Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Ministru kabineta noteikumi Nr. 455

Rīgā 2025. gada 22. jūlijā (prot. Nr. 29 17. §)

Grozījums Ministru kabineta 2008. gada 16. decembra noteikumos Nr. 1047 "Jaunatnes lietu speciālistu apmācības kārtība"

Izdoti saskaņā ar Jaunatnes likuma 5. panta ceturto daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2008. gada 16. decembra noteikumos Nr. 1047 "Jaunatnes lietu speciālistu apmācības kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 198. nr.; 2009, 137. nr.) šādu grozījumu:

1. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).

Ministru prezidente E. Siliņa

Izglītības un zinātnes ministre D. Melbārde

 

Pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 22. jūlija
noteikumiem Nr. 455

"1. pielikums
Ministru kabineta
2008. gada 16. decembra
noteikumiem Nr. 1047

Jaunatnes lietu speciālistu apmācības programmas tēmas un katras tēmas apguvei paredzētais minimālais stundu skaits

Nr.
p. k.

Tēma

Minimālais stundu skaits*

1.

Tiesību pamati (Bērnu tiesības un normatīvais regulējums bērnu tiesību aizsardzības jomā. Valsts un pašvaldību sniegto pakalpojumu tiesiskais regulējums. Latvijas Republikas Satversmē ietvertās normas tiesiskas un pilsoniskas sabiedrības kontekstā. Normatīvais regulējums neformālajā izglītībā. Normatīvais regulējums jauniešu nodarbinātības jomā. Normatīvais regulējums brīvprātīgā darba jomā. Normatīvais regulējums par dzimumu līdztiesību un cilvēktiesībām. Biedrību un nodibinājumu dibināšana un likumiskais ietvars. Normatīvie akti digitālo tehnoloģiju jomā. Ārkārtējās situācijas un izņēmuma stāvokļa normatīvais regulējums)

8

2.

Jaunatnes politikas pamati (Jaunatnes jomu reglamentējošie normatīvie akti. Jaunatnes jomas politikas plānošanas dokumenti un prioritātes Latvijā un Eiropas Savienībā. Starptautiskās rekomendācijas darbā ar jaunatni. Jaunatnes politika pašvaldībā. Jaunatnes politikas plānošana, ieviešana un izvērtēšana pašvaldībā. Budžeta plānošana, finansējuma avoti jaunatnes jomā. Dažādi pārvaldības līmeņi, pašvaldības un valsts atbildība. Jaunākās tendences jaunatnes politikā un darbā ar jaunatni. Labā prakse jaunatnes politikā Latvijā un ārvalstīs)

8

3.

Kvalitatīvs darbs ar jaunatni un tā veidi (Jauniešu vajadzību izvērtēšana. Darba ar jaunatni organizēšana. Jauniešu iniciatīvas un to veicināšana. Jauniešu centru darbības principi. Mobilā, digitālā darba ar jaunatni principi. Vienaudžu izglītības pieeja. Spēļošanas metodes darbā ar jaunatni. Darbs ar jauniešiem ar ierobežotām iespējām. Motivācijas, individuālās izaugsmes un mentoringa metodes jauniešiem. Brīvprātīgā darba (t. sk. starptautiskā) organizēšanas pamatprincipi. Supervīzija darbā ar jaunatni. Darba principi ar ielu jaunatni)

4

4.

Komunikācijas pamati (Komunikācijas psiholoģija un ētika. Dažādi komunikācijas veidi ar dažādu grupu jauniešiem. Vizuālo un audiovizuālo izteiksmes līdzekļu veidi. Konstruktīva dialoga veidošana. Argumentācija. Verbālā un neverbālā saziņa, literārās valodas normas un valodas kultūra. Prezentācija un uzstāšanās. Stratēģiskā komunikācija, krīzes komunikācija, komunikācija ar medijiem un sabiedriskās attiecības)

6

5.

Projektu vadība (Projektu vadības metodes un instrumenti (t. sk. digitālajā vidē), personāla un kvalitātes vadība un risku vadība projektos. Projektu grāmatvedība. Projektu konkursi un pieejamās atbalsta programmas darbam ar jaunatni vietējā, valsts un starptautiskā mērogā, ilgtspējīgu projektu veidošana, starptautiskā brīvprātīgā darba projektu vadība)

8

6.

Jauniešu neformālā izglītība (Neformālās izglītības un ikdienējās mācīšanās principi un metodes darbā ar jaunatni, neformālās izglītības mācību programmu un metodiku veidošana. Jauniešu neformālās izglītības iespējas un informācijas resursi. Kompetenču pieeja, kompetenču novērtēšanas process un metodes, pieejamie sertifikāti kompetenču atzīšanai. Iekļaujošas, drošas, aktivizējošas un attīstošas vides veidošana)

8

7.

Starpnozaru sadarbības veidošana jaunatnes jomā (Starpnozaru jautājumu koordinācijas mehānismi. Labās prakses piemēri Latvijā starpnozaru sadarbībai pašvaldībās. Dažādu valsts un pašvaldību iestāžu kompetence attiecībā uz jauniešiem. Sadarbība ar nevalstisko sektoru. Citu politikas jomu, kas ietekmē jauniešu dzīves kvalitāti, reglamentējošie normatīvie akti, politikas plānošanas dokumenti. Interešu aizstāvība un lobijs pašvaldības un valsts mērogā. Ilgtspējīgas attīstības izglītība un ANO ilgtspējīgas attīstības mērķi)

8

8.

Cilvēkresursu vadība, komandas vadība (Darba devēja un darba ņēmēja tiesiskās attiecības. Darbs komandā. Konfliktsituāciju novēršanas un risināšanas (t. sk. emociju vadības) paņēmieni. Profesionālās saskarsmes principi. Pozitīvas saskarsmes un sadarbības veidošana. Konstruktīvas atgriezeniskās saites sniegšana. Profesionālā pilnveide (t. sk. motivācija, izdegšanas novēršana, mentorings) un darba ētika)

6

9.

Datos balstīta lēmumu pieņemšana (Aktuālie dati un pētījumi jaunatnes jomā. Metodes un pieejas jauniešu viedokļu noskaidrošanā. Reprezentatīvo aptauju veidošanas pamatprincipi. Datu analīzes pamatprincipi un informācijas strukturēšana. Statistisko rādītāju izmantošana profesionālajā darbībā)

6

10.

Līdzdalība lēmumu pieņemšanā (Lēmumu pieņemšana Eiropas Savienības, nacionālā, pašvaldību un kopienas mērogā. Līdzdalības struktūras/formāti pašvaldībā. Tiesību pamati līdzdalības kontekstā. Demokrātiskās vērtības un priekšstats par demokrātiskai sabiedrībai neatbilstošiem līdzdalības veidiem un formām. Jaunatnes organizācijas statusa iegūšana un jaunatnes organizāciju darbība. Sociālā dialoga būtība un sadarbības mehānismi)

6

 

Kopā

68**

Piezīmes.

1. * Minimālajā stundu skaitā katras tēmas apguvei ir iekļautas teorētiskās un praktiskās nodarbības (saskaņā ar šo noteikumu 4. punktu).

2. ** Jaunatnes lietu speciālistu apmācības programmas īstenotājam ir tiesības palielināt stundu skaitu atsevišķu tēmu apguvei, ņemot vērā, ka apmācības programmas kopējais stundu skaits ir 80 akadēmiskās stundas."

26.07.2025