Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: vēl nav spēkā

Ministru kabineta noteikumi Nr. 286

Rīgā 2025. gada 13. maijā (prot. Nr. 19 22. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 7. novembra noteikumos Nr. 644 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" īstenošanas noteikumi"

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu
2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma
19. panta 6. un 13. punktu,
Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma
7. panta trešo daļu
un Zinātniskās darbības likuma
13. panta otrās daļas 3.2 punktu

Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 7. novembra noteikumos Nr. 644 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 225. nr.; 2024, 40., 169. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt tiesību akta izdošanas pamatojuma norādi šādā redakcijā:

"Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu, Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma 7. panta trešo daļu un Zinātniskās darbības likuma 13. panta otrās daļas 3.2 punktu".

2. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:

"2. Noteikumos lietoti šādi termini:

2.1. eksperimentālā izstrāde - izstrāde, kas atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk - Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 86. punktam;

2.2. gala labuma guvējs - Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēts komersants, kas atbilst sīkā (mikro), mazā un vidējā komersanta statusam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 2. punktu, mazas vidējas kapitalizācijas sabiedrības saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 25. jūnija Regulas (ES) 2015/1017 par Eiropas Stratēģisko investīciju fondu, Eiropas Investīciju konsultāciju centru un Eiropas Investīciju projektu portālu, ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1291/2013 un (ES) Nr. 1316/2013 - Eiropas Stratēģisko investīciju fonds (turpmāk - regula Nr.  2015/1017), 2. pantu, kā arī vidējas kapitalizācijas sabiedrības saskaņā ar regulas Nr.  2015/1017 2. pantu un komersanti, kas atbilst lielā komersanta statusam saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 2. panta 24. punktu ar nosacījumu, ka tie sadarbojas ar sīkajiem (mikro), mazajiem vai vidējiem komersantiem pētniecības un inovācijas aktivitātēs, vai zinātniskā institūcija;

2.3. inovāciju vaučera projekts - gala labuma guvēja projekta pieteikums inovācijas aktivitāšu veikšanai jaunu vai būtiski uzlabotu produktu vai tehnoloģiju attīstībai;

2.4. jauns produkts - komersanta vai zinātniskās institūcijas līmenī pilnīgi jaunas vai būtiski uzlabotas preces vai pakalpojumi, kurus komersants vai zinātniskā institūcija plāno ieviest tirgū. Būtiski uzlabojumi ir, piemēram, jaunu funkciju pievienošana, funkcionālo īpašību un lietojuma uzlabošana, tai skaitā kvalitātes paaugstināšana, finansiālā pieejamība, lietojamības un ērtuma uzlabošana, ekonomiskāka izmantošana, izturības palielināšana, produkta dzīves ilguma pagarināšana. Nav nepieciešami visu produkta funkciju vai darbības specifikāciju būtiski uzlabojumi. Būtisks uzlabojums var pastāvēt vienlaikus ar preces vai pakalpojuma citas īpašības pasliktinājumu vai pilnīgu izslēgšanu;

2.5. jauna tehnoloģija - izmaiņas tehnoloģijā, iekārtās un programmatūrā, kas uzlabo ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas procesu, metodes, kas ir jaunas vai uzlabotas komersanta vai zinātniskās institūcijas līmenī, un tehnoloģija, kuru komersants vai zinātniskā institūcija plāno ieviest tirgū vai ar kuras palīdzību plāno ieviest jaunu produktu tirgū;

2.6. zinātniskā institūcija - institūcija, kas atbilst Zinātniskās darbības likuma 1. panta pirmās daļas 7. punktam;

2.7. produkta rūpnieciskā dizaina izstrāde - produkta estētiskā, funkcionālā un ilgtspējīgā risinājuma izstrāde, vienlaikus uzlabojot vai radot inženiertehnisko, lietošanas, ergonomikas un zīmola attīstības risinājumu. Produkta rūpnieciskais dizains ir būtiski uzlabots salīdzinājumā ar gala labuma guvēja esošā produkta dizainu un rada konkurētspējas priekšrocības;

2.8. rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana:

2.8.1. šo noteikumu IV nodaļas ietvaros - darbības, kas saistītas ar rūpnieciskā īpašuma objekta reģistrācijas procedūru, izņemot darbības, kas saistītas ar licencēšanu, tiesību nodošanu citām personām un strīdu izskatīšanu. Rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana paredzēta šādiem rūpnieciskā īpašuma objektiem - patents, dizainparaugs un pusvadītāju izstrādājumu topogrāfija, preču zīme, kā arī papildu aizsardzības sertifikāts zālēm un augu aizsardzības līdzekļiem;

2.8.2. šo noteikumu V1 nodaļas ietvaros - patentu, dizainparaugu un pusvadītāju izstrādājumu topogrāfiju pieteikumu sagatavošana, papildu aizsardzības sertifikātu sagatavošana zālēm un augu aizsardzības līdzekļiem, kā arī to reģistrācija un uzturēšana spēkā līdz četriem gadiem pēc tiesību piešķiršanas, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim;

2.9. rūpnieciskie pētījumi - pētījumi vai izpētes darbs, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 85. punktam;

2.10. tehniski ekonomiskā priekšizpēte - priekšizpēte atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 87. punktam;

2.11. viens vienots uzņēmums - komersants, kas atbilst Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - Komisijas regula Nr. 2023/2831) 2. panta 2. punktam;

2.12. jaunuzņēmums - komersants atbilstoši Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma 1. panta 5. punktam;

2.13. efektīva sadarbība - sadarbība atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 90. punktā noteiktajai definīcijai;

2.14. komercializācijas piedāvājums - konkrēta izstrādātā produkta vai tehnoloģijas apraksts (satur informāciju par šīs tehnoloģijas noieta tirgu un tirgus apmēru, produkta vai tehnoloģijas aizsardzību, rūpnieciskā īpašuma aizsardzības statusu, produkta vai tehnoloģijas priekšrocībām starp citiem konkurējošiem produktiem vai tehnoloģijām, mārketinga stratēģiju), kura mērķis ir sniegt pietiekamu informāciju potenciālajam licenciātam vai investoram, lai tas varētu pieņemt pozitīvu lēmumu par tehnoloģiju tiesību vai lietošanas tiesību iegādi vai investīcijām piedāvātajā produktā vai tehnoloģijā;

2.15. komercializācijas stratēģija - konkrēta produkta vai tehnoloģijas apraksts, kurā tiek atainoti secīgi soļi produkta vai tehnoloģijas attīstīšanai no koncepcijas līdz ieviešanai tirgū, kā arī izvēle starp tehnoloģiju tiesību atsavināšanu vai lietošanas tiesību piešķiršanu, vai jauna komersanta veidošanu uz zinātniskās izstrādnes bāzes, kā arī ieteikts, kāda informācija jāsagatavo un kā iegūt potenciālo licenciātu vai investīciju fondu uzmanību un piedāvāt tiem izstrādni vai tehnoloģiju;

2.16. pētniecības projekts vai biznesa plāns - gala labuma guvēja projekta pieteikums, kura ietvaros tiek attīstīts jauns produkts vai tehnoloģija un tiek virzīts komercializācijas piedāvājums atbilstoši izstrādātajai komercializācijas stratēģijai;

2.17. zinātņietilpīgs jaunuzņēmums - komersants, kas attīsta produktu vai tehnoloģiju, kuru izstrādājusi Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrēta zinātniskā institūcija, un kas pieteikuma iesniegšanas dienā nav vecāks par pieciem gadiem un atbilst vismaz vienam no šādiem nosacījumiem:

2.17.1. komersantam ir nodotas vai piešķirtas tiesības zinātniskās institūcijas izstrādātā produkta vai tehnoloģijas izmantošanai;

2.17.2. komersanta kapitāldaļu turētājs tehnoloģijas izstrādāšanas brīdī ir bijis zinātniskās institūcijas zinātnieks, kuram nodotas tiesības uz produkta vai tehnoloģijas intelektuālo īpašumu."

3. Izteikt 4. punktu šādā redakcijā:

"4. Pasākuma mērķis ir nodrošināt komersantiem un zinātniskajām institūcijām finansējuma pieejamību jaunu produktu vai tehnoloģiju pētniecības projektu izstrādei, lai paaugstinātu inovatīvo komersantu īpatsvaru ekonomikā, veidojot saikni starp gala labuma guvējiem un zinātniskajām institūcijām, kas sekmētu zināšanu tiešu pārnesi un kļūtu par katalizatoru ilgtermiņa padziļinātākas sadarbības veidošanai starp abām pusēm, tādējādi sniedzot ieguldījumu Latvijas Viedās specializācijas (turpmāk - RIS3) stratēģijas mērķu sasniegšanā."

4. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:

"5. Pasākuma mērķa grupa ir komersanti un zinātniskās institūcijas."

5. Izteikt 7. punktu šādā redakcijā:

"7. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 23 307 116 euro (tostarp elastības finansējums 2 630 207 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF) finansējums 19 811 048 euro (tostarp elastības finansējums 2 235 676 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums 3 496 068 euro (tostarp elastības finansējums 394 531 euro)."

6. Izteikt 12.1.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"12.1.1. atbalstīto komersantu skaits (tai skaitā mikrouzņēmumi, mazi, vidēji un lieli uzņēmumi) - 19;".

7. Izteikt 12.2.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"12.2.1. atbalstīto komersantu skaits (tai skaitā mikrouzņēmumi, mazi, vidēji un lieli uzņēmumi) - 197;".

8. Izteikt 12.2.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"12.2.2. ar grantiem atbalstīto komersantu skaits - 197;".

9. Izteikt 12.2.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"12.2.3. komersantu skaits, kas sadarbojas ar pētniecības organizācijām, - 39."

10. Izteikt 20.6. apakšpunktu šādā redakcijā:

"20.6. intereses un sadarbības veidošana starp potenciālajiem pētniecisko izstrādņu ideju komercializētājiem un zinātniskajām institūcijām par to īpašumā esošo pētījumu rezultātu komercializāciju;".

11. Svītrot 20.7. apakšpunktu.

12. Izteikt 20.10. apakšpunktu šādā redakcijā:

"20.10. datu un informācijas uzkrāšana šo noteikumu 20.4., 20.8., 20.9., 20.12., 20.13. un 20.14. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros;".

13. Izteikt 20.12. apakšpunktu šādā redakcijā:

"20.12. jaunuzņēmumu darbības atbalstam noteiktās administrējošās iestādes funkciju veikšana augsti kvalificētu darba ņēmēju piesaistei;".

14. Papildināt ar 20.13. apakšpunktu šādā redakcijā:

"20.13. granta atbalsta nodrošināšana gala labuma guvējiem jaunu komercializējamu produktu vai tehnoloģiju izstrādei;".

15. Papildināt ar 20.14. apakšpunktu šādā redakcijā:

"20.14. granta atbalsta nodrošināšana zinātņietilpīgiem jaunuzņēmumiem."

16. Izteikt 26. punktu šādā redakcijā:

"26. Šo noteikumu 20.11. apakšpunktā minēto darbību ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas:

26.1. darba semināru, prezentāciju, degustāciju, konferenču, preses konferenču un citu ar projekta mērķa sasniegšanu saistītu pasākumu organizēšanas izmaksas (tai skaitā telpu noma, tulkošanas pakalpojumi (arī tulkošana zīmju valodā), tehniskā aprīkojuma, mārketinga materiālu, prezentācijas un degustācijas materiālu transportēšana, iekraušana, izkraušana un uzglabāšana, produktu iegāde, dalībnieku piesaiste, konsultantu, ēdināšanas, transporta pakalpojumu nodrošināšanas un reprezentācijas izmaksas);

26.2. mārketinga un reklāmas materiālu iegādes izmaksas (tai skaitā dizaina izstrāde, satura izstrāde, tulkošana, izgatavošana, uzglabāšana (ārpakalpojuma veidā) un izplatīšana) un mārketinga aktivitātes apmeklētāju piesaistei;

26.3. publicitātes izmaksas plašsaziņas līdzekļos (tai skaitā teksta sagatavošana, tulkošana un maketa sagatavošana);

26.4. konsultāciju pakalpojumi;

26.5. reprezentācijas izdevumi klātienes pasākumos (darba semināri, prezentācijas, konferences, preses konferences, darījumu tikšanās u. c.), nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;

26.6. tulkošanas pakalpojumu izmaksas;

26.7. komandējuma izmaksas finansējuma saņēmēja darbiniekiem (tai skaitā transports, naktsmītnes un dienas nauda)."

17. Izteikt 32.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"32.2. augsti kvalificētu darba ņēmēju skaitu;".

18. Izteikt 33.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"33.4. kopējais pētniecības un attīstības personāls (pilna laika ekvivalents):

33.4.1. iekšējais pētniecības un attīstības personāls:

33.4.1.1. pētnieki (zinātnieki un citi profesionāļi);

33.4.1.2. pētniecības un attīstības tehniskais personāls, tai skaitā atbalsta personāls;

33.4.2. ārējais pētniecības un attīstības atbalsta personāls:

33.4.2.1. pētnieki (zinātnieki un citi profesionāļi);

33.4.2.2. pētniecības un attīstības tehniskais personāls, tai skaitā atbalsta personāls;".

19. Izteikt 33.5. apakšpunktu šādā redakcijā:

"33.5. kopējais pētniecības un attīstības personāls (skaits):

33.5.1. iekšējais pētniecības un attīstības personāls:

33.5.1.1. pētnieki (zinātnieki un citi profesionāļi);

33.5.1.2. pētniecības un attīstības tehniskais personāls, tai skaitā atbalsta personāls;

33.5.2. ārējais pētniecības un attīstības personāls:

33.5.2.1. pētnieki (zinātnieki un citi profesionāļi);

33.5.2.2. pētniecības un attīstības tehniskais un atbalsta personāls;".

20. Svītrot 33.6. apakšpunktu.

21. Svītrot 33.15. apakšpunktu.

22. Svītrot 33.16. apakšpunktu.

23. Izteikt IV nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"IV. Inovāciju vaučeru atbalsta nodrošināšana komersantiem un atbalsta nodrošināšana augsti kvalificētu darba ņēmēju piesaistei jaunuzņēmumiem".

24. Izteikt 36.7. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.7. augsti kvalificētu darba ņēmēju piesaiste konkrētu pētniecisku aktivitāšu, tehnoloģisku problēmu risināšanai vai jaunu vai būtiski uzlabotu produktu vai tehnoloģiju izstrādei;".

25. Izteikt 39.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"39.1. komersants var piesaistīt ne vairāk kā trīs augstas kvalifikācijas darba ņēmējus, kuri atbilst vismaz vienai no šādām pazīmēm:

39.1.1. darba ņēmējam ir atbilstoša augstākā izglītība - vismaz maģistra grāds vai tam pielīdzināma (tai skaitā ārvalstīs iegūta) izglītība dabaszinātnēs, matemātikā, informācijas tehnoloģijās, inženierzinātnēs un tehnoloģijās, ražošanā un pārstrādē, kā arī dizainā atbilstoši normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju;

39.1.2. darba ņēmējam ir vismaz triju gadu profesionālā pieredze specialitātē vai jomā, kurā attiecīgo darba ņēmēju plāno nodarbināt;".

26. Svītrot 39.2. apakšpunktu.

27. Izteikt 39.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"39.3. piesaistītajam darba ņēmējam tiek nodrošināta darba alga, kas ir lielāka nekā vidējā darba alga valstī (salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu);".

28. Izteikt 39.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"39.4. piesaistītais darba ņēmējs nav tiešās valsts pārvaldes iestādes vai pašvaldības iestādes darba ņēmējs;".

29. Izteikt 39.5. apakšpunktu šādā redakcijā:

"39.5. piesaistītais darba ņēmējs nav valsts civildienesta ierēdnis;".

30. Izteikt 39.6. apakšpunktu šādā redakcijā:

"39.6. piesaistītais darba ņēmējs pēdējos divus gadus nav strādājis pie komersanta un tā saistīto personu grupā."

31. Izteikt 40.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"40.1. komersants var piesaistīt augstas kvalifikācijas darba ņēmējus, kuri atbilst vismaz vienai no šādām pazīmēm:

40.1.1. darba ņēmējam ir atbilstoša augstākā izglītība - vismaz maģistra grāds vai tam pielīdzināma (tai skaitā ārvalstīs iegūta) izglītība dabaszinātnēs, matemātikā, informācijas tehnoloģijās, inženierzinātnēs un tehnoloģijās, ražošanā un pārstrādē, kā arī dizainā atbilstoši normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju;

40.1.2. darba ņēmējam ir vismaz triju gadu profesionālā pieredze specialitātē vai jomā, kurā attiecīgo darba ņēmēju plāno nodarbināt;".

32. Izteikt 40.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"40.2. piesaistītajam darba ņēmējam tiek nodrošināta darba alga, kas ir lielāka nekā vidējā darba alga valstī (salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu);".

33. Izteikt 40.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"40.3. komersants vai cits komersants par piesaistīto darba ņēmēju atbalsta periodā vienlaikus nesaņem Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā minēto atbalstu."

34. Izteikt 41. punktu šādā redakcijā:

"41. Šo noteikumu 36.1., 36.2., 36.3. un 36.4. apakšpunktā minēto darbību izmaksas ir attiecināmas, ja tās nodrošina zinātniskā institūcija, kura atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:

41.1. zinātniskā institūcija ir Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrēts zinātniskais institūts, augstskola, komercsabiedrība vai cita institūcija;

41.2. zinātniskā institūcija ir reģistrēta citas Eiropas Savienības dalībvalsts, Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valsts vai Šveices Konfederācijas pētniecības organizāciju reģistrā."

35. Izteikt 42.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"42.1. reģistrētas institūcijas, kuru kompetencē ietilpst šo noteikumu 36.5. apakšpunktā minēto tiesību nostiprināšana;".

36. Izteikt 45.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"45.1. nepārsniedz 10 000 euro šo noteikumu 36.1., 36.2., 36.3. un 36.4. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai, ja finansējums tiek piešķirts kā vienreizējs atbalsta pasākums;".

37. Izteikt 47.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"47.2. šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētajai darbībai inovāciju vaučera projekta ietvaros ir 12 mēneši no dienas, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu vai sniegts atzinums par nosacījumu izpildi;".

38. Svītrot 52. punktu.

39. Izteikt 55. punktu šādā redakcijā:

"55. Šajos noteikumos minētās inovāciju vaučera projektu izmaksas un izmaksas augsti kvalificētu darba ņēmēju piesaistei jaunuzņēmumiem ir attiecināmas, ja šo darbību rezultāti (auditējamās vērtības) dienā, kad gala labuma guvējs iesniedz noslēguma pārskatu, ir komersanta īpašumā."

40. Izteikt V nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"V. Atbalsta pasākumu nodrošināšana komersantiem inovāciju iepirkuma ietvaros izstrādājamiem jauniem produktiem".

41. Izteikt 57.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"57.2. produkta vai tehnoloģijas sertificēšanas un testēšanas pakalpojumi;".

42. Papildināt ar 57.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"57.3. jau radītu inovācijas rezultātu pielāgošana pasūtītāja vajadzībām, ja pasūtītājs inovatīvu produktu vai tehnoloģiju iegādājas tirgū;".

43. Papildināt ar 57.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"57.4. izmēģinājuma projektu (pilotprojektu) izveide un aprobācija."

44. Izteikt 58. punktu šādā redakcijā:

"58. Komersants var saņemt atbalstu šo noteikumu 57. punktā minēto darbību īstenošanai, ja tas ar pasūtītāju, kas atbilst Publisko iepirkumu likuma 1. panta 19. punktam, ir noslēdzis līgumu par vismaz Latvijas līmenī jauna komercializējama produkta vai tehnoloģijas izstrādi vai pielāgošanu pasūtītāja vajadzībām un par to ir publicēts paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē. Inovācijas iepirkums, kurā piedalījies komersants, ticis organizēts atbilstoši Publisko iepirkumu likumam, piemērojot vienu no Publisko iepirkumu likuma 8. pantā minētajām iepirkuma procedūrām."

45. Papildināt ar V1 nodaļu šādā redakcijā:

"V1. Atbalsts zinātniskajām institūcijām un komersantiem jaunu komercializējamu produktu vai tehnoloģiju izstrādei

61.1 Uz atbalstu šo noteikumu 20.13. apakšpunktā minētajā gadījumā var pretendēt:

61.11. zinātniskās institūcijas, kuras ir Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētas augstskolas, šo augstskolu aģentūras un augstskolu struktūrvienības, kā arī zinātniskie institūti, kas ir atvasinātas publiskas personas;

61.12. komersanti, kas atbilst šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajai definīcijai un vienlaikus neīsteno inovāciju vaučeru projektu saskaņā ar šo noteikumu IV nodaļu.

61.2 Finansējuma apjoms vienam pētniecības projektam ir līdz 300 000 euro, un tas tiek sniegts granta veidā ar maksimālo atbalsta intensitāti:

61.21. šo noteikumu 61.11. apakšpunktā minētajām zinātniskajām institūcijām - 50 %;

61.22. šo noteikumu 61.12. apakšpunktā minētajiem komersantiem - atbilstoši šo noteikumu 81.5. apakšpunktam.

61.3 Par šo noteikumu 61.5 punktā minētajām atbalstāmajām darbībām (izņemot šo noteikumu 61.510. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības) atbalstu var saņemt šo noteikumu 61.11. apakšpunktā minētās zinātniskās institūcijas, lai īstenotu tehnoloģiju pārneses un ar saimniecisko darbību nesaistītus pētniecības projektus, ja tiek nodrošināta atbilstība visiem šādiem nosacījumiem:

61.31. tehnoloģiju pārneses un ar saimniecisko darbību nesaistīta pētniecības projekta pieteikuma pamatā ir iepriekš veiktu pētniecības projektu rezultāti, kas saistīti ar neatkarīgu pētniecību un izstrādi, lai iegūtu vairāk zināšanu un labāku izpratni, tostarp efektīvā sadarbībā veikta kopīga pētniecība un izstrāde. Ja rezultāti iegūti efektīvā sadarbībā, zinātniskā institūcija uzrāda pētījuma partneru sniegtu līgumisku apliecinājumu par tās tiesībām uz šo intelektuālo īpašumu un tiesībām to izmantot turpmāku pētījumu veikšanai, kā arī atsavināt šo intelektuālo īpašumu;

61.32. zinātniskās institūcijas pamatdarbība neietilpst Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā noteiktajā darbības jomā, un zinātniskās institūcijas pamatdarbības izpausmes veidi ir šādi:

61.32.1. publiskā izglītība, kuru nodrošina valsts izglītības sistēmas ietvaros un kuru galvenokārt vai pilnībā finansē un uzrauga valsts, un kuru var atzīt par izglītību, kuras mērķis ir vairot un uzlabot cilvēkresursu prasmes;

61.32.2. neatkarīga pētniecība un izstrāde, lai iegūtu vairāk zināšanu un labāku izpratni, tostarp kopīga pētniecība un izstrāde, zinātniskajai institūcijai iesaistoties efektīvā sadarbībā;

61.32.3. pētniecības rezultātu izplatīšana bez ekskluzivitātes un diskriminēšanas, tai skaitā izmantojot mācīšanu, brīvas piekļuves datubāzes, atklātas publikācijas vai atklātā pirmkoda programmatūru;

61.32.4. zināšanu un tehnoloģiju pārneses darbības, ja tās veic zinātniskās institūcijas nodaļa vai zinātniskās institūcijas meitas uzņēmums (tāda komercsabiedrība, kurā mātes uzņēmuma līdzdalības daļa pārsniedz 50 % vai kurā mātes uzņēmumam ir balsu vairākums un kura atbilst šo noteikumu 2.6. apakšpunktā minētajai zinātniskās institūcijas definīcijai), vai zinātniskā institūcija kopīgi ar citām zinātniskajām institūcijām, vai zinātniskā institūcija kopīgi ar trešajām pusēm, atklātā konkursā slēdzot līgumus par noteiktiem pakalpojumiem, un visi ienākumi no šādas darbības tiek atkal ieguldīti zinātniskās institūcijas pamatdarbībā;

61.33. ienākumi, ko zinātniskā institūcija gūst par tādu projektu komercializāciju, kuri līdzfinansēti no šo noteikumu 20.13. apakšpunktā minētās darbības, ir atkārtoti jāiegulda zinātniskās institūcijas pamatdarbībā pētniecībā un attīstībā;

61.34. zinātniskā institūcija nodrošina tehnoloģiju pārneses un ar saimniecisko darbību nesaistīta pētniecības projekta īstenošanas finanšu plūsmas skaidru nodalīšanu no citām zinātniskās institūcijas darbības finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc projekta īstenošanas;

61.35. īstenojot tehnoloģiju pārneses un ar saimniecisko darbību nesaistītu pētniecības projektu, ir nodrošināta atsevišķa ar projekta īstenošanu saistīto saimniecisko darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaite, kā arī darbību un ar to īstenošanu saistīto finanšu plūsmu nodalīšana atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Savienības, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā.

61.4 Par šo noteikumu 61.5 punktā minētajām atbalstāmajām darbībām (izņemot šo noteikumu 61.511. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību) atbalstu var saņemt šo noteikumu 61.12. apakšpunktā minētie komersanti, lai īstenotu tehnoloģiju pārneses un pētniecības projektus.

61.5 Šo noteikumu 20.13. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir atbalstāmas šādas gala labuma guvēja darbības, kas sniedz ieguldījumu RIS3 stratēģijas mērķu sasniegšanā:

61.51. komercializācijas stratēģijas izstrāde, iekļaujot projekta ekonomisko pamatojumu;

61.52. tehniski ekonomiskā priekšizpēte;

61.53. rūpnieciskie pētījumi;

61.54. eksperimentālā izstrādne;

61.55. rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana - patentu, dizainparaugu un pusvadītāju izstrādājumu topogrāfiju pieteikumu sagatavošana, papildu aizsardzības sertifikātu sagatavošana zālēm un augu aizsardzības līdzekļiem, kā arī to reģistrācija un uzturēšana spēkā līdz četriem gadiem pēc tiesību piešķiršanas, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim;

61.56. produkta rūpnieciskā dizaina izstrāde;

61.57. produkta vai tehnoloģijas sertificēšanas un testēšanas pakalpojumi;

61.58. komercializācijas piedāvājuma sagatavošana, tai skaitā ekspertu izdevumi komercializācijas piedāvājuma virzīšanai tirgū (ja to paredz komercializācijas stratēģija);

61.59. licencēšanas pakalpojumi, tai skaitā ekspertu izdevumi licences līgumu un intelektuālā īpašuma tiesību nodošanas līgumu sagatavošanai;

61.510. dalība starptautiskajās izstādēs, kontaktbiržās, konferencēs (semināros) ārvalstīs un individuālajās vizītēs (ja individuālo vizīti paredz komercializācijas stratēģija) un dalība Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajos nacionālajos stendos un tirdzniecības misijās to izstrādāto tehnoloģiju un intelektuālā īpašuma komercializācijas nolūkos, ja atbalstu saņem šo noteikumu 61.12. apakšpunktā minētie komersanti;

61.511. dalība starptautiskajās izstādēs, kontaktbiržās, konferencēs (semināros) ārvalstīs un individuālajās vizītēs (ja individuālo vizīti paredz komercializācijas stratēģija) un dalība Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajos nacionālajos stendos un tirdzniecības misijās, lai nodrošinātu šo noteikumu 61.52., 61.53., 61.54., 61.55., 61.56. un 61.57. apakšpunktā minētās darbības, ja atbalstu saņem šo noteikumu 61.11. apakšpunktā minētās zinātniskās institūcijas.

61.6 Finansējuma saņēmējs izstrādā pētniecības projektu vērtēšanas komisijas nolikumu, pieteikumu vērtēšanas kritērijus un metodiku, kā izvērtēt atbalsta pretendentu un pētniecības projektu atbilstību atbalsta saņemšanas nosacījumiem, tai skaitā paredzot izvērtēšanas nosacījumus, kas nodrošinātu, ka atbalsts šo noteikumu 61.11. apakšpunktā minētajai zinātniskajai institūcijai netiek sniegts kā komercdarbības atbalsts.

61.7 Šo noteikumu 61.6 punktā minētās vērtēšanas komisijas sastāvā ir pa vismaz vienam pārstāvim no finansējuma saņēmēja, atbildīgās iestādes un Latvijas Zinātnes padomes. Katras organizācijas pārstāvjiem kopā ir viena balss.

61.8 Finansējuma saņēmējs pētniecības projektu vērtēšanā var iesaistīt Eiropas Komisijas ekspertu datubāzē vai citā zinātnisko ekspertu datubāzē iekļautu ekspertu ar atbilstošu izglītību, profesionālo pieredzi un kompetenci. Papildus iesaistītajiem nozaru ekspertiem, komersantu organizācijām un pārējiem dalībniekiem ir novērotāju tiesības.

61.9 Šo noteikumu ietvaros īstenojamā pētniecības projekta pārtraukšana pirms termiņa beigām ir atbalstāma, ja tā īstenošanas gaitā konstatēts, ka nebūs iespējams sasniegt pētniecības projekta izvirzīto mērķi.

61.10 Ja, īstenojot ar saimniecisku darbību nesaistītu projektu, projekta īstenošanas laikā vai projekta dzīves ciklā tiek secināts, ka tas ir ar saimniecisku darbību saistīts projekts un atbalsts tam kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, un tam nav iespējams piemērot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumus, tad zinātniskajai institūcijai ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem."

46. Papildināt ar V2 nodaļu šādā redakcijā:

"V2. Finansējuma nodrošināšana zinātņietilpīgiem jaunuzņēmumiem

61.11 Atbalsts pieejams zinātņietilpīgu jaunuzņēmumu attīstīšanai ārpus zinātniskajām institūcijām, nodrošinot inkubācijas vai pirmsakselerācijas aktivitāšu secīgu finansēšanu, lai veicinātu komandu un uzņēmumu izveidi, kā arī to spēju komercializēt zinātniskajās institūcijās izstrādātus pētniecības rezultātus, vienlaikus nodrošinot tehnoloģiju pārneses nepārtrauktību.

61.12 Uz atbalstu saskaņā ar šo noteikumu 20.14. apakšpunktu var pretendēt šo noteikumu 2.17. apakšpunktā minētie zinātņietilpīgie jaunuzņēmumi, ja tiek nodrošināta atbilstība visiem šādiem nosacījumiem:

61.121. ir izstrādāts jaunā produkta vai jaunās tehnoloģijas izstrādes, attīstības un komercializācijas plāns (problēma, risinājums, mērķa klienti, biznesa modelis, tirgus, konkurenti, resursi u. c.), tai skaitā pamatots pieprasītais finansējums;

61.122. atbalsta pieteikumā norādītās tehnoloģijas gatavības līmenis - no pabeigta TRL4 līdz TRL6;

61.123. izstrādātais tehnoloģiskais risinājums atbilst RIS3 stratēģijas noteiktajiem mērķiem;

61.124. plānotais atbalsta izmantošanas ilgums - ne īsāks kā seši un ne garāks kā 24 mēneši no dienas, kad finansējuma saņēmējs pieņēmis lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu;

61.125. jaunuzņēmums ir saņēmis no publiskiem līdzekļiem brīvas investīcijas vismaz 30 000 euro apmērā no investora, ar kuru noslēgts investīciju līgums, vai uzrāda savu finansiālo ieguldījumu;

61.126. jaunuzņēmums var apliecināt gala klienta iesaisti, nodrošinot informāciju rekomendācijas vēstules, atzinuma vai citā formā.

61.13 Finansējuma apjoms vienam zinātņietilpīga jaunuzņēmuma projekta pieteikumam ir līdz 150 000 euro.

61.14 Lai nodrošinātu atbalstu šo noteikumu 61.11 punktā minētajām aktivitātēm, attiecināmas ir šādas izmaksas:

61.141. darba ņēmēju alga un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas projekta īstenošanas personālam, ja attiecīgās izmaksas ir pamatotas projekta pieteikumā un tieši saistītas ar jauna produkta vai tehnoloģijas izstrādi, par kuru zinātņietilpīgam jaunuzņēmumam atbalsta periodā nav piešķirts Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā vai šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētais atbalsts;

61.142. ārpakalpojumu izmaksas - inženiertehniskie, mārketinga un citi pakalpojumi atbilstoši zinātņietilpīgā jaunuzņēmuma darbības specifikai un jaunā produkta vai tehnoloģijas izstrādes un komercializācijas vajadzībām;

61.143. izmaksas par komponenšu un materiālu iegādi prototipēšanas vajadzībām;

61.144. izmaksas, kas saistītas ar dalību starptautiskajās izstādēs, kontaktbiržās, konferencēs (semināros) ārvalstīs un individuālajās vizītēs un dalību Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajos nacionālajos stendos un tirdzniecības misijās zinātņietilpīgā jaunuzņēmuma izstrādāto tehnoloģiju komercializācijas nolūkos;

61.145. netiešās attiecināmās izmaksas, kuras zinātņietilpīgs jaunuzņēmums plāno kā vienu izmaksu pozīciju (telpu noma, komunālie maksājumi u. c.), piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā no šo noteikumu 61.141. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām.

61.15 Projekta īstenošanas laikā zinātņietilpīgs jaunuzņēmums var saņemt avansa maksājumu, kas nepārsniedz 35 % no projekta kopējā finansējuma, ja minētais jaunuzņēmums iesniedz finansējuma saņēmējam parakstītu investīciju līgumu."

47. Papildināt ar 63.1 punktu šādā redakcijā:

"63.1 Lēmumu par finansējuma piešķiršanu gala labuma guvējiem finansējuma saņēmējs pieņem saskaņā ar finansējuma saņēmēja izstrādātu finansējuma piešķiršanas kārtību un vērtēšanas kritērijiem, kas saskaņoti ar atbildīgo iestādi."

48. Izteikt 65. punktu šādā redakcijā:

"65. Visām šo noteikumu 20. punktā minētajām darbībām, kur paredzētas izmaksas iekšzemes komandējumiem, finansējuma saņēmējam ir pienākums piemērot vadošās iestādes izstrādātās metodikas "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" īstenošanai". Ārvalstu komandējuma izmaksas sedzamas projekta īstenošanas un vadības personālam un finansējuma saņēmēja darbiniekiem, kas piedalās šo noteikumu 20.6., 20.8., 20.9., 20.11. un 20.12. apakšpunktā minētajos pasākumos vai atbalsta to organizēšanu."

49. Izteikt 72. punktu šādā redakcijā:

"72. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk - regula 2024/2509), 61. panta prasībām un normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, kā arī paraksta objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājumu (1. pielikums)."

50. Papildināt ar 72.1 punktu šādā redakcijā:

"72.1 Finansējuma saņēmējs izvērtē šo noteikumu V1 nodaļā minētā pētniecības projekta rezultātus un to atbilstību pētniecības projekta mērķim un plānotajām aktivitātēm. Piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par pētniecības projekta pārtraukšanu finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē lēmuma kopiju par pārtraukto pētījumu. Aktivitāšu izmaksas ir attiecināmas, ievērojot saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principus regulas 2024/2509 33. panta izpratnē, ja darbība ir pilnībā pabeigta atbilstoši pētniecības projekta pieteikumam un noslēgtā līguma nosacījumiem. Izmaksas var tikt attiecinātas un iekļautas maksājuma pieprasījumā tikai par pabeigtajām aktivitātēm pētījuma pārtraukšanas brīdī."

51. Izteikt 73. punktu šādā redakcijā:

"73. Gala labuma guvēju pieteikumu izvērtēšanas procesā iesaistītie vērtēšanas komisijas locekļi, eksperti, novērotāji un finansējuma saņēmēja darbinieki paraksta objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājumu (1. pielikums), ka interešu konflikta situācijā nepiedalīsies gala labuma guvēju pieteikumu izvērtēšanā. Apliecinājumu paraksta pirms gala labuma guvēju pieteikumu izskatīšanas un vērtēšanas. Finansējuma saņēmējs apliecinājumu glabā atbilstoši regulas 2024/2509 133. pantam un šo noteikumu 87. punktam."

52. Izteikt 74.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"74.1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, tai skaitā paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus) un informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar regulas 2024/2509 61. pantu;".

53. Izteikt 75.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"75.1. finansējuma piešķiršanas brīdī uz to ir attiecināms kāds no Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā (izņemot tā pirmās daļas 5. punktu) noteiktajiem projekta iesniedzēju izslēgšanas nosacījumiem;".

54. Izteikt 77.1 punktu šādā redakcijā:

"77.1 Gala labuma guvējs (izņemot zinātnisko institūciju) līdz ar projekta pieteikuma iesniegšanu apliecina, ka saņemtais atbalsts tiks vērsts uz eksporta apjoma un produktivitātes kāpināšanu gala labuma guvēja līmenī, ja attiecināms, piecu gadu laikā pēc gala labuma guvēja noslēguma pārskata iesniegšanas."

55. Izteikt 77.2 punktu šādā redakcijā:

"77.2 Finansējuma saņēmējs pēc gala labuma guvēja (izņemot zinātnisko institūciju) noslēguma pārskata saņemšanas un piecus gadus pēc tam pārbauda gala labuma guvēja eksporta apjoma un produktivitātes pieaugumu."

56. Izteikt 77.5 punktu šādā redakcijā:

"77.5 Lai finansējuma saņēmējs varētu izskatīt gala labuma guvēja pieteikumu par šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētā projekta īstenošanu un ar to saistītās dokumentācijas un projekta īstenošanas dokumentācijas atbilstību šo noteikumu 39.4. un 39.6. apakšpunktā minētajām prasībām un izvērtēt, vai šo noteikumu 61.141. apakšpunktā minētajiem darba ņēmējiem atbalsta periodā nav piešķirts Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā vai šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētais atbalsts, Valsts ieņēmumu dienests saskaņā ar starpresoru vienošanos starp finansējuma saņēmēju un Valsts ieņēmumu dienestu nodrošina finansējuma saņēmējam šādus Valsts ieņēmumu dienestam pieejamus datus par darba ņēmēja nodarbinātību:

77.51. darba devēja nosaukums;

77.52. nodokļu maksātāja reģistrācijas kods;

77.53. nodarbinātības periodi."

57. Izteikt 78. punktu šādā redakcijā:

"78. Finansējumu šo noteikumu 35. punktā un 61.12. apakšpunktā minētajiem gala labuma guvējiem šo noteikumu 36. un 61.5 punktā minētajām darbībām un finansējumu šo noteikumu 56. un 61.12 punktā minētajiem gala labuma guvējiem šo noteikumu 57. un 61.14 punktā minētajām darbībām piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, kā arī ņemot vērā šo noteikumu 61. un 63.1 punktu."

58. Izteikt 81.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"81.2. šo noteikumu 36. punktā (izņemot šo noteikumu 36.7. apakšpunktu) minētajām darbībām ir 85 % no ārpakalpojumu izmaksām;".

59. Izteikt 81.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"81.4. šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētajai darbībai ir 45 %;".

60. Papildināt ar 81.5. apakšpunktu šādā redakcijā:

"81.5. šo noteikumu 61.5 un 61.14 punktā minētajām darbībām ir 50 %."

61. Izteikt 84. punktu šādā redakcijā:

"84. Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām (izņemot gadījumu, ja atbalsts saņemts Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai", 1.1.1.1. pasākuma "Zinātnes politikas ieviešana, vadība un kapacitātes stiprināšana", 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" 3. kārtas un Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" ietvaros), līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentus."

62. Izteikt 86. punktu šādā redakcijā:

"86. Finansējuma saņēmējs pirms de minimis atbalsta piešķiršanas pārbauda, vai gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir spēkā vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu. Ja gala labuma guvējs neatbilst minētajam nosacījumam, finansējuma saņēmējs atbalstu nepiešķir."

63. Izteikt 87. punktu šādā redakcijā:

"87. Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. un 7. punktam informācijas pieejamību nodrošina šādā veidā:

87.1. finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu atbilstoši Komisijas regulai Nr. 2023/2831;

87.2. gala labuma guvējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no finansējuma piešķiršanas brīža."

64. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).

65. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).

Ministru prezidente E. Siliņa

Ekonomikas ministrs V. Valainis

 

1. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 13. maija
noteikumiem Nr. 286

"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 7. novembra
noteikumiem Nr. 644

Objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājums

Es, (vārds, uzvārds), apliecinu, ka piekrītu piedalīties Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" gala labuma guvēju pieteikumu vērtēšanā.

Apliecinu, ka neesmu saistīts(-a) ar gala labuma guvēju likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē un Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, 61. panta izpratnē un neesmu piedalījies(-usies) vērtējamo gala labuma guvēju pieteikumu sagatavošanā, kā arī nav tādu apstākļu, kuru dēļ es varētu pārkāpt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam vadībā, īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajai personai normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus un kuru dēļ ir pamats uzskatīt, ka esmu ieinteresēts(-a) konkrēta gala labuma guvēja pieteikuma apstiprināšanā vai noraidīšanā. Ar parakstu apliecinu interešu konflikta neesību.

Nav tādu iemeslu, tai skaitā tādu, kas saistīti ar ģimeni, emocionālām saitēm, politisko vai nacionālo piederību, ekonomiskām interesēm vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgām interesēm, kas varētu apšaubīt manu neatkarību un objektivitāti lēmuma pieņemšanas procesā.

Nekavējoties informēšu gala labuma guvēju pieteikumu komisijas priekšsēdētāju vai priekšsēdētāja vietnieku, ja radīsies apstākļi, kas varētu apšaubīt manu objektivitāti un neatkarību lēmuma pieņemšanas procesā.

Izskatot saņemtos gala labuma guvēju pieteikumus, savus pienākumus veikšu atbildīgi un profesionāli, kā arī sniegšu objektīvus atzinumus.

Apņemos neizpaust trešajām personām jebkādu informāciju, kas man kļuvusi zināma vai pieejama, vērtējot gala labuma guvēju pieteikumus, kā arī apņemos lietot pieejamo informāciju un dokumentus tikai projektu vērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par tiem. Apņemos nepaturēt un nenodot trešajām personām jebkādu rakstisku vai elektronisku informāciju par gala labuma guvēja pieteikumu un tā vērtējumu.

Es pilnībā apzinos, ka, neievērojot šajā apliecinājumā minēto, tikšu izslēgts(-a) no vērtēšanas komisijas sastāva un tikšu saukts(-a) pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības.
 

Datums

Paraksts

Vārds, uzvārds"

 

2. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 13. maija
noteikumiem Nr. 286

"2. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 7. novembra
noteikumiem Nr. 644

Nozares un darbības, kurām nav paredzēts atbalsts

1. Līdz 2024. gada 31. decembrim atbalsts nav paredzēts darbībām:

1.1. tirdzniecības nozarē - saskaņā ar NACE 2. red. G sadaļu "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu un motociklu remonts", izņemot grupu 45.2 "Automobiļu apkope un remonts";

1.2. finanšu starpniecības nozarē - saskaņā ar NACE 2. red. K sadaļu "Finanšu un apdrošināšanas darbības";

1.3. komercpakalpojumu nozarē - saskaņā ar NACE 2. red. L sadaļu "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 77. nodaļu "Iznomāšana un ekspluatācijas līzings";

1.4. azartspēļu nozarē - saskaņā ar NACE 2. red. R sadaļu "Māksla, izklaide un atpūta" un 92. nodaļu "Azartspēles un derības".

2. No 2025. gada 1. janvāra atbalsts nav paredzēts darbībām:

2.1. tirdzniecības nozarē - saskaņā ar NACE 2.1 red. G sadaļu "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība";

2.2. finanšu starpniecības nozarē - saskaņā ar NACE 2.1 red. L sadaļu "Finanšu un apdrošināšanas darbības", izņemot finanšu tehnoloģiju uzņēmumus jeb tādus uzņēmumus, kas attīsta jaunus biznesa modeļus, iedzīvina inovācijas, veido jaunus finanšu produktus un pakalpojumus, pilnveido pakalpojumu sniegšanas veidus un biznesa modeļus;

2.3. komercpakalpojumu nozarē - saskaņā ar NACE 2.1 red. M sadaļu "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 77. nodaļu "Iznomāšanas un ekspluatācijas līzinga pakalpojumi";

2.4. azartspēļu nozarē - saskaņā ar NACE 2.1 red. S sadaļas "Māksla, sports un atpūta" 92. nodaļu "Azartspēles un derības"."

16.05.2025