Tiesību akts: spēkā esošs
Valkas novada pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 5

Valkā 2025. gada 27. februārī
Par nomas maksas samazināšanu nekustamajiem īpašumiem Valkas novada pašvaldībā
APSTIPRINĀTI
ar Valkas novada pašvaldības domes
2025. gada 27. februāra sēdes lēmumu Nr. 49 (prot. Nr. 4, 16. §)


PRECIZĒTI
ar Valkas novada pašvaldības domes
2025. gada 29. maija sēdes lēmumu Nr. 120 (prot. Nr. 8, 10. §)


Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
4. panta pirmās daļas 12. punktu, 44. pantu
1. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka nomas maksas samazinājuma gradāciju un nosacījumu piemērošanas kārtību par Valkas novada pašvaldībai īpašumā esošām vai piekrītošām nedzīvojamām telpām un nekustamajiem īpašumiem, kuru sastāvā ir nedzīvojamas ēkas un zeme.

2. Saistošos noteikumos izmantoto saīsinājumu un terminu skaidrojumi:

2.1. Komisijas Regula Nr. 2023/2831 – Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula Nr.  2023/28311 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam;

2.2. Komisijas Regula Nr.  717/2014 – Eiropas Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula Nr.  717/20142 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē attiecībā uz zvejniecības uzņēmumiem;

2.3. Komisijas Regula Nr.  1408/2013 – Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulai Nr.  1408/20133 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē;

2.4. Pašvaldība – Valkas novada pašvaldība;

2.5. Noteikumi – Valkas novada pašvaldības saistošie noteikumi "Par nomas maksas samazināšanu nekustamajiem īpašumiem Valkas novada pašvaldībā";

2.6. Nomnieks – fiziska vai juridiska persona, kura noslēgusi ar Pašvaldību nedzīvojamo telpu nomas līgumu vai nekustamā īpašuma nomas līgumu;

2.7. Atbalsta pretendents – Nomnieks, kas ir pieteicies Noteikumos noteiktā de minimis atbalsta piešķiršanai;

2.8. Atbalsta saņēmējs – Nomnieks, par kuru Pašvaldība ir pieņēmusi lēmumu par Noteikumos noteiktā de minimis atbalsta piešķiršanu;

2.9. Viens vienots uzņēmums – uzņēmums, kas atbilst Komisijas Regula Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā, Komisijas Regulas Nr.  717/2014 2. panta 2. punktā un Komisijas Regulas Nr.  1408/2013 2. panta 2. punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai.

3. Ja Nomnieks nomas objektu izmanto saimnieciskai darbībai un samazinātas nomas maksas piemērošanas gadījumā atbalsts Nomniekam saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā noteiktajām komercdarbības atbalsta pazīmēm kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, to samazinātas nomas maksas veidā sniedz saskaņā ar:

3.1. Komisijas Regulu Nr.  2023/2831;

3.2. Komisijas Regulu Nr.  717/2014;

3.3. Komisijas Regulu Nr.  1408/2013.

4. Atbalstu šo Noteikumu ietvaros nevar apvienot ar citu de minimis atbalstu vai citu komercdarbības atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām citu atbalsta programmu vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros, neatkarīgi no publiskā finansējuma avota.

5. Noteikumi izstrādāti, ievērojot Komercdarbības atbalsta kontroles likuma, Ministru kabineta 2018. gada 20. februāra noteikumu Nr. 97 "Publiskas personas mantas iznomāšanas noteikumi", Komisijas Regulas Nr. 2023/2831, Komisijas Regulas Nr. 717/2014 un Komisijas Regulas Nr. 1408/2013, nosacījumus.

2. Nomas maksas samazināšanas apmērs

6. Nomas maksas samazinājums var tikt piešķirts sekojošā apmērā un uz sekojošu termiņu, ja Nomnieks ievēro vismaz vienu no šādiem nosacījumiem:

6.1. Nomnieks pašvaldības administratīvajā teritorijā izveidos jaunas darba vietas:

6.1.1. Vismaz vienu jaunu darba vietu: 15 % apmērā no nomas maksas uz 5 (pieciem) gadiem;

6.1.2. Vismaz divas jaunas darba vietas: 35 % apmērā no nomas maksas uz 5 (pieciem) gadiem;

6.1.3. Vismaz trīs jaunas darba vietas: 50 % apmērā no nomas maksas uz 5 (pieciem) gadiem.

6.2. Nomnieks veiks no Pašvaldības nomātā nomas objektā finansiālus ieguldījumus (investīcijas), kas nodrošinās saimnieciskās darbības paplašināšanu vai dažādošanu vai veiks finansiālus ieguldījumus (investīcijas), kas sekmēs inovāciju vai jaundibinātu uzņēmumu veidošanos Pašvaldībā:

6.2.1. Ne mazāk kā 10 000 euro apmērā: 10 % apmērā uz 1 (vienu) gadu;

6.2.2. Ne mazāk kā 25 000 euro apmērā: 15 % apmērā uz 2 (diviem) gadiem;

6.2.3. Ne mazāk kā 48 000 euro apmērā: 30 % apmērā uz 2 (diviem) gadiem;

6.2.4. Ne mazāk kā 75 000 euro apmērā: 35 % apmērā uz 3 (trijiem) gadu;

6.2.5. Ne mazāk kā 100 000 euro apmērā: 40 % apmērā uz 4 (četriem) gadiem;

6.2.6. Ne mazāk kā 150 000 euro apmērā: 50 % apmērā uz 5 (pieciem) gadiem.

6.3. Nomnieks veiks finansiālus ieguldījumus (investīcijas) no Pašvaldības nomātā nomas objekta infrastruktūras attīstībā:

6.3.1. Ne mazāk kā 5 000 euro apmērā: 10 % apmērā uz 6 (sešiem) mēnešiem;

6.3.2. Ne mazāk kā 10 000 euro apmērā: 12 % apmērā uz 1 (vienu) gadu;

6.3.3. Ne mazāk kā 20 000 euro apmērā: 15 % apmērā uz 2 (diviem) gadiem;

6.3.4. Ne mazāk kā 50 000 euro apmērā: 25 % apmērā uz 3 (trijiem) gadu;

6.3.5. Ne mazāk kā 75 000 euro apmērā: 30 % apmērā uz 4 (četriem) gadiem;

6.3.6. Ne mazāk kā 90 000 euro apmērā: 40 % apmērā uz 4 (četriem) gadiem;

6.3.7. Ne mazāk kā 125 000 euro apmērā: 50 % apmērā uz 5 (pieciem) gadiem;

6.4. Nomnieks no Pašvaldības nomāto nomas objektu izmantos sociālās aizsardzības, kultūras, izglītības, zinātnes, sporta, vides un dzīvnieku aizsardzības vai veselības aprūpes funkciju nodrošināšanai – 50 % apmērā no nomas maksas uz 5 (pieciem) gadiem.

7. De minimis atbalstu sniedz, ievērojot Noteikumu 6. punktā noteiktos termiņus, bet ne ilgāk kā līdz:

7.1. 2033. gada 30. jūnijam, ja atbalsts tiek piešķirts, atbilstoši Komisijas Regulas Nr.  1408/2013 nosacījumiem;

7.2. 2030. gada 30. jūnijam, ja atbalsts tiek piešķirts, atbilstoši Komisijas Regulas Nr.  717/2014 nosacījumiem;

7.3. 2031. gada 30. jūnijam, ja atbalsts tiek piešķirts, atbilstoši Komisijas Regulas Nr.  2023/2831 nosacījumiem.

3. Nomas maksas samazināšanas piemērošanas kārtība

8. Atbalsta pretendents de minimis atbalsta uzskaites sistēmā aizpilda un apstiprina veidlapu par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumu Nr. 715 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība".

9. Atbalsta pretendents, iesniedzot Pašvaldībā pieteikumu par de minimis atbalsta saņemšanu, pieteikumam pievieno de minimis sistēmā sagatavotās izdrukas veidlapu vai norāda de minimis sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru.

10. Pašvaldība pārbauda Atbalsta pretendents iesniegto pieteikumu de minimis atbalstam un veic Atbalsta pretendenta izvērtēšanu atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 2023/2831, Komisijas Regulas Nr. 717/2024 un Komisijas Regulas Nr. 1408/2013 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi.

11. Piešķirot de minimis atbalstu, Pašvaldība pārbauda, vai Atbalsta pretendentam plānotais de minimis atbalsts nepārsniedz Komisijas Regulās noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru Viena vienota uzņēmuma līmenī. Pārbaudei tiek piemērota tās Komisijas Regulas nosacījumi, kuras ietvaros Atbalsta pretendentam ir plānots piemērot de minimis atbalsts. Pārbaudes ietvaros Pašvaldība pārbauda, vai:

11.1. Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 ietvaros plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu Viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru;

11.2. Komisijas Regulas Nr. 717/2014 ietvaros plānotais de minimis atbalsts kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu Viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas Regulas Nr.  717/2014 3. panta 2.a punktā un 3. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru;

11.3. Komisijas Regulas Nr. 1408/2013 ietvaros plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu Viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas Regulas Nr.  1408/2013 3. panta 2. un 3. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru.

12. Izvērtējot Atbalsta pretendenta atbilstību nomas maksas atvieglojuma piešķiršanas nosacījumiem, Pašvaldībai ir tiesības pieprasīt no Atbalsta pretendenta papildus informāciju.

13. Atbalsta pretendents ir atbildīgs par Noteikumos paredzētajā kārtībā sniegto ziņu patiesumu.

14. Pēc Atbalsta pretendenta pieteikuma pārbaudes, Pašvaldība apstiprina to un vienas darba dienas laikā pēc lēmuma par nomas maksas samazinājuma piešķiršanu Atbalsta pretendentam, de minimis sistēmā ievada un reģistrē piešķirto atbalstu vai Pašvaldība pieņem lēmumu par atteikumu piešķirt nomas maksas samazinājumu Atbalsta pretendentam.

15. Nomnieka atbilstību šo Noteikumu nosacījumiem izvērtē Pašvaldības Juridiskās nodaļas nekustamo īpašumu speciālists, lēmumu par nomas maksas samazinājumu pieņem Pašvaldības dome.

16. Pašvaldība de minimis atbalsta piešķiršanu un uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.

17. De minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir diena, kad Pašvaldības dome ir pieņēmusi lēmumu par nomas maksas samazinājuma piešķiršanu.

18. De minimis atbalstu, saskaņā ar Komisijas Regulu Nr. 2023/2831, Komisijas Regulu Nr. 1408/2013 vai Komisijas Regulu Nr. 717/2014, Atbalsta pretendentam piešķir, ievērojot Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā, Komisijas Regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punktā vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus. Papildus, atbalsta piešķiršanā tiek ņemti vērā sekojoši ierobežojumi:

18.1. Ja atbalsts tiek piešķirts, saskaņā ar Komisijas Regulu Nr. 2023/2831 un Atbalsta pretendents vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta a)-d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja Atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem Noteikumiem;

18.2. Ja atbalsts tiek piešķirts, saskaņā ar Komisijas Regulu Nr. 717/2014 un Komisijas Regulu Nr. 1408/2013, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja Atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 717/2014 1. panta 3. punktu un Komisijas Regulas Nr. 1408/2013 1. panta 3. punktu.

19. Ja Atbalsta pretendentam atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas Regulas Nr. 1408/2013, vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 nosacījumiem, Atbalsta pretendentam atbalstu piešķir atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā un 5.panta 1., 2. un 2.a punktā vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktā un 5. panta 1. un 2. punktā noteiktajai Viena vienota uzņēmuma maksimālajai atbalsta summai.

20. Ja Atbalsta pretendents nomas objektu izmanto gan darbībai, kurai samazinātas nomas maksas piemērošanas gadījumā atbalsts Atbalsta pretendentam kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, gan darbībai, kurai samazinātas nomas maksas piemērošanas gadījumā atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, un šīs darbības ir iespējams nodalīt, komercdarbības atbalsta regulējums tiek piemērots tikai tai darbībai, kurai atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Ja darbību nav iespējams nodalīt, atbalsta regulējums tiek piemērots abām darbībām kopā.

21. Nomas maksas samazinājums netiek piešķirts, ja Nomniekam:

21.1. ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, tam ir pasludināts maksātnespējas process vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru;

21.2. pēdējā gada laikā ir konstatēti nomas līguma nosacījumu pārkāpumi, kas saistīti ar nomas maksas saistību neizpildi, nomas līgumā nomniekam uzdoto uzdevumu neizpildi vai nepienācīgu nomas objekta uzturēšanu;

21.3. ir piemērotas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas;

21.4. Nomnieks uz iesnieguma par nomas maksas samazinājuma piešķiršanu iesniegšanas brīdi nav sasniedzis nomas līgumā noteiktos rezultatīvos rādītājus vai izpildījis nomas līgumā noteiktos uzdevumus.

22. Šo Noteikumu 5. punktā piešķirtais nomas maksas atbalsta apmērs nesummējas.

23. Pašvaldība uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus:

23.1. 10 (desmit) gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar šajos Noteikumos noteikto piešķirts pēdējais de minimis atbalsts, atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. un 7. punktam;

23.2. 10 (desmit) fiskālos gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar šajos Noteikumos noteikto piešķirts pēdējais de minimis atbalsts, atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 1408/2013 6. panta 3. un 6. punktam un atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 717/2014 6. panta 4. un 5. punktam.

24. Atbalsta saņēmējs uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus:

24.1. 10 (desmit) gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. un 7. punktam;

24.2. 10 (desmit) fiskālos gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 1408/2013 6. panta 3. un 6. punktam un atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 717/2014 6. panta 4. un 5. punktam.

25. Atbalsta saņēmējam, kuram, atbilstoši Noteikumiem, ir piešķirts nomas maksas samazinājums, ir sekojoši pienākumi:

25.1. izpildīt Noteikumu 5. punktā noteikto rādītāju, kuru tas ir norādījis savā iesniegumā par nomas maksas samazinājuma piešķiršanu un apņēmies izpildīt, sekojošos termiņos:

25.1.1. Noteikumu 5.3.1. punktā noteiktos nosacījumus: ne vēlāk kā 3 (triju) mēnešu laikā no atbalsta piešķiršanas dienas

25.1.2. Noteikumu 5.2.1.un 5.3.2. punktā noteiktos nosacījumus: ne vēlāk kā 6 (sešu) mēnešu laikā no atbalsta piešķiršanas dienas;

25.1.3. Noteikumu 5.1.1., 5.1.2., 5.2.2.–5.2.4. un 5.3.3.–5.3.4. punktā noteiktos nosacījumus: ne vēlāk kā 1 (viena) gada laikā no atbalsta piešķiršanas dienas;

25.1.4. Noteikumu 5.1.3., 5.2.5., 5.2.6., 5.3.5.–5.3.7. punktā noteiktos nosacījumus: ne vēlāk kā 2 (divu) gadu laikā no atbalsta piešķiršanas dienas.

25.2. uzturēt Noteikumu 5. punktā noteikto rādītāju, kuru tas ir norādījis savā iesniegumā par nomas maksas samazinājuma piešķiršanu un apņēmies izpildīt, visā nomas maksas samazinājuma saņemšanas posmā, ņemot vērā Noteikumu 21.1. punktā norādītos izpildes termiņus;

25.3. Atbalsta saņēmējs nav tiesīgs, izbeidzot nomas līgumu, nodalīt nomas objekta uzlabojumus, ko tas veicis, izpildot Noteikumu 5.3. punkta nosacījumus.

26. Rādītāju izpildes uzraudzības kārtība tiek noteikta, slēdzot vienošanos ar Atbalsta saņēmēju par nomas maksas samazinājuma piemērošanu.

27. Ja tiek konstatēts Komisijas Regulas Nr. 2023/2831, Komisijas Regulas Nr. 717/2014, vai Komisijas Regulas Nr. 1408/2013 prasību pārkāpums, Atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Pašvaldībai šo Noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.


1 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX:32023R2831

2 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX%3A02014R0717-20231025

3 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX%3A02013R1408-20231025
 

Valkas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja G. Avote
Paskaidrojuma raksts
Valkas novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 5 "Par nomas maksas samazināšanu nekustamajiem īpašumiem Valkas novada pašvaldībā"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija 

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 
Valkas novada pašvaldības rīcībā ir nomas objekti (telpas), kas ilgstoši nav iznomāti. Nomas maksas atlaižu piemērošana, paredzot noteiktas prasības nomniekiem nomas maksas samazinājuma saņemšanai paaugstinās interesi pēc nomas objektiem, sniegs nomniekam atbalstu darbības uzsākšanā vai paplašināšanā, savukārt pašvaldība iegūtu apsaimniekotu nomas objektu, kurā tiek veikti ieguldījumi vai kurā tiek attīstīta uzņēmējdarbība, radot inovatīvus produktus vai jaunas darba vietas pašvaldības teritorijā.
Ņemot vērā, ka šobrīd kopējais ekonomiskais stāvoklis valstī un pasaulē ir stagnējošs, ar nelieiem attīstības tempiem, nomas maksas atlaižu pieejamība varētu veicināt uzņēmēju, kuri nomā pašvaldības telpas un nekustamos īpašumus, interesi ieguldītīes savas uzņēmējdarbības attīstībā.
Papildus tam, šādu saistošo noteikumu izdošana ļaus līdzšinējiem nomniekiem, plānojot veikt uzlabojumus nomātajās telpās, pretendēt un saņemt nomas maksas atlaidi, tādējādi nomniekiem samazinot kopējos izdevumus un pašvaldībai iegūstot kvalitatīvākas nomas telpas.
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 
Saistošos noteikumos paredzētie instrumenti samazinās budžeta ieņēmumus, pašvaldībai gūstot zemākas nomas maksas. Vienlaikus, korektai nomas maksas atlaižu piemērošanai ir aktualizējamas nomas maksas, pasūtot tirgus nomas maksas novērtējumus. Paredzamie negūtie ieņēmumi 2025., 2026. un 2027. gadā1, ir sekojoši:
• 2025. gadā: 26 400 euro;
• 2026. gadā: 75 742.20 euro;
• 2027. gadā: 102 502 euro.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 
Sociālā ietekme – nav;
ietekme uz vidi – nav;
ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav;
ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – saistošo noteikumu ieviešana var radīt pozitīvu ietekmi uz pašvaldības uzņēmējdarbības vidi, jo uzņēmējiem, kas nomā vai plāno nomāt pašvaldības īpašumus, rodas iespēja saņemt nomas maksas atlaidi (t.i., samazināt savus izdevumus), ja tie plāno attīstīt, pilnveidot vai paplašināt savu līdzšinējo darbību.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 
Saistošie noteikumi paredz noteiktas administratīvās procedūras, ko būtu nepieciešams veikt atbalsta saņēmējiem. Procedūras ir paredzētas minimāli iespējamā apmērā, atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 
Pašvaldības funkcijas tiks nodrošinātas līdzšinējā apjomā, un nav paredzēts cilvēkresursu palielinājums, vienlaikus, ir paredzama papildus slodze atbildīgajiem darbiniekiem.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 
Saistošajos noteikumos noteikto uzdevumu izpildi nodrošinās Pašvaldības Juridiskā nodaļa.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 
Ņemot vērā paredzamos pienākumus, ko uzņēmējam ir jāveic, lai tas varētu saņemt nomas maksas atlaidi, pašvaldības izdevumu/ieguvumu salīdzinājums pie prognozes2 ir sekojoši:
• Ja katrs no 5 uzņēmumiem izveido 3 darba vietas:

 

Gads

Ieguvumi (IIN veidā)

Negūtie ieņēmumi

2025.

11372.40

68 334.80

2026.

20291.40

102502

2027.

23756.40

102502

2028.

27477.00

102502

2029.

31471.20

102502

• Ja katrs no uzņēmumiem iegulda pašvaldības īpašumā 125 000 euro:

Gads

Ieguvumi (ieguldījumu veidā ēkā)

Negūtie ieņēmumi

2025.–2029.

625000

478344

 

• Pārējos ieguldījumu gadījumos, būtisku lomu ietvers netiešie uzņēmumu investīciju ieguvumi, piemēram, radītās papildus darba vietas uzņēmējdarbības paplašināšanas rezultātā vai darba vietas ar lielāku pievienoto vērtību, kas radīs papildus ienākumus budžetā.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 
8.1. Saistošo noteikumu projektu ir izstrādājuši pašvaldības speciālisti.
8.2. Saistošo noteikumu projekts tika nodots sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, publicējot Valkas novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.valka.lv sadaļā "Saistošo noteikumu projekti". Viedokļa izteikšanas termiņš tika noteikts divas nedēļas no publicēšanas dienas, t.i., no 2025. gada 12. februāra līdz 26. februārim. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanas periodā no iedzīvotāju un citu interesentu puses nav saņemti jautājumi, komentāri vai kāda cita informācija saistībā ar šiem noteikumiem.
8.3. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas.

1 Prognoze balstīta uz to, ka nomnieki, kuri ir tiesīgi saņemt atbalstu un nomā pašvaldības telpas vai nekustamos īpašumus, ir tiesīgi saņemt 50 % atlaidi apskatāmā laika periodā, pieņēmumā izmantoti nomnieki ar lielāko nomas maksu.

2 Prognoze balstīta uz to, ka nomnieki, kuri ir tiesīgi saņemt atbalstu un nomā pašvaldības telpas vai nekustamos īpašumus, ir tiesīgi saņemt 50 % atlaidi apskatāmā laika periodā, pieņēmumā izmantoti 5 nomnieki ar lielāko nomas maksu.

Valkas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja G. Avote
04.06.2025