritērijiem un politisko pārliecību. Līdz ar to pašvaldības domes lēmums par komiteju izveidošanu nav ne normatīvais akts, ne administratīvais akts. Tas ir politisks lēmums. |
Olaines novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Bergs