Tiesību akts: vēl nav spēkā
Ķekavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 13/2025

2025. gada 30. aprīlī
Par kārtību, kādā Ķekavas novada pašvaldība piešķir un izmaksā pašvaldības atbalstu bērnam, kurš saņem pakalpojumu privātajā pirmsskolas izglītības iestādē vai kompensāciju pie bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja
Apstiprināti ar Ķekavas novada domes
2025. gada 30. aprīļa sēdes lēmumu Nr. 6
(prot. Nr. 7)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu,
Izglītības likuma 17. panta 2.4 daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā Ķekavas novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība):

1.1. sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas (turpmāk – atbalsts), privātajai izglītības iestādei, kas nodrošina pirmsskolas izglītības pakalpojuma pieejamību bērniem no pusotra gada vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai (turpmāk – privātā izglītības iestāde), un, kura normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir reģistrējusi bērnu Valsts izglītības informācijas sistēmā (turpmāk – VIIS);

1.2. piešķir un izmaksā pašvaldības kompensāciju (turpmāk – kompensācija), kas paredzēta norēķiniem ar bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju (turpmāk – aukles pakalpojums), kurš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir reģistrēts VIIS uzturētajā Bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzēju reģistrā.

2. Atbalsta apmēru nosaka un apstiprina pašvaldības izpilddirektors līdz kārtējā saimnieciskā gada 20. janvārim.

3. Kompensācijas apmēru nosaka pašvaldības dome ar atsevišķu lēmumu.

4. Pašvaldība par vienu bērnu piešķir un izmaksā tikai vienu pabalsta veidu saskaņā ar noteikumu 1. punktu.

5. Pašvaldības atbalsts vai kompensācija nav paredzēta bērna ēdināšanas izdevumu segšanai.

II. Atbalsta sniegšanas kārtība privātajai izglītības iestādei

6. Pašvaldība aprēķina un izmaksā atbalstu privātajai izglītības iestādei atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātai metodikai vidējo izmaksu noteikšanai pirmsskolas izglītības programmas nodrošināšanai pašvaldības izglītības iestādēs. Vienam izglītojamam nepieciešamās vidējās izmaksas kārtējam saimnieciskajam gadam aprēķina pašvaldības iestāde "Ķekavas novada centrālā administrācija" un publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē www.kekava.lv. Ar pašvaldības domes lēmumu, atbalsta maksimālais apmērs var tikt noteikts lielāks, atbilstoši pašvaldības budžeta iespējām.

7. Atbalstu piešķir, ja ir izpildīti visi šā punkta nosacījumi:

7.1. bērna un viena bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta ir deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā;

7.2. bērns sasniedzis 18 (astoņpadsmit) mēnešu vecumu;

7.3. bērns, atbilstoši pašvaldības domes apstiprināto saistošo noteikumu prasībām, reģistrēts pašvaldības reģistrā, kurā reģistrē pieteikumus pašvaldības finansēta pirmsskolas izglītības pakalpojuma saņemšanai un bērnu nenodrošina ar pakalpojumu, sasniedzot 18 (astoņpadsmit) mēnešu vecumu;

7.4. bērns nav reģistrēts citas pašvaldības izglītības iestādē un par šo bērnu pašvaldība neveic attiecīgās pašvaldības padotībā esošās izglītības iestādes uzturēšanas izdevumu finansēšanu.

8. Lai saņemtu atbalstu, privātā izglītības iestāde iesniedz pašvaldībai šādus dokumentus:

8.1. iesniegumu un izmaksu tāmi, atbilstoši privātās izglītības iestādes apstiprinātiem iepriekšējā gada pēc naudas plūsmas uzskaitītiem izdevumiem, vai, ja tiek dibināta jauna privātā izglītības iestāde, atbilstoši apstiprinātai plānoto izdevumu tāmei, kurā norādītas vienam izglītojamajam nepieciešamās vidējās izmaksas pirmsskolas izglītības programmas īstenošanai privātajā izglītības iestādē, atsevišķi aprēķinot izmaksas bērniem no 1,5–4 gadu vecumam un pirmsskolas obligātās sagatavošanas vecuma bērniem, kā arī valsts mērķdotācija, ko saņem privātā pirmsskolas izglītības iestāde;

8.2. apliecinājumu, ka privātā izglītības iestāde nav nodokļu parādnieks Publisko iepirkumu likuma izpratnē.

9. Noteikumu 8. punktā minētos dokumentus privātā izglītības iestāde iesniedz pašvaldības
e-adresē: _DEFAULT@90000048491 vai parakstītus ar drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz pašvaldības oficiālo e-pasta adresi: novads@kekava.lv

10. Pēc noteikumu 8. punktā minēto dokumentu saņemšanas, pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" par izglītības jomu atbildīgā struktūrvienība (turpmāk – atbildīgā struktūrvienība) pārbauda tajos norādītās informācijas atbilstību noteikumu prasībām un valsts datu bāzēs un reģistros publicētajām ziņām, un:

10.1. ja informācija atbilst atbalsta piešķiršanas noteikumiem, noformē līgumu par kārtību, kādā tiek sniegts atbalsts, kuru, pēc parakstīšanas no pašvaldības puses, iesniedz parakstīšanai privātajai izglītības iestādei;

10.2. ja informācija neatbilst atbalsta piešķiršanas nosacījumiem, atbildīgā struktūrvienība pieņem motivētu lēmumu par atteikumu piešķirt pieprasīto atbalstu.

11. Atbildīgā struktūrvienība, atbilstoši noslēgtajam līgumam par kārtību, kādā tiek sniegts atbalsts, izmaksā atbalstu privātajai izglītības iestādei vienu reizi mēnesī, atbalsta aprēķinam par pamatu ņemot privātās izglītības iestādes izrakstīto e-rēķinu XML formātā un PDF formātā, un tam pievienoto atskaiti – izglītojamo sarakstu, kuru iegūst VIIS sistēmā attiecīgās privātās izglītības iestādes apakšsadaļā Izdrukas/BUP atbalsta finansējuma pieprasījumi, un, kuru iesniedz Excel formātā. Pirms atbalsta izmaksas privātajai izglītības iestādei, atbildīgā struktūrvienība pārbauda iepriekš minētājā sarakstā iekļauto bērnu atbilstību atbalsta piešķiršanas noteikumiem.

12. Privātā izglītības iestāde līdz katra mēneša 5. datumam iesniedz pašvaldībai e-rēķinu un izglītojamo sarakstu par iepriekšējo mēnesi atbalsta saņemšanai, savukārt pašvaldība 10 darbdienu laikā pēc privātās izglītības iestādes pieprasījuma saņemšanas, pārskaita atbalstu par iepriekšējo mēnesi attiecīgās privātās izglītības iestādes kredītiestādes kontā.

13. Pašvaldība pārtrauc atbalsta izmaksu, ja:

13.1. bērna un viena bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta vairs nav deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā;

13.2. bērns tiek atskaitīts no privātās izglītības iestādes;

13.3. bērns tiek nodrošināts ar vietu pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē;

13.4. privātā izglītības iestāde tiek likvidēta vai pārtrauc darbību reorganizācijas vai citu iemeslu dēļ.

14. Ja izglītības pakalpojuma izmaksas privātā izglītības iestādē ir mazāks nekā noteiktais atbalsts, atbalstu nodrošina apmērā, kas atbilst pirmsskolas izglītības pakalpojuma izmaksām privātajā izglītības iestādē.

15. Atbalstu nepiešķir par dienām, kad bērns bez attaisnojoša iemesla neapmeklē privāto izglītības iestādi. Šādā gadījumā atbalstu aprēķina proporcionāli apmeklējuma dienu skaitam. Par attaisnojošu iemeslu uzskatāma bērna prombūtne veselības stāvokļa dēļ, ko apliecina bērna likumiskā pārstāvja sniegta informācija par saslimšanas gadījumu, ja atsevišķais saslimšanas gadījums nav ilgāks par piecām darbdienām, vai ārsta izsniegta izziņa, vai citi gadījumi, par kuriem bērna likumiskie pārstāvji izglītības iestādi rakstiski informējuši pirms plānotās prombūtnes, kas kopumā nav ilgāka par 60 dienām kalendāra gada laikā.

III. Kompensācijas piešķiršanas kārtība par bērnu uzraudzības pakalpojumu

16. Pašvaldība piešķir kompensāciju pašvaldības domes noteiktajā apmērā par pilna laika aukles pakalpojuma sniegšanu darba dienās, ne mazāk kā astoņas stundas dienā.

17. Kompensāciju piešķir, ja:

17.1. bērna un viena bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta ir deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā;

17.2. bērns sasniedzis 18 (astoņpadsmit) mēnešu vecumu;

17.3. bērns, atbilstoši pašvaldības domes apstiprināto saistošo noteikumu prasībām, reģistrēts pašvaldības reģistrā, kurā reģistrē pieteikumus pašvaldības finansēta pirmsskolas izglītības pakalpojuma saņemšanai un bērnu nenodrošina ar pakalpojumu, sasniedzot 18 (astoņpadsmit) mēnešu vecumu;

17.4. bērns nav reģistrēts citas pašvaldības izglītības iestādē un par šo bērnu pašvaldība neveic attiecīgās pašvaldības padotībā esošās izglītības iestādes uzturēšanas izdevumu finansēšanu;

17.5. izvēlētais bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs nav bērna likumiskais pārstāvis;

17.6. bērna likumiskais pārstāvis ir noslēdzis rakstveida līgumu ar aukli, atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.

18. Lai saņemtu kompensāciju, bērna likumiskais pārstāvis iesniedz pašvaldībā:

18.1. iesniegumu par kompensācijas piešķiršanu;

18.2. līguma kopiju, kas noslēgts starp aukli un bērna likumisko pārstāvi, par aukles pakalpojumu.

19. Noteikumu 18. punktā minētos dokumentus iesniedz pašvaldības e-adresē: _DEFAULT@90000048491 vai parakstītus ar drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz pašvaldības oficiālo e-pasta adresi: novads@kekava.lv, vai klātienē pašvaldībā.

20. Pēc noteikumu 18. punktā minēto dokumentu saņemšanas, atbildīgā struktūrvienība pārbauda tajos norādītās informācijas atbilstību noteikumu prasībām un valsts datu bāzēs publicētajām ziņām, un:

20.1. ja informācija atbilst kompensācijas piešķiršanas noteikumiem, atbildīgās struktūrvienības speciālists noformē līgumu par pašvaldības kompensācijas izmaksas kārtību, kuru, pēc parakstīšanas no pašvaldības puses, iesniedz parakstīšanai bērna likumiskajam pārstāvim;

20.2. ja informācija neatbilst noteikumu 17. punktā noteiktajam, atbildīgā struktūrvienība pieņem motivētu lēmumu par atteikumu piešķirt pieprasīto kompensāciju un paziņo par to bērna likumiskajam pārstāvim.

21. Atbildīgā struktūrvienība, atbilstoši noslēgtajam līgumam par kompensācijas izmaksas kārtību, izmaksā auklei kompensāciju vienu reizi mēnesī. Aukle līdz katra mēneša 5. datumam iesniedz pašvaldībai e-rēķinu XML formātā un PDF formātā, tam pievienojot darba pieņemšanas-nodošanas aktu un darba dienu uzskaites tabulu par iepriekšējo mēnesi kompensācijas saņemšanai, savukārt pašvaldība 10 darbdienu laikā pēc aukles maksājuma dokumenta saņemšanas, pārskaita kompensāciju par iepriekšējo mēnesi attiecīgās aukles kredītiestādes kontā.

22. Kompensācijas izmaksu pārtrauc un līgumu izbeidz, ja:

22.1. bērns sasniedzis piecu gadu vecumu;

22.2. bērnam piedāvāta vieta pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē vai bērns uzņemts privātajā izglītības iestādē, vai citas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē;

22.3. aukle tiek izslēgta no VIIS uzturētā Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistra vai aukles kā bērna uzraudzības pakalpojuma sniedzēja darbība ir apturēta.

23. Ja bērns tiek uzņemts pašvaldības vai privātajā pirmsskolas izglītības iestādē, kompensāciju aprēķina proporcionāli dienu skaitam, kad bērns ir saņēmis aukles pakalpojumu.

24. Kompensāciju nepiešķir par dienām, kad bērns bez attaisnojoša iemesla nesaņem aukles pakalpojumu. Šādā gadījumā pašvaldības kompensāciju aprēķina proporcionāli apmeklējuma dienu skaitam. Par attaisnojošu iemeslu uzskatāma bērna prombūtne veselības stāvokļa dēļ, ko apliecina bērna likumiskā pārstāvja sniegta informācija par saslimšanas gadījumu, ja atsevišķais saslimšanas gadījums nav ilgāks par piecām darbdienām, vai ārsta izsniegta izziņa, vai citi gadījumi, par kuriem bērna likumiskie pārstāvji aukli rakstiski informējuši pirms plānotās prombūtnes, kas kopumā nav ilgāka par 60 dienām kalendāra gada laikā.

25. Ja bērnam rakstiski tiek piedāvāta vieta pašvaldības dibinātā izglītības iestādē vai pašvaldības finansētā grupā privātajā izglītības iestādē, kurā viņš ir reģistrēts uzņemšanai, un bērna likumiskais pārstāvis atteicies no piedāvātās vietas, un bērnam uz uzaicinājuma nosūtīšanas datumu ir piešķirta kompensācija, kompensācijas izmaksa tiek pārtraukta pēc 30 dienām no uzaicinājuma nosūtīšanas datuma. Pašvaldība reģistrē atteikšanos no piedāvātās vietas un bērna iekļaušanu uzņemšanas sarakstā atliek līdz nākamajam mācību gadam. Atkārtota kompensācijas piešķiršana šajā gadījumā nav paredzēta, arī gadījumos, ja vecāks reģistrē bērnu rindā atkārtoti.

26. Iesnieguma veidlapa par kompensācijas piešķiršanu pieejama pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē www.kekava.lv.

IV. Noslēguma jautājumi

27. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

28. Ar noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē pašvaldības 2023. gada 22. februāra saistošie noteikumi Nr. 2/2023 "Par pašvaldības atbalsta vai kompensācijas piešķiršanas un izmaksas kārtību norēķiniem ar privāto izglītības iestādi vai bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju".

29. Pārvaldes amatpersonas lēmumu par atbalsta vai kompensācijas piešķiršanu, atteikumu piešķirt atbalstu vai kompensāciju un atbalsta vai kompensācijas izmaksas pārtraukšanu var apstrīdēt pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā.

30. Pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā pieņemto lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

Ķekavas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Baire
Paskaidrojuma raksts
Ķekavas novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 13/2025 "Par kārtību, kādā Ķekavas novada pašvaldība piešķir un izmaksā pašvaldības atbalstu bērnam, kurš saņem pakalpojumu privātajā pirmsskolas izglītības iestādē vai kompensāciju pie privātā bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja"
Paskaidrojuma raksta sadaļaNorādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumsSaistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt kārtību, kādā pašvaldība:

- sedz pašvaldības atbalstu (turpmāk – atbalsts), kas paredzēts norēķiniem par pirmsskolas izglītības programmas apguvi bērniem no pusotra gada vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai privātajā pirmsskolas izglītības iestādē (turpmāk – privātā izglītības iestāde), un kura normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir reģistrējusi bērnu Valsts izglītības informācijas sistēmā;

- piešķir un izmaksā pašvaldības kompensāciju (turpmāk – kompensācija), kas paredzēta norēķiniem ar bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju (turpmāk – aukles pakalpojums), kurš reģistrēts Ministru kabineta 2013. gada 16. jūlija noteikumos Nr. 404 "Prasības bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja reģistrēšanas kārtība" noteiktajā kārtībā.

- pašvaldības atteikums atbalsta vai kompensācijas piešķiršanai vai tiek pārtraukta tā izmaksa.

Pašvaldības pilnvarojums izstrādāt saistošos noteikumus izriet no Pašvaldību likuma 44. panta otrās daļas, kas noteic, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību.

Izglītības likuma 17. panta pirmā daļa noteic, ka katras pašvaldības pienākums ir nodrošināt bērniem, kuru dzīvesvieta deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā, iespēju iegūt pirmsskolas izglītību un pamatizglītību bērna dzīvesvietai tuvākajā pašvaldības izglītības iestādē.

Izglītības likuma 17. panta 2.1 daļa noteic, ja pašvaldība bērnam, kurš sasniedzis pusotra gada vecumu un kura dzīvesvieta deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā, nenodrošina vietu pašvaldības izglītības iestādes īstenotā pirmsskolas izglītības programmā (no pusotra gada vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai) un bērns apgūst pirmsskolas izglītības programmu privātā izglītības iestādē, tad pašvaldība šim privātajam pakalpojuma sniedzējam sedz izmaksas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Izmaksas sedz apmērā, kas atbilst vienam izglītojamajam pirmsskolas izglītības programmā nepieciešamajām vidējām izmaksām attiecīgās pašvaldības izglītības iestādēs.

Savukārt Izglītības likuma 17. panta 2.4 daļa nosaka, ka pašvaldība saistošajos noteikumos nosaka kārtību, kādā tā nodrošina šā panta 2.1 un 2.3 daļā noteikto izmaksu segšanu, kā arī nosacījumus lielāka atbalsta apjoma noteikšanai atbilstoši pašvaldības budžeta iespējām.

Vienlaikus, lai nodrošinātu to, ka sākotnēji tiek izmantots pašvaldības piedāvātais izglītības pakalpojums, saistošajos noteikumos noteikts, ka, finansiālais atbalsts tiek piešķirts (kā viens no nosacījumiem), ja bērns ir reģistrēts uzņemšanai pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē un uz atbalsta pieprasīšanas brīdi konkrētajā pirmskolas izglītības iestādē vai citā pašvaldības pirmskolas izglītības iestādē, kas atrodas pašvaldības administratīvajā teritorijā, kurā deklarēts bērns, nav brīvu vietu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetuSaistošo noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas un/vai jaunas štata vietas.

Pašvaldības līdzfinansējuma kopējo summu pašvaldības dome nosaka kārtējā gada budžetā.

2025. gada budžeta plānotie izdevumi ir 1 083 600 euro (t.sk. atbalstam 504 000 euro un kompensācijai 579 600 euro).

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenciTiesiskais regulējums attiecināms:

- uz privātajām izglītības iestādēm, ar kuru pašvaldība un bērna likumiskais pārstāvis ir noslēdzis rakstisku līgumu par izglītības pakalpojuma sniegšanu un kura normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir reģistrējusi bērnu Valsts izglītības informācijas sistēmā;

- uz Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju, ar kuru pašvaldība un bērna likumiskais pārstāvis ir noslēdzis rakstisku līgumu.

Pašvaldības atbalsts privātām izglītības iestādēm un kompensācija bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam nodrošinās pakalpojumu daudzveidību, dodot iespēju bērnu vecākiem izvēlēties.

Noteikumu tiesiskais regulējums neradīs mērķgrupām jaunas tiesības, bet nodrošinās vienlīdzīgas iespējas.

Ietekme uz vidi – nav paredzēta.

Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā ar saistošajiem noteikumiem tiešā veidā neietekmē uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksāmPrivātpersonas jautājumos par projekta piemērošanu var vērsties Ķekavas novada pašvaldībā. Privātpersonām veicamās darbības pašvaldības atbalsta vai kompensācijas saņemšanai:

- pašvaldības atbalsta saņemšanai bērna likumiskajam pārstāvim jānoslēdz līgums ar privāto pirmsskolas izglītības iestādi par pirmsskolas izglītības programmas apguvi;

- kompensācijas saņemšanai bērna likumiskajam pārstāvim jāiesniedz pašvaldībā iesniegumu un līguma kopija ar bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju.

Personu iesniegumus izskata pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" par izglītības jomu atbildīgā struktūrvienība.

Pašvaldības atbalsta vai kompensācijas izmaksu nodrošina pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" atbildīgās struktūrvienības. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības noteiktas saistošo noteikumu projektā. Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemPašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 4. punktā ir noteikts, ka pašvaldības funkcija ir gādāt par iedzīvotāju izglītību, tostarp nodrošināt iespēju iegūt obligāto izglītību, savukārt, atbilstoši 44. panta otrajai daļai, dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību.

Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanuIesniegumus par pašvaldības atbalsta vai kompensācijas piešķiršanu un izmaksu nodrošina pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" atbildīgās struktūrvienības. Galvenie procedūras posmi un izglītojamo likumisko pārstāvju veicamās darbības noteiktas saistošo noteikumu projektā.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijāmKonsultācijām tika izmantota sabiedriskā apspriešana, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. Saistošo noteikumu projekts tika publicēts pašvaldības mājas lapā no 2025. gada 18. marta līdz 1. aprīlim (ieskaitot). Viedokļi un priekšlikumi par saistošo noteikumu projektu nav saņemti.
Ķekavas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Baire
10.05.2025