Ministru kabineta noteikumi Nr. 469
Rīgā 2025. gada 22. jūlijā (prot. Nr. 29 49. §)
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības
fondu
2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma
7. pantu un 19. panta 2. un 10. punktu
Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 136. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 16. punktu šādā redakcijā:
"16. Projektu iesniegumu vērtēšanas komisija pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām vērtē projektu iesniegumus saskaņā ar projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, ievērojot minēto kritēriju piemērošanas metodiku. Ja projektu iesniegumu atlase ir ierobežota, projektu iesniegumu vērtēšanas komisija projekta iesniegumu šajā punktā minētajā kārtībā var sākt vērtēt uzreiz pēc tā saņemšanas. Atbildīgā iestāde normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu var noteikt, ka ierobežotā projektu iesniegumu atlasē piemēro tikai vienotos kritērijus un vienotos izvēles kritērijus."
2. Izteikt IX nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"IX. Projekta izmaksu un ieguvumu analīze".
3. Svītrot 44. punktu.
4. Izteikt 45. punktu šādā redakcijā:
"45. Ja normatīvais akts par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu projekta iesniedzējam paredz pienākumu veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi vai tās daļu (finanšu analīzi, ekonomisko analīzi vai jutīguma analīzi), projekta iesniedzējs veic aprēķinus, aizpilda veidlapu "Projekta izmaksu un ieguvumu analīzes galvenie pieņēmumi un rezultāti" (4. pielikums) un pievieno to projekta iesniegumam."
5. Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).
Ministru prezidente E. Siliņa
Finanšu ministra vietā -
iekšlietu ministrs R. Kozlovskis
Pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 22. jūlija
noteikumiem Nr. 469
"4. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 13. jūlija
noteikumiem Nr. 408
Projekta izmaksu un ieguvumu analīzes galvenie pieņēmumi un rezultāti |
(aizpilda, ja MK noteikumi par SAM ieviešanu paredz veikt izmaksu un ieguvumu analīzi (IIA)) Visi IIA aprēķini pievienojami projekta iesnieguma veidlapai kā pielikumi |
I. Finanšu analīze |
(aizpilda, ja to paredz attiecīgie MK noteikumi par SAM ieviešanu) Finanšu analīzē izmanto diskontēto neto naudas plūsmas aprēķināšanas metodi |
1. Dati, galvenie pieņēmumi un makroekonomiskie
parametri, kas tika izmantoti, lai veiktu analīzi.
Galvenie finanšu analīzes secinājumi, tostarp finanšu stabilitātes analīzes rezultāti, lai pierādītu, ka projekts nākotnē nenonāks finanšu grūtībās |
2. Galvenie elementi un parametri, ko izmanto IIA
finanšu analīzei
(visiem skaitļiem jāatbilst IIA aprēķiniem. IIA aprēķinus veic euro) |
||||
Nr. |
Galvenie elementi un parametri |
Vērtība |
||
1 |
Pārskata periods (gadi) | |||
2 |
Finanšu diskonta likme (%) (saskaņā ar FM vadlīnijām) | |||
Nr. |
Galvenie elementi un parametri |
Nediskontētā vērtība |
Diskontētā vērtība (NPV) |
Atsauce uz IIA dokumentu |
3 |
Kopējās investīciju izmaksas, izņemot neparedzētos izdevumus (EUR) | |||
4 |
Atlikusī vērtība (EUR) | |||
5 |
Ieņēmumi (EUR) | |||
6 |
Darbības un aizstāšanas izmaksas (EUR) |
2.1. Aizpilda tikai tad, ja piemēro darbības diskontēto neto ienākumu aprēķināšanas metodi1 | ||||
Nr. |
Galvenie elementi un parametri |
Nediskontētā vērtība |
Diskontētā vērtība (NPV) |
Atsauce uz IIA dokumentu |
(nodaļa/sadaļa/lapa) |
||||
7 |
Neto ieņēmumi = ieņēmumi -
darbības izmaksas + atlikusī vērtība (EUR) |
|||
8 |
Kopējās izmaksas = neto
ieņēmumi (EUR, diskontētie) |
|||
9 |
Pro rata bez
diskontētiem neto ieņēmumiem (%) |
|||
10 |
Projekta iesnieguma koriģētā
līdzfinansējuma likme |
|||
* Ja PVN ir atgūstams, izmaksas un ieņēmumus aprēķina bez PVN. |
3. Finanšu analīzes galvenie rādītāji saskaņā ar IIA dokumentu | |||||
Bez Savienības atbalsta |
Ar Savienības atbalstu |
Atsauce uz IIA dokumentu |
|||
A |
B |
(nodaļa/sadaļa/lapa) |
|||
1. Finanšu atdeves likme (%) |
FRR(C) |
FRR(K) |
|||
2. Neto pašreizējā vērtība |
FNPV(C) |
FNPV(K) |
|||
FRR(C) - finansiālā rentabilitāte ieguldījumiem
FRR(K) - finansiālā rentabilitāte pašu kapitālam FNPV(C) - investīciju finansiālā neto pašreizējā vērtība FNPV(K) - pašu kapitāla finansiālā neto pašreizējā vērtība |
II. Ekonomiskā analīze |
(aizpilda, ja to paredz attiecīgie MK noteikumi par SAM ieviešanu) Ekonomiskajā analīzē izmanto diskontēto neto naudas plūsmas aprēķināšanas metodi |
1. Galvenie pieņēmumi, novērtējot izmaksas (tai skaitā attiecīgās izmaksu komponentes - ieguldījumu izmaksas, rezerves izmaksas, darbības izmaksas), ekonomiskos ieguvumus un ārējos faktorus (tostarp tos, kas saistīti ar vidi, klimata pārmaiņu mazināšanu un noturību katastrofu gadījumā), un galvenie sociāli ekonomiskās analīzes secinājumi |
2. Informācija par ekonomiskajiem ieguvumiem un izmaksām | |||
Ieguvumi |
Vienības
vērtība |
Kopējā
vērtība |
% no ieguvumu kopsummas |
… |
… |
… |
… |
Kopā |
100 % |
||
Izmaksas |
Vienības
vērtība |
Kopējā
vērtība |
% no izmaksu kopsummas |
… |
… |
… |
… |
Kopā |
100 % |
3. Ekonomiskās analīzes galvenie rādītāji saskaņā ar IIA dokumentu | ||
Galvenie parametri un rādītāji |
Vērtība |
Atsauce uz IIA dokumentu |
1. Sociālā diskonta likme (%) | ||
2. Ekonomiskā ienesīguma norma ERR (%) | ||
3. Ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ENPV | ||
4. Ieguvumu un izmaksu attiecība |
III. Jutīguma analīze |
(aizpilda, ja to paredz attiecīgie MK noteikumi par SAM ieviešanu) |
1. Norāda aprēķināto ietekmi (kā procentuālās izmaiņas) uz finansiālās un ekonomiskās darbības rādītājiem |
|||
Mainīgais |
Finanšu neto pašreizējā vērtība (FNPV(K)) - izmaiņas |
Finanšu neto pašreizējā vērtība (FNPV(C)) - izmaiņas |
Ekonomiskā neto pašreizējā vērtība (ENPV) - izmaiņas |
2. Kritērijs, kas piemērots, un galveno mainīgo ietekme
uz rādītājiem FNPV un ENPV.
Norāda FNPV vai ENPV procentuālās pārmaiņas pie nulles vērtības par katru kritisko mainīgo |
|||
Mainīgais |
FNPV(K) |
FNPV(C) |
ENPV |
"
1 Ņemot vērā darbībai piemērojamai nozarei vai apakšnozarei atbilstīgo pārskata periodu, rentabilitāti, kāda parasti paredzama attiecīgajai investīciju kategorijai, principa "piesārņotājs maksā" piemērošanu un - attiecīgā gadījumā - taisnīguma apsvērumus, kas saistīti ar valsts relatīvo labklājību.