Tiesību akts: spēkā esošs
Mārupes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 16/2025

Mārupē 2025. gada 28. maijā
Par Mārupes novada pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu dzīvojamo māju pieslēgšanai centralizētajai ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmai
Apstiprināti ar Mārupes novada pašvaldības domes
2025. gada 28. maija lēmumu Nr. 13 (sēdes prot. Nr. 8)

Izdoti saskaņā ar
Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma
6. panta sesto daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka kārtību, kādā Mārupes novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) piešķir līdzfinansējumu privātpersonai nekustamajā īpašumā esošas dzīvojamās mājas (turpmāk – Nekustamais īpašums) pieslēgšanai centralizētajai ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmai.

2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. iesniedzējs (privātpersona) – dzīvojamās mājas īpašnieks, vai dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopība. Ja iesniegumu paraksta pilnvarotā persona, iesniegumam pievieno notariāli apstiprinātu pilnvaru vai citu dokumentu, kas apliecina tiesības pārstāvēt iesniedzēju;

2.2. pieslēgums – tehniski izbūvēta inženiertīkla daļa, kas savieno Pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā esošo centralizētās ūdensapgādes un/vai kanalizācijas sistēmu ar pakalpojumu lietotāja īpašumā vai valdījumā esošu iekšējo ūdenssaimniecības sistēmas daļu. Pieslēgums tiek izbūvēts atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un būvnormatīviem, un tā mērķis ir nodrošināt tehniski drošu un tiesiski reglamentētu centralizēto ūdensapgādes un/vai kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu;

2.3. tehniskā dokumentācija – dokumentu kopums, kas pamato un apliecina pieslēguma izbūvi, t.sk., tehniskie noteikumi, paskaidrojuma raksts, būvprojekts, inženiertopogrāfiskais uzmērījums, inženierģeoloģiskā izpēte, vienkāršotā inženierpieslēguma shēma, inženiertīklu novietojuma plāns, tāme, izpilduzmērījums, tā reģistrācija mērniecības centra datu bāzē;

2.4. nekustamais īpašums – Pašvaldības administratīvajā teritorijā esoša, ekspluatācijā nodota dzīvojamā māja.

2.5. privātpersona – fiziskā persona, privāto tiesību juridiskā persona vai šādu personu apvienība.

3. Līdzfinansējums tiek piešķirts ūdenssaimniecības pieslēguma izbūvei nekustamajā īpašumā, tostarp būvdarbu tehniskās dokumentācijas izstrādes un būvdarbu izmaksu segšanai.

4. Līdzfinansējums tiek piešķirts, kā vienreizējs finansiāls atbalsts privātpersonai centralizētās ūdensapgādes un/vai centralizētās kanalizācijas sistēmas pieslēguma izbūvei dzīvojamai mājai.

II. Līdzfinansējuma piešķiršanas kārtība un apmērs

5. Līdzfinansējumu piešķir atbilstoši Pašvaldības ikgadējā budžeta ietvaros pieejamam finansējuma apmēram. Pašvaldība katru gadu, pēc ikgadējā budžeta apstiprināšanas, publicē paziņojumu par kārtējam gadam paredzēto finansējuma apjomu, vietējā laikrakstā "Mārupes Vēstis" un Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.marupe.lv.

6. Līdzfinansējumu ir tiesības saņemt, ja:

6.1. pa ielu vai ceļu, kas robežojas ar nekustamo īpašumu ir izbūvēts maģistrālais ūdensvads un/vai kanalizācijas vads, vai tas atrodas tiešā tuvumā nekustamajam īpašumam un pieslēguma izbūve ir tehniski, tiesiski un ekonomiski pamatota;

6.2. pieslēguma izmaksas neietver ēkas iekšējās ūdensapgādes un/ vai kanalizācijas izbūves izmaksas, kā arī lietusūdens kanalizācijas novadīšanas sistēmas izbūves izmaksas;

6.3. iesniedzējs ir deklarēts vai reģistrēts nekustamajā īpašumā vismaz vienu gadu pirms pieteikuma iesniegšanas brīža;

6.4. iesniedzējs pieslēguma izbūvi ir veicis pēc 2022. gada 1. jūlija;

6.5. iesniedzējam nav nekustamā īpašuma nodokļa parādu un parādu Pašvaldības kapitālsabiedrībai par saņemtajiem pakalpojumiem;

6.6. nekustamajā īpašumā, kuram veikta pieslēguma izbūve, nav konstatēti būvniecības un/ vai vides aizsardzības normatīvo aktu pārkāpumi, vai arī šādi pārkāpumi, ja tie bijuši konstatēti, ir novērsti viena gada laikā;

6.7. pirms pieslēguma izbūves nekustamajā īpašumā ir nodota ekspluatācijā dzīvojamā māja.

7. Ja ir izpildītas Noteikumu 6. punktā noteiktās prasības, Pašvaldība piešķir līdzfinansējumu šādā apmērā:

7.1. 30 EUR apmērā par vienu izbūvēto ūdensapgādes pieslēguma metru, pamatojoties uz tehnisko dokumentāciju, bet ne vairāk kā 1500 EUR no kopējā pieslēguma izbūves izmaksām;

7.2. 50 EUR apmērā par vienu izbūvēto kanalizācijas pieslēguma metru, pamatojoties uz tehnisko dokumentāciju, bet ne vairāk kā 2500 EUR no kopējā pieslēguma izbūves izmaksām;

7.3. Tehniskās dokumentācijas izmaksas, pamatojoties uz attaisnojuma dokumentiem, var tikt iekļautas kopējo izmaksu apjomā, nepārsniedzot 300 EUR, ievērojot, ka kopējais līdzfinansējums nepārsniedz Noteikumu 7.1. un 7.2. apakšpunktos noteiktos pieslēguma izmaksu maksimālos apmērus.

8. Ja ir izpildītas Noteikumu 6. punktā noteiktās prasības un konstatēta atbilstība Noteikumu 9. punkta kritērijiem, Pašvaldība piešķir līdzfinansējumu šādā apmērā:

8.1. 50 EUR apmērā par vienu izbūvēto ūdensapgādes pieslēguma metru, pamatojoties uz tehnisko dokumentāciju, bet ne vairāk kā 2000 EUR no kopējām pieslēguma izbūves izmaksām;

8.2. 70 EUR apmērā par vienu izbūvēto kanalizācijas pieslēguma metru, pamatojoties uz tehnisko dokumentāciju, bet ne vairāk kā 3000 EUR no kopējā pieslēguma izbūves izmaksām;

8.3. Tehniskās dokumentācijas izstrādes izmaksas, pamatojoties uz attaisnojuma dokumentiem, kas iekļaujas kopējo izmaksu apjomā un nepārsniedzot 300 EUR, ievērojot, ka kopējais līdzfinansējums nepārsniedz Noteikumu 8.1. un 8.2. apakšpunktos noteiktos pieslēguma izmaksu maksimālos apmērus.

9. Pašvaldība piešķir līdzfinansējumu Noteikumu 8. punktā noteiktajā apmērā, ja Iesniedzējs pats atbilst vizmas vienam no šā 9. punkta apakšpunktos minētajiem kritērijiem vai Iesniedzēja pirmās un otrās pakāpes radinieks vai aizbildnis, aizgādnis, aizbildnībā esošā persona, aizgādnībā esošā persona, kuras deklarētā dzīvesvieta vismaz vienu gadu pirms pieteikuma iesniegšanas brīža (izņemot bērnus, kuri nav sasnieguši viena gada vecumu) ir nekustamajā īpašumā, atbilst vismaz vienam zemāk minētajam kritērijam:

9.1. personai ir piešķirts trūcīgas personas statuss;

9.2. personai ir piešķirts maznodrošinātas personas statuss;

9.3. persona, kuras apgādībā ir bērns (-i) līdz 18 gadu vecumam, kura (u) deklarētā dzīvesvieta ir tajā pašā īpašumā, kuram paredzēta pieslēguma izbūve;

9.4. persona ar invaliditāti vai bērns ar invaliditāti;

9.5. politiski represēta persona;

9.6. Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībnieks;

9.7. Afganistānas kara dalībnieks;

9.8. Nacionālās pretošanās kustības dalībnieks;

9.9. pensionārs.

10. Ja nekustamais īpašums pieder Iesniedzējam uz kopīpašuma tiesību pamata, līdzfinansējuma apmērs tiek aprēķināts proporcionāli zemesgrāmatā nostiprināto īpašumā domājamo daļu skaitam no pieslēguma kopējām izmaksām, ievērojot Noteikumu 7. un 8. punktā noteiktos maksimālos līdzfinansējuma apmērus.

III. Pieteikuma iesniegšanas un izskatīšanas kārtība

11. Lai pieteiktos līdzfinansējuma saņemšanai, Pašvaldībā ir iesniedzami šādi dokumenti:

11.1. aizpildīta pieteikuma veidlapa (pieteikuma forma pielikumā);

11.2. tehniskā dokumentācija;

11.3. līgums ar Pašvaldības kapitālsabiedrību par ūdensapgādes un/vai kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu, kurš noslēgts pēc pieslēguma izbūves;

11.4. dokumentu kopijas, kas apliecina tehniskās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (ja attiecināms);

11.5. dzīvokļu īpašnieku kopības lēmuma kopija, kurā iekļauts jautājums par pieslēguma izbūves nepieciešamību, tāmes saskaņojums, būvdarbu izbūves un finansēšanas kārtība un norādīta pilnvarotā persona pieteikuma iesniegšanai (ja attiecināms);

11.6. dokumenta kopija, kas apliecina atbilstību Noteikumu 9. punkta prasībām (ja attiecināms).

12. Pieteikumu atbilstību Noteikumu prasībām izvērtē un lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu pieņem Pašvaldības domes apstiprināta pieteikumu izvērtēšanas komisija 30 (trīsdesmit) darba dienu laikā no dienas, kad pieteikuma saņemšana reģistrēta Pašvaldībā. Pieteikumi tiek izskatīti to iesniegšanas secībā.

IV. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

13. Komisijas pieņemtos lēmumus Administratīvā procesa likuma kārtībā var apstrīdēt Pašvaldības Administratīvo aktu strīdu izskatīšanas komisijā.

14. Administratīvo aktu strīdu izskatīšanas komisijas lēmums ir pārsūdzams Administratīvajā rajona tiesā.

V. Noslēguma jautājums

15. Ar Noteikumu spēkā stāšanos atzīt par spēku zaudējušiem Mārupes novada pašvaldības domes 2022. gada 25. maija saistošos noteikumus Nr. 26/2022 "Par Mārupes novada pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu dzīvojamo māju pieslēgšanai centralizētajai ūdensapgādes sistēmai un centralizētajai kanalizācijas sistēmai".

Mārupes novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks V. Kārkliņš
Pielikums
Mārupes novada pašvaldības 2025. gada 28. maija
saistošajiem noteikumiem Nr. 16/2025
"Par Mārupes novada pašvaldības līdzfinansējuma
piešķiršanu dzīvojamo māju pieslēgšanai centralizētajai
ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmai"
Pieteikums
Informācija par iesniedzēju un/vai pilnvaroto personu:
Pieteikuma iesniedzējs
(vārds, uzvārds vai nosaukums u.c.)
 
Personas kods vai reģ. nr. 
Nekustamā īpašuma īpašnieks 
Nekustamā īpašuma adrese 
Kontaktinformācija
(tel., e-pasts)
 
Nekustamā īpašuma objekta (ēkas, dzīvokļa īpašuma vai telpas) kadastra nr./ apz. 
Norēķinu konts 
Atbalsta personas statuss un vārds / uzvārds; personas kods
(norādīt atbilstību saistošo noteikumu 6. p. prasībām (ja attiecināms)
 
Norādīt vai nepieciešams avanss 50 % apmērā 
Norādīt, kādā termiņā pēc līguma noslēgšanas un/ vai avansa saņemšanas plānots veikt būvdarbus un pabeigt pieslēguma izbūvi 
Lūdzu piešķirt pašvaldības līdzfinansējumu par (atzīmēt ar X):
  metri (norāda metrus līdz precizitātei 10 centimetri)
 kanalizācijas pieslēguma izbūvi 
 ūdens pieslēguma izbūvi 
 Tehniskās dokumentācijas izmaksas (ja attiecināms) 

nekustamā īpašumā

 

adrese

pieslēgumam pie centralizētās ūdensapgādes un/vai kanalizācijas sistēmas (vajadzīgo pasvītrot).

Apliecinājums:

Apliecinu, ka manis sniegtās ziņas ir patiesas.

Esmu informēts, ka personas datu apstrādes pārzinis ir Mārupes novada pašvaldība. Tiesiskais pamats personas datu apstrādei – datu apstrāde nepieciešama pārzinim likumā noteikto pienākumu veikšanai. Personas datu apstrādes mērķis ir Mārupes novada pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršana dzīvojamo māju pieslēgšanai centralizētajai ūdensapgādes un/vai kanalizācijas sistēmai. Personas dati tiks glabāti saskaņā ar normatīvajiem aktiem arhīvu jomā. Augšminētajam mērķim personas dati var tikt saņemti arī no Iedzīvotāju reģistra, Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas datu bāzes. Datu subjektam ir tiesības pieprasīt no pārziņa piekļuvi saviem personas datiem, labot tos vai dzēst, iebilst pret savu personas datu prettiesisku apstrādi, vērsties Datu valsts inspekcijā ar sūdzību, ja uzskata, ka notiek nelikumīga personas datu apstrāde.

Piekrītu, ka iesniegumā minētos personas datus un ziņas par nekustamo īpašumu apstrādās Mārupes novada pašvaldība iesniegumā minēto mērķu sasniegšanai.

Iesniedzēja vai pilnvarotās personas paraksts:______________________

  
Pielikumā pievienojamie dokumenti:Dokumenta nosaukums
(reģ. nr., datums un lapu skaits)
1.Tehniskā dokumentācija, kas pamato līdzfinansējuma pieteikuma apmēru un tajā ir norādīts pieslēguma izveidošanai nepieciešamais apjoms:
Kapitālsabiedrības tehniskie noteikumi (TN) 
Būvprojekts/ vienkāršotā inženierpieslēguma shēma/ inženiertīklu novietojuma plāns – saskaņots ar kapitālsabiedrību 
Izpilduzmērījums 
Noslēgts līgums par pakalpojumu ar kapitālsabiedrību
(reģ. nr. un datums)

 

 

 
Cita dokumentācija 
2.Dzīvokļu kopīpašnieku protokola kopiju, kurā iekļauts lēmums par pieslēguma izbūves nepieciešamību, tāmes saskaņojumu, būvdarbu izbūves un finansēšanas kārtību un norādīta pilnvarotā persona pieteikuma iesniegšanai (ja attiecināms) 
3.Dokumenta kopija, kas apliecina iesniedzēja atbalsta personas statusu (noteikumu 6. p.) (ja attiecināms) 
4.Pilnvaras kopija (oriģinālu uzrādīt) (ja attiecināms) 

Iesniedzēja vai pilnvarotās personas paraksts:______________________

Datums:________________

Saistošo noteikumu Nr. 16/2025 "Par Mārupes novada pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu dzīvojamo māju pieslēgšanai centralizētajai ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmai"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļasNorādāmā informācija
1. Mērķis un grozījumu nepieciešamības pamatojumsSaistošie noteikumi aizstāj līdz šim spēkā esošos Mārupes novada pašvaldības domes 2022. gada 25. maija saistošos noteikumus Nr. 26/2022

"Par Mārupes novada pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu dzīvojamo māju pieslēgšanai centralizētajai ūdensapgādes sistēmai un centralizētai kanalizācijas sistēmai".

Nepieciešamība izdot saistošos noteikumus jaunā redakcijā pamatota ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 140. un 186. punktu, kuros noteikts, ka grozījumu noteikumu projektu nesagatavo, ja tā normu apjoms pārsniegtu pusi no spēkā esošo noteikumu normu apjoma. Šādā gadījumā sagatavo jaunu noteikumu projektu.

Saistošajos noteikumos atšķirībā no līdz šim spēkā esošajos saistošajos noteikumos:

1. Precizēti nosacījumi attiecībā uz būvniecības un/vai vides aizsardzības normatīvo aktu pārkāpumiem nekustamajos īpašumos, uz kuriem attiecas privātpersonas pieteikums līdzfinansējuma saņemšanai. Noteikts, ka līdzfinansējums netiek piešķirts, ja konkrētajā īpašumā ir konstatēti spēkā esošo būvniecības vai vides aizsardzības noteikumu pārkāpumi, vai arī, ja tie bijuši konstatēti un nav novērsti viena gada laikā.

2. Precizēta norma, kas dod tiesības saņemt līdzfinansējuma atbalstu maksimālā apmērā gadījumos, kad Iesniedzēja aprūpē ir bērns līdz viena gada vecumam. Šis grozījums paredz papildu sociālu atbalstu jaunajām ģimenēm un atspoguļo pašvaldības rūpes par demogrāfijas veicināšanu un iedzīvotāju labklājību.

3. Svītrotas normas par līdzfinansējuma avansa izmaksas iespējām un administratīvā līguma noslēgšanas nepieciešamību, ņemot vērā, ka līdzšinējā prakse rāda – iedzīvotāji šādu atbalsta mehānismu nav izmantojuši. Tādējādi tiek samazināts administratīvais slogs gan pieteikuma iesniedzējiem, gan pašvaldības iestādēm.

4. Precizēta līdzfinansējuma piešķiršanas komisijas lēmumu apstrīdēšanas kārtība – noteikts, ka komisijas pieņemtos lēmumus var apstrīdēt Mārupes novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu izskatīšanas komisijā, tādējādi nodrošinot tiesisku skaidrību, iedzīvotāju tiesību aizsardzību un atbilstību normatīvajiem aktiem.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu: atbilstoši kārtējā budžeta gada apstiprinātajam finansējumam.

2.2. nav nepieciešami resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanai, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Sociāla ietekme – Nav attiecināms, jo saistošie noteikumi neparedz būtiskus grozījumus, kas to varētu ietekmēt.

Ietekme uz vidi – veiktie grozījumi, kas precizē nosacījumus attiecībā uz būvniecības un vides aizsardzības normu pārkāpumiem, veicina vides kvalitātes saglabāšanu un uzlabošanu Mārupes novadā, jo nosaka, ka līdzfinansējumu nevar saņemt īpašumi ar normatīvo aktu pārkāpumiem. Tas veicina atbildīgu un ilgtspējīgu zemes izmantošanu, novērš nelegālu piesārņojumu, motivē īpašniekus sakārtot vidi atbilstoši prasībām un mazina risku, ka pašvaldības atbalsts tiek novirzīts projektiem, kas neatbilst videi draudzīgas attīstības mērķiem, tādējādi stiprinot normatīvi regulētu un ilgtspējīgu attīstības praksi.

Ietekme uz iedzīvotāju veselību – Saistošiem noteikumiem var būt netieši pozitīva ietekme uz iedzīvotāju veselību, jo līdzfinansējuma atteikšana īpašumos ar būvnormatīvu vai vides pārkāpumiem samazina risku, ka pašvaldības atbalsts tiek novirzīts objektiem, kas var apdraudēt veselību, piemēram, būvēm bez drošības standartu ievērošanas vai vietām ar iespējamu piesārņojumu; vienlaikus, paredzot iespēju saņemt maksimālu līdzfinansējumu ģimenēm ar zīdaiņiem, tiek veicināta veselīgas un sakārtotas dzīves telpas nodrošināšana visjutīgākajai sabiedrības daļai, tādējādi kopumā veicinot veselībai nekaitīgas vides uzturēšanu un labvēlīgākus apstākļus ģimenēm ar maziem bērniem.

Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – Nav attiecināms, jo saistošie noteikumi neparedz būtiskus grozījumus, kas to varētu ietekmēt.

Ietekme uz konkurenci – nav attiecināms.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Ar šiem saistošajiem noteikumiem netiek paredzētas papildus administratīvo procedūru izmaksas.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpildi nodrošina Mārupes novada pašvaldības Attīstības un plānošanas pārvalde.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem. 

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošo noteikumu izstrādes procesā notikušas konsultācijas ar to izpildes nodrošināšanā iesaistītajām institūcijām.

Saistošo noteikumu projekts no 2025. gada 13. maijam līdz 27. maijam publicēts pašvaldības mājaslapā www.marupe.lv, sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, informācija par saistošo noteikumu projektu ievietota pašvaldība sociālā tīkla Facebook platformā.

Sabiedrības viedokļi iepriekš noteiktajā termiņā nav saņemti.

Mārupes novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks V. Kārkliņš
03.06.2025