Tiesību akts: spēkā esošs
Valmieras novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 148

Valmierā 2025. gada 27. martā (prot. Nr. 4, 4. §)
Valmieras novada pašvaldības teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
45. panta pirmās daļas 3. un 4. punktu

Precizēti ar Valmieras novada pašvaldības domes
29.05.2025. lēmumu Nr. 290
(prot. Nr. 8, 7. §)
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā kopjama Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) administratīvā teritorija un uzturamas tajā esošās būves, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu;

1.2. pilsētvides ainavas un ainaviski vērtīgās teritorijas prasības būves fasādei un citu ārējo konstrukciju tehniskajam stāvoklim un ārējam izskatam;

1.3. īpašumam piegulošu, publiskā lietošanā nodotu Pašvaldības teritoriju (gājēju ietves un zālāji līdz brauktuves malai, izņemot sabiedriskā transporta pieturvietas) kopšanu;

1.4. kārtību, kādā tiek sniegts Pašvaldības atbalsts piegulošo teritoriju kopšanā;

1.5. atbildību par saistošo noteikumu neievērošanu.

II. Piegulošo teritoriju uzturēšanas un kopšanas prasības

2. Piegulošo publiskā lietošanā esošo teritoriju uzturēšanu un kopšanu pilsētu un ciemu teritorijās nodrošina:

2.1. zemes vienības īpašnieks vai tiesiskais valdītājs;

2.2. būves īpašnieks vai tiesiskais valdītājs, ja nekustamā īpašuma sastāvā esošā zemes vienība un būves pieder dažādām personām (dalītais īpašums).

3. Saistošo noteikumu 2. punktā minētās personas nodrošina:

3.1. piegulošās teritorijas kopšanu līdz 3 metriem, mērot no zemes vienības robežas līdz brauktuves malai, neieskaitot ietvi un veloceliņus:

3.1.1. regulāru zālāja pļaušanu, ne retāk kā vienu reizi mēnesī laika periodā no maija līdz septembrim;

3.1.2. zemē, kurai piešķirts statuss lauksaimniecībā izmantojamā zeme – vismaz vienu reizi gadā;

3.2. pilsētas vai ciemu teritorijās, kurās ir izveidota ainaviska pļava – pilsētas vai ciemu teritorijās dabai pietuvināts, bioloģisko daudzveidību uzlabojošs zālāja veids, kurā līdzās aug dažādu sugu savvaļas puķes (kliņģerītes, margrietiņas, kumelītes, āboliņš, dzirkstelītes, dzeltenās ilzītes, cekulainā ziepene u.c.), kas aptver vismaz 50 procentus no konkrētā zālāja, un tajā neaug invazīvās citzemju sugas (korintes, lupīnas, zeltslotiņas, slotzari u.c.), kā arī kurai apkārt pa perimetru nopļauta zāle);

3.2.1. regulāru zālāja pļaušanu, nepieļaujot zālāja garumu virs 30 cm, pa perimetru apkārt ainaviskai pļavai 2 metrus platā zonā;

3.2.2. ainaviskas pļavas nopļaušanu, kad lielākā daļa ziedaugu ir noziedējuši un sākušas veidoties sēklas, pie stumbra apakšas lapas nomelnējušas, un dominē augi, kas pēc noziedēšanas zaudē savu pievilcīgumu, bet ne vēlāk par 15. septembri;

3.3. nedzīvojamiem namiem un viendzīvokļa mājām sniega un ledus notīrīšanu no balkoniem, lodžijām, jumtiem, lāsteku likvidēšanu, nepieļaujot sniega un ledus krišanu no jumtiem, dzegām, ūdens notekcaurulēm un situācijās, kad tiek apdraudēta gājēju vai trešo personu īpašuma (tai skaitā transportlīdzekļu) drošība, nepieciešamības gadījumā norobežojot bīstamo (darba) zonu. Veic pasākumus, lai notīrītais sniegs un ledus netraucē gājēju kustībai pa ietvēm un transporta pārvietošanos pa piebrauktuvēm un piebraucamajiem ceļiem;

3.4. sniegu un ledu novieto valnī gar ielas vai ietves malu, kur tas netraucē un neapdraud gājējus un transportlīdzekļus. Aizliegts sniegu un ledu novietot uz brauktuves, kas ir attīrīta no sniega, kā arī sabiedriskā transporta pieturvietās un apstādījumos. Ielu krustojumos sniega valnī starp brauktuvi un gājēju ietvi attīra joslu vismaz 1 metra platumā. Ielās un brauktuvēs, kas šaurākas par 5 metriem, atļauts sniega valni iestumt grāvī;

3.5. publiskām būvēm nodrošina skatlogu, durvju un fasāžu tīrību.

III. Būvju, to fasāžu un citu ārējo konstrukciju tehniskā stāvokļa un ārējā izskata prasības

4. Par būvju uzturēšanu atbild tās īpašnieks, tiesiskais valdītājs vai zemes vienības īpašnieks, ja būves īpašnieks vai tiesiskais valdītājs nav zināms.

5. Saistošo noteikumu 4. punktā minētās personas veic būvju uzturēšanu tehniskā un vizuālā kārtībā, ievērojot Latvijas Republikas normatīvos aktus, Pašvaldības saistošo noteikumu par teritorijas izmantošanu un apbūvi prasības un šādas prasības:

5.1. nodrošina logu stiklojumu un durvju (vārtu) esamību vai aizdara logus un ieejas durvis ar vienveidīgiem materiāliem atbilstoši būvju arhitektoniskajam stilam neapdzīvotās, saimnieciskai darbībai neizmantotās būvēs, kā arī būvēs nepabeigtas būvniecības stadijā;

5.2. nepieļauj būvju apdares materiālu plaisāšanu, nodrupšanu, koroziju, satrupēšanu, eroziju;

5.3. nodrošina būvju fasāžu un citu ārējo konstrukciju savlaicīgu atjaunošanu un krāsošanu atbilstoši būves arhitektoniskajam stilam un pilsētvides ainavai;

5.4. novērš krūmu, koku un sūnu augšanu uz būvju konstrukcijām un arhitektoniskajiem elementiem.

IV. Īpašie noteikumi un atvieglojumi

6. No pienākuma veikt piegulošo teritoriju kopšanu var atbrīvot viendzīvokļa māju īpašnieku, ja mājā netiek veikta saimnieciskā darbība un īpašnieks ir:

6.1. vienatnē dzīvojoša pensionēšanās vecumu sasniegusi persona, kurai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss;

6.2. pensionēšanās vecumu sasniegusi persona, kura dzīvo kopā ar citu pensionēšanās vecumu sasniegušu personu vai personām, un kurām piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss;

6.3. vienatnē dzīvojoša persona ar I vai II invaliditātes grupu;

6.4. persona ar I vai II invaliditātes grupu, kura dzīvo kopā ar pensionēšanās vecumu sasniegušu personu (personām) vai personu (personām) ar I vai II invaliditātes grupu.

7. Lai saņemtu saistošo noteikumu 6. punktā noteiktos atvieglojumus, persona vēršas Pašvaldībā ar iesniegumu. Pašvaldība 15 darba dienu laikā pieņem lēmumu par personas atbrīvošanu no pienākuma veikt piegulošo teritoriju kopšanu ne ilgāk kā 12 mēnešus.

8. Ja zuduši apstākļi, kas bija par pamatu atvieglojuma saņemšanai, vai iestājies cits īpašuma tiesību pārņēmējs, atvieglojuma saņēmējs 3 darba dienu laikā par to paziņo Pašvaldībai.

9. Persona, kuras nekustamajam īpašumam piegulošās teritorijas daļa ir nopļaujama tikai izmantojot speciālu tehniku un specifisku aprīkojumu (nogāzes vai tās apstādījumu nobrukuma risks), var saņemt Pašvaldības palīdzību piegulošās teritorijas kopšanā (zālāja nopļaušana), vēršoties ar iesniegumu Pašvaldībā.

V. Atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu

10. Administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu 11. punktā paredzētajiem pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Valmieras novada pašvaldības policijas amatpersonas.

11. Par saistošo noteikumu neievērošanu, fiziskām un juridiskām personām piemēro brīdinājumu vai naudas sodu šādā apmērā:

11.1. par zālāja nepļaušanu nekustamā īpašuma piegulošajā teritorijā – fiziskai personai piemēro naudas sodu no četrām līdz trīsdesmit naudas soda vienībām, juridiskai personai – no desmit līdz viens simts naudas soda vienībām;

11.2. par sniega un ledus tīrīšanas prasību neievērošanu – fiziskai personai piemēro naudas sodu no četrām līdz četrdesmit naudas soda vienībām, juridiskai personai – no desmit līdz viens simts piecdesmit naudas soda vienībām;

11.3. par publisku būvju skatlogu, durvju un fasāžu tīrības nenodrošināšanu – fiziskai personai piemēro naudas sodu no četrām līdz trīsdesmit piecām naudas soda vienībām, juridiskai personai – no desmit līdz viens simts naudas soda vienībām;

11.4. par būvju neuzturēšanu tehniskā vai vizuālā kārtībā – fiziskai personai piemēro naudas sodu no četrām līdz viens simts naudas soda vienībām, juridiskai personai – no desmit līdz divsimt piecdesmit naudas soda vienībām.

12. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Pašvaldības Administratīvā komisija un tās apakškomisijas.

13. Pašvaldības Administratīvās komisijas un tās apakškomisiju pieņemto lēmumu var pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

VI. Noslēguma jautājums

14. Atzīt par spēku zaudējušiem Valmieras novada pašvaldības domes 2023. gada 27. aprīļa saistošos noteikumus Nr. 93 "Valmieras novada pašvaldības teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas noteikumi".

Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks
Paskaidrojuma raksts
Valmieras novada pašvaldības 2025. gada 27. marta saistošajiem noteikumiem Nr. 148 "Valmieras novada pašvaldības teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas noteikumi"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Skaidrojums

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumsSaistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt vienotu kārtību visā Valmieras novada pašvaldībā (turpmāk – Pašvaldība) teritorijas kopšanai un būvju uzturēšanai.

Pašvaldību likuma 4. panta pirmā daļa nosaka pašvaldības autonomās funkcijas, tai skaitā 2. punktā nosakot pašvaldības pienākumu gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu. Atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta trešajai daļai autonomo funkciju izpildi atbilstoši savai kompetencei organizē un par to atbild pašvaldība.

Pašvaldību likuma 44. panta otrajā daļā noteikts deleģējums pašvaldībai izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību.

Dome ir tiesīga izdot saistošos noteikumus un paredzēt administratīvo atbildību par to pārkāpšanu, nosakot administratīvos pārkāpumus un par tiem piemērojamos administratīvos sodus, ja likumos nav noteikts citādi, cita starpā šādos jautājumos: par teritoriju un būvju uzturēšanu, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu, kā arī par īpašumam piegulošu, publiskā lietošanā nodotu pašvaldības teritoriju (gājēju ietves un zālāji līdz brauktuves malai, izņemot sabiedriskā transporta pieturvietas) kopšanu (Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas 3. un 4. punkts).

Izvērtējot administratīvās atbildības regulējuma nepieciešamību, ir ņemti vērā šādi kritēriji: 1) administratīvā akta (procesa) prioritātes princips; 2) sabiedriskās kārtības mērķa sasniegšanas efektivitāte; 3) problēmsituācijas attiecināmība uz publiski tiesiskajām attiecībām; 4) problēmsituācijas bīstamība un kaitīgums; 5) aizliegums paredzēt administratīvo atbildību par administratīvā akta labprātīgu neizpildīšanu.

Raugoties no faktiskās situācijas, Pašvaldības iedzīvotāju teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas paradumiem, secināms, ka ir nepieciešams noteikt vienotas prasības teritorijas kopšanai un būvju uzturēšanai. Saistošie noteikumi nosaka prasības zāles pļaušanai, lai nodrošinātu, ka Pašvaldības pilsētu un ciemu teritorijā tiek koptas piegulošās teritorijas. Konstatējot, ka arī pēc Valmieras novada Pašvaldības policijas norādījumiem teritorija netiek sakopta, ir nepieciešams izdot saistošos noteikumus un paredzēt administratīvo atbildību par to neievērošanu. Ņemot vērā problēmas fiksēt zālāja pļaušanas regularitāti, nepieciešams noteikt prasības zāles pļaušanas regularitātei, lai saistošo noteikumu piemērotājiem ir skaidri principi, kā īstenot noteiktās zālāja pļaušanas prasības. Pašvaldība secina, ka atkarībā no laikapstākļiem, zālāja pļaušana vienu reizi sezonā varētu būt nepietiekama sakoptas teritorijas mērķa sasniegšanai. Regulāra zāles pļaušana nepieciešama ne tikai kaitēkļu izplatības samazināšanai, bet arī ugunsgrēku risku mazināšanai.

Saistošajos noteikumos tiek noteiktas prasības būvju, to fasāžu un citu ārējo konstrukciju tehniskajam stāvoklim un ārējam izskatam. Gadījumos, kad būves vizuālais izskats liecina par iespējamo būves tehniskā stāvokļa turpmāko pasliktināšanos, ja netiks nodrošināta būvju pienācīga uzturēšana, ir paredzama administratīvā atbildība par būvju neuzturēšanu tehniskā vai vizuālā kārtībā, lai veicinātu saistošo noteikumu prasību ievērošanu un būves savešanu kārtībā. Administratīvā atbildība paredzēta gadījumos, kad būve nav tik sliktā tehniskajā stāvoklī, par kuras sakārtošanu vai nojaukšanu Pašvaldībai ir jāpieņem lēmums par būves sakārtošanu vai nojaukšanu.

Saistošajos noteikumos noteiktas prasības sniega un ledus tīrīšanai ar mērķi nodrošināt gājēju un transportlīdzekļu drošību, proti, lai nodrošinātu, ka krītošs sniegs un ledus neapdraud garāmgājējus un transporta kustību. Tā kā šādos gadījumos ir nepieciešama nekavējoša rīcība, ir nepieciešams paredzēt administratīvo atbildību par noteikumu neievērošanu.

Saistošie noteikumi paredz pienākumu nodrošināt publisku būvju skatlogu, durvju un fasāžu tīrību, lai nodrošinātu pilsētas ainavas saglabāšanu un kvalitatīvu, sakoptu pilsētvidi.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetuSaistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu paredz izdevumu daļu, veicot sniega tīrīšanu un zāles pļaušanu, ietves tīrīšanu. Precīzu ieņēmumu daļu no piemēroto administratīvo sodu apmēra ir grūti prognozēt.

Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos resursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide vai esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenciSaistošie noteikumi attiecas uz sabiedrībai nozīmīgas jomas regulējumu – kvalitatīvas pilsētvides, sakoptas un drošas pašvaldības teritorijas un tajās esošo būvju, kas harmoniski iekļaujas pilsētvidē, nodrošināšanu.

Saistošo noteikumu ietekmju vērtējums:

3.1. sociālā ietekme – paredzama tieša ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, ņemot vērā sabiedrības vēlmi dzīvot drošā, sanitāri tīrā un sakoptā vidē. Saistošie noteikumi paredz noteikt atbrīvojumu un atvieglojumu piešķiršanu sociāli mazaizsargātām personu grupām. Satversmes tiesa 2004. gada 21. maija spriedumā lietā Nr. 2003-23-01 ir atzinusi, ka pašvaldībām saistošajos noteikumos, nosakot publiskā lietošanā esošo teritoriju kopšanas kārtību, jāizvērtē, kā nodrošināt samērīgumu starp personai uzlikto pienākumu un sasniedzamo mērķi, iespēju robežās paredzot īpašu kārtību uz tādām personu grupām kā personas ar invaliditāti, pensionāri, maznodrošinātās personas utt. Arī 2014. gada 6. novembra spriedumā lietā Nr. 2013-20-03 Satversmes tiesa ir norādījusi, ka pašvaldībai jāparedz ne vien īpašnieka pienākumu kopt un tīrīt īpašumam piegulošo teritoriju, bet arī pašvaldības līdzdalību šā pienākuma izpildē, kas šajos saistošajos noteikumos tiek noteikts ar atvieglojumu un atbrīvojumu piešķiršanu;

3.2. ietekme uz vidi – saistošo noteikumu īstenošana saistībā ar būvju fasāžu uzturēšanu un teritorijas sakopšanu, tostarp, ietvju un ielu tīrīšanu, radīs pozitīvu ietekmi uz pilsētvides ainavas un kultūras mantojuma saglabāšanu, kā arī cilvēku drošību;

3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību – saistošo noteikumu īstenošana novērsīs personu veselības un dzīvības apdraudējumu, kas varētu rasties piegulošo teritoriju nekopšanas un vidi degradējošu objektu atrašanās pilsētvidē dēļ;

3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav tiešas ietekmes;

3.5. ietekme uz konkurenci – nav ietekmes.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksāmSaistošo noteikumu piemērošanas jautājumos privātpersonas var vērsties Valmieras novada Centrālajā pārvaldē vai Pašvaldības apvienību pārvaldēs personīgi vai rakstot uz elektronisko pasta adresi: pasts@valmierasnovads.lv.

Atbrīvojumu no pienākuma veikt pieguļošo teritoriju kopšanu var saņemt viendzīvokļa mājas īpašnieks, ja mājā netiek veikta saimnieciskā darbība, un īpašnieks vienlaikus ir vienatnē dzīvojoša pensionēšanās vecumu sasniegusi persona, kurai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss; pensionēšanās vecumu sasniegusi persona, kura dzīvo kopā ar citu pensionēšanās vecumu sasniegušu personu vai personām, un kurām piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss; vienatnē dzīvojoša persona ar I vai II invaliditātes grupu vai persona ar I vai II invaliditātes grupu, kura dzīvo kopā ar pensionēšanās vecumu sasniegušu personu (personām) vai personu (personām) ar I vai II invaliditātes grupu.

Lai saņemtu atbrīvojumu no pienākuma veikt piegulošo teritoriju kopšanu, minētais viendzīvokļa mājas īpašnieks iesniedz Valmieras novada Centrālās pārvaldes struktūrvienībā "Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrs", ja personas dzīvesvieta ir Valmieras valstspilsētas administratīvajā teritorijā vai Pašvaldības apvienības pārvaldē, kuras administratīvajā teritorijā atrodas personas dzīvesvieta, rakstveida iesniegumu par atbrīvošanu no pienākuma veikt piegulošo teritoriju kopšanu.

Lēmumu par atbrīvojuma piešķiršanu, pamatojoties uz personas iesniegumu, Pašvaldības amatpersona pieņem 15 darba dienu laikā uz laiku ne ilgāku par 12 mēnešiem. Lēmumu par atbrīvojuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt atbrīvojumu Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā var apstrīdēt Pašvaldības izpilddirektoram.

Lai saņemtu palīdzību piegulošās teritorijas kopšanā, nekustamā īpašuma īpašnieks iesniedz Pašvaldības apvienības pārvaldē, kuras administratīvajā teritorijā atrodas nekustamais īpašums, vai Valmieras novada Centrālās pārvaldes struktūrvienībā "Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrs", ja nekustamais īpašums Valmieras valstspilsētas administratīvajā teritorijā, rakstveida iesniegumu.

Noteikumu izpildi savas kompetences ietvaros kontrolē Valmieras novada Pašvaldības policijas un Komisija.

Administratīvā pārkāpuma procesu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Pašvaldības policijas amatpersonas savas kompetences ietvaros.

Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Pašvaldības Administratīvā komisija un tās apakškomisijas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemSaistošie noteikumi izstrādāti, lai īstenotu Pašvaldības autonomo funkciju, kas uzliek pienākumu gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrisko drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu.

Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanuSaistošo noteikumu izpildē iesaistītas Valmieras novada Centrālās pārvaldes struktūrvienības: "Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrs", "Grāmatvedības nodaļa"; Pašvaldības apvienību pārvaldes; Valmieras novada Pašvaldības policija, Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvalde, Valmieras novada Vidi degradējošu ēku un būvju apzināšanas komisija, Valmieras novada pašvaldības Administratīvā komisija. Nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija, reorganizācija. Izpildei nepieciešami resursi tiek paredzēti Pašvaldības budžeta ietvaros.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, pašvaldības autonomās funkcijas izpildei.

Mērķa sasniegšanai noteiktas samērīgas prasības teritoriju un būvju uzturēšanai, kā arī par īpašumam piegulošu, publiskā lietošanā nodotu pašvaldības teritoriju (gājēju ietves un zālāji līdz brauktuves malai, izņemot sabiedriskā transporta pieturvietas) kopšanai. Paredzētas tikai minimālas prasības, nodrošinot arī pašas Pašvaldības iesaisti teritorijas kopšanā, tādējādi privātpersonu īpašuma tiesību ierobežojums ir minimāls un atbilst sabiedrības interesēm nodrošināt pilsētvides sakoptību, kā arī novēršot personu veselības un dzīvības apdraudējumu, kas varētu rasties piegulošo teritoriju nekopšanas dēļ. Paredzēti arī atviegloti nosacījumi prasību izpildē. Noteikta samērīga un atbilstoša atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu. Pašvaldības rīcība ir paredzējusi atbilstošu regulējumu, lai nodrošinātu autonomās funkcijas izpildi.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijāmAtbilstoši Pašvaldības likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai saistošo noteikumu projekts tika publicēts Pašvaldības tīmekļa vietnē: www.valmierasnovads.lv, sadaļā "Sabiedrība" – "Sabiedrības līdzdalība" – "Publiskās apspriešanas" – "Saistošo noteikumu publiskās apspriešanas" laika periodā no 27.02.2025. līdz 13.03.2025. Sabiedrības viedoklis netika saņemts.
Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks
05.06.2025